Deutsche Bahn nabídla zvýšení mezd o deset procent, odbory chtějí více
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn
Podle Deutsche Bahn jde o nejvyšší nabídku odborářům v historii.
Podle Deutsche Bahn jde o nejvyšší nabídku odborářům v historii.
Furt si někdo stěžuje že národní dopravce dává málo peněz ale ti lidé si vůbec neuvědomují jaká je průměrná mzda u nás. Jako kdyby na železnici dávali 100 tisíc jako v Německu tak je teprve možné nadávat.
Právě že uvědomuji, čím dál tím víc…průměrná mzda nízká, ceny Evropské ….a to ještě v tu dobu nebylo zřejmě, jak budou vypadat ceny treba plynu podle statistiku EU.
A mlžení premiéra, tak trošku nepočítá s tím, že těm zemím všem je to počítáno stejně, stejný vzorec výpočtu, tak jo, natáhli nás jako kráva.
😁😁😁, jezdím už dost dlouho, ale tohle mě pobavilo. „Zavedení minimální mzdy na železnici …13 Euro na hodinu“
Když to přepočtu a kouknu na svou výplatnici u národního dopravce, tak můj průměr této hranice ani nedosahuje, jen zlehka se jí přibližuje. Tak si říkám…něco je tu sakra špatně. Ale ráno zase vstanu a půjdu drandit za německou minimální mzdu, abych v Čechách sotva poplatil náklady na bydlení a doufal, že se dožiju oddalované penze😊😄✌️, bravo. Němcům tleskám, nad náma pláču…ostatně bylo dobrým zvykem vyjádřit odborářskou podporu i kolegům do zahraničí….stalo se tak i nyní?
Pro uvedení do reality:
U firmy LIDL mají v Německu minimální sazbu základní mzdy bez příplatků na 14,00 €/Std. – pro prodavače na částečný úvazek (23 hodin týdně + 6 týdnů dovolené). Sazba platí i pro zaměstnance bez ukončeného odborné vzdělání v oboru.
Po porovnání rizik práce v železniční dopravě a maloobchodu ani těch 13,00 €/Std. u DB nevyznívá nijak zázračně.
https://jobs.lidl.de/jobs/verkaeufer-mit-schichtverantwortung-23-std.-woche-teilzeit-m-w-d-de-593589
A my tu máme průměrný plat 100 tisíc?
V řadě povolání již ano, naprosto srovnatelné mzdy s Evropou…ale ceny a náklady na bydlení tu máme Evropské všichni, i více než Evropské…. tak je jen konečně čas s tím něco udělat a nenechat sebou dál ….víte co.
Ještě že se neinspirovali u nás. Jen pro srovnání: U ČD přidáno 5,2 % – omezení některých příplatků. V Česku inflace 16,4% (15). V Německu 7,6% (7,4). O tom jak na tom, který podnik je a kde je potřeba šetřit se nebavím. Uvádím jen fakta. 🙂
Já když to čtu, tak se pokaždé musím pozastavit, jak slabé a ubohé odbory jsou např u ČD. A neberu to, že si každý může myslet, jestli se má nebo nemá přidat. Jde o celkový ráz našich odborů, kterým se měsíčně odvádí 500 Kč.
Tak proč to platíš, když jseš nespokojenej???
Tak proč je platíte, když jste nespokojený s jejich činnosti? Je to snad povinné?
Já jim neplatím.
Tak v tom případě vážně nemáte co nadávat
Já nenadávám.
A pak že přecházejte z aut do veřejné dopravy. Zajímalo by mě, jestli jim to někde budou chtít v budoucnu zakázat jako hasičům a policistům, když se podle systému má většina ekonomiky spoléhat na nálady štíplistka a koloťuka.
Taková ta klasik
– Odbory řvou: Chceme přidat!
– firma po nátlaku přidá
– stoupnou ji personální náklady
– prohraje VŘ, protože kvůli personálním nákladům je nekonkurenceschopná
– Odbory řvou: Neschopné vedení, nezajistilo nám práci a výplatu!
Podobnost s nějakou firmou, která vás napadne, čistě náhodná.
A to je za mě chyba VŘ, že se nekouká na mzdy zaměstnanců. Ten kdo dostane víc to spíš bude dělat kvalitněji a obráceně…
To je sice předpoklad, ale není to logickou souvislost.
A ještě nakonec odboráři řvou, že je moc úředníků. Klasika.
Napadla mě nějaká firma, ale že by tam bylo schopné vedení se mi nezdá.
Ještě že ta firma, která prohraje VŘ, není jedinou firmou na světě a ta nová, nastupující firma, taky bude potřebovat zaměstnance. Ona se nám ta doba trochu změnila a už nechodíme hned po vyučení do ČKD, kde to statečně doklepeme až do penze…
Hmm, přidalo se méně než u soukromníků v osobní dopravě a to tam strojvedoucí měli vyšší plat už předtím… a stejně se prohrávají výběrka. Kde je asi chyba? Ve výši platů provozních zaměstnanců to nebude.
Takže to všechno vlastně vyřeší to, že ať bude jakkoli (inflace 20% nebo rok 17 a 18 kdy celá ekonomika stoupala), tak za každou cenu nepřidávat těm hovnům v provozu co choděj ve 2:30 do práce, maj dělenky od 11 do 2 odpo a 12 z 17 směn za měsíc se jebou s verglama a nepoužitelnou infrastrukturou? Vždyť to je holej nesmysl, už teď je u čd základní mzda stejná jako za kasou v lidlu.
Podstav všude na všech pozicích, ale hlavně nepřidávat..!
To jsou aspoň odbory .. u nás jsou železniční i ostatní odbory priposrane a táhnou s vedením protože mají jisté místa. Platy na železnici nic moc.. a to jsme u carga v plusu.. je fakt že šly energie nahoru a to nás dusi.
Z příspevku rozumím, že pracujete v ČD Cargo a rád byste vyšší mzdu (kdo taky ne). Máte nějakou radu pro svého zaměstnavatele, jak to zařídit, aby vám mohl přidat?
Snížit náklady
A nechtel jste prve nizsi mzdu? Tedy ne mzdu nizsi, pripadne novou zkusenost s trhem prace? Dost rychle menite pozadavky.
Eh, v prvni vete melo byt „vyssi“. Pardon.
Konkrétně? Personální asi ne, předpokládám, tak které?
Třeba ořezáním mzdových nákladů..?
Pozor na to, co si přejete.
To je problém manageru ne?
Jinak u nás na cargu za minulý rok přišlo 12lidi na práci v monterkach a 12 odešlo těch samých, málo peněz, buzerace, noční atd.
A nahoře si odměny opět vyplatili.
Vystrčte hlavu z drážní bubliny, vynechte třeba Škoda Auto která platí nadstandardně a zjistíte že tak špatné peníze na dráze nejsou. Spolu s jistotou že nejdéle 15. jsou na účtu.
A navíc – pracovat u dráhy je přece čest!
Nadstandard to asi je. Nicméně já bych se podíval na podstavy na většině pozic v provozu.
Jak to, že to nikdo nechce dělat? Vždyť je to přece nadstandard ne?
Vstávat ve 2:30, bez volnejch víkendů, svátek nesvátek, o dovolenou se člověk vždy dohaduje, každou druhou směnu řešit, že něco nefunguje/je špatně vymyšlený, nedotažený a zároveň být jednou nohou v krymu.
A to ty silný ročníky teprve začnou odcházet. To se pak bude přidávat, aby do těch sraček vůbec někdo dobrovolně šel. 🙂
U ČD se přidalo o 5.6 %. Jako chápu že firma nemá peněz na rozdávání, ale tohle je do budoucna neudržitelné. Už teď je většina pracovníků ve věku 50+, a mladí se do toho neženou, alespoň v Praze. Však taky kdo by chtěl dělat třeba v dílnách za 28k hrubého, na dvanáctkách, denní, noční, víkendy?
Já jsem v kolektivu nejmladší.dvanactky mi nevadí.. jen mne sere že nám s těch směn udělali trhací kalendář a je nás málo.do toho přerušení v noci.
Ono to jde, dokud nemáte rodinu.
Pane Krapinec? 😉
Tak u nás třeba odbroy vyjednali, že místo solviny fasujeme vlhčené ubrousky a chlubí se s tím jako magaúspěch.
Bodejť by ne, když ty ubrousky se dají použít nejen na ruce, a to se při cestě do přírody velmi cení.
Vzhledem k finančním výkonům DB je už i todle něco, co si ta firma defakto nemůže skoro dovolit. A odbory řvou a řvou. Tady už se odbory nezastávají lidí, ale vážně ohrožují stabilitu zaměstanavatele s vědomím, že ho stát nenechá padnout. Tady jsou odbory toxická škodná.
Vypadá to, že v následujícím období bude u sousedů následovat „poněkud nejistá sezóna“, tak alespoň že s tím zlevněným lupenem za 49 €.
Na reklamni vyhazovani penez na obcasne zdroje energie taky jeste je, tak proc se starat o to, jestli za deset let bude v Nemecku nejaka zeleznice, ne?