Deutsche Bahn koupí 30 rychlovlaků na rychlost 320 km/h
Vizualizace nových vysokorychlostních jednotek od Siemensu pro Deutsche Bahn. Foto: DB
Deutsche Bahn rozšíří dál svoji flotilu rychlovlaků. Německý dopravce dnes oznámil, že koupí dalších 30 vysokorychlostních jednotek od společnosti Siemens,
Ne, nákup vlaků s Vmax 320 km/h není překvapivý. Naopak konečně někomu došlo, že kupovat vlaky na 250 km/h byla chyba. Protože NBS Köln – Frankfurt, Nünberg – Ingolstadt a Halle/Leipzig – Erfurt – Ebensfeld jsou na 300 km/h. Dále většina tratí na západ od Německa (Francie, Belgie), kam by vlaky potenciálně mohly zajíždět, podporuje minimálně 300 km/h. Při tvorbě GVD je potřeba se vyvarovat situace (a dnes to kvůli nedostatku rychlých jednotek nejde), aby na výše jmenované německé VRT byly posílány ICE4 z Vmax 250. Na pomalejší vrstvu stavějící například Köln Hbf – Siegburg/Bonn – Montabaur – Limburg Süd… Číst vice »
Bohužel DB se snaží vylepšit statistiky zpoždění a GVD dělá často na 200 místo 300 km/h… Podobně to dělala např. Trenitalia před nástupem konkurence…
Němci vědí, kolik a jakých jednotek budou potřebovat na dosažení Deutschland-Taktu 2030.
A dělají soutěž, nebo to prostě koupili.
Díky za informaci.
„Prostě to koupili“ v rámci vysoutěžené rámcové smlouvy.
Podobně kupovaly ČD Railjety, ne?
Zato ČD objednavájí další repasi šuakfonů…. chjo
No tak ono, kde byste s tím rychlovlakem v ČR chtěl jezdit? Jinak ty upravené šukafony si především objednávají kraje.
Do Hamburku. S třísystémovým ICE4. A nevymýšlet klasické soupravy s neexistující lokomotivou na 230 km/h.
To srovnáváte jabka s hruškama. ČD objednávají pro dálkovou dopravu vagony Siemens.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-ukazaly-prvni-snimky-novych-vagonu-nasadi-je-na-spoje-do-chebu-40790/
U nás maximálně 30 km/h. Raději. Na D3 spíš 10 km/h. Aspoň si tu cestu substrát užije a za své peníze dostane odpovídající zážitek.
K Vmax 320, tu by mohly jednotky využít při zajíždění do Francie. I když to teď oficiálně nepřiznají.
A není to moc Antone Pavloviči?
Pro českou železnici ano. I naše pendolino zvládne pouze 230, tedy pokud by mělo kde.
No aktuálně by mohlo jen 200 km/h, na víc zatím nebylo schváleno, byť konstrukční rychlost je 230 km/h.
Teším sa.
Pořád mi příjde, že i když DB nakupujou, tak toho moc nevyřazujou. To ty starší vozy jezděj rovnou do pecí? Teď narážim spíš na ICE4 než na tuhle novinku.
Oni stále zahusťujú prevádzku.
Z jedné diskuze:
Die ersten ICE1 (BR 401 + 801 – 804) haben bereits die 13 Mio. km auf der „Uhr“.
Není náhodou ICE4 jenom na rychlost 250?
Ne, je na 220 max 230 km/h.
Ne. Jenom verze K1n je na 230 km/h, ostatni varianty jsou na 250 km/h.
Jel někdo někdy na starších VRTkách v Německu více než 250? Já nikdy. A to ani při zpoždění, kdy se dá nějaká ta minutka pokrátit. Proto mě zaráží, jak se hojně udává rychlost 280.
Jel jsem před rokem na Mannheim – Stuttgart 265km/h, měli jsme asi 10 minut zp.
Bezva! Konečně někdo pochopil. Díky
Berlin – Hannover, úsek Stendal – Oebisfelde 277 km/h. Původní zpoždění bylo cca 15min.
V Hannover Hbf na minutu přesně.
Já jo, mezi Nürnbergem a Ingolstadtem. Jel jsem tam i ICE1 co jelo 270, což je jeho maximum.
Vmax ICE1 je 280km/h
Píšu starších VRTkách. Né na těch nových. A jednička má 280.
Jel jsem mezi Frankfurtem a Kolínem. Naopak Norimberk-Ingolstadt pouze 200, i když bylo 10 minut zpoždění…
Obě mají přívlastek Neubau… Tedy ani jich se můj dotaz netýká
i starší vrtky jsou neubaustrecke
Jel jsem na SFS Stuttgart – Mannheim 270km/h, měli jsme +5.
Nevím, co je starší. Já to zažil mezi Frankfurtem a Kolínem dvakrát. Je to dost zničující. Četné tunely působí neustálé rázové změny tlaku a lupání v uších se po nějaké době stanou lehce bolestivé a výškové oblouky dost cvičí se žaludkem. Ono tedy TGV v údolí Rhôny je nepříjemné taky, ale to Německo byl dost extrém. Bezkonkurenčně nejpříjemnějších 300 km/h jsem zažil z Milána do Boloně. U nás není koridor, kde by vlak jel tak klidně poloviční rychlostí. 🙃
Tak nediskutujem na idnesu a tak očekávám základní znalosti. Staré VRTky jsou Mannheim- Stutgart, Wurzburg- Hannover- Berlin. Ty další jsou nové a dokonce mají přívlastek Neubaustrecke.
Staré VRT, které jse vyjmenoval, jsou také nově postavené. Neubau znamená nově postavený.
Rekonstruované tratě němci označují jako Ausbaustrecke. Nejvíc se tomu blíží koridor Brno – Břeclav nebo Kolín-Pardubice.
Nová Tišnovka už by byla označována jako NBS, přestože je 70 let stará.
Ausbaustrecke ABS. Například Berlin – Bitterfeld – Leipzig/Halle; Berlin – Wittenberge – Hamburg; Hamburg – Lüneburg – Uelzen – Celle. Kupodivu je úsek Celle – Hannover veden jako NBS (Neubaustrecke), protože stará hlavní trať do Hannoveru vedla přes Lehrte. Další ABS je Hamburg – Rothemburg (Wümme)-Bremen. Jednokolejná spojka Rothemburg(Wümme) – Verden. Je modernizovaná stará trať bez obsluhy stanic vybavená pouze výhybnami a dlouhými předjízdnými kolejemi a to až na 120km/h, třída zatížení D4. Využívá se při mimořádných odklonech na hlavní trati Hannover – Hamburg. Jinak na ní jezdí mezi koncovými stanicemi, v hodinovém taktu motorák Br628 dopravce Evb. Slouží samozřejmě… Číst vice »
ICE nie je tlakotesné?
Mne prijde ze v ICE jsem nemel zadny problem s tunely na zadne VRT v Nemecku a na cestu v ICE si nemuzu stezovat, oproti tomu TGV nic moc. Italo VRT Milano – Torino 300 km/h take parada, VRT usek Bologna – Firenze v italskem eutostaru 500 take nic moc.
V ICE jsem měl spíše jiný problém a to že je v tom málo místa na nohy. Jel jsem tím sice v Rakousku ale souprava ICE3 je to stejná.
ICE3 do Rakouska nejezdí, muselo to být ICE-T
Z Milána do Boloně je to krásná rovinka a trať, až na pár obloučků, jako podle pravítka.
Jel jsem Dresden – Leipzig – Eisenach a max. to tam jelo cca 230 – 240 km/h.
Tusim ze do Dresden jezdi pomalejsi ICE soupravy, ICE T? , nechce se mi ted googlit v mobilu, oproti tomu Berlin – Leipzig/Halle – Erfurt zvadly chvilemi i 280 ICE 1 a ICE 3 dokonce 302 km/h.
Ale je to take nova VRT…
ICE1: Mannheim – Stuttgart -> https://twitter.com/qwasar/status/1035152297108619264
Ja mam fotku jen s 260 😁
Před šesti lety jsme na ICE-T mezi Hannoverem a Würzburgem sotva dosahovali 200.
U nás se o tomhle zatím jen sní…. I kniha o tom snění vyšla…
To by se u nás nesměla zachovávat každá šotolokálka vozící ve špičce až 2 lidi… !!!
a musely by se začít stavět ty rychlotratě a narovnávat hlavní tratě typu Podkrušnohorka, Usteckoorlicko (mosty, tunely)…
Nestavět koridory až na 200 – ale rovnou na 350
2 příklady ze světa: (zdroj Railwaygazette)
Rusko staví konvenční tratě na 400, nová generace vlaků SAPSAN
(Moskva – Pítěr a Moskva -Nižnyj Novgorod)
Čína testuje v provozu nový Maglev na 600 km/h
pro porovníní:
V ČR se staví 8km kolem Sběslavi AŽ NA 200 KM/H …..
Tahle úvaha je úplně blbě. Sorry, lovere.
Nebo další příklad Maroko v provozu trať na 350 km/h….
A to jsou tratě určené taky pro nákladní dopravu?
Ty jsi dobry krypel 😀 😀 Která lokálka vozí 2 lidi ve špičce ?? Vy chytrolíni co kdyby jste třeba ty lokálky vyjmenovali jen tak pro představu a jak brání lokálky ve stavbách VRT ?
Umíš něco jinýho než sprostě nadávat??? Třeba argumentovat za pomoci konkrétních faktů???
Odpovím – třeba lokálka do Mochova – to je super vozič vzduchu…
PID Linka 456 – ještě nikdy jsem v buse téhle linky neviděl ani človíčka… (zastávku máme pod balkonem)
– většina linek PID Garáž Slaný (mimo těch do Prahy), všude tam jezdí nové Setry a Mercedesy – by i ve špičce v pohodě kapacitně nahradily 9-sedadlové dodávky… (8 plus řidič)
A co třeba Rakousko nebo Švýcarsko. To jsou země s Českem poněkud srovnatelnějši, než Rusko. A kolik tam mají nebo staví segregovanou VRT? Ani jednu. Ani v superbohatém Německu segregované VRT moc nestaví. Navíc Moskva, Petrohrad a Nižný Novgorod, to je jaksi zlomeček té země. A totální rovina. U nás už šílenci, kteří se k nám z toho barbaristánu snažili importovat vodkovou pakulturu a skončilo to tak, že v Rakousku byl průměrný plat patnactinásobkem těžkoslovenského. Tuhle zemi myslící tvor opravdu v ničem následovat nechce.
Zrovna Rakousko postavilo na Linec další dvě koleje pro rychlou vrstvu a dá se mluvit o segregované VRT. Rakouský model výstavby a provozu by nám mohl jít příkladem. Přitom jsou menší země, než my.
A vo Švédsku nahrádzajú veľké kusy pôvodných železníc za nové na 250.
Ano Švédská tragedie – Stockholm – Malmo starým vlakem s velmi špinavými záchody za 8 hodin. „to je ta západní země hodná následování…“
Superbohaté němcko staví segregované VRT už 20 let.
Tady si může vyzkoušet, jestli vám to nakreslí trasu nákladního vlaku po VRT: https://www.trassenfinder.de
Mě to z Mnichova do Erfurtu poslalo přes Fuldu po staré trati. Takže asi tak.
bla bla bla – kdy už přestanete koukat na to co kdysi bylo (to už stejně nikdy nezměníte) a nekoukáte na to co je a co bude….
Jedná se velké vzdálenosti v srdci té země :
Mosva – Pítěr …… asi jako Paříž – Berlín
Moskva – Nižnyj …asi jako Praha – Budapešť – při představě že bych tam z Prahy namísto 8 hodin byl pod 2 hodiny zní úžasně…
Rusko si fakt za příklad neber. V ničem.
V první řadě definujte šotolokálku, zdá se mi že se pod to strká dnes cokoliv jiného než koridory + Pravobřežka. Na VRT chybí miliardy, ty z těch lokálek nevyškrábete, chybí miliardy na Ústí -Choceň-Třebová, zase to nevyškrábete z lokálek. Ale co chybí hlavně je nějaká koncepce, izolace rychle proveditelných staveb a podobně. VRT Brno-Přerov se staví perhuba roky, za celou dobu nebyly k realizaci vyčleněny úseky, které vedou v současné stopě, mimochodem modernizace ŽST Vyškov a asi 3 kilometrů na Brno, Modernizace ŽST Holubice a rozšíření asi 1.4 km na dvojkolejku. Stejně tak se, asi s vidinou brzké VRT nezvedá… Číst vice »
Koridory byli projektovany primarne pro nakladni dopravu, takze trate pro vic nez 200km maji byt RS, kam se ma presunout dalkova osobni doprava.
Jenže dnes se situace změnila a náklady tahají stejné rychlonohé Vectrony, jako nejrychlejší osobní rychlíky. Změnila se společnost a opět dává přednost železnici. RS, tak jak jsou vymyšlené jsou dnes také už poněkud out of date. Spíš jestli něco bude tak se to ještě po tom co skončí vrchní mikromanažer přeprojektuje tak aby Praha – Přerov po obou trasách bylo časově +- shodně, aby trasa Přerov-Břeclav a Přerov-Brno-Břeclav byla časově také +- shodná, byť s jistou preferencí pro pro jízdu přes Brno.
„Moskva -Nižnyj Novgorod“ se nestaví (posunuto na neurčito), „Moskva – Petrohrad“ taky ne (tam je jen rekonstruovaná stará trať, kde je na pár kilometrech 250 km/h)..
Aj my snivame o koridore z Bratislavy do Kosic na rychlost 160 km/hod….. asi za to mozu tie slovenske kopce 🙁
Ale hoovno
Jen nedchopnost ŽSR
Jake ma zrychleni, za jak dlouho dosahne 300km/h, jaka je zabrzdna vzdalenost… predpokladam bez naklapeni soupravy? To by umoznovalo zvysit rychlost na nekterych tratich s 280km/h na 300km/h…
0-300 km/h cca. 6 min. (nic moc) Bez naklápění, 300-0 4km. Rychlost s zvyšovat nebude.
„The acceleration distance of a trainset with 14 cars to 100 km/h − starting at standstill, on level terrain − is given as 900 m (66 seconds), to 200 km/h on 6,850 m (200 s) and to 250 km/h on 18,350 m (380 s). Braking distance of a service stop under LZB control (0,5 m/s²) from 250 km/h is given as 4820 m that of a fast braking (1,05 m/s²) at 2300 m.“ wiki/ice1
prosim o smazání….chyba, todle se vztahuje k ice1….špatně sem si přečet otázku, pardon
Cítíte tu svobodu? Prostě oznámí, že koupí 30 jednotek od konkrétního výrobce. Žádné výzvy, výběry, odvolání, soudy a 10 let průtahů.
Přesně, také si říkám, jak je to možné.. To nemusí vypsat žádné výběrové řízení, kterého by se za nediskriminačních podmínek mohli zúčastnit všichni možní výrobci?
Berou to z opce
Svoboda pohodového západu
Výběrové řízení samozřejmě proběhlo, rámcová smlouva počítá s dodáním 30 vlaků a 60 v opci.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:453090-2019:TEXT:EN:HTML&src=0&tabId=1
DB se tak rozhodlo poté, co německá vláda v roce 2019 oznámila, že sníží DPH na jízdenky v dálkové dopravě, aby zvýhodnila vlaky oproti letecké dopravě.
No co, ČD zase přečalouní sedačky v 810 🤷♂️
Až tu náš stát skrz správce železnic postaví vysokorychlostní tratě, tak věřím že ČD (nejen ČD) bude mít i jednotky tohoto typu.
Jančura si to nekoupí?
Koupí ojeté.
A co jiného by kupovali, na ty tratě po kterých se tu musí jezdit… Věřím, že pokud by byli tratě v jiném stavu, než v jakém sou, tak by všechny společnosti rády investovaly do vysokorychlostních vozidel.
Tak Railjet s konstrukční rychlostí 230 km/h v ČR jezdí a Pendolíno by taky umělo 200 km/h.
To sice umí, ale k ničemu to není. No ale jde krásně vidět, že vůle dopravců by byla.
Dřív bylo max 130 a přes stanici max 100, přesto vyjela řada 350, která těch 160 km/h uměla. Využila to až po nějakých 25 létech provozu.
Kde bylo 130? Já pamatuju v 80. letech max 120.
Nerad bych se pletl, ale myslím, že mezi Brnem a Břeclaví byl dokonce úsek na 140 km/h.
Střeň – Červenka 2.TK 140 km/h.