Děti Země tlačí D1 k Soudnímu dvoru EU, ŘSD chystá soutěž

Stavba D1 v úseku Přerov - Lipník nad Bečvou. Foto: ŘSDStavba D1 v úseku Přerov - Lipník nad Bečvou. Foto: ŘSD

Případné vítězství Dětí Země u soudu by oddálilo stavbu posledního úseku D1 o několik let.

232 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stanislav Hrouzek

Dle mého názoru jde o zneužívání práva, které škodí všem a reálně ničemu dobrému neprospěje.

Přesně pomocí takových kauz se zviditelňují nejrůznější parazitické existence pro získávání politických korýtek prostřednictvím hlasů nevědomých a snadno zmanipulovatelných voličů…

Leinad

Ano, je líp, ŘSD ani stavět nechce. 🙂

Vít Alt

Co to plácáte?

Tomáš neumajer

Můžeme zažalovat děti Země za náhradu škod, které vznikají zdržováním staveb? To, že nám jezdí auta přes města reálně stojí peníze. Někdy bohužel i životy.

XYZ

Teoreticky by je šlo zažalovat za „průtahy ve správním řízení“. Tam by to v případě dobrého s rozumného soudce mohlo i projít. Ale je to na dlouho a suďte se s defektním psychicky narušeným demagogem, který by toho soudu opět mistrně využil ve svůj vlastní prospěch jako v roce 2010.

Leinad

Teoreticky by šlo, úřady mají dobrý důvod proč to nedělají.
Žalovat bábu Havránkovou za to, že chtěla bezúplatně stejnou farmu jinde?
Žalovat kritiky D8 za to, že po protlačení nevhodné trasy násilím skutečně došlo k půdnímu sesuvu?
Žalovat obyvatele Úval za to, že nechtějí protihlukovou stěnu?

Ted

to nejde, velmi často jsou to sluníčkáři kteří nic nemají…. co chceš po nich vymáhat…

XYZ

To, že je někdo nemajetný, neznamená, že nemůže být žalován a nemůže po něm stran práva vymáhána způsobená škoda. 😉 Patrikovi se dá splátkový kalendář a půjde konečně k pásu do Nošovic dělat Hyundaie, aby to zatáhl. Aspoň bude k po těch letech něco pořádného dělat a ty jeho vysírací choutky ho samou prací přejdou. A Děti Země budou rázem kde? Ano, přesně tam, kam už třicet let patří …

Kalanis

A nebo dostane basu jako Rath, ale výsledek bude stejný. Nebude nějakou dobu moct škodit. Čím dýl tím líp.

Kamui

Není problém vlastní stavba, problém jsou papíry před stavbou. U krymského mostu se asi příliš neřešily formality typu EIA nebo odvoláváni ochránců žab.

Kamui

Kdo je platí? Předpikládám že DZ jsou neziskovka a berou příspěvky od státu. Proč si teda stát vydržuje entitu, která kope proti jeho zájmům?

Jinak by stačilo, aby podání námitky/odvolání bylo podmíněno složením kauce ve výši 1 % z hodnoty investice. V případě zamítnutí námitky by kauce propadla ve prospěch investora.

XYZ

Vzhledem k tomu, že jsou nezisková organizace, jsou na ně vyčleněny peníze ze státního rozpočtu, tj. platí je daňový poplatník.

Leinad

A v případě, že stěžovatel vyhraje, tak mu investor stavby taky zaplatí? 🙂

Karel

Ekoteroristy Děti Země postavit mimo zákon.

Vladimír

Prosím, to s tím obskurním spolkem nemůže někdo už konečně něco udělat? Chudáci lidi v Přerově, ti by možná mohli…

XYZ

Bohužel nemůže. Spolek nevyvíjí trestnou činnost. Ale šlo by je žalovat „za průtahy ve správním řízení“, ale suďte se s magorem.

franzJosej

vetsina v Prerove/Prerow ani nevi co je dalnice. a kdyz vi tak zase nevi k femu je to dobry.

Vladimír

???Nerozumím vašemu příspěvku

KarelF

Nechce tu veřejně napsat jaké etnikum je v Přerově poškozováno nestavěním dálnice. Mimochodem to etnikum je natolik známé, že to, že nerozumíte příspěvku zase nerozumím já tomu vašemu.

Vladimír

Já jsem jezdil přes Přerov 6 let do školy. Takže samozřejmě vím o etnickém složení obyvatel, zejména kolem nádraží. Ale Přerov má 43 tis. obyvatel a nepředpokládám, že jich je mezi nimi tolik, kterým to je jedno…

janevim

Pochopitelně pokračovat v přípravě a stavbě, nepřerušovat kvůli žádným rozhodnutím soudů. Max. nakonec jedna státní složka zaplatí pokutu jiné státní složce a Děti Země se můžou jít vycpat. Ve chvíli, kdy už ta dálnice bude, ji lidé z Přerova budou proti dementním ekologům bránit klidně vlastním tělem!

janevim

Patrik měl být v rámci nouzového stavu min. poslán do vězení, ne-li rovnou zbaven občanství a vykázán. Tolik škody v téhle republice nenadělali ani ti největší porevoluční gauneři.

Dalibor

No jo, máme ovšem demokracii (mírně bizarní)m kdy je normální že jeden vysírač drží jako rukojmí zbytek společnosti a tato s tím v podstatě, svázána „lidskými právy“ není s to cokoliv udělat.

XYZ

Demokracii? Ta nebyla ani za První republiky. Tohle je jeden nevídanej bordel.

KarelF

Takže se můžeme poplácat po ramenou, že v Běchovicích jsou vysírači hned 3 🙂 🙂

Mmartin

A kdy konecne nekdo zazaluje deti zeme? Vzdyt skody na ekonomice a zdravi mus byt enormní..

XYZ

To ano, ale nelze žalovat někoho, když nevyvíjí trestnou činnost. Šlo by to za „průtahy ve správním řízení“.

Milan

Ti už nadělali tolik škody, že přírodu, životní prostředí poškodili daleko více než ty stavby, které se kvůli ním zdržely nebo pozastavily. Vyčíslit škody a nechat je to vše zaplatit, jak nemají zabavit majetek a to třebas i jejím rodičům.

jameson

Přátelé zakopaný pes bude jinde,chtělo by se to podívat na zákony o liniových stavbách tam kde to funguje..třeba do Polska nebo Německa.U nich se jistě najde také spousta potížistů,ale platné a správně formulované zákony umožňují plynulou a rychlou výstavbu.

Hajnej

Ne že bych se chtěl DZ zastávat (právě naopak), ale ony napadaly znění zákona nebo něco jiného…?

Pavel

Já bych nechal vyčíslit škodu, která vznikla na zdraví znečištěným ovzduším v obcích přes které kvůli zpoždění stavby jezdí ty mraky aut. A to je fakt. A o tu je potřeba se soudit. Jinak se divím, že se proti Dětem země nevymezují například Jihočeské matky. Jde jim přece o zdraví a životy dětí!

XYZ

Ta škoda je tak veliká, že se už ani vyčíslit nedá … To jsou biliony.

none

Neslo by tuhle mistni sarkarnu preskocit a jit s tim rovnou na OSN? Ale chapu, neslo. To by bylo vyrizene prilis rychle.

XYZ

Domnívám se, že toto OSN nemá vůbec v kompetencích.

Martin od FM

Kdysi davno jsme meli take jednoho takoveho sikulu v hnuti Beskydcan – Mr. Leo Kostala, ktery nekolik lek obstrukcemi bojoval proti obchvatu Frydku – Mistku a vsemu okolo… Po nejake dobe cca 22 letech se uz na to bohyne Lyse hory nemohla divat a vyresila vse sama za nas obcany. Obchvat se stavi….

Dalibor

Jo Lysa… tam je krasne!! Nemohlibyste, prosum, pozadat bohyni Lyse, jetli by na chvili nechtela navstivit Brno?

Sigi

Hej ty Martine z FM.Leoše Košťála a Beskydčan si do ust neber.Nápřed si zjisti co tito lidi udělali pro přírodu.Osobně ty lidi znám a vím,že to nedělali pro peníze ba naopak hodně investovali z vlastního.narozdíl od DZ a jejich vyděračských prakrik placených bůh ví odkud.

franzJosej

jo cesi a kriticke mysleni. bohuzel je zde ruska mentalita z 1970

XYZ

Frantisek = Omyl = Patrik … Nereagovat …

XYZ

Pardon, blbě vidím … Nikoli Omyl, al Ornyl … 😀 Ale to je jedno, Omyl je to taky.

Dalibor

PATRIK = Omyl, za jehož výskyt jsem trestáni všichni.

Hajnej

To jako že „František“ je zdejší pseudonym Miroslava Patrika…?

Flinta

Tento postup zcela nepokrytě odhaluje o co tomuto spolku jde. Nejsou to lidé trpící dopravou v Přerově, není to ani příroda, je to prachsprostá obstrukce a bezohledné prosazování vidění světa skupiny jednotlivců, která zneužívá ustanovení zákona pro svoje zviditelňování a terorizování velké většiny obyvatel, kteří čekají na dotčené dopravní stavby jako na smilování. Všechny instituce v ČR včetně Ústavního soudu potvrdily zákonnost postupu ŘSD a přesto mají tu drzost požadovat odkladný účinek. Nehledě na tz, že s prodloužením platnosti EIA u vybraných dopravních staveb souhlasila i EU, která je dotuje.

XYZ

Ano, občas mi přijde, že kdyby se tam stavěla železnice nebo brána do pekla, bude Patrik protestovat i proti její stavbě. Pan doktor Patrik je, bohužel, nepřeju to nikomu, stižen minimálně tuctem psychosomatických poruch (o sedmi z těch -ismů možná nemá dnes ještě ani tušení, že vůbec existují) a to z něj dělá egocentrického ekologického profesionální vysírače, což z něj činí osobu mimořádně defektní a extrémně nebezpečnou pro společnost. Odvážím se říct, že pan doktor je dokonce nebezpečný sám sobě.

Lektor

O tom nepochybujte, na 5. stavbu Brno-Přerov (Kojetín-Přerov) podaly Děti Země odvolání minulý měsíc….

Ondrys

Já bych tyto skupiny ani nenazval spolky, je to byznys. Nekolik právníků se po promoci sešlo a řekli si: tak na čem budeme vydělávat? Založíme ekologickou organizaci která bude blokovat stavby a budeme otravovat dokud nám nenabídnou mimosoudní vyrovnání. Občas požádáme i o nějakou tu dotaci a máme vystaráno…

XYZ

Asi tak, jenom mě nepozvali, a proto jsem po promoci skončil ve státní správě. 😀

Leinad

Vydírání stylem „když nedáš drzhubne, tak tě udám“ může fungovat zejména pokud vydíráný něco páchá.

Anonym03

Jako na smilování čekáme na vrtky. Dálnic je už relativně dost.

Honza D.

Jenže dálnice, aby plnily svůj účel, musí vést odněkud někam a být mezi sebou propojené. Stejně tak VRT. Vždyť k čemu by byla neúplná VRT, pokud by sjížděla na neelektrifikovanou lokálku? Nebo konec dálnice napojený na III/xxxxx?

KarelF

Tak například zakončení Pražské okruhu v úseku od Modletic do Běchovic v Běchovicích na spojce Dubeč – Nové Běchovice by bylo pro místní 3 vysíračů velmi výchovné.

Jan

Já bych všechny ty děti Země nastěhoval do Přerova pak by se vidělo

KarelF

K nádraží nejlépe 🙂 🙂 tam by se jim hezky bydlelo 🙂 🙂 a měli by tam spoustu kámošů 🙂

Kalanis

Bacha aby se nenastěhovaly do Dluhonic!

Karel

Nejde o děti země.Jde o různé majitele nemovitostí a pozemků,kteří si chtějí ochránit svoje okolí.Jedná se zpravidla o různé zbohatlíky,dokonce vyšší úředníky státní správy,kteří mají svoje majetky v blízkostrech staveb, které jsou v státním zájmu.Než se přidáte k těmto oponentům,zjistěte si kde bydlí,co vlastní a nechoďe podporovat zámy chytráků.Zkrátka klidně vysadí v prostoru třeba sysla,vzácnou ještěrku,nebo užovku,ale vedle mého se stavět nebude.Je zajímavé, jak s rostoucí výstavbou státní infrastruktury do různých oblastí,se všude objevují děti země a jejich oslíčci.

KarelF

Případně toto mají skoupené za účelem dalšího prodeje státu.

franzJosej

dokud se nezmeni mentalita, nasledne jazyk tak se nepostavi nic. Vetsina lidi zde ma rozum 14let Nemce.

XYZ

Odvolat se je samozřejmě právo každého, i když je jasné, že není právu. Zde se domnívám, že se jedná o veřejný zájem „postavit dálnici“ a ten má být vždy nadřazen zájmu jednotlivce, tedy pana Patrika a jeho Dětí Země. Tudíž by bylo záhodno, aby stát s odvoláním se na „veřejný zájem“ zažaloval nejen právnickou osobu Děti Země, ale především i pana Patrika, jakožto fyzickou osobu za maření veřejného zájmu a požadoval po něm jako po fyzické osobě náhradu škody. Za spolek odpovídá vždy předseda, neurčí-li stanovy jinak. Firmy rovněž měly po panu Patrikovi požadovat náhradu za ušlý zisk. Stejně tak… Číst vice »

Ornyl

To jsou ale nesmysly, nic o této problematice nevíte, tak se tady neztrapňnujte…

XYZ

Víte, co je to veřejný zájem? Zjevně a evidentně ne … Většina lidí si přeje dálnici, ulehčí to jejich dopravní situaci, uleví se jejich duším tím, že jejich města nebudou zatěžována dopravou, jako teď. Čili je to „veřejný zájem“. Účelem Dětí Země je akorát vysírat a protahovat všechno, co protahovat jde. Je to možná i obsese soudruha Patrika, jeho egoismus a snaha se zviditelňovat atd. Proto to dělá. Nikoli pro blaho přírody, ale pro sebe. Jen jeho ego. Nic víc v tom není!

Dalibor

Milý patriku, dojdi někdy, pokud na to máš koule a já ti svůj názor rád velice jednoznačně a na konkrétních příkladech vysvětlí. a nebudu sám. Zajedeme do Přerova, do do hospůdky a můžeš nás všechy přesvědčit o svý pravdě.

franzJosej

sorry psal jsem nikdy neodpovedeli. nikdy.. ustrasenci

Dalibor

On p. Patrik ví. Netřeba hledat kontakt.

Vladimír

No, to nevím, jak by to v té přerovské hospodě dopadlo…

Alexandr Mikulka

Děláš medvědí službu, víš, co to je? Při tvém právním nevědomí a bezvědomí bys vůbec neměl vycházet na veřejnost a už vůbec ne se někde veřejně vyjádřovat.

XYZ

Pan kolega je právník jako já?

medvěd

Koukám, co se kvůli tomu zaměstná lidí. Proto byl návrh – 50 000 Kč/odvolání smeten z stolu!

honza

Nesnáším ekoteroristy(Děti zeme). Pokud by to byli ekologové tak nebudou používat auta,elektřinu a naruzná jednání budou chodit pěšky a bosí.To zatím nedělají. Tak to nejsou ekologové.

Jan

Já jen nevím proč obstrukčním a destruktivním splokům viz Děti země..nedávají soudy po prohraných sporech platit celkové soudní náklady…proč na ně ŘD nepodá žaloby o náhrady škody..kam by se mohli přihlásit všichni,kterým bezdůvodnými obstrukcemi vznikla škoda..motoristé obce občani..nakonec i stgát..a myslím..že do několika měsíců byĎěti země bylly pod zemí

Jakub (easydrink)

Podávat odvolání a případně žaloby je jejich právo a nemůže být po nich vymáhána žádná škoda.

XYZ

Ano, je to jejich právo, ale veřejný zájem má být nastaven nad práva nějakého spolku. Takže v principu by měl lid žalovat hromadně Děti země za poškozování veřejného zájmu lidu.

Ornyl

CO je to veřejný zájem? Zceal jistě i životní prostředí a to hájí Děti Země.

Pražák

Děti Země nic takového nehájí, hájí jen svoji pokřivenou vizi světa.

XYZ

Oni mají vizi? :O 😀

Pražák

Ano, transformaci společnosti na zemědělské, samozásobitelné komuny, kde by se většina práce odbývala buď čistě manuálně, případně za pomoci společně vlastněných tažných zvířat. To prosím není můj výmysl, takto to definoval jakýsi ideolog českého zeleného hnutí polpotovskou Kambodžu, když ji označil za první skutečně ekologický stát světa. Je pravda, že to svým způsobem naplňovala, tedy destrukcí moderní civilizace a masivním úbytkem obyvatelstva.

XYZ

Aha, takže pan doktor se zasekl v době prvobytně pospolné. 😀

Pražák

Spíš v době vrcholného maoismu.

Kalanis

Chodil na lekce k Rudým Khmérům.

XYZ

Jak jsem psal výše, nevíte, co je to veřejný zájem. Je to zájem majority a státu na tom, aby se té majoritě ulehčilo žití. V tomto případě není veřejným zájmem životní prostředí, ale dálnice. A proto má být stavba dálnice ve veřejném zájmu nadřazena a realizování, ať se to egoistickému ekologovi líbí, nebo ne.

Dalibor

Děti zemně je organizace jednoho ultrazmr*a, který se ukájí tím, že vysírá. Nikoliv že nějak pomáhá životnímu prostředí. Nevím o jediný akci, kdy něčemu konkrétně pomohl.
Zato vím o obrovském pročtu akcí kde vysíral kvůli „byrokratickým“ chybičkám v papírech a většinou svý odvolání podával v poslední možnej termín, aby zdržoval co nejvíc.

Vladimír

To je fakt vtipné, myslíte, že hájili veřejný zájem, když se odvolávali ke každému opravovanému úseku D1? To byla nepochybně jen šikana. Jak dlouho si to jejich „vystrájaní“ necháme ještě líbit?

Dalibor

Takže já mám mít radost z toho, že jejich uplatnění jejich práva na vysírání ve finále zaplatím já (daně) a ještě musím jezdit přes totáloněš ucpanej Přerov. Děkuji, tato forma demokracie mi přijde poněkud zrůdná.

Dalibor

Pokud prohrajou soud, tak má porohraná strana zaplatit veškeré náklady řízení.

Ondra

To platí v civilním řízení, nikoliv ve správních věcech. Tady si můžou podávat obstrukční žaloby jak diví a nic neplatí (možná s výjimkou nízkého soudního poplatku v řádu tisícikorun).

XYZ

Já si myslím, že leckdy je upuštěno i od toho soudního poplatku.

Dalibor

A o je právě ta chyba. Pak by takovývhto notorických stěžovatelů, blokovačů a vysíračů razantěn ubylo. Taklhe si každej může stěžovat a napadat doalelujá a pro nej zcela bez rizika a nákladů. A financujeme tutuo jejich zvrhlost my všichni!

Tomáš Gottschalk

Ve soudím řízení správním se náklady platí tak,y, ale jsou směšně nízké, většinou tak do 15 tis. Kč.

Vladimír

Bohužel!

XYZ

To není až tak pravda. V trestním nebo civilním (občanském) procesu ano, ale tady se jedná o právo správní, tudíž nemusí platit vůbec nic.

Martin

jenže každé právo má mít i svoji odpovědnost,aby vše bylo v rovnováze

VíKo

Je legitimní říkat si děti, když jsou to dospělí, vzdělaní a organizovaní potížisti bez špetky zodpovědnosti za své činy? Mohou cokoli zdržovat, protože chtějí. Není v tom nic víc, než obsese z moci, kterou jim dala Demokracie. Nejsem komunista, ani příznivec ditatury, ale dát k těmhle žalobám povinnost zaplati pokutu v řádech jednotek procent z částky, která odkladem daného odvolání vznikla jako škoda, to by Děti země zkrotly. Takhle můžou bez postihu zarazit vše.

David Brzezniak

Ja bych zažaloval organizaci „Děti země“ za to, že zneužívají slova „děti“ a „země“. Protože děti mají vic rozumu a inteligence.

Ornyl

Co byste udělal Vy, je zcela nepodstatné, takže je i zbytečné sem dávat takové přípěvky.

Pražák

Pokud dokonce i ÚS potvrdí, že je vše v pořádku, tak další obstrukce může dělat pouze někdo kdo trpí psychickým onemocněním. Což v případě Patrika je bohužel fakt.

XYZ

A co byste dělal Vy? Máte nějaký nápad?

Dalibor

Zcela zbytečná a kontraproduktivní je existence dětí zemně a Patrika jako takového.

Fandík

Nemůže ten spolek někdo zavřít ???

tom

Možná by to chtělo aby ten chytrolín Patrik musel každý den strávit v centru Přerova… Pak by změnil názor. Toto už je neskutečný. Vubec není jaké to tam je a bude škodia a škodit….

XYZ

Může ho rozpustit soud, stejně jako politickou stranu, pokud se prokáže, že jeho jednání je protizákonné. A to, co dělá, bohužel trestné není. Mělo by být, to je bez diskusí, ale bohužel není.

Tomáš Gottschalk

Už jsem to zkoušel s Vodou z Tetčic a soudce v usnesení uvedl, že tento spolek pouze vkyonává svá zákonná práva.

Dalibor

to by tam muselo byt =

Petr766

Technický dotaz – dělá někomu to, že když obnoví stránku, tak nejsou nějakou dobu vidět nové komentáře, až po pár minutách a x obnovení stránky?

Hanzi

ÚS je i pro soudy závazné a argumentovat starou EIA je zhovadilost. Pokud žijeme v právním státě já s oblibou argumentují odpůrci dálnic, pak není šance aby to Patrikovi prošlo. Ta dálnice chybí jako sůl a bohužel nejen tato. Německý model je fajn. Stavba samotná běží a případné připomínky jsou vyrovnavany během stavby kolikrát i když už je dálnice hotová. Díky tomu můžeme jejich systém autobahn pouze závidět.

XYZ

Není šance? Já se obávám, že u Evropského soudu budou na Patrikovy argumenty naopak až moc slyšet. Tak už je ta justice za zelená a zblbělá, že bych se nedivil, kdyby dala za pravdu Dětem Země.

Michael Kadeřávek

Přátele pan Patrik je ekologický terorista. Svého času jsem ho vyzval aby se odstěhoval do Velemína, který zatěžovala chybějící část dálnice D8, bohužel zůstalo to bez odpovědi.

Je to krysa, srab a člověk který hledá falešnou publicitu.

Kalanis

Já ho tam chtěl tenkrát natvrdo odvézt. Před hospodou tam je takový hezký sloup. Ale ještě nebylo čím.

tom

Bohužel by se to otočilo proti vám..

Kalanis

No bylo to v době, kdy mě byly zákony tak nějak ukradený. Obzvlášť, když svým jednáním terorizoval okolí a ruka zákona nebyla schopna zasáhnout.

Ornyl

Pěkně hloupý nápad – vůbec se nedivím, že na to Patrik neodpověděl…

XYZ

Omyl = Dr. Patrik 😉

Tuzemák

Nestačilo by na něho jít jeho taktikou vysírání. Třeba mě se strašně líbila akce na nově otevřené prodloužené Rudné “ projíždíte-li kolem Richtárova domu – trubte!“ 😉

Petr766

Ta svině Patrik by se měla nastěhovat do Přerova.

Kalanis

To ne, by se nastěhoval do Dluhonic.

AFP

Tak doufám že ŘSD bude lépe připraveno jak u Hulína, kde soud prohráli ke škodě nás všech.

BND 30

Tak on než ESD rozhodne, tak i naše ŘSD postaví…

XYZ

Doufejme

Kodl

No, zacina ta situace vypadat, ze je to skutecne 50:50, kdo z koho, navrch ma zatim DZ a Patrik, nez RSD. Pokud k tomuto skutecne dojde, muze se Prerov s poslednim usekem D1 v tomto desetileti rozloucit.

Prerov je proste ztracene a marne mesto, moc nechapu, jak tam nekdo muze dobrovolne bydlet. Kdykoliv kdyz tama projizdim, chce se mi jen zvracet.

Tady na Moravě

To toho moc nacestovanyho po republice nemate, kdyz vas Prerov prekvapuje. Na rozdil od jinych smrdutych der ma aspon velmi nadprumerne zeleznicni spojeni a take dostatek pracovnich mist ve fungujicich fabrikach.

Petr766

No, ale město je to poněkud nepěkné. Centrum mrtvé díky sociálně „slabším“, nic moc. Takže ještě že mají tu dobrou dopravu, že můžou „ujet“ jinam 😉

Tomáš Gottschalk

Má pravdu, předsedo. Odpudivější město, než Přerov si fuckt nevybavuju a to znám i města v severních Čecháczh nevalné pověsti. Možná je to i kontrastem s okolními upravenými a prosperujícími obcemi bohaté Hané.

David

Přerov je krásné historické město s ještě krásnějším parkem Michalov či Žebračkou, jediné co hyzdí toto město je nádraží a jeho okolí kde dříve naprosto nepochopitelně vedení města nechalo bydlet drtivou většinu nepřizpůsobivých a proto to tak dopadlo. To že je centrum vylidněné je pravda ale velký faktor hraje právě i ta chybějící dálnice kdy díky tomu občané i podnikatelé přicházeji o možnosti nových investic do tohoto města

Ornyl

NO nesjpíš jste ve středu Přerova nebyl, že? Pak byste mluvil jinak.

XYZ

Ale no tak, pane doktore. Nedřív František, teď Omyl … Dejte pokoj a pište pod svým jménem, Miroslave.

Daniel

Žiju v Přerově 10let, před tím Praha Florenc. Je to město jako každé jiné. A jestli se cítím bezpečněji v Přerově nebo Florenc či Václavák, tak vždy Přerov. Lidi jsou tu v pohodě a na nic si nehraji. Co nám vadí nejvíc? Doprava a malí práce. Na cikány si člověk zvykne a jen projíždějící jsou vystrašení jak ratlíci

Dalibor

ma sve vyhodi i nevyhody… napriklad kolem nadrazi bylo dodedavna o strach se pohybovat, a ti i ve dne..

ukulele

Pokud je argumentem stará EIA, tak je bez šance. Stavba má výjimku a potvrdil to i Ústavní soud. To by museli byt na Krajském soudu v Ostravě úplně pomateni, aby vydali předběžně opatření a územní rozhodnutí nenabylo právní moci. Pokud skutečně nic dalšího v kapse nemá, tak je to naopak uklidnění, že by se to mohlo hnout z místa.

Pražák

Také si myslím, rozhodnutí ÚS jsou pro obecné soudy závazné.

Mon

Jsou závazné pro všechny, viz čl. 89 odst. 2 Ústavy 🙂

Ornyl

Pokud neodporuje právu EU a to se s EIA právě mohlo stát.

Pražák

Podle ÚS neodporuje, takže Patrik jen škodí, jako vždy.

Dalibor

EU právo? Nejvyšší čas následovat Velkou británii a z toho šaškecu odejít. Pokud EU právo bude nadřazeno naší Úsatvě.

...

No to právě ne. Odejít ano, ale s dobrým plánem, přípravou a ne sami. Ne chaos po „ha, oni v tom referendu schválili vystoupení, to nikdo nečekal, co sakra teď?“, jak to předvedli v UK

Andrej

Tak toto uz je uplna strata pricernosti od Patrika. Zhodil mu to Ustavny Sud, a tym to konci. Soudni dvur EU k tomuto nema ziadnu pravomoc, je to nezmyselny poziadavok. Navyse, aj bez toho stale uspesne stavbu blokuje. Ako aj mnozstvo dalsich stavieb na Morave. Je to vyslovene valka, v ktorej si vsak stat nevie poradit defacto sam so svojimi zakonmi. Ale stale mi unika motivacia na strane Patrika. Je to boj pre boj? Je to hobby? Co to je?

Tady na Moravě

Je to uchylka. Podobne jak Vondracockova.

Frantisek

Smrdět všude autem a namísto po železnici vozit mraky zboží kdovíodkud šňůrami kamionů je taky úchylka, záleží na úhlu pohledu.

Nekdo

Az bude draha schopna dodavek just-in-time a naklady nebudou mit nahodna zpozdeni v radu dnu, tak teprve zacne byt konkurenceschopna….

ušatá

Až do ní bude někdo investovat jako do silnic a nebude ji rozbíjet a likvidovat, pak to bude takto fungovat.

...

Breptat tady ptákoviny o tom, že ježdění autem je úchylka, je ovšem nepochybně také úchylka.

Petr766

Po které železnici? Po té na koridorech přetížené a mimo koridory tragické?

Michael Kadeřávek

Umíte si představit že budete nakupovat a tankovat na nádraží až Vám tam vlak přiveze zboží ?

Petr766

Z nádraží se to bude rozvážet na cargobicyklech, jak teď poslední dobou začínají aktivisti navrhovat pro centrum P1 nebo třeba Brna… Akorát netuším, kde vezmou tolik lidí na překládky, rozvozy atd. Ono se to podle aktivistů asi udělá samo a oni na to budou brát dotace, že na to dohlížejí 😉

David

Odpojte si internet i tv a čtěte pouze noviny, to je taky úhel pohledu

Michael

V životě jsem se tak nepobavil. Alou na strom Franto!

XYZ

Ale no tak, pane Patrik, pište pod svým jménem. 😀

Dalibor

To se dá léčit sandno a ryghcle. Žádná firma nebude šaškovat s kamionama, pokud jim železnice nabídne srovnatelnou službu. POkud mi vlak nabídne stejnou službu jako auto, použiju vlak.
Pokud z Brna do Novýho Města na Moravě pojedu vlakem za 110Kč a cesta bude trvat 2 hodiny, pak prostě pojedu autem.

AFP

Pokud by ŘSD a spol měli všechny podklady v pořádku tak by si Patrik a jemu podobní ani neškrtli.

Andrej

Vsak aj Ustavny Sud potvrdil, ze je to ok, takze RSD to malo v poriadku, napriek tomu si Patrik skrtl. Staci ze sa to vlecie po sudoch, nezalezi na tom kto vyhra. Zdrzi to tak ako tak.

avijan

V téhle zemi můžete mít všechno v naprostém pořádku, kompletní podklady, dokumentaci, vyjadřovačky atd. Ovšem stačí jeden přitroublý jedinec nebo spolek, který i bezdůvodně může danou záležitost napadnout a halda zbytečností je na světě. Legislativci si zatím vůbec nedovedou poradit s rozlišením podstatného od nepodstatného. Pak to takhle dopadá, kam se člověk podívá…

Petr766

Je to dobře placené hobby a zároveň u těchto lidí asi nějaká škodolibost, kdy tím, že škodí všem ostatním, tak z toho mají nějaký pocit moci, protože jinak nikoho nezajímají.

BND 30

Co mu takhle najít ženu ?

Petr766

No nevím jestli by tohle nějaká chtěla. Možná nějaká podobně postižená.

MildaIV

Těch je dost.

Původní Pražák

Věřím, že je nějak placený, kdyz to může dělat celá léta na plný úvazek. Ale kým?

ondra

Erárem,tedy námi všemi a je ostudou státu,že má zákony,které takové „šprajcy“ nejen umožnují,ale ještě financují.

Cestující

Asi dostává tučné výpalné, jinak to snad není možné!

podiven

Například mnou – https://detizeme.cz/priznivci.shtml . Můžete se přidat.

Kalanis

Příznivci nebo přížívníci?

XYZ

Ztráta příčetnosti? On byl někdy příčetný?

jakub (easydrink)

A tím Evropským soudním dvorem myslí Evropský soud pro lidská práva nebo Soudní dvůr EU?

Tomáš Gottschalk

Z kontextu bych se klonil spíš k Soudnímu dvoru EU (EIA a další pravidla jednotného trhu) Nedovedu si představit, jaké základní lidské právo by se na tento skutkový děj dalo narazit.

Daniel

Někdy lituji toho, že už neexistují trestné činy jako Příživnictví, Protistátní činnost či Sabotáž. Ač toto jednání spadá určitě o pod Terorismus. A tímto Patrikovi posíláme písničku od Dana Landy – Andílek…

Jiří Kocurek

Sabotáž stále existuje. Aspoň si ten trestní zákoník přečtěte, když se s ním chcete ohánět.

Tímhle stylem totiž fungují úřady a myslí si, že jim na to nikdo nepřijde. Že samotná úřední autorita postačuje k tomu aby pán měl vždycky pravdu a … prodovačka měla povinnost přijmout jakokouliv měnu, ikdyby platil sirky petittisícovkou. Napříkald.

Daniel

Úkol splněn. Dle mého pod to jednání DZ spadá: § 314Sabotáž (1) Kdo v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost České republiky anebo poškodit mezinárodní organizaci zneužije svého zaměstnání, povolání, postavení nebo své funkce nebo se dopustí jiného jednání k tomu, aby a) mařil nebo ztěžoval plnění důležitého úkolu mezinárodní organizace, orgánu veřejné moci, ozbrojených sil nebo bezpečnostního sboru, hospodářské organizace nebo jiné instituce, nebo b) způsobil v činnosti takového orgánu anebo takové organizace nebo instituce poruchu nebo jinou závažnou škodu, bude potrestán odnětím svobody na tři léta až deset let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku. (2) Odnětím… Číst vice »

Frantisek

Jak tímto poškozuje zřízení nebo obranu? A je zaplácání krajiny dalšími silnicemi, aby bylo ještě snazší jezdit autem, důležitý úkol? Otázkou je také, na čí straně je větší škoda. Dalo by se přinejmenším polemizovat. Škodu státu způsobujete také podporou připuštění nerovné konkurence, čili třeba stavbou uživatelsky levných dálnic…

Chronosphere

Stavba uživatelský levných dálnic- vy máte dost.🤪
Jo a tu obranu poškozuje znemožněním rychlého převozu aliančních armád na budoucí bojiště na východě. Máte něco proti obraně demokracie,soudruhu?

Pražák

Tak funkční, moderní a dostatečně kapacitní dálniční síť je zcela nepopiratelně důležitým aspektem obranyschopnosti státu.
Nicméně zkusit „dostat“ frustrovaného Patrika na paragraf o sabotáži je samozřejmě nesmysl. Tady by spíše mohla pomoci medicína, podle mě by soudem nařízené psychiatrické vyšetření v případě Patrika i toho druhého frustráta z Tetčice mnohé vyřešilo.

Dalibor

Je to magor, který by se měl léčit, či být někde eliminován tak aby nemohl více škodit.. napadá mne třeba zabezpečovací detence…

Petr766

Na ty tvoje nesmyslné brepty už asi nemá smysl ani reagovat, ty krajino.

XYZ

František = Dr. Patrik? 😀

...

Výborně. Tak teď vás upozorním, že pokud jste se hodnověrně dozvěděl, že někdo tento skutek spáchal, jste podle § 368 trestního zákoniku povinnen takovou skutečnost oznámit státnímu zástupci nebo policejnímu orgánu, jinak vám hrozí až tříletý trest odnětí svobody za neoznámení trestného činu. Takže vám nezbývá, než to bez odkladu sepsat a podat.

Ornyl

To jste mne bavil jako Sputnik. Jste směšný…

XYZ

Patrik, ven!

Kalanis

Já bych mu poslal Tučného nebo Harleje…

radosto

Proč máte v článku několikrát správně Soudní dvůr EU (včetně citace) a několikrát špatně Evropský soudní dvůr?

Jinak, co se týče ostatního obsahu článku lze souhlasit s komentářem Standy.

On.

Cíl je jasný, jen zdržovat tak aby stavební povolení nebylo do konce příštího roku. Když už ani ústavní soud neshledal významné vady v řízení tak nejspíš nebyli. Škoda že kromě evropských soudů nejsou ještě světové a vesmírné soudy.

Nekdo

Tak treba by se slo dimluvit s majiteli pozemku na Mesici nebo Marsu a ty soudy zalozit. Do konce pristiho roku je jeste dost casu…

XYZ

Ano … Děti Země = Profesionální Vysírači

pan Jan

Mohlo by mi nějaké dítě Země prosím vysvětlit, co je ekologického na tom, když auta stojí v Přerově v zácpě?

Jiří Kocurek

Spíš psychiatrovi, zda se jedná o lidi příčetné…

petr 5

Úplně stejné, jako když kamiony do Německa musely jezdit vesnicemi v Českém středohoří a zabíjet děti na přechodech. A jeden zapšklý *** psal další odvolání.

Jakub P

Aby ŘSD mohlo na té D8 vší silou a za cenu dlouhého zdržení prosadit nesmyslnou trasu přes odpor ekologů i geologů?

kolemjdoucí

A víte, že to jinak na té D8 nešlo, jak sem už dva roky píši? Vite, že pod ten tunel se nechtěli podepsat hasiči? Běžte do archivů, pane. Nebo byla ještě jiná trasa?

Leinad

Samozřejmě, nešlo to bez sesuvů. Muselo se stavět na svahu bez zajištění.

K.S.

Vždyť i svahy mají právo se svézt na dálnici. 😀

Frantisek

Tak jistě, za to, že jezdí tolik aut a kamionů, a někteří řidiči ještě jako prasata, mohou ochránci přírody. To je velice zvrhlý a nebezpečný názor. Zamyslete se!

Marcel

Nejste vy náhodou pan Patrik osobně? Podle vašich komentářů to vypadá na jeho IQ ….

Ornyl

Nejlepší je posuzova IQ dle nějakého psaní. Dcera je psycholožka, tak o tom něco vím. Tenhle argument je dost trapný.

Petr766

Patrik není ochráce přírody, stejně jako drtivá většina těch aktivistů. Jinak je ale hezké chránit „přírodu“ (kde v Přerově jde o přírodu?) a díky tomu vystavovat desetiticíce lidí v Přerově zbytečně nadměrné dopravě, která už x let mohla v klidu jezdit mimo město. A tím zlepšit to město i tu přírodu v něm. Jinak ano, je to jejich vina, když záměrně blokují prakticky cokoliv, co by s dopravou mohlo pomoci. Vláčky nebo bicykly to fakt nemůžou nikdy nahradit.

Kalanis

Patrika naštěstí nesnáší i někteří skuteční zelení. Protože ti chápou, že odvedení dopravy přírodě pomáhá.

Pražák

To mohu potvrdit, lidé z Hnutí duha jsou sice také často fanatici s nimiž je nějaká dohoda velmi obtížná, ale o Patrikovi se vesměs vyjadřují jako o případu pro psychiatrické konsilium.

Ornyl

NO tak dálnicer vede ve volné krajině, takže tam něco roste a žije…

Cestující

Tak když jsme v srdci Evropy a funguje něco jako svobodný trh, tak kamiony přes nás jezdit musí a budou, říká se tomu ekonomický rozvoj a k té tak nějak patří i moderní dopravní infrastruktura. A Patrik je všechno možné jen ne ochránce přírody, za tuto pózu se pouze schovává.

petr 5

Ochránci přírody jsou vesměs slušní lidé. Ta verbež, jenž se za ně vydává, jsou vesměs psychicki narušení jednotlivci vedení vyděrači. Za to, kolik jezdí aut určitě nemohou, ale jednoznačně mohou za to, kudy ty auta musí jezdit, i když už dávno neměla.

Hajnej

Nejde o to, že ta auta jezdí, ale kudy jezdí. Pokud jezdí intravilánem místo zablokovaným obchvatem, tak za to skutečně může obstruující.

Frantisek

A co je ekologického na tom vůbec tolik těmi auty jezdit, když máte i šetrnější možnosti? Nestůjte v zácpě, chtějte lepší hromadnou dopravu!

marty-t2

Jenže cesta je spíš zdražit dopravní cestu individuální dopravě než úplně blokovat dopravní tolik potřebnou infrastrukturu. Oni totiž v té zácpě z důvodu nedostatečné infrastruktury stojí i autobusy hromadné dopravy, ty pak jezdí se zpožděními a lidi mají jen další argument proč hromadnou dopravu nepoužívat…

jva

Jakože zdanění PHM přesahující nyní polovinu celkové ceny nestačí? Aby se pak z toho dotovalo 75% jízdného těm, co pak cestují jen proto, že to mají za čtvrtinu? Nadávejte si jak chcete, ale kde by erár byl, kdyby se ti „zlí“ ze dne na den polepšili (alkoholici, kuřáci, gambleři i ti automobilisté)… Navíc – konkrétně v Přerově jde o to, že kolony nevznikají vlivem lokální dopravy (místní jsou již dost poučeni, že pěšky je to rychlejší), ale tranzitní dopravou právě kvůli chybějícímu kousku D1. A stěžovat si, že tam i přes zákaz jezdí kamiony – zkuste si dát trasu Hulín-Lipník… Číst vice »

kolemjdoucí

Váš názor nelze rozporovat, neboť je logický. Teď ještě prosím o nápad, jak lidem ty auta rozmluvit, když je zájmem státu podporovat jejich výrobu….

Petr766

Nabídnout třeba kvalitní infrastrukturu, konkurenci atd. Jenže tu infrastrukturu nám blokují aktivisti… Včetně třeba železnice.

Ornyl

Tak to je dost zkreslený názor. Svoji neschopnost státní orgány hází na aktivisty, přitom často jde o jejich pochybení – nenakoupené pozemky, špatná EIA atd,

XYZ

Vidím velký špatný, pane předsedo. 😀

Luboš Beneš

I ta hromadná doprava musí někudy jezdit. Když se budovaly první železnice, tak taky bylo odmítačů a pomatenců…..dnes je prostě základní dálniční síť nutnost, jako páteřní rychlý internet…….

BND 30

Víš Františku…bicykl již do tohoto století nepatří…

Petr766

Veřejná doprava neřeší vůbec nic u většiny lidí, jezdících autem. Jinak by jezdili i veřejnou dopravou. Ale pro tu veřejnou dopravu potřebujeme i tu infrastrukturu… Aha, počkat… ale tu nám blokují ekoteroristé…. jak z toho ven?

BND 30

Opravte si překlep, pane kolego, to se má psát 100 h…n.

K.S.

Zefektivněním toho co máme, projednáváním dopravní stavby s obyvateli a těmi organizacemi?

Třeba má oblíbená elektrifikace Znojmo-Jihlava, nebo Týniště-Letorhad + zkapacitnění některých úseků by mohla denně stáhnout ze silnic pár stovek kamionů a uvolnilo by to kapacitu na hlavních tratích.

jozka

Jak to chcete projednavat s nekym, kdo se netaji tim, ze je proti stavbe uz z principu?

XYZ

A ta hromadná doprava pojede jak, když bude zácpa, pane doktore?

Dalibor

Hmma on ten autobus v tý zácpě asi nestojí….

Dusanh

Tak proti chudákovi Patrikovi se spikli už i soudci ÚS. Musí to být těžký život…

Peeetr

Neboj, on za ty vlastizrádné sabotáže dostává docela pěkné peníze ze zahraničí.

Frantisek

Aby ta Vaše vlast pak nebyla jen samá poušť, beton a asfalt, chytrolíne…

BND 30

A ta tvoje ?

Petr766

Jste směšný. I kdybychom dokončili veškeré plánované dopravní stavby, tak zeleně, lesů a přírody budeme mít stále nadprůměrně dostatek. A jako bonus zlepšíme životní prostředí v mnoha městech a vesnicích.

ušatá

Nechcete to něčím doložit? Tedy objektivními propočty? Prostě nemáte pravdu a je to celosvětové. Proto ty problémy s klimatem. Až to všem dojde, bude už pozdě. Nyní se to ještě rozumně dá řešit, ale za pár let už to asi nepůjde a pak bude zle. To budou tady zajímavé diskuse!

Původní Pražák

Muzu se zeptat, čím se živíte?

BND 30

Tipuji, že asi tak trávou. Tu jedinou mu totiž nepřiveze to hnusné auto do obchodu, svítí svíčkami, které si vyrábí ze zbytků zrekonstruovaných z místního hřbitova a obléká se… vlastně neobléká…

XYZ

František je nick pana Patrika, tak klídek. 😀

XYZ

Ale no tak, pane doktore. sepište to Evropskému soudu. 😀

Nekdo

No a Vy zrejme nedostavate tablety, ktere Vam predepsal psychiatr…

K.S.

Co je vlastizrádného na tom že jednak napadá řízení které nebylo OK (některé projekty) nebo jsou trasy nesmyslné (D8) nebo jsou nesmyslně trasované přes baráky atd. Primární problém je ve státní správě, která nekomunikuje a staví si podle čar co nakreslili před desítkami let komanči. Stavba, jak pořád dokola opakuji, musí být konstantně s obcemi projednávána a musí se zohledňovat požadavky jak technické, tak estetické a hledat nějaké řešení problému a holt to někdy bude dražší, ale projde to. Typicky řešení protihlukových stěn, požadavek na to aby stavba nerušila krajinu, mosty nějak vypadaly atd. Pak nebude asi moc ani problém… Číst vice »

Petr766

Tak v Dluhonicích prakticky problém není. Drtivá většina místní je s tím ok.

kolemjdoucí

V této zemi nejde najít řešení vedení infrastruktury, které by se nedotklo něčích zájmů. Nejsme v Rusku ani v Kanadě, kde to jde snadno, i když dnes tam ve městech je to stejný problém jako zde. A musím se zastat projektantů. Dnes se stavby projektují a připravují tak, jak požadujete. Vedení infrastruktury není věcí projektantů, ani ŘSD. Je to politické rozhodnutí politické reprezentace. Musíte prostě zvolit zástupce lidu, kteří rozhodnou jinou trasu. Je to jasné?

Ornyl

Právě proto, že se tak děje, je to špatně, Trasa se má napřed konzultovat s obcemi a dalšími ve studiii a pak teprve projektovat.

Dalibor

kecat konzultovat řešit projednávat a hlavně nic neděla a odkládat odložený…. kecy kecy kecy a dílo nikde. Nelze vyhovět všem, bohužel.

Flinta

Ty vaše čáry nakreslé před desítkami let komanči tvoří dohromady nějaký dopravní systém, ve kterém nově projednávané stavby navazují na ty již hotové. Tyto čáry nakreslené komanči jsou zanesené v územ ních plánech obcí i vyšších samosprávných celků, kde je v těchto dokumentech s nimi počítáno. Zmenit veškerou tuto dukumentaci všech dotčených subjketů není nic rychlého, jednoduchého a levného. A potom jsou tu také stavebně technické parametry směrové, výškové, poloměry zatáček a další, které musí dálnice splňovat. A co se týče toho dohodnutí se s Dětmi Země. Dost o něm pochybuji. Je to cca 5 let, kdy byl tento spolek… Číst vice »

Ornyl

Jen jsetli, to co říkáte je pravda. Ono koluje plno „argumentů“ po netu, co jsou lži či polopravdy.

K.S.

Ty čáry mají být přehodnocované tak jednou za deset let. Systém který si vysnili tehdy vůbec nemusí odpovídat tomu co je potřeba dneska, další věc je že jenom za deset let se může výrazně obměnit obyvatelstvo a to nemusí souhlasit s tím co tam jejich předchůdci schválili, proto je třeba aby se to stále přehodnocovalo a neustále projednávalo. Fakt nejde aby si D1 nakreslili před 40 lety, nebo kdy, a po 40 letech kdy se totálně proměnil přístup a názory ve společnosti se to začalo stavět. To jak je vedená D1 kolem Přerova je toho ukázka. Dnes vymýšlet trasu která… Číst vice »

Ornyl

Velice doře jste to popsal, ale tihle dálničtí fanatici to stejně nebudou číst…

Ornyl

Jo pan je komunista či okamurovec. To musí být hrozný život..

XYZ

Za to Omyl = František = Miroslav Patrik, že?