Děti Země navrhly na Ropáka Boreckého za škrty na lokálkách, Kupku za D3
Poslední den provozu z Březnice do Rožmitálu pod Třemšínem. Foto: Aleš Petrovský
Ministr dopravy získal návrh i za podporu budování jezu na Labi.
Ministr dopravy získal návrh i za podporu budování jezu na Labi.
jasně, smradlavá 810 je bonus pro životní prostředí .. aspoň jde vidět co jsou tyto „děti země“ za inteligenty 😀 stejná verbeš co se lepší k silnicím a blokuje autobusy MHD 😀
S motorem Tedom rozhodně ekologičtější než celá řada vraků, co jezdí v PID.
Považuji za vyznamenání zařazení na tento seznam u pánů, kteří zabojovali. Určitě za snahu o dokončen D3 a také boj proti nesmyslnému plýtvání zdrojů na mrtvé lokálky.
Jojo, všechno zasmradit a zalít ropou, že?
Jo Borecký ať se jde vycpat…. Jako rušit už vlaky v úseku Kolín – Chlumec to ať víte kam
Zajímalo by mě kolik těch rádoby ekologů pravidelně jezdí veřejnou dopravou? Dále jestli mají elektromobil a nabíjejí ho ze solárních panelů nebo jedí na kole. Ono totiž kolikrát jen kážou vodu a pijí víno.
Milý rádoby rejpale, je vidět, že vůbec netušíte, o jakých lidech mluvíte. A jen se pokoušíte posuzovat jiné podle sebe.
jezdí 5 km do práce ve služebním elektromobilu a kážou o ekologii silniční dopravy, znám
No můj názor je ten že pan Borecký dostál pár mega v krabicí od vína od autobusovích dopravců a po té začal úřadoval ale na každou sviní se vaří vodo
To je ale pitomost…zalovatelna pitomost.
Vy byste někoho žaloval za jeho vlastní názor? Pan Petr výslovně píše „můj názor je….“ Tyhle časy, kdy vlastní názor byl důvod k soudu i vězení už jsou pryč!!!
ne, ty už jsou zase zpátky 🙂
teda, názor můžete mít jaký chcete na co chcete, jen některé nesmíte říkat nahlas
V téhle formě to není vlastní názor, ale jen taková zemanovská zbabělost typu „slyšel jsem, že X je zloděj, ale nevím, jestli je to pravda“.
Jeden takový exponát se vyskytoval i v Pohřební službě hl.m. Prahy, dostal potom 4 roky…
Možná by to chtělo místo plácání na netu, se alespoň naučit pravopis.
Když vyhlásím vítěze soukromé soutěže Zelený mozek roku, také budu v novinách?
Pokud si ta vaše cena získá jakési renomé, tak ano.
Ropákem roku mělo být hnutí nebo soubor Děti země za blokování staveb. Např. obchvatu Frýdku Místku nebo zablokování pokračování D1 u Přerova.
Samozřejmě, protože dálnice je to nejekologičtější na světě, že.
se ti debilové lepí k silnici a odlepit je přijedou hasiči asi na elektrokolech, to jak Jaques ze Strany Zelených, co neví, co je biomasa
Jednoznačně borec Borecký, poslechněte si jeho telefonickou aroganci viz. 2:05.
ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3505047-cestujici-se-postupne-vraci-do-vlaku-nektere-lokalni-trate-ale-kvuli-usporam-zrejme
Tak chtít zrušit vlaky ze Slaného do Loun může snad jen ***** maximálního stupně. Trať, která prochází obcemi, většina zastávek (kromě Královic) je umístěna poměrně dobře (do 10 minut z většiny obce) a s jedním přestupem se dá dojet pohodlně až do centra Prahy. Znám to tam poměrně dobře a vlaky tam vytížené jsou, dokonce i většina zastávek má pravidelné cestující (kupodivu i v Pálečku nebo ve Vrbně jsem v životě neviděl zastavení vlaku s nulovým obratem cestujících). Že se zrušil provoz z Bakova do Bousova je asi pochopitelné, ale rušit vlaky ze Slaného do Loun je skutečně úplně mimo… Číst vice »
Až na to, že v Čeradicich a Stradonicich nezastavuje vlak vůbec a třeba ve Zlonicich na místě pro většinu horším, než autobus.
O Slanym a mnoha možnostech zastavení nemluvě.
To, co píšete je hezké. A nyní okamžiky pravdy…
Proč je statisticky ta trať špatná, když Vy vidíte vždy obsazené vlaky a všude se zastavuje? Že by zrovna při sčítacích kampaních ti cestující zrovna nejeli? Nebo snad někdo lže?
Není to nejrychlejší spojení do Prahy a průměrné za cely den do Kralup dojede vlakem 360 lidi
Největší škůdce je Patrik sám. Kvůli němu a neschopným úředníkům vypsat správně doklady kvůli kterým tam sedí nejsou obchvaty nebo dokončená D1. Jako bonus ještě ohrožují žívoty a zdraví obyvatel. A rušení lokálek provozovaných smradlavou nečistou 810 a jejími klony jezdící s pěti lidmi? Tak ať se jim koupí elektrokola nebo taxi . Stále to vyjde levněji když nechce levnější nízkopodlažní autobus zastavující na návsi. Tato cena je ekoparodie. Ještě bych navrhl radní z Počernic co nechtějí obchvat Prahy .
s obchvaty souhlas, s lokálkami – je to případ od případu, ale většina lokálek se dá zachránit zvýšením traťové rychlosti a zlepšením jízdního řádu. A že dnes je jiná doba a přednost mají rychlotratě? Právě ty rychlotratě a spolehlivé koridory lokálkám potenciál naopak zvýší.
A ne všude vozí 810 jen pět lidí.
Pokud lokálka obsluhuje pár vesnic s deseti chalupami a končí v městečku o 4000 duších (které má navíc spádovost úplně jiným směrem nežli vede trať), pak jí nepomůže ani přestavba na hyperloop.
snad odpovídám studentovi, tímto se zabývají expertní týmy (ne šotouši) a odpověď je taková, že ne nedá, ta poptávka tam nebyla, není a nebude a proto se ten provoz utlumuje
Samozřejmě, když je služba na úrovni 19. století, zatímco se staví stále nové obchvaty a dalnice.
Novou příměstskou dráhu, která by dopravní problémy Středočeského kraje i Prahy vyřešila definitivně na nejméně dalších 100 let stavět nebudete, místo toho zůstávate sto let za opicema neustálým rozšiřováním pruhů do Prahy, kam se už žádná další auta ale nevejdou.
Vás totiž nezajímá doprava. Vás zajímá vaše auto. To je ale zásadní rozdíl.
Fakt je, že škrty na lokálkách od Boreckého jsou nekoncepční.
Netřeba hoblovat šukafonem Mochovku, to je pravda.
Nicméně u S88 argument „z Dobříše do Prahy jede bus“ je jako co? Z Kolína do Prahy jede rychlík, S1 musí končit ve Velimi.
Z Berouna do Prahy jede 380, proto S7 musí končit ve Srbsku.
Typický Boreckého přístup – vidí jen relaci Praha – Dobříš a hned z toho dělá závěry, jak autobus doveze cestujícího do cíle rychleji, což ale ve většině relací není pravda, Praha – Dobříš je pouze jedna z mála výjimek.
Dobříš ale pojede přece dál, příští vedení KU může situaci přehodnotit a nějaký spoj v sezoně přidat, resp. protáhnout, pokud bude zájem nejen soudruha Havlíčka.
Když bude jezdit v S88 tolik lidí, kolik v S1 z Velimi do Kolína nebo v S7 ze Srbska do Berouna, tak jí ani „arcilotr“ Borecký nemá potřebu rušit.
K té S 88.
Dokud tam byl ještě plný provoz -minuly grafikon – ( občas jsem pro zajímavost koukal z okna naseho domu ve Stare Huti do okna vlaku) a počítal cestující . Ve všední den , to že počet cestujicich neprevysil pocet členů vlakové a lokomotivni cety tedy 2 , nebylo nic neobvyklého. Tady omezeni provozu dává smysl .
Když se proti něčemu stavěj děti země, tak to dokazuje, že to je správná věc.
Za mě je Rypák roku .. však vy víte kdo….
Děti země je takový obtěžující spolek
To, snad až na naprosté výjimky všechny spolky, svazy, komory, unie…
Nezapomeňte na stát. To je totiž jaksi ten základní svaz, komora a unie.
Tak tedy ta nominace za omezeni provozu na lokalkach je teda hodne krok mimo. Staci kupecke pocty hmotnost/cestujici aby bylo jasne, ze vlak musi mit nejakou obsazenost, aby vykazoval znaky ekologicnosti. A to pocitame s vozem 810, ktery je skutecne lehky a jeho pripadna modernejsi nahrada s dvounapravovymi podvozky uz bude jedine tezsi. Samozrejme pokud by obce zustaly odriznute, to by byla jina vec, ale to se nestalo a i pripadna vyssi spotreba autobusu na takovych linkach je naprosto marginalni. A co se tyce D3 (zde budu jiste kamenovan) – nevim, jestli je to primo na ropaka, ale prosazovani tohohle… Číst vice »
Protože vylepšení I/3 je ropactvi stokrát větší, než výstavba D3. Ještě se podívat do Bystřice, Poříčí nebo Olbramovic (i s obchvatem).
A kolik že ta auta po D3 najedou kilometrů, když se pokusí vjet skutečně do Prahy a ne jen do Jesenice?
D1 mezi Prahou a sjezdem na Benešov to už dlouhé roky nezvládá. Bylo by dobré vést tu dopravu jinudy, aby se tento úsek alespoň trochu uvolnil.
Mimochodem: Totéž se dá říct o železnici mezi Prahou a Berounem, Kolínem i Benešovem.
To se na me nezlobte, ale stat by se mel spis snazit, aby tech aut tolik nejezdilo, protoze timhle stylem postupne zalejete do asfaltu cele stredni cechy. Ja tu bydlim a verte, ze si to nepreju.
Tak určitě, zalití do afsaltu. A VRT zase znamená, že celé střední čechy budou jediné velké nádraží.
Totiž pokud jsou Střední čechy 30 metrů široké a 30 km dlouhé. Nebo kdyby každá dálnice byla 20 km široká, že by se z části překryla s D4.
Ne, jen ty dalnice jsou v blizsim okoli prahy par kilometru od sebe, kazda dalnice potrebuje sjezdy, privadece, benzinky, odpocivky, na privadecich obchvaty. Nevim, jak vy, ale kdyz nekam jedu autem, tak se tam obvykle jen tak bezucelne neotocim a nejedu zpatky, ale na nekolik hodin ho nekde odlozim, to jsou v souctu dalsi statisice metru odstavnych ploch. Vysledkem je prakticky nepruchodna krajina a tedy dalsi tlak na to, aby lide bydleli tam, kde se da jit aspon po praci na prochazku a tedy delsi dojizdeni, dalsi privadece, kruh se uzavira. Ale asi je zbytecny se bavit s nekym, kdo… Číst vice »
Tak proč tam jezdíš když ti to tak nepřekonatelně vadí a na beton se můžeš dívat z okna? To budeš i vědět, zda bylo první vejce nebo slepice.
Já bych neprovokoval, nebo o tom začnou šotouši snít a všechna řešení s tím porovnávat.
Ja nejsem sotous a ani jsem se nevyjadroval proti stavbam dalnic obecne, jen jsem si dovolil zpochybnit nebetycny vyznam jedne z planovanych prazskych vypadovek, ktera samozrejme neni achilovou patou evropske dopravni site, ale jen jednou z tisice planovanych staveb na uzemi ceske republiky. Samozrejme za to musim sliznout salvu stupidnich jedovatosti.
Jestli tou výpadovkou je myšlena D3, tak její význam je ve snížení hluku z I/3 od Mirošovic k Voticim, kde se na mnoha místech silnice přibližuje domům. Čili jednoznačný ekologický přínos.
Samozřejmě, zatímco ta nová dálnice včetně mostu přes Sázavu žádná ekologická negativa mít nebude, že. 😀
Humbuk…jen maličko v Benešově, Berouně, Rakovníku, Kralupech, a Kolíně…
Jj, a pak ještě jinudy a ještě jinudy, až bude ta dalnice úplně všude, že?
Uvědomujete si, že tenhle váš přístup prostě není finančně udržitelný? Za každých 10 let se díky této vaší „politice“ zvýší objem silniční osobní dopravy o dalších 40 procent. Kam jako ty auta chcete furt dávat?
Co je ekologicky nešetrného na zrušení vlaků obsazených v průměru 20 cestujícími v nejvytíženějším úseku, maximálně pak 60 lidmi?
To je ještě poměrně solidní obsazenost na 810. U nás mnohdy i 3 lidé.
Kdyby byl průměr 20 lidí na spoj, ve špičce jezdilo 60 lidí…
Jenže v Mochově to bylo 30 lidí za den a v průměru 4 lidi na jednom spoji. Takže hrubým přepočtem 8 až 9 litrů nafty na 100 osobokilometrů, motor EURO mínus.
Proti Kuzněcovovi pořád 810 produkují svěží alpský vánek. 😉
Kuzněcova strčte … do suchého doku, nebo tak něco.
S tím krajský úřad neudělá nic. Nic s tím neudělají ani 2 roky staré celosvětové regulace obsahu síry v mazutu, nově max 0,5 % oproti předchozím 4,5 %. Když Putin bude chtít, tak pojede na čistou síru.
Kamarád mi nedávno říkal že se mám na věci dívat z té pozitivní stránky, tak to zkouším. 🙂
To známe.
Jako ta holka, jak jí řekli že je pěkná – sice to bylo „pěkně tlustá“, ale snažila se myslet pozitivně.😂
O Mochově snad nikdo nepochybuje že byl na zrušení. Ale někter další tratě ne.
Nebyl na zrušení, ale na úplně jinou podobu provozu, než ta co tam byla. Ale to by se muselo trochu chtít a investovat a to se nechce nikomu.
Jojo…hlavně do délky…třeba do Poříčan…
20 cestujících ve vlaku je podle vás málo? Na 810 je to velmi slušné obsazení.
A to i hospodářsky…
Průměr 20 cestujících na sólo 810 je naprosto v pořádku, zvlášť u těch s novými motory.
Samozřejmě, stejně tak to platí i o autobusech, že?
A ofiko nejvetsiho ropaka si jako obvykle vyzvedne “Patrik” …”tentokrat jsem to ale opravdu necekal” 😄
Vím že v dnešní době provoz mnoha lokalek velmi neekonomický a uzavřit na nich proz je v pořádku, ale tratě jako takové bych netušil. Nikdo nevíme jak a hlavně čím se v budoucnu budem dopravovat. A když se nějaká trať snese tak už jí nikdo nikdy nepostaví.
Které tratě se ruší?
Ano ano, do Židlochovic železniční trať neexistuje. Toto je demagogie, není problém z železnice udělat cyklostezku/naopak…
Tam to bylo dost specifické v tom, že ta trať nikdy nebyla úředně zrušena.
Když bude důvod ji postavit, tak se postaví. Ale do zrušené fabriky nebo do vybydlené obce nedává železniční trať smysl.
Mimochodem skoro všecky koridory v ČR prošly snesením svršku a jeho opětovnou výstavbou; právě k vidění v Adamově a mnoha dalších místech v ČR.
Budeme-li se v budoucnu přepravovat více vlakem, tak rozhodně ne v trase 150 let staré lokálky.
Ale jistě že ano. Pokud ta lokálka bude tvořit smysluplné rameno rychlejšího a pohodlnějšího systému. Ale to se tady nestaví, staví se jen trapné dálnice a pak se všichni diví, že v Praze stojí v zácpě a nemají kde zaparkovat. A že vás chtějí z Prahy vyštípat. Můžete si za to sami.
Vnimani te ceny se během let změnilo. Když se začínala udělovat mělo ocenění negativní nadech. Za ta léta je z něj pozitivní ocenění. Proto p. Boreckemu i panu ministrovi k nominaci blahopřeji, Oba se snaží o zo co má smysl.
Ještě více zmršit českou krajinu a konzervovat české dopravní systémy v minulém století? Tak to jo. 😀
Jak může vůbec někdo tyhle šmejdy brát vážně?? To je jako by ceny vyhlašoval Kájínek, nebo Kožený, nebo zloději či vrazi..
D3 ve středních čechách je po 511 nejdůležitější cz stavba vůbec!
Dostavět D1, D35 a D11 je důležitější než středočeská D3, ale ty patrikovce by měli odsunout někam do severní koreje, ruska nebo afghánistánu, kam patří. Nebo aspoň na doživotí do basy.
Neznám žádného žijícího Čecha, kdo by zabil víc lidí než patrik
No…ono je už hodně těch vrahounů v pekle…
Děti Země by měly být každoročně na prvním místě. S předplacením tak na dvacet let dopředu.
Pokud si Děti země obhajují přepravu 3 cestujících ve 20t vlaku , tak bych navrhoval udělit ropáka roku přímo jim.
S autobusovým motorem z roku 1962 a spotřebou o 1/3 vyšší než soudobé autobusy.
Jo!
Navíc s EURO 00
A bez možnosti přepravy osob se sníženou pohyblivostí. Kdejaký dopravní podnik dává na vědomí, že vozový park trolej/autobusů je 80%, 90%, 100% nízkopodlažní.
Jak to asi dělali ty lidé se sníženou pohyblivostí, než se vynalezlo nízkopodlažní vozidlo ?
Že by byli bez možnosti přepravy mně moc nehraje.
A můžu říct že spousta lidí nepreferuje zrovna nízkopodlažní vozidlo ale vozidlo s WC. Pokud vím tak vozový park autobusu a trolejbusů 80, 90,100% WC nemají.
A pro některé cestující je toto důležité.
Vozidlo s WC na příměstě je nesmysl , zvláště pro lidi co ten aromakoutek nejen s ČD zažili. Dnes už naštěstí i hůře pohybliví lidé mohou bydlet doma a nervou se jak za komára do ústavů aby nebyli vidět a to tam jezdili záchrankou nebo s rodinou. Takže nízkopodlažnost podporuje jejich soběstačnost a sebedůvěru, která u schodů shukafonu na travnatém remízku s podlahou u brady končí. A pokud půl hodiny nevydržíš bez záchodu tak je to na pleny. V mhd nebo metru taky nejsou a to mnohdy trvá cesta déle. Bomba pro seniory je i částečně nízkopodlažní spoj, nejsou hloupí… Číst vice »
To není jisté, pokud to tak pude dál tak starej nebude
To bylo hlavně na dementní úvahu preference záchodu před nástupní výškou. Pokud tam omezeně pohyblivý člověk nenaleze tak se může pos*** na peroně a bude mu to jedno. Navíc jsem na lokálce nikdy neviděl frontu na WC, to by si ji už fotili šotouši do alba, spíš odbivuji každého jednotlivce když jde tou špinavou dírou za trest počítat pražce.
Dementní úvaha je jen ta tvoje nízkopodlažnost.
A jestli jsi neviděl na lokálce vakuové WC, tak jsi nějak zaspal dobu.
až na to, že na travnatém remízku se těžko nastupuje i do 814 a RS1 a naopak na zvýšené peróně se dá nastoupit pohodlně i do té zlé 810 (ano, žádný výkřik do tmy to není, ale že by to bylo něco strašného, to neuslyšíte ani od seniorů, většinou jsou lidé hlavně rádi, že to jede) narozdíl od Honeckerů, 854 apod , kde je to opravdu krpál
Jako doktor medicíny a obyvatel okresu – a co je příměsto? Aspoň 20 min na zastávku, pak 20 min vlakem a 20 min k praktikovi… Taková ženská s s močovou infekcí na cestě pro antibiotika … neb ta jí bez návštěvy rozumný doktor nenapíše elektronizaci navzdory … bude mít radost.
Pivko s kolegou či káva s kamarádkou po práci také udělá své – ale močopudný účinek nastane až s odstupem, ne v podniku.
A ráno k snídani je dobré vypít víc než 1 pidihrnek.
Měli by tam dát obojí
Jenže se omezila i doprava na elektrifikovaných tratích. Např. Hořovice – Beroun. Kde se zrušily posilové osobáky v pracovní dny a pak první ranní z Berouna a poslední do Berouna. Takže místo aby jel osobák z Hořovic až do Berouna, tak hodinu hnije i se strojvedoucím a vlak vedoucím v Hořovicích.
Kolik lidí by do toho Berouna jelo a kolik by to stálo?
Za celý rok cca 1,5 mil.
lidí nebo korun 🙂
Samozřejmě korun, v podstatě jen cena za DC a trakční energii. Což je na těch cca 20 km tam a 20 km zpátky „pár“ korun, neb strojvedoucí, vlakvedoucí a souprava se musí platit tak jako tak.
Obsazenost netuším, nikdy jsem tam sčítání nedělal.
Kdyby se ušetřila jedna jednotka, tak neřeknu. Jenže místo toho hnije v Hořovicích a ještě zabírá kolej s perónem.
Ale já vím, vlak je luxus a nemá co zastavovat na vesnicích, kór, když je téměř v centru (Praskolesy, Stašov).
To je trochu věc modrogum.
Narozdil od vlaků Praha – Ústí Nad Labem nikdo exaktně nezakázal v Berouně dělat obraty. Takže se syslografy od Plzně musí obracet současně se syslografy od Prahy.
Jenže tam už jezdí 2 vozové Pantery, některé spojené, zejména ráno v 7 nebo odpoledne ve 14 hod.
A regionovy směr Rudná odjíždějí před R od Plzně atd…
Kupka by si ropáka zasloužil i za podporu vystěhování nádraží v Brně z centra města, což 1) zhorší cestování veřejnou dopravou 2) zhorší kapacitu pro ekologickou nákladní železniční dopravu
Za to by si ropáka zasloužila především Správa železnic, neboť ten projekt tlačí napříč přes všechny vlády již přes půl století.
Takže pokud v budoucnu povezou nějakého činitele SŽ vagonzakem právě přes Brno stále na původním místě, tak to pro něj bude dvojnásobné utrpení?
To zas kupkovi krivdite. V kazdem projevu dokazuje, ze mu jeste nikdo nerekl, ze z nej udelali ministra dopravy, ne reditele ŘSD. Tak snad mu to uz nekdo posepta.
Zoufalosti typu Lužec, Dobříš, Kmetiněves, Mochov by kdekoliv jinde skončily před třiceti lety. Ropák roku je zase plot zelených ekoteroristů.
Jak vypadá plot zelených ekoteroristů? To by mne docela zajímalo. Je drátěný nebo laťkový nebo ze starých pražců?
A jak vypadají vlastně zelení ekoteroristé? U nás žádní nejsou, občas je to docela škoda.
Ale jsou. Záleží na tom, zda považujete za normální posílání přízjnivců jaderné energetiky do plyno-, co to kecám, radioaktivních komor.
Coze?
V jedné diskuzi pod článkem Vladimíra Wagnera… děs, běs, hrůza.
Tak pan Wagner je taky trochu mimo a vůbec se nedivím, zvlášť jestli to bylo na ekolistu, že tam ta diskuse vygradovala až do takové podoby. Pan Wagner úspěšně ignoruje rozdíly mezi centrálně plánovanou ekonomikou a tržní ekonomikou a snaží se všechno řešit jak za časů RVHP.
Teror nemusí znamenat jen to že narážíte letadly do mrakodrapů, nebo vyhazujete do vzduchu co se zrovna vyhodit dá.
Zajisté:
Kdo v úmyslu poškodit ústavní zřízení České republiky jiného úmyslně usmrtí…
Ekolog by mohl být spíš odsouzen za teroristický útok.
ja bych dalsich 20 let klidne pridal.
Basy pro teroristy
Dobříš že je zoufalost? To byl asi překlep, předpokládám.
Zoufalosti ano, ale Mšeno, Dobříš, Štěpánov zoufalosti nebyly a nejsou. Lužec by také nebyl mít to použitelný jízdní řád a ne ráno 3 spoje a pak až večer.
Nebo teď hrozící Lužná – Žatec, ta by si zasloužila přípoj ke každému rychlíku.
Zoufalosti jako Mochov ne, ale velice lehce nahraditelne ano.
Jako proč? Prosazují technokratická řešení poškozující zdravé prostředí? Jo, možná k tomu rušení spojů mohli dodat chybějící zlepšení tratí, ale jinak…
Ano, prosazují technické řešení smradlavé, těžké a vysokopodlažní 810, co staví půl kilometru za vesnicí a co vozí v průměru 2 lidi oproti mnohem ekologičtějšímu nízkopodlažnímu minibusu (klidně elektrickému), co jezdí do centra vesnice.
Který je mnohdy zcestný – náhrada JE zemním plynem.
A mnohdy se jejich požadavky navzájem vylučují: Jedině kvůlu velkým zdrojům typu JE je krajina rozsekaná hnusným dálkovým vedením, v budoucnu naprosto zbyečným. O dvě strany dál téhož textu požadují přenosovou soustavu posílit, aby se umožnila decentralizace a přetoky v síti zásobované OZE.
Ohledně JE byste musel jít hodně do historie a šťourat se v tom jak to začalo.
Požadavky na síť nemusí být vůbec vzájemně výlučné. Pro decentralizovanou energetiku budou hlavní vedení do 110 kV, pro centrální 220 a 400 kV, a tak se bavíme o úplně jiných ochranných pásmech a o výšce stožárů v případě vedení z izolovaných vodičů je pak potřebný průsek velmi malý a nedivil bych se kdyby jim vycházel i jako ekologicky přínosný.
Děti země dostanou od klubu skeptiků Bludný balvan za systematické matení veřejnosti. D3 rekreační oblast posázaví nezruší, bude jen její součástí. Moc ji ani nenaruší, já se těším, až budu z lodičky koukat na nový most. Kolaři se těší na novou stezku. V této době sucha zase vidíme na řekách, že kde není jez, tam voda vyteče. Kdyby nebyla kaskáda na Vltavě, nebude dost vody pro ryby (ale zase bychom viděli na vlastní oči zbytky Juditina mostu). Na Labi totéž – na jezech byly v sobotu splavy na suchu a ty zbytky vody nestačily ani na elektrárny a zdymadla. Nedávné… Číst vice »
Trvalý zdroj hluku nic? Podpora dalšího přechodu do aut nic? Zadržování vody v krajině přirozenějším způsobem nic? Na most bude možná pěkný pohled a jezy vytvoří pěkný „olej“ (stojatou vodu), ale je to chabé látání následků namísto řešení příčin.
Pane vy žijete v zajímavém světě. Vám opravdu přijde že stavba D3, která má ulevit současné přetížené trase I/3, může přitáhnout do aut nové cestující?
Jako že někdo si řekne: „No hele mámo, když nám tady kolem naší vesnice postaví dálnici, to si koupíme auto a budem po ní jezdit, i když doteď jsme to nepotřebovali“?
Dálnice se staví proto aby se odvedl provoz z nevyhovujících komunikací, ne proto aby si kvůli ní lidé kupovali auta (nehledě k tomu, že auta beztak má každý mimo velká města).
Dejte si do vyhledávače pojem „dopravní indukce“
Běžte na téma „dopravní indukce“ pohovořit do Olbramovic, Velemína, Přerova… a rozšíříte si slovní zásobu v oblasti vulgarismů.
A udělá něco pro zdraví. Taková časovka na 200 metrů, to je věc.
Auto si kvůli dálnici koupí málokdo, nejspíš budou i takový případy, ale je to špička ledovce. Ale stávající auto o hodně víc používat, to může kvůli dálnici začít hodně lidí. Buď budou častěji jezdit do Prahy, když to bude časově o dost kratší než dneska, nebo se třeba budou snažit do těch míst stěhovat nastálo. Případně dokoupí další – druhé nebo třetí – auto do rodiny. Samozřejmě je tu druhá strana mince – tedy přetížení stávající I/3 a 102 z Prahy na jih, kterým dálnice může víc nebo míň ulevit. To může samozřejmě nad těmi negativními vlivy dálnice převážit, ale… Číst vice »
Negativa budou naprosto minimální ve srovnání se současným stavem.
To, ze zlepsovani a zrychlovani silnicni infrastruktury vede k jejimu vetsimu vyuzivani, je dobre znamy fakt. Ne, ze bych tvrdil, aby se ta infrastruktura nevylepsovala, ale je nutne na to brat ohled a delat prislusna opatreni. Nekdy jsou i docela jednoduche – napriklad modre zony.
Takže řešením je dle tebe co?
František má jako řešení: Šukafon do každé osady!
Olej maximálně z těch lokomotiv a motoráků, co měly dávno projet hutěma.
Taky by mohli udělat takovou malou přehradu v Hřensku…
Tak tady se tedy neshodneme. Malebnou a romantickou krajinu Posázaví si opravdu s vysokým dálničním mostem a hlukem z aut (ano, bude všemožně redukován, ale nebude zcela eliminován) představit nedovedu. Pardon, ale tohle je obrovská škoda, je to krásná rekreační lokalita blízko Prahy, a zabijeme to dálnicí…
a co maj pak říkat chudáci ve Hvězdonicích … úplnej Mordor co
Co na to chcete říct? Zabijeme to dálnicí …
Co si asi říkali předkové, když se stavěli železnice přes Černošice nebo Posázavský Pacifik? Taková krásná rekreační lokalita blízko Prahy a zabijeme jí funěním železného oře …
Do postavení železnice se jednalo o normální venkov, hnusná rekreační oblast tam vznikala až v návaznosti na železnici.
Počkat, tím myslíte Českou Třebovou?
Železný oř zafuní, odsupí a zase je klid, kdežto dálnice je zdrojem nepříjemného permanentniho hluku. Mění se pouze intenzita.
Podle této logiky by v Alpách nepostavili nic…
ale prd, chatickama je to zapleveleny az hruza, pulka tech chaticek se nacerno meni na obytne domy, bez jakekoliv infrastruktury, proste divokej vychod…
Myslím že pořád je lepší když se na trvalé obydlí mění chatka, která je stavěná, řekněme ze 75% shodně s trvalým obydlím, než když vznikají různé trailer parky. Navíc k takové chatce se dá ledasco přidat, třeba domácí čistička a podobně. Mimochodem ta konverze je pravděpodobně důsledek přeregulovanosti stavebního řízení a faktická nemožnost držet krok s požadavky trhu a zejména lidí.
jo tak určitě si budou chatkaři houfně pořizovat domácí čističky, když budou stejně nelegální jako trativod který je zdarma
Myslím že neexistuje, nebo o ní nevím, legislativa, která by je úplně zakazovala. Otázka pak je jestli chcete řešit problém, nebo problémy působit. Pokud tu máme nějaký trend, který jen tak nezastavíme, protože holt lidi potřebují bydlet, tak bude lepší mu dát nějakou legální formu a problémy, které jsou s tím spojené, nějak řešit.
Tak jistě že je nezakazuje. Bez řádného povolení je ovšem provoz stejně nelegální jako septik či ten trativod. A dosti pochybuju že se ho u těch načerno přestavovaných chatiček někdo snaží získat.
Zato kdyby na tom mostě byly koleje, jak v Dolních Loučkách, tak by byl najednou úžasným stavebním dílem?
Za co je nominován pan RIchard Brabec – bývalý ministr životního prostředí?
mě by spíš zajímal ten myslivec 🙂
Asi zastřelil moc zvířat
Především asi zastřelil hodně chráněných zvířat.
A nejhorší na tom, je že bez důkazu. Protože kdyby důkazy byly, tak by to stačilo na soudní odebrání zbrojáku.
Důkazy byly zřejmě dost jasné.
Dostal pokutu 90 tisíc. Což je samozřejmě směšně málo.
V mrazáku měl rysa a zdaleka nejen proto.
Tady si to lze přečíst:
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ctenarske-hlasovani-o-ropaka-2021
Má toho na triku víc, než dost.
no konečně z nich vypadlo něco normálního, jsem proti rušení vlaků, naopak kdyby rušili autobusy a lidi hnali do těch vlaků, ne obráceně, takže konečne to nekdo vidí stejně, vlak je prostě vlak, to busem nenahradíš 😉 chce to víc investic do železnice a jejiho rozvoje, jinak z nich budou brzo polní cesty…
Jardo, neblázni…účelem VHD je přeprava lidí, ne podpora vláčků a nahánění lidí do nich.
No jo, jenže když je na takové úrovni, že lidi lezou radši rovnou do aut, někde je chyba. Ke kvalitní železnici mohou tím autem dojet, pokud jim ji nelze přiblížit. Autobus vymeták stojící nakonec v koloně s auty není řešením. Ovšem, spíše než lidi do vlaků hnát by to chtělo je tam přitáhnout – zlepšením infrastruktury a spojení po ní.
Ke kvalitní železnici mohou tím autem dojet
…. dojet můžou, ale hlavně aby tam nechtěli parkovat! P+R, indukce, fuj!
Jasně, dojedu dva kilometry k železnici, pak deset kiláků vlakem, a pak co? Jít zase dva kilometry pěšky?
Neděkuji, vypadněte, jdu si pro auto.
Pokud jste zdravý člověk v produktivním věku a takhle vás děsí vyhlídka na to, že půjdete 2 km pěšky, doporučuju najít si dobrýho kondičního trenéra. Mít z ani ne půlhodinový procházky takovou hrůzu není normální.
PS. ve většině případů ty dva km od železnice člověku pojede nějaká MHD. Taky by na to byly fajn sdílený kola, už se šířej i do menších měst a právě ta kombinace vlakem většinu cesty a na kole poslední míli je dohromady velmi, velmi silná.
Půlhodinová procházka nevadí, když je člověk někde na výletě.
Chodit každý den cestou do práce půl hodiny pěšky na vlak, pak jet někam vlakem, znovu jít od nádraží do práce, pak znovu na nádraží, vlakem a z vlaku půl hodiny domů, na to se vám dnes každý vykašle.
i) mluvíme jen o jedné z těch 2 km částí, z domova na nádraží mluvil o autu. ii) 2 km, necelá půl hodina, 2x denně, je téměř ideální „mimoděk“ pohyb, který dnes velké části společnosti chybí a podepisuje se to velmi negativně na našem zdraví. Dohnat nedostatek tohoto každodenního mírného pohybu soustředěným tréninkem je hodně obtížné až nemožné. iii) na těch koncích lokálek, kam míří většina cestujících, nějaká ta další VHD často je. Je samozřejmě možné, že někdo jezdí z jednoho zapadákova do druhého, ale takových lidí nebude moc. Když ti zůstanou v autech a do veřejné dopravy přesednou aspoň… Číst vice »
Já to tak mám pravidelně. Pro tyto případy jsem si pořídil, elektrickou koloběžku.
Jen každý kdo ma auto, zbytek to absolvuje. Mam to 1,5 km na nádraží pak 40 km vlakem a pak pul hodinu tramvají do práce. Občas jedu useky od a k vlaku na kole.
Každého je jeho věc jak se dopravi do prace či jinou činností. Narizovat jim to nemůžeme ale nabidnem jim jiné možná spojení. Pokud to odmitnou tak je to jejich věc.
No, u diskuze o Kozí dráze to se mohli šotouši opupínkovat z návrhu že turista si může ty dva kilometry k lanovce dojít. Že to prej turisti nemaj zapotřebí, někde šlapat dva kilometry tam a zase zpět.
PS: právě na těch lokálkách obvykle žádná MHD v dosahu není.
Ano, to je rozhodně pravda. Proto věci jako Mochov opravdu jsou mimo. Byť je také třeba dodat, že to tam mohlo být alespoň z části ovlivněné rozkopanou tratí 231, která tím pádem byla a je velmi nespolehlivá. Ale to, co předvádí Středočeský kraj, tedy že ty škrty na železnici stále nejsou u konce a chystají se další a další, to už je prostě trochu přes čáru.
Mochov byl úlet už od začátku.
A to honění do vlaků má být tak, že na návsi bude stát SSák s kvárem, tedy násilím?
Bičem! Jedině bičem. Kvér je neekologický.
Od rána do večera!
Elektrický obušek by skrz ekology projít mohl 😆
Ale jedině se solárním panelem nebo vrtulí.
Bič není veganský! (Nebo jsem ještě neviděl bič co by byl bičem a nebyl z kůže)
Nylon.
O nylonovém biči jsem ještě neslyšel. Bavíme se o něčem podobném býkovci, ne?
To je primitivní…
To se musí tak, že bude omezený počet SPZ a tím i aut. A samotné provozování auta musí být tak strašně drahé, aby to vyléčilo i chronické autíčkáře.
Děkujeme, že jsi nám hned v úvodu napsal, jaký ten tvůj následný názor bude.
V této kolonce je „Napište svůj názor jako první!“ Proto bych rád zmínil, že mi jsou Děti Země výsostně u p*dele. ❤️
Nikdo Vás nenutí to číst. Ale jak se říká, práce kvapná málo platná. 🙂
Váš názor je mnoha lidem výsostně také tamtéž.
Tak lokálky jsou podle zelených bezmozků „ekologickým druhem dopravy“ 🙂 to nevymyslíš. Žádný dráty, samá nafta…
Co by jsme očekávali od takových pochybných spolku a ekoteroristu. Jenom zdržujou stavby, podávají žaloby na soud ale pořádné argumenty nikdy nedodaly.
Nijak do toho nevidím, ale pokud by nebyly pořádné argumenty, těžko by jim odvolací správní orgány a soudy vycházely vstříc 🙂
Nemám na to žádnou statistiku, takže jen můj dojem, ale přijde mi, že většina zrušených rozhodnutí je z důvodu různých pochybení správních orgánů spíše formálního charakteru, než že by to soudy rušily a ohledem na nějaké ekologické argumenty. Je to spíš zdržovací strategie.
Úkolem soudů není hodnotit ekologické argumenty. Úkolem soudů je dbát o dodržování zákonů. Stát svoje vlastní zákony nedodržuje a proto skoro všechny soudní spory v této oblasti prohrává.
To je těžké, když skutečným argumentům stejně rozumí málokdo a většina slyší na jednoduchá, zkreslená hesla. Není mi jasné, co pochybného je na zájmu o celkově čistší a zdravější prostředí. Ne každý chce ještě více silnic a ještě více aut. Je třeba najít řešení vyhovující ve více směrech.
„Vlak za každou cenu“ není žádný skutečný argument.
Pořádné argumenty dodaly velmi často.
Těch pořádných argumentů dodávají tolik, že většinu soudních sporů vyhrávají. A vyhrávají je proto, že ten, kdo nejvíc porušuje zákony zdejšího státu, je zdejší stát. Pojmy jako „pochybné spolky“ a „ekoteroristi“ jsou pak výsledkem úspěšné indoktrinace veřejnosti, jejíž nenávist zdejší režim nasměroval co nejdál od skutečných viníků tohoto stavu.
Cožpak dráty jsou tím, co dělá ze železnice celkově úspornější, a tedy v důsledku čistší prostředek? Možná by to chtělo trochu fyziky, než začnete s „bezmozky“. Jo, ve stávajícím stavu to sice žádná paráda není, ale rušení a další přechod na silnice, navíc ještě individuálně, není tím šetrným řešením.
jenže jezdící prázdná 810 není eko ani eko záležitost. je třeba se probrat ze snu
Naopak, je to velmi šetrné řešení, pokud vezmeme v úvahu veškeré parametry, které ty s takovou oblibou ignoruješ.
Dojezdový čas, vytíženost na lokálních spojích, návaznost, dostupnost… Ať koukám sebevíc, pro železnici z toho nehraje vůbec nic.
A rozšiřování železniční sítě, která je v tomto případě velmi jednoúčelová, a spoustu služeb ani nezajistí, je extrémně neekonomické a neekologické.
35 l/100 km
22 l/100 km
Co z toho je úspornější?
Zkus hádat. Samozřejmě šukafon. Navíc je nesrovnatelně pohodlnější a nejezdí lidem pod okny, takže podporuje pohyb obyvatelstva. Tedy pokud je nějaké obyvatelstvo ochotno na něj dojít a pak v něm trpět.
Trpíte v něm akorát vy a pár vám podobných zde přítomných, ostatním cestujícím je jedno čím jedou.
Ovšem.
V té 810 je těch lidí obyčejně víc než v tom velkém SORu…
U nás je vytíženost autobusů pouze ve dnech školního vyučování, a to ještě jen ráno a odpoledne.
I vlak na naftu může být daleko ekologičtější varianta, než jiné způsoby dopravy. Tam je problém jinde – aby ten naftovej vlak byl ekologickej, musí v průměru jezdit dostatečně vytíženej (a taky by to nemusel být 50 let starej šukafon s původním motorem). Což je průšvih těch lokálek – za stávajícího stavu tratí (se kterým kraj sám nemůže moc dělat, je odkázanej na SŽ) nebyly lákavý pro dost lidí, aby to stálo za to. Jejich fanoušci budou samozřejmě tvrdit, že to bylo hlavně tím, že tam byly dlouhý intervaly, špatně řešený přípoje, atd. A budou mít do jistý míry pravdu,… Číst vice »
„kvalitní dopravní obslužnost ekologickým druhem dopravy“
No železnici mám rád, ani ti Šukafoni mi občas nevadí, ale fakt by mě zajímalo, co je na tom šukafonu proti autobusu tolik eko, zvlášť když tím jezdily nízké jednotky lidí… Jo, zrušit nacpaný elefant, to je jiná, ale vztekat se kvůli malými šukafonu do Mochova?..
Hlavně zatímco lehká bateriová jednotka pro 20lidí neexistuje, tak mnohem lehčí bateriový autobus ano. Autobus tak může být mnohem ekologičtější. Ta jejich argumentace je směšná.
A kolik tak vydrží taková baterie? 😜
Všichni se pořád ohání a oháněli tím Mochovem. Ano, to byl opravdu extrém. Byl to retro motorový vůz, bez jakékoliv (pro cestující viditelné) rekonstrukce, jezdily tím opravdu jednotky jednotky lidí a ještě to stálo velké peníze pro KŽC (paradoxem budiž, že KŽC nicméně o výkony nepřišla, jen jsou dnes i s tím retro vozem jinde). Ale ty ostatní tratě, nebo alespoň část z nich, například ten Trhový Štěpánov, nebo i Pečky – Plaňany – Kouřim, na tom zas tak špatně nebyly. A jen se s tím tak nějak „svezly“ pod argumentem dvou lidí na Mochovce. To mi přijde škoda. To… Číst vice »
Pokud se nemýlím, Kouřim využila možnost spolupodílet ze na nákladech a provoz na trati Plaňany – Kouřim byl zachován. Relace Pečky – Plaňany snad v ohrožení ani nebyla?
Tam je to na podobné úrovni, záleží také dost na parametrech trati včetně nuceného zpomalování kvůli nepozorným řidičům aut. Pokud by vlak nabídl zastávku blíže centru, přímé spojení někam dále (automatické spřahování, propojení tratě na druhou stranu – například) a pomohl tím vytáhnout nějaké lidi nejen z autobusů popojíždějících na okrajích Prahy v kolonách, nýbrž i z aut (zaparkovatelných mimochodem u zastávek), bylo by to také někde jinde. Samotnou trať to Mochova by ovšem bylo záhodno opět využít především v nákladní dopravě a logistice.
Aha. Takže zachráníte mochovské před smrdutým autobusem a zato jim z mrazíren uděláte překladiště.
No, ti Vás budou milovat..
A ještě jim tam přidá „voňavou“ 810, u které se motor při stání moc nevypíná. Aby neujela.
Překladiště v Mochově namísto mrazíren? Souhlas majitele mrazíren máte, že mu zrušíte firmu, nebo musí Ústava ustoupit před šotoušem?
… jedině, že by se na II/245 postavil sjezd na dálnici D11, jinak pojede veškerý náklad na překladiště centrem obcí, po silnicích, které nejsou na takovou zátěž stavěné. Přesně tohle všude kritizujete.
Auta zaparkovaná au autobusových zastávek jsou zlo, zatímco o kus výše píšeš, jak by bylo super, kdyby si lidi dojeli autem na vlak?
Když jsou auta u zastávej, tak proč z nich lidi vytahovat ? Ti už nějakým prostředkem VHD jedou..
Ale tím nejhorším možným.
Jako vlakem ?
Tím právě nejedou. Ale měli by, i kdyby je tam měli nahrnout buldozerem.