Desítky zrušených spojů denně. ICOM opět nezvládá provoz na Teplicku
Generální ředitel ICOM Transport Zdeněk Kratochvíl. Foto: ICOM Transport
Kraj už udělil dopravci pokuty přes 2 miliony korun.
Kraj už udělil dopravci pokuty přes 2 miliony korun.
Nemají řidiče,řidiči odcházejí,za ty platy za to kapesné to nikdo dělat nebude
Jsem Řidič dělal jsem ARRIVA CITY Teplice a posílal jsem tam životopis Paní vedoucí mi řekla, že má řidiče že Lidi UA potřebují práci ale já jsem Rom tak já mám jít kopat .
Kecá řidiči sou můj chtěl nastoupit tak chtěla po něm peníze kolik ji dá zato když ho zaměstná Asi se Brandlova neumí chovat k řidičům
Jsem zvědav, jak to Icomu či jeho dcerám půjde v Kraji Vysočina ve chvíli, kdy tam má – dle předběžných výsledků – jezdit úplně všude, tzn. i namísto Zdaru na Žďársku + namísto Arrivy na Havlíčkobrodsku.
Za busy, naftu, náhradní díly zaplatí všichni dopravci stejně takže jediné kde můžete ušetřit aby jste mohli dát levnější nabídku je na platech vlastních zaměstnanců a tím se dostanete do stavu že vám to čech za ty peníze prostě dělat nebude, obzvlášť v době kdy je profesionálních řidičů nedostatek, a vy vezmete levnější zaměstnance z východu a pak stačí něco jako Ukrajinská mobilizace a máte neřešitelný problém.
Zejména, když máte park založený na těch dražších vozidlech (předpokládám, že Setry a Mercedesy budou dražší než Sory a Iveca).
Ale zase mám pocit, že z Ukrajiny přichází dost matek „samoživitelek“ a těm se práce hodí. Hádám,že velká část z nich bude v dané situaci i ochotná „jít do velkého řidičáku“ (prostě aspoň „nějaká práce aby uživili děti“). Opět je zde potřeba snaha dopravce a bude to chvilku trvat.
Neříkej to nikomu, že děláš u Icomu.
Jsem zvědav, jak to bude v Kraji Vysočina, kdy pro všech 8 soutěžených oblastí dal ICOM nejnižší cenu než jiní dopravci. Nemyslím si, že bude mít dost řidičů, protože dost řidičů od končících dopravců k ICOM nechce přejít.
a kdo dá náhradu cestujícím
Ustecky kraj se nepoucil a odnesou to opet cestujici. A vymluva na ridice z uk opravdu neobstoji. Jeste ze tim nemusim jezdit.
Nemelo by byt kriterium jen penize ale i kvalita ridicu a dalsi
Zlatá subdodávka DSÚK, to bylo spolehlivé a nezůstal jsem trčet na zastávce.
Čím je dsúk ?
Ať jde ICOM někam, ta společnost dělá jenom problémy. Divím se, že jim kraje ty zakázky ještě dávají.
Nedivte se. Tendr na nejnižší cenu. viz příspěvek pana Gogo o něco výše.
cena rozhoduje ne kvalita
Problémy s nedostatkem řidičů netrápí jen tohohle dopravce.
Hlavně, že máme armádu youtuberů a influencerů, ale řídit dopravní prostředky, stavět, opravovat, léčit….
Přidělování umístěnek tady už bylo. A zneužívalo se to k likvidaci nepohodlných osob. Došlo to dokonce tak daleko, že lidi byli posíláni do otroctví v uranových doelch na základě smyšlených obvinění.
Protože „někdo“ potřeboval a nechtělo se mu zaplatit pracovníky.
Každý má právo zvolit si co ho bude živit. A věřte že ty (vámi opovrhované) youtubery a influencery to většinou živí velmi dobře.
No prave…nic nedelaji natoci si par videi a maji penez…Ale nic se s tim delat neda, maximalne kdyby se na ty videa nikdo nedival 🙂
Je to velmi jednoduché, jestli chcete takové zaměstnance tak nabídněte zajímavou mzdu, to je drtivé většině ta hlavní motivace. Když si někdo vydělá více z tepla domova u počítače tak proč by chodil řídit autobus?
doprava je hustá řidičů nedostatek,někde už řídí i ženy,ale za ty peníze
Jděte těm teenagerům nabídnout bus, ať jej jdou řídit. 🤣🤣🤣
Kraj sebere peníze za pokuty, ale nic se tím neřeší. Obyčejní lidé stojí na zastávkách na cestě do a z práce a nikam se nedostanou.
… a radním je to jedno.
Dokud budou dopravní firmy mít svoje podnikání založené na okrádání řidičů,nemůže to jinak dopadnout než jak to dopadá.
Nemají řidiče a nejsou schopni vypravit spoustu linek.
Pro výběrová řízení nemůže být hlavní kritérium pouze cena,ale hlavně spolehlivost dopravce.
Kdy už to politici pochopí ?Až odejde do důchodu generace šedesatniků,doprava zkolabuje,protože je jich 20-25 % že všech řidičů.
To teprve bude masakr.
A nebo budou jezdit řidiči z východu. U ČSAD SČ už jich jezdí docela dost…
kvalita autobusů
Icom
Neříkej to nikomu, že jsem jezdil v Icomu.
No, pokud se správně koukám, tak plat řidiče linkového autobusu dosahuje cirka 150 Kč / hod za jízdu a o něco méně za pauzy. To mi dává tak by oko 20 000 Kč měsíčně. Pokud jsem mimo, budu moc rád za upřesnění.
Ale s takovou se nemůže nikdo divit, že to moc lidí dělat nechce.
https://umbrellamobility.com/blog/umbrella-mobility-hleda-nove-posily-do-tymu
Pardon, ICOM prý dává 41-43 000 Kč měsíčně. To je cca 33 v čistém. Tak nevím
https://www.prace.cz/firma/1293991-icom-transport-a-s/
Jo dávaji 41-43 hrubého ale v práci jsi minimalne 300h měsíčně
Tak to je děs… kdybych mohl být já v práci 300h měsíčně, bral bych skoro 75-80… Si dělají srandu ne?
A kdybyste si to zkusil, tak byste těch 10 hodin denně 7 dní v týdnu pracovat nechtěl.
je to náročné v tom hustém provozu a stále se s někým dohadovat
V medicíně běžné….sedí peníze i hodiny….
Upresnujem. V nemocniciach to bolo bezne, teraz neviem uz nerobi v nemocnici. Manzelka odrobila 7 sluzieb do mesiacia a 100 hodin navyse len tak fuklo.
hodináři,chudáci řidiči a jezdí i víkendy
To by mě právě zajímalo. Aby to nebylo tak, že: „Jo, 43K ti dám, ale přivez si vlastní autobus, cisternu nafty do něj, další cisternu AdBlučka pro podnik a volno? Co to je?“ 😆
To jako zaměstnanci mají povinné přesčasy.? To je podmínka pro přijetí? Vždyť je to nezákonné!
To ne, ale pokud je opravdu čistá mzda 20K tak by nemuseli inzerovat 43K. Vemte si, že nájem běžného bytu v krajském městě je dnes tak 15 tisíc a i řidič a jeho rodina musí něco jíst …
300 hodin? Zákonnej limit pro řidiče je max 180/měsíc!
to není moc,při dnešních cenách
Jde o to kolik počítají přesčasy a odměny za spotrebu.
Hodinovou sazbu maji stejnou 144Kc/hod.
Děkuji! To se prostě nejde divit, že se do toho nikdo nehrne.
DSUK 143,30,-Kč hrubého
Díky za dodatek!
to je teda kapesné
Nerad otravuji, ale jen pro poradek – opravdu vite jak se vse pocita a z ceho vse vychazi ?? Ja jen ze nasi ridici na MHD v Jablonci nad Nisou dostanou mesicne radne na ucet mezi 32 az 43 tisici KČ, v zavislosti na turnusu a lince a za 16-21 kalendarnich dni v praci… Alepson mate ale pravdu, ze za Vami ,,spocitanych,, 20 tisic nikdo delat nebude… 😱😱 Preji Vam prijemny zbytek vecera, Pavel
A těch 16 až 21 dní v měsíci znamená kolik hodin? 🙂 Já jen, zda to je opravdu kolem 170 hodin jako všude jinde.. Já totiž pracuji v dopravě a 20 dnů v měsíci znamená přes 200 hodin plus dalších x desítek hodin na přerušení. Takže šílené. Mzda je pak hodně slušná, ale dělat tolik hodin co je běžná práce, tak už to tak hezké není.. Takže silně uvažuji o změně a nedivím se, že za tyhle nízké základy chce dělat málokdo.. Ty peníze co mám v základu, tak dostanu i jinde za méně náročnou práci. A mnohém více času… Číst vice »
Děkuji moc!
Právě, že to nevím, k těm 20 tisícům jsem dospěl jednoduchým výpočtem z částky v inzerátu x 160 hodin. A uznejte, to bída je. Jsem rád, že jsem se pletl.
Řidič tedy u Vás má něco přes 2 000 Kč na směnu.
Mimochodem, velmi se na Vás na Přeloučsku těším, za mě děláte dobrou práci, co do úrovně busů. A fandím Vám 🙂
Tak hezký den, Adam
Tak to upřesním – ve smlouvě máme, že děláme 40h týdně za 150Kč/h hrubého. Jenže je u toho dodatek, že akceptuji, že mi mohou nařídit přesčasy až do výše 400h ročně. Prakticky to znamená 10 a více hodin denně, 6 dní v týdnu – tedy kolem 260h měsíčně + hodinka do práce a z práce. Není čas na rodinu, na děti. Vůbec na nic. Naprostá otročina, bez stravenek protože dělené směny a na účet ti dorazí tak 36 – 38 tisíc čistého…
Doporučuji si to přepočítat na 40 hodin týdně a jsi na platě cca 24 tisíc….
čistého
Jak zmiňuje článek, Kratochvíl je omilostněný zločinec, doslova má papíry na hlavu, aby nešel do basy.
A připomenu vysočinu, kde to s ním krásně peče tamní ODS
Firma řízená Václavem Klausem omilostněným Zdeňkem Kratochvílem ….
Vtipné ale naopak 🙂
Dobrý den, omlouvám se,že to není k tématu,nejsem schopný najít jinou cestu,jak se pokusit kontaktovat redakci,jistě,má neschopnost,snad mi odpustíte.Jen bych byl rád,zda by redakce nemohla udělat článek o trajektech do GB, konkrétně situaci,kdy už před 2,5 týdny společnost P&O bez varování okamžitě propustila 800 zaměstnanců a přerušila plavbu na všech svých trasách.Od té doby P&O nejezdí,v přístavech zavládl absolutní chaos,kamiony se odstavují již na dálnici mezi Maidstone a Ashford,z vlastní zkušenosti mohu potvrdit,že čekací doba na přeplutí kanálu už přesáhla 24 hodin… Zajímavé,že za 2,5 týdne jsem neobjevil jediný článek na jakémkoliv českém webu nebo zpravodajství.A anglicky si moc nepočtu,(bohužel… Číst vice »
To zni zajimave, zkuste nasledujici maily: info@zdopravy.cz
redakce@zdopravy.cz
Kontakt na redakci je v zápatí stránky a funguje 😉
Dobrý den, díky za tip, zprávu jsme zaregistrovali, ale nenapadlo nás to propojení na kamiony. Určitě se tomu budeme věnovat.
Děkuji za odpověď i za tipy od kolegů.
Ale i trajekt je (vodní) doprava. Určitě by si to zasloužilo pozornost.
Chápu, že kapacity redakce jsou omezené, ale tohle je z mého subjektivního pohledu důležitější zpráva než třeba „Nová livery aerolinií Condor“.
Text již vyšel.
Radši miliony na pokuty, než aby jim přidali pár tisíc.
Jo? Je to chyba Icomu, že tlačí na cenu v takovém měřítku, že každý s rozumem u něj nechce jezdit.
By me zajímalo kolik platí,že nemá lidí?ale asi nic moc….no nic tak může pokračovat ve fnukání..
144Kc/hod.
Brigádník v Kauflandu má víc…
v lidlu paní na kase 32 000
Pracovat na personalnim pod taktovkou takoveho slejdrianskeho managementu musi byt utrpeni. Tyhle firmy ve mne vzbuzuji vzdy pocit, ze clovek se musi spolehnout na sebe. Maji jednoduchou smlouvu, vi, co se od nich chce, a stejne nejsou schopny zajistit sluzbu. To je des a trapnost soucasne
V Pardubickém naštěstí moc nejezdí tam Arriva
Zajímalo by mě, kde ICOM zvládá? Co vím, tak v Pardubickém a Jihomoravském kraji mají také velké problémy. Ale zde jim je to zřejmě tolerováno. Kratochvíl v tom asi umí chodit.
Můžete být konkrétní, kde v JMK nevyjeli autobusové spoje v souvislosti s nedostatkem řidičů u ICOMu? Proč myslíte, že by jim to někdo toleroval? Smlouvy jsou jasně postavené, stejně jako pokuty za nedodržení požadavků. Jsou vyžadovány náhradní autobusy, jejich počet a umístění je předem známo a smluvně zajištěno.