Desítky motoráků chtějí drahám dodat polští výrobci Pesa a Newag
RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy
Dva ze tří účastníků soutěže na dodávku až 60 motorových jednotek pro České dráhy vešli ve známost. Jsou to polští
Nechci upírat práco výrobcům na zkvalitnění a zvýšení spolehlivosti jejich produkce na základě masivní zpětně vazby. Pak by byly Link a hento oné z Vrútek asi akceptovatelné. Mám jen obavy, že místo trendu zkvalitňování jsme v EU pod tlakem finanční nestability svědky spíše vážných rizik nekvality z podfinancování. Těžký Link je plechový, o kvalitě inox plechů lze úspěšně pochybovat a TCO a LCC pak po pár letech letí do závratných výší. Kdy se již VZ na techniku zaměří na kvalitu a nikoli na pořizovací cenu či dokonce jen na cenu pořízení??? Vždyť kvalita se projevuje přesně v tom, co se… Číst vice »
Bože prosím, jen nee další Šaryky
Další PESY si objednal Jančura.Asi nečet nářky šotoušů.
Objednal, ale jiný typ.
Jenomže objednal Elfy, ty jsou elektrické. A s elektrickými stroji mají dost zkušeností.
Kolegové a na co ty Linky tak kapou? Trakce? Pomocné pohony? Je to redundantní? Jde to dát napůl a dojet? Vážné závady nebo jen bižuterie? Nemám s tím zkušenosti a rád bych se dozvěděl. Díky 😉
To je tady nějaká invaze fandů Pesa? Tonda se naprosto slušně a věcně zeptá, problémy ČD (a nejen ČD) s jednotkami Pesa Link jsou obecně známy, takže bych čekal stejně slušnou a věcnou odpověď a ne mínus bez jakéhokoliv vysvětlení.
Jsou jedinci, kteří třeba neznají slovo redundantní a díky tomu dají mínus, protože je to uráží 😉
Právě pro ty jsem to vysvětlil otázkou, jestli to jde „dát napůl“. Ale třeba jsem mínusován za nesprávnou formu mluvnice 😀 Přijímám 😀
I tak bych ale ještě jednou poprosil o objasnění těch závad 🙂
Jednotka PESA jezdí „na půl “ bez problémů.Přepnou se jen dva přepínače a je zajištěno nabíjení ,vyřazení převodovky.Jen ten chcíplý díl neklimatizuje.
Plus jsou relativně těžké a občas zlobí software.
Motor je od německé firmy MTU − typ 6H 1800 R85L. Asi udělali západoněmčtí soudruzi z Fridrichova přístavu někde chybu.
Podle toho co se tu píše, tak problém není v motoru, ale ve váze a v softwaru.
Jiří Kocourek: takže závady motorů? Přidřené kliky, propalené písty, prasklé hlavy? Či jiné?
Vtipné je že přibylo tucet komentářů typu „všichni ví co to má za závady“ ale zatím jsem žádné neslyšel. Může tu tedy někdo kdo alespoň trochu chápe položenou otázku napsat konkrétní odpověď?
Měl jsem tu čest na těch kýblech jezdit. Něco strašného. A k tomu když se přidá polský servis tak je to kombinace která pošle minimálně motorovou trakci ČD do kytek.
Hm, takže Vrútky. Fakt nádhera…
(ironie)
…osvědčené vozidlo Pesa Link…
Toto tvrzení kandiduje na vtip roku. Už se u ČD „osvědčilo“. Ve Valašském Meziříčí mohou vyprávět.
A jak se k tomu chovají? Jako k nevlastnímu děcku?
No to je teda elita…
No jo elita z druhého konce.
Podobný článek byl zde zveřejněn nedávno. Raději bych si už přečetl kdo je ten ve finále vybraný dodavatel:)
Tak Pesa jako plot v depu docela dobrý…
A tím třetím bude pravděpodobně ŽOS Vrútky. Tedy nic moc výběr…
Ještě by to mohl být Alstom. (Coradia Lint)
Mohla by to být i Škoda transka, s motorovou jednotkou ( jitrnicí), jakou svět neviděl. 😉
To jako že by nemohla oprášit třeba 843 ve Viténce? 🙂
Nemohla. Klíčová slova: TSI (crash, PRM, …)
X 1: Přesně, dvouvozovej panter s nízkopodlažností jen u dveří aby bylo kam dát motory 😂
A to nejsou i jiní výrobci? Např. španělský CAF též dělá dieslové vlaky.
Budete je muset ukecat, aby se přihlásili do tendru…
To vážně není můj cíl, spíše se divím, že to nezkouší sami (pokud je tedy pravda, že ten třetí uchazeč jsou ŽOS Vrútky), tak malý tender to není.
Asi tak nějak tuší, že u ČD nemají šanci.
Jakože ČD preferuje PESA? Důvod?
PESA prodává levněji.
Kéž by.
To jste tedy hodně velký optimista, skoro až snílek.
Asi ano, ale 60 vlaků by už mohl být zajímavý počet i pro Alstom nebo třeba ten CAF. Takový tender zase každý měsíc vyhlašován není.
No doufat můžeme…
Že by byl Francouz levnější než Polák?
V celkové ceně životního cyklu (spotřeba, poruchovost, kvalita servisu…..) bych nebyl překvapen pokud by skutečně Francouz, Španěl, Švýcar či Kanaďan byl levnější.
V tom může ten problém , pokud zadavatel preferuje pořizovací cenu přes LCC.
Jenže ten Francouz tam má stejný Poverpack německé firmy MTU,jako ten Polák(motor Mercedes,převodovkaZF),brzdy od Knorra.Rozdíl je pak v hliníkové skříni od Alstomu a ocelové od PESY.Rozdíl v hmotnosti 8 tun(10 %),rozdíl v ceně 20 milionů Kč.
Na zdroj problémů u Pesy bych se podíval na řídící elektroniku a její zapojení k jednotlivým modulům. Proti Alstomu Lint je u Sharků (Linků) výrazný rozdíl. On ten motor nebo převodovka fungují v obou strojích stejně. Pokud však dostávají rozdílné povely, budou se dle toho rozdílně chovat. Na nesmyslný rozkaz, zareaguje ochranný prvek elektroniky řízení motoru a je šluß. Taky podvozek a brzdové elementy stojí zmínku. Což byl jeden z hlavních prvků odmítnutí zákazníkem Oberpfalzbahn. Nicméně nutno dodat, že stejně jako například Regiopanter evolučně dospívá od prvních šrotových vehiklů, po kvalitní stroj, bude snad i nový Shark evolučně propracovaný a… Číst vice »
“ Na nesmyslný rozkaz, zareaguje ochranný prvek elektroniky řízení motoru a je šluß.“
Tomu by snad neuvěřilo ani malé dítě. 🙂
Normélně tam jsou poruchy,jako jinde (ztráta vody v okruhu,porucha nějakého čidla atd..).Stejné je to i na LINTU od Oberplatzbahn.Opravy jsou náročnější,protože PowerPack je pod vozem a vše je tam nahuštěno,přístup z vozu špatný(oproti starým českým motorákům).
Jen poznámka; firma je sice Alstom, ale soupravy Lint se dělají v Německu, v Salzgitteru, v bývalé vagonce LHB, kde je i vyvinuli.
Jsou to Vrůtky a vzhledem k tomu, že Škoda dodává na Slovensko je více než pravděpodobné, že to budou právě Vrůtky. Ale pořád lepší než pšonci
Jak s tím souvisí dodávky Škody pro ZSSK? Žiješ v době výměnného obchodu?
To bys nepochopil. To chápou jen lidé co v tomto systému pracují. Bohužel
Nic moc? Jestli je to tak jak píšete, tak je to spíš tragédie. Pesy už ČD mají a zkušenosti jsou spíše negativní (žere to jak ruský tank a spolehlivost také žádný zázrak), ŽOS nemáme, ale dle ohlasů ze Slovenska to také ohledně spolehlivosti není žádná výhra. Newag je trochu neznámá, ale údajně je ve srovnání obou polských výrobců ten horší. a teď babo raď.
no zere… ma silny motory, diky tomu i slusny odpich, cenou za to je holt spotreba..
To je sice pravda, ale také je dost těžké. Ono je to jedno s druhým. A spolehlivost opravdu není silnou stránkou.
No to je snad úplně jasné, zrušit tendr a počkat až bude mít něco Škodovka.
Vážně tyhle nesmyslné hejty na Škodu v souvislosti s dieselovými vlaky, které Škoda nevyrábí a ani to evidentně neplánuje nechápu.
Nicméně stejně tak nechápu zdejší (polskou?) úderku, která mínusuje poukazování na ne zcela dobrou zkušenost ČD s nabízenými jednotkami od PESA. Kdyby alespoň někdo z nich napsal co jim vadí, támhleto vypadá jakoby si Pesa platila marketingovou kampaň.
Náhodou to není žádný hejt. Pokud je skutečně ten třetí uchazeč ŽOS Vrútky, zdá se mi varianta se Škodovkou docela dobrá.
V čem? Pokud vím, ta ŽOS dieselové jednotky vyrábí bez jakékoliv účasti Škoda.
Co není může být… No ne? Proč by Škoda nemohla koupit Vrútky? V minulosti už takto postupovala a dělají to i ostatní vyrobci…
Což je ovšem čirá spekulace, taky třeba může ŠT koupit evropskou divizi Bombardieru.
Samozřejmě že je to spekulace. Ale je větší pravděpodobnost že Škoda koupí Vrútky než ten Bombardier…
Já bych řekl, že nejpravděpodobnější je, že ŠT nekoupí ani ŽOS Vrútky a ani Bombardier. A tím pádem se na dodávkách dieselových jednotek pro ČD nebude nijak podílet. Nicméně si myslím, že je trochu škoda, že ŠT tento segment opustila, to co se zřejmě ČD nabízí by zvládla též a i ve stejné „kvalitě“. Tedy žádný zázrak, ale peníze by zůstaly doma.
To jste asi špatně pochopil. Mluvím o tom, že pokud je třetí uchazeč ŽOS Vrútky, tak to znamená, že kvalita není nijak valná, tudíž by se možná vyplatilo počkat až bude mít Škodovka něco vlastního.