Desítky miliard do pravobřežky. Modernizace nákladní tepny nabírá zpoždění
Nákladní vlak na pravobřežce u Litoměřic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Práce na většině úseků začnou až po roce 2030.
Práce na většině úseků začnou až po roce 2030.
Tak hlavně doufejme, že už neplatí ten leták o Děčíně dolním. Jak může vůbec někoho napadnout tady to „vykradené“ kolejiště ještě dál redukovat, šmarjá? Taková stavba ať se raději odsouvá donekonečna. Naopak, tady by měla být každá volná plocha nahusto pokryta kolejemi, co se jenom vejde. To nádraží je jednak PPS, jednak plní roli čekací stanice („krátkodobé odstavy“), a ještě se tu občas dělají prohlídky. A zároveň když se něco na dlouhém rameni nepovede, tak (má-li být ve Střekově zachována obsluha vleček) kde se ty vlaky asi tak naskládají… Vždyť i dneska je problém, že když vlak nebere Němec, tak… Číst vice »
Na druhou stranu Děčín východ dolní nádraží je příšerný braunfield, se kterým by se něco zasloužilo udělat. Přece jenom toho vykradeného prostoru je tam hodně a kdyby se to vše zaplnilo, tak bych řekl, že se to nevyužije.
Já mám obecně šílenější představu, jestli by se nedalo sloučit s Východem horním nádražím (samozřejmě je nutné zachovat mimoúrovňové křížení tratí)? Prostě o uvolnění dalšího prostoru pro rozvoj města.
Něco takového: https://mapy.cz/s/kehocasohe
Je to první návrh bez spočítání sklonů na podsmyk a nutnosti počtu kolejí pro pravobřežku.
Má otázka jen zní: proč?
Odstranění nevzhledných míst ve městě, zbavení se nějakých zbytečných ploch, dalo by se udělat jedno nádraží s vysokými peróny. Osobně bych zboural budovu dolního nádraží, protože je to prostě jeden nevyužitý barák navíc. Až budou jezdit do Děčína rychlíky po pravoběžce z VRT, tak by mohl na východě probíhat pohodlný přestup směrem na Benešov n.P.
Akorát že památkově chráněná.
To jsem tušil, ale nechtělo se mi to ověřovat.
Když by teda nešlo zbourat, tak by muselo být veškeré kolejiště v současném prostoru před budovou.
Vždyť náklady budou v té době jezdit Krušnohorským tunelem.
Ne přes Děčín.
Pekné, ale keby sa podarilo urýchliť aspoň stavby u ktorých bude pridaná tretia traťová koľaj a najmä Lysá – Nymburk (tá je významná aj priesmykom smer Praha a obsahuje preložku smer Milovice.
Kdyžtak Velký Osek – Nymburk, tam jezdí navíc vlaky směr Hradec a Trutnov, jinak to nemá moc smysl.
Trojkolejka je plánovaná z Lysé až po Libici. Do VOseka to už nemá cenu, protože trať na Hradec bude odbočovat právě v Libici.
Kdo takové nesmysly vymýšlí?
Obecně to vymýšlí investor, na základně přidělených peněz a peníze na 4 kolejku prostě nebyly (a taky je místy neprůchodná – Poděbrady, Choťánky) a trojkolejka je zásadní zlepšení kapacity při výlukách, kdy se po jedné koleji (v případě dvoukolejky) hroutí celá doprava, ať uděláte NAD jak chcete.
A asi něco v nové stopě rovnou z Nymburka někam k VOseku taky neprošlo.
Nová spojka (ona je to spíš trať a spojkou se stane ten kousíček od VOseka) Libice – Kanín vychází z logiky zkrácení trasy směr na Hradec.
Nová stopa od Nymburka na Chlumec by byla nejlepší řešení.
Na druhou stranu tímhle směrem má vést i VRT (sice bez sjezdů až do Dobřenic), takže pokud teda trojkolejka stíhat nebude, tak bude snaha aby hradecké expresy jezdily po VRT.
A Poděbrady utřou nos?
Takže zároveň budou budovány stovky km VRTek, modernizovány stovky km dalších dvoukolejek, do toho prý fůra konverzí na 25 kW 50 Hz a prý i mnoho elektrizací (které ani nejsou na „Mapě staveb“ Dobré správy).
No, jsem zvědav. 🙂
Nedovedu si představit, i kdyby byly peníze, kdo by to postavil, možná Indové?🙂
A je to opravdu takový masakr? Pravobřežka ůstává se ve stopě, mnoho zásahů včetně zhutnění podkladu umí dělat taková ta jezdící bestie, mnoho umělých staveb se dá stavět z prefabrikátů…
A ti třetí kolej taky přidá bestie?
zemních práci nebude tolik jako o úplné novostavby na zelené louce, ale práce tam bude dost.
3. kolej k ničemu.
S tou konverzí na 25 kV to snad nebude tak rychlé. Té pravobřežce se to mělo zatím vyhnout, ale vzhledem k tomu zpoždění se obávám, že to toho už dotkne.
No třeba taková trať Brno – Přerov se soustavně nachází v nejbližší desetiletce posledních 30 let v kuse.
Nově tam těch projektů prostě bude víc, asi aby jim nebylo smutno. 😆
Nezahajuje se náhodou nějaká stavba na Brno-Přerov? A další úsek má minimálně územko… obecně je ta příprava výrazně dál než pravobřežka.
Tohle nadávání pro nadávání mi přijde trochu zbytečné.
Ne, nezahajuje. Vzhledem k hozeným vidlím ze strany MD v podobě proveřování PPP bude reálně celkem úspěch, když se alespoň první stavba dokončí ještě v této dekádě.
Zahajuje, už 9 let xD
Ještě do toho ETCS, no, mají co dělat (ale kdo?)
Opět a zase.. slibem nezarmoutíš… tady v té naší zemi se jen skvěle plánuje a slibuje, ale stavby ne a nerostou…
Protože se nepracuje s tím co je a nepecuje se o to dobre, nejdůležitější jsou nízkopodlažní jednotky, wifina a zasuvka
Přesně.
Nejdůležitější je včas podobné stavy rozpoznat a vyhledat pomoc odborníka na duševní zdraví.
Hlavně aby ten odborník věděl, že nízkopodlažnost a další součásti vozidel nezajišťuje SŽ.
To je tempo ať se nám z toho nezatočí hlava… Na to, že jde víceméně o prostou rekonstrukci v stávající stopě…
V případě, že SŽ bude skutečně podaří realizovat i jen polovinu toho, co okolo roku 2030 stavět naslibovala, staneme se zřejmě největším železničním staveništěm Evropy:-)
… že se SŽ skutečně podaří …
tomu se říká kadence 🙂
Na čím menší kousky se to rozseká a čím méně se toho v jedné stavbě udělá, tím větší kadence. 🙂
Na tomto webu bych čekal lepší termíny. Např Chudobřežka.
?
Je pravda, že identifikace tratí je na tomto serveru podivná, autoři se hlavně snaží vyhnout použití zavedeného čísla trati, takže místo toho používají různé přezdívky a papřezdívky, případně napíšou že „koridor“. Například sousloví „kozí dráha“, obecně označující bizarní železnici do kopců už povýšili na bezmála oficiální název trati 132 atd.
Že jo, proč to nazvat jedním jménem, který skorokaždý ví, co je za trať, když můžou vypsat 3 různá čísla, což je ve skutečnosti furt ta jedna trať, která krom pár šotoušů asi málo kdo zná.
Nechtěl jsem ani moc polemizovat s termínem „pravobřežka“, protože ten funguje dobře, spíš se otřít o obecné způsoby zdejších autorů.
Co to je zavedené čoko trati? Na SŽ se používají 3 různá číselná označení.
Naopak, když se napíše pravobrezka, všichni ví a vypadá to lépe než číslo.
Navíc se používá jiné číslo pro veřejnost a jiné číslo pro skupinu tratí.
Podle čeho je ten název?
Podle toho, že je to chudý příbuzný oproti levobřežce 🙂
Chudý v čem konkrítně? Že měla mnohem dřív autoblok a světelnéí přejezdy, elektrickou trakci a projelo jí mnohem víc vlaků než na levobřežce?
Taky by mělo zaznít že vláda někdy vroce 2021 přípravu modernzace této tratě zastavila a rozběhla se vlsatně až nedávno.
Celkově mně u těchto článků chybí vyjádření MD, potažmo SFDI.
Jinak mně tyto články připomínají naše rozhovory ze ZŠ před Vánoci, kdy se všichni chlubili, co dostanou pod stromeček apo Vánocích jen hledali výmluvy proč to nedostali (především proto, že o tom nerozhodují), ale příští už to určitě dostanou 🙂
Práce na vetsině úseků začnou po roce 2030…to je široký pojem, to může být klidně rok 2050.
Prostě si tam dali trochu vaty, no 🙂
Práce mohou začít, až bude hotové ETCS na LEVÉM břehu, bo vládní prohlášení, kterého se SŽ drží jak….
Nechce se mi věřit, že by budoucí stavba VRT nebyla postižena stejným posouvacím syndromem, jako zde citovaná pravobřežka.
Paní mluvčí pregnantně zdůraznila, že:
– Správa železnic MÁ AMBICE (tedy: chce to udělat nejlépe, jak umí),
– tyto ambice jsou PODMÍNĚNÉ celou řadou faktorů (tedy: zřejmě to dopadne, jako vždycky).
Škoda, že SŽ nemá ambice i na úspěšné vyřešení těch podmiňujících faktorů v řádném termínu a cítí se jimi být opakovaně zaskočena, takže ve výsledku negarantuje žádný termín.
Pokud by došlo k posunu těchto akcí v čase jen z důvodu nepřidělení peněz od státu, byla by SŽ z obliga.
Peníze přece nejsou jedinou státní pákou na vlastní organizaci.
To se nainstaluje na pravobřežce ETCS do roku 2030 a pak se při rekonstrukci vytrhá, aby se znova instalovalo v roce 2033?
Bylo by snad vhodnější dělat ETCS souběžně s rekonstrukcí a naopak začít u této trati co nejdříve.
a to ještě zmíněný úsek Litoměřice-Střekov nebo třeba Hoštka- Polepy byl modernizován průběžně od roku 2015. ( nový svršek, TV, obousměrný elektronický autoblok, nové reléovky) naposledy (2023) byl nákladně modernizován průtah Litoměřicemi.
Ony jsou to dva typy podle toho jestli funguje na reléových sadách tak je to pouze automatický blok AB-01. Pokud ho ovládají počítače a elektronika je automatický blok elektronický ABE-01. Dnes už se v podstatě dělá ABE-01.
Těch typů autobloku je víc, ale tady by asi stačilo rozlišit, jestli je releový, nebo elektronický. Takže ve zmíněném úseku se nahradil releový elektronickým.
Litoměřice – Střekov rozhodně nemá nový svršek a TV, jen Polepy- Hoštka, má nový TV, zabzař, PZZ. Liběchov – Štětí, tam už se s tím prděj asi 2 roky a pořád to snad není hotový. Rekonstrukce TV Lysá – Stará Boleslav se mělo dělat už snad vloni a mám pocit, že se ještě nezačalo.
Úsek Litoměřice – Velké Žernoseky se poměrně hodně dělal minulý rok (2023)
No, těch cca 700 metrů jedné traťové koleje (od Tyršova mostu po bývalé mrazírny) mi nepřijde jako „hodně“, z celkové délky úseku cca 5,3 km.
Přesně…sice jsem byl účasten na nějakých poradách ohledně úseku Ltm – Střekov, ale jestli ta rekonstrukce z 2023 bude nějak zohledněna jsem se nedopátral..
Měla by se vynechat, to se dělalo kvůli výstavbě protihlukových clon v Litoměřicích. Ten kousek se udělal jakoby dopředu.
No kvůli těm pmízkým protihlukovkám se dělala druhá trať. kolej. Ale někdy už cca 2015 se dělala lichá t.k. ve větší délce. https://www.cht.cz/aktuality/trat-z-litomeric-do-usti-nad-labem-je-jiz-bez-omezeni/
Proto se teď dělala jen v místech, kde bylo nutné kolej snést kvůli mostům a podobně.
A to jste si nevšiml, že Správa železnic funguje takto dlouhodobě? Vždycky se něco za miliony vybuduje, vymění a do 5 let se to dá do šrotu, prorože si udělala takové směrnice, aby to už nešlo znova nikde použít. Spíš by mě překvapilo, kdyby se to dělalo tak, že nové technologie až při celkové rekonstrukci. Z něčeho přece ti dodavatelé musí žít a ze státního krev neteče, ne?