Desítky let odkládaný obchvat Náchoda má stavební povolení, letos začne archeologický průzkum
Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD
Městem dosud denně projede přes 20 tisíc aut denně.
Městem dosud denně projede přes 20 tisíc aut denně.
Honem honem, aby D11 nestihla ukázat zbytečnost tohoto metra…
Tranzit tady bude jezdit i dál.Každý kamion nepotřebuje na S3.
A provoz směr Hronov je také nezadbatelný.
Řešme příčinu, tedy přebujelý kamionový provoz, nevyhazujeme společné peníze.
I kdyby jste zakázal všechny kamiony světa stále zbývá nevyřešená situace s osobní přepravou směr Hronov.Asi nejste místní.
Žádné kamiony opravdu nechci zakazovat, mám na mysli osvědčenou regulaci. Klíčový je právě provoz kamionů. Dopravní obslužnosti regionu by napomohla Vysokovská spojka.
Takže kamion vezoucí jídlo je zbytečnost? Raději ať jsou lidi hlady, než aby se na něj skládali…
Hra na city. Nikdo před kamionovou érou neumíral hlady. Potraviny se vozily na nutnou vzdálenost. Dnes se vozí Evropou stejný druh zboží proti sobě, pokřivené dotování likviduje naše producenty. Já nepotřebuju jablka že Španělska dám raději vydělat místním!
Problém jsou eshopy a vození a vracení zboží sem a tam a furt dokola. Objednáš si troje boty a dvoje vratíš, fakt na hlavu.
Zkuste si týden bydlet na hlavním průtahu Náchodem, D11 vyřeší pouze část tranzitu…
A to tu menší.
Tak uvidíme v roce 2027, jestli bude stavba uvedena do provozu. Bájná Vysokovská spojka? Bude někdy? https://zdopravy.cz/szdc-chce-zrychlit-vlaky-v-kralovehradeckem-kraji-zkouma-opet-vysokovskou-spojku-12674/ Článek z června roku 2018.
O té Petrovické u Týniště raději nemluvě.
Řešení následků, nikoli příčiny.
Z peněz daňového poplatníka se zaplatí cesta, která bude sloužit komerčním účelům_kamionové dopravě.
Jak se da zbozi (potraviny, obleceni, leky) prevazet nekomercne?
Zboží se musí jednoznačně převážet tak, aby do jeho ceny byla PLNĚ promítnuta cena za dopravu. Tedy stavby obchvatu, které si v podstatě vynucuje kamionová doprava mají být hrazeny mýtném. To znamená osolit tak, jak to udělali Švýcaři.
Jo jasně, chleba za 100 Kč, protože jsme jim to pořádně osolili!
A schválně: Kde se v Praze pěstuje obilí, aby se nemuselo vozit dál než 10 km.
Zásobování Prahy je tranzit přes hranice?
To se mýlíte a docela strašíte. Švýcaři mýtné osolili a žádné zdražování se nekonalo. Konkrétně u toho chleba bych řekl, že ten žádný tranzit nepotřebuje.
Jistě. A například studenti náchodských středních škol, kteří už nebudou muset jezdit ráno autobusem o hodinu dříve, aby přišli na výuku včas, těm to taky pořádně osolit. Co mají co kam courat z okolních vesnic za vzděláváním, tady máš traktor, hybaj na pole…
Mohu se zeptat, co to má společného se zpoplatněním tranzitu?
Blahopřeji do Náchoda. Dobrá práce místních politiku. V Litomyšli si můžou inspirovat, jak se to dělá.
Řekl bych že v Litomyšli se dočkají dříve.
Vida, radost bude kazit ta hotová dálnice.
Ale nebude…Ono porad jeste dost a dost kamionu v Nachode (bohuzel) zustane, protoze zkratka D11/S3 je trasovana mimo hlavni prepravni proud (coz je smer polske vnitrozemi a dal do Pobalti, nikoliv severnim smerem k mori a dal do Skandinavie, kam vede S3).
Pro logisticke firmy je ta -byt pouze nekolik malo desitek km dlouha- zajizdka pres Kralovec a pak na krizeni s (mmch uz dnes extremne pretizenou…) A4 jednoduse prekazkou, navic na polske strane je silnice Kudowa-Wroclaw (zatim) bez myta…
Sláva! To už jsem snad ani nedoufal.
Ta křižovatka/odbočka na fotce je finální řešení nebo jen provizorium?
Final.Sjezd+nájezd Kramolna
Bohužel finální provizorium. Ono je tam toho víc, třeba částečně úrovňové křížení I/33 s I/14, stažení dvou pruhů do jednoho ještě před vrcholem kopce kvůli odbočce na vyloženou polňačku do Václavic, o křižovatce u hranic nemluvě. Nakonec i ten kruhák má do dokonalosti daleko.
Ale tady radši blbě než vůbec, Náchod stojí kontinuálně už desítky let a stál už dávno předtím, než začaly být problémy s dopravou běžnou věcí. Dvě první třídy v peáži městem, to ani jinak vypadat nemůže.
Náchod je jedním z největších měst v zemi, přes které dosud jezdí veškerá tranzitní dopravY.
Ano, tranzitní doprava patří na koleje.
Takže z Dolní Radechové do Dobrušky vlakem, aby ta doprava Náchodem netranzitovala…
Z Dolní Radechové do Dobrušky, to je tranzitní doprava?
Liberec, Jablonec, Česká Lípa, Turnov.. 🙂
Na stránkách ŘSD bývaly kdysi v mapové aplikaci informace
o řešení o obchvatu/průtahu Nového Města and Metují. Pak bylo nějaké referendu, soud atd. Teď to úplně umřelo? Ví někdo?
Chápu to tak, že poloprůtah neprošel, obchvat nereálný a definitivní vítězství NIMBY?
Však ta jízda přes náměstí ve zúžení mezi baráky s následným romantickým průjezdem lesíkem a krásnou obví Spy je lepší než obchvat, ne? ?:)
ŘSD připravovalo průtah městem, který byl v referendu odmítnut. Město chce jižní obchvat zcela mimo zástavbu a to zas nechce ŘSD. Takže aktuálně se nic nepřipravuje.
Pak tam ještě myslím, řešili, že by to nějak zakopali v oblasti nádraží, a to asi taky neprošlo (přes peníze?) ?
Každopádně doprava přes Nové město má smolíka, zlepšení nenastane.
Rovněž asi mají smůlu, Ti co bydlí u současné trasy.
Aktuálně se nic moc neděje, protože dneska už to reálně nemá řešení. Respektive ne takové, které by byl stát ochoten zaplatit.
Přes město jezdí jen nadšenci. Dávno se jako obchvat využívá stará cesta přes Krčín
Ta styková křižovatka na východním konci je peklo. Už teď je větší provoz po II/303 než přes hranice po I/33 a po dostavbě D11 bude ten rozdíl ještě markantnější. Tam měl být minimálně kruhový objezd.
Na tuto stavbu navazuje stavba obchvatu V.Poříčí .Už je zakreslen i na mapy.cz
https://hradecka.drbna.cz/zpravy/15486-vystavba-prelozky-silnice-beloves-velke-porici-by-mohla-zacit-v-roce-2024.html
https://uskhk.eu/wp-content/uploads/2018/06/B_1_P%C5%99ehledn%C3%A1-situace.pdf
Ano a jak vidíte, jen ten obchvat II/303 na I/33 napojen stykovou křižovatkou.
A teď ještě Vysokovskou spojku.
+ dráty
A napojení do Kudowy. Teď, když hlavní proud aut půjde okolo, je prostor tam zřídit přejezd, či ještě lépe nadjezd (za řekou trať stejně pokračuje o dost výše). Třeba by se tam povedlo převést i pár nákladních přeprav do Kladska z těch nesčetných kamionů…
To jste zapomněl říct Polákům .Zrovna kvůli benzínce odbagrovali těleso bývalé tratě za celnicí.
Absolutne nerealne, uz vzhledem ke sklonovym pomerum trate z Kudowy do Klodzka…
To raději přes Mezilesí, než po té klikatici. Dráty už tam jsou.
Drátům, a to i horkému adeptu elektrifikace, trati Jaroměř -Trutnov stojí v cestě provádění x-té studie rychlého spojení do Polska.
Vzhledem k tomu, ta nejkritičtější část dopravy je MKD do Polska, jedná se dnes již o naprosto vyhozené peníze. Tato stavba by měla smysl před 20 roky, dnes vzhledem k tomu, že za chvilku bude na hranici dálnice to už smysl nemá…
MKD je asi jak říkáte, ale jezdí tam pomalu tisíce (co se týká počtu lidí za týden) pendlerů z Polska (mimo jiné a asi nejvíc průmyslová zóna Kvasiny) a spousta lidí v přeshraničním provozu (nákupy v Polsku) a ty pojedou stále tudy. Dále lepší spojení směr Hronov a další obce
Že to mělo být nejpozději, před dvaceti lety, máte pravdu. Naprosto vyhozené peníze to nejsou, ale kdyby to bylo dřív bylo by to návratností jinde. To je důsledek dlouhého řízení o stavbách.
Jenže právě lepší spojení směr Hronov nebude — respektive bude, ale jen tím, že se sice projede přes město, ale bude to město volnější.
Když už jsme u těch Kvasin, tak „spojení směr Hronov“ zahrnuje asi dost škodováckých pracantů z Broumovska a také kamiony z firmy Hauk v Polici n/M.
Chápu to tak, že se ocbhvate jet dá, ale to napojení není ideální resp. tak trochu zajížďka přes město. Dříve byla priorita hlavně spojení do Polska, teď když se zmenšila asi by dávalo smysl napojit i ten směr Hronov lépe. A tady podle mne hraje negativní úlohu to dlouhé plánování tras, protože se časem změní priority. Bohužel.
Na Hronov se připravuje obchvat Malého Poříčí, který je v podobné fázi přípravy…
Pendleři přes Náchod moc nejezdí, ti to berou Dobruška – Olešnice a to opravdu stojí za to. A pokud by už náhodou jel pendler po novu přes Náchod, vezme to přes město, protože pro ně i 100 metrů navíc je problém.
Doprava směr Hronov, Police, Broumov… Tam do 10 let stejně budou jen „spoluobčani“, důchodci a podobní, protože každý kdo trochu něco umí už odešel. Tam to je marná část kraje…
No, u mě je zrovna nezanedbatelná pravděpodobnost, že se tam přestěhuju, takže si výše uvedenou poznámku, i s ohledem na příbuzenstvo a přátele, vyprošuju. A mohl bych jmenovat, kdo „něco umí“ a neodchází.
„vezme to přes město“
aby mu to žralo víc, musel stavět na světlech a byl doma o dost později.
Nesmyslná dopravní politika. Tisíce lidí a hromady nákladů měly být naopak dávno z mnohem větší části na kolejích, jenže by je tam musel někdo zlepšit a doplnit tak, jako místo toho doplňuje další lány asfaltu.
Souhlas!
psssst, to v Náchodě říct nesmíte…