Desítky let čekání jsou u konce. Začíná stavba obchvatu Olbramovic na I/3
Silnice I/3 na výjezdu z Olbramovic na jih. Pramen: ŘSD
Stavba měla začít už na přelomu osmdesátých a devadesátých let, ztroskotala ale na nedostatku peněz.
Takže nějakej autobazar si určuje co kde bude za silnice, to je paráda….
Kdyby se začala urychleně stavět D3 od jižních Čech k Benešovu, tak by se kromě Olbramovic ulevilo Miličínu i Benešovu, protože by byl sjezd skrz Vaclavickou spojku a tyto obchvaty by se nemuseli řešit jako prioritní stavby. A tyto úseky jsou relativně bezproblémové. Bohužel se budou všechny úseky středními Čechami najednou, což bude v úseku Václavice – Jesenice problematické
Nevím, proč tolik emocí. Zpoždění rok, dva roky, 50 let? Uvědomte si, že je to v dějinách Země pouhý okamžik…hi
Na tom obchvatu nebude střídavý třípruh? Resp. spíš by se hodil dvoupruh na Prahu, ve směru na Tábor lze za chvíli předjíždět ve votickém kopci…
A předtím v kopci za Bystřicí. Ve směru na Tábor úseky, kde se dá předjíždět, jsou. Ve směru na Prahu to je občas peklo, už mockrát se mi stalo, že jsem dojel kamion ještě před Miličínem a předjet se dal až po 25 kilometrech ve dvoupruhovém stoupání od Jírovic před Benešovem.
UŽ SE TĚŠÍM SNAD JI DO ROKU 2030 OTEVŘOU ??,
„první povolení ministerstvo dopravy loni zrušilo“ – předloni
Úplně nerozumím, co na tom Davocaru vadilo – kdyby měli areál někde v jiné části Olbra, tak to pochopím, ale všechny pozemky kolem Olbra sjezdu i té silnice z něj, jsou jejich. Tedy jim stačí vybudovat jedny nový vrata do areálu jsou na tom úplně stejně jako dosud.
možná to, že jim neprojede kolem plotu 40000 očí denně?
Co to je čtyřicet let zpoždění u dopravní stavby, mrknutí oka. Ostatně takových je.
Např. nedokončená elektrifikace trati 200, obchvat Příbrami, dokončení lodního zdvihadla na přehradě Orlík. 😀
Otevřít 2023? S tempem v ČR tak 2033…
Ta stavba je celkem jednoduchá, do konce příštího roku může být stavebně hotovo.
Je fajn že se ŘSD musí dohodnout s firmou která si podnikání vybudovala v místě s tím, že věděla kudy obchvat povede :), ale hlavně že se bude stavět. Sice to bude trvat ještě 2 a půl roku, ale aspoň to. Na té cestě je ale ještě hodně práce – chybějící dálnice (to rádoby „přidání“ třetího jízdního pruhu je skoro o ničem když se v Mirošovicich připojíte na již plnou D1), exit 79 kdy je sjezd z dálnice na kruháč schovaný za viaduktem, tj. také dobrá past kde se nyní 80 jezdí jen díky další nekonečné kauze s motocentrem. Dál… Číst vice »
Bingo. Takto jim jde stát na ruku.
stavba? já myslel, že už se má otevírat…
50 let pozde, ale prece! Czechia, the place to visit! 🙂
Na Tomice měla být normální MÚK.
Jednoznačně, stejně jako u Benešova.
Hlavně že je MÚK u Čerčan pro deset aut denně, ale u Benešova jen kruháky 🙁
Za těch 30 let tam zemřelo x desítek chodců, řidičů a spolujezdců, takže se to zastavení stavby fakt vyplatilo. Nejen přímo v obci, ale i z obou stran- zejména v esíčku v napojení nové a původní silnice. Dosud to bylo cca 50 mrtvých. Škody na zdraví a životech lidí desetinásobně vyšší, než kolik bude stát ten obchvat… Ta stavba se navíc mohla realizovat dávno před tím, než tam vznikl ten areál s auty… …. I tak je zajímavé, kolik staveb v současnosti začíná, již probíhá či se bude otevírat. Je to úplně jiná situace než před 10 lety, kdy bylo… Číst vice »
Za Bárty se na MD zastavila spousta staveb a zejména těch, co byly ve fázi projektování. Když pak bylo po recesi a peníze na dopravní stavby se zas nějaké našly, těžko se mohlo začít stavět, když nebyly ani projekty.
Bártu nám byl čert dlužen. Zprasil např. MÚK Plotiště na D11, aby se “ušetřilo”. Reálně se neušetřilo nic, jen se stavba o několik let zdržela a dvě dálnice se budou křížit kruhákem, paráda…
Obávám se, že po volbách se může situace radikálně změnit k horšímu, kdy Piráti budou přezkoumávat potřebu té či oné infrastrukturní stavby… natož stavět.
U obchvatů není co řešit, stejně tak na základní dálniční síti. Zbytek je stejně natolik v nedohlednu, že je to v podstatě jedno.
No, tak to si myslite vy, ze neni co resit. Staci se podivat, jak dopravne bacuji pirati v praze. I na toho bartu budeme vzpominat se slzou v oku.
V Praze je to přece jen něco jiného.
No jo, jak se všude nejde autíčkářům 100% na ruku, tak hned je to pro ně katastrofa…
Časy se mění a holt přestáváte být všude bezmezně tolerováni.
Zázrak, že to dokázali vyprojektovat bez kruháče. Děkuji.
Co ta křižovatka na Tomice? Není to kruháč ale proč???
Tam pochopitelně měla být MÚK.
Jedna z „největších dopravních závada“ není obchvat Olbramovic, chybějící dálnice D3 přes Středočeský kraj.
Domnívám se, že bez absence D3 by obchvat potřebný nebyl a naopak by intenzita dopravy byla na přijatelné úrovni pro život v obci a to jak po stránce bydlení, tak i podnikání.
máte pravdu,ale než bude hotová středočeská D3 bude asi obchvat zralý pomalu na rekonstrukci 🙂
Pokud si to spravne pamatuju, tak by obchvat mel slouzit i jako privadec na D3, takze by se stavel tak jako tak.
přivaděč? a odkud nebo pro koho? jestli se můžu zeptat? vždyť ta dálnice je plánovaná od současné I/3 poněkud dále…
Mate pravdu, D3 povede jinudy, pamatoval jsem si to spatne 🙁
Třeba z Benešova. Pokud se nepletu tak současná středočeská I/3 zůstane i po kompletní dostavbě D3 silnicí 1. třídy. Počítá se s tím že tudy nadále bude jezdit část tranzitní dopravy. Já si tedy myslím že ten obchvat rozhodně není na škodu. Nakonec obchvaty se běžně staví i na silnicích nižších tříd.
Pokud se zadaří v rámci salámu s tím hnout od jihu, tak i po realizaci úseku Voračice – Nová Hospoda se bude z části jezdit kolem Olbramovic. Tam zmizí Votice a Miličín. Hlavní zásek je na severněji položeném úseku.
To asi sotva. D3 má vést od Olbramovic asi 6km západně, obchvat objíždí Olbramovice východně, takže z něj se na přivaděč k D3 nepoužije ani metr.
D3- dřív ta trasa na seznam mapách byla ale dali to pryč. Má to být cca zde: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.5793228&y=49.6859447&z=13&rm=9hTsWxVYYWfb0mMZ
Jo, taky si pamatuju, že to na mapy.cz bylo. Na GeoPortálu jsem taky nenašel vrstvu, kde by D3 byla. Ale dá se najít jinde aspoň jako rastr http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/mapa-d3-1.jpg
Podle té mapy se navíc se žádným přivaděčem do Olbramovic nepočítá, ono taky není proč, když tam vede I/18.
přivaděč do Olbramovic není, jen z MUK Voračice bude nadjezd místo přejezdu nad lokální tratí
Dokud to neprojedu, neuvěřím. 🙂
No už jsem tak nějak myslel, že bude dřív hotová středočeská část D3 než tenhle obchvat. Každopádně v případě Miličína to asi tak dopadne.
Kéž by. To si můžeme přát (kromě těch pár pomatenců co trvdí jak D3 zničí navždy Posázaví)
Dokud pomatenci budou tlačit D3 Posázavím, tak nebude.
A kudy ho mají tlačit?
Posázaví se táhne od Vltavy až za Žďár n.S., to bych teda docela chtěl vědět, kudyma by ta D3 měla vést, aby Posázavím neprocházela.
Posázaví zamořené tisícem kulnicek a chaticek je mimořádně cenné území, viď ty mudrlante…
Nejtrefnější byl názor údajně někoho z Posázaví, který se posměšně trefoval do místních lufťáků (sám luftím jinde), kterým se nelíbí, že bude hluk z dálnice – ale sami tam od pátku do neděle dělají kravál z benzinových sekaček, pouští hlasitou hudbu a řvou na z různých grilovačkách.
Hluk z dálnice tak prý bude pro Posázaví a místní „pohodu“ opravdová tragédie. 😂