Desira Arrivy přechází do firemních barev, úpravy se týkají jen jednotek pro Liberecký kraj
Siemens Desiro v korporátních barvách Arrivy. Foto: Arriva vlaky
Z vlaků postupně mizí červené zbarvení a nápisy po Deutsche Bahn.
je pěkné, že tady máme německé vlaky. teď by to tady chtělo ještě německé tratě
Mně by pro začátek úplně stačilo, kdyby to slavný Desiro ráno topilo a ne, aby tam lidi seděli v kabátech a cvakali zubama. Cestování jak za krále Klacka. Jak tady všichni odborníci tvrděj „šrot ČD“, tak v tom ČD šrotu bylo teplo a bylo nesrovnatelně pohodlnější. A kecejte si, co chcete.
Asi by to chtělo řešit konkrétní spoj s Arrivou a ne brečet tady na diskusi. Mně se to v Arrivě ještě nestalo.
To nemusela být vůbec chyba toho Desira, ale mohlo být jen špatně nastavený topení. Když je v létě v Elefantech 17 stupňů, tak za to taky nemůže ten vlak ani jeho modrá barva zvenku. A Arriva většinou reaguje na to, co je špatně a minimálně u těch Desir, co jsou Alpha Trainsu, nemá důvod takovej problém ignorovat.
zlate ceske drahy skutecne v ceskych drahach bylo vzdy prijemne teplicko a prijemne pohodlneji skoda ze uz nejezdi zlate ceske drahy jezdit s nimi byla naprosta pohoda v desirech je skutecne zima topeni netopi spousta cestujicich se doslova klepe zimou je to skutecne cestovani za krale klacka presne tak
Na městské lince v Praze jsem zahlédl mimo červených Desir i bílo – modré s nápisy po Connex Expres. Vtipné bylo červené Desiro s polepem „Z drážďanské opery, bezpečně a pohodlně. Vlaky a autobusy dopravního svazu…“.
Arriva spadá pod DB, takže posbírali šrot po celé Evropě a teď ho tu budou pronajímat.
tojo, proti tomu ČD jezdím se super vlaky řady 81x, staré pouze a jen 50let 😉
Soukromníci mají taky 81x
a taky mají GTW,Linty, Stadlery.. mezi tím, co ČD na lokálkách jezdí s deriváty 810
Po celé Evropě? Já jsem myslel, že jenom po Německu. 🙂
No pokud je Desiro šrot, tak nevím jak nazvat většinu vozidel nezávislé trakce ČD, snad jedině odpad, který ani v hutích nechtěli?
Rada 842 modernizovaná, 811 část 810 modernizovaných . 843 starší ale pouzitelne., 840,841 a 844 několik let jezdí ..zánovní stroje. 814 prochází opravami.. doplnění Wi-Fi a zásuvkami
Ono to Desiro nebude starší než zánovní 840/841. Narozdíl od jakkoliv modernizované 810
😀 814…. hmmmm, jinak jak rozhrkaná koza… jste vtupný.
Jasně Desiro a modernizovaná 842, o různých derivátech šukafonu nemluvě, to je úplně tom samé, vivat ČD !
A vy jste starší, ale nepoužitelný. Minimálně s tímto myšlením…
Soudě dle komentářů u předchozích příspěvků – Jerry by si pro režijku nechal koleno vrtat..
Tomu říkám rozbor
814 je ale jen upravena 810. Není to vlak této doby. Jízda v něm na modernizované trati Opava Hradec na s Moravicí mi ukázala že chyba není v té trati ale v tom co na ní jezdí. Stále to frezuje kolejnice jak soustruh.
Na ty Desira v barvách Regiojetu jsem čekal, ale nenarazil jsem ani na jedno. Asi nemám dost vytrvalosti.
polepy byly strahné, jedno dostalo lak arriva už na slovensku, zbytek byl bílo/modro/žlutý
Bílo-modro-žluté teď jezdí na L31 Tanvald-Železný Brod.
Tím jsem asi jel, ale žluté byly jen dveře. To mi nedošlo, že to je bývalý žluťák ze Slovenska.
Ještě kdyby tak zmizela nefunkční WiFi síť „Regiojet-žltý“ a objevila se nějaká funkční…
Bude u jednotek docházet i k modernizaci interiéru? (Obdobně jako u Trilex jednotek)
Velmi správný a oprávněný dotaz – změna vnějšího vzhledu (byť by byla k lepšímu) je pouze realizací pravidla „navrch huj, vespod fuj“!
Dle zprávy Arrivy došlo i ke změně interiéru. Můžete posoudit sám na jejich stránkách. https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/desiro-v-novych-barvach-arriva-15148 😉
Stejný potah sedaček má Keolis(SNCF) na linkách Eurobahn na západě Německa.
To samé ovšem platí pro Bdmtee, B249 a Regionovu v Najbrtu.
To je hlavně 845
To ještě žádnej šotouš nepoznal, kde je to focený? Podle toho by se dalo přece zjistit, kdo to dělal.
Hned když jsem četl Adámkovu provokativní odpověď,tak mi bylo jasné, že to tak milovníci Arrivy nenechají. Brzy se můžeme těšit na sken účtenky za barvy a IČO nakupujícího.😂
To je fotka už od nějakého depa, když tam jsou 2 jednotky
Zajímavé je, že 642 338 obvykle jezdí právě v Praze.
Pravda ale je, že Desira by brzo z linky S49 měly zmizet tak jako tak. Mělo by dojít k nasazení elektrických jednotek.
Upřímně…?! Měl by někdo se znalých představu, co že by to mohlo být. Vím, že se o tom mluvilo od dob co se stáhli žabotlamy a dostala tuto městskou linku Arriva. Ta však obratem nasadila motoráky a město to akceptovalo. Už si jen nepamatuji zda odklad na EMU dostala právě Arriva, nebo se to bude soutěžit (soutěžilo) znova, právě s podmínkou již nasazení elektrické jednotky rovnou. Dík.
Má sa súťažiť znova. A popravde – momentálne vhodné EMU nemá nikto. Jedine snáď ak ČD presunú 460 z Olomouce, keď tam príde niečo modernejšie…
Vysokopodlažní vozidla se na „tangentu“ (ani k jinému podobnému použití) rozhodně vůbec nehodí – právě to právě ARRIVA vlaky prokázala naprosto spolehlivě a jednoznačně (ačkoli to všichni stejně věděli už dávno předtím).
Rada 460 se přesune do Tlumačova nebo Třebové.. jelikož se nepočítá s instalací etcs
Snad je bude v závěsu následovat řada 810,811 a 814 🙂
811 těžko když si je vymyslel kraj. 810 a 814 až budou nahrazeny nevím novým tak určitě
Ono toho moc nebude. Jestli se podaří přitlačit na Arrivu, tak bych odhadoval tamnější BR 425, 426 a pod, jinak patrně Panteři, či Sloni, ale kapacitně je to na dvouvozového Pantera.
Kapacitně je panter moc velký. Dvouvozový Stadler Flirt nebo Bombardier Talent by byly odpovídající.
Škoda že Škoda nevyrábí 1 vozového Pantera
Tak německé jednotky nepřipadají v úvahu. U nás by vlastní silou mohli dojet akorát z Retzu do Znojma. Případná rekonstrukce na stejnosměrné napětí je finančně nereálná.
Motoráky byly na S49 ještě předtím, než ji dostala Arriva, ČD to jezdily se šukafony. Žabotlam na S49 nepamatuju, pravdou ale je, že ji používám teprve od r.2015.
pamatujete malo
jinak zabotlam tak končil v létě 2018
Zpětně si uvědomuju, že jsem tam jezdil jen o víkendech, možná proto jsem ten žabotlam neregistroval…
Jojo, žabotlam tam jezdil (postupem času teda spíš víc nejezdil, ale to je věc jiná 🙂 ) jenom přes týden.
Tedy… K novým žluťáskovým elektrickým jednotkám na Ústecko se čas od času na tom serveru rozhoří diskuze, tedy něco se kolem problému výměny motoráku za EMU děje, zda k horšímu, či lepšímu je věc jiná, ale něco se člověk dozví. O elektrikách na S49 jsem toho však moc nenašel… 🙁 .
Vím že teď odbíham tak trochu od tématu ale myslím si, že pokud se DB budou chtít Arrivy zbavit, tak by nebylo od věci aby ČD nezauvažovalali o její koupi, něco jako takový přidružený dopravce, jako značka pro expanzi na zahraniční trhy, něco jako teď předvedli Španělé s akvizicí do Leo Expresem
Plus zároveň by si odstranil jednu ze silných konkurenčních firem na české železnici
A dochází vám, že Arriva je nadnárodní dopravce s cca 60 000 zaměstnanci a ročním obratem 6 miliard Euro,?
Myslel jsem českou pobočku Arriva vlaky, ale dobře….
Proč by DB rozprodávaly Arrivu po malých kouscích? Vždyť by ztratila na hodnotě.
Třeba proto, že celou velkou se jim prodat nepodaří, nebo že jim to zatrhne nějaký antimonopolní úřad (čímž samozřejmě nemyslím Rafaje ani jeho pohrobky).
Boha jeho, to jsou zase představy a názory naprostejch Hurvajzů. Hoši vole, Arriva je dopravce a taky značka. Pokud ji bude DB skutečně prodávat, na 99,9 % to bude vcelku, neb tak za to dotanou nejvíc. A pokud by to vcelku nebylo, dejme tomu kvůli stanovisku UOHS, pak nějaké „drobky“ typu ArrIva Vlaky nebude prodávat pod značkou Arriva, ale vydělí je do nějaké noname společnosti. Jak by pak Český dráhy koupí takovýhle společnosti, která má licence na drážní dopravu pouze v CZ, pořešily „zahraniční expanzi“, to myslím netuší ani autor toho „nápadu“.
Je to podobná představa, jako že se VW rozhodne prodat Škodu a udělá to tak, že ji rozprodá po jednotlivejch továrnách s tím, že každý nový majitel každé té jednotlivé továrny bude moci používat značku Škoda a vyvážet všude tam, kde má Škoda homologována svoje auta.
Ale proč to vlastně píšu. představy minimálně poloviny místních tlachalů jsou ještě daleko bizarnější.
tak když se něco neprodá vcelku, tak se to celkem běžně prodává po castech/zemich…
on celek mimo jiné ne vždy cenu zvyšuje…
Ano, ale tady je jasná snaha prodat celou firmu, nikoli ji prodávat po částech. A kdyby k prodeji po částech došlo, tak by ČD koupí Arriva Vlaky s.r.o. rozhodně nezískala žádnou licenci pro provoz v zahraničí (neb tu AV nemaj), ale „pár“ ojetých desir a duewagů (pokud je tedy Arriva nemá sakumprásk pronajaté) a nějaké ty závazkové smlouvy s kraji a atátem na pár let. Čili kupovat to kvůli expanzi v zahraničí fakt nedává ani minimální smysl.
Arriva vlastní jen stadlery a 845, linty a Desira jsou v najmu
To je nápadpanečku! To si dejte patentovat.
Anebo – s ohledem na poměr velikostí firem – že by Arriva koupila ČD? 🙂
(Ale k čemu, to je značka pro expanzi leda tak do historie.)
Je pravděpodobné, že o tom zda bude DB muset prodat Arrivu rozhodnou zářijové volby v Německu. Respektive to s kým utvoří tamní křesťanští demokraté CDU vládní koalici. Již dnes je v Německu veliký tlak od veřejnosti na radikální modernizaci a ekologizaci veřejné dopravy. Již dnes do toho hodně investuje federace, spolkové země i města. Je ohromný tlak na to, aby DB na to přidaly ze svého. Z peněz, které by získaly prodejem Arrivy. Pokud vstoupí do koalice Zelení, tento tlak velmi zesílí. U prodeje Arrivy je snaha prodat ji jako celek, nebo jako několik větších částí. Po regionech. Zatím byl… Číst vice »
Při čtení Vašeho příspěvku nešlo nevzpomenout na Švejka a lehce parafrázovat: „Ale voni si lidi tu ekologizaci zasloužej, starej pán kníže Švarcenberk, ten jezdil jen v takovým automobilu, a ten mladej knížecí smrkáč smrdí samým elektromobilem. Ale však von jim pánbu ty baterie vomaže vo hubu“
V Německu je čistota ovzduší hned po covidu téma veřejné debaty číslo 2. Že čeští Zelení ztratili svou tvář i díky své nezralosti nesouvisí s tím, že se Zeleným v Německu povedlo místním Zeleným nastolit agendu tak, že mimo AFD se tématům vzduch, hluk, veřejný prostor pro pěší, přehřátí městsucho, voda… intenzivně věnují všechny strany v Bundestagu. Lidé tam to většinově chtějí. Díky tomu se dostala Umbrella k 5ti letým Citarům v dobrém stavu. Díky tomu se velmi brzo v Německu uvolní množství dieselových vlaků v obstojném stavu (hlavně Desira), která zaujmou naše dopravce. Můj příspěvek byl o tom, že… Číst vice »
Reálný je tak leda prodej akcií na několika burzách v Evropě.Ale ty jistě pro společnost topící se v penězích,jako jsou České Dráhy nebude problém skoupit.
Děkuji Vám za reakci. Uvidíme (možná, jak kdo, já podle věku asi ne), kam nakonec tato nálada v německé společnosti povede. Podle mne to celkově směřuje ze strany Německa ke třetímu reálnému pokusu o zničení Evropy, za poslední zhruba století, na který mají dobře našlápnuto.
Co ještě se vám pěkného zdálo?
Není náhodou dodavatel laku z Kutné Hory Koudelníkův syn?
Myslíte syna Paroubkova? A on je snad původem koudelník?
Máte chybu v nadpisu, červené nápisy nezmizí, ale přesunou se do Prahy
ARRIVA vlaky „kvedlala“ vozidly dlouhodobě a „kvedlá“ asi pořád , protože jich nemá dost a má jen omezené udržovací možnosti, takže musí „vytloukat klíny klínem“. Nikdy jsem nepochopil, kde berou na ty přesuny finance, když je velmi často dělali samostatnými strojovými jízdami místo nasazení na vlak jedoucí příslušným směrem.
Jako kdyby byli jediní, kdo přesouvá vozidla mezi depy. V Brně jsou teďka patráky, co jezdily na Pacifiku.
co to povídáte za blbosti? Pražské patráky jsou stále v Praze, Havličkobrodské patráky pouze procházejí opravdou a mají stejný lak jako ty Pražské…
někdy se jako náhrada objevují i jednotky červené..vtipné, ono ty od Alpha Trains zatím na liberecku moc slávy neudělaly a skoro tu nejezdí..dnes jezdila jedna, minulé dny žádné..a vůbec není vyjímkou, že nejede ani červené desiro, ale rovnou vysokopolažní 845 a nebo autobus, aneb arriva v praxi..
Jezdí ještě červené 845, nebo jsou už všechny upraveny zvenčí i uvnitř?
Myslím, že ještě jedna spíše záložní, ale příliš nezasahuje do provozu. Všechny co jsou denně nasazovány jsou už modré.
Virová epidemie paradoxně pomohla, protože do provozu nebylo potřeba nasazovat tolik vozidel jako za normálního stavu, takže bylo víc prostoru na údržbu.
To nic neznamená, celkem je 6kusi 628 a z toho jsou 4v modré , ale mají starý interier
Jak se vám sedí na těch sedačkách? Z mého pohledu sezení v těchto vozidlech řadím mezi to horší, co z vlaků obecně znám. Je to škoda, protože jinak by těmto vlakům nebylo moc co vytnout. Předpokládám, že je tak kvůli malé rozteči oken. Nebo někde existují Desira s jinými sedadly?
Not great, not terrible. 🙂 Seděl jsem v tom pět hodin Dresden – Wrocław a ušlo to.
Co to je za brutální spoj?
Určitě je dobře, že v Libereckém kraji už budou tyto vcelku pohodlné jednotky vypadat hezky a moderně. Jen bych dal do interiéru pohodlnější sedadla a lepší informační systém. Ale ta S49 mě mrzí, jednotky tam vypadají opravdu bídně, když zrovna jede ona a ne 845.
Můžeme jen tiše závidět liberečákům, kteří si zvolili schopnou politickou reprezentaci, jež byla schopna vynutit si od všech dopravců relativně kvalitní vozidla. V jiných krajích, s méně schopnými politiky a/nebo silnějšími vlivy zájmových skupin se musejí spokojit s desítkami let starými šroty. Zamrzí, že si politici z jiných krajů nevezmou z toho libereckého příklad.
To je k smíchu Arriva tu dovezla ojetiny , pro zvlaste duté ojetiny .. což není pokrok
Myslím, že Desiro cestující neurazí. Nic k smíchu na tom nevidím.
Desiro ujde ale ty popelnice r.845
Věc názoru, mě to nepohoršuje, snad jen že nemá klimatizaci.
Je spíš smutné , že i ta 845 je oproti dřívějšku zlepšení .
845 Zlepšení?a v čem pomalý malo záchodu neotevřete okna stolky jen někde malá kapacita na zásuvky a WiFi to taky nejezdí furt😃😃😃😃
Neschopní politici v Jihočeském, Západočeském a Olomouckém kraji budou mít nové Pantery.
Neschopní politici v jiných krajích budou mít nové Sharky.
No v Plzeňském museli politici vzít ČD pěkně u huby, aby měli nové pantery. V JMK je museli rovnou nakopat do prdele a koupit si je sami. A Jihočeský kraj? To je snad pro šotouše vzor neschopnosti kvůli GWTR na Šumavě, ne? Abyste nezakolísal a nebyl exkomunikován!
Se slovesem „budou“ si můžete dělat co chcete, věrohodnosti to nepřidá. S tím, jaký je ale „DNES“ propastný rozdíl v kvalitě cestování mezi kraji se dnes může přesvědčit každý.
Pfff, v Brně BUDOU mít Hyperloop.
Říkali.
Nové Sharky? Ty, slíbené na Kladno?
To mě vede k otázce kam po dodání Sharků na Kladno pošlou ČD ty Desira, co tam mají teď…
A v Jihočeském už zprovoznily ty čtyři kopřivové Pantery, nebo pořád jezdí plecháč s nějakým šrotištěm?
Vy Zavidite cestujícím na R14? Jako vážně
Pche, naše paní hejtmanka Jermanová náhodou vyjednala s Národním dopravcem České dráhy to nejlepší. Tím se myslí to nejlepší, co měli, což jsou regiošuky, Bt a B. A samozřejmě A 149!
Kvalitní vozidla 😃příklad Liberec Pardubice nebo Liberec Děčín takový pomalý popelnice od arvivy i to desiro do Pardubic by bylo výkonnější než střep 845 jel jsem tím střepem Rumburk Kolín pěkně pomalej střep😃😉
Hmm… Arriva si mohla ponechat červenou barvu.
Alespoň by se ušetřilo na neustálém lakování.
Změny laku jsou asi určitým koníčkem této společnosti. Vemte si autobusy v Pardubickém kraji. Některé v modro-bílé Connex, jiné červené Veolia, část limetko-krémové Arriva v.1, pak azurové Arriva v.2 a nakonec dost jich jezdí i v laku po jiných dopravcích / výrobci 🙂
Když kraj nepožadoval nějakou předem danou barvu, proč by je zbytečně lakovaly. Podívejte se třeba do vedlejšího Olomouckého kraje, tam jiný než bílý autobus (v závazku kraje) u Arrivy nenajdete.
Však jasné, na barvu to nejezdí. Jen mi to přijde úsměvné
…a jak by jste hodnotil Najbrt 1, 2, 3….X?
Na lak to přece nejezdí, prohlásili. A tak to nechali jezdit s lakem ještě od výroby. Moc ho nezbylo: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/141184.jpg
Bechyňka?
Olomouc – Nezamyslice. Je to za kopcem, tam není vidět ze Třebové, natož z Nábřeží.
Celých 5 jednotek no to se po… Ale popelnice r.845 stále převažují.. kdy zmizí?
Obávám se, že nikdy, ač bych se rád mýlil.
Až je přestane ministerstvo dopravy objednávat.
Nebo až je podle do..
Do 30 let. To mohu garantovat!👺
Je to jen optický klam, nebo je každá ta jednotka trochu jinak modrá/zelená? 🙂
Na té fotce kde jsou 2 Desira má každá jinou barvu
To vzadu má.barvu jako jejich stadlery
To vepředu jako jejich linty
Jejich lak , pronájem polep . Můj názor , ne fakt .
Je to fakt, to zadní Desiro má polep. Zbývá doufat, že i jiná nalakovaná Desira budou modrá a takto rozvržená, polep je třeba přes čelo, zatímco lakovaná jednotka má proužek na čele šedý.
Halo, jsou v pronájmu, nemůžou je lakovat, obojí je folie
záleží jestli to je jen polep nebo rovnou nový lak