Desira Arrivy přechází do firemních barev, úpravy se týkají jen jednotek pro Liberecký kraj

Siemens Desiro v korporátních barvách Arrivy. Foto: Arriva vlakySiemens Desiro v korporátních barvách Arrivy. Foto: Arriva vlaky

Z vlaků postupně mizí červené zbarvení a nápisy po Deutsche Bahn.

120 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jako do sudu

je pěkné, že tady máme německé vlaky. teď by to tady chtělo ještě německé tratě

beran

Mně by pro začátek úplně stačilo, kdyby to slavný Desiro ráno topilo a ne, aby tam lidi seděli v kabátech a cvakali zubama. Cestování jak za krále Klacka. Jak tady všichni odborníci tvrděj „šrot ČD“, tak v tom ČD šrotu bylo teplo a bylo nesrovnatelně pohodlnější. A kecejte si, co chcete.

Daniel Mach

Asi by to chtělo řešit konkrétní spoj s Arrivou a ne brečet tady na diskusi. Mně se to v Arrivě ještě nestalo.

Gajda

To nemusela být vůbec chyba toho Desira, ale mohlo být jen špatně nastavený topení. Když je v létě v Elefantech 17 stupňů, tak za to taky nemůže ten vlak ani jeho modrá barva zvenku. A Arriva většinou reaguje na to, co je špatně a minimálně u těch Desir, co jsou Alpha Trainsu, nemá důvod takovej problém ignorovat.

Vilem Antonin Munya

zlate ceske drahy skutecne v ceskych drahach bylo vzdy prijemne teplicko a prijemne pohodlneji skoda ze uz nejezdi zlate ceske drahy jezdit s nimi byla naprosta pohoda v desirech je skutecne zima topeni netopi spousta cestujicich se doslova klepe zimou je to skutecne cestovani za krale klacka presne tak

LiborV

Na městské lince v Praze jsem zahlédl mimo červených Desir i bílo – modré s nápisy po Connex Expres. Vtipné bylo červené Desiro s polepem „Z drážďanské opery, bezpečně a pohodlně. Vlaky a autobusy dopravního svazu…“.

Démon

Arriva spadá pod DB, takže posbírali šrot po celé Evropě a teď ho tu budou pronajímat.

libor

tojo, proti tomu ČD jezdím se super vlaky řady 81x, staré pouze a jen 50let 😉

Jerry

Soukromníci mají taky 81x

jadris

a taky mají GTW,Linty, Stadlery.. mezi tím, co ČD na lokálkách jezdí s deriváty 810

xyz

Po celé Evropě? Já jsem myslel, že jenom po Německu. 🙂

Pražák

No pokud je Desiro šrot, tak nevím jak nazvat většinu vozidel nezávislé trakce ČD, snad jedině odpad, který ani v hutích nechtěli?

Jerry

Rada 842 modernizovaná, 811 část 810 modernizovaných . 843 starší ale pouzitelne., 840,841 a 844 několik let jezdí ..zánovní stroje. 814 prochází opravami.. doplnění Wi-Fi a zásuvkami

Jiří Kocurek

Ono to Desiro nebude starší než zánovní 840/841. Narozdíl od jakkoliv modernizované 810

Dan

😀 814…. hmmmm, jinak jak rozhrkaná koza… jste vtupný.

Pražák

Jasně Desiro a modernizovaná 842, o různých derivátech šukafonu nemluvě, to je úplně tom samé, vivat ČD !

Lemmy

A vy jste starší, ale nepoužitelný. Minimálně s tímto myšlením…

jadris

Soudě dle komentářů u předchozích příspěvků – Jerry by si pro režijku nechal koleno vrtat..

Jerry

Tomu říkám rozbor

Jan

814 je ale jen upravena 810. Není to vlak této doby. Jízda v něm na modernizované trati Opava Hradec na s Moravicí mi ukázala že chyba není v té trati ale v tom co na ní jezdí. Stále to frezuje kolejnice jak soustruh.

Daniel Mach

Na ty Desira v barvách Regiojetu jsem čekal, ale nenarazil jsem ani na jedno. Asi nemám dost vytrvalosti.

kix

polepy byly strahné, jedno dostalo lak arriva už na slovensku, zbytek byl bílo/modro/žlutý

Tomáš

Bílo-modro-žluté teď jezdí na L31 Tanvald-Železný Brod.

Daniel Mach

Tím jsem asi jel, ale žluté byly jen dveře. To mi nedošlo, že to je bývalý žluťák ze Slovenska.

Jimbo Jones

Ještě kdyby tak zmizela nefunkční WiFi síť „Regiojet-žltý“ a objevila se nějaká funkční…

Tomáš

Bude u jednotek docházet i k modernizaci interiéru? (Obdobně jako u Trilex jednotek)

pohledem realisty

Velmi správný a oprávněný dotaz – změna vnějšího vzhledu (byť by byla k lepšímu) je pouze realizací pravidla „navrch huj, vespod fuj“!

Tomáš

Dle zprávy Arrivy došlo i ke změně interiéru. Můžete posoudit sám na jejich stránkách. https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/desiro-v-novych-barvach-arriva-15148 😉

X 1

Stejný potah sedaček má Keolis(SNCF) na linkách Eurobahn na západě Německa.

Jiří Kocurek

To samé ovšem platí pro Bdmtee, B249 a Regionovu v Najbrtu.

Rakev

To je hlavně 845

cestovatel

To ještě žádnej šotouš nepoznal, kde je to focený? Podle toho by se dalo přece zjistit, kdo to dělal.

Chronosphere

Hned když jsem četl Adámkovu provokativní odpověď,tak mi bylo jasné, že to tak milovníci Arrivy nenechají. Brzy se můžeme těšit na sken účtenky za barvy a IČO nakupujícího.😂

Avlaky

To je fotka už od nějakého depa, když tam jsou 2 jednotky

Osamělý Vlk

Zajímavé je, že 642 338 obvykle jezdí právě v Praze.
Pravda ale je, že Desira by brzo z linky S49 měly zmizet tak jako tak. Mělo by dojít k nasazení elektrických jednotek.

Olda

Upřímně…?! Měl by někdo se znalých představu, co že by to mohlo být. Vím, že se o tom mluvilo od dob co se stáhli žabotlamy a dostala tuto městskou linku Arriva. Ta však obratem nasadila motoráky a město to akceptovalo. Už si jen nepamatuji zda odklad na EMU dostala právě Arriva, nebo se to bude soutěžit (soutěžilo) znova, právě s podmínkou již nasazení elektrické jednotky rovnou. Dík.

Juraj

Má sa súťažiť znova. A popravde – momentálne vhodné EMU nemá nikto. Jedine snáď ak ČD presunú 460 z Olomouce, keď tam príde niečo modernejšie…

S49

Vysokopodlažní vozidla se na „tangentu“ (ani k jinému podobnému použití) rozhodně vůbec nehodí – právě to právě ARRIVA vlaky prokázala naprosto spolehlivě a jednoznačně (ačkoli to všichni stejně věděli už dávno předtím).

Jerry

Rada 460 se přesune do Tlumačova nebo Třebové.. jelikož se nepočítá s instalací etcs

jadris

Snad je bude v závěsu následovat řada 810,811 a 814 🙂

Jerry

811 těžko když si je vymyslel kraj. 810 a 814 až budou nahrazeny nevím novým tak určitě

Osamělý Vlk

Ono toho moc nebude. Jestli se podaří přitlačit na Arrivu, tak bych odhadoval tamnější BR 425, 426 a pod, jinak patrně Panteři, či Sloni, ale kapacitně je to na dvouvozového Pantera.

X 1

Kapacitně je panter moc velký. Dvouvozový Stadler Flirt nebo Bombardier Talent by byly odpovídající.

Rakev

Škoda že Škoda nevyrábí 1 vozového Pantera

Kulík

Tak německé jednotky nepřipadají v úvahu. U nás by vlastní silou mohli dojet akorát z Retzu do Znojma. Případná rekonstrukce na stejnosměrné napětí je finančně nereálná.

N.F.

Motoráky byly na S49 ještě předtím, než ji dostala Arriva, ČD to jezdily se šukafony. Žabotlam na S49 nepamatuju, pravdou ale je, že ji používám teprve od r.2015.

Gwann

pamatujete malo

Gwann

jinak zabotlam tak končil v létě 2018

N.F.

Zpětně si uvědomuju, že jsem tam jezdil jen o víkendech, možná proto jsem ten žabotlam neregistroval…

Daniel Peukert

Jojo, žabotlam tam jezdil (postupem času teda spíš víc nejezdil, ale to je věc jiná 🙂 ) jenom přes týden.

Olda

Tedy… K novým žluťáskovým elektrickým jednotkám na Ústecko se čas od času na tom serveru rozhoří diskuze, tedy něco se kolem problému výměny motoráku za EMU děje, zda k horšímu, či lepšímu je věc jiná, ale něco se člověk dozví. O elektrikách na S49 jsem toho však moc nenašel… 🙁 .

Jan

Vím že teď odbíham tak trochu od tématu ale myslím si, že pokud se DB budou chtít Arrivy zbavit, tak by nebylo od věci aby ČD nezauvažovalali o její koupi, něco jako takový přidružený dopravce, jako značka pro expanzi na zahraniční trhy, něco jako teď předvedli Španělé s akvizicí do Leo Expresem
Plus zároveň by si odstranil jednu ze silných konkurenčních firem na české železnici

Facepalm

A dochází vám, že Arriva je nadnárodní dopravce s cca 60 000 zaměstnanci a ročním obratem 6 miliard Euro,?

Jan

Myslel jsem českou pobočku Arriva vlaky, ale dobře….

Jiří 24

Proč by DB rozprodávaly Arrivu po malých kouscích? Vždyť by ztratila na hodnotě.

glosátor

Třeba proto, že celou velkou se jim prodat nepodaří, nebo že jim to zatrhne nějaký antimonopolní úřad (čímž samozřejmě nemyslím Rafaje ani jeho pohrobky).

Facepalm

Boha jeho, to jsou zase představy a názory naprostejch Hurvajzů. Hoši vole, Arriva je dopravce a taky značka. Pokud ji bude DB skutečně prodávat, na 99,9 % to bude vcelku, neb tak za to dotanou nejvíc. A pokud by to vcelku nebylo, dejme tomu kvůli stanovisku UOHS, pak nějaké „drobky“ typu ArrIva Vlaky nebude prodávat pod značkou Arriva, ale vydělí je do nějaké noname společnosti. Jak by pak Český dráhy koupí takovýhle společnosti, která má licence na drážní dopravu pouze v CZ, pořešily „zahraniční expanzi“, to myslím netuší ani autor toho „nápadu“.

Facepalm

Je to podobná představa, jako že se VW rozhodne prodat Škodu a udělá to tak, že ji rozprodá po jednotlivejch továrnách s tím, že každý nový majitel každé té jednotlivé továrny bude moci používat značku Škoda a vyvážet všude tam, kde má Škoda homologována svoje auta.

Ale proč to vlastně píšu. představy minimálně poloviny místních tlachalů jsou ještě daleko bizarnější.

Gwann

tak když se něco neprodá vcelku, tak se to celkem běžně prodává po castech/zemich…

on celek mimo jiné ne vždy cenu zvyšuje…

Facepalm

Ano, ale tady je jasná snaha prodat celou firmu, nikoli ji prodávat po částech. A kdyby k prodeji po částech došlo, tak by ČD koupí Arriva Vlaky s.r.o. rozhodně nezískala žádnou licenci pro provoz v zahraničí (neb tu AV nemaj), ale „pár“ ojetých desir a duewagů (pokud je tedy Arriva nemá sakumprásk pronajaté) a nějaké ty závazkové smlouvy s kraji a atátem na pár let. Čili kupovat to kvůli expanzi v zahraničí fakt nedává ani minimální smysl.

Avlaky

Arriva vlastní jen stadlery a 845, linty a Desira jsou v najmu

David

To je nápadpanečku! To si dejte patentovat.

Jimbo Jones

Anebo – s ohledem na poměr velikostí firem – že by Arriva koupila ČD? 🙂
(Ale k čemu, to je značka pro expanzi leda tak do historie.)

LiborV

Je pravděpodobné, že o tom zda bude DB muset prodat Arrivu rozhodnou zářijové volby v Německu. Respektive to s kým utvoří tamní křesťanští demokraté CDU vládní koalici. Již dnes je v Německu veliký tlak od veřejnosti na radikální modernizaci a ekologizaci veřejné dopravy. Již dnes do toho hodně investuje federace, spolkové země i města. Je ohromný tlak na to, aby DB na to přidaly ze svého. Z peněz, které by získaly prodejem Arrivy. Pokud vstoupí do koalice Zelení, tento tlak velmi zesílí. U prodeje Arrivy je snaha prodat ji jako celek, nebo jako několik větších částí. Po regionech. Zatím byl… Číst vice »

nedulezite

Při čtení Vašeho příspěvku nešlo nevzpomenout na Švejka a lehce parafrázovat: „Ale voni si lidi tu ekologizaci zasloužej, starej pán kníže Švarcenberk, ten jezdil jen v takovým automobilu, a ten mladej knížecí smrkáč smrdí samým elektromobilem. Ale však von jim pánbu ty baterie vomaže vo hubu“

LiborV

V Německu je čistota ovzduší hned po covidu téma veřejné debaty číslo 2. Že čeští Zelení ztratili svou tvář i díky své nezralosti nesouvisí s tím, že se Zeleným v Německu povedlo místním Zeleným nastolit agendu tak, že mimo AFD se tématům vzduch, hluk, veřejný prostor pro pěší, přehřátí městsucho, voda… intenzivně věnují všechny strany v Bundestagu. Lidé tam to většinově chtějí. Díky tomu se dostala Umbrella k 5ti letým Citarům v dobrém stavu. Díky tomu se velmi brzo v Německu uvolní množství dieselových vlaků v obstojném stavu (hlavně Desira), která zaujmou naše dopravce. Můj příspěvek byl o tom, že… Číst vice »

Chronosphere

Reálný je tak leda prodej akcií na několika burzách v Evropě.Ale ty jistě pro společnost topící se v penězích,jako jsou České Dráhy nebude problém skoupit.

nedulezite

Děkuji Vám za reakci. Uvidíme (možná, jak kdo, já podle věku asi ne), kam nakonec tato nálada v německé společnosti povede. Podle mne to celkově směřuje ze strany Německa ke třetímu reálnému pokusu o zničení Evropy, za poslední zhruba století, na který mají dobře našlápnuto.

Chronosphere

Co ještě se vám pěkného zdálo?

Turnovak

Není náhodou dodavatel laku z Kutné Hory Koudelníkův syn?

provokatér

Myslíte syna Paroubkova? A on je snad původem koudelník?

Avlaky

Máte chybu v nadpisu, červené nápisy nezmizí, ale přesunou se do Prahy

glosátor

ARRIVA vlaky „kvedlala“ vozidly dlouhodobě a „kvedlá“ asi pořád , protože jich nemá dost a má jen omezené udržovací možnosti, takže musí „vytloukat klíny klínem“. Nikdy jsem nepochopil, kde berou na ty přesuny finance, když je velmi často dělali samostatnými strojovými jízdami místo nasazení na vlak jedoucí příslušným směrem.

Jiří Kocurek

Jako kdyby byli jediní, kdo přesouvá vozidla mezi depy. V Brně jsou teďka patráky, co jezdily na Pacifiku.

Medved

co to povídáte za blbosti? Pražské patráky jsou stále v Praze, Havličkobrodské patráky pouze procházejí opravdou a mají stejný lak jako ty Pražské…

kix

někdy se jako náhrada objevují i jednotky červené..vtipné, ono ty od Alpha Trains zatím na liberecku moc slávy neudělaly a skoro tu nejezdí..dnes jezdila jedna, minulé dny žádné..a vůbec není vyjímkou, že nejede ani červené desiro, ale rovnou vysokopolažní 845 a nebo autobus, aneb arriva v praxi..

medical_examiner

Jezdí ještě červené 845, nebo jsou už všechny upraveny zvenčí i uvnitř?

Patrik

Myslím, že ještě jedna spíše záložní, ale příliš nezasahuje do provozu. Všechny co jsou denně nasazovány jsou už modré.

realistický odhad

Virová epidemie paradoxně pomohla, protože do provozu nebylo potřeba nasazovat tolik vozidel jako za normálního stavu, takže bylo víc prostoru na údržbu.

Avlaky

To nic neznamená, celkem je 6kusi 628 a z toho jsou 4v modré , ale mají starý interier

D.S.

Jak se vám sedí na těch sedačkách? Z mého pohledu sezení v těchto vozidlech řadím mezi to horší, co z vlaků obecně znám. Je to škoda, protože jinak by těmto vlakům nebylo moc co vytnout. Předpokládám, že je tak kvůli malé rozteči oken. Nebo někde existují Desira s jinými sedadly?

Bpee

Not great, not terrible. 🙂 Seděl jsem v tom pět hodin Dresden – Wrocław a ušlo to.

Cestující, teď ale doma

Co to je za brutální spoj?

Tadeáš Koranda

Určitě je dobře, že v Libereckém kraji už budou tyto vcelku pohodlné jednotky vypadat hezky a moderně. Jen bych dal do interiéru pohodlnější sedadla a lepší informační systém. Ale ta S49 mě mrzí, jednotky tam vypadají opravdu bídně, když zrovna jede ona a ne 845.

Xapadlo

Můžeme jen tiše závidět liberečákům, kteří si zvolili schopnou politickou reprezentaci, jež byla schopna vynutit si od všech dopravců relativně kvalitní vozidla. V jiných krajích, s méně schopnými politiky a/nebo silnějšími vlivy zájmových skupin se musejí spokojit s desítkami let starými šroty. Zamrzí, že si politici z jiných krajů nevezmou z toho libereckého příklad.

Jerry

To je k smíchu Arriva tu dovezla ojetiny , pro zvlaste duté ojetiny .. což není pokrok

Ares

Myslím, že Desiro cestující neurazí. Nic k smíchu na tom nevidím.

Jerry

Desiro ujde ale ty popelnice r.845

Ares

Věc názoru, mě to nepohoršuje, snad jen že nemá klimatizaci.

Pe.tr

Je spíš smutné , že i ta 845 je oproti dřívějšku zlepšení .

Jan pesina

845 Zlepšení?a v čem pomalý malo záchodu neotevřete okna stolky jen někde malá kapacita na zásuvky a WiFi to taky nejezdí furt😃😃😃😃

Krušnohorec

Neschopní politici v Jihočeském, Západočeském a Olomouckém kraji budou mít nové Pantery.
Neschopní politici v jiných krajích budou mít nové Sharky.

Jimbo Jones

No v Plzeňském museli politici vzít ČD pěkně u huby, aby měli nové pantery. V JMK je museli rovnou nakopat do prdele a koupit si je sami. A Jihočeský kraj? To je snad pro šotouše vzor neschopnosti kvůli GWTR na Šumavě, ne? Abyste nezakolísal a nebyl exkomunikován!

Xapadlo

Se slovesem „budou“ si můžete dělat co chcete, věrohodnosti to nepřidá. S tím, jaký je ale „DNES“ propastný rozdíl v kvalitě cestování mezi kraji se dnes může přesvědčit každý.

czhunter

Pfff, v Brně BUDOU mít Hyperloop.
Říkali.

Jiří Kocurek

Nové Sharky? Ty, slíbené na Kladno?

Lemmy

To mě vede k otázce kam po dodání Sharků na Kladno pošlou ČD ty Desira, co tam mají teď…

Lemmy

A v Jihočeském už zprovoznily ty čtyři kopřivové Pantery, nebo pořád jezdí plecháč s nějakým šrotištěm?

Rakev

Vy Zavidite cestujícím na R14? Jako vážně

Lemmy

Pche, naše paní hejtmanka Jermanová náhodou vyjednala s Národním dopravcem České dráhy to nejlepší. Tím se myslí to nejlepší, co měli, což jsou regiošuky, Bt a B. A samozřejmě A 149!

Jan pesina

Kvalitní vozidla 😃příklad Liberec Pardubice nebo Liberec Děčín takový pomalý popelnice od arvivy i to desiro do Pardubic by bylo výkonnější než střep 845 jel jsem tím střepem Rumburk Kolín pěkně pomalej střep😃😉

Toníček

Hmm… Arriva si mohla ponechat červenou barvu.
Alespoň by se ušetřilo na neustálém lakování.

Beny

Změny laku jsou asi určitým koníčkem této společnosti. Vemte si autobusy v Pardubickém kraji. Některé v modro-bílé Connex, jiné červené Veolia, část limetko-krémové Arriva v.1, pak azurové Arriva v.2 a nakonec dost jich jezdí i v laku po jiných dopravcích / výrobci 🙂

Jiří 24

Když kraj nepožadoval nějakou předem danou barvu, proč by je zbytečně lakovaly. Podívejte se třeba do vedlejšího Olomouckého kraje, tam jiný než bílý autobus (v závazku kraje) u Arrivy nenajdete.

Beny

Však jasné, na barvu to nejezdí. Jen mi to přijde úsměvné

František Plášek

…a jak by jste hodnotil Najbrt 1, 2, 3….X?

Jiří Kocurek

Na lak to přece nejezdí, prohlásili. A tak to nechali jezdit s lakem ještě od výroby. Moc ho nezbylo: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/141184.jpg

LiborV

Bechyňka?

Jiří Kocurek

Olomouc – Nezamyslice. Je to za kopcem, tam není vidět ze Třebové, natož z Nábřeží.

Jerry

Celých 5 jednotek no to se po… Ale popelnice r.845 stále převažují.. kdy zmizí?

Štěpán

Obávám se, že nikdy, ač bych se rád mýlil.

David

Až je přestane ministerstvo dopravy objednávat.

Jerry

Nebo až je podle do..

medical_examiner

Do 30 let. To mohu garantovat!👺

aaabbb

Je to jen optický klam, nebo je každá ta jednotka trochu jinak modrá/zelená? 🙂

Avlaky

Na té fotce kde jsou 2 Desira má každá jinou barvu

To vzadu má.barvu jako jejich stadlery

To vepředu jako jejich linty

Pe.tr

Jejich lak , pronájem polep . Můj názor , ne fakt .

Bpee

Je to fakt, to zadní Desiro má polep. Zbývá doufat, že i jiná nalakovaná Desira budou modrá a takto rozvržená, polep je třeba přes čelo, zatímco lakovaná jednotka má proužek na čele šedý.

Avlaky

Halo, jsou v pronájmu, nemůžou je lakovat, obojí je folie

JirkaK

záleží jestli to je jen polep nebo rovnou nový lak