Deset tisíc jízdenek za 24 hodin. Zájem o cestu vlakem do Chorvatska předčil očekávání, v čele se vystřídají tři lokomotivy
Lokomotiva Vectron, Praha Smíchov společné nádraží, foto: RegioJet
RegioJet začíná vážně zvažovat, že bude letos v létě jezdit z Prahy do chorvatské Rijeky častěji, než původně plánoval. Důvodem
Konečne sa možem po rokoch dostat priamo do Chorvatska, auta mám cez rok až po krk, priateľka kupila celé kupé tkl tam budeme cestovať dvaja , aspon budeme mať pohodlie a dobre sa vyspíme.
Nebylo by pro RegioJet lepší, když už teda jezdí do Vídně.Jet Praha, Vídeň,Graz,Maribor, Ljubljana a Rijeka.A nemusí nikde přepřahat.Vectron popř ty traxy co má,by tohle měly zvládnout úplně v pohodě.
ten poslední úsek možná kvůli hmotnosti nezvládne. Navíc by musel mít mašiny se schválením SLO a HR. nehledě k tomu, že přes Maďary to vyjde levněji než přes Rakušáky. a na km to vyjde +- nastejno
Kvůli hmotnosti by musel měnit lokomotivu již před přejezdem z Rakouska do Slovinska. Přes Rakousko je zase rychlejší cesta a movitější klientská. Důvod ne přes Rakousko bych hledal jinde, než v ceně za průjezd Rakouskem…
a napadá Vás tedy prosím v čem je důvod nejet přes AT? většina se tu zatím shodovala, že hlavní problém je drahá dopravní cesta, movitější klientela tam sice je, ale tak silnější konkurence a do toho chce vézt i tu méně movitější klientelu z ČR
Bude to kombinace důvodů. Kromě ceny za dopravní cestu, budou hrát roli cena za energie, propustnost trati (jestli se tam prostě ve zmiňované časy vlezou), rizika zpoždění (to souvisí s tou propustností), čas který potřebujete na projetí (což je souhrn mnoha faktorů), sklonové parametry tratí – za Grazem by projetí mohlo být složité pro tak dlouhou a těžkou soupravu a jedním z hlavních důvodů bude schopnost získat rychle všechna potřebná povolení, zajistit strojvůdce (zřejmě by se ve Vídni museli měnit, takhle se vymění v Rajce), pro vnitrostátní dopravu v Rakousku (pokud by stavěl třeba ve Štýrském Hradci a chtěl tam… Číst vice »
děkuji za odpověď
Ono by Vectron možná nevytáhl 12ti vozový vlak na stoupání na Semmering. Je tam stoupání tuším, že 26-28 promile.
viz moje odpověď Kakovy, který komentoval tentýž můj komentář před vámi… 😉
Když tak se ptáme : komu čemu ? Kakov – tedy Kakovovi podobně jako třeba Gorbačov Gorbačovovi
Tak jsem se upsal, no… pokud nemáte nic k věci, tak děkujeme za pravopisnou vsuvku a konec zvonec…
Pane Mach, kdyby to přes AT pro něj bylo lepší, tak to udělá. Takže asi není.
Nápad dobrý, ale cestovní doba opravdu moc dlouhá, ideální by bylo, kdyby šla zkrátit na 13 hodin, včetně vaty 1 hodiny na zkrácení hodinového zpoždění.
No tak to bude ovsem snova cesta a potom prestup do busu. A kolik tech busu tam bude cekat? Deset? To se asi Radimovi moc nevyplati ne? Kdyz pocitam vyprodany cely vlak tak je to trzba cca 320 tis. Kolik stoji provoz toho vlaku i s personalem, zaplatit madary, chorvaty, potom presun zlutych irizaru do chorvatska, servis, parkovani, ridice, ubytovani ridicu atd… No z toho bych mel tezkou hlavu a to nedej boze kdyz se neco vyprca. Ale jinak klobouk dolu, dobrej tah
Ty busy jsou placený zvlášť, ne?
ta tržba bude určitě vyšší, někomu tu vyšlo 400 tis. a to počítal pouze s nejnižšími cenami, vzhledem k tomu, že se mírně zvyšují (590 na 690 a z 790 na 990 = dynamická tvorba cen), bude tedy mírně vyšší i tržba + jak dodává správně pan Voseček, další tržba bude z platby za busy, které nejsou v ceně jízdenek na vlak
PS: teď koukám, že některý spoj má ceny už na úrovni 790/1190, takže ty tržby budou stoprocentně vyšší
No cesta to bude sice úmorná, já bych ji asi teď nedal, ale pro spoustu lidí to může být fain. Kdo nemá problém se spaním ve vlaku. – Je to taky ekologičtější doprava než letecká a má navazující spoje autobusy. Regiojet se jen snaží vylepšit si hospodaření, narozdíl od ČD nemůže čekat, že je tolik bude sanovat stát. Sice nemám rád Jančuru kvůli sympatiím s touhle vládnou a slevy se mu taky hodí, ale každá konkurence dobrá. To přepřahání je blbé, ale už to asi tolik nehraje roli. Jinak když vezmete cestu na letiště do Praglu třeba u nás od… Číst vice »
Ta věta, že někdy je i cesta cíl to plně vystihuje. To je můj pohled na cestování vlakem.
A to jako z jakého důvodu se ty lokomotivy střídají? V Maďarsku bude úvrať v Zalaszentivánu, pak po palších 50 km v Hodoši a pak na Slovinsko/Chorvatských hranicích. 3x odpojovat a napojovat lokomotivu hodně prodlouží jízdní dobu.
Bohužel přepřahy na každých 50 km klikatící se hranice je takový balkánský folklor. Vezměte si, že jsou tak 20 let za námi. Druhá věc je dostupnost Vectona pro všechny kombinace zemí, kterými to jede…
To bude prča, až ta jedna z mála chorvatských lokomotiv, jak si ji vymínili, nedorazí.
Naštěstí to RegioJet nebude mít zas tak daleko pro NAD, akorát s ohledem na kapacitu to bude do Rijeky muset otočit 2x.
No předpokládám, že se slavným HŽPP mají smlouvu a za trhání vlaku vedví v ní je zakázáno pod nějakým penále.
K tomu HŽPP ve svém domovském rajonu může mít i nějaké zálohy, takže místo té správné lokomotivy pošle na vlastní náklady dvě jiné šunky, Rijeka má velký ranžír a depo.
Jo je pravda ,že každá lokomotiva má své schválení pro určitý stát a má určitou přechodnost .Jinak chápu ty pomalejší o 20 let proč tam nepouštět loko nějakého mamlase ,a místo toho mít výkon navíc pro svoji loko a své strojvůdce.Jinak jsou hodně za náma ,ceny v letoviscích nám natáhnou na 100 násobek cen ve vnitrozemí ,makají jen v sezoně a smějou se blbečkům co platí jejich ceny a Čech šroubuje celý rok v automotive, ano jsou 20 let za náma…
Pokud máte za šroubování v automotive na dovolenou u Jadranu, tak pak už žijeme ve skutečném blahobytu.
Tak tady nejde ani o „mamlase“, který na obskurní HR a SI tratě nemusí mít sběrač a přechodnost, ale o spoje mezi balkánskými zeměmi.
Mamlasové jsou spíš lidi smrdící v patnáct minut v nějaké pohraniční díře než si jeden modrogum s druhým vymění lokomotiy. To na atraktivitě železniční dopravy opravdu nepřidává…
Dojedou akorát ráno, je to vlak kde se máte vyspat. Vectron je na některé úseky ve Slovinsku a Chorvatsku moc těžký, takže musí jet jiná lokomotiva. A mezi Slovinskem a Chorvatskem je to věc „dobrých“ vztahů mezi národy… relativně nedávno tam někteří chtěli válčit…
Ve Slovinsku zdědili po Italech 3kV DC a ten mor si roztahali všude možně (ehm, co mi to připomíná), v Chorvatsku nelenili a konverzi na 25 kV AC dotáhli.
Dvousystémových strojů je ovšem pomálu a např. v Šapjane se předvádí pozoruhodná technologie přepřahu: https://youtu.be/sipuVPo05UQ?t=2515 červená slovinská lokomotiva je DC only, vplachtí do nepřátelského systému a AC lokomotiva ji přeposunuje a odstrčí zpátky… Kocourkov.
To máte pravdu, ovšem důvod to není jediný… Hraniční spory jsou hraniční spory… Těžko budete předělávat systémna 25 kV, když byste pak neměl čím jezdit…
Pane Štěpáne, asi se Vám udělalo po obědě nedobře. Toto je diskuse o vlaku do Chorvatska, plus mínus ostatní, co k tomu patří, tak sem netahejte Mallorcu a německé turisty. Navíc, mne uráží, jako sedmdesátiletého důchodce, který celý život pracoval a odváděl daně jak se vyjadřujete o lidech, kteří tímto vlakem pojedou. Co když je to právě ta cesta vlakem, protože letadlem jsem byl už na mnoha místech a mnohdy to taky nebylo zrovna na dání za rámeček. Srovnejte si, laskavě myšlenkové pochody, protože taky budete jednou starý /možná/ a může se Vám stát, že od nějakého mladšího nejen, že… Číst vice »
Mně je výborně, absolvoval jsem dnes do chorvatska 2 lety a byly skvělé děkuji. Mé myšlenkové pochody jsou zcela srovnané, o tom můžete být přesvědčen. Pokud byste chytil pointu, letenky na malorku byly pro srovnání a následně konstatování faktu, že vlakem do chorvatska může 15 hodin jet jen zoufalec. Jeďte si čím chcete, treba na koštěti, kole, koloběžce. To by vám určitě v rámci zdravé kondice prospělo, třeba se vám splní také to, že po čuni dostanete nějakou větvičkou při neopatrném startu.
Sám píšete „jeďte si čím chcete“. To je každýho věc, jak se rozhodne cestovat. Někdo tam chce bejt rychleji a poletí, někdo zase chce jet přes noc a vyspat se. Zájem o to očividně je. To, že vy byste tak nejel, vás nikterak neopravňuje urážet ostatní a nazývat je sockama.
Jako dobrý, ať si každý jede čím chce, ale proč to tak prožíváte, že zákazníky RegioJetu nazýváte zoufalci ? Co kdybyste se na to vykašlal ?
Si tak říkám, co vede některé lidi k tomu, aby chodili prudit na fórum o železniční dopravě a pindali, jak oni by vlakem nejeli, jen letadlo je to pravé. Podobní chodí trollit třeba na fóra majitelů Fabií nebo Dacií, a tam perlí, že oni by do takové pixly nikdy nevlezli. Jen BMW je to pravé, a co nemá alespoň šest válců, na silnice nepatří. Je v tom nějaký mindrák?
asi jo. Nechápou, že každej má holt jinej vkus. Já už leta kupuju jen Renaulty, páč mi vyhovují, a na takový kecy už jsem zvyklej.
a víte co je někdy na nich zajímavé, kdysisem chodil prudit taky jeden takovej, prej že má luxusní auto a proto by do vlaku nikdy nevlezl a nakonec z něj vylezlo, že má Dacii 😀
Dacia de Luxe 🙂
vole
Jinak ano, tento spoj je pro takové socky, které nechtějí zaplatit o pár korun navíc za normální dálkovou leteckou dopravu jako v každém vyspělém státě. Nedokážu si představit, že pojede někdo z německa z vyspělého státu 21. století a rozumem přes půl evropy 15 hodin. Ne, každý normální člověk poletí, protože si váží svého času a nepotřebuje sedět s ožraly a hlučnými cestujícími ve vlaku, jako to v těch českých je.
nikdy bych tom vlakem nejel, ale nikdy by me nenapadlo lidem, co tim jedou, rikat socka.
tou sockou, dusevni, jsi diky tem komentarum ty.
ps: divil by ses, ale v zapadni evrope je cestovani nocnimi vlaky pres pul evropy (opet) beznou zalezitosti.
proto si slušný člověk koupí lůžko aby mohl ležet a spát zatím co cestuje. Místo toho aby prodrbal celý den i s letadlem. Kouzlo nočního vlaku je v tom, že jedete když spíte.
Vidíte, a přesto jezdí noční vlak z právě z Německa (Mnichova) právě do Rijeky už spoustu let. Můžete mudrovat proč.
Asi jsou to socky, když nejednají dle přesvědčení předřečníka.
Z Prahy je to extrém, ale z Brna, Břeclavi nebo Bratislavy vyrážíte večer a v podstatě se jen vyspíte a ráno jste na místě. Doma by jste také spal.
Mohl bych pochopit, že vás to neoslovuje a dáváte přednost jinému módu, ale mám dost problém strávit vaší absolutní neúctu a nedostatek respektu k potřebám jiných a despekt s jakým se o nich vyjadřujete.
Každý normální člověk nekecá lidem do jejich potřeb a neuráží je, když se liší od vlastních.
Blb zustane vzdycky blbem. Vic nema smysl komentovat tento ubohy komemtar.
Mlutíte o sobě vidtě, blbe
A jeste neumite ani psat poradne cesky. Boze, to je taaak smutny… Ale na Malorce vam bude dobre, tak sup sup koupit letenky a frrrrrr 🙂🙂🙂🙂
Říká socka co akorát tak závidí…
No ty jsi namachrovany kreten……je plno lidí co do letadla nesednou z různých důvodů…..
A teď si představte, že jsem loni jel z Moskvy do Vladivostoku vlakem 6 dní. Přitom letadlo to zvládne násobně rychleji a i levněji
Každé není splašený Mladý Blbý Arogantní co počítá minuty aby náhodou někde nebyl o minutu později.
I cesta je cil a timhle vlakem asi nepojedu na obchodní jednání ale na dovolenou.
Vlak je nejpohodlnější způsob dálkové dopravy (hned po zaoceánském parníku)
Tak tohle je už opravdu velké zoufalství.. může mi někdo říct který idiot pojede 15 hodin pomalu “na stojáka” do chorvatska když může letět za téměř stejnou cenu třeba hodinu na mallorcu? Nerozumím tomu, fakt ne.
ano. vas prispevek je velke zoufalstvi.
ps: jak se dostanu za stejnou cenu na mallorcu?
Ryanair, 56 euro
ok … takze cena cca dvojnásobná, než ten vlak.
nicméně, tahle cena je bez odbaveného a příručního zavazadla. za příručák dáte 600 stovek, za odbavené cca 900. takže jsme na třínásobku ceny za vlak.
takže znovu .. kde se dostanu za stejnou cenu na mallorcu?
Za 56 eur s batuzkem pod sedačku pod nohy maximálně.
Z Vídně byly letenky za v přepočtu 1350kc…
dokonce..
Byly, takže se na tu cenu dnes už nedostene.
jsou i levnější Ryanar má momentálně velké slevy na všech linkách
Bodejť byste tomu rozuměl, když jste si překroutil zadání.
Z Prahy to není hodina, ale 2:30, s cestou na letiště a odbavením 3:30
Z Prahy je to za 5700 kč s ČSA nebo se SW, když člověk poletí za měsíc.
Z Vídně to není hodina, ale 2:15, s cestou na letiště a odbavením 4:30
Z Vídně to vyjde na 3800 Kč s LaudaMotion, když člověk poletí za měsíc.
Prostě je to shit jet vlakem do chorvatska 15 hodin.. a koukněte na ryanair, létá z prahy a zpět za 56 euro. Takže pan kocourek tady cosi blafuje a ani neví o čem mluví. Když připočteme cestu na vlak/z vlaku někde v chorvatku, ne tak ještě dále autobusem, je to stejná doba jako s letištěm. Prostě i 2:30 v letadle jsou daleko menší zlo než 15 hodin vlakem pánové, to mi nikdo nevymluví.
Za 56 EUR i se zavazadlem, jako ve vlaku? Nezapomněl jsme na dropravu z letiště? Ta takt není zasarmo a za nulovou cenu. A v neposlední řadě tu je časová poloha spoje. Ten let je v takové poloze, že ssamotný let trvá sice 2:30, ale zabijete tím celý den. Kdežto vlak jede přes noc a můžete na něj jít klidně po práci a skoro celý den už jste na místě.
V tom případě, beru Cirruse z příbramy a letím, žádné čekání, žádné odbavení, nic..:))
Nj, asi tady stále někdo nechápe, že peníze nejsou všechno a že i když zaplatí 2x tolik za letadlo, užitek bude x krát vyšší.
To bude tím, že jsem to letuska.cz zadal 5 dnů a zrovna jsem minul ten 1 den v týnu, kdy Ryanair letí. Nicméně nejbližší termín je 4. 7. a za 3000 Kč, pak to klesá k 800 Kč jednosměrně.
3000 je pořád krásná cena na to, nemuset sedět přes půl dne ve vlaku do chorvatska. i dvojnásob by byl pořád hezký
1. spousta lidí se bojí létat, klidně pojedou den po zemi, jen aby nemuseli do letadla
2. spousta lidí nenávidí procedury na letišti a omezení toho co smí na palubu
3. spousta lidí tahá kopec zavazadel
Máte pro ně něco?
Kopec zavazadel spis resi auto, vlak se v tomto nijak zasadne nelisi od letadla.
Autem samo poberete nejvíc, ale ve vlaku vám nikdo kufr vážit ani přeměřovat nebude. Jistý rozdíl tu tedy je. 🙂
Bych se nedivil, kdyby byl na tomto spoji s nadmernymi zavazadly problem, v normalnich vlacich lide dost hresi na to, ze jini jedou na lehko nebo dokonce na to, ze vlak nebyva vyprodan a ze si svou bagaz odlozi na volne sedacky, tady se neda velke mnozstvi spolucestujicich bez zavazadel ani volnych sedacek cekat. Dale bude cast cestujicich pokracovat autobusy, ve kterych byvaji rozmery a hmotnost zavazadel omezeny. Navic nevim, kolik lidi je ochotno s sebou brat zavazadlo tak rozmerne nebo tak tezke, ze by mu ho odmitli vzit do letadla, nejde jen o to, zda ho bude mit ve… Číst vice »
Zajisté, nevycházet ven řeší statisticky první bod, dalé to může být také fyziká základních škol, nenávist letištnich procedur řeší koupě vlastního letadla, koupě zavazadel také
A tak jestli vás baví argumentuvat jako hotentot a být za trotla, vaše volba.
V tom vlaku se nesedí, v tom vlaku se leží.
To je to oč tu běží.
Je to noční lůžkový vlak.
Možná se nevyspíte tak jako doma ale určitě lépe než v letadle
Jenže co když člověk chce jet na sever Chorvatska? V Itálii nebo Španělsku je stále riziko korony.
Jo pozor, tady jsou ještě tací, kteří jsou připos-aní z té velké mediální šaškárny?
Takže když došly argumenty, přistoupíte k urážkám. Víte jak vypadáte? Jako nevychovaný spratek.
A vy? Jako připos-anek ekonometrický neandrtálec.
Prostě jste buran
Na tu mallorcu za stejnou cenu ovšem můžeš jen diky letošní situaci a zoufalství leteckých dopravců.
kouzlo vlaku je, že můžete jet na ležáka a pohodlně spát.
Jestli to vyjde a bude to plné, tak se vsadím že tam příští rok Leo pošle tu novou jednotku…
Příští rok žádný Leo nebude a tudíž ani žádný čínský šrot.
s těma čankajškama bych si tak jistý nebyl. Jsem přesvědčen, že tu budouo bez ohleduna to jakej dopravce na nich bude mít logo.
Já bych si zase nebyl jistý tím že vyjedou, žádný státní dopravce se jich možná nebude chtít dotknout metrovou tyčí, jednak politika jednak peníze. A nestátní dopravci nebyli tak šílení aby si koupili vlaky z ČLR. Pokud bude proces certifikace stát a Leo půjde do likvidace, tak ke schválen nemusí nikdy dojít.
právěže politika takže budou.
Na superkvalitní reinkarnace 810 z Parsu nám nešahejte!
Leo má malou kapacitu a nemá lůžkové vozy.
Děkujeme za informmaci.
Židenice budou mít přímé vlak k moři! 😉
To je nespravedlnost, taky mohli jet pře Krpole, abych se nemusel štrachat na hlavák.
nebojte, určitě bude mít přípoj od R8 😀
a to vlastně jo.
Jak je možné, že modří s tak dlouhou historií a takovými zkušenostmi tohle neumí??? To je pro ně docela propadák… A taky je zajímavé, jak se vytratila ta zde ze začátku hojně zastoupená kritika Regiojetu na lince Brno – Bohumín… Ono se nyní totiž jasně ukazuje, že se kultura cestování opravdu výrazně pozvedla oproti té hrůze, co tam Dráhy tvrdošíjně nasazovaly. Zde je to jednoznačně pokrok vpřed. Více takových linek…
proč by to měli modří dělat? jsou zde od toho aby zajištovali stabilitu a funkčnost.
od toho jsou soukromníci, aby hledali nové možnosti zisku. a také riskovali ztrátu když záměr nevyjde. tomu se říká podnikání.
ČD jsou akciovka, mají povinnost generovat zisk.
ano, ale zisk lze generovat více způsoby. s různým množstvím rizika.
– konzervativně dám peníze na spořící účet, kde mám vklad krytý pojištěním ale mám malý výnos
– dám peníze do fondu který kupuje akcie, kde mám možnost většího zisku ale také možnost ztráty
– rovnou koupím akcie, možnost zisku je veliká ale také mohu o všechno investované přijít
no já tam jezdím každej týden. Zatím dobrý!!!!
R8 je teď stejná tragedie jako předtím 😀
Ve srovnání s Railjetem tragédie…
Ve srovnání s rychlíkem kterej tam jel 14.12.2019 je to absolutní luxus.
Jízdný nižší (srovnávám 1. třídu)
Dostupný občerstvení v jakémsu „standartním výběru“
Domluvitelná obsluha, stačí jim říct ža chci probudit v Suchdole a přitom si dát čaj s buchtou tak vždycky stevard/ka dojde a čaj s buchtou n¨bonese a pokud ještě chrním tak mne vzbudí.
Přerušení techto služýeb bylo jen v rámci „rýmičkové paniky“
V čem? Možná jen v těch neustálých výlukách. Za to ale dopravce nemůže. Ten současný tu linku co do kultury cestování prudce pozvedl, ale ty výluky to kazí… Zatímco Dráhy na kulturu cestování těžce kašlaly…
Co se týká R8 vadí mi už dost vysoké ceny
pořád lepší, než byly pře 15.12.2019.
Vážení zde diskutující. Nejsem ani žlutý ani černý ani modrý a tak mě vážně baví, jak tu do sebe navzájem šijete 😀. Někdy vážně přemýšlíte až nesoudně. Zahoďte ten svůj barevný “ rasismus “ a přemýšlejte logicky. Budu citovat samotného pana Jančuru. On sám přiznal, že za celou sezónu když bude plná obsazenost vydělá v řádech několika milionů. A také přiznal, že za každý den krize tratil RJ deset milionů. Takže za celou sezónu nevydělá ani na jeden den krize. Tady totiž vůbec nejde o to vydělat, ani o to posloužit lidem , jde jen o to prodat co nejvíce… Číst vice »
uvidíme časem, jak to dopadne.
Vidím, že dneska přemýšlíte geopoliticky, vás je na dozorce výhybek škoda.
A že by třeba chtěl uplacítovat volné lehátkové vozy než je předělá na sedačky, nebo aspoň trochu zaplatit půjčku na jejich pořízení vás asi nenapadlo…?
A na to, že pan Šimáně a čínští komunisté dostanou od českého státu nějakou zásadní pomoc jste přišel přesně kde?
A jeden žlutý co neumí ani pořádně číst se ozval 😀. Psal jsem jasné že nejsem žlutý ani černý ani modrý. To i průměrně inteligentní člověk pozná že na železnici nepracuji. A nikde jsem nepsal že pan Šimáně něco dostane. Psal jsem že pan Jančura bude argumentovat jako on.
Nejste žlutý ani jinak barevný. Zato hnedka stříkate barvama na všechny strany, jak s váma někdo jen trošku nesouhlasí.
Za ty vlaky do Chorvatska nedostane od státu nic. Ikdyby byly modré. Během krize nejezdily, žádná škoda tak provozovateli nevznikla.
Citoval jsem jen to co prohlásil pan Jančura. Za každý den krize RJ tratil deset milionů. Tak jemu se snad věřit dá.
A mohl by jste mi dát příklad nějakého toho stříkání barvama o kterém píšete 😀. Jsem nezaujatý tak mě opravdu žádná ta barva nevadí.
No Jarku tak jsem si teď přečetl že pan Šimáně dostane. Teď bude na řadě další kamarád pana premiéra pan Jančura. Ono na ty mé teorie dojde. Tam to bude snažší prosadit. Právě z důvodů, které jsem popsal. Pan Jančura si šikovně získal veřejné mínění na svou stranu i touto Chorvatskou charitou. To víte i dozorce výhybek může mít někdy pravdu 😀.
no, nepřipadá mi, že by Jančura to dělal kvůli státní dotaci, tady pro změnu Vy máte moc bujnou fantazii, nebo máte k dispozici nějakou indicii, která pro to mluví??
Ludvo, neboj, my víme, že fandíš Molochovi a závidíš Regiojetu úspěch, který v Molochu nikdy nedokázali a ani nedokážou. )
Ty mi vidíš do hlavy 😀? Povím ti čemu ,nebo komu fandím. Fandím hlavně slušnému a poctivému podnikání. Poctivým a slušným lidem. To se bohužel ani o, jak píšeš molochovi, ani o RJ říci stoprocentně nedá. Na obojím mi toho dost vadí.
Proč se nejede mnohem kratší a rychlejší trasou přes Rakousko?
Je to dráhy a ještě se získá slovenská klientela z Bratislavy.
Slovenská klientela znamená třetinu trasy prázdnou kapacitu, taky jsem doufal, že to dá nějak lidsky.
Jenže jestli se nepletu, cena z Prahy, Brna, Bratislavy je stejná, takže je mu jedno, že pojede na Slovensko třeba z třetiny prázdný, důležité je, že od Bratislavy to bude plné.
Ono je to dokonce dražší protože třeba sleva na dítě se počítá jen v ČR. Ale třeba já rád zastávku v Bratislavě využiju, protože před mořem si zajedu do Tater na hory.
Ne tak úplně prázdnou. Na sedačku normálně může vzít lidi, co chtějí jen Praha – Bratislava a z Blavy na ně posadit lidi do Rijeky, což se stejnak dá očekávat, když to jede v časech vlaků 1044 a 1047. Koneckonců po vzoru linky R8 tohle může udělat i v těch ex. DB Bvcmz. Kde je vůle, tam je cesta.
Coz musi byt neuveritelne peklo pro lidi jedouci z Prahy do Bratislavy nastoupit do vlaku plnem chebu s rizkem zapijenych Branikem
Jak už tu píšou jiní, slovenská klientela znamená zaplacenou cestu z Prahy a volná místa na prodej mezi Prahou a Bratislavou.
Přes Rakousko je to kratší asi jen o 60 km. Takhle nabere ještě lidi z Bratislavy a možná je i nižší poplatek za využití dopravní cesty.
No kilometricky jo, ale zkuste to spočítat i časově. 🙂 S balkánskými lokálkami asi nic neuděláte, takže rozumné cestovní časy musíte dohnat dokud to jde v civilizaci…
na úvod, tenhle úspěch Jančurovi přeju a budu rád pokud se mu tahle linka uchytí, tahle vyprodanost je přesně ta nevyužitelnost o které jsem psal pod jiným článkem, osobně nejsem žádný JančuraUltras nebo žlutofans, kteří sotva se dozví, že někam jede Jančura, už bez přestávky sedí u eshopu, aby sï hned při zahájení prodeje něco (cokoliv) koupil, dovolenou řeším v tomto pořadí: kam, ubytování, doprava, proto se mi u téhle linky pravděpodobně stane, že než najdu ubytování, vlak bude vyprodán nebo že než sednu k PC bude taky vyprodán, tudíž se na tento vlak nemohu spolehnout, pro demagogy, jako je… Číst vice »
Skvělé duševní pochody. Co tam máte dál?
soudíte podle sebe???
Já jezdím vlaky , které mi vyhovují. Třeba v době, kdy z Brna jezdil do Prahy ZIS tak jsem jezdil jím, páč to bylo nejpohodlnější, v tý době. Dnes jezdíb většinou TJ, protože je opět nejpohodlnější. Kvituju, že už zase jezdí Railjety. Vinikající služby, perfektní jídlo. No a do Ostravy R8, bohužel tam řadí jen „obyčejnou“ 1. třídu, tj servis podstatně horší než ve výše zmiňovaných spojích (business class). Nad Chorvatskem přemejšlím, pěkně s mladejma na takové 2÷3dny, spacím vlakem na koupačku a zpět. Ubytování chytím vždy až na místě, nerezervuju je dopředu. Zatím to vždy vyšlo.
pardon co je to ZIS a TJ? děkuji
Básník myslel Pendolíno a Jančuru, jen se mu nějak popletly písmenka.
překlep TIS – Pinďa, TJ – RJ
děkuji, nějak mi to nedocházelo
mezi námi, já opravdu odmítám s malými dětmi a jedním postiženým lítat půl dne po pobřeží, kde najdeme volné ubytování (i to už jsem zažil s tchánem, kterej je na to ujetej), to že Vy ho sháníte na až na místě pro mě není směrodatné, každý máme své preference, takže by jste mohl pochopit, že existují i zákazníci s jinými požadavky než Vy a tudíž mohou mít na něco jiný názor
PS: já také jezdím vlaky, které mi vyhovují a přeplněnost je jedním z kritérií, které zohledňuji
No mám výhodu že se nemusím starat o postižený dítě a druhou, že jsme takový výlketoví „čundráci“… Jinak mám rád pohodlí, vitrostátní jízdy ze zásady 1 třída/bussines. Minule mne mladej ukecal ať jedem tou Astrou a to už NIKDY neudělám. Nejde tam objednat žádný slučný jídlo, jen z alikace kterou musíte ve svým aplikátoru mítn nehledě k tomu že ventilace dost nestíhala, bylo tam dost vydejcháno. Z toho displeje to objednat nešlo a okolojdoucí stevardka mne vyfakovala, buď aplikace nebo hladolet. V bussinesu je zásobování o mnoho tříd jinde. No zkusil jsem to…. a chybama se člověk učí.
dík za názor k Astře, pamatuji, že v začítcích se o nich psalo jako o supervozech a nečekal jsem, že budou tak „špatné“, nejel jsem s nimi a od pohledu na fotky jsem si myslel, že to bude opravdu dobrej vůz, ale snad s tou ventilací by se dalo něco udělat
pokud šetříte pak Standart kupé, pokud ne tak bussines/1.třída. Tam se o vás opravdu dobře starají. Donesou colokiv, kdykoliv, uklidí po dojedení.
Vámi popsaný problém má prakticky jakýkoliv spoj v sezoně (zažívám každoročně s vlaky na Slovensko), takže se během plánování dovolené nemůžete spolehnout na cokoliv jiného než MHD a regionální dopravu.
Pokud je nad vaše mentální schopnosti otevřít si v jedné záložce booking.com a v druhé regiojet.cz, tak bych doporučoval svěřit se do péče cestovní kanceláře, kde totéž pořeší za vás. A u ČD Travel máte i slevu z FKSP, tak co tu vlastně řešíte…
pokud je nad Vaše mentální schopnosti uvědomit si, že pokud je jeden spoj přeplněný, je možné najít alternativu, a ještě ke všemu nedokážete slušně diskutovat, je těžké Vám něco vysvětli, a nezlobte se, ale plánovat si termín dovolené podle toho, kdy bude mít Regiojet volné místo je ujetost nejvyššího kalibru
A který spoj je tedy aktuálně přeplněný a neexistuje k němu možnost najít v okolí Rijeky ubytování?
Jak říkám, pokud máte problém sladit ubytování v megaturistické oblasti s vlakem jedoucím 3x týdně, tak jeďte s cestovkou, nebo na Mácháč.
PS: ještě mi prosím napište, co budete dělat, když Regiojet a booking nebudou mít shedný termín? celou dovolenou odpískáte?
další problém je, že ubytování většinou sháním hodně dopředu, kdy ještě jízdenky na vlak Jančura neprodává
Já jak vás pozoruju, tak bych na vašem místě neopouštěl rodnou vesnici… Ale abychom si ušetřili plané pindání – vy se letos chystáte k moři do Chorvatska, konkrétně do oblasti okolo RIjeky?
letos ne, ale příští rok se chystáme na Krk a se zavedením téhle linky svitla naděje, že to konečně nebude muset být autem (autobus jsem pro rodinu s malými dětmi nechtěl), no uvidíme, jak se to usadí, ale doufám, že příští rok vyjede vlak do Rijeky znovu
a ještě my došla jedna věc, můžete mi prosím napsat jak dostanu tu slevu u ČD Travel?? můžete mi to prosím nějak vysvětli? zřejmě jste asi geniální na rozdíl ode mě, ale můj zaměstnavatel žádnou slevu u ČD Travel nenabízí, asi Vám nedošlo, že né každý, koho zajímají vlaky, musí nutně být zaměstnancem ČSD nebo jejich nástupnických organizací,
pro lidi, kteří přemýšlejí, zda se to může vyplatit: lidi proboha, copak Jančuru neznáte? přiletěli jste z marsu? vždycky, když rozjížděl novou trasu, dával akční jízdné, mnohdy i pod cenou nákladů, aby nalákal lidi, a případně zlikvidoval konkurenci (což není tento případ), později ceny zvýšil a mnohdy i nad původní ceny konkurence před jeho příchodem, závěr: aby to rozjel, dal nízké ceny, které mu přinesou něco mezi nulou a malým ziskem (kromě toho se cena dynamicky zvyšuje už teď, takže výpočet n*590 nedává správnou sumu), pokud by totiž vyhodil cenu třeba 3000 Kč za 1 jízdenku, jelo by pár bláznů,… Číst vice »
To, že je někdo ochoten zaplatit za nějakou službu nějakou cenu ještě neznamená, že je blázen.
vidím, že nechápete, poselství bylo, že těch lidí za 3000 by jelo minimum
Klasika, zaváděcí ceny. To není vynázel jen Jančury. To je prostě zcela normální postup. Máme kapitalismus, od jisté doby. Svobodná tvorba cen, svobodná nabídka služeb, volná poptávk apo službách. Někde se to potká a tak cena zůstane vyrovnaná.
však nepíšu nic jiného
Evidentně máte problém s tržní cenou. Nestýská se Vám po státem určených cenách?
styska se mu po vlaku, kde plati fipka…
Georg a MildaIV: jste mimo, protože jsem nikdy nebyl zaměstnancem dráhy, FIPku nemám (nikdy jsem neměl) a tudíž je mi platnost FIPky ukradená, s tržní cenou opravdu problém nemám, i když nejsem příznivcem dynamických cen chtěl jsem vysvětlit některým diskutujícím, že propočty a úvahy na téma „jak se mu to může vyplatit“ jsou naprosto zbytečnou ztrátou času a navíc mají v těch svých výpočtech chybu, když počítali s pevnou cenou jízdenek, Jančura klidně může mít ve svém podnikatelském záměru první rok jako cíl prodělek, v kapitalismu a tržním hospodářství to není nic zvláštního, sám přiznal, že s velkým ziskem nepočítá,… Číst vice »
Kde výrazně zdrazil? Kromě R8
skoro všude kde začínal, nasadil napřed akční jízdné a pak výrazně zdražil, aby začal vydělávat, samozřejmě to není nic nezákoného, ale ukazuje to, jaký má obchodní model a tudíž lze odhadnout, že při výrazném úspěchu (který se již dostavil) příští rok mírně zdraží, přeci jen Jančura není charita
Linka Chomutov – Praha. Nastoupil s cenama kolem 50 Kč za cestu a když zrušil konkurenci (DPCHJ), postupně zdražoval na nynějších cca 130 Kč. DPCHJ jezdil tuším za 110 Kč
O tolika cestujích by se ČD nikdy ani nesnilo. Inu je vidět, že státní koně netáhnou.
Jestli ten Vectron nebude v dieslu. Z Rajky primo do Cerne, mimo Györ a pak na jih ci jihozapad castecne v trase Jadran expresu, ale ten jel az uplne dole pres Nagykanizu, RJ asi odboci vice na zapad na Slovinsko.
Jednak píšete nesmysly a jednak nasazení trakce nijak nesouvisí s prodanými jízdenkami.
Táhne hlavně cena 😀 na koni nezáleží jsme v Čechách . Za tuto nákladovou nebo možná i mírně podnákladovou cenu bych to vyprodal i ja, kdybych si někde půjčil 810 a vyrazil 😀
A vidíte, mohl jste mít vyděláno.
Jako že s ČD lidi nejezdí?
Proc je vyjde vlak o 100kc draz s nastupem v Brne nez s nastupem v Praze? 🙂 V podstate jedu o 2 zastavky min.
Globální cena, nebo jak se to jmenuje. A pokud to jedete až do Chorvatska, tak Vás snad stovka nezabije a pokud ano, tak doporučuji raději si zajet na Merkur.
Tomu Vectronu na slovinské hranice se mi nechce moc věřit, protože pokud by měli jet elektricky, jeli by přes Győr, Sopron, Szombathely a Celldömölk, což je tak zběsilá trasa, že by bylo lepší to vzít přes Budapešť…
Není pravda. Elektrifikovaných tratí mají v Maďarsku více. Mapa: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Hungary#/media/File:Railway_map_of_Hungary.png
Mě ti zdejší škarohlídi strašně baví 😀 Nejdřív že to nemůže vyjít, že to odpíská, pak šílená radost z asi dvoudenního zpoždění prodeje jízdenek, teďka si zase na kalkulačce spočítali, že se to vlastně vůbec nevyplatí a Jančura to bude dotovat ze svého. No a až Jančura odveze několik desítek tisíc spokojených lidí, tak někde objeví drb, že někdo na palubě dostal z vlastního řízku průjem a budou hlásat, že Jančura tráví cestující. Sakra, musí to být hodně na ho*no život, být takhle plný zášti a závisti kvůli cizímu úspěchu. Já jsem rád, že mají teď tisíce lidí možnost dostat… Číst vice »
Regiojet sam oznacil ty ceny jako akcni. Celkem se vymykaji vsemu, na co jsme v nedotovane vlakove doprave zvykli, osobne jsem presvedcen, ze je nemozne dlouhodobe provozovat linku za podobne ceny i kdyz bude pouze sezoni a udrzi si vysokou obsazenost. Samozrejme uvidime casem, ale myslim, ze cena vzroste, bud plosne nebo nastoupi lepsi prace s cenou podle vyvoje obsazenosti. Nakonec u nekterych terminu vidime rust ceny jiz nyni. Nekteri lide veri, ze se regiojet „zahoji“ na prodeji obcerstveni, ale osobne si nejsem jist, ze lide, kteri lacni po extra-levnych jizdenkach budou ochotni nezrizene utracet za obcerstveni a jine sluzby… Číst vice »
Možná bude problém s obsazeností mimo vlaku v pátek tam a v sobotu zpět. Proč jste přesvědčen, že je nemožné provozovat linku za podobné ceny? Máte nějaký propočet?
Nemam, ale staci se podivat na bezne ceny jizdenek, toto je na prvni pohled naprosty ulet. Ani autobusy, ktere jsou obvykle levnejsi nez vlaky, nejezdi tak levne. Dalsi indicii je vyjadreni Jancury pro E15: „Jdeme do obrovského rizika, ekonomiku kalkulujeme tak, abychom skončili na nule při devadesátiprocentní obsazenosti vlaků. Věřím ale v zisk, ten se může pohybovat v řádu jednotek milionů korun.“ Nemam nic proti tomu, kdyz Regiojet s touto sluzbou uspeje a budu rad, kdyz se mu podari tuto linku udrzet i v dalsich sezonach, sam bych jel do Chorvatska nebo i jinam podobne daleko radeji luzkovym vlakem nez… Číst vice »
R2R2: Pan Jančura tvrdí, že má náklad na sedadlo ve vlaku stejný nebo nižší než u autobusu. Pokud budu počítat průměrnou cenu 790 Kč za lístek (minimální cena za lůžko, většina vagonů bude lůžkových), tak při 500 cestujících (necelých 90 % kapacity) se dosatnu na na 395 000 Kč. A troufám si říct, že nákladová cena bude někde okolo 350 000 za cestu. A již má první týden slušnou obsazenost.
Srovname-li akcni cenu vlakem+navaznym autobusem do Splitu za 890(sedacka)/1090(luzko) s cenou autobusu 1550 Kc, tak je tam pomerne znacny nepomer, i kdybych veril prohlaseni, ze naklady na sedacku (plati to i pro luzko?) jsou ve vlaku o neco nizsi nez v autobusu.
Jenže do těch nákladů jistě zahrnuje i lokomotivu a vagony, které by jinak někde stály a tím vytvářely další náklady.
stojící vagon má náklady vyšší než jedoucí vagon?
stačí porovnat cenu jízdenky do ostravy a informace jancury jak je to cena špatná (ve smyslu že je na hranici nákladů)
také je možné dostanou jeho vlaky dotaci (pobídku) od vlády slovinců či chorvatů za to že dopravují turisty k nim. to by rentabilitu trochu pozměnilo
Chorvat spíš spekuluje, jak to mimořádně víc zdanit. Ale možná těm neviňátkům z Balkánu křivdím.
Podle me tohle bude velky uspech pro RJ, maji dobre vybranou trasu (zizniva cara rovnou k mori, vyhnuti se pro koupak zbytecnemu zajizdeni jak do Vidne tak do Budapesti/Belehradu, bez kodrcani se pres Srbsko a titovo metro do Baru), casova poloha je k trase naprosto optimalni a ke zbytku trasy vyuziji autobusy, coz jednak super kvuli napojeni vic cilu druhak kvuli obejiti neefektivniho trasovani pres Zagreb a Knin, kde by souprava kysla zbytecne pul dne… marketingove navic proti CD urcite naprosto jiny potencial. Palec nahoru!
Trasa přes Maďarsko je čistě kvůli ceně. Nižší poplatky a kus pojede maďarský fíra.
Pokud by šlo o rychlost, jede to samozřejmě přes Rakousko.
On ten časový rozdíl zas tak velký nebude. V Rakousku to není z hlediska rychlostí trati také žádná hitparáda. V Maďarsku pojede v podstatě celou cestu 100kmh. V Rakousku by měl Semmering a další pomalé úseky v Alpách.
jistě se objeví detaily jízdního řádu (trasa a časy). možná před jízdou, možná až po jízdě. bude to zajímavé, jak moc se budou lišit jednotlivé trasy (mezi zastávkami pro cestující bude jistě více variant – směrování) na tak dlouhém spoji který bude teprve v záběhu.
A se 14 vozy by na Semmering asi potřeboval i druhou trakci, ne?
Ještě bych byl opatrný s úsudky. Uvidíme, jak bude probíhat provoz a jak to dopadne na konci sezony.
Osobně se těším spíš na to Slovinsko, které rozhodně stojí za dovolenou. Škoda, že ho plánují dát do prodeje až ve chvíli, kdy ty vlaky budou patrně vyprodané. 🙁
Při každém začátku se nadělá hromada chyb, která se řeší za pochodu. Tak to bohužel je a bude.
Já už si dávno koupil lůžkový lístek do Rijeky s tím, že vystoupím v Lublani🙂🙃
Jestli tedy Lublani zastaví u nástupiště a jestli nebudou vozy uzamčené? Tím Vám nechci kazit radost z dobrého nápadu a koupě, jen poukazuji na možná rizika…
Chvilku jsem se potloukal horním tokem Savy a je to tam moc krásný. Doporučuju všem!!
Nikdy bych nepřiznal, že budu muset před R.J. smeknout. Až teď. A bolí mne srdce, když si uvědomím, že to samé mohlo jet v modré barvě. Mne to prostě hlava nebere. Na nábřeží by to chtělo nejaký seizmický jev, ať se proberou…
Nemohlo by to jet v modré barvě, mluvčí ČD pro konkurenční web sdělila: „Vedení přímého vlaku ani přímých vozů není v současné době možné kvůli tomu, že nejsou u našich partnerů k dispozici spoje, ke kterým bychom se mohli připojit.“ Že nechápete, kam se přímý vlak připojuje? Nevadí. Nemohlo.
Ještě by tím jezdili lidi. 😀
Cestující by to zneužili. 😉
A s lidma jsou pořád jen samé starosti. 😀 To bez lidí, to je pohoda!
Tak v tom případě to opravdu možné není.
nikdy se to tak nedělalo
Jak…?
Myslíte, že Jančuru na tajňáka vysponsoroval i nějaký ten Paštikář?
Tohle už je vážně na Chocholouška.
Nebo změnit dealera.
Možná Podravka?
Mimochodem, jak to vypadá s novými traxxy MS 3, už se pro Regiojet vyrábí? A uř je schválili ČD Cargo pro provoz v ČR?
A jedna odpověď, na otázku co dělají na nábřeží. Přeci řeší nákup LE. A nemají čas řešit nějaké spojení kamsi k moři, ještě s několika jinými dopravci a autobusy do cílové destinace.
Pánové (dámy), prosím, nemínusujte mě 🙂 Já se jen v minulém článku ptal, proč zrovna v tomto případě platí malé děti. Pokud to nevíte, tak jsem v pohodě… Jen mě to hodně zaujalo. Já samozřejmě chápu, že to tak v RJ rozhodli, nicméně – neplatí se na linkách na Slovensko. Jak ČD, tak Leo Express. Neplatí se ani za děti u DB vč mezinárodních linek. Trenitalia taky. Takže argument někoho, že je to výmysl ČD, je naprosto zcestný a ukazuje jen to, že tomu nerozumí.
Děti zabírají stejně místa jako dospělí a tak je celkem logické, že u komerčního spoje platí stejně jako dospělý.
Ve vnitru ČR jsou děti státem dotované i u komerčních spojů, takže klidně mohou platit méně či i nula. U linek na Slovensko či do Německa si nejsem jist zahraničním úsekem, ale to je celkem jedno, děti s sebou do zahraničí vlakem tahá minimum lidí a tak klidně může být sleva pro děti jako PR.
Ale u této vysloveně koupácké linky do Chorvatska je oprávněná obava, že by těch dětí mohlo jezdit dost, takže se to řeší takto.
Tak to vás velmi rychle vyvedu z omylu. Toto jsem si myslel také. Dítě 3 roky vlastní leženka v deluxe night do Popradu. Jízdenku jsem musel fofrem dokupovat na pokladně. Rezervační systém to neznal nicméně platilo pravidlo vlastní lůžko tedy vlastní jízdenka.
Vloni jsem u ČD zjišťoval cenu nočního vlaku do Gdaňsku a cena za dítě vycházela snad úplně stejně jako za dospělého.
Proč by se za ně nemělo platit? Sedačku/lůžko zaberou stejně jako dospělý, naopak mají mnohem větší potenciál většinu cesty dělat bordel a obtěžovat ostatní cestující. Když už dělat nějaké rozdíly, mělo by se za ně spíš platit víc.
Sice politicky nekorektní, ale úplná pravda. Děti bych dával všude za příplatek. Kromě vlaků ještě letadla.
A pak budete řvát že lidi jezdí raději autem…
Abyste se s zlutaka všichni neposlali.cd taky jezdilo do Chorvatska…
a byl to velký sukces….
Suk? Ano, zaťatá sekera a nešla vytáhnout. Co naplat, když valná část osazenstva jela zadarmo a platící zbytek to už sám neutáhl.
A jak to víte?
Režijka a FIPky. 😉
Minulý čas je hezký, ale když nejezdí, nejezdí. Nejspíše pro velký zájem zrušeno…
Gratuluji, opravdu trefa do černého.
Smí se to ještě dneska říkat? 😀
Tak do žlutého..
Proc se musi menit ty lokomotivy?
„Pocemu my nepojechajem?“
„My iznmenajem masinu.“
Tak to de asi tyden a nekonec
Ivan povida: „Vy uze izmenili masinu?“
„Da izmenili!“
„I pocemu my uze nepojechajem?“
„My izmenili masinu za vodku…“
To vysvětluje, proč se mění strojvůdce, ale dotaz zněl, proč se mění lokomotiva? Jako neznalý také nevím, proč nestačí na hranici přibrat místního strojvůdce.
V rozhovoru na idnes říkal, že někde by Vectrona neunesla trať, asi někde v Chorvatsku, když na Slovinsku jezdí podobně těžké Taurusy 🙄
Jezdí, ale ne po celé slovinské síti, viz příspěvky níže. Ještě před pár lety byla kolem Poljčane maximálka padesátka pro všechno včetně pendolina.
Jančurův Vectron není schválený ve Slovinsku.
To je asi pravda a navíc nevím jestli úsek mezi Pragerskem a Zidani Mostem už byl opraven aby tam měly přechodnost lokomotivy ála Taurus a Vectron. Ještě nedávno na sever od Zidani Mostu všechno tahaly jen slovinské „brižity“ 363 a „mopedy“ 342.
Strana 26, nápravové tlaky. Zeleně: 22,5 tuny na nápravu. Tam nesjpíš nemůžou ani ty slovinské Taury.
https://www.slo-zeleznice.si/images/infrastruktura/Network_statement/2019/NS_2019_1.pdf
to je tak když je celej spodek jen z vápence, místy dost mizernýho.
Moderní lokomotivy nesplňují nápravový tlak na části tratě ve Slovinsku
banánistán
Tak se přepřáhne, lidi se o přestávce protáhnou a jede se dál. Banánistánem bych nazval spíše nadále úplně přerušené tratě ve sjednocené Evropě a imperativ jezdit všude autem.
On vám někdo přikazuje jezdit autem?
však Vy jste si nevšiml, jak tu pod každým druhým článkem někdo prudí, jak se maj všechny vlaky zrušit, protože on má své auto a to je daleko lepší…..???
se divím, že pod tímto článkem se ještě nikdo takový neobjevil
Kakove, před týdnem jste se se mnou hádal pod článkem o cenách jízdenek, že je vlak nevyužitelný a že radši pojedete autem. Tady si někdo opravdu nevidí do pusy.
Myslím že nebude potřeba aby lidé během přepřahu lokomotivy opouštěli svoje místa a protahovali se, respektive protáhnout se můžou kdykoliv během cesty. 😀
Zapomínáte na společensky akceptované narkomany, kteří bez vajglu v hubě 15 hodin nevydrží.
Já už se na to u předchozího článku ptal (a částečně mi bylo i odpovězeno), ale kudy přesně se dá Maďarsko projet?
Rajka – Hegyeshalom – Csorna – Szombathely – Zalaszentiván (s úvratí, nebo to jde i jinak?) – Hodoš
A ten kousek z Ilirske Bistrice do Rijeky by nemohla dotáhnout slovinská lokomotiva? Kde tam vůbec mají styk napájecích soustav?
Styk je přímo v pohraniční stanici Šapjane.
Jojo, v Zalaszentivánu musí být úvrať. Slovinci na to nasaděj nějakou stejnosměrku, tak se na ten střídavý kousíček po Chorvatsku bude ještě přepřahat.
Páč aby si i HŽPP lízly… Balkán…
Ohromný respekt a klobouk dolů před panem Jančurou. Zorganizovat něco takového v tak krátké době a ještě k tomu do akce zapojit dva státní dopravce (se kterými je jakékoliv jednání na dlouhé lokty) , to je kumšt.
Taky davam palec nahoru a snad to vyjde. Kdyz ne,tak je to pak dalsi velke zklamani 🙁
Súhlas !!! Jančura si zaslúži obdiv, rovnako aj ľudia z jeho firmy, vymyslieť to a hlavne zorganizovať, naozaj to treba vedieť.
Tipuji, že to není ani tolik dílo Jančury, jako spíše jeho mnohem většího odborníka na železnici a její propagaci Ondr*uje
Přemýšlím, jak se může vyplatit vézt vlak z Prahy do Rijeky, když tržby budou – soudě dle cen jízdenek – tak 400 tisíc korun.
Podle tohoto článku ( https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/fejkuv-zlepsovak-hucici-vlak-jezdi-prazdny.A110713_152115_ln-doprava_nev ) stojí kilometr jízdy City Elefantu asi 200 Kč, tj. na 600 km asi 120 000 Kč . Kolik teprv stojí kilometr takovéto regiojetí soupravy…
Otázka je, co je v té ceně započítáno. Nezapomínejte, že elefanty ČD vydělaly miliardy uhlobaronům ze Škody.
Lide tam i nakoupi jidlo piti ve vlaku…
Tím se netrapte, svět přesahuje to, co vy dovedete spočítat na kalkulačce.
Vaše srovnání je úplně mimo. Za prvé, ani vám nevychází, že to nevychází (protože 400 000 je víc než 120 000). Za druhé, tržny budou vyšší, už nyní je vidět, že za nejnižší ceny byly v prodeji jen místa v prvních 2-3 vozech. Za třetí, těžko lze srovnávat náklady osobáku a rychlíků a náklady v ČR a mimo ni.
120 000 je teoretický náklad na cestu prázdného třívozového City Elefantu, to jsem zdůraznil.
Předpokládám, 12vozový lokomotivou tažený vlak bude mít náklady vyšší.
+ personál na palubě
+ pronájem zahraničních lokomotiv a personálu
Já neříkám, že tam nebude nějaký zisk, ale jestli se to vyplatí, alias jestli to stojí za tu námahu a nějaký (nevím jak velký) zisk.
Bylo by také dobré zmínit vlak Regiojetu na festival do Banátu v roce 2017, kde měl milionovou ztrátu. Lze tedy u tohoto vlaku silně předpokládat, že se do zisku těžko může dostat.
City Elefant na zastávkovém spoji má vyšší náklady na km než tentýž Elefant na spoji rychlíkovém. Navíc CityElefant měl vyšší pořizovací cenu, než Jančurova ojetá Bc.
Většina Regiojetích souprav (kromě lokomotiv a vozů Astra) má odpisy přesně 0 Kč, takže v tomhle to trošku hapruje
To naznačujete, že je RJ koupil za 0Kč a opravil taky za 0Kč?
Oproti vozům za 2 miliony € ušetřil přibližně 2 miliony €.
Nastudujte si pojem odpisy. To se pak ta excelovská tabulka hodně promění.
Tak především bude mít na té 600km trase 3 zastávky s rozjezdem. A ne 100 zastávek a rozjezdů. Taky těch 600 km nepojede 10 až 11 hodin, jako zastávkový Elefant. A v neposlední řadě tam bude 1 strojvedoucí a ne 4, jako by tomu bylo u 4 elefantů jedoucích sólo.
Osobně si myslím, že tento nápad vznikl právě jako úspora jiných nákladů. Takže úsporu má i jinak. Pokud by měl za cenu kterou má náklady na nule tak pořád ušetřil na jiných nákladech. 1 vlak znamená 14 autobusů které mají kratší životnost než vagony, platy 14-ti řidičů, nafta pro 14 autobusů. Minimálně pro trasu z Čech do Rijeky. Tedy nápad byl na světě 14 autobusů dáme do vlaků. Navíc si myslím, že Chorvati vyjímečně rádi pomohli spočítali si, že i tento malý návoz lidí na dovolenou leckde pomůže udržet se hotelům, penzionům takže možná odpustili poplatky za projetí a navrch… Číst vice »
taky zabral argument podpora turismu po „rýmičkové panice“, na což v Chorvatsku určitě sylšeli.
No HŽPP kromě podobného vlaku DB (do kterého je dokopaly DB) pro cestovní ruch prakticky nic nedělá. Že by se jim zrovna po koronaviru rozsvítilo… no nevím, rád bych tomu věřil…
Jak to tedy je s těmi návaznými autobusy? V prvních zmínkách byly mám pocit zmíněně RJ autobusy fun&relax, které jezdí jejich pravidelné linky (a které mám osobně rád), v rezervačním systému se ale píše o autobusech partnerských dopravců.
Neprodávají z Rijeky Arrivu?
Jednají o spolupráci, ale zatím se předpokládá nasazení RJ busů.
Asi tam čeští řidiči nechtějí jezdit, a narychlo splašit Chorvatské řidiče je nemožné. Přeci jen jsou tam na silnicích jiné zvyklosti. Ještě řekněte, že by jste tam chtěl cca 3 měsíce žít daleko od rodiny 😁
mnoho lidí si klidně udělá pracovní dovolenou, otázka je, jestli jich Jančura splaší tolik, kolik potřebuje
Mohli by se po nejakych turnusech stridat, kdyz ma firma k dispozici vlastni primej vlak, takze by to nemusely byt 3 mesice. A i kdyby byly, za rozumnej bonus by dost mozna sehnali dobrovolniky bez rodiny, nebo takovy, ktery by mohli vzit na prazdniny rodinu sebou, kdyby jim zaridili ubytovani.
Jéje. To se musí smažit a potit všichni na tom nábřeží…😀😀😀🚂🚂🚂👍👍👍
Smaží se hlavně v těch domácnostech, kterým se podařilo koupit jízdenky a již se připravují na cestu.
Jako že nakoupit paštiky a nasmažit řízky na cestu? 🙂
….. a tatranku
A nejlépe ta arašídová bez arašídů.
Nevymýšlejte si tolik, prostě tu, co bude ve slevě.
ale prd, nejlepší jsou perníčky!
Aspoň že si nemusejí vařit kafe do termosky jako na cestu vlakem ČD. 😀
Hlavně aby termoska dobře těsnila, jinak horor.
Smažení milerád nechám na Chorvatech a až budu chtít podpořit paštikáře tak si koupím jízdenku na LE a nechám ji propadnout.
Ale zřejmě to máte z vlastní zkušenosti. Ono dnes je levnější jet do Tunisu nebo Egypta.
Jo, takhle se holt dělá byznys. Najít díru na trhu a patřičně jí využít.
Můžeme se smát, že Čecháčci jezdí s řízečkem do Jugošky šrotama od Jančury. Ale taky se na to můžeme dívat tak, že RJ místo žebrání o státní podporu v podstatě v řádu týdnů dokázal reagovat na situaci a zajistit si tak pro sebe práci, ať jde o tahání nákladních vlaků v zahraničí, nebo reakci na zájem lidí se levně a relativně pohodlně dostat i za nejisté situace do každoroční dovolenkové destinace. Za mě palec nahoru, každá taková firma je přínosem 👍
BINGO – naprostý souhlas (a to Jančuru ani Ondr*uje nemusím ani náhodou) !!!
Státní sektor se je*e o posty ve vrcholovém vedení resortu i „národního“ dopravce, ale co tam tedy ve skutečnosti vlastně dělají ti „Bohem vyvolení“ Ješetové a jim podobní, když nedokáží zajistit to, co jeden Ondr*uj, kterého kdysi jako „škůdce“ oprávněně vyštvali od ČD?
Státním zájmem zjevně je, aby se nadále především jezdilo auty a autobusy a létalo, a lidé byli závislí na zdravotní péči. Aneb změna by sice mohla většině pomoci, ale pro někoho by znamenala zbytečnou námahu pro další obživu. Systém musí jet pokud možno neměnně a čím dál intenzivněji. No a ČD podléhají státu mnohem více než jakkoli možná i podporovaný soukromník.
Státní dopravce v Slovinsku se jmenuje Slovenske železnice, nikoliv Slovinske.
díky za upozornění
Ale vždyť je to tam správně. Slovenské. :):)
No jo, my Slováci a oni Slovinci sme vlastne bratské národy odtrhnuté od seba nájazdom Hungárov… 🙂
A také (byť trochu bokem) potomky keltských Bójů v Čechozemí. 😀
No nekup to táto, když je to tak levný!A je to naše Chorvatsko.
Nezapomeň Máňo na ta piva a krabici řízků, to by byla katastrofa.
Říkáte to samé u letenek za 9,99 €?
Já to říkám u jakékoliv cesty do Chorvatska, rok bez pašťikářů by prospěl oběma stranám…
Ano, největší část HDP Chorvatska tvoří turistický ruch, ale to, že jim tam nepřijede každoročních 700 000 Čechů je pro ně určitě prospěšné. Každý si hold nemůže dovolit Maledivy 2x za rok a ne každý je tak náročný. Ještě prosím řekněte nějaké moudro k těm co pojedou na Lipno a na Mácháč, prosím 🙂
Vy nevidíte že Chorvati si z nás udělali oslíčku otřes se? Ceny karibské, přístup balkánský. Bordel, špína, šterkovna. Taky tam člověk byl..
Ta fascinace bývalou Jugoslávií je neuvěřitelná.
Pravdu máte jedině s tou fascinací. Asi historická záležitost, nevím. Loni jsem byl ve Slovinsku, naprosto nesplněná očekávání, ale jel bych zas. Něco nás tam zkrátka táhne.:-)
Obrovskou roli v tom hraje jazyková příbuznost. Existuje velká skupina lidí ( a to bohužel i mladších ročníků – smutná to vizitka porevolučního školství…), která se prostě jinak než česky nedomluví a bojí se tím pádem vyjet jinam než právě do HR (nebo max. BG).
Dovolím si vás trochu poopravit, jazyková vybavenost není žádnou vizitkou školství, ale je dána pouze ignorancí tohoto typu vzdělání v určitých rodinách. Možností je dost. Moji rodiče neumí žádný světový jazyk, přesto mi zařídili angličtinu ještě za bolševika. Přesto si myslím, že s tou znalosti jazyků to mezi mladými není tak zlé. Uznávám, že na to může mít vliv moje „sociální bublina“…
Byl jsem na tom vlastně stejně, mimoškolní kurzy AJ a NJ ještě před revolucí, kdy na základce až na výjimky neexistovalo nic jiného než ruština. Ano, zlepšuje se to, ale stále jsou naši mladí lidé jazykově méně vybavení než jejich vrstevníci z okolních států. A ano, souhlas každý svého štěstí strůjcem…A pak mu holt nezbývá než jezdit do toho Chorvatska…
Na druhou stranu, proč nepoznat nějakou jinou zemi i s jiným než západním jazykem. Ostatně ta česká domluva je také poněkud nadsazená. 🙂
No mluvím plynule Rusky a Polsky. Oboje je mi v Chorvatsku i Slovinsku napytel… nicméně se tam v pohodě domluvím.
Slovinsko mnozí považují za nejbližší národ k nám, i když v průzkumech ale vede jasně Slovensko.
Nejblíže češtině měla dlouho polština… I když velká část Čechů patrně vůbec není Slovany. 😉
Ano, dokazují to rozbory DNA. Když to přeženu do absurdity:
Po tak dlouhém spolužití s Němci, může být každý Čech Němcem, a každý Němec Čechem. :):). Ale neberte to vážně.
A co vás ve Slovinsku zklamalo? Loni jsem tam byl taky (zejména v Triglavském NP) a přišlo mi to perfektní.
Čekal jsem trochu živější, řekněme balkánský, kolorit, ale bylo to víceméně jako v ČR. Z přírody jsem toho moc neviděl, ale ano, bylo tam hezky.
Slovinsko je nádherné. Koem Savy, Triglavu, v Ptuji skvělý jídlo, Okolí Trbovlje je přímo nádherný,Ljublana a její hrad s vyhlídkou , 2 točitý schodiště na věž v jednom jedno nahodru druhý dolů… Mám to tam rád.
tak že by třeba Itálie byla nějak čistější bych zrovna neřek. ceny jsou pravda podobné.
Zvlášť ty za úklid ty jsou nejlepší. Anejlepší je, že cena za úklid je tak dobrá, že když vlezete na za tyto ceny uklizený pokoj máte dojem jako by tam nikdo nikdy neuklidil :).
Ano, ale je to dáno malým rozvojem ostatních odvětví. Možná někoho překvapím, ale turistická velmoc, jako je Španělsko, má z turistického ruchu jen 5%. Má vysoce rozvinuté všechny sektory.
A tak by to také mělo být. Jednostranná výrobní orientace větších územních celků a přílišná závislost na vzdálených zdrojích je z hlediska stability i ekologie nezdravá.
Tady je to Jančurovy a ne o LE. Tramvaj by na to neměla. Nebo co přesně řešíte s paštikama. jo vlastní zkušenost.
Na Chorvatsku se odkope kdejaký zakomplexovaný c..j. Jakmile je to ještě boostrováno Jančurou, je to prostě silnější než oni..
To bych tady vůbec nepsal. Nevidím ve společnosti nějaký velký segment zakomplexovaných lidí.
Nejlépe by bylo, vzít si s sebou do vlaku celou ledničku.
Nepatříte náhodou do toho vámi zmiňovaného segmentu. Mnozí zde nepobrali to, že i do Chorvatska mohou jet lidé kteří si vezmou to nutné na cestu a zbytek si zaplatí na místě. No a že je tam doveze Jančura tak proč ne.
Já jsem to myslel s humorem, a pokud to bylo pochopeno jinak, tak se omlouvám. A díky za reakci.
U Jančury nepotřebujete řízky, když se bude moci objednávat občerstvení před jízdou. 🙂
No, tak jestli všechny jejich cateringové projekty dopadnou jako dříve, tak cestou z Prahy někde kolem Brna budou stewardi hlásit u velké většiny nabídky vyprodáno. A to se ještě do té doby budou dělat u kuchyněk fronty, protože online systém nebude fungovat a čekat na stewarda, že přijde pro objednávky, bude stejná utopie asi jako očekávat, že v 8 ráno v Praze nasednu do vlaku a o půl 11 stejný den dopoledne už budu ležet v Chorvatsku u moře