Deset let záplatování a samá díra. Vypadáme jak po válce, stěžuje si radní ve Vysokém nad Jizerou na kraj
Silnice II/290 ve Vysokém nad Jizerou. Foto: FB stránky Vysokého nad Jizerou
Krajská správa silnic vysvětluje zpoždění s rekonstrukcí složitým majetkovým vypořádáním.
Rád bych vysvětlil, kde je primární problém. Zapomeňme na teď již připravenou velkou rekonstrukci průtahu, to je pouze téma, kterým kraj uhýbá z tématu. Tento úsek silnice je přibližně 10 let opravován. 8 let zpět se již vědělo, že se bude patrně připravovat velká rekonstrukce a pokud se podaří vykoupit pozemky a silnice patřičně rozšířit a dát ty správně parametry, využijí se peníze z EU. Pokud ne, provede se běžná velkoplošná oprava. A teď přichází dlouholetý problém, na který stovky lidí a města upozorňují. Je to neefektivní správa komunikace. Tato část komunikace je látána rok po roce obrovským množstvím materiálu,… Číst vice »
Děkuji za Vaše vysvětlení.
Jedu takhle jednou po nějaké polní cestě v Rakousku, kousek od Znojma. Hladký asfalt jaký u nás není ani na dálnici. Najednou tu a tam čmáranec sprejem. Musel jsem zastavit a sklonit nad vozovku, abych si všiml mikroskopických trhlinek určených k opravě. Asi tak o kvalitě silnic u nás v rozvojovém Rozkradistánu a ve vyspělých zemích.
To je tam kvůli cyklistům i na cyklostezkách. Hlavně tam, kde jsou pod asfaltem kořeny. Mírná vlnka, kterou bych v ČR absolutně nezaregistroval a čmáranice. Na cestu na fotce by jim asi nestačily spreje 😃
Přesně jste na to kápnul, prakticky úplný počátek problému, který hodlám řešit.
Bez peněz z EU nedokážeme opravit kus silnice II. třídy???
Tohle je přece mnohem lepší. Zacáluje nám to někdo jinej a eště si do něj můžem hezky česky zapíčovat, ne?
Co je důvodem toho, že Město nemá ve svém katastru už dávno hotové komplexní pozemkové úpravy případně digitalizaci katastru ? Není i tady trochu problém ze strany města ?
Nevíte, o čem mluvíte.
Minimálně tento proces slouží k tomu, že pozemky pod krajskou silnicí (obecně pod komunikacemi) jsou v majetku správce silnice. Takže při stavebním řízení nemusí projednávat minimálně smlouvu o právu na provedení stavby a podobně. A dále také různí vlastníci pozemků pod stavbou komunikace nevymýšlí různé obstrukce.
Digitalizaci kastatrálních map si provádí každá obec sama? To by mě hodně překvapilo. A jinak se dá pracovat i s mapami pozemkového katastru (PK, nikoliv KM) ve formátu .tiff. Pokud je to při opravě silnice vůbec potřeba.
tiff je rastrový formát, takže je to podobne užitočná digitalizácia, ako keď formulár vypíšem ručne perom a potom ho nascanujem.
Žadatelem o provedení komplexních pozemkových úprav je vždy obec, tedy vlastníků kteří mají v majetku více jak 75% výměry daného katastru. Pro vlastníky pozemků je to dobrá věc, tak jako pro vlastníky veřejné infrastruktury. Zmizí různé duplicity, chyb ve výměrách, neznámí vlastníci – zkrátka to v mnoha případech narovná majetkové vztahy.
Prosím, podívejte se na můj příspěvek nahoře, je tam vysvětlení skutečného problému, díky
Znám polňačky, kde se většinu roku dá v pohodě i 70. Jistě nejsem sám. Ale tohle je fakt na 20. Nebo Tatru 815 8×8. Ale tu zase každý doma nechce.
Já bych chtěl 😉
Já a synové taky. Ale žena je proti. Neví o co přichází 😃
Proč Tatru? Lada Niva je dělaná na ruské silnice, které ještě nevyasfaltovali, natož aby znali záplatování.
To jo, ale je čtyřkolová a vzadu má tuhou nápravu. Osmikolová s polonápravami takový povrch krásně vstřebá.
Soused Nivu měl a já záviděl. Zimní starty téměř nadrc, pak (poté co se jinému sousedovi pomocí zapalovače a zaklínadel povedlo vloupat do vlastní zamrzlé Š120) ji ještě roztáhla a teprve pak jela makat a už v ní bylo i příjemné teplo. Takové fajn děvče do nepohody.
Uff, tak tohle je tedy síla! A to jsem si dosud myslel, že nejhorší silnice jsou na Královéhradecku a Náchodsku. Hluboce jsem se mýlil.
Já jsem si myslel že nejhorší silnice jsou v Praze a ve Středočeském kraji. Asi si budu od teď myslet to obecné „nejhorší silnice ve střední Evropě jsou v česku“
To se divím, mě naopak v HK kraji přijdou silnice nejlepší…
to mužou zase zaplácat lopatama
ezdíme tam každý rok na zimní dovolenou. Během ledna-února při dostatku sněhu žádný problém, cesta ze silnice 10 na Vysoké je velmi podobná obrázku v článku. Začali jsme jezdit přes Zlatou Olešnici, je to kratší a lepší cesta.
Takovychto cest je i po Vysocine mnoho. V dobrem stavu jsou jen v pripade, ze poradne nasnezi, snih se ujezdi a pouze pak se po nich da rozumne jezdit. Jinak ani nahodou.
Páni, přes sto vlastníků jedné silnice. No to musí být anarchokapitalistický ráj!
A co teprve kdyby po tom jezdily na jedné lince vzájemně si konkurující autobusy a platilo by se bitcoinem!
Přes sto vlastníků je spíš důsledkem komančského všechnovšechnismu, v ancap scénáři by tu cestu buď vlastnilo všech sto majitelů pozemků, nebo by ležela na pozemku společnosti která ji vlastní a provozuje.
Pokud státní úředníci / komunální politici nejsou schopni za tolik let majetkově vypořádat jednu silnici, tak jak jim můžeme věřit, že jsou kompetentní k čemukoli jinému? Systém náboru a odměňování státních úředníků by měl projít zásadní revizí…dle mého názoru je to i proveditelné. Horší je to ovšem s občany, ti asi budou ještě dlouho volit pupkaté nekompetentní balíky, kteří jsou stejně „obyčejní jako oni“.
Tak doporučuji si nějaké to majetkoprávní vypořádání vyzkoušet a pak mudrovat. Navíc musíte u toho myslet na zásady správného hospodáře.
verim, ze kvuli oprave stavby bez zmeny vlastnosti nepotrebuju majetkove vyporadavat pozemek.
Praveze potrebujete… kdyz se jedna o nezbytne opravy ok, to si jeste jako tak stojite….. ale kdyz se jedna o komplexni reko.. smula.. nemuzete za obecni/statni investovat do toho co neni Vase…+ vramci tzv. investicnych aktivit msi do toho investovat spravce zakonne opravneny…. taka strasna vec, ze zakon….. vyklad je jednoduchsi, aby jste to pochopil
nesmysl, odfrezovat povrch a polozit koberec je oprava, tam nikoho nepotrebuju. A penize investuju do zajisteni provozu a do toho koberce, ktery je muj. Stavba a pozemek ruznych vlastniku je dosud stale bezna vec.
Kdybyste ze silnice v takovýmhle stavu odfrézoval povrch a položil novej, tak to můžete dělat co dva roky, tady je na první pohled v hajzlu podloží.
kdybyste vedel, kolik celkem peknych silnic v Cesku nema zadne podlozi, pouze je na starych kostkach asfaltovy koberec, tak byste se divil. To nic ale nemeni na tom, ze i podlozi se da opravovat bez souhlasu vlastnika pozemku. Zachovani parametru je stale oprava.
Hm, a taky podle toho ty „celkem pěkný“ silnice vždycky za 5 let vypadaj.
Hele, fakt nevíte, o čem mluvíte. Nicméně kdyby se mluvilo, jen když se ví o čem, to by v Čechách panovalo hrobový ticho.
Kdyby se v Čechách vždy na něco nečekalo a nevymlouvalo že něco nejde, to by tu bylo až moc pěkně.
Ofrézovať na tomto povrch a hodiť nový asfalt je podobne užitočné, ako na baráku, pod ktorým zlieza svah, špárovať praskliny na stenách. Ako už písal Facepalm, asfalt nie je nosná vrstva, tzn. ak nemá poriadne podložie, okamžite sa prepadne a sme tam, kde sme boli. Tu by sa malo ísť tak polmeter do hĺbky (a to zase nemá zmysel, ak sa zároveň neurobí kanalizácia a vodovod).
Petře, bohužel nezájem. Politiky volíme proto, aby pro nás takové věci dokázali vyřešit.
To by mě zajímalo, jestli tedy znáte ty státní úředníky/komunální politiky, o kterých píšete, protože jinak nevím, jak tu vaši nedůvěru chcete aplikovat. Nebo to chcete aplikovat na všechny státní úředníky/komunální politiky, přestože tento problém neřešili? A druhá otázka, už jste se někdy setkal s něčím, kde je 100 vlastníků? Pokud jste např. členem SVJ, tak snad musíte vědět, jak to vypadá.
No, problém je tak trošku v tom, že ti úředníci nejsou nadřízení občanů a nemohou jim tedy (bohudík) nařizovat nic ohledně jejich majetku. To vypořádávání probíhá na dobrovolné bázi a pokud se někdo šprajcne, nereaguje, zemře atp., tak se to holt vleče. Tím neříkám, že státní úřady nemohou fungovat lépe, ale v případech, jako je tento, může narazit i sebeagilnější a sebekompetentnější úředník… Odsobně v tomto ohledu nějaké zkušenosti mám, neb podobný věci řešíme na úrovni obce také, a některé případy se táhnou léta letoucí i při opravdu velké snaze je řešit. Tu někdo podmińuje odprodej tím, že mu změníme… Číst vice »
Dvojky silnice má ve správě Kraj. Tak bych se ptal tam.
Jinak ty značky na fotce vypadají novější než zbytek silnice. To kupodivu prošlo.
Prosím, podívejte se na můj příspěvek nahoře, je tam vysvětlení skutečného problému, díky
Nebyla by kamenná dlažba, nebo beton odolnější?
A menší kacířská úvaha, opravdu potřebujeme mít každou silnici asfaltovou v plném profilu? Nešlo by ušetřit převodem části na makadamové, nebo to udělat tak jako byla původně Route 66, jeden asfaltový pruh a široké štěrkové krajnice pro vyhýbání? (Myslím to pro trojky s nízkým provozem a níže)
Před pár lety podobným způsobem zúžili např. III/40626, když dělali nový povrch. Předtím se dalo jezdit rychleji, teď aby se řidič bál vjet do zatáčky šedesátkou – kdyby někdo jel proti.
Je to silnice II. třídy a proto by měla splňovat šířkové parametry pro tuto třídu. Ta silnice je v zimě z obou stran ohraničena mantinely, které šířku komunikace zužují. Proto v některých místech se musí jít do pozemků v soukromém vlastnictví. Bohužel tito občané nechtějí pár metrů pustit nebo za ně chtějí nekřesťanské peníze. Ta silnice je vyprojektovaná a někteří občané to takto bojkotují. Takže viníky známe a tito mohou si pouze sypat popel na hlavu. Už to dávno mohlo být hotové. Je otázkou, co vedení města udělalo pro to, aby se majetkoprávní vypořádání podařilo dokončit.Tato stavba není jediná. Další… Číst vice »
Můžete mi vysvětlit, co to má společného s 8 lety plácání děr lopatami? Pochopil jste o co tady jde? Před 8 lety tam měla být celoplošná oprava, aby vydržela do rekonstrukce, proč do toho všichni pletou současnou blížící se rekonstrukci z dotace IROP??? Já mluvím snad jasně o mnohaleté minulosti a výsledku, který je ve finále brutálně neefektivní a toto se děje prakticky všude. To je primární problém!!!
Nebyla.
Tuším někde na Hřebenech mě kdysi zaujal dlážděný tankodrom – dobře udělaný tankodrom s dlážděným povrchem jakž takž vydrží i pohyb tanků. Ovšem dlážděné cesty zase mají nevýhodu, že drncají, nebo kloužou, nebo oboje, což je také nežádoucí.
Beton jako povrch cest žádný zázrak.
Tankodrom je něco trochu jiného než dlážděná tanková silnice…
Makadamová silnice v obci? Vypereš, pověsíš prádlo. Sbíráš prádlo… sakra, proč se z toho práší?!. Vyprereš znova, přitom zk***víš pračku. Vypereš v lavoře, pověsíš v obyváku. Jdeš někomu nakopat do hader.
Čteme o stovce vlastníků pozemků. Mohl by nám tedy „tamní radní Bohdan Blažek“ také sdělit, co udělal ze své pozice městského zastupitele, aby rekonstrukci pomohl?
Tedy třeba s kolika odmítajícími vlastníky jednal, jak se snažil KSS či LK pomoci s realizací záměru rekonstrukce. Přepoládám, že má doma několik šanonů korespondence s kde kým. A ne, že jen vykřikuje do novin, jak je nikdo nemá rád.
Od pana Blažka je skutečně nezodpovědné, že poté co přes den pracuje (jde o neuvolněného radního) , aby vydělal na daně, z kterých jsou placení příslušní úředníci, po příchodu z práce nejde a nedělá za ně ještě jejich práci. To jako myslíte vážně?
A vy máte jistě k dispozici ty šanony korespondence, v které KSSLK či LK žádá město o pomoc při jednání s vlastníky, že?
Dočetl jsem se až v jiném médiu, že pan zastupitel Blažek má skutečně s KSS i LK dlouhodobě korespondovat. A snaží se je mj. přesvědčit, aby „provedli nutnou celkovou obnovu povrchu.“ A nesnažili se jí spojovat až s plánovanou celkovou rekonstrukcí komunikace.“
Pokud je to pravda, tak pan zastupitel dělá přesně to co má a to na co se tu ptám. Tedy snaží se pro obyvatele a návštěvníky města o co nejlepší příjezd. Škoda, že jsem se to nedočetl v článku.
Děkuji, konečně pochopeno, vysvětluji i nahoře v komentáři. Média bohužel často také nechtějí chápat o co jde a potřebují sledovanost a jednoduchost.
Poděkování i nahoře.
Nic ve zlem to je na lekare..
Proč tedy kandidoval na zastupitele města? V oblasti majetkoprávního vypořádání by měl být starosta styčným důstojníkem, aby ty lidi přesvědčil. Ostatní si již zařídí investor. Je zajímavé, že s jinými obcemi a městy se spolupracuje perfektně a s některými pouze takto – spíš nespolupracuje.
Občané Vysokého mají důvod spolupracovat s krajem, když se k nim tak hezky chová. Padla například nějaká omluva z úst hejtmana a jeho náměstka Svitáka za to, že jim zavřeli na x měsíců zbytečně most v Poniklé a při cestách do Jilemnice si zajížděli x kilometrů? Tohle je totiž vzorová ukázka kompetence obou pánů. Jeden týden tvrdit, že je most nutné zbourat, pak že ho zachránili.
To nastalo až nedávno. Bohužel to je tak a památkáři do toho hodili vidle. Teď se musí celý projekt podle nich předělat. Ale II/290 se mohla už před tím vyřešit.
Týden před zahájením demolice má pan náměstek jasno, že se musí bourat, pak vystoupí jako hlavní zachránce mostu. Po zralé úvaze, jak tvrdil hejtman.
Kolik proběhlo schůzek zástupců kraje s městem na téma pomoci při jednání s vlastníky pozemků u silnice?
Děláte si legraci osobo V.P. ??? Ten most se stavěl roku 1875 až 1895 jako součást císařské silnice a vy jste ho chtěl zbourat??? To nemůžete myslet vůbec vážně. Opět mizernou, spíše žádnou údržbou kraje z mostu rostou stromy – klasická vizitka hospodaření, naprosto neuvěřitelné a most stojí. takové zacházení by betonový vydržel 30 let a zhroutil by se vám. Koukám, že Vás to velmi mrzí.
Taky jste to nepochopil, pletete do dlouholeté neefektivní údržby majetkoprávní vypořádání. Píšete úplně o něčem jiném a patrně záměrně. Jakmile se zasáhne do tragické údržby, efektivity a naprosto nevhodných technologií, všichni přejdou na jiné téma – zajímavé
No a co na to pan Svitak. Kousek níže je takový most na Ponikelském mějtě. A tam chybou kraje zahučelo 7 mega. Ano i s přispěním pana radního pro dopravu.
Někdy v létě jsem po téhle silnici jel z Kořenova a už dlouho jsem neviděl opravy ve stylu plác plác lopata (obzvlášť úsek Sklenařice-Vysoké), ale silničáři LK zde ukázali, že to ještě umí.