Deset let od sesuvu na D8. Auta dávno jezdí, o opravě trati se jen mluví

Sesuv tratě u Litochovic.Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932Sesuv tratě u Litochovic.Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33995932

Aktuální termín pro obnovení provozu je rok 2026.

251 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

Z čistě právního hlediska nechápu jednu věc: jak mohou ze sesuvu vinit kamenolom, který je tam už mnoho desítek let a problém nastal až se stavbou dálnice. To je jako kdybych si obezdil pozemek a pak někdo vně pozemku zeď podkopal a poté, co by zeď spadla a někoho zranila by mě popotahoval, že je to má vina, protože jsem si tam kdysi tu zeď postavil a kdybych to neudělal, nespadla by.

Petr Herbrik

Nějak jsem se nikde nedopídil k tomu, že by se jako škoda při tom sesuvu považovala i poškozená trať. Buď neumím hledat anebo se dopředu rozhodlo, že se trať obnovovat nebude a tudíž k žádné škodě na ní nedošlo.

Odpadlik

Docela chapu že ti stojí. Nalejt půl miliardy do trati aby se vrátila „do původních parametrů “ – rozuměj tratova rychlost 50km/h, to fakt smysl nedává

zdeněk

ta trať měla být už dávno opravená

Petr Herbrik

Já nechápu, co se tu řeší? Sněmovna schválila zákon o konzervaci drah a až to definitivně přijde v platnost, může SŽ okamžitě všechny dráhy, po kterých po dobu dvou let nejelo alespoň 300 osobních vlaků nebo 12 nákladních za rok, okamžitě zakonzervovat, což se v podstatě rovná zrušení a bude vyřešeno. Sice je tam jeden detail, jak je možné dráhu odkonzervovat, ale sami vidíme, jak se SŽ staví ke snahám obědnatelů na nechtěných tratích.

Petr David

Podle poptávky máte patrně vyřešeno. Ale ona ta veřejná doprava by už podle názvu měla být ve veřejném zájmu, tedy předcházet by měla nabídka. Tedy než něco zastavím, mám nejprve uvažovat o tom, co udělat, aby byla veřejná doprava přitažlivější. Posuzovat případ od případu.

Petr Herbrik

Jo, to je ideál, ale už na základní škole nás ve fyzice učili, že ideál neexistuje a desetinásob to platí ohledně českých politických rozhodnutí.

hank

Vyloveno z internetu – hodí se i na margo nenávisti části veřejnosti vůči NNO, která se projevuje i ve zdejší diskusi:

Železné pravidlo české veřejné debaty: čím běžnější je nějaké řešení ve vyspělých demokratických zemích, čím prokazatelněji funguje a má méně společného s jakoukoliv ideologií, tím jistěji bude označeno za „komunismus“ a odmítnuto. Od regulace aut ve městech po daňovou progresi.

Kebab

Případně „To by u nás nešlo, protože jiná mentalita…“, především když hrozí uvolnění některých našich nesmyslných pravidel. Je zajímavé, že při jejich zpřísnění ta bájná „jiná mentalita“ vůbec nevadí, naopak je všude plno řečí, jak je to „v zahraničí běžné“.

Jan

Jsem trochu v šoku že nás Miroslav Patrik ochraňuje před rozvojem dopravních sítí už více než čtvrt století…

hank

Omyl. NNO se snaží suplovat stát a jeho složky tam, kde stát a jeho složky porušují zákony jako na běžícím pásu, což se (nejen) u staveb zadaných státem a placených ze státní kasy děje jako na běžícím pásu.

A když už to dospěje do stadia soudního sporu (a v NNO nejsou idioti, aby se soudili jen tak z plezíru), tak stát skoro pokaždé takový spor prohrává.

Je absurdní, že stát neumí/nechce dodržovat vlastní zákony.

ušatá

A na to jste přišel jak? Víte o čem píšete?

knoflýk

Před 12ti lety jsem pobýval na Novém Zelándu, u města Christchurch bylo velké zemětřesení. Na sever od města podel pobřeží vede jediná silnice a železnice široko daleko. Zemětřesení způsobilo sesuv půdy, cca 400m silnice i železnice skončilo v oceánu. Světe div se, ještě ten den tam byly bagry a za 12 dní jezdili znovu auta i vlaky.

Lord Pitzbudka

no .. takze jesti to byla jedina silnice a zeleznice siroko daleko .. tak taky mohli byt ze sve podstatny podstatne dulezitejsi, nez nejspis relativne nedulezita lokalka lovosice – teplice.

kdyby k takovymuhle sesuvu doslo mezi prahou a kolinem na koridoru, tak nepochybuju, ze by tam taky nabehli .. jeste ten samy den.

Petr Herbrik

Optimisto. Trať Dalovice – Hájek je podle vás nedůležitá, že se tam problém řešil tolik měsíců? Obávám se, že řešení problémů není o jejich důležitosti, ale o kvalitě řešitelů.

Mimopražský

Je to už pár let, kdy se v jednom japonském městě propadl kus země. Za sedm dní bylo navráceno do původního stavu a to si ještě prefekt sypal popel na hlavu, že to trvalo tak dlouho. Od té doby se traduje tuzemský vtip, že stát se něco podobného tady, sedm měsíců se bude soutěžit zhotovitelská firma, dalších sedm měsíců se budou odvolávat neúspěšné firmy, sedm měsíců se to bude opravovat, bude to stát 7 mega a po sedmi dnech se to znovu propadne.

Tomáš Záruba

Jestlipak i nad tímto úsekem slintali autoři konzervace…

Hala D

Che, che, che, sem chodí pořádat exkurze na „vzorově“ zakonzervovanou trať. 😀

xyz

Zejména z hlediska „odkonzervování v případě zájmu objednatele tam objednat vlaky“ (což tam Ústecký kraj nadále má). 🙂

Tomáš Záruba

Jenže 10 let…

VRT

Pumpujte radsi prachy do VRT a paternich trati. K cemu tyhle lokalky, kde projede prazdnej motoracek a o vikendu particka sotousu na vylete…

Hala D

A pak se divíme, že se místní stěhují do měst z těchto oblastí. Zastavit provoz je skoro jako zrušit místní fabriku, kde ti lidi pracovali.

VRT

Vy se divite, ze se stehuji? Ja ne. Ja bych v tech ritich zit nechtel ani kdyby tam vedly tri lokalky.

Petr Herbrik

Tak tam nežijte? Nikdo vás nenutí, ale stejně tam vy nenuťte žít ve městech ty, co chtěj žít na vesnicích. Vy byste nejradši venkov úplně vylidnil a zrušil, Polpot zase upřednostňoval venkov a likvidoval města. To je váš vzor: co chci já je zákon a co ne, nesmí chtít nikdo. Nebejt lidí jako jste vy, je desetina válek a možná ani to ne.

Jarda

Cha! VRT v tomhle státě? Bez šance. Zvlášť pod článkem o tom, jak náš stát není schopen ani opravit 300 metrů kolejí za 10 let to působí jako absurdní výsměch.
Není vůle, není vize, není zájem, nejsou prachy. Smůla.

Lord Pitzbudka

jak ochota „opravy“ neduleziteho kusu koleji souvisi s VRT?

ušatá

Jak VRT souvisí se sesuvem, který poškodil funkční trať, navíc pouhých 200 m a viník by to měl zaplatit. Protože sesuv byl způsoben nerespektováním geologického charakteru území a investoři a politici nedbali vyjádření odborníků a prosadili vše proti jejich vyjádření. Takže co vy na to?

Martin Liška

„Děti Země v tiskové zprávě uvedly, že na riziko sesuvů dlouhodobě upozorňovali“… Já vím, web o dopravě, ale snad aspoň základní znalosti češtiny by neuškodily…

Dalnice

Dava ni to dokonalej smysl. Tunel by byval lepsi varianta ptz:
1. Obtížne geologicke podmínky plati pouze pro estakádu, pro tunel neplati protože si to nepřejeme a o Pohurce, Hrebci a Blance nikdo nikdy neslysel
2. Vyrazne vyssi provozni naklady tunelu a bezpecnostni riziko provozu v tunelu neuvazujeme, protože se nam to nehodi
3. A hlavne tunel chtěl Mira Patrik a ten uz vyprojektoval pastelkama stovky kilometru dalnic takze to je odbornik na slovo vzaty

ABC

Tak hlavně Mira Patrik chtěl „nulovou variantu“ čili nestavět nic že. Jakou druhou v pořadí pak fantasmagorii o dvanáctikilometrovém tunelu pod celým Středohořím …. závěrečné kočkování zda jeden delší nebo dva kratší tunely plus estakáda to už byla jen taková drobná epizodka této celé frašky

hank

Argumentační faul. Organizace jako Děti Země rozhodně nejsou organizovány a řízeny diktátorsky, takže pokud Míra Patrik někde něco prosazoval, bylo to stanovisko organizace.

ABC

děkujeme a posíláme klíčenku

hank

Co víš o vnitřním fungování Dětí Země?

Petr Herbrik

O vnitřním fungování ekoteroristických organizací typu Děti země nechci vědět vůbec nic, mě stačí, co prosazují a jakým způsobem. Stejně jako je mi jedno, jak komunisté, fašisté apod. organizovali své demagogie, ani u těchto rádoby ekologických organizací mě to vůbec nezajímá. Já kdysi v mládí byl hodně činný v ekologických záležitostech, než mě to totálně otrávili tihle bůhví kým placení ekoteroristé, co si v zájmu mocných na ekologii jen hrají.

Původní Aleš

Jojo, třeba Voda z Tetčic, ta má několikastupňové demokratické struktury.

hank

Zkus jiný příklad.

fous55

Nepochybně! A za organizaci jedná a rozhoduje statutár. Tím je Miroslav Patrik. Tak jste to určitě myslel.

hank

Děti Země mají i další orgány, kde se rozhoduje a dohlíží.

Dalnice

Deti Zeme jsou tak nejak organi skrz naskrz…

ušatá

Ale hlavně se opírali o stanoviska odborníků, která nerespektovali ti, co jsou za výstavbu dálnice a tím i za sesuv a poškození tratě odpovědní.

nowas

On by tunel nevedl těma nestabilníma vyvřelinama, ale dole ve stabilních usazeninách.

fous55

Pokud vím, tak nestabilní tam jsou jen povrchové vrstvy na strmých svazích. V podzemí se jaksi nemá co kam sesunout.

Dalnice

Skoda ze to nevedel ten tunel pod Stromovkou

nowas

Ten je pár metrů pod povrchem. V těch místech, kde se to propadlo.

Spicer

Propad pod Stromovkou je spíše než neočekávaná geologie jistá arogance úředního/papírového aparátu.

Jarda

kdy tam pošlou bagr aby to odbagroval?

ABC

víte kolik se tam mezitím zabydlelo zvířátek?

Cucíno

Kocourkov. Hlavně,že za chvíli budeme jezdit po VRTce paralelně projektovane vedle nedávno postaveho koridoru. A regiony a vesnice stranou!!! Rovnou všichni musíme do Berlína,protože to papaláši rozhodli. Zatímco občané Dobkoviček, sousedům u sesuvu, už nejezdí do vsi ani autobus. To je realita jako od Neználka.

ušatá

A také k té ceně a nákladům. A nejen u této tratě. Proč se neudělá soutěž – výběrové řízení na projekt a řešení, aby bylo jasné, za kolik se to skutečně dá udělat? Vím od lidí, co se tím zabývají, že náklady by v takovém řípadě byly velmi, velmi nižší. Nakonec totéž platí třeba u „Koziny“. Komu tedy jde o to, aby se nenašlo levné a vhodné řešení?. Jen pro zajímavost, někteří projektanti a stavaři odhadovali a odhadují náklady na tuto opravu i kolem 50 milionů. Možná, že to není pravda, tak proč nevyhlásit na to soutěž a dokázat, že… Číst vice »

55p

vybereme Frantu z Dolní dolní, co to opraví třeba za 20 milionů! Co na tom, že to znova ujede… no a vyhodili jsme 20 mega 🙂

ušatá

Pokud o tom budou rozhodovat laici, pak určitě. Pokud si myslíte, že takto to tu funguje, tak pánbůh potěš, pokud je to pravda. Ale ta výstavba dálnice by to potvrzovala. A mimochodem, co víte o způsobu opravy tratě a technického řešení. Jistě tomu rozumíte, takže nám tu popíšte, jak těch 400 milionů je to správné řešení a správná suma!

David

Cokoliv je na tu trať hodně. Pokud někdo chce z Lovosic do Teplic, může jet autobusem po D8 či i8 v úplně krásném taktu a za zlomek ceny. Dát třeba půl miliardy do nějakýho lokálního vymetaky, kde při troše štěstí pojede 4x denně prázdná 810 nedává smysl.

fous55

Podle sborníku cen SFDI pro studie proveditelnosti tratí se za kubík náspu nebo výkopu počítá 1000 Kč. Odbagrování sesuvu nemůže být dražší než kopání a střílení zářezu. Při délce sesuvu 200 m by se musel v průměru odbagrovávat průřez 250 m2, aby to celé dalo 50 mega. Při sklonu svahů 1:1 a šíři trati 6 m by musela být výška sesuvu v celé jeho délce 13 m. To má k realitě hodně daleko. A odbagrovaný materiál by se mohl rovnou vagonovat a odvážet cca 1200 m směrem na Radejčín a vysypávat přes šoupačku do opuštěného lomu, takže i doprava a… Číst vice »

M262

Koukám že tahle klikatá trať s rychlostí 50 km/h nikomu nechybí. Spojení Lovosic a Teplic je rychlejší přes Ústí nad Labem. Má vůbec smysl tuhle trať obnovovat? Jediný význam může mít pro těch pár obcí které na ní leží

xyz

Jemně podotknu, že ta trať je v naprosté většině své délky nadále v provozu.

Profesor

Tak to koukáš špatně

Georg

ze statniho krev netece.
obce trat nezbytne potrebuji k rozvoji. jinak by je cekal upadek a neuprosny zanik, podobne jako obce, kam draha nevede…

ušatá

Tady nejde o nic státního. Tady někdo zavinil, že stavba způsobila sesuv pro nevhodné řešení. Na to bylo upozorňováno jž dávno, kolem 60. a 70. let projektanty a bylo jimi doporučováno jiné řešení. Odmítali se na této koncepci podílet. Přesto se silou mocí po roce 1989 dělalo vše v této nejhorší variantě, přesto, že odborníci ve svých analýzách potvrzovali, že hrozí nebezpečí sesuvů a zničení stavby. Takže je to víc než jasné, takže ti, co to zavinili, musí platit. Nikoliv stát – tedy my. A využití tratě je dáno koncepcí území, územním plánem apod. A je zase na těch, co… Číst vice »

Hala D

Asi neexistuje prosperující průmyslové a kulturní středisko kam dráha nevede. Že by to přece jenom mělo nějakou souvislost?

fous55

Existují celé prosperující státy, kde není ani metr kolejí. Například Island, Andorra, Omán nebo Brunej.

Hala D

No, žádné velmoci to tedy nejsou.

Granja

Když nechybí vám, tak už nechybí nikomu?

Jelen

Další takový. To, že nechybí vám konkrétně, neznamená, že nechybí nikomu. Těm, co tam pravidelně jezdí a jsou nuceni přesedat do autobusu (který jede zatímco vlak stojí a naopak) a také turistům tato trať rozhodně chybí. Obnovovat ji smysl rozhodně dává.

Romanero

To fakt nemáme žádného schopného experta, který by zjistil příčinu? Ono ve finále za to může být zodpovědný každý z té trojice..

hank

Expertů máme dost a dost se jich k tomu celkem jednoznačně vyjádřilo, jenže soudní mlýny melou zoufale pomalu…

55p

Expertů je dost, hlavně v diskuzích na internetu.

hank

S trochu snahy a dobré vůle lze i na tom internetu najít dost hlasů skutečných odborníků.

ušatá

Nebo z nějakého zvláštního důvodu rychleji a lépe mlít nemohou.

Honza R.

Evidentně to není úplně jednoznačné. Expertů se vyjadřovalo několik a expertizy měly protichůdné závěry.

hank

Není expertíza jako expertíza.

Luboš Beneš

Dobrá správa jako obvykle Již brzy….

Pampeliška

Ostuda brouků pytlíků od Bureše

hank

Akorát že vůbec. Jak je uvedeno v článku, záležitost se táhne už od r. 1996.

David

Takže někdo, kdo byl 8 let ve vládě za to teda nemůže?

hank

Můžou za to svým dílem všichni, kdo se na tom rozhodování od r. 1996 podíleli. Babišova vláda přišla už víceméně k hotovému a jenom oportunisticky nechávala věcem volný průběh. Hlavní viníky bych nicméně hledal ve druhé polovině nultých let, tj. především za obou Topolánkových vlád. BTW, původní projekt D8, který počítal s ochranou dotčeného místa proti sesuvům, byl v průběhu výstavby kvůli úsporám pozměněn. Ale hledání viníků teď už nemá smysl. Smysl má hledat řešení. (Ne že by se mi nelíbilo, kdyby konečně dostala průchod spravedlnost. Nicméně v dané situaci, kdy půlka národa volá po aplikace metod soudce Lynche a… Číst vice »

ušatá

Není možné, aby takové věci stále procházeli a byli všichni beztrestní. Své tam měl i kraj, za panování jistěho Šulce a ODS. I tam je nutné hledat příčiny.

hank

Ano.

fous55

Geologický ústav jako nejvyšší autorita v oboru už od počátku příprav před nebezpečím sesuvu varoval. Jeho stanoviska byla ignorována a zatajována. Tož tak.

jonáš

Za co může, za to že se estakáda rektifikovala a zpevňovaly se základy? To bych jim klidně k dobru připsal 😀

ušatá

Plánování této stavby se táhne již od 60. let a právě pro rozpory a poukazy na tzo, že se musí hledat jiné řešení (ten tunel byl vždy nejvíc preferován a vyšel by nakonec levněji než to, co se stalo).

Tomas

Krásnej příklad toho, jak státu mnohem více záleží na automobilové dopravě místo kolejové. Takhle tady za chvíli bude všude akorát štrůdl kamionů a zácpy.

P_V

Jistě, budeme vozit kamiony po lokálce pod Milešovkou, protože ta dálnice vedle je zlo samo.

David

Důlní úzkokolejka ke každému Alzaboxu!

Jerys

Tak určitě města a stanice můžou být obsluhovány …skladiště obchody třeba kdyby se domluvili dva tři řetězce …přístavim vůz ..např z mlékárny atd oni si ho vyloží s ještěrkou.ja vím je to složité a nechce se

Herold

Především je to úplný nesmysl.

Jerys

Není to nesmysl. Od výrobce přímo do obchodu..

Mendy

Jasně, konkurenční řetězce budou spolupracovat. 😀

Pan průvodčí

Řetězce mají vlastní distribuční centra, kam mlékárna přiveze návěs a centrální sklad to pak distribuje dle objednávek prodejen.

marek hudec

váš návrh je realizovatelný …. WAIT FOR IT….. pouze v centrálně řízené ekonomice…………..vzpomínáte? už to tady kdysi bylo (RVHP, KSČ, OPBH, SČSP, StB ,SSM….)

Jerys

Zlaté RVHP.

jva

Jistě, vyspělost země se měřila podle tun oceli na občana a rok, co bylo potřeba, chybělo (hajzlpapír), vývoj nijaký, protože odbyt zajištěn (třeba T3)

Jerys

Ano teď vyrábíme kulové s přehazovačkou a Čína a západ si tu masti kapsy.

xyz

To je pravda jen zčásti.

A nebýt komunistického režimu, nemusela by to být pravda vůbec.

Jarda Zhor

Ona ta čína je komunistická…

hank

Jenom na plakátech.

hank

Kdyby se už tehdy měřilo ukazateli typu HDP, nejspíš by to vyšlo ± nastejno jako dnes. Mainstreamovým ekonomům bývá jedno, jak se těch čísel dosáhne.

Hala D

Něco na tom je. Kdyby ke každým větším logistickým uzlům vedla úzkokolejka, neměli bychom města zas**ný autama a výfukovejma zplodinama. A dovezlo by se to taky.

Kebab

Obnovení provozu na takové trati za půl miliardy? To je ekonomicky vysloveně úchylné. Holt z cizího krev neteče. Pořád ale lepší než modré zábradlí a půl nádraží k tomu někde uprostřed ničeho.

Anonym ze severu

Když něco funkčního zničím, měl bych to majiteli opravit (pokud o to má majitel zájem).

hank

Není zájem zjistit, kdo a jak to zničil.

P_V

To by muselo být jasné, kdo to zničil. Jenže oni za to můžou společně všichni zúčastnění s vyšší mocí dohromady a nedá se říci, kdo za kolik. Včetně původních stavitelů trati, že to v sesuvném území postavili.

hank

Jak už zde bylo víckrát řečeno, všichni zúčastnění nikoli; a když před tou tzv. vyšší mocí včas předem varovali ti, kdo na to mají odborné gebíry i kulatá úřední razítka, nelze o působení žádné vyšší moci vůbec mluvit. Pokud jde o „vinu“ původních stavitelů trati, není mi známo, že by tam k sesuvům po dobu její existence došlo/docházelo; ale mohu se samozřejmě mýlit. Nicméně Ústecko-teplická dráha si s obtížnými podmínkami zakládání železničního spodku poradit uměla. Důkazem je jiný obtížný traťový úsek severočeské transversálky, a to v okolí Karlova pod Ještědem, který jezdili studovat i zahraniční odborníci. Známý historik severočeských tratí… Číst vice »

ušatá

Svatá pravda!!!!!

ušatá

Ta trať byla postavena dobře, počítalo se tam s tím a důkazem je i to, že to přes sto let vydrželo i s okolními stavbami a silnicemi!

Mirek Zv.

Původní stavitelé neodtěžili do hloubky materiál tak, aby přerušili kluznou vrstvu. Stavitelé dálnice to udělali, proto je to jen a pouze jejich vina a vše ostatní je jen a pouze politika.

ABC

majitel si to zničil sám sobě a zájem zjevně nemá

libor

jenže taková logika chybí, 10let to nikdo nechybí a pak je problém. kdyby to byla nějaká hogofogo trať, ale toto? nákladů 0, osobka kolik? bída.

Tomas

Tak těžko tam může něco jezdit když kus chybí. A nemáte pravdu ani v tom, že to nikomu nechybí. Navíc, kdyby to netrvalo 10 let obnovit, tak jsou náklady o dost nižší.

Georg

cisla sem radeji nikdo neda…

hank

Kdyby se sem dala skutečná čísla včetně nákladů na likvidaci následků působení údajné vyšší moci, museli by všichni rádobyekonomové zalézt do děr a držet tam huby, protože jejich „skutečná“ čísla možná dobře vypadají v tabulkách a prezentacích určených médiím a politikům, ale se skutečností nemají nic společného.

ušatá

Přečtěte si, co jsem k tomu psal. Ta částka je pravděpodobně nesmyslná, jako navrhované řešení. A platit musí ten, kdo to zavinil. Těch lidí není málo a asi by se z nich dostalo peněz dost. A možná že pak i díky tomu by se najednou našlo podstatně levnější provedení!

Hala D

Ale když by byla silnice za půl miliardy, nikdo by ani nepíp, protože obchody a tranzit kamionů vyloženě chceme..

Kebab

Holt by ta silnice nejspíš měla lepší využití pro mnohem více lidí, tak proč by kdo pípal.

Erik

D8 mela byt v tunelu od pocatku. Smutne, ze se tak nestalo. Ja uz u toho asi nebudu, ale odhaduju, ze se za 30let, tunel stejne bude stavet

radam

Naprosto souhlasím – krajina je navíc tou dálnicí zdevastovaná, tunel by býval lepší i z tohoto pohledu. A davy vykřikují proti spolkům jako Děti Země že jsou to eko-teroristi. Dnes už to nikoho nezajímá, život jde dál … nyní nás to samé čeká se severním pokračování Pražského Okruhu – další nevhodné trasování v přímém přenosu…

P_V

Z pohledu provozních výdajů a energie by zas ten tunel tak výhodný nebyl.

Petr David

Z pohledu provozních nákladů především není výhodné tahat Evropou stejné zboží sem a zase tam.

Herold

Z pohledu jakých provozních nákladů?

ušatá

Tady se to dá chápat tak, že je zbytečné stovky km vozit něco, co mám doma a ještě kvůli tomu udržovat drahou a neefektivní infrastrukturu a ještě působit negativně na krajinu, klima, zdraví lidí apod. A to vše stojí strašně moc peněz, jen není ochota se o tom bavit a počítat to, protože se prosazují stále jen něčí zájmy, jen určitý typ ekonomiky apod.

ABC

nebojte se, to vyřeší politika nerůstu!

Jan T.

Stačila by politika lokální spotřeby a omezení dotací. Je přece absurdní, že se české mléko vozí do Německa, aby se k nám dovážel zpět německý sýr.

hank

To se vyřeší samo, i když se politika nerůstu neprosadí. „Nekonečný“ exponenciální růst v konečném systému, pokud se nezastaví zásahem zvenčí, nutně vede k destrukci toho systému. V tomto ohledu se kapitalistická ekonomika nijak neliší od rakovinného bujení nebo jaderné řetězové reakce. K politickému rozhodování jsou jenom dvě možnosti: Buď ten proces zastavit řízeným způsobem (tj. politikou nerůstu) nebo tomu nechat volný průběh – až po tu destrukci systému (aka současné podoby lidské civilizace).

Kebab

Takže komunismus nebo smrt? Better dead than red.

hank

A to říká kdo? Lidstvo má jenom ty dvě možnosti? Kapitalismus nebo komunismus? Zarytí obhájci statu quo si naopak spíš umějí představit smrt než konec kapitalismu… Žádné společenské zřízení tu není nafurt. Zatím každé skončilo a bylo vystřídáno něčím jiným, přičemž to jiné nikdy neznamenalo návrat k tomu minulému. Dtto jistě platí i o kapitalismu; tedy za předpokladu, že ho nenecháme zničit planetu neřízeným exponenciálním růstem. Že si nikdo dnes neumí představit, jak to nové bude vypadat, na tom taky není nic divného. Kapitalismus taky určitě nevznikl tak, že by si benátští nebo janovští obchodníci sedli ve 13. století ve… Číst vice »

ušatá

To není pravda, výpočet na to byl a uveřejnili ho i DZ. Bylo by to pravděpodobně levnější než současný stav provozu.

hank

Přesně.

(Jinak viz též můj post dříve v této diskusi.)

PavelX

Vidím, že tahle urban legend s tunelem bude žít ještě spoustu let, stejně jakože D1 je přece tankodrom, a také že máme nejdražší dálnice na světě.
Ono totiž stavět tunel v geologicky nestabilním prostředí je rozhodně levnější a snazší, než postavit most, že? Vidíme třeba u tunelu Hřebeč na I/35, nebo u tunelu Pohůrka na D3, či snad u krátkého tunelu Homole na D35. Úplná pohoda.

hank

Toto tvrzení jako by vypadlo z modelů neoklasických ekonomů, kteří si všechno, co platnost jejich výmyslů znevěrohodňuje nebo rovnou popírá, zahrnou do externalit a ty následně ignorují.

Georg

co to proboha melete…?

ABC

staří soudruzi se zase rozvášnili

hank

Opory režimu neumějí nic lepšího než nadávat svým oponentům do starých soudruhů…

adamgolias

ono je rozdil geologicky nestabilni podlozi ve smyslu 5 metru zeminy na skale nebo prvohorni magmaticke vyvreliny . tunel asi nikdo nechtel hrabat par metru pod zemi ( ktera se zde svezla po stabilni skale ) ale prave v tech miliony let starych stabilnich horninach

ušatá

Nemáte pravdu, musel byste se to to zajímat a najít si třeba projekty a propočty k tomuto řešení. Ten tunel byl ve své podstatě bezproblémový a jednodušší než to, co se prosadilo na tom povrchu.

fous55

No právě proto nemohl projít. Byl jednodušší a tudíž levnější! To nelze připustit!

ušatá

Bohužel, blížíte se asi tvrdé pravdě. Takto to u nás, bohužel, chodí. A naivní a neznalí souhlasí s těmi nehoráznými částkami za cokoliv.

Tonik

Proč to obnovovat. Nikomu to 10 let nechybí, tak v čem je problém

Rychloběžka

Prosím pište za sebe, děkuji.

ušatá

Přidávám se k vašemu názoru.

Jelen

Že to nechybí vám konkrétně neznamená, že to nechybí nikomu. Vy přeci nejste všichni.

Tonik

A vy taky ne. To že vám to chybí, neznamená, že se to musí obnovovat za každou cenu

Jelen

Není jediný důvod, proč by se to obnovovat nemělo. Že to 10 let nefunguje neznamená, že to nikomu nechybí, nevím jak jste na takovou blbost přišel.

ušatá

A proč? Ab y se viník vyhnul trestu?

ksz

Přesně tak

Vavrroch

Anketa: kdo si myslí, že dříve než v r. 2030 bude celý úsek mezi stanicemi Chotiměř a Radejčín sjízdný pro kolejová vozidla, nechť dá plus, kdo tomu nevěří, ať dá minus.

David

No, ta sjízdnost… Když nedají teď těch 300 osobáku a nákladní vlaky, tak jim to asi neobnoví.

ušatá

Tady by to neměl být problém. Je tu i dost míst, kde může (a dokonce byla) být výroba, sklady, nakládka a vykládka i osídlení. Takže navázat to na koleje není problém. Čili nestavět ve volné krajině, na zemědělské půdě, ale využít již dříve zabrané plochy a plochy navázané na železniční dopravu.

hank

Skutečnost: Brownfieldy se nechávají chátrat nebo se používají jako černé skládky odpadu ilegálně dovezeného z Německa a pro velkosklady se zabírá zemědělská půda.

Ladislav

200 metrů kolejí se řeší 10 let. Bravo.

P_V

A až na těch 200 metrů postaví za půl giga most, to zas bude řevu, jak se lejou neskutečné peníze do marhinálních lokalit podobně jako do mšenky nebo lužce, zatímco stále nejsou hotové důležitější věci jako koridory, železniční uzly, přeshraniční spojení, dálniční síť, obchvaty obcí na rušných silnicích…

xyz

Naopak – za těch 10 let nevložení těch peněz do opravy příslušné části t-097 zbyly peníze na všechny ty koridory. 🙂

(v parafrázi některých názorů právě ve smyslu „neopravením té které vedlejší tratě zbydou peníze na X dalších investic na hlavních tratích“; stejně tak jako 12letou neúdržbou příslušné části Koziny, což ostatně byla tehdejší – bártovská – motivace, tedy ukončením údržby nevyužívaných tratí zlepšit údržbu tratí využívaných)

P_V

Za Kozinou podle mě stály (stojí?) jiné důvody, zejména stavba obchvatu, na který by se tak nemusely brát cizí pozemky.

Kubrt

Obchvat (čeho?) by se těžko vešel jen na pozemek dráhy.

P_V

Obchvat Libouchce a Jílového. Stále není jasné, kudy povede, protože všude jinde jsou zas různá cenná území nebo také potenciální sesuvy.

xyz

Již před desetiletími postavený obchvat Ludgeřovic se na jeden drážní pozemek vešel, že.

jal

Jenže to znamenalo dosypání náspů a rozšíření zářezu.
A že pilíře mostu bývalé úzké to dovolily.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=53641291&newest=1&yaw=4.890&fov=0.627&pitch=0.067&x=18.2205963&y=49.8980007&z=19&base=ophoto

Hala D

Další důkaz proč je dráha prostorově efektivnější než silnice.

xyz

I v přepočtu na stejnou kapacitu? 🙂

Hala D

Určitě ano. Nemusí být na každém vagonu kabina pro řidiče a motor.

Ladislav

Čím déle se bude otálet tím to bude drašší. Pak se řekne že to nemá cenu.

Fučida

A teď to cenu (nebo spíš smysl) má?

Anonym ze severu

Cenu to má. NAD tam místo vlaku jezdí 10 let a jak Ústeckému kraji, tak i cestujícím nečinnost SŽ/státu dosti vadí. Jenom to jaksi není moc vidět.

hank

A když na to někdo poukáže patřičně nahlas, je označen za ekoteroristu nebo rovnou komouše…

Ladislav

V plánu je (byl) dvouhodinový takt.

Jelen

Ono to bude nejspíš tím, že se to těch 10 let vůbec neřeší.

ušatá

Bohužel, máte pravdu. Kdyby se chtělo, bylo to už hezkých pár let opravené. Vím dokonce, že se o tom jednat nechtělo a šlo se tvrdě po likvidaci.

Ladislav

Asi není vůle to řešit ( politická?). Kdyby se chtělo tak už je to dávno opravené.

Anonym ze severu

Každý soudný tam vidí, odkud asi vítr vane a jak k tomu nejspíš došlo. Kéž by šlo už jenom o 200 m. 200m úsek je jen to, co jim ujelo a kde bude přemostění. Dál se hnul rošt v úsecích 2x cca. 700 m od okraje sesuvu (po obou stranách) – je zvlněný a některé pražce nejsou ani ve štěrkovém loži, jak se to hnulo. Náspy jsou zkroucené, u Dobkoviček násep mírně ujíždí (je provizorně zajištěný). Další věc je, že trať mezi Chotiměří a Radejčínem je už pěkně zarostlá a bude se muset obnovit komplet kolejový rošt. V některých zastávkách… Číst vice »

ušatá

Pokud by se to tam sesouvalo, či hroutilo, mělo by to dopad i na dálnici dole a vše, co je pod tím. Čili stejně se to musí zabezpečit i v tomto místě. A pak ujž je jedno, jestli na tom bude pár metrů kolejí.

ušatá

Je to víc než směšné. Navíc zde byla navržena zcela jednoduchá a rychlá řešení, za zlomek uváděné ceny. Je tedy otázkou, proč to je tak, jak to jde. A kdo za tím stojí a proč. Ale to už jsem psal – stačí vypsat soutěž na efektivní a rychlé a jednoduchné řešení.

Ladislav

Zlomek ceny. Tady jde o to aby si někdo namastil kapsu.

Clovek

Aspon se cast nakladu na sanaci sesuvu na dalnici mori tim, ze stat nemuze dotovat vozbu vzduchu v regionovach.

Zbytek trate by byl velmi vhodny na cyklostezku, idealne v kombinaci s navazujicimi tratemi pres Teplice az do Decina.

xyz

Já jsem měl za to, že už od loňského předjaří tam jezdí Spidery namísto Regionov. Jedním Spiderem jsem tam loni v březnu jel.

Mimochodem stát přispívá na železniční dopravní obslužnost do rukou Ústeckého kraje i za úsek Lovosice – Radejčín, neboť jde o NAD za objednávanou vlakovou dopravu.

Rychloběžka

Ano, z Teplic do Radejčína jezdí v drtivé většině 841.2.

xyz

** A vlastně letos na prvního máje jsem v Úpořinách přestupoval z Regiojetu na ČD, kdy se tam setkaly 2 nové jednotky Regiojetu a 2 zánovní Spidery ČD. Tzn. zase žádná Regionova.

Rychloběžka

Další posedlí cyklostezkou. To už je snad duševní nemoc, s prominutím, stavět místo lokálek cyklostezky.

jans

Cyklostezka nic nestojí, zvláště pak, kdy se na ní nemusí (jak je ostatně všude zvykem) pokládat asfalt. Navíc je bezúdržbová. A to nejdůležitější: nejsou všichni tak dobří jako Vy, aby mohli jezdit všude na kole

David

A Elektrokolo či elektrokolobezku byste nezvadl? A pokud ani to ne, jak se vám chodi někam 1-2km do polí na zastávku a nastupuje z peronu do 810?

Jiří Kocurek

Z Radječína to přece každý vyběhne bez zadýchání po spádnici, modré zábradlí překoná přemetem a do 810 naskočí parakotoulem!

Teda kromě mě. Pudu na bus, možná pak přestoupím ve Stadicích.

M19

Že by se jezdilo po kamení? A ten sesuv? Postavíte jim za půl miliardy most?

Bartol

Příklad: Stavím dům a vykopal jsem hlubokou jámu pro základy a garáž/sklep. Na fasádě sousedních domů se objeví praskliny. Kvůli silným pohybům půdy nelze zavřít dveře sousedních domů. Kdo je za to zodpovědný? Jako stavebník samozřejmě já. Ale mohu buď přenést odpovědnost na (pojištěného) projektanta stavby, pokud došlo k chybám při plánování, nebo to vyřešit díky pojištění stavebníka. Protože i kdyby bylo vše řádně naplánováno, vykopáno a zabezpečeno: Jsem odpovědný za škody na cizím majetku a musím provést opatření k nápravě. Bez ohledu na to, v jakém stavu byla sousedova stavba, pokud jsem ji zhoršil: jsem odpovědný. Z tohoto důvodu… Číst vice »

ABC

jako že se měl stát domluvit sám se sebou?

Bartol

Každá státní organizace má také svůj roční rozpočet. Na jeho konci se můžete podívat, jak dobře či špatně tato organizace hospodařila s penězi. A v tomto případě dostali silničáři volnou ruku. Takže to všechno jde na vrub železnic bez jejich vlastního přičinění. Jinak jsou na tyto události také rizikové rezervy pro neočekávaná, ale možná rizika. V podnikových strukturách je zcela běžné, že jedna dceřiná společnost platí druhým kompenzace (například z rezerv) za chybné stavby, protože to vyžaduje zákon. Nikoho nezajímá, že jsou ve stejné skupině a konečný výsledek je stejný. V opačném případě jsou rozvahy zfalšované a v případě případného… Číst vice »

ABC

V podnikových strukturách je zcela běžné

Tak! Řídit stát jako firmu!

Leinad

Jenže tady je ještě příčinná souvislost. Že došlo k sesuvu při stavbě neznamená, že to bylo kvůli stavbě. Kousek od dálnice je kamenolom, který do toho možná takx vstupuje.

hank

Ale prdlajs. V článku je to jenom naznačeno: Proti zvolenému způsobu stavby předem a včas protestovali geologové (ČGS – státní organizace!) a aktivisté, jenže varianta tunelu, kterou prosazovali, se notáblům in-charge především z ŘSD zdála drahá a na dlouhé lokte. Když se teď sečtou všechny škody, tak tunel by vyšel levněji a už mohl být dávno v provozu, zatímco trať by nedoznala žádné újmy. Ti lomaři posloužili státní politicko-kriminální mafii jako obětní beránek, protože zřejmě nemají dostatečné politické krytí, a v článku taky není řečeno, že podloží pod současnou trasou D-8 se pořád ještě neustálilo, takže lze očekávat další škody.

Anonym ze severu

Ono už laickým pohledem, jak to tam vypadalo a vypadá, za to přece nemůže nést vinu ten kamenolom. On odvodnění měl, sesuv začal až za odvodňovacím příkopem (který se nesesunul a zůstal na původním místě), sesunulo se vše, co bylo pod ním. Kdyby tam byla odvedená spodní voda, proč se nesesunula i ta cesta, která je mezi kamenolomem a odvodňovacím kanálem (začátkem toho sesuvu)??

ksz

Ekologisti dlouhodobě vřískaj proti úplně všemu a navrhujou naprosté ptákoviny, tak ať se nedivěj, že je nikdo nebere vážně.

hank

Vypláchni si.

Leinad

Varovali a velmi pravděpodobně oprávněně. (Já taky teorii s kamenolomem nevěřím, akorát neznám důkaz)
Jestli se někdo nemá divit, tak ten, kdo je z principu ignoruje bez ohledu na to, co říkají.

Bartol

Geologie v České republice je ve srovnání s jinými zeměmi velmi složitá, a to i vzhledem k malé rozloze státu. V podstatě je Česká republika z geologického hlediska silně stlačenou velkou zemí. Nachází se zde mnoho zlomů, vrstev z různých období historie Země, zemětřesných oblastí, výškových rozdílů. A zde, v oblasti, kde došlo ke škodám, je geologie ještě složitější. Geologové milují staré České Středohoří z třetihor a geologii České republiky. Na druhé straně Jodi Alpy mnohem větší, ale geologicky velmi mladé. Zde byli prostě nedbalí a chtěli si vše zjednodušit. Představte si, že by přímo tady byla osada a byla… Číst vice »

Bartol

Geologie ≠ Ochrana životního prostředí/ekologie

Geologie v tom to případě říká jaká je zemní situace, co tam je a co to děla a jaké to má vlastností. Geologie neříká co se má a nebo nemá dělat.

ušatá

Tak si od nich třeba leccos přečtěte. Tady třeba celou anabázi, co dělali a jak vše zdůvodňovali a měli to podložené expertízami. Jen je nikdo nebral vážně a byli napadáni. Spíš by se opět mělo vyšetřit, proč byli napadáni a proč ta jejich zjištění nikdo nebral vážně, proč se jimi nezabýval. A i zde by se tedy našli další viníci současného stavu!

ušatá

Ten kamenolom tam funguje také snad přes sto let a nikdy se nic nestalo. Až jako na potvoru při stavbě dálnice se ten lom začal podílet na likvidaci této skvělé stavby!!

PvvS

To je v pořádku. Ta skvělá dálnice funguje.

hank

Všeho do času.

Tuňák

A má to smysl, kvůli těm pěti párům Regionov, narvat do toho ty miliardy? V případech jako tenhle by stát měl na férovku říct, že trať se obnovovat nebude, protože přínosy neodpovídají nákladům.

mgr.pavel

„Vždycky tam jezdily vlaky. Dva denně.“

(pro jistotu: paroduji #mynic instituci)

Alex

Trať vede atraktivním územím Českého středohoří, má potenciál jako trať Most-Lovosice..

Petr Jetelina

#potenciál

M19

#nemateargumenty

Frantisek

„mynic“ by to ale přece nejraději také zrušili. Tady jezdilo o dost víc než dva denně, byť poslední dobou pohříchu jen osobní, zatímco náklady jsme již usilovně vyháněli do aut.

ušatá

Vše závisí na koncepci a na tom, zdali si budeme na tu eko omiku, životní prostředí a zdraví lidí jen hrát nebo se to začne brát vážně . Ale asi bude lepší ve jménu toho likvidovat dobytek, bydlet ve společných bytech, žrát hmyz, bourat elektrárny apod.

Jochimstahl

Tak já tam jezdil často. Zato po té gigadálnici jsem jako neřidiči nejel nikdy. Dálnice mi je k hovnu.

Kebab

A já a tisíce dalších přesně naopak.

hank

Úroveň demokracie se pozná podle vztahu k menšinám. Demokracie není o tom, že většina bere vše.

Nic ti (zatím?) nebrání řídit. Neřidičů je dost početná menšina: cca 43% zdejšího obyvatelstva. Řekl bych, že zájmy 43% obyvatelstva by se neměly ignorovat. Třeba už jen proto, že zítra se součástí té menšiny z různých důvodů můžeš stát i ty, stejně jako kdokoli jiný z většiny.

Ale třeba se mýlím a většina tady demokracii nechce… Pak by to ale měli poctivě veřejně přiznat.

Vavrroch

Myslím, že spíš než o odpor jde o lhostejnost. Po poddaném lidu se co pár let vyžaduje nadšení a podpora pro nějaký další vrchnostenský záměr, zatímco (nezanedbatelná) část poddaných přemýšlí, zda vydrží do výplaty.
Jsou-li nějaké vyšší ideály takovým lidem šumák, jejich názor nesdílím, ale nedivím se jim. Nakonec se ty lidi podaří úplně udolat a oni se sklopenými hlavami řeknou, že to všechno podporují a že rozkazy vrchnosti plní – i do přinesených nádob. Disciplína musí bejt.

hank

Ale vždyť si tam lidi tu vrchnost volí sami… „Nakonec se ty lidi podaří úplně udolat…“ A to je právě ta chyba. Volební právo, 8hodinovou pracovní dobu a sociální stát si lidi vydobyli za 120 let velkých a úspěšnýchh sociálních hnutí. Je smutné, že posledních 40 let si to (nejen v Čechistánu) nechávají od té vrchnosti zase ukrást. „Po poddaném lidu se co pár let vyžaduje nadšení a podpora…“ Kdo se cítí jako poddaný, akorát se třese strachy, aby nepřišel o to málo, co si ještě nenechal ukrást. Což je zárukou, že nakonec přijde úplně o všechno. „…i do přinesených… Číst vice »

ušatá

Až si to všichni do haléře zaplatíte, tak tam jezdit nebudete a budete rádi ve vlaku nebo doma.

Bartol

Já bych to viděl spíš na dlouhodobou opravu která nespěchá a tímto pádem bude levnější. Otázka je, jestli kraj krátce po opravě provoz na tomto úseku zruší. Na to je Ú-kraj profík.

Jiří Kocurek

Kraj? Pokud vím, tak dráhu z Děčína do Telnice zneprovoznila Správa, přestože náklady na údržbu vykazovala. Osočováním kraje to nevylepšíte.

hank

Kraj za nadšeného přizvukování tehdejšího vedení města Děčína.

xyz

Těch párů je o něco více.

A nejezdí tam už od loňska Spidery?

P. S. Kolik by tam toho podle vás muselo jezdit, aby se to podle vás obnovit mělo?

ušatá

Hlavně je to ale využitelné pro nákladní dopravu a přilehlý průmysl, zemědělství atd.

Chronosphere

Vy žijete v 19. století,ne?

Hala D

Ne ve 21. stol, přetíženým smradlavými a zabijáckými kamiony.

ušatá

A vy jste asi zase strašně progresivní. To už tu bylo i v minulosti a jak to dopadlo?

Frantisek

Co vozit třeba ten štěrk z lomu opět po kolejích? Jasně, tady už používají dálnici, která to unese (odhlédnu od energetické náročnosti takové silniční přepravy). A někde dále, kam by to i po těch kolejích šlo, zase budete lkát, jak jsou ty místní cesty rozbité, a že je potřeba další dálnice. Turistika = rozlehlá parkoviště místo polí, stín nahradí stánek s limonádou. Ideál. 🙂 Ale tak hlavně, že za mrtvoly na přetížené silnici mohla absence dálnice, jiné řešení přeprav přece nepřipadá v úvahu.

Hala D

Bohužel je to tak. Řveme, jak jsou kojeje drahé, ale že pak dáme dvojnásobek za údržbu zničených silnic, výstavbu nových silnic a výplaty pojištění za havárie, či úmrtí, zmírňování klimatické změny, o tom už se nemluví. Ekonomika hadra.

ABC

opět? on se po nich někdy vozil? a kde se nákládal?

Kubrt

V Dobkovičkách bylo nákladiště.

Radek Vizi

Ano vozil, nakládalo se v Dobkovičkách, pokud nevěříte, podívejte se na letecké snímky dané lokality
Oficiální důvod, který majitel lomu uvádí k přepravě je ten, že zákazníci neodebírají kámen v takovém množství, aby byla přeprava po železnici použitelná

Jiří Kocurek

Tak pokud zákazník odebírá 1/2 či jen 1/4 vagonu, protože to je 1 auto a nechce kvůli tomu zdvoj(čtyř)násobit tolik proklínané skladovací prostory… Tak dostane ultimátum od lidovým milicí?

digi

No nikdo je nenutí podnikat… Hospodarska komora furt tvrdí jak je podnikání o odpovědnosti, no tak at jsou odpovední a zajisti si zasobovaní…

ušatá

Ona je to otázka hlavně ceny, kdy ta silnice neplatí, co by platit měla. Pak by i ty ceny celkově vypadaly jinak a i ta železnice by se uživila.

hank

Ještě koncem 80. let lom obsluhovaly 4 páry přestavovacích vlaků denně.

adamgolias

uhli . z krusnohori do lovosic . a pak na lode a do vnitrozemi

55p

uhlí do Chvaletic na lodě už skoro 30 let nepřekládáme, protože je levnější ho vozit vlakem.

hank

Pro návoz severočeského uhlí k Labi a jeho dopravu šífy dále do Saska, kde si Ústecko-teplická dráha (ATE) udržela téměř monopolní tržní podíl až do zestátnění v r. 1923, vždycky sloužila trať od Mostu/Duchcova/Teplic do ústeckého Východního přístavu; ani transversála nebyla s tímto záměrem budována. (BTW, proti proudu se uhlí v těch dobách po Labi nevozilo. Dřevěné šífy se stavěly v německých labských přístavech, proti proudu je vytahovaly labské řetězové parníky, protože na dně řeky ležel až do konce 40. let řetěz, po němž se parníky proti proudu „šplhaly“, a ložené jezdily po proudu samy, nanejvýš s pomocí plachet. Labský… Číst vice »

adamgolias

ATE vybudovala tuto trat pravdepodobne jako depozit zisku. je velkoryse vedena na dlouhych rampach , vypravni budovy velke vystavni , a to jen proto ze co bylo ze zisku prostaveno , nemuselo se odvest v podobe dani. lokalky jsou s velkym prevsenim , vsude oblouky , tako trat mela suplovat hlavni trat z duchcova . z cesti i kvuli prevyseni se jeji potencial nikdy nevyuzil . ale presto se po ni vozilo uhli . mene nez po hlavni trati ale vozilo.

David

A ta stavba kam to budou vozit po vlečce má taky vlečku, nebo to mají překládat jen o kousek dál? Štěrk se tak nějak dá využít i na víc věcí než kolejové lože

Jiří Kocurek

On se dá většinou vytěžit v okruhu 50 km, takže je to nákladním autem maximálně hodinu do vedlejšího okresu. S překládkou několikrát dražší a nebude to do druhého dne. Přičemž zpracovatel štěrku má taky nějaké smluvní termíny, například na stavbě je dán termín odevzdání. Proč ty stavby tak šíleně dlouho trvají, když by se mohly ještě protáhnout?

Pan průvodčí

O víkendu šest, v pracovní dny devět. Kraj s osobní dopravou počítá jak v režimu ZDO, tak s dalšími šesti páry vlaků do Chotiměře. To už na rušení není. Autobusy NAD musí dlouhodobě odmítat cyklisty, turistická frekvence je, respektive byla celoročně silná. Autobus to dusí. Vlak byl navíc rychlejší, komunikace v srdci Českého středohoří jsou velmi úzké.

Jelen

Proč někteří zde musí tak nehorázně lhát..?? Jakých 5 párů? Vždyť tam jezdí 9 párů v kladiva a 6 o víkendech. A regionovy už tam taky nějaký ten pátek nejezdí. Obnovit tuto trať samozřejmě smysl má a není tak těžké přijít na to proč. Není to jen o turistech, ale i o pravidelném dojíždění – na jednom konci okresní město Teplice, v Úpořinách návazné vlaky do ÚnL i do Mostu, v Lovosicích jsou vlaky, resp. NAD za ně, zapojeny do taktového uzlu s návaznostmi na Prahu, Děčín, Litoměřice, Českou Lípu i Louny. Zastávky na trati 097 jsou ve většině případů… Číst vice »

xyz

Navíc těch 9 párů je stav limitovaný neexistencí vhodně umístěné stanice umožňující křižování v X:30 h (příp. zrychlení úseku Úpořiny – Chotiměř tak, aby se křižování v X:30 h stíhalo do Chotiměře) a tím pádem zavedení 1h taktu aspoň ve špičce, čímž by se počet vlaků mohl zvýšit na cca 13 – 14 párů.

ušatá

Máte pravdu, v minulosti tam byl požadavek na zajištění více párů vlaků, ale právě z důvodu technických se to nedařilo. Nyní je tedy možnost i toto napravit.

Jelen

Spíše bych řekl, že není jasné ZDA vůbec dojde k obnově. Když to nechali deset let bez povšimnutí, tak se dá těžko předpokládat, že se na tom někdy něco změní. Trať do Horního Slavkova také byla zavřena kvůli špatnému stavu některých pražců a jak to tam dnes vypadá (a tam už je obnova zcela mimo reálné možnosti). Toto je stejný případ, přitom obě tratě jsou dostatečně akraktivní nejen pro turisty, ale i pro pravidelné dojíždění.

Alibaba

Slavkov se dá obnovit kdykoliv, jen to chce nový svršek, kterej by se tam dával při opravě tak jako tak.

Jelen

Tam to už dávno není zdaleka jen o svršku, mostů i tunelů v havarijním stavu je tam dost. A kácení náletů také není něco, co by mohlo být zítra hotové.

Alibaba

Máte pravdu, chybí tam jeden ukradený most.
A asi bude potřeba přespárovat a zaizolovat některé kamenné mosty. Furt je to rychlejší než novostavba.
Vykácení stromů je detail.

ušatá

Není to tam tak zlé. Podle prohlídek, je to ve své podstatě v pořádku. Zejména tunely, ale i mosty až na ten ukradený.

Jelen

No já bych řekl, že všechny ocelové mosty by potřebovaly kompletně vyměnit, některé kamenné mosty by už nemusely být ve stavu schopné unést vlaky a tunely na tom také nebudou kdovíjak dobře (nehledě na to, že v nich bydlí bezdomovci), čili oprava by šla do vyšších stovek milionů, ne-li do miliard. Tady už bohužel není obnovení provozu reálné, narozdíl od tratě 097, kde stačí jen chtít.

ušatá

Kontrola stavu tam byla provedena před pár lety a vše bylo v pořádku – tedy žádný havarijní stav, oprava- zprovoznění- nevyžaduje nějaké vysoké nároky a náklady. Navíc tu má být silná nákladní doprava a není žádoucí, aby to šlo na zdejší silnice. Takže se to stejně bude muset obnovit, pokud se tu nechce vše – včetně průmyslu – zakonzervovat.

ABC

To bych fakt rád věděl co je ve Slavkově tak atraktivní pro turisty 🙂

ušatá

Už jste tam někdy byl a prošel si nejen Slavkov?

ABC

Ano. Naposledy o Velikonocich. A Vy?

ušatá

Já se tam vyskytuji docela často, několikrát do roka, právě pro to, jaké to tam je, jaký je tam klid, příroda a nakonec i ty zajímavosti pro turisty.

Jelen

Celá CHKO Slavkovský les, město a hrad Loket by se tím zpřístupnilo i z druhé strany, stejně tak Bečov nad Teplou. Navíc pro řadu turistů je atraktivní i samotná trať, vzhledem k jejímu trasování.

ABC

Myslíte jako ten nekonečný průjezd udolím obce Údolí kde se můžete shora kochat tím co má kdo za bordel na dvorku? A ze Slavkova do Jezu? Les? Jo, je takovej pěknej, zelenej….

Jelen

Trať s tolika mosty a tunely, to se u nás jen tam nevidí. Ale vám to vysvětlovat evidentně smysl nemá.
Ne, žádnej „zelenej les“, ale CHKO Slavkovský Les, jestli vám to něco říká…nejspíše ne. Pro vás ta trať asi opravdu není, ale je dost takových, kteří to vidí jinak.

ušatá

Vy asi raději sedíte u počítače než byste chodil po lese. A příroda vám asi nic neříká. Vaše smůla a chyba.