Deset let, deset nehod. Křižovatka na vytíženém tahu u Prahy dostane nové pruhy

Silnice I/9 u Předboje. Zdroj: ŘSDSilnice I/9 u Předboje. Zdroj: ŘSD

Celková doba kyvadlového provozu by neměla překročit 63 dní.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sova

Lepší řešení by bylo prodloužit přemostění nedaleké železnice i přes I/9 a vybudovat MÚK. Odbočovací pruhy situaci moc nepomůžou, naopak ji ještě znepřehlední, protože nově bude v křižovatce více proudů s různými rychlostmi.

praktik

Byla by to ovšem výrazně rozsáhlejší a samozřejmě i dražší akce.

Honza

Už jsem se bál, že z toho bude další kruháč.
Stejně se začne brzy řešit. Co s křižovatkou I/9 x IV/0093 ze Zlonína.
Ten nepřehledný horizont, 2 zastávky bus za horizontem v každém směru…
Po tom, co se tam vystavělo satelitní městečko se tam nastěhovali lidi a chtějí se dostat ven i domů, tak tam čekají na horizontu, než je nějaký dobrák pustí. Nic moc.

Navodar

Mozem potvrdit. Prestahoval som sa do Zlonina. Zastavka sa riesi a ma sa presunut viacej na Neratovice a vytvorit ostrovcek. Vyjazd je ale celkom zabava. Prekvapujuco ani nie v najvacsich spickach lebo kolona byva od kruhacu az po Zlonin a soferi vas vacsinou pustia. Horsie to je ked je vacsia spicka ale nie tak velka aby vytvorila zapchu od kruhacu.

Dachs

Nepřijdu s novou informací, že moc bezpečné to v daném místě není (jednu nehodu – „neodhadnuté odbočování“ – jsem tam ne až tak dávno míjel), stejně jako na dalších místech, resp. úsecích okolo. Intenzity tam přitom atakují 15 tis. / den a vyjíždění z těch vedlejších může být celkem slušný nervák. Silný provoz ale vedl ke zklidnění toho hlavního proudu – už se tam tolik bezhlavě nepředjíždí. Představa ideálu samozřejmě je přeložka I/9 s obejítím Byškovic (ad.) a novým (bezpečnějším) řešením všeho. O tom, kdyby byl článek 🙂

Kubrt

Mě by se líbil i článek o zdvoukolejnění tratě Praha – Všetaty a nasazení soudobých vozidel na zdejší vlaky 🙂 Ale samozřejmě ta I/9 taky potřebuje kultivaci.

Hafan

No, nejsem si opravu jistý, jestli zrovna přidání odbočovacích pruhů na hlavní přispěje bezpečnosti, ačkoli určitě nějaký efekt v rámci celkových úprav uzlu bude. Plynulosti na hlavní to pomůže určitě, ale z hlediska bezpečnosti bude výjezd z vedlejší ještě náročnější, protože bude řidič muset vyřešit (při levém odbočení nebo jízdě rovně) 4 kolizní proudy a najít společnou časovou mezeru všech 4 proudů. Od bezpečnosti jsou tu okružky, případně SSZ, obyčejná průsečná křižovatka bezpečnosti nepomáhá, víc pruhů v tomto (zejména v těch nejkritičtějších manévrech) nepomáhá. Tak uvidíme. V článku není žádná situace, nic, takže se to nedá moc dobře posoudit, ale… Číst vice »

mimochodem

Od bezpecnosti na (aspon vytizenych) jednickach jsou v civilizovanych zemich MUK.
Kruhace na jednicky mimo obec nepatri.
To akorat u Klatov se tedka buduje krizeni dvou jednicek … no samo, kruhacem. Achjo.

praktik

Nevidím žádný rozumný důvod pro tvrzení, že „kruháče na jedničky mimo obec nepatří“ – samozřejmě ovšem nesmějí být „pětníkové“ (čím větší průměr, tím lépe) a mohou mít i dílčí odbočné pruhy či „bypassy“, je-li některý odbočující směr silný, ale za smysluplný bych považoval naopak výrok, že „na jedničky nepatří neřízené průsečné (čtyřramenné) úrovňové křižovatky“.

Marťas

Je to vše o tom, jak umí řidiči na kruháčích jezdit. Když jsem byl v Anglii, tak mě úplně rozsekalo, jak tam mají kruháče i na dálnicích. Ale když se naučíte a zvyknete si, dá se všechno!

Zbynek

Jak bude zajisten pristup lidi na zastavku? Pokud se zvysi pocet pruhu, tak se z obtizneho pristupu stane pristup nemozny, napriklad pro hure pohyblive.
O prechodu, nebo alespon mistu pro prechazeni ani naznak.

Orange pilled

Chodci at klidne chcipnou. Co cekat u nas, kde autum se musi vse prizpusobit

none

Kdyz uz budou u te bezpecnosti, muzou kopnout i u zastavky Zlonin rozcesti smerem na Prahu

Jan Matoušek

Určitě to bude lepší, než stávající stav. Ale ještě by to chtělo nějak docílit ranní mezery mezi auty na hlavní. Holt do kolony, pravidelně vznikající po výstavbě kruhového objezdu u Líbeznice, se zařazuje vždy špatně.

Honza

Líbeznice – množné číslo.
Měšice a Neratovice také, ten, kdo tohle neustále przní by zasloužil výplach úst pepřovou vodou!

Zbyněk

Ženský rod.
Tj. Ta Líbeznice.

Michal

Ziju celej zivot v okoli Libeznic, a v zivote jsme zadna TA Libeznice!! Nerikali, to az naplavy a trdla co zas prekrucujou neco co se jim hodi! Chodil sem do Skoly do Libeznic za Vacka Novaka, v zivote to zadna TA libeznice nebyla, tak co tady kvokas!!!

Go_go

Nikoliv, na rozdíl např. od Hostivice jsou ty Líbeznice (místní nikdy neřeknou v Líbeznici, ale v Líbeznicích).

Zbyněk

Já jsem se kdysi ptal češtináře na Hostivice. A je možné obojí, jak je komu libo.

Honza

Ale Líbeznice jsou pomnožného čísla, čili vždycky ty Líbeznice.

Honza

Žiji zde 3 generace a vždycky to byly ty Líbeznice. Dědek, táta, já, moje děti říkáme ty Líbeznice, všichni sousedi taky, tak nám to, prosím, nekurvěte.
Pak mě ještě vytáčí, když někdo řekne, Líbeznice u Prahy. Žádné jiné nejsou.
Tenhle příšerný patvar jednotného čísla začali používat novináři ještě před tím, než byl Kupka (náš starosta) ministrem.
Jak píšu výše, Měšice, Neratovice, Hovorčovice, Hořice i Hořovice atd, všechno množné číslo.
Na Seznamu je to také v množném.

Jan Matoušek

Dobrá tedy. Omlouvám se všem dotčeným za chybné uvedení tvaru obce. Nicméně podstata mého komentáře byla někde jinde.