Deset let bez kolaudace. Dlouhý zkušební provoz Nového spojení napadl ombudsman
Nové spojení je v provozu téměř deset let, stále ale není zkolaudované. Foto: Jan Sůra
Každý den tu projedou stovky vlaků, jejichž cestující většinou ani netuší, jaká právní bitva o další provoz na této trati
Na Ministerstvu dopravy se, bohužel, razí teorie, že DS SŽDC je samostatný právní subjekt se samostatnou právní odpovědností, SFDI je taktéž samostatný subjekt, který si za svá rozhodnutí zodpovídá sám, Drážní úřad je samostatný subjekt, který si za svá rozhodnutí zodpovídá sám atd. Jen Ministestvo dopravy za nic nemůže a nesmí nic řídit, jen dozorovat, případně k dané věci vyjádřit své (nezávazné) stanovisko. Jakmile začne něco řídit a o něčem rozhodovat, tak už na sebe přebírá zodpovědnost za svá rozhodnutí, a to nikdo na Ministerstvu dopravy, až na několik výjimek, nechce. Bohužel, ani nový pan ministr to nezměnil. Proto je… Číst vice »
Bydlím taky v Příběnické. Dokud nebyly kolejnice vlnkovaté, tak byl průjezd vlaků tišší. Stačí přebrousit, stejně jako tramvajové koleje.
A mazat opornice srdcovek, ty dělají zdaleka největší kravál.
Kdo nemá rád vlaky (a jejich hluk) nemá bydlet u trati. Vlaky pod Příběnickou jezdí 150 let…
Že by stavba měla být zkolaudována, to tu snad nikdo nezpochybňuje. Notabene státní. Jak potom chce stát chtít pořádek po ostatních, když sám je v čurbesu. A tu výjimku nemá jen Nové spojení, takových staveb je povícero.
Osobně by mě zajímalo, co by dělal stavební úřad, kdybych stejně postupoval já u baráku. Nebo finančák, kdybych se rozhodl 10 let neplatit daně. 😀
No, já mám pocit že z bydlení v nezkolaudovaným baráku nikdo velký problémy nedělá. Akorát si tam nelze přihlásit TB.
Stát nemá co chtít pořádek po ostatních, od toho ho tu fakt nemáme.
Je to tak 2 roky, co se v Praze řešila absurdní věc, kdy po nějaké nově opravené tramvajové trati tuším na Vinohradech nemohou jezdit tramvaje po 22. hodině, protože jsou moc hlučné. Tak tam začaly jezdit ještě hlučnější autobusy, ty tam totiž jezdit mohou.
Bylo to v Belehradske ulici po jeji rekonstrukci, trat byla tissi nez puvodni, ale prisnejsi limity neumoznovali provoz v nocnich hodinach,… pro kolejova vozidla jsou prisnejsi normy nez pro silnicni vozidla,… nakonec se to vyresilo tim, ze lze pouzit puvodni limity pokud byla puvodni trat v provozu… (alepson myslim, ze to tak je)…
Napr. u novych tramvajovych trati, napr. na Dedinu, Zdiby, atd. se uz planuje jen denni provoz a nocni linky budou autobusove…
To je bohužel slušná absurdita. Kdo chce ticho má bydlet na samotě a ne ve městě.
Však tam taky prchají. Což leckde přináší další a další problémy.
Oni ovšem neprchají za tichem ale za levnějším bydlením.
A z těch samot pak dojíždějí do měst, což způsobuje onen kravál 🙂
Na samotě mi štěkají psi, houkají sovy a řvou cikády.
psi, souvy srovnávat s vytočenou motorkou? i vy vtipálku…
Je suis Maurice!
Tak to je slušný byrokratický bizár.
Nikoliv, to je jen tvrdohlavý úřední šiml, který se rozhodnul a rozhodnul se správně. Pokud jeho rozhodnutí bylo špatné, platí tvrzení z věty předchozí. Úřad chyby nedělá! Lidi možná, úřad ne! …. a pak to takhle končí. By mě zajímalo, jak uplatní současné tepelně technické normy v případě nové omítky pražského Hradu. Zda budou taky vyžadovat zateplení, jinak „rekonstrukce“ fasády povolena nebude.
To je ovšem pěkná pakárna.
Co si mám představit pod pojmem „kolejnicové absorbéry“? To je obložení stojin kolejnic tlumící hmotou? To už mohli udělat dávno a nejen tam.
Ano, je to tlumící hmota (takové gumoocelové bloky) na stojině. Mohli, ale chápejte to tak, že vše stojí peníze, a dneska když vidíte, že je člověk popotahovanej za každou blbost, tak se asi musí nejdřív prokázat, že to nebudou vyhozené prachy. Viděl bych to tak, že dostane-li to SŽDC úředním befelem osadit, tak to tam prostě nacpe a má jistotu, že ji nikdo nebude popotahovat.
Za byt v Praze u hlučného Nového spojení nabízím domek v Berouně u tiché dálnice D5.
Nevím, kam mám svůj příspěvek vepsat…zkusím to tedy na tomto místě…
Dlouhá léta jezdím do Francie, mám zmapovanou krajinu kolem VRT TGV…mnohdy estakáda vede kousek od obce, neřku-li přímo nad ní…projíždějící soupravu bych přirovnal ke zvuku stíhačky. Jednou jsem se ptal místního obyvatele, zda mu to nevadí. On hrdě pozdvihnul hlavu a odpověděl : „Vždyť je to přece TGV !“
To byl kouzelný dědeček. Záhy zmizel i s TGV 😀
jenže tady jsme v Čechách. být hrdý na nějaký produkt jako Francouz se tu nenosí…..
Ono je tedy dost rozdíl mezi TGV (či Šinkansenem/ICE/CRH) svištícím třístovkou a hydrama hýkajícíma na viaduktu, prostě obyč vlaky ve světovém měřítku celkově parametrově podprůměrné. Asi to nej je Raijet který u nás jezdí jen 160 km/h (rakouské si zajezdí i 230 km/h).
Meanwhile, vyjimka na hluk z aut je navzdy a zrovna na zizkove na konevce/husitske dost peklo. Jeden motorkar je horsi nez cely nakladni vlak.
Také mě to fascinuje. Tramvaje a vlaky jsou na zakázání, protože se v noci mají problém dostat na 40 dB nebo kolik to je a v létě vám (mě teda jo) pod okny jezdí choppery a sporťáky, které řvou určitě dost přes 80 dB až opadává malba ze stropu a dva se neslyší co říkají a ničemu to nevadí.
to máte pravdu jeden kretén na harleji vydá za několik vlaků o těch „závodnících“ co motorku tpočí a nemají tam tlumič raděj nemluvím. Nechápu, že si tak libujou v tom, že ta věc, na který sedí musí řvát, že to vzbudí celý město. Vůbec by mi nevadilo, kdyby za jízdu na motorce bez tlumiče (nebo s tzv „laďákem“) by bylo rovnou zadržení ŘP. Všude se řeší hluk a motorky řvou čím dál víc. Motorky v běžném provozu by měly být hlučné jako sériová auta. Jenže to raděj budou dávat 4 body z nepoužití pásů, ale to že jeden blbeček na… Číst vice »
Sporťáky naštěstí nejezdí co pět minut. Ale se stálým hlukem z „normální“ dopravy na ulici souhlasím – inu, na DPP si člověk může stěžovat a uspěje, zato chtít po TSK či kom zrušení vozovky…
Ano, je to přesně o tom, že je komu si stěžovat. Plus u nových staveb je nutná kolaudace, u starých nic (což je někdy paradox, že tišší stavba má větší problém než stará hlučná).
Mám to stejné. Bydlím u frekventované dvouproudé silnice. Raději bych tramvaje a vlaky než šílený motorkáře.
Hehe, to je jak s Blankou. Nu což. Zavřít a to bychom viděli ten hukot. I když u nás by se samozřejmě lynčoval úřad, který by zákaz vydal.
Chybou bylo zrušení původního dolního i horního spojení, teď je nejen po ukončení zkušebního provozu Nového spojení, ale i při každé výluce, poruše, nehodě nebo poškození zabezpečovacího zařízení Nového spojení situace o to hůře řešitelná. A možná by při ponechání původní trati Novákovy ani nenapadlo stěžovat si na novou …
To jako myslíte vážně? Zachovat Hrabovku by snad ani nešlo z prostorových důvodů, vítkovská trať (dnes hezká cyklostezka) by ničemu moc nepomohla. Teď máte místo 1+1 koleje s rychlostí 30-40 km/h k dispozici 2+2 koleje s rychlostí 50-100 km/h. To je nesrovnatelné. A možnost zablokování všech kolejí na mostě přes Seifertovu byste stejně neodstranil.
Myslí to zcela vážně a dobře…milí Novákovi, když se Vám nelíbí Nové spojení, tak začneme zase jezdit po starém. Přeji hezký den.
U Hrabovky by zachovani neslo, ale kdyby do skonceni zkusebniho provozu jezdili po puvodni trati (jednokolejne), tak by tam vlaky jezdili kazdou minutu….
Bohuzel by to slusne nabouralo jizdni rad radou zpozdeni…
Myslím to vážně. Spojku do Karlína samozřejmě zrušili ze zásady, ne že by ji nešlo nějak zachovat, byť nějaká úprava by asi byla nutná, a nebyla by stejně snadno přístupná z celého nádraží. Teď to z hlavního do Vysočan v dobrém případě trvá 6 minut podobně, jako před půl stoletím a více ….. možná to ovšem je tím, že je to stále ten zkušební provoz? Zrušené dvě koleje by samozřejmě akorát tak jakž takž nahradily jeden z provozu z jakéhokoliv důvodu vyřazený tunel, více by od nich čekat nešlo … ale bylo by to lépe, než bez nich. Vzhledem ke… Číst vice »
Jenže i když opominu zvýšení nákladů výstavby, „nějaká nutná úprava“ hrabovské spojky nutně znamená, že i na ni potřebuju stavební povolení. To, že se provizorní stavy neuvádějí do zkušebního provozu a pouze procházejí technicko-bezpečnostní zkouškou, nezabrání stavu, který tu máme dnes, tzn. že jezdíme 10 let po nezkolaudovaném. Veřejnost by řvala tak jako tak, jen ten titulek článku by zněl trochu jinak.
Ve zkušebním provozu je i tunel Blanka, podmínkou uvedení je, že bude uveden do provozu až po otevření vnějšího okruhu mezi D7 a D8. Pokud by soud přikázal Blanku zavřít, mohlo by být v Praze veselo. Skvělý pomník na Bémovu éru.
Ty nekonečné zkušební provozy, to je mor. Když neví co s tím, tak to nechají „dočasně“ ve zkušebním provozu.
no jednotka dočasnosti může být i jeden FURT…
No, dost se to zneuziva, ale bylo by veselo, kdyby jednotkou nebylo FURT… To by planovacum nevysel totiz ani vnejsi okruh…
Délka jednoho furtu byla experimentálně stanovena na 40 let, samozřejmě velmi přibližně. 😀
no právě nové spojení má zatím odkroucenou čtvrtinu a tady se z toho už dělá věda….
bydlím kousek od trati 250, v Brně Řečkovicích. Přes den to jde. Horší je to v noci. U osobních vlaků není hluk moc rušivý, ale to co jezdí s nákladními vozy je občas katastrofa. Rušivé dokážou být zvlášť některé lokomotivy – umí převhrčet hluk celého vlaku, jiné moc „nevyčnívají“ z hluku vlaku – to se týče těch co tahají osobná vozy. Mám pocit , že nákladní vlaky tahají hlučnýma „plečkama“ a osobáky relativně tichýma lokomotivama. Nejhorší jsou ale rány od dvojkolí, která mají vybroušenou „plosku“, příšerně to bouchá. Takových vlaků které mají zařazený podobně nemocný vůz velmi přibývá. Nejhorší je… Číst vice »
Vesele se staví protihlukové zdi, ale jakoby se zapomnělo na eliminaci hluku U ZDROJE. Už se to na tomhle serveru probíralo několikrát, ale samotné litinové brzdové špalíky, které zdrsňují jízdní plochu kol, přidávají mnoho decibelů (až 9 dB, což je fakt hodně). Neodpovídající technický stav – „obutá dvojkolí“ to už jen dorazí. Zajímalo by mne, co na to ŽESNAD, jestli mu současný stav vyhovuje, nebo jestli se svými členy chystají zlepšení. Nebo jen čekají, až je někdo donutí? V síti SŽDC existují indikátory horkoběžnosti i plochých kol. Je na správci dráhy, aby v reálném čase nutil dopravce vyřazovat ze souprav… Číst vice »
to vím, ale mám pocit, že správci je to jedno. Kdyby jezdily vlaky ve slušném technickém stavu, zdaleka by nerušily tak jak to, co často jezdí nyní. Některé vozy „skoro“ nejsou slyšet.
To mate pravdu, ale resit hluk zdroje (vozy a lokomotivy) tim, ze budu resit problem na stavbe trati, neni uplne logicke…
PS: vybrousena ploska na kole (boticka) dela sice kraval, ale to nikdo uplne neovlivni, to se totiz muze stat i za provozu (pak musi vuz byt stejne po trati dopraven na prebrouseni)…
Pro správce je jednodušší postavit pětimetrovou zeď, má splněnu zákonnou povinnost (účinnost se už neřeší). Víc nemusí (a ani nemůže) řešit.
O tom už se popsalo hodně bajtů i papíru. Příčinou jsou podvozky typu Y25 u nákladních vozů, které jsou hlučné už svou konstrukcí. A také špalíkové brzdy, které se třou o kola i v nezabřžděném stavu. Společným jemenovatelem je cena – jsou levné. Ohledně brzdových špalků se to lepší, místo litiny se používají jiné a tišší materiály. Jenže výměna jde pomalu, především u Národního. 🙁 A obuté (= mají boty a dupou) vagony jsou evergreen, bohužel. Při prudkém brždění se náprava zablokuje a smýká se. Existuje automatické vyrovnání brzdného účinku dle váhy vozu, ale opět je napořadu dne cena. Problém… Číst vice »
bylo by rozumné, kdyby se dbalo na technický stav nákladních vozů. Vozy co jsou v provozu už na sebe dávno vydělaly, jenže výdělky odtékají penězovody a pak chybí na investice do obnovy vozového parku. Soustruh je v každém lepším depu, ale leckdy dojede kolo tak vymlácený (de fakto vykovaný za studena) že nejde ubrat a musí se odbrousit brousit zhutněný materiál bruskou.
Hluk má specifické postavení. Není běžné, aby jakýkoli předpis byl posuzován v době uvedení stavby do provozu. Standardně se posuzuje ve stavebním řízení, tedy před započetím stavby.
Pokud se zmeni predpisy az po zahajeni stavby nebo jejim dokonceni, nemuzete hluk resit tim, ze zastavite stavbu nebo ji uzavrete… Kdyby se tak postupovalo vsude, tak se i pul republiky bude muset vystehovat z domu…
Ale jinak souhlasim, posuzuje se pred zapocetim stavby…
Což je právě blbost. Mnohdy se tak staví zdi úplně zbytečně a jindy zas realita předčí modely, ať už pozitivně nebo naopak.
Bydlím cca 30 metrů od koridoru. Zrovna v místech absence protihlukové stěny. U vlaků osobní dopravy je nejtižší LE a nejhlučnější vozy řady B (koženky). A to u nás nic nezastavuje (jen Os), takže hluk bez brzdného účinku. Všechny ostatní vozy jsou relativně tiché. Naopak v Třebové, kde jdou vozy do brzdy jsou vozy RJ hlučné. Bych nechtěl vidět brzdovè obložení u kotoučových brzd žlutých vozů.
„odhlučnit minimálně pětikolejnou trať bude tvrdým oříškem“
Tak nebude pětikolejná a zakáže se na ní provoz nákladních vlaků a pan Sládek bude mít po žížalkách!
Jsem naprosto zdrcen. Toto řešení, jak nás zabít, mě vůbec nenapadlo. Jak prosté je zlikvidovat ŽESNAD.CZ. Co teď budu dělat?? 🙂
V Brně se žádný nový nádraží stavět nebude. Každý, kdo té problematice rozumí, to snad chápe.)
marně přemejšlím, jak Brno s nádražím zapadá do týhle diskuze….Venkoncem je jedno kde bude stát, lidi si zvyknou na cokoliv. Chvíli se bude remcat, pak se to „vytratí“ a budou používat takový nádraží, který bude k dispozici.
Zapadá to do diskuze tak, že dnes ulicí Klíny vede kousek od domů dvoukolejný nákladní průtah, kdežto pokud chtějí realizovat variantu Řeka, povedou touto úzkou ulicí 4-5 kolejí, přičemž 4 kapacitně nebudou stačit a i tak by vlaky jezdili těsně před domy a při 5 kolejích už budou vlaky jezdit těsně před okny. To je docela zásadní problém, protože právě kvůli stížnostem lidí v této ulici (ani se jim nedivím) jíž soud vrátil různá povolení na variantu odsunu.
5 kolejí? to se tam snad ani nedá vecpat…
Máte pravdu. Na pořadu dne je buď rekonsgtrukce Dolního nebo Horního. Jenže „Nové nádraží“ je politické označení, aby to vyznělo lépe a také lépe vypadalo v .ppt.
Mne se vubec nechce verit, ze zakony na takovou beznou situaci nepamatuji a nechavaji to na libovuli uredniku.
Ten hluk nedělá trať, ale vlaky, co po ní jezdí. Takže povolit provoz pouze vlakům s kotoučovými brzdami a problém vyřešen. ČD si ten svůj šrot můžou ukončit v Libni/Vysočanech/Holešovicích a ostatní dopravci snad špalky nepoužívají.
Ehm a kde seženete tak rychle nové vlaky. A kde na ně peníze? No nevím jste úplně mimo. Názor dítěte, promiňte.
David neříká nic o nových vlacích. Říká jen, že šrot nesmí do centra, stejně jako když se zakáže vjezd starých neekologických aut do vymezených oblastí ve městě.
Dobře, Zlínko, nabídl jsem řešení na úrovni dítěte. A vaše dospělácké řešení je jaké? Zatunelovat most? Zrušit hlukové normy? Odstranit ze světa stěžovatele? Nebo udělat výjimku do roku 2040, až si ČD ten šrot obmění?
Trať splňuje hlukové limity za kterých začala být stavěna a podle těch má být schválena, to že to někdo zas zdržuje je pouhá byrokracie. A co se týče hlučnosti vozů, sám jistě uznáte, že obměna tak velkého vozového parku jako mají ČD holt chvíli trvá, ono je snadné to porovnávat se soukromníkem, který má pár vozů a lokomotiv. A hluk samotný asi ani nemůže být zákazem pro provoz na dané tratí, když bezpečnost provozu nikterak nenarušují. A Zlínska se ptala správně, když navrhujete zákaz provozu daných typů vozidel, tak jistě máte i řešení, kde tak rychle sehnat náhradu (v takovém… Číst vice »
Nové spojení nesplňovalo limity už po dostavbě. Ostudou je, že i přes vstřícnost správce, dosud nedošlo k nápravě.
Jenže které? Jestli staré, tak je něco špatně, ale jestli nové tak by se nic stát nemělo, jelikož stavby se schvalují dle norem, při kterých začali být stavěny, to že se v půlce stavby změnily je tedy zcela jedno.
A co mají říkat lidi u letiště, když startuje letadlo. V takových Středoklukách je to velice hlučné, proti tomu je hluk z nové spojení zanedbatelný.
Myslite, ze az se bude resit rozsireni letiste, tak se tam nikdo neozve?
Ale musíte si uvědomit že letiště tam je déle než většina obyvatel. Pokud si koupím pozemek u letiště nebo v dráze navádění letadel tak prostě musím počítat s hlukem. Jen u nás je zvyk si koupit levný pozemek u něčeho hlučného (proč asi že?) a pak protestovat proti hluku. Stejný problém máme ve firmě. Splňujeme všechny hygienické normy a předpisy, ale vedle firmy si někdo koupil pozemek (protože byl levný) a začal si stěžovat na hluk, který je samozřejmě v normě. A teď co s takovým prudičem?
Záleží na tom, zda jde o lidi z nových „satelitních městeček“, která tam jsou kratší dobu a navíc zpravidla generují „dojížděcí autobordel“, nebo původních obcí a měst (Hostivice), která tam jsou rozhodně déle. Hluk od letadel navíc není jen těsně za plotem.
Hostivice mívala konec dráhy (dnes nepoužívané) přímo u hranice obce, tam jim letadla div nestrhávala komíny, teď mají relativně klid. Nová paralelní RWY jim zase přitíží. Nicméně hluk se na letišti(ích) řeší velmi vážně a snaží se jej omezit jak jen to jde v rámci bezpečnostních limitů, jsou noční omezení na počty letů atp.
Kompetentní úředník (nedostatková komodita) by měl takovou stížnost okamžitě zamítnout.
Druhou možností je sehnat dostatečně ohavný vlnitý plech a postavit z něj 10 cm od hrany pozemku 195 cm vysokou hradbu (do dvou metrů výšky netřeba žádný úřední úkon).
Plech? Tyvole Ferro, železo! Navíc netlumí. Zato zeď „vyzděná“ z pneumatik prosypaných štěrkem, to je jiná.
Jenže to je fakt jednodušší obložit ty kolejnice.
Tunelová ranvej není žádná novinka, vojáci to již používali. 😀 Bohužel je to ještě hlučnější a nedá se na ni přistávat. Což je u ranveje dost podstatný problém.
To tak predvidatelnou a v praxi asi ne neobvyklou vec jako je zmena norem v prubehu stavby, stavebni zakon neresi a nechava to na libovuli uredniku?
Řeší to jiné zákony, nicméně rozhodující jsou normy (vč. dalších právních požaddavků) platné v době vydání stavebního povolení. Spíš je s podivem, že úřad tuto právní zásadu použil jako Harmassan.
Jenže drážní úřad je stát ve státě, takže je otázka, zda-li ho zajímá názor hygieny. Jinak by šlo na zábradlí připevnit protihlukové obložení, které by utlumilo hluk od kolejí. Jinak je otázka, zda-li současný majitel kupoval stavbu, když byli v blízkosti koleje či nikoliv.
Ja to vnimam tak, ze je potreba stavet zeleznici tak, aby byla ticha. Japonsko to umi, Francie to umi, tak SZDC muze vyuzit sve poradenske smlouvy (SNCF).
I starsi useky by mely byt postupne sesouladovany s hlukovymi normami, vzdyt tam bydli lide. Predstavte si, ze by tam bydlela Vase rodina.
A jde to, treba v Brne se na tramvajich/salinach pouzivaji nove tiche kolejnice. Na cim dal vice km.
Chtělo by se to spíš zeptat u lidí, kteří bydlí u dráhy a stěžují si na hluk – byli jste tu dřív vy, nebo ta dráha?
Maršál: Většinou jde (bohužel) o rekonstrukce a rozšíření dráhy – ty lidi tam byli dříve, ale dráze se pak změnily parametry, takže se i zvýšila hlučnost. Vaše pravidlo tedy nejde aplikovat.
Trvám na svém názoru, ze SŽDC má stavět kolejové stavby tak, aby odpovídaly hlukovým omezením. A rekonstruovat postupně stávající, aby jim též odpovídaly. Vždyť ve vlaku se také lépe jede, když dělá menší hluk.
Jasně, takže chcete taky zakázat provoz na Jižní spojce ne? Tam byl před lety taky x-krát menší provoz a modernizaci prošla
Modernizace v podobe dodatecnych protihlukovych sten? 🙂
Odpadlík: Já jsem neříkal nic zavřít, já jsem říkal postupně uvést do souladu!
Akorát urovnove přejezdy by to chtělo pozavirat a nahradit podjezdy / nadjezdy. Ty ale u Nového spojení nejsou.
Ad: Vždyť ve vlaku se také lépe jede, když dělá menší hluk.
Třeba když jede mezi dvěma protihlukovými zdmi a hluk se z nich odráží do vlaku?
MartinLT88: nikoli. Ve vlaku se lepe jede, kdyz ten vlak je z novych vagonu nebo odhlucnenych starych vagonu, protoze je uvnitr mensi hluk a podobne je na tom i lokomotiva.. Zkuste se zaposlouchat do railjetu…
když jsme kupovali dům, jezdilo na daný trati pár vlaků a v noci téměř nic. Dnes je provoz mnohonásobně hustější a jezdá tudy velké množství nákladních vlaků, která řvou nejvíc. Ano trať tu byla dřív. Ale provoz na ní řádově vzrostl v poslední řekněmě dekádě. Kdyny jezdilo tolik vlaků, co v roce 2000, je tu bydlení úplne v pohodě.
No, v jednom okresnom meste na Slovensku sa ma vranci zrychlovania zeleznice robit prekladka zeleznicnej stanice zo severnej strany mesta na juznu. Sucastou prekladky mala byt aj predlzenie existujucej ulice, ktora bola doteraz slepa. Samozrejme, obyvatelom ulice sa to nepacilo. Zacali kricat, vypisovat peticie. To nevadi, ze v uzemnom plane mesta je od roku 1973 ten most planovany. Su rezervovane pozemky pre pokracovanie cesty. Nakoniec mesto a ZSR ustupili, takze dennodene budu autobusy chodit na stanicu o kilometre dlhsou trasou. Na stanicu sa bude chodit dlhsie, ale ulica ostane ticha. Hluk a auta budu na susednej ulici.
Děláte si asi legraci, že? Mám taktéž dům kousek od trati, a co jako má být? Že u Vás jezdí momentálně více nákladních vlaků? Děláme vše pro to, aby jich bylo ještě víc. Přestěhujte se k dálnici.
To je argument! Ale ono by prostě jen stačilo vám zakázat staré vagóny. Pro začátek.
přesně tak. vozy ve slušným stavu jsou oproti starým značně tišší. a hlavně hluk „moderního vlaku“ je takový „šumový“ nic „intenzivního“ z něho nevylejzá. Zatímco hranatý kolo tím rytmickým mlácením dokáže ve 3 ráno opravdu „potěšit“.
Jo, plus tvrdě vymáhat údržbu!
Ne, nedělám. Dálnici (výpadovka na Svitavy) mám z druhý strany, přibližně stejně daleko. Kdyby jezdily vlaky se slušnejma mašinama (takový ESO, Vectron, Traxx skoro není slyšet zato laminátky řvou jak grupa Šošónů – zajímavý je že ne všechny), ne s těma starejma hrůzama co přeřvou i leckterýho motorkáře ( je zoufalé, když z hluku vlaku slyšíte dominantně řev lokomotiv, zvláště když vlak jede s přípřeží „stejnýho stavu“), kdyby vlaky měli kola kulatá a ne hranatá, tak by hluk od železnice nevadil (nechápu, jak mohou nechat v provozu vůz s dvojkolím, který mlátí jak buchar v kovárně, dyť tím trpí i… Číst vice »
Pane Sládku, možná jste to nepochopil přesně. Ale napadán není primárně počet vlaků, nýbrž hluk, který dělají (kde intenzita dopravy je jen jedním s parametrů). Vy (jako železniční dopravci) máte v rukávu trumfy, o kterých se jiným ani nesní. Snad jen letadla ještě občas dostanou novou generaci motorů tišších o několik decibelů. U aut už jsou motory odhlučněné tak dobře, že dominantní je hluk z valení pneumatik. Tam je to těžký boj o každý decibel (tichý asfalt). No a v železniční dopravě? Nová vozidla s kotoučovými brzdami nebo s kompozitními špalíky žádný velký hluk nepůsobí, zato ty trosky s litinovými… Číst vice »
přesně tak když jede i dlouhý vlak s autama, zdaleka to nedělá takový řev, jako když jedou sttarý vozy s různým nákladem. třeba dosela tichý jsou vozy s cementem, ale třeba takový ta na štěrk, jak mají výsypku do boku to je většinou strašnej řev. A hranatý kola. není dne, aby nejel vlak bumbumbumbubum… na opravy kol asi kašlou. I často sosbák jezdá na obutém kole. (zrovna před chvílí jeden takový projel.)
Zjevně nemáte ponětí, kolik stojí přestrojení jednoho jediného vozu, kolik stojí nové vagóny nebo lokomotivy, kolik bude stát ETCS a závadění měření lokomotiv a zjevně si neuvědomujete, že nákladní dopravci nedostávají žádné dotace ani nejezdí v závazku. Na všechno si musí vydělat a jediné peníze mají z faktur, zasílaných svým zákazníkům. Konkurence o 15% levnější silnice v nákladech tomu také moc nepřispívá. Staré vozy budou jezdit prostě tak dlouho, do kdy bude efektivní je provozovat nebo do kdy budou mít výjimky z TSI Noise pro ČR, které se nám podařilo až do roku 2036 prolobbovat. Tečka.
chcete mi říct, že vozy na sebe nevydělají v rozumné době? vidím v provozu vozy ze 70, 80. let. Myslím, že kdyby peníze netekly penězovody, ale investovaly se do vozového parku tak by hlučnost řádově poklesla.
Myslíte špatně.
no poklud si vůz od 80 let nevydělal na svou obnovu za něco modernějšího, tiššího, pak je otázkou jestli je provoz ekonomický. Anebo je to jinak?
Ono je rozdíl vydělávat na české infrastruktuře a na rakouské… třeba protože poplatky za rakouskou jsou NIŽŠÍ (!!) než za českou. Spolehlivost nebudeme radši ani rozebírat.
Pak se ale nedivme, že trať 171 vypadá jak vypadá. Oni když se lidi dozví, že jsou jacísi lobbisté, kteří si prolobovali výjimku do roku 2036 a do té doby jim tam budou rachotit celou noc kraksny ze 70. let, tak jsou celí žhaví vycházet železnici vstříc. Pro ně to je prostě jedna dráha. Takže doufám, že jste spokojen.
Nic nebrání státu zřídit dotační program „ztišení nákladní dopravy“.
Taky bydlim u silnice kde se dřív prakticky nejezdilo – a dnes se tam nedá ani zaparkovat. Co s tím? Prostě doprava houstne no. Nelíbí? Přestěhujte se jinam, to je nejúčinější řešení.
Jenže už není kam, protože houstne všude. Lepší by bylo a) dopravu zase trochu zředit a současně b) převést ji na šetrnější formy.
kdyby bylo kam, stěhujem se. Jenže ono nás to vždycky „dohnalo“ Není to o stěhování, je to o tom, co po kolejích jezdí. Kdyby někdo dbal na stav vozů a nenechal jezdit vozy s „hranatejma“ kolama, používal modernější tiché lokomotivy, pak by obrovské množství hluku odpadlo. Jenže na toto není žádný „metr“…
„Obutí“ je prostě běžný jev, který se postupem času objeví a samozřejmě vozy jdou jednou za čas na soustruh, ale nelze to dělat každý týden.
Však k modernizaci dochází, ale nelze naráz vyměnit úplně všechny lokomotivy, nato nejsou finance. Navíc chvíli trvá, než se na nových strojích strojvedoucí zacvičí a ve finále i náročnost údržby, kdy všechno je pod plombou, napojeno na PC (takže bez připojeného PC stroj nepozná, že závada je odstraněna). Firmy mají i často podmínku, že na opravy bude x let jezdit jenom jejich firma a i to se pak prodlouží doba, po kterou je stroj neschopný.
Buďte rád, že nebydlíte u zastávky. Tam byste řešil úplně jiné ruchy.
Praha tam byla v Praze dřív než Dráha. Pokud se má něco řešit, tak splnění požadavků plynoucích ze stavebního povolení. Nic míň a cokoliv navíc je jen dobrá vůle dráhy.
Jestliže se hlukové limity změnily až během výstavby, tak je snad logické, že by to mělo být schváleno podle kterých se začalo stavět.
Zavřít. 🙂
Tebe😊
Náhodou to je dobrý nápad, nechat to zavřít a viděli bychom jak rychle by se to všechno vyřešilo.
Souhlasím. Státní správa funguje na principu vzplanutého požáru. Preventivně se něčeho vyvarovat, na to nejsou lidi, prostředky. Až to hoří, tak se dá do hašení teprve nějaká „energie“.