Dopravci Železnice Železniční průmysl

Depo historických vozidel ČD v Lužné se znovu otevírá. Nabídne „osáhavací“ Kafemlejnek

Depo historických vozidel ČD. Pramen: České dráhy
Depo historických vozidel ČD. Pramen: České dráhy
Zaměstnanci muzea využili koronavirovou pauzu k časově náročnější údržbě.

České dráhy v sobotu 15. května poprvé od října znovu otevřou muzeum historických vozidel v Lužné u Rakovníka. Přístupné budou prozatím pouze venkovní expozice. Novinkou je například vstupní objekt s pokladnou nebo zpřístupněná „prostějovská“ lokomotiva Kafemlejnek.

„Součástí expozice je nový interaktivní exponát parní lokomotivy 310.127 s přezdívkou Kafemlejnek, který rozhodně ocení nejedna ratolest. Ten si totiž na rozdíl od většiny ostatních vystavených kousků mohou lidé dokonce osahat, a to včetně kabiny s řadou ovládacích prvků,“ uvedl ředitel muzea Marek Plochý. Lokomotiva stála do roku 2017 jako pomník před nádražím v Prostějově, je neprovozní.

Muzeum bylo naposledy otevřeno v říjnu loňského roku. „Několikaměsíční pauzu vyvolanou pandemií koronaviru jsme využili například pro úpravu vstupní části areálu. Party pracovníků kolem lokomotiv a vozidel ČD Muzea v Lužné i po celé republice pak tento čas zužitkovaly k jejich časově náročnější údržbě,“ doplnil Plochý.

Železniční muzeum ČD se nachází v sousedství stanice Lužná u Rakovníka a je snadno dostupné vlakem. Podrobnosti jsou na stránkách muzea.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Tak to aby v tom kafemlejnku vše přivařili, jinak nebude za chvíli co osahávat.😭

Pepa z plzenskeho depa

Dnes se tam pojedeme podivat. Ostatne jako kazdy rok.
Chtel jsem jet z Plzne vlakem, ale po zjisteni, ze se tam budem trmacet tri hodiny me ten napad rychle presel.
Jizdni doba vlaku je v pohode, ale cekat na prestup i vic jak hodinu v Rakovniku se mi fakt nechce…
Kdyby existovalo primy spojeni z Plzne pres Mladotice a Kralovice do Rakovnika, tak by se to dalo zvladnout o dost rychleji.
Vysledkem je, ze pojedeme autem a timhle stylem zacinam verit v rozpad mensich trati… 😞
Škoda.

TehdyZChomutova

Touhle trasou jsem v jezdil z Chomutova do Prahy na školu od roku 2002. Už tehdy ta místy vytrhávali druhou kolej. Ta trať je krásná kochačka, ale příšerná klikatice a pokud to jel motorový vůz, tak to byla jistota zpoždění. Jediná šance, že to jelo na čas byla lokomotiva s vagóny, ale to bylo raritní. Při současné výstavbě na I/7-R7/D7 je ta trať rychlostně nekonkurenceschopná. Ale myslím si, že by ta trať neměla zaniknout, protože jako výletní trať pěknou krajinou stáji za vyjížďky. Až budou děti dostatečně velké, tak je tam určitě vezmu na výlet. Snad to stihnu….

Krušnohorec

O třicet let dříve zde jezdily Ganzy. Večer do Chebu, ráno z Chebu. Libeňáci zpočátku zde neuměli jezdit, takže samá sekera.

Zbmaster

Před cca 15 ti lety se tam dala osahat každá lokomotiva. Dokonce i zatopené lokomotivy byly otevřené a dalo se i zahoukat.

Gwann

no, jo, a středočeský kraj chce ukončit vozbu osobaku v luzne…

Winchester1873

většina návštěvníků už tak přijíždí auty

Krušnohorec

Protože není čím přijet, zvláště z Chomutova.

Jaaa

Protože jim nic jiného nezbývá. Tristní.

Jiří Jagoš

Dobrý den,
docela by mě zajímalo jak bude pan Plochý řešit provoz vozidel po roce 2022?
Všechny velké lokomotivy končí na kotel ( 477.043, 354.195, 475.179 )

Vašek

To je jednoduché. Odvezou se do depozitáře v Chomutově.