Deník Zdopravy.cz znovu bojuje ve finále Křišťálové lupy. Podpořte jej

Letadlo, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravyLetadlo, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravy

Deník Zdopravy.cz se díky svým čtenářům již počtvrté v řadě dostal do finále ankety Křišťálová Lupa.

Zpět na článek
81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

S leccim se da nesouhlasit, o leccem polemizovat, ale to je asi tak vsechno, proc sem vsichni denne lezete😆

Vlastimil Kocurek

Rád jsem zdopravy.cz podpořil.

Martin

Mate to tam…

Tomáš T.

Taky jsem hlasoval pro tento web. Velmi zajímavý web o dopravě.

robert

Vůbec nechápu mínusy u komentářů, které se o webu vyjadřují veskrze pozitivně. To by mě zajímalo, co je to za lidi, kteří dokážou negovat takto nevinný komentář.

Jan Sůra

Je to léčba. Lepší, než když do sebe sypou antidepresiva nebo sledují stránky Pitomia.

robert

Za nekvalitně odvedenou práci by tedy měl dostat mínusy autor té odvedené práce. Ne já. 🙂 To je stejné, jako když mi soused vlevo nakopne psa a já potrestám souseda vpravo. 😀

Marcel

Nikdo mě nemá rád. Napište mi na marcelpanek11@gmail.com

Ic540

Protože pravda byla smazána a tak se to nedozvíte/nedozvíme…

Otakar

Mně se líbí ta rozmanitost, že nejste fixovaní na jeden typ dopravy, ale dozvím se tu o letectví, dálnicích, zajímavých akcích (dny otevřených dveří na zajímavých stavbách, zde mám výtku, zda by nešlo to uveřejnit s delším předstihem? Většinou už ve čtvrtek mám plány na víkend :()

Jinak ohledně technických věcí – je to už delší dobu zpět, kdy zde byly diskuze, kde se dalo poznat, zda jsem daný příspěvek četl (kolikrát jsou v diskuzích zajímavé komentáře a vracím se do diskuzí opakovaně, nepřečtené byly podbarveny žlutě). Nepřemýšlíte nad nějakým zlepšením tímto směrem v blízké době?

robert

Jinak jsem taky hlasoval, tyto stránky čtu minimálně 6x týdně. 🙂

Jan Sůra

Díky, ale máte ještě co zlepšovat:)

Axel

jj, není vůbec jisté, jestli čte poctivě každý den, třebas i toho 30. února -:)

robert

Psal jsem „minimálně 6x týdně“. Ale je mi jasné, že to nechápeš. 🙂

Axel

To byl žert.
Přece.
„30. února -:)“

robert

Já vím, ale i nad žertem se musí přemýšlet. 😉 Zkus to do příště vypilovat, třeba se pak i zasměju. 🙂

robert

Rezerva je i na Vaši straně. 🙂

Aleš

Těch 10 mínusů, to je 10 absolutních sucharů, co nechápou srandu pana Sůry?
Btw.proklikat ten letošní očistec na Lupě „nechci hlasovat v této kategorii“ je taky něco, fakt není o čem hlasovat.

robert

Proč mám vlastně za tenhle komentář mínusy? Je to proto, že jsem ho psal já?

Kernteriér

Dva mínusy jsou plus. Takže máš 3x plus. Co chceš víc?

robert

😀 😀 😀
Obávám se, že se zdejší hodnocení neřídí matematickými pravidly o znaménkách. 😀 Ale pobavilo. 😀

On:

Bohužel nedám hlas, kvalitní novinařina vypadá trošku jinak. Minimálně chybí hodně nestrannosti a schopnost nadhledu.

Mysel

Já naopak velmi oceňuji, když autor článku přizná vlastní názor. Je to MNOHEM lepší než špatně předstíraná nestrannost, kterou vidíme v mnoha současných médiích.

Radim

Souhlas, stránky upřednostňují jen určité módy dopravy (železniční, městská a letecká) ostatní jsou zanedbávány nebo zcela vyloučeny. Jsou příliš zaměřeny jen na Českou kotlinu a „zbytek“ světa je potlačen.

Otakar

Také jsem si všiml, že je tu hodně informací o železnicích, které mě osobně až tak nezajímají, ale dle diskuzí pod nimi, to zde čte velký počet fandů, takže to chápu. Na druhou stranu než jsem začal navštěvovat tento server, tak jsem pomalu nepoznal Vectron od Bardotky a teď si pamatuji i označení řady…

Petr

Můj hlas máte, vaše zpravodajství se mi líbí. Reklama je možná otravná, ale chápu, že se z něčeho živit musíte.

PS: Těším se na tradiční vánoční rozhovory! 🙂

Kernteriér

Letos můj hlas máte, i když výhrady k češtině mám stále. Ale zlepšili jste se, navíc v oblasti dopravy, která mě zajímá, jste bezkonkurenční.

Ketchup1970

Hlasovano pro , oproti loňskému roku , kdy byl u mne uvnitř ještě vlastní souboj pro/ proti 60:40 tak letos to bylo 80:20. Ještě nestrannější zdroj informaci je pro mne ŽM v tištěné podobě .

Franz

Přidal jsem svůj hlas, protože „Zdopravy“ se mi prostě líbí.

Jiří

Nedaří se mně dokončit hlasování, nějak se nedaří prokázat, že nejsem robot, kolečko se točí a točí a nic. A to bych hlas dal rád, zdopravy.cz jsem objevil asi před rokem a vracím se sem pravidelně. Třeba se mně dát hlas ještě podaří.

Pája

Dal jsem hlas 👍 a dal jsem ho rád. Časopis oceňuju, snad každý fanda dopravy nebo zaměstnanec (i bývalý) si tady svoje najde. Články i podcasty. Překlepy, pravopis a nepřesnosti si pořešíme v diskusích (nikdo není dokonalý), to není vůbec potřeba tahat ven.

Hon

Když čtu komentáře, tak přemýšlím, co napsat. Místo toho, abychom byli rádi, co pro nás pan Sura a Šindelář dělá, že nám přináší zajímavý obsah, zajímavé články, tak budeme hledat gramatické chyby… Až tady bude článek o soukromníkovi, tak gramatické chyby půjdou stranou, ale bude válka mezi státním fanklubem vs soukromník. Prostě Češi, vždycky si něco najdou, věčně nespokojení kaštani.

Hon

Každopádně za mě máte hlas, já Vám děkuji, za články, které pro nás připravujete a přeji pevné nervy v dalších letech. 😉

Axel

V zásadě většina gramatických pravidel češtiny je konvence = dohoda, že se bude používat zrovna takové pravidlo, aby se předešlo nedorozumění, zejména při dlouhých textech, ve složitých souvětích …Nutnost aby vznikly tyto pravidla, vyplývala z doby před „knihtiskem“, kdy nejčastější formou předávání informací bylo ústní a proto se prosadilo veršování v kombinaci s různými formami ustálených sousloví = ve verších je menší tendence ke zkomolení jádra samotné informace… ať už vlivem regionálně odlišných ustálených souvisloví či vlivem odlišné výslovnosti … viz rozpor mezi němčinou (Hochdeutsch) a některými formami „švýcarštiny“ https://www.dedenik.cz/2021/09/02/schrodinger-snad-musel-byt-svycarsky-lingvista-aneb-jazykove-peklo-a-raj-najednou/ … V dnešní době zkracování textů už část těchto gramatických… Číst vice »

češtinář

Ve svém příspěvku máte sedm hrubek. Největší slabinu máte v psaní čárek, a to jistě vlivem změn formulací není. Kdybyste byl na gymnáziu, dostal byste čtyřku. Snad Vám to pomůže příště psát lépe. 🙂

Axel

Díky za info…

robert

Tak ty jazykové dohody dodržuj. Fakt miluju, když někdo peskuje jiného za chyby, které sám dělá.

Axel

Promiňte, já určitě nikoho nekritizoval za nějaké odchylky proti konvenci gramatiky českého jazyk… právě proto jsem v závěru zdůraznil že o některých svých chybám vím (a je možné že způsobují nesrozumitelnost)…. Kdyby bylo možné editovat, tak poté co znovu pročtu diskuzi, snad bych si své chyby všiml a opravil.

robert

A proč to neuděláš před odesláním?

Dachs

Podpořeno. Komplexnost, znatelný progres, ale i neobcházení kontroverzních témat se cení.
A že se občas vloudí šotek, chybka? Založte web a ukažte, že to jde bez nich. Nepodaří se vám to.
Kvantita? Málo hlubších analýz? No, pro mě mainstream není sprosté slovo a tento portál nabízí snad i víc a něco se tu i dozvím 🙂

Filip

Zahlasováno, letos ve vaší kategorii naprosto bez konkurence. Možná se to ostatním nezdá, ale osobně vnímám v poslední době opravdu velký posun v kvalitě článků a vůbec celého webu. Navíc cením, že se redakce nebojí pouštět do kontroverznějších témat a jde za vlastní investigací, viz třeba Havlíček a jeho lokálky. Je to maličkost, ale zrovna téma dopravy je hodně opomíjené v klasickém mediálním mainstreamu, takže mnoho lží a skandálů zapadne. A Zdopravy tato témata zvedá a díky tomu se o nich mluví.

Tak snad to klapne, rád bych tu Lupu viděl právě u tohoto webu.

Robert74

Ano, investigativa tu v pravidelných intervalech je, ale celkově se jede na kvantitu a často jsou věci psané rychle ve snaze být první. Spíše mi přijde, že kvalita postupně klesá, stále víc jsou tu upravené tiskové zprávy, informace vytažené z různých registrů o stavbách a chybí hlubší analýza dění a trendů v dopravě.

Michal M

Prosím, proč potřebuje web vyhrát? Co tím přesně získá? Lepší vyjednávácí pozice u inzertů? Chápu majitele, dostanou sošku, ale jaký je reálný přínos ankety? Chápu první rok – nový web, rozšíření povědomí o něm, upozornění na zajímavý koncept atp, ale když se tam opakuje? I ti uchazeči? Díky za objasnění.

Jan Šindelář

Vítěz dostává flašku kvalitního pití 🙂

Pája

Takže je to vlastně jako křišťálová flaška? ☺

robert

Teda mě by si chlastem nezískali. 😀

Air Traveller

Třeba jako forma ocenění za kvalitní obsah?

Je neuvěřitelné, co jsou lidi schopni řešit za ptákoviny.

Václav

To máte, jako když byl Karel Gott každý rok překvapený, že vyhrál Slavíka! To jsem vůbec, ale vůbec nečekal!

Dan

Hlas hozen, web mi přijde jako skvělý koncept informací o dopravě, díky za něj.
PS: pro ostatní diskutující – reklamy mi přijdou úplně v pohodě jak na pc, tak mobilu (android)

Aleš

Na Androidu mi v pohodě nepřijdou, ale hlas na Lupu jsem i tak dal.

Miropiro

Otevírám si Zdopravy.cz prakticky každý den. Dříve jsem podobně četl ŽelPage a Vlaky.net, ale je poznat, že jde o projekty fanoušků, byť dříve dost respektované. Ačkoliv někdy nejsem moc nadšený z toho, že novinky jsou jen zkopírované tiskové zprávy, které by klidně mohly být doplněny o autorský komentář (viz třeba zpráva https://zdopravy.cz/obrazem-dpmb-vylepsi-tramvaje-skoda-13t-dostanou-novy-vzhled-prvni-uz-miri-do-provozu-85575/, u které chybí sdělení přímo v tom směru, že sedačky ve vysokopodlažní části nebudou polidštěny), tak přesto vidím přidanou hodnotu v tom, že se zde objevují podcasty, svátečně vánoční rozhovory (prosím někdy Marka Smithe) a autorské reportáže. Dělá mi také radost občas přispět námětem na článek a vidět,… Číst vice »

robert

Mně se líbí, že jsou tady informace z dopravy na jednom místě. Nevím, k čemu by měl být autorský komentář. Od toho jsou samostatné články nazvané KOMENTÁŘ. Ale pro mě za mě. Ale samozřejmě nejsem povinen to číst. 🙂

Jan Sůra

Díky za připomínky. Jsme zastánci toho, že kde nemáme co dodat, nemá smysl nějak zásadně přetvářet tiskové zprávy a věnovat ušetřený čas vlastním tématům. Mark Smith je určitě zajímavý tip, díky.

Šašek

Již jsem hlasoval a držím palce. Deník zdopravy.cz považuji za kvalitní web, který přináší dopravní zpravodajství i možnost diskuze.

Axel

Souhlas…

p.ondrash

Až se nebudou objevovat chyby v gramatice, budu hned hlasovat..

Axel

Bude-li mít ZDopravy příjmy také z předplatného, tak předpokládám, že budou mít peníze na jazykové korektory…

Viz Např. RailColorNews nabízí předplatné tuším 3 EUR / měsíc. To jsou tak 2 až 3 točené. Anebo cca 6 lahvových

Jan Sůra

Pardon, ale dva roky si platíme korektorky a tohle tvrzení je dost urážka jejich práce. ano, chyby mohou být, zvláště kvůli prodlevě mezi publikací a korekturou, ale nejsou časté.

Jackub

Nezlobte se, Honzo, ale to není urážka vašich korektorů. Pokud pouštějí chyby, tak je to spíš vizitka jejich práce. Nevím, jak je to v poslední době, ale výtky se na chyby se tu objevovaly poměrně často, jistě si pamatujete, že jste se za ně omlouval. Je to škoda, protože toto jsou sice drobnosti, ale ovlivňují celkový dojem z článků.

Jan Sůra

Objevovaly. Ale neobjevují. To je poměrně zásadní rozdíl.

Anonym ze severu

Promiňte, ale objevují se relativně často.

Miropiro

Prosím zpětně o úpravu titulku https://zdopravy.cz/brno-opravi-tramvajovou-trat-na-videnske-a-upravu-trolejoveho-vedeni-na-mendlove-namesti-93308/ na upraví trolejové vedení na Mendlově náměstí 🙂

Jenda

Chyby už tady opravdu prakticky nevídám, až na jednu výjimku, a to skloňování středního rodu. Toho si tady všímám bohužel stále. (Např. auta jezdily místo -a, letadla létaly místo -a, atd.).

Mychal

To bohužel není problematika jen Zdopravy.cz, ale i veřejnoprávní televize. A přitom to vyloženě tahá za uši.

robert

I když mě to taky občas praští do očí, mnohem hůř se vyjadřují někteří v diskuzi. Jasně, ti nejsou placení, ale je opravdu takový problém si ten příspěvek před odesláním přečíst? Navíc i korektoři jsou lidi. Tady se pana Sůry zastávám.
A jen tak mimochodem – co jsou ty dvě tečky na konci věty?

FrantaM

Já vás rád podpořím. Hlavním důvodem je to, že takový web tu dlouho chyběl a já osobně oceňuji vaši práci a děkuji za ní.

Pavel Bláha

Pozoruju, že zde dochází k mizení diskuzních příspěvků:)

Jiří 24

Taky mi tak připadá, rozuměl bych kdyby šlo o sprosté příspěvky, ovšem mazání výtek a připomínek moc na profesionalitě tohoto serveru nepřidá. (Je mi jasné, že smažete i tento příspěvek, ale uznejte, že mám pravdu 😉)

Adam H

Já třeba ani nemám možnost příspěvky přidávat bez schválení… proč? Nevím. To se pak blbě diskutuje když vaši odpověď přidají až za několik hodin.

Adam H

Díky.

Jan Sůra

u vás to byla chyba v nastavení na naší straně, už by to mělo jít bez problémů.

Igor Mauricio

To máme všichni, co jsme zlobili 🙂 Asi jste taky zlobil.

Jan Sůra

Já si připomínek vážím. Ne však od uživatele s nickem Iva.D. Vidím totiž jeho příspěvky, které jsem mazal pro vulgárnost. Píšu záměrně ve středním rodě, dříve vystupoval jako muž.

Axel

By mě zajímalo proč někoho baví psát v opačném rodě ( = jako chlap psát v ženském rodě a naopak ).

Neuvěřitelné.

Ketchup1970

Tak ušatá napríklad byl nick z jména lokomotivy , takže nešťastné vybrán pro muže . Ale u jiných to bylo horší … mate pravdu .

Kamil Novotný

Pan Sůra maže nepříjemné komentáře jal Rudé právo..

Jan Sůra

Rudé právo bylo online a s možností diskuze?

Václav

To není zrovna dobrý argument. Kdyby v té době byl internet, určitě by bylo i online a prověření kovaní straníci by psali o stošest. 😉

Igor Mauricio

Zájmové weby? V takové kategorii bych to nečekal 🙂

Honza

Čtu Vás od začátku prakticky každý den a rád. Na lupu to ale tentokrat nevidím. Proč? 1.Občas mi chybí nestrannost. 2.Množství reklam a jejich opakované nabízení v rámci jednoho článku je již obtěžující. 3.Zobrazování a chování na mobilu velikosti iphonu SE je horší, než na začátku.
I tak budu číst dál a přeji úspěšný rozvoj.

Václav

Co se týká reklam, tak to bych jim nevyčítal, množství reklamy je srovnatelné s jinými weby a z něčeho živý být musí. A co se týče přizpůsobení grafiky velikosti displeje, tak s tím mám taky problém, ale je mi jasné, že těžko budou dělat speciální přizpůsobení pro menšinu, když všichni mají dneska pádla.