dkv-spojujeme

Deník: České dráhy začaly chtít po Klubu českých turistů peníze za umístění map na nádražích

Cestující v Židlochovicích. Foto: České dráhyCestující v Židlochovicích. Foto: České dráhy

Klub českých turistů odmítá platit 1500 Kč ročně za pronájem pozemku na umístění velké mapy.

273 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Brumla

Když ČD přijde za klubem turistů , že by rádi do jejich mapy hodily logo ČD, klub by zajasal , jupí a zadarmo to máte!!!!!

mauriicio

To vás naučí, přitahovat lidi do vlaků *facepalm*

Tomáš Morávek

Členové Klubu Českých turistů jsou jedni s nejaktivnějších cestovatelů právě vlakem, takže dělají nemalý kšeft Českým drahám po celý rok. To, že chtějí vystavit mapu je jednoznačně pro turistický rozvoj regionu z kterého mají ve finále všichni kolem včetně Českách drah. Měl by se někdo skutečně zamyslet a probrat! Tady nejde o výši částky, ale opravdu o princip. Z dotací se podporují soukromé subjekty, které pak rejžují těžké peníze (stezky v oblacích, lyžařské areály, tzv. školící střediska atd…), ale tyto organizace, které skutečně investují energii a čas do lidí jako je KČT, Sokol, Skaut apod. mají často smůlu, protože holt… Číst vice »

Khufu

České dráhy se s plnou hubou keců

Khufu

o obchodní společnosti atd. chovají jako jeden z nejhorších úřadů v celé zemi. ZLIKVIDOVAT!!!

Pepola

KČT nechtěl zaplatit osmero modrých zábradlí před jejich mapou? 🤔

Milda

Modré zábradlí není ČD, ale jako většina nádraží správy zeleznic.

kosmik

Stačí do vyhledávače zadat: dotace klub českých turistů a nevidím problém, proč by tento svaz nemohl zaplatit tento symbolický administrativní poplatek.

Jan Sova

Přesně tak. Zbytečně se to nafukuje. To je nabídka od ČD na kterou mají ihned reagovat z rozbrušovačkou a zbíječkou a můžou si to dát někam na obecní pozemek, kde je nebudou chtít sedřít jako nějaké casino.

Simi

Tak to by mne ČD mohli platit za obtěžování stupidní reklamou je mne devatenáct a pako nejsem to je tatínek ne dědeček jo a to je babička. pardon, ale něco blbějšího jsem neviděla. A jako mladší ročník mne to teda fakt neoslovuje spíš čekám s myší na tlačítko přeskočit. Takže co takže vyhozené peníze protože na pako průvodčího fakt narazit nechci. Tato reklama na mne působí, že u čd pracují samá paka bohužel. A pro mínusáře vymínusujte ty co tuhle reklamu schválili. Jen že se tady vyhodili jistě miliony za totální blbost a řeší se tu 1500 ročně za mapu.

Simi

Pardon za duplicitní příspěvek.

Vavy

A jízdní řád se může vyvěšovat zadarmo, nebo za to bude taky někdo platit? Pokud to nezaplatí např. tiskárna, co to vytiskla, mohl by se vybírat poplatek od cestujících. Za jedno nahlédnutí třeba 5 Kč, kdo jezdí málo a nemůže se prokázat použitou jízdenkou ne starší než týden, platil by dvojnásobek. Inkasovat do kasičky by to mohli pracovníci, na které by ČD dostali dotaci ze státního rozpočtu. Ještě by tam mohla být informace, že uvedené časy jsou pouze orientační a neodpovídají skutečnému příjezdu či odjezdu vlaku. Ale za 1500 Kč měsíčně si mohou cestující předplatit mobilní aplikací, na kterou jim… Číst vice »

sangre

Ale i tak nízké částky jsou pro ČD nezbytné, aby neschopní manažeři mohli dostávat zlaté padáky.

Kedul

Nádraží přece patří Správě železnic…

Kedul

omlouvám se, nějak jsem to nedočetl…

ldjfolad

Turisticke mapy su na nasich nehnutelnostiach zadarmo, tato konkretna z clanku je zadarmo na nadrazi vo vlastnictve SZ. Ospravedlnujem sa, nasa historicka ponuka 1500czk sposobila vasnivu debatu. Spolocenska zodpovednost zavazuje kazdeho podnikatela, aj nas. Nebude sa to opakovat

Michal Němčanský

Zde na zdopravy.cz je těch vášnivých debat někdy až příliš. Je zde mimo jiné spousta defakto anonymních komentářů s různě i překroucenými fakty atd. Podle mne by úrovni prospělo, kdyby se přispěvovatelé podepisovali celým jménem a těmto by provozovatel tohoto serveru mohl umožnit registraci a ověření jejich identity.

Ctenar

No tak to tedy prrr milé ČD! Právě probíhá reklamní kampaň, kde lákáte cestující na turistické zajímavosti ČR. KČT má zásluhu na značení cest na tato zajímavá místa. Takže by bylo fér udělat i něco na oplátku, v tomto případě třeba nevymýšlet kokotiny. Mapa okolí na nádraží přirozeně patří.

Martin Šlajch

Jsem naprosto stejného názoru. Nebýt KČT, nebylo by spoustu cestujících

Jozef

Aaaaaa Starã Paka?

Jaaa

Není to výsledek těch krysích závodů na GŘ MD, spojených s reorganizací? Někdo musel začít vyvíjet vlastní aktivitu a tak z něj padají hovadiny?

Turisté tvoří jednu ze základních skupin lidí, které ČD vozí. Taková mapa je spíš propagace vlastních služeb ČD, a podle mého názoru by měly tyhle mapy být spíš vylepeny i ve všech vlacích, co okolo jezdí, aby nalákaly pravidelně dojíždějící k výletu s ČD.

Tohle je sebevražedná mise…

Jaaa

*…GŘ ČD…

Simi

Tak problém může vyřešit jednoduchá věc a to darovací smlouva. ČD si to může odepsat spolek je neziskovka takže vše je ok. Jinak mnoho se dnes neví a asi to není úplně tak aktuální, že turistické značení u nás má i jiný účel než vlastní turistiku. Tím účelem je v případě například války, teroristického útoku z velkých aglomerací – měst účelně vyvést obyvatele mimo tyto města. Za takovýchto situací Vám budou mobilní telefony spíše k ničemu nebo jejich provoz bude selektován a poté se budou jak turistické trasy tak i mapy hodit. Protože když nic jiného tak si mapu vyfotíte… Číst vice »

Simi

Mínusovači můžete mne napsat za co mínusy? To jsem napsala je účetně schůdné řešení a zřejmě i právně, takže nějak nechápu o co Vám jde.

Jaaaa

Mínus jsem vám nedal, ale myslím si, že je to proto, že hledat takovou kličku není dobré. ČD by se měly chytit za nos, přestat vymýšlet kraviny a zbavit se neschopných idiotů, co tohle tvoří a škodí tak nejen ČD, ale všem.

Simi

Tak to není o hledání kliček, ale uspokojivého právního stavu, aby to vyhovovalo všem. Spíš bych to viděla, že se nelíbí, že by sž měla něco darovat.

Jarek

Nehrabe vám z vedra?

Simi

Vám už začalo?

Jan Sova

Problém ČD je díra v tržbách ne to, že by neměli co odepsat z daní.

Arnošt

Problém ČD je Černá Díra.

ušatá

Je to normální? Vždyť to pomáhá i dopraVCŮM, je to propagace cestování a informovanost lidí. Takže to by snad mělo být samozřejmostí, jako kdysi dostupná tekoucí voda na nástupišti, WC apod. Peníze nejsou všechno a zrovna Klub českých turistů není výdělečnou organizací. To bychom za chvíli mohli přijít i o značené turistické cesty. I za to by se mohlo chtít platit. Mám dojem, že se tady opravdu už snad všichni zbláznili.

sangre

Peníze nejsou všechno, ale pro některé jsou to nejdůležitější.

Tadeáš

Peníze v dnešní době jsou všechno a podle toho to vypadá viz existence tohoto problému a článku.

Simi

Tak pokud jde o péči řádného hospodáře, tak by mohli začít u zrušení těch úžasných reklam. Mne je 19 fakt joo vono jemu 19 joo ahoj dědo to je babička tak tady máš lístek i s přirážkou joo studente. Kdo ty oduševnělý texty vymýšlel tak by mne mohl vysvětlit na jakou skupinu to bylo cílený. Dle mne tak max na pacienty určitých nemocnic na propustce nic jiného mne nenapadá.
Takže za blbosti utratíme jistě miliony, ale za prospěšnou věc navíc neziskovou chceme peníze. Tak to pak jo.

Šejdr

Mně to přijde jako obyčejný alibismus někoho, kdo má strach, aby ho za pár měsíců někdo neodstřelil z pohodlného křesla, protože pronajal prostory ČD zdarma, aniž by k tomu měl právně podložený důvod.

Tealc.EE

Jak že to říkal starej Škopek? No bóže tak ty mapy dejte před nádraží a je to 😄

zesp

Musel jsem si přečíst ten článek dvakrát, abych tomu uvěřil. Pěší turistika byla vždy svázána s cestování vlakem, a především nyní by měla být snaha přitáhnout co nejvíce lidí jedoucích za turistikou z auta opět do vlaku. A když ztoho vlaku ti lidi v cílové destinaci vystoupí, první, co uvidí, je turistická mapa okolí a můžou tak naplánovat, či ověřit svoji naplánovanou trasu (i přes mapové aplikace v mobilu). Tak to mám alespoň já zažito a tak si i představuji budoucnost kolejové dopravy. KČT je zájmové sdružení, kde většina lidí dělá vše bez nějakých odměn a na bázi dobrovolnosti. Žádné… Číst vice »

Petr

Mimochodem mne napadlo, kolik by asi stálo umístění té krásné turistické mapy co byla v Březnici na nádraží, než ho zlikvidoval bagr. 🙁

Aleš

To se nedá nazvat jinak než chucpe. Byť je možné, že za to ČD nemůžou, že jim to nařizují zákony, takže to chucpe jde v tom případě za státem. A veškerá infrastruktura měla hned na začátku přejít na tehdejší SŽDC.
Ale jaké si Čechomoravanslezan zvolil zástupce do parlamentu, takové má zákony.

Simi

Tak to ne SlezanoMoravanČech nebo MoravanoSlezanoČech.

Luboš Beneš

Jak to funguje u kapitalistických soudruhů v Bavorsku? Ve vagoně je mapa sítě, pod ní letáky s jízdními řády a mapky s turistickými trasami. To vše zdarma. Sakra kde ty naše národní dráhy zase udělaly chybu?

Výkolejka

A kdo financuje ty letáky?

Petr

Cožpak s tím není problém, většinou města, nebo destinační agentury.

Výkolejka

Takze to asi neni chyba CD ze je nemaji ve vlacich …

Tomba

At se členové KČT domluví a chvilku přestanou využívat služeb ČD. Najednou dráhy uvidí co jezdilo turistů.

medical examiner

Že nezařadí vůz s háky na kola a nikdo si toho nevšimne…

-TR-

Víte, že se dá taky chodit pěšky?

MildaIV

Tak to ale neví většina dnešní populace.

Simi

Moje děti jo. Když mne na…… chodí pěšky před autem nebo za autem.

medical examiner

To vím…taky to často provozuju…

Brumla

Domnívám se že České dráhy nevlastní nádraží tudíž nemohou nic chtít po někom cokoliv, zřejmě opět malinky šotek novinářů.

Martin Hanzal

A článek jste četl? Nebo jste ihned po přečtení nadpisu aktivně vyrazil diskutovat? Celá situace je popsána a vyjasněna hned v první polovině…

Výkolejka

Aneb proč neudělat z neznalosti přednost že 😀

Jiří Sakala

Nevím mnoho o organizaci KČT, ale selský rozum mi napovídá, že lidé co mají rádi pěší turistiku jezdí v neposlední řadě vlakem. Požadavek ČD mi nepřijde úplně fér.

Josef J.

Také bych řekl, že jde o službu především zákazníkům Českých drah, kterou jim KČT poskytuje bezplatně (a kterou jim někde i zákazníky přivede – pokud na nádraží mapu mají a na autobusové zastávce ne).

Výkolejka

Cože? Vůbec to nedává smysl. Když je na nádraží mapa, tak to přivede turisty a když na autobusové zastávce není, tak turisty nepřivede? To je naprostý nesmysl, nemluvě o tom, že lidé používají dopravní prostředky podle toho, co je pro ně výhodné a ne podle toho,kam vede turistická značka. Já sice považuje ten poplatek 1500 za podivný omyl, ale vytváření takových pseudoargumentů, proč by tam měla ta mapa být zadarmo fakt nechápu. A ještě doplním jednu otázku: Pokud na tom nádraží ČD, kde bude umístěna ta mapa budou jezdit i jiní dopravci, měli by i oni platit ČD za to,… Číst vice »

fous55

A ono je nějaké nádraží ČD? Já jsem myslel, že všechna patří SŽ!

Výkolejka

A to ze si neco myslite a nevite to je nejak pro tu realitu důležité?

Vladimír

I na autobusových nádražích jsou mapy.
Samozřejmě, téměř každý má teď mapy v mobilu, ale nerozumím tomu, proč by měly státní organizace požadovat platby od neziskové organizace za umístění map na jejich budovách, když to pomůže všem?
Víc lidí ve vlaku, víc turistů, kteří na výpravě utratí peníze a pokochají se přírodou…
To zase vymyslela nějaká vepřová hlava.

ušatá

Ty mapy v mobilech neplní ten praktický účel mapy tištěné – už jen třeba kvůli šíři záběru území.

Výkolejka

To byl velký argument v době, kdy se mapy začaly objevovat na počítačích a později na mobilech – papírová mapa je nenahraditelná protože dává přehled. Už tenkrát jsem měl obavy, že tomu tak bohužel není a netrvalo dlouho a můj oblíbený obchůdek s mapama zmizel. A pak jsem sám najednou zjistil, že přestože mám doma hromady papírových map, tak když něco plánuji nebo někam jedu, tak pustím ten počítač nebo vytáhnu ten mobil. A tak to prostě je. Ano může se to zdát škoda, ale realita světa je prostě taková, potkat někoho, kdo u rozcestníku vytahuje papírovou mapu je dnes… Číst vice »

Výkolejka

A tou statni organizaci mate namysli koho?

Simi

Tak, protože od doby co turistické značky byli vyznačeny vedou obvykle z místa kam se lze dopravit tedy zpravidla od nádraží vlakového později i autobusového. Případně z středu obce, města a pokud bylo poblíž nádraží vlak, autobus tak se značka dotáhla tam případně se udělal z středu obce, města spojka jinou barvou. Více si nastudujte zde https://kct.cz/turisticke-znaceni

Výkolejka

A to nejak popira co jsem napsal?

Josef Trögl

Fér nefér… Prostě je to úplná kosočtvercovina.

Negattor

ČD – národní popravce.

medical examiner

Teď možná. Ale v budoucnu to bude úkol Centrálního popraviště Pankrác 😀

Negattor

Zajímavé bude kolik převodů majetku ještě zažijeme a kdo bude mít plnou truhlu zlaťáků.

libor

to je apríl nebo co? vždyť ta mapa ani nemá komerční význam…

Tomas

Děláte z té organizace chudinky. Asi nevíte to, že si nechávají platit od provozovatele mapy.cz za mapové podklady stezek, které nikomu jinému nechtějí poskytnout ani za poplatek. To je z mého pohledu nespravedlivé. 1500 kč za velkou reklamní plochu za rok je proti tomu víc než fér.

To, že chtějí ČD poplatek za umístění mapy je seriozní a spravedlivé k ostatním, to že KČT ohromně zvýhodňuje jednu firmu je proti tomu podstatný problém.

Princ Krason

To je pravda, KCT jako v podstate statni organizace by mela mit vsechno jako open data! A zaroven CD by nemeli delat jine statni organizaci tyhle vylomeniny.

medical examiner

I na nápravu tohoto jevu je pamatováno…
ČD jsou takový kočkopes, ale Státní dráhy budou skutečný národní podnik…

Vít Jůza

KČT je zájmový spolek, ani náhodou v podstatě státní organizace.

mgr.pavel

KČT není státní organizace. Stát ji nijak nevlastní, neorganizuje, nepřikazuje, nic.

fous55

KČT jako státní organizace? A už jste po pádu z višně naznak v pořádku? KČT je SPOLEK, který má asi 35.000 členů. Mezi nimi jsou i stovky nebo možná přes tisíc značkařů, kteří ZADARMO značí a udržují (někde občas prořezávka apod.) značené turistické cesty a v souvislosti s tím instalují rozcestníky a mapy. Stát dává KČT na tohle všechno ročně příspěvek několik milionů a to pouze na materiál (barvy, sloupky k rozcestníkům, směrovky, mapy). KČT tak v podstatě plní společenskou objednávku státu za zlomek toho, co by stála, kdyby se zajišťovala jako veřejná zakázka. Chtít po KČT, aby za této… Číst vice »

ušatá

KČT je státní organizace???????

mgr.pavel

Za _reklamní_ plochu?

Od kdy je turistická mapa reklamní plochou, símvás?

Leinad

Majiteli nástěnky to může být jedno. Mám zájemce, který by mi zaplatit za plochu pro svůj plakát.

Jirka

Myslím že by to mělo být fifty fifty. Jedni mapu druzí místo. Je to výhodné pro oba. Zvláště když je mapa bez reklam. Když tam reklama bude tak ať zaplatí

Simi

A co je na tom špatného, že komerční firma která dále obsah používá k vytvoření zisku za to zaplatí? KCT to stojí nemalé úsilí to udržovat jak v reálu tak i v virtuálu takže nějaký desátek za to seznam.cz by dát jistě měl a pokud by to nebylo zajímavé jakože prokliky tam budou a to ne že ne tak by to seznam nedělal. Jinak pokud si seznam za tu exkluzivitu zaplatí tak proč ne pro kct taky dobře. Nebo s vaším uvažováním od nyní nikdo žádnému spolku tedy nemá posílat peníze OK. Jsem pak zvědavá na spolky co poskytují internet… Číst vice »

Avanti

1500 korun není špatná cena, co je zase špatně? Chcete mít všechno zadarmo? Socialismus pokud vím dávno skončil.

liposh

Přiveďte mi vaši manželku a když mi k tomu dáte 1500, tak vám ji přefiknu. Nemáte zač. 😉

Avanti

Klidně vám zadarmo přivedu i tchyni. 😃 P. S. Rozvádím se.

medical examiner

Copak je tchýni? Nelítá?

Avanti

Je to p*ča… 😃

Petr

Ona není všech?

Petr

Je to ze strany CD zlodějna, nic jiného.. Ale co taky jiného čekat od společnosti, která jezdí podle tarifu TR 10 a nebýt konkurence, tak dodnes vybírá vypálené aka „příplatek za vlaky vyšší kvality“ pokud člověk nechtěl jet v becku 🤦‍♀️

mlokXCM

Regiojet nebo Leoš by to udělali zadarmo?

medical examiner

To bych chtěl vidět…oba penězi zrovna neoplývají a budou něco dělat zdarma… 😀

Jiří Kocurek

Jim patří nějaké nádraží, které budou brzo převádět na Správu železnic?
Nepatří, takže naprosto zbytečná otázka. Spíše se ptejte na radnici v obci, jestli od KČT něco chtějí za jejich mapy, umístěné na obecním pozemku.

Tomas

zlodejina? od kdy je chtit za pronajem vlastniho majetku nejakou uplatiˇu zlodejina?

zesp

I ve vlacích vyšší kvality jste jel mnohdy v béčku, v tom mají ČD stále hroší kůži konkurenci odolnou…

Jarda Š.

Ty mapy jsou služba veřejnosti, neslouží ke komerčním účelům. To by zas naopak mohl KČT vybírat od SŽ poplatky za to, že na jeho mapách jsou zakresleny tratě ve správě SŽ.

Avanti

Služba veřejnosti nejde zpoplatnit?

Jarda Š.

Jistěže ano, ale je dle mého názoru v rozporu s dobrými mravy, aby státní organizace vybírala peníze od toho, kdo veřejnou službu provozuje bezplatně.

Tomas

kct … bezplatne? 😀

Vít Jůza

Také nějaké dotace pobírají a nějaké jiné výnosy mají, třeba i pár korun značkařům dají, aby se zmenšila pravděpodobnost, že se s nimi jejich manželky kvůli této činnosti rozvedou, ale toho správného obchodního ducha hledejte jinde …. třeba u celého toho slavného olympijského hnutí, profesionálního fotbalu a hokeje apod.

Leinad

Nechávají si platit za mapové podklady

mgr.pavel

Služba ČD k veřejnosti.

Výkolejka

A když ŘSD a kraje a obce nezaplatí, tak tam nebudou cesty? Stejně tak když nezapltí správce hradu/zámku/rozhledny atd … tak co tam budou mít v těch mapách?

mlokXCM

KČT tam železnici zakresluje proto, že jinak by taková mapa byla k ničemu a jediný, kdo by na tom tratil, byl právě KČT.

medical examiner

Taky tam ti turisti musí nějak dojet…

mgr.pavel

Nu a ČD by měla tu mapu vyvěšovat bez poplatků, protože jinak by takový prostor byl pro cestujícího k ničemu a jediný, kdy by na tom tratil, by byly ČD.

Leinad

Proč mapu zrovna od KČT a ne od jiného zdroje? Co třeba Wikimapy, OSM,…?

noerf

Pokud turisté platí ve vlacích jízdné a na některých linkách tvoří zejména v létě významnou skupinu, tak to lze brát jakou součást služby pro cestující. Bohužel to vychází toho, že ČD netuší, co její cestující chtějí.

Avanti

Cestující chtějí čumět na mapy od KČT? Přes to nejede vlak?

Y.K.

Správně, na každé rozcestí turniket. Jaképak chození po značených stezkách zadarmo.

Výkolejka

Problém je v tom, že KČT umisťuje značky, ale nevlastní ty chodníky … každopádně ke KČT velký obdiv.

Luboš Beneš

Já bych dal na každou značku QR kod a po výletu by se zaplatilo podle počtu značek. Tzv. značkovné. A kdo by jel vlakem ČD tak zaplatí mapový příplatek. V dnešní době moderních technologií no problem. Židi mají pro tento typ obchodu výraz chucpe.

Avanti

Správně! Stejně lidi používají stezky jako černé skládky tak jim to osolíme.

Simi

Tak to by pak měla SŽ platit obcím za to, že vypouští z nádraží cestující na obecní komunikace ošlapné, ojezdné a za to, že jim v blízkosti města nebo v městě, obci jezdí po kolejích vlaky také hlučné a smradné.

Avanti

To je blbost, jak to souvisí s touto kauzou? Sž tady vůbec nefiguruje, moulo.

Hodně štěstí

Není nad to si udělat zdarma negativní reklamu.

Simi

🙂

Jarek

No co, vy**s.kašlat se na celé SŽ/AC/DC ,Určitě bude zájem ze strany obcí, popř. jiných soukromých subjektů kde si k té mapě udělají i drobnou reklamu a spokojení budou všichni.Jen negativní vizitka proč nejet vlakem….

Tom

Kukám, že nenažranost stoupá a IQ klesá… A ti co použijí mapu na tablete, tak priplatek na WiFi zdarma, ktera aj tak stojí balík… Asi začnu hulit ať to pochopím. Ješte me napadá prirovnani k hnedým tabulim u silnice. To taky každá pamatka bude platit majiteli cesty????

medical examiner

No jo…cedule na památky…
Dovedete si představit, kolik je to surovin?

fous55

Radši si nepředstavuju, kolikto je dotací a ve kterých kapsách končí.

Simi

Lepší jsou jednosměrky.

Simi

a kruhové objezdy

xyz

Neboli: po kolik dosavadních let že se ČD, a.s., (ruku v ruce s jejich nynějším výrokem) „nechovaly jako řádný hospodář“ v této věci? 😀

P. S. Překvapuje mě, co všechno za pozemky ještě ČD, a.s. mají (po tolika převodech) v majetku. Kolikamiliardový převod z toho ještě „kápne“, hm? 🙂

Ketchup1970

Mapa na nádraží je naopak prospěšná pro dráhy , generuje poptávku po dopravě. Turisté jsou nezanedbatelnou entitou pro dopravu zvlášť na lokalkach balancujicich na hraně pro/proti uzavření .
Napadá mne klasik: Inspektor Klečka , co boty, nechceš taky moje boty ?

Petr Barchánek

Se na to díváte tak, jako by bylo v zájmu dopravce, aby lidi jezdili vlakem. Ale tak to není – čím míň cestujících, tím míň stížností, problémů a špinavých vagonů a tím víc „úhrady prokazatelných nákladů a přiměřeného zisku“. Přečtěte si Hlavu XXII, tu kapitolu o otci majora Majora Majora Majora.

Výkolejka

To co popisujete plati pouze tam kde jsou brutto smlouvy …

noerf

Tedy prakticky všechny regionální vlaky.

Výkolejka

Jestli těch 6 krajů považujete za prakticky všechny tak ano 😀

Plecháč

Všechny zdaleka ne, brutto smlouvy mají asi 4 kraje.

Ketchup1970

Klasik říká : postavil si hospodu a chodili mu tam lidi .

Alf

KČT by měl vystavit fakturu ČD za všechny turistické značky, které vedou k nádraží.

Výkolejka

To je stejný nesmysl, jako by ŘSD chtělo peníze po městech a obcích za to, že instalovali ukazatele právě k nim.
Ale tím neobhajuji ten nájem za mapy.

Alf

Ano, souhlas, ale je to celé absurdní od začátku. Místo synergií ze společného díla si jak malí chlapečci budou rozšlapávat bábovky na písku.

Peťa Flaška

hahaha dobře jim tak svaz batůžkářú a plešatých hlav má po srandě! stejně jsou ty mapy k ničemu!

Petr

Abyste za chvíli neměli po srande vy, clene svazu nerudnych pruvodcich a stávkou vyhrožujícich rezijkářů… Lidi jako vy jsou totiž taky absolutně k nicemu, narozdil od map

dub

je to prostě debil

J. Rozsypal

No, on se jako debil ukázal i pan Petr.

Jiří Kuba

Asi by jste se měl zajet podívat do Francie, co je to stávka…. Každý rok několikrát a ještě to dostanou železniční zaměstnanci zaplacené. Je tam takový zákon. Tady kdyby si chtěli zelezničáři dovolit stávkovat, tak je právě ti, co nejvíce na služby nadávají asi ušlapali… V Česku již nereálné.

Petr Barchánek

v Ústí nad Labem instalovali před nádraží totálně neaktuální turistickou mapu, na které mimo jiné nebyla dálnice D8, ale i řada místních silnic, v té době již několik let v provozu.

Pivlis

KČT a jejich aktivitu nám kdekdo závidí a byly vzorem pro mnohé země. Mapy na nádraží pro orientaci jsou pro mnoho lidí velkým benefitem, ať se vám to líbí nebo ne.

***** Petr

Ano , to je pravda. Nadstandartní značení jednoznačně podporující hromadnou dopravu ve všech formách .Spolky typu myslivci , zahrádkáři atd vymyslel pan Bůh , aby se lidem pomstil , ale oproti těmto tento má smysl a doposud si nehraje komerčně byť je za tím spoustu nezištné práce . Hlavně to podporuje a zpříjemňuje cestování

lopata

co máš proti zahradkarum šmejde?

medical examiner

Receptář prima nápadů 😀

mgr.pavel

To je mi líto, že nedokážete číst v mapách, a považujete ty mapy k ničemu.

To je mi vážně líto..

ušatá

Taky mně z praxe vyplynulo, že proti mapám a třeba tištěným jízdním řádům jsou hlavně ti, kteří nejsou s to je pochopit a vyznat se v nich.

Host

Zvrácené.
Neměly by spíš ČD zaplatit KČT za to, že udržuje na jejich pozemku mapy, které pomáhají klientům ČD v orientaci v přilehlém území?
Ad absurdum – mapa by se mohla otevírat/zakrývat po přiložení platné jízdenky dopravce. 😀
Kocourkov

medical examiner

Ono se to zlepší…
Akorát že pak se budou ptát nikoliv pokladní, ale automatu…

Paddy

A oni si to ČD objednaly?
Tak proč by měli platit ?

MildaIV

Protože jim to přináší zisk.

Petr

„Vlakem na výlet, jsme české dráhy, národní dopravce“ 🙂

adviser

A já myslel že nádraží jsou už nějakou dobu SŽ, nikoliv ČD.

dub

v tom už se ani čert nevyzná

Jiří Kocurek

Zkuste katastr(of)ální úřad 🙂

Ondros

Vlakem na výlet. I s péčí řádného hospodáře se dá zdůvodnit, že místo na mapy lze poskytnout KČT zdarma (i ČD z toho samozřejmě plynou výhody), jenže se nechce… Tohle je nenažranost ČD.

Paddy

Proč? Zkuste to u jiných firem a uvidíte.
Za 4,10Kč na den bych bral za místo, kde bych mohl prezentovat svoji firmu, nebo svoje výtvory.
Řekl bych že když je podnik v mínusu, měl by omezit charitu.

Ondros

KČT ale není „nějaká“ firma. Je to především pro ČD partner, který většinou znači trasy tak, aby začínaly, vedly nebo končily u nádraží a i díky nim jezdí s ČD více lidí. Naopak bych čekal, že zájem o spolupráci bude ze strany ČD narůstat, když jejich aktuálni marketingová kampaň je v duchu dělejete výlety po Česku, ale ono ne.

ušatá

Spočítal jste si, na kolika místech, nádražích ty mapy v rámci ČR jsou a kolik by tedy musely celkem ročně zaplatit? Kde by asi na to KČT vzalo? Nebo si myslíte, že ten nájem 1500 Kč platí na celou ČR, na všechna nádraží?

Petr

Tak ať se domluví se státem a dají to na budovy Správy železnic. Akciovka je pro tvorbu zisku, takže tam by se mohl zlobit akcionář, že něco dávají zadarmo a nevydělávají.

Pezos

Akciovka je pro tvorbu zisku jen když se to zrovna hodí do narativu.

Petr

V zákoně to tak je a kdyby si někdo vzpomněl, dost špatně by se to vysvětlovalo.

Jiří Kocurek

Tak těch 1500 Kč, to je fakt velká částka. Na tom by mohl někdo alespoň 40 hodin ročně odpracovat. A to se vyplatí.

Petr

Když to bude jen v každé stanici a ne i v zastávkách, tak je to 1 623 000 Kč.

Valentýn

Budova ve Štětí je SŽ a celá diskuze a napadání ČD je nesmyslná, protože všichni ti odborníci co se tu do ČD naváží nevědí, že i ČD platí pronájem ploch v budovách a to právě Správě železnic.

Petr

Což je logické, když je to pro podnikání dopravce. KČT ale není podnikatelský subjekt, ale nezisková organizace.

Lumiere

Další kolo státního boje proti neziskovkám. Babiš i Zeman je nenávidí, tak holt státní firma nesmí zůstat pozadu.

Michal

ČD? Ty snad spravují nádraží? A upřímně, mapu mám na mobilu a nádraží je místo, kde chci strávit co nejméně času.

mlokXCM

A vy jste etalon cestujícího-turisty?

Michal

Vy si myslíte, že ČD zajímají cestující? Ano, jak z nich vytřískat co nejvíce peněz.

Systemový specialista

Možná si nejdříve ten článek přečtěte. Pro jistotu několikrát 🙂

Michal

Ano ČD vy se měly starat o vlaky a SŽ o tratě.

medical examiner

A kraje proškrtat autobusy vozící vzduch, aby měly kde vzít na vlaky nízkopodlažní a klimatizované…

Třeba 844 místo 814 na S6…

Lumiere

Jsem turista, chodím výhradně podle digitální mapy a plánovače tras KČT v mobilu a na tyhle velké mapy na stojanech jsem se nedíval už hodně let. Ale pokaždé vidím, že je pořád ještě dost lidí, kteří velké mapy využívají. Třeba proto, že nemají chytrý telefon, nebo jim vyhovuje ten přehled širokého okolí, který v mapě na malém displeji nemají. A proto, i když sám ty velké mapy nepotřebuji, tvrdím, že má smysl je nadále udržovat.

Jiří Kocurek

Ani na monitor laptopu se mi pořádně nevejde mapa, abych poznal jaké kopce vidím. Jo, existuje na to aplikace. Člověku ale aspoň nezakrní mozek a dokáže se orientovat a najít hospodu i s vybitým telefonem.

Michal

Sledováním elektronické mapy Vám zakrní mozek? Odkdy? To, že si aplikace bude tu cestu pamatovat lépe než Vy, ještě nic neznamená.

Krysa350

To je volovina, chtít za něco takového nájem. Velké turistické mapy okolí určitě mají smysl, na žádném telefonu nelze tak přehledně mapu zobrazit, aplikace se pak hodí spíš v terénu.

mlokXCM

A jak tedy poznáte, co mají ČD poskytovat zadarmo a co ne?

Digi

Ekonomie milý watsone, spočtu si zdali mi efekt zvýšeného provozu platících zákazníků převýší možný zisk z nájmu za panely na mapy…

Nic takového veřejného není…

Navíc míst na která si KČT může povesit mapu je víc, kdeto dráhy mají pouze jeden KČT..

Jaaa

Hlavně jde o PR.

mgr.pavel

ČD poskytují prostor (který by jinak téměř jistě nevyužily, tedy pro ně nejde o žádný ušlý zisk).

Proč jej poskytovat zdarma? Protože ta mapa zvýší úroveň cestování, zvýší informovanost cestujících apod.

mlokXCM

Ale tu úroveň cestování zvedají i toalety na nádraží, za které jejich provozovatel také platí. Mapy by na nádražích měly být, ale nevidím důvod, proč by se za ně nemělo platit. Jako ve své podstatě mi to je jedno jestli se za ně platí nebo ne (nikdy jsem nad tím ani nepřemýšlel), ale chtít za to peníze mi přijde logické.

Digi

No podle vaší logiky by bylo stejně logické že by KČT požadoval za propagaci drah, řekněme 1500 kčs za jedno nádraží… takže jediný kdo by na tom vydělal jsou právníci kterí by elmi rádi tyto smlouvy dozorovli..

Y.K.

Kolik platíte, když následujete nějakou turistickou značku? Nic? Takže kde se vezmou peníze na zaplacení umístění nějakého prvku?

Umožnit to sice nemusí, ale jsou silně proti sobě, protože značná část víkendových cestujícíh jede za produkty klubu turistů. Dráhy jim zase neplatí za to, že jim namalovali trasu a ukazatele k vlaku na nádraží a pravidelně ji udržují – tedy jim vodí klienty pod nos.

Výkolejka

Ikdyž s Vámi v principu souhlasím, tak tvrdit, že značka přivádí klienty na nádraží je přehnané. Oni by tam snad nešli kdyby tam značka nebyla?

Y.K.

Tak samozřejmě že přeháním, ale v komerčním světě se každá zmínka dá zpoplatnit.

mlokXCM

Váš příspěvek je irelevantní. KČT i ČD jsou samostatné subjekty. Pokud si chtějí navzájem využívat své pozemky, prostory atd. pak je normální, že si za to zaplatí. Až budu chtít nocovat někde v chatě, která patří KČT, předpokládám, že také budu platit. Pokud jim ČD poskytnou prostor bezplatně, pak si stejný přístup mohou nárokovat i ostatní.

Y.K.

Pokud někde nocujete, máte z toho osobní prospěch a je správné že platíte. Pokud něco děláte pro veřejný prospěch, ne osobní, tak existují i jiné formy poskytnutí kusu svého prostoru, než jen komerční a úplatné.

mgr.pavel

Toalety nejsou analogií. Ty potřebují nemalou údržbu, často větší, než vybrané peníze. Nicméně jsem toho názoru, že toalety by minimálně pro cestující měly být zdarma (resp. v ceně lístku) – i na nádraží, z podobných důvodů, jako ve vlaku. Ale to je dost off topic..

Dále, za toalety platí zákazník, ne poskytovatel služby jako je ToiToi apod. 🙂

ušatá

Jsou věci, které jsou samozřejmé, veřejné a nemělo by se za ně platit. A nikdy se neplatilo. To už je opravdu víc než přehnané. To třeba se bude platit i za ty police s knihami na nádražích nebo na veřejných prostranstvích, třeba za pověšené obrazy v čekárnách, za vstup do budovy nádraží, za ukazatele směru, za použití přechodů…… atd.? ´Jak jsem již uvedl, spíš to vypadá na velký rozvoj psychiatrie.

Krysa350

Hlavou.

Výkolejka

Váš argument nechápu.
Velká mapa je lepší než mapa v mobilu … takže ČD musí nechat mapu umístit za darmo.
Jaká je souvislost?

Krysa350

Nenapsal jsem to ideálně, měl jsem na mysli dvě věci, umístění map bez nájmu a pak jejich výhodu v přehlednosti. Příště se polepším.

mlokXCM

Je to naprosto v pořádku. Pokud ČD chce někdo využívat prostor ČD, měl by za to zaplatit. Předpokládám, že ostatní za to rovněž platí a není důvod, aby měl KČT nějakou výjimku.

Neonym

Je to služba pro zákazníky ČD, nejedná se o komerční prostor, ze kterého by KČT plynul jakýkoliv zisk. To už by bylo normálnější, kdyby ČD platilo KČT za to, že tuto službu na nádražích poskytuje.

Růža

A opačně. Jestli chtějí ČD mít zakreslené tratě a zastávky na mapě, ať platí.

mlokXCM

Tak klidně ať vydavatel mapy tam tu trať nekreslí. Ovšem takovou mapu si těžko někdo pořídí. Je to tedy zájem vydavatele mapy, aby byla co nejpřesnější. Navíc to asi nebudou tratě a zastávky ČD.

Jaaa

Google mapy v podstatě železnice neobsahují (až ve velkém detailu) a nikomu to v naší automobilizované společnosti moc nevadí.

Takže ano – klidně koupí.

Výkolejka

Které tratě ČD?

rozinka

Jen škoda, že ČD nejsou tak úzkoprsé, když jde o odkup skoro celého nákladu tištěné MF Dnes, to je najednou služba pro zákazníky, za kterou klidně vypálí stovky milionů, aby si zákazníci mohli ve vlaku přečíst novinky z Babišovi hlásné trouby. Kolik pak jich o to asi stojí? To taková služba pro zákazníky turisty v podobě mapy ba nádraží je mnohem víc využívána. A pro ČD je zadarmo.

Miroslav Zikmund

Kde žijete ? Žádné noviny se více jak rok ve vlaku nerozdávají …

medical examiner

To je dobře. Na záchodě byly…ehm…na exkrement…

ušatá

A ono lze ještě ve v lacích získat noviny ke čtení? Bylo to jen v 1. třídě a a ni tam už to dávno není. A já to třeba považuji za chybu.

Miroslav Zikmund

Pokud někdo chce využívat prostor ČD za „účelem dosažení zisku“ = podnikání, pak jistě….
Jenže KČT není podnikatelský subjekt a vyvěšení mapy činěno za účelem dosažení zisku ….

Výkolejka

Takze kazda neziskovka manpravo si umistovat na nadrazi CD cokoliv zadarmo protoze to nedela kvuli zisku?

ušatá

Snad se navzájem umí dohodnout, ne ?

Petr

ČD by KČT za mapy meli naopak platit. Propagovat turisticke cile a podporovat rozvoj turismu v navaznosti na zeleznici by melo byt cilem dopravce i Spravy zeleznic.

Výkolejka

Sice ten najem povazuji za nešťastný, ale ze by nekdo dojel vlakem na nejake nadrazi a tam si na mape teprve nasel cil v okoli a vyrazil na cestu pochybuji. Natoz aby spolehal na to ze na tom nadrazi ta mapa bude a kdyby vedel ze ne tak na vylet nepojede je nesmysl.
Tudiz CD ani SZ to zadny zisk neprinasi takze nechapu proc by meli za ty mapy platit.

Luboš Beneš

Ti cestující výletníci tam přijeli na výlet proto, že si zjistili na mapě, že v okolí něco je a vedou k tomu turistické cesty. A je fajn se moci dle mapy zorientovat. Takže ergo kladívko: kdyby tam nebyly značky tak tam nikdo nepojede. Čili zisk z toho má dopravce.A rozumný dopravce podporuje bohulibé veřejnosti prospěsné aktivity.České dráhy jenom opět ukázali svoji pravou tvář.

Výkolejka

No ale já reagoval na příspěvek, který tvrdil, že by ČD měli naopak platit za ty mapy … takže to co píšete klidně může být pravda, ale co to má společného s mým příspěvkem?

ušatá

Je vidět, že asi moc pěšky po ČR nechodíte a turistiku moc neděláte. Ta mapa se hodí na té stěně vždy.

-TR-

Je to hnus. KČT je nezisková organizace, a pokud by toto mělo být pravidlem, nemá peníze na to, aby to platil po celé republice. To je salámová metoda. Dnes budeme chtít 1500 Kč za umístění na jednom nádraží, zítra budeme chtít za celou republiku miliony.

ČD by naopak měly samy být vstřícnější vůči podpoře turistiky, koneckonců mají od turistů tržby z jízdného.

seika

Mapy by na nádraží měly zůstat. ČD/SŽ by měly aktivity KČT vhodně propagovat.

ušatá

Stejně tak plány měst, jízdní řády MHD apod.

Digi

Taky předpokládám že synergický efekt (jedu na výlet, značka začíná u nádraží, pojedu mašinkou, zplatím drahám) bude mnohem větší než případná tržba z pronájmu…

Když chtěj šetřit, jinde budou vetší prachy, viz selektivní zdávání reklamy za 0,5 miliardy do mafry…

Peťa Flaška

je to ale zbytečná organizace! jsou dobrý jen na to aby malovali po stromech nějaký značky ale v moderní době už to žádný význam nemá!

Miroslav Zikmund

A kudy půjdete – tedy vy asi, podle vašeho způsobu vyjadřování, ne – když ti „zbytečníci“ malující značky nebudou … když nebudou značky, tak se ta trasa nedostane ani do počítačové / mobilové aplikace …..
Netrpíte náhodou KOMPLEXEM ZBYTEČNOSTI, který přenášíte do svých příspěvků ….

medical examiner

Co kam…okolo domova trefím i bez mapy…na návštěvě nás vede hostitel a jinde to není potřeba rozebírat…(pro absenci takové situace).

Vít Jůza

Dá se jít podle holé mapy nebo bez ní, je to zajímavější a dobrodružnější (mezi cestami na mapě a v terrénu jsou rozdíly!), ale pokud člověk až o takové dobrodružství nestojí, trasy prověřené, doporučené a vyznačené KČT mají něco do sebe.

Luboš Beneš

Budete se divit, ale spousta lidí chodí po těch zbytečných značkách.O nárůstu turistiky v době čínské nemoci netřeba diskutovat.Ale Vy máte své záliby, tisíce jiných lidí mají zase turistiku. A ti ty znsčky za významné považují

ušatá

?????????? Ano všichni sedí u počítače, mobilu a pouštějí si obrázky a pak jdou do fitka, aby se z toho vzpamatovali!

Miroslav Zikmund

KČT je jedna z mála neziskovek (tuším, že ten statut vůbec nemá), která viditelně něco – tedy jeho členové (KČT = mužský rod neživotný) – zadarmo dělají při značkování turistických tras …

medical examiner

To je možné. Ale třeba u nás v Litni těch turistů tolik není.
A ti, na které jsem narazil, přijeli buď autem, autobusem, nebo vlakem. Jen zanedbatelné procento z nich chodí pěšky…

ušatá

Pokud někdo jezdí autem a nechodí pěšky, tak není turista.

Jakub P

Formálně jsou spolek, což je jedna z možných a často využívaných (nejsnazší a nejlevnější založení) právních forem neziskovek. Statut neziskovky tedy samozřejmě maj.

ušatá

Jedna z mála neziskovek (zejména třeba z těch hrabajících se do práv lidí a politiky), které k něčemu jsou a kterým je nutné slušně poděkovat a vážit si jejich služeb, která navíc dělají většinou zadarmo a ve svém volném čase.

Jenisej

A k čemu vůbec instaluje KČT nesmyslné mapy oblasti na nádraží ? I důchodci turisté mají v mobilu mapy.cz

mlokXCM

Asi proto, že to je často výchozí bod.

medical examiner

A tímto směrem se to bude odvíjet i v budoucnu…
Jinak bude muset být ten turista bohatý…

mgr.pavel

Ne každý má smartphone a na něm offline mapy (anebo mobilní net).

A prakticky nikdo nemá mobil s displejem tak velkým, jako je turistická mapa.

Jenisej

A proto už u nás není jediná telefonní budka. A ti kteří jej nemají, mají klasickou mapu. Je to socialisticka relikvie, která přežila omylem do dnešních dnů.

Vít Jůza

Rád si zejména za větru a/nebo deště vytahování své mapy (ještě méně aktuální než ta na náměstí nebo rozcestí nebo nádraží) občas ušetřím, i pokud ji zrovna mám.

dub

jste si tím jistý?

Y.K.

Představuji si ten rozdíl, když vedoucí skupiny dětí dělá briefing před velikou mapou, kde jim ukáže kudy jdou a co mají dělat když se někdo ztratí a to samé nad pidimapou v mobilu.

Miroslav Zikmund

A k čemu je mapa v mobilu, když tam nebude / není signál ….

Výkolejka

Mapy.cz co máte v mobilu offline žádný signál nepotřebují … Nemluvě o tom, že když jste někde na tůře, tak nějaká mapa na nádraží Vám fakt nepomůže.

ušatá

Jenže musíte mít technické zařízení a to stojí hodně peněz – tedy nakonec zbytečně vyhozených, potřebuje suroviny, energii, signál, musí fungovat bez závad….. Proč, když stačí jedna tištěná mapa v kapse?

Vít Jůza

Je fajn aspoň na výletě si dát aspoň do určité míry od té elektroniky pokoj!

Jozef

A naco niekam ísť vlakom keď máme auto? A naco do hory alebo na výlet?

Neonym

Až si lidé začnou na chybějící mapy stěžovat, budou to tam ČD s péčí řádného hospodáře instalovat za svoje.

Petr

Nebudou. … Nádraží jsou SŽ.

medical examiner

Jojo…hlavně ti co budou pospíchat…
..že tam nebude oč se přerazit…

Greta

Hlavní problém a šlendrián je, že ČD mají stále ještě nějaká nádraží. Jinak v době navigace a map v každém smartphone nevidím v nástěnných mapách jiný přínos než zkrácení dlouhé chvíle při čekání na vlak.

Jakub P

Jsem za mapu v mobilu rád, ale velká fyzická je pro přehled furt daleko lepší než ta na malým displeji telefonu. Už jen to, že jsou vidět detaily i větší území současně…

medical examiner

Nejlepší mapa je jízdní řád…

Kubrt

Velká zobrazená plocha nástěnné mapy má taky své kouzlo – např. poskytuje přehled celého území. Já je využívám i při výletech s dětmi – jako edukační pomůcku, na nácvik orientace je mnohem lepší 🙂

liposh

Tak zajisté nástěnná mapa dnes již zcela neplní ten účel, ale říct, že nástěnná mapa má jen přínos při čekání je jako říct, že parky ve městě mají jen jediný účel-trávení volného času (a teoreticky můžou být vlastně všechny parky a všechna zeleň ve městech zrušeny) V této rovině to nelze vnímat.

mimochodem

Zalezi, co clovek chce. Pro beznyho luftaka z Praheee, co jezdi jednou mesicne na turisticky neprovarenejsi mista, mapy.cz se znacenymi trasami poslouzi velmi dobre. Kdyz prijde rec na vylety mimo znacene cesty, jsou nastenne a tistene mapy (ci uz z produkce KCT, nebo treba pro orientacni beh) k nezaplaceni, jelikoz jsou mnohem podrobnejsi. Jsem za to rad, aspon to takhle prirozenou cestou rozdeli luftaky a turisty, kteri vedi, jak se v prirode chovat. Pro ucely trajdani mimo znacenych cest maji mapy.cz smysl akorat na prohlizeni leteckych snimku, coz ale v offline rezimu nefunguje, takze to ve vysledku az takova vyhra… Číst vice »

Greta

Luftak jede autem.

Systemový specialista

ČD nemají nádraží (až na pár výjimek), ale často mají ještě pozemky na nádražích. Je to další důsledek nedotaženého ÚMVŽST…

dub

a co když vypadne internet? nebo nepůjde elektřina?

Vašek

České dráhy nebo Správa železnic?Pokud vim ČD nádraží neprovozují…

Petr

Ale jen do konce tohoto roku….

Systemový specialista

Kterého? ÚMVŽST se pěkně vleče…

Ondráš

Bohužel. Co my tvrdil jeden známej tak nějde jsou ČD někde i pozemky pod kolejema. Dotyčný mi tvrdil že tohle vyčetl s katastru nemovitostí a dával mi i konkrétní příklad. A to si nechalisi minimálně Masarykovo nádraží v Praze.

Alois

Většina kolejišť ve stanicích je majetek ČD

Vašek

Děkuji,to jsem nevěděl.

Ondráš

Tak jsou i nádraží jenž ČD provozují.Např si ponechali Masarykovo nádraří v Praze.

medical examiner

To je dobře. Aspoň bude transformace v DHV Praha-střed snazší…

Bohouš

České dráhy plánují propouštět. Tak nějaký ouřada 4. kategorie vymyslí takovouto kravinu, aby dokázal svou invenci a loajálnost.

medical examiner

I když je možné, že tímto upozorní na svou nadbytečnost a potřebu zrušit…

Kamui

Nezávidění hodná situace pro ČD. Na jednu stranu se musí chovat jako řádný hospodář, ovšem současně budou veřejností kvůli tomu považovány za [CENSORED].

Petr

Jestli se chtějí chovat s péčí řádného hospodáře, tak maj bejt rádi, že tam tu mapu chce KČT dat zadarmo. Je to v podstatě služba pro cestující.

liposh

Ano, je to jako by mě ve firmě chtěl někdo zadarmo dát kytky, aby to u mě vypadalo líp a já po něm chtěl za to peníze.

mlokXCM

Proč by ČD měly chtít, aby to tam bylo? To můžete říct, že prodejní stánek by neměl na nádraží neměl mít povinnost platit nájem, protože tam slouží cestujícím.

Jakub P

Protože popularita pěší turistiky, kterou tyhle mapy a vůbec značení KČT silně podporujou, je pro ně zdroj nezanedbatelné části příjmů.

Výkolejka

Kolik odhadujete ze do tr stanice prijede lidi prave proto ze je tam umistena ta mapa? Ja odhaduju nula ročně.

Jakub P

Kvůli umístění mapy na konkrétním nádraží nejspíš opravdu nula.

Díky velmi dobrému systému značení turistických tras, jehož součástí jsou i mapy na nádražích a dalších místech? To je jiná. V některých stanicích to možná bude většina cestujících, kteří tam nebo odtamtud za rok jedou.

Výkolejka

Ovšem řeč je tady o této mapě …
Každopádně pravdu nemáte, protože jak jsem psal už vícekrát lidé nechodí na nádraží proto že jim tam vede značka, ale proto, že jim od tama jede vlak. Takže by tam šli tak jako tak.

ušatá

Jenže díky té značce tam trefí a z výchozího bodu třeba ví, že jdou po značce na nádraží.

Leinad

Kolik lidí jede vlakem kvůli stánku a kolik lidí na tůru?

rozinka

Jaký zisk mají ČD z toho, že kupují MF Dnes a rozdávají zákazníkům?

Miroslav Zikmund

Kdy jste naposled dostal ve vlaky MF Dnes ? Někdy loni …

Peeetr

To nemá s řádným hospodařením nic splečného, že chtějí prachy za věci, které navyšují pohodlí především pro jejich cestující vůči automobilové konkurenci.

Greta

Kdyby ČD chtěly, tak se mohly dohodnout že si za 1500Kč nalepí na kraj mapy své logo a s KČT si pohledávky zapoctou proti nájmu. Ale to by bylo pro ajznbon moc složité.

Petr

Na to bych ze strany KČT nepřistupoval, to by mohl být nebezpečný precedens…