Den D pro most na Výtoni: Ministr rozhodl, co bude dál s klíčovou stavbou

Upravená podoba návrhu na nový Výtoňský most. Foto: Správa železnicUpravená podoba návrhu na nový Výtoňský most. Foto: Správa železnic

Na Kupkovo rozhodnutí se netrpělivě čekalo celý uplynulý rok.

270 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš Kariera

Jedním slovem: HRŮZA, dvěma slovy: HRŮZA HRŮZOUCÍ

Trumway

„Od ledna 2024 začne probíhat Heritage impact assessment (HIA) – tedy klíčové vyjednávání s památkáři, proběhnou i jednání s UNESCO.“

„Do EIA však podle Kupky budou vstupovat další argumenty, například na navýšení dopravy. „Také jednání s UNESCO může přehodit výhybku. Musíme však postupovat bez jakékoliv ztráty času.“

Dobře, tak tedy rozhodnuto je, ale to stejně vlastně vůbec nic neznamená pokud prioritou je aby tento projekt neohrozil zapsání na seznamu UNESCO.

David Peca

Nerozumím lidem,která se modlí k pár rezavým traverzám. Nic netrvá věčně ,přece nelze žít jen minulostí. Tohle přece není chrám. Budeme stěhovat i Prior v Jihlavě ?

Miloš Kariera

Zde se jedná o ikonickou stavbu dokreslující panoráma Prahy

J.Š.Hájek

A ikona nemůže být jiná ?? Asi může. Jde jen o zvyk …

Kyk

Ničím nevýjimečný kus šrotu, rezavá jizva na tváři Prahy.

Karel

Si dělají prdel??? Nový most v roce 2028!!!! A ty 4 roky vlaky na hlavní nádraží jezdit nebudou?????

Milan

Odhad samotné stavby je asi rok a půl. Dokud nebude hotový projekt a připravená stavba, tak se bude jezdit po starém, případně odklonem z Chuchle do Vršovic.

Kuba

Už se na to UNESCO vykašlete. K ničemu to fakticky není, akorát opruz. Drážďany se taky nechaly vyškrtnout a ničemu to nevadí.

Panda

Bez ohledu na most je třeba říct, že Drážďany se svými sterilními neautentickými replikami a bezcennými pseudomoderními budovami v centru fakt nejsou porovnatelné s Prahou, tam je toho fakt minimum původního, co by bylo hodno velké ochrany a ani tam není zásadní dopad na panorama města…

Petr Herbrik

Praha rozhodně nebude v Unescu kvůli obyčejnému mostu z konce 19. století, když má moře památek z xtých století.

Martin

Souhlas, ale Praha ma v Unesco problem prave s temi pamatkami v centru, ktere jsou casto kompletne vybourany a zpuvodni budovy je jen celni fasada. Je az neuveritelne, kolik celych bloku bylo takto vybourano… Unesco ma spise problem, ze uz jim dochazi trpelivost, jak sv nim Praha tak trochu vyorava…

Miloš Kariera

Jiný kraj jiný mrav.

Alibaba

Takže vlastně rozhodnuto není, když se ještě musíme zeptat UNESCO, či kýho výra…
Takže doufám, že ten most do té doby spadne, bude nahrazen provizoriem a následně novou ocelovou tříkolejnou konstrukcí.

krystof.bohm1

Konečně zase jednou rozum zvítězil a socialismus prohrál

Miloš Kariera

Neviděl bych to tak růžově pane kapitalisto. UNESCO rozhodne a Kupka a SŽ zalezou

Zdenda

První rozumné rozhodnutí této sráčské vlády.

Pako

Tak jste si ulevil a nyní je na místě vyblinkat ještě něco k tématu.

PetrH

Spolek Nebourat už vybírá peníze na „právní zastoupení“, o což hlavně asi jde… Hoši děkují za zviditelnění.

Já I.

No, zatím za svojí existenci nic nevybrali, viz jejich transparentní účet 🙂

PetrH

Zatím vybrali 127 tisíc, link sem dávat nebudu.

Václav
Milan

Ostrovní nástupiště na dvoukolejné trati na hlavní nádraží a boční na jednokolejné trati do Vršovic. Není nutno křížit vlakové cesty. Když by se vynechalo ostrovní a postavilo jen to boční vpravo, tak by byla obslužnost jen linkou směrem do Vršovic (dále třeba Zahradní město-Malešice-Libeň…). Tedy nutný přestup na Smíchově pro dojezd na Výtoň. Asi by nebylo přímé napojení na hlavák. Nevadilo by to pro přestup na další spoje, některé vlaky na Moravu jsou i teď výchozí z Vršovic. U některých dálkových do Budějovic by byla nutnost přidat zastavování ve Vršovicích a na vlaky na Moravu, které by byly výchozí z… Číst vice »

HonzaK

Diky za info. A trochu naivni otazka – proc tak nemuze byt krizeni?
Taky me to hned prastilo pres oci, ze tam zaberou pul nabrezi nastupistema

flinta19

Protože snižuje dopravní kapacitu. Není křížení – mohou jet na všech kolejích vlaky zároveň. Je křížní – mohou jet maximálně dva.

Milan

Pokud budeme uvažovat o stávajícím provozu na hlavní nádraží, tak uvažované vlaky od Vršovic budou jezdit buď jednokolejně bezkolizně a nebo se od Vršovic budou muset zařadit na dvoukolejku, tedy křížit kolej od Smíchova na hlavní a najet do mezery mezi vlaky od Hlavního a nebo projet 3 km na Smíchov „v protisměru“ po prostřední a vlak od Smíchova po koleji na Vršovice a přes spojku zpět a do tunelu na hlavní. Při snahách o zkracování intervalů zastávkových vlaků a souběžném provozu dálkových to může být ve špiškách dost náročné. Kdysi byla uvažovaná i varianta zastávky až za obloukem v… Číst vice »

Milan

A pokud bychom zvážili variantu tří jednostranných nástupišť, tedy u prostřední koleje nástupiště 3m + zábradlí a odstup od vlaku za ním, tak by ve výsledku bylo to nadjetí krajní koleje menší asi jen o 2 metry, ale konstrukce by byla celkově širší o další metr, protože by se muselo udělat boční 3 m a pořádné zábradlí nad silnicí. U toho ostrovního se dá lépe využít možnost podle norem, že na koncích může být užší než těch normovaných 6 metrů.

Martin

Zarazilo me, ze most ma dostat rexavou barvu, proboha proc? V minulem clanku se psalo o bronzove?
To je zasadni rozdil…

Tomáš

„Rezavá“ ani „bronzová“ nejsou barvy. Barva je hnědá. „Rezavá“ je něco, co zrezlo, „bronzová“ je něco, co je z bronzu. Takže ohledně barvy se dopouštěli demagogie.

Martin

To je ale nesmysl, bronzovou barvu normalne koupite v obchode,…

Martin

jinak je to rozdil mezi touto: #AF593E (Rust) a touto #CD7F32 (Bronze)

Honzík

Že by to táhli az sem?
Výkupna surovin Modřany
U Soutoku, Praha, Česko
https://mapy.cz/s/locoluneke

Martin
Martin

https://en.mapy.cz/s/jacovetake

Dobry pokus se zbernymi surovinami, nejste prvni, ale pro pesi a cyklo se vyuzit da na novem miste…
Lavka Holka stala pres 350mil., tak kdyz se pouzije tahle konstrukce na novem miste, vyjde to na podobne penize i s rekonstrukci…

PetrH

To bude stát víc. Hlavně Holka (i když se mi nelíbí) je kvalitní beton, který má vydržet dalších 100 let minimálně, spíš mnohem víc. Tohle tahle nýtovaná konstrukce nedá, i po rekonstrukci to bude jen na chvíli.

SYN

No, tam pak asi bude znovu boj jestli se to PAK může nechat spadnout, nebo bude muset opravovat…
Ale vzhledem k citelně nižšímu (dynamickému) zatěžování by to s drobnější opravou (v rámci přesouvání) mohlo vydržet tak 25-50 let…

Martin

Maji se vÿmenit poskozene casti a predpokladam, ze pak ten most s nizsim zzatizeni vydrzi vyrazne dele nez planovanych 30 let s zel. provozem a to bych rekl i vyrazne, min. tech 50let… a pokud bude prochazet udrzbou i klidne tech 100let…

Chronosphere

Ono “ se to“ nevymění samo od sebe. Pokud tam je památková ochrana,bude nutná oprava původními postupy. A teď- kolik myslíte, že se za posledních 50 let vyučilo,nebo zaučilo nýtařů. A kde se dosud živili?🥴

Martin

To ja samozrejme chapu, ale v te cene to je, dle clanku,… a take ocekavam, ze se to prodrazi… nicmene cena bude porad odhadem podobna,…
Co se tyce nytu, tak to neni opravdu nijak hrozne, ja treba nytovani umim… :-)…
Stejne si myslim, ze to svari nebo sesroubuji…

Jan

Nevím, proč se tak strašně bojí toho UNESCO. Ta značka už dávno degradovala sama sebe. V posledních letech ten seznam extrémně nabobtanal a schvalování probíhá např. v Botswaně. Hlasují o něm delegáti ze zemí, kteří v životě pražské panorama neviděli…

Yetty

No, zejména proto, že přítomnost na seznamu pořád znamená nemalý přiliv turistů.

Zeptejte se v Krumlově.

nowas

V Krumlově možná. Praha to nepotřebuje.

Dachs

Krumlov to má nahnuté taky. Vadí Otáčivé hlediště v Zámecké zahradě, technický unikát (sic!) a vážně tam Jihočeské divadlo dělá skvělou letní produkci, za kterou se jezdí i ze zahraničí. Je schované mezi stromy, odnikud ho není vidět, večer to život dole ve městě neruší, ale UNESCO je napružené a prudí kvůli „narušení panoramatu“ a kdesi cosi už dlouhé roky. Popasovat se s naprosto nerelevantními výtkami jde těžko. Prahu ať pranýřují za čepičáře a matrjoškáře, nebo autostrádu u Karlova mostu, tomu bych rozuměl.
OSN, UNESCO, nově MOV… značky již na houby. A mohou si za to sami jejich představitelé.

Pako

Tohle je už opravdu úchylné. Tady vadí technický unikát ukrytý hluboko v zahradě a v Praze je obyčejná, ošklivá a nefunkční dopravní stavba to nejdůležitější z historického vzhledu města.

bkv

Kolik v západočeských lázních přibylo turistů?

SYN

No, ono to by muselo znít „zeptejte se v Krumlově co se stalo když o to označení přišli“ což je jen teorie…
Možná by šlo „zeptejte se v Drážďanech co se stalo poté co o označení přišli“??

Marek

Přesně. Možná by sem přilákalo víc turistů PR o tom, že Praha byla pro svou progresivní architekturu vyškrtnuta z UNESCO 🤣🤣🤣
Aspoň bychom konečně nemuseli poslouchat, že každá druhá nová stavba nás určitě ze seznamu vyškrtne…

Martin Hroch

Dva dny po sobě padly oba pomníky pana Scheinherra.
Tak snad mu nikdo nevybuduje sochu za pár let 🙂
Alespoň někdy zvítězí rozum a opravdu odborné argumenty nad emocemi a experimenty s nejistým výsledkem.

Panda

Mezitim se mu teda hodně (méně diskutabilních) pomníků dokončilo…

SYN

Socha by mi nevadila, ale někde kde ji nikdo nevidí (kromě těch co se na ni schválně zajdou podívat).

Sázka

Než se most postaví tak se na starém zastaví provoz. Dáme sázky?

Honzík

Ale tobse dávno ví. Jen se to neříká nahlas. Jen co se dočkáme dokončení MI.

JirkaH

Ceá zeměkoule se nám musí smát co se tady děje a co se ještě dá vymyslet – ono asi nebude od věci proč jsme v korupci nejlepší – místo aby to někdo natřel štětkou za pár kaček.Když dostanete z nového mostu všimný třeba v krabici od vína co? A to nemluvím o mostu který je o kus dále který že Smíchova místo do Jeremenkový vede k Žlutým Lázním (lobisty Janouška) jo už si někdo četl informaci ,kam chce Kupka zavést trolejbusy? Aha není tam náhodou starostou ?

PetrH

Ne, my jsme nejlepší ve všem a to proto, že každý má názor na všechno, to se naučil ve škole. Únavové trhliny a koroze ve spojích se nejlépe řeší štětkou a barvou.

Já I.

Svatá pravda. JirkaH sice ve škole nic nepobral, ale bojuje ze všech sil za přezití své natěračské živnosti 🙂

Chronosphere

Jste schopen pochopit ironií? Asi ne.

Dachs

Je komické za vším vidět hned krabice od vína; jestli máte o tom důkazy, víte, co máte dělat. Jinak střelba do vlastní nohy: natírání, pokusy o renovaci a flikování s předpokladem jen krátkého prodloužení životnosti by bylo ve finále řešení daleko dražší.
Běžte se radši projet a všimněte si momentu, kdy vlak udělá na jednom místě uprostřed mostu docela dramatické duc duc. Ono zrovna tohle sice nic nebude, ale lidem v tom okamžiku kouzelně tuhnou tváře. Vysvětlovat principy dynamického namáhání, únavovou degradaci konstrukce v běhu času, nebo kde a jakým způsobem postupuje koroze, by asi bylo marné.

PeDazOl

Doufám, že to nedopadne jak ve filmu Bílá paní. Hurá nový most hurá nový most, ale tady žádnej není, drž hubu a plav…. 🙂 🙂
Nový most je parádní, až bude stát bude Praze slušet.

Šalina na Špilas

Spolek Nebourat ukázal nádhernou aroganci, že se nedostavil. Anebo se naopak někde včera v památkově chráněných hospodách všichni zbourali. Poté je mé obvinění křivé.

Honza V.

Kam se nedostavil?

Šalina na Špilas

Byl to jiný spolek, ale je to v článku: „Přizváni byli i zástupci památkářů, spolek Za starou Prahu však pozvání odmítl.“
Chybu uznávám.

Petr

Nechcete uz nechat tech blbosti? Ten spolek nema a nemel zadnou moc. Ten most je ukazkou lajdactvi a impotence statni spravy a predevsim Ministerstva dopravy. Tohle ministrovo rozhodnuti melo prijit nejpozdeji pred 10 lety (takze vina pada predevsim na predchozi vlady). Navic se zacne stavet nejdriv za 3 roky. Tahle tragikomedie je sotva v pulce a spolek Nebourat v ni hraje jenom vedlejsi roli.

Šalina na Špilas

Ano, je to tak, nicméně Nebourat je spolek, který jde na dané téma hodně slyšet. A jsou takovou pomyslnou třešničkou na dortu tragického koncepčního plánování SŽ, potažmo MD v dané věci.

Janjaj

rozumné řešení

Daniel Mach

Doufejme, že si památkáři naordinují klid.

MildaIV

Jako že schválí bourání památkově chráněného mostu a jeho náhradu úplně jinou novostavbou? Mám dost silný pochybnosti…

David

Přesun není bourání.

Růža

Nový most vypadá elegantně.

Pako

Ano, oproti stávajícímu neohrabanému strašákovi, co zakrývá a ničí panorama všemi směry.

MOS

Tak jsem se nakonec dožil nového mostu. Ale nevím, zda výměnou za to nebude dubajská pergola. Teď ještě čekám, jak dopadne páně Hřibovo trestní oznámení na památkáře.

Pražák

Spíš výměnou bude nesmyslná lávka pro pěší (alias původní most), kterou bude Praha draze udržovat.

MOS

O to strach nemám, rozpadne se to samo.

SYN

A dají vám pokutu… to už vyjde na stejný prachy jako údržba. Aspoň několik desetiletí…

Jiří Melich

Říká se: nechval dne před večerem! Aneb ještě nestojí 😀

Tomáš M

Zavíráme, bouráme, převážíme, stavíme, jezdíme……jezdíme po novém!!!

Martin

Já tam jezdit nebudu

Jiří

Je jasné že rozhodnutí muselo být podloženo dokumentací. Kdyby se nezanedbala údržba, most by byl v lepším stavu, to je asi bez debaty. Pokud se ale protestuje proti novému mostu, který vypadá jinak než ten současný, proč se nepostaví replika nového mostu s nátěrem bronzu a všichni budou spokojený. V Čem je tedy problém toto realizovat?

Dan

To SŽ plánovala okolo roku 2018-19. Tvarová replika současného mostu pro dvě koleje a vedle toho jedna kolej na samostatném mostě. Vlk se nažere, koza zůstane celá + provoz přes Vltavu by zůstal po jedné koleji zachovaný při téhle náhradě mostu a v principu i při té další, až by ty nové mosty dosloužily.

Karel

Konstrukce, která je za hranicí životnosti (jak časové, tak technické) se neudržuje nikde na světě

Petr Herbrik

Musíte chudáka Kupku pochopit, měl to těžké. Vše bylo zřejmě rozhodnuto předem, včetně toho, kterej kovošroťák dostane starej most a provize rozdány. To vůbec nebylo jednoduché rozhodování, nechat starý most žít, protože museli kovošroťákovi slíbit něco recipročně a tak se do poslední chvíle doufalo, že se odpor proti likvidaci mostu podaří zlomit.

Tomáš V.

Kovošrot? Vy jste článek ani nečetl a přišel se sem jen vyblít, že?

MartinS.

Už chybí jen Soros a ilumináti… to musí bejt těžkej život, vidět ve všem spiknutí…

pavel.mertlik

Těžkej život je to hlavně pro ostatní, co takový výplody musí číst a už se to bohužel z těch Novinek dost rozšiřuje 🙁

Pražák

Strana Pomocných Dělníků měla schůzi a přehnali jste to s konzumací samohonky?

Oldřich Sládek

Petře, co blbneš?

Petr Herbrik

Co bych blbnul, já už si z toho jem dělám srandu, to už je taková šaškárna, že to snad ani není možný.

Petr Herbrik

Tohle je jedna z nejdůležitějších věcí v dopravě jaká může být a v tomhle státě kvůli ani nechápu čemu necháme zkolabovat dopravu v hlavním městě. Z toho už si prostě nedokážu dělat nic jinýho než srandu, i když je to spíš k hořkému pláči.

Petr Herbrik

U takhle důležité a zásadní věci se už mělo dááávno rozhodnout o tom, že tohle je věc v prvořadém veřejném zájmu a vyřešit to přednostně bez jakýchkoli tanečků kolem toho. To že se to nechalo dojít až do omezování dopravy a tohodle absurdna je obrovská ostuda všech vlád a SŽ(DC) 20let dozadu a řadí nás to mezi nejzaostalejší země, které nedokáží vyřešit ani ty nejzákladnější věci k fungování státu.
A tohle myslím vážně.

Karel

O tom, co se bude dělat s Výtoňským mostem, už od r.1990 nerozhodovali technici, ale vždy politici

Petr Herbrik

A to má být jako omluva? Pokud technici ten stav znali (a to znát museli, když se nedělala údržba proto, že se vědělo, že se bude muset vyměnit), měli bít na poplach a já si nevšim, že by někdo za posledních 30 let něco o tom publikoval.

Petr Herbrik

Už od třicátejch let se ví, že ten most je nevyhovující, komunisti to částečně vyřešili mostem inteligence, ale tady už dááávno měl někdo přijít a jasně říct: tady se schyluje k obrovskému průseru, pojďte to vyřešit dřív, než dojde k nejhoršímu, ale né, my to k tomu nejhoršímu musíme nechat dojít a pak z toho ještě dělat takovejhle tyjátr. Co na tomhle ministrovi trvalo rok rozhodování? Není v tomhle státě jasnější věc k rozhodnutí. Tady nejsou ani žádné postranní zájmy nějakejch lobbistů, developerů či kohokoli jiného, tohle je jen důkaz naší totální neschopnosti. Jediné, o co šlo je to, co… Číst vice »

vasek.beroun

Mám pocit, že tady někomu kovošrotuje v hlavě.

W14

Rok trvalo něco, co soudný člověk mohl rozhodnout v podstatně kratší době (a jo, všechny argumenty už zazněly včetně přesunu původní konstrukce i ekonomické nevýhodnosti rekonstrukce)
Aspoň, že rozhodl , tak jak rozhodl.

Jan Horák

Obávám se že to tímhle neskončilo.
Budou následovat soudní žaloby.

ToMa

Osobně bych řekl, že je rozhodnutý už dlouho. Spíše probíhaly různé zákulisní jednání a sliby, aby hned po zveřejnění rozhodnutí na MD nepřistáli žaloby. Předpokládám, že kdyby se teď památkáři kously, tak tam bude stát tento most do té doby, než spadne. Musel mít dopředu zajištěno, že se to nestane

Petr

Tak proč to neřekl na rovinu a udělal z toho takovej thriller?

ToMa

Nevím, do hlavy mu nevidím. Ale dokážu si představit, že pokud musí přesvědčit památkáře, musí být svolný k nějakým jednáním a ústupkům. Kdyby před všema jednáními řekl, že bude nový most a konec diskuze, všichni se zaseknou a nebude nic. Politika je svinstvo

Jonáš

Zlatý Kupka. Kdyby tam byl Karel, nerozhodli by odborníci, rozhodl by průzkum.

Pražák

A večer by neplatilo to co platilo ráno.

Jiří Kocurek

A zkrášlovací komando.by nahonem natřelo jedno mostní pole. Bez vlivu na průhyb a nosnost.

mgr.pavel

Samotný velký Pan Toast by přišel most podpírat vlastníma rukama!

Teda aspoň na chvíli, než jej u toho vyfotí.

Pražák

I most má na pana nemajitele telefon?

Petr Jetelina

Památkáři bránící most jsou škůdci železniční dopravy. Až se provoz kompletně zastaví z důvodu pádu mostu do Vltavy, můžeme jim poděkovat za jejich obětavou práci s jeho ochranou.

Dan

Proč památkáří? Současný most se dokončil v roce 1901, plánovaná životnost u takových staveb je zhruba 100 let s řádnou údržbou. Samozřejmě reálná živostnost zavisí na mnoha a mnoha dalších faktorech. Tak či onak, vlastník mohl osud mostu začít řešit klidně už před nějakými 25-30 lety… Že se to řeší za pět minut 12, kdy je most téměř „na spadnutí“, je jen a pouze vina vlastníka. Je to velká a drahá věc v centru Prahy a to, že je tady víc zájmových skupin, víc návrhů řešení, to je v pořádku a je s tím potřeba počítat. Tím nechci obhajovat památkáře,… Číst vice »

pavel.mertlik

Celkem si odporujete, píšete že ten most měl plánovanou životnost do roku cca 2001, takže jsme o 22 let potom, to mi nepřijde jako „za pět minut 12“

vbb

„Zhruba 100 let“ není totéž co 36525 dní a už vůbec to neznamená, že minutu po půlnoci posledního dne životnosti ten most spadne.

Dan

Očividně nerozumíte slůvku „zhruba“ a větě „Samozřejmě reálná živostnost zavisí na mnoha a mnoha dalších faktorech“.

Jan z Rokycan

Je pravda, že je škoda, že ten most nešel k zemi před těmi 20 lety.

Dnes bychom jezdili po novém a neřešili jsme problémy s propustností.

Jedině by v té době, kdy se šetřilo na nesprávných místech, možná nějakou pomazanou hlavu napadlo stavět jen 2 koleje.

a8n

V té době by byl určitě jen dvoukolejný.

MartinS.

Já bych řekl, že vlastník mostu jeho osud prokazatelně řešil už před 5 lety… jen se to vždycky někde zaseklo…
https://www.tvarchitect.com/clanek/zeleznicni-most-pod-vysehradem-nelze-opravit-tvrdi-dalsi-studie//

Milan

a tříkolejnou variantu věřejně prezentoval před více než 10 lety
https://www.youtube.com/watch?v=Lhhu47eFEJ0&t=620s

Tomáš Záruba

Zase dovedu pochopit, že až někdy do roku 2000 tady byla dráha v důsledku komunistického „rozvoje“ celkově v takových sr#&{ách, že prostě za tehdy dané peníze byly jiné priority. Tím neříkám, že to nemělo přijít na řadu někdy kolem 2010, ale to už na věci mění fakt dost málo.

Nixon99

Škůdcem je investor = SŽ, kde jsou lidé placeni za prosazení svých povinností.

Bohumil Pokorný

GBH

Honza Gajdoš

Jasně, dvěstě chlapů s jehlovýma pilníčkama mělo ty úzké spáry zbavovat koroze a kouskem vaty na špejli(žádný štetec tam nevleze) tam nanášet nátěrové hmoty.

bkv

> kouskem vaty na špejli
tak pokud byste dostal do spáry mezi k sobě snýtované prvky špejli s vatou, byl by to dost problém

noerf

Pozitivní rozhodnutí. Na druhou stranu mě zaráží snaha o co nejužší šířku mostu, což může být do budoucna problém. Stejně jako krátký rozplet.

Milan

už jen to, že budou všechny koleje u sebe tu šířku minimalizuje. Jakákoliv konstruce 2+1 s dalšími oblouky mezi kolejemi by to výrazně rozšířila. Minimální osová vzdálenost 4 metry. Problém se směrovým vedení způsobí hlavně to ostrovní nástupiště.

V!KCZ

Když vidím kolik bolesti přináší přidání jedné koleje na most, tak se moc těším, jak se bude řešit 5 souběžných kolejí centrem Brna podél Svitavy v rámci ŽUBu 🙂

mgr.pavel

Já jsem realista. Je mi 43 a čekám, že se nového ŽUBu nedožiju.

mgr.pavel

A děkuji za optání, zdraví mi dost dobře slouží.

V tom problém nebude..

Tomáš Záruba

A hlavně až se zjistí, že i to je málo (heslo: VRT do Ostravy).

Nixon99

Dobrá zpráva, ikdyž má zpoždění v rádu desítek let. Dlouhá léta teď metro B bude představovat přepravu dobytka na porážku. Ale berme zprávu s rezervou, jde o Prahu, která opakovaně ukazuje, že nezvládá řízení města, snad s výjimkou barevných čar na asfaltu, kasiček na prachy k tomu, malování nesmyslných, životunebezpečných cykloipruhů, které kříží pruhy pro auta a stavění stolečků a židliček. Když Praha představila lanovku přes Vltavu do Bohnic, ejhle pražáci zjistilli, že by na Podbabě bylo hodně lidí, bože nedej mimopražských…. dále namátkou třeba severozápadní dostavba pražského okruhu, milí pražáci, léta kvůli vám denně kolabovala doprava ve Slaném, kude… Číst vice »

Pat

K Vánocům bych si přál, aby u Praze nerozhodovali ****** jako Vy, co Prahu znají akorát z okna svého auta.

Nixon99

15 let jsem v Praze pracoval a denně jezdil, většinou vlakem po 171, což byl vždy výživný zážitek. Vězte, že se jí teď vyhýbám jak čert kříži, leč občas tam musím. Budete se divit, auto nechám někde v obchodním centru a dál používám nohy, v nejhorším MHD. Soukromníkovi v OC za parking v pohodě zaplatím, magistrátu při jeho schopnostech jen když už to fakt jinak nejde. A pod čarou přál bych si, aby mimo Prahu se svými auty smrdělo méně pražáků, nežli nyní, aby jich méně zdržovalo všude ve frontách. Naprostá většina jich mimo Prahu neumí vyjet jinak než autem,… Číst vice »

Frank

Když někdo nemá nic moc k věci , tak vždy do debat o mostech, dálnicích, železnicích , průplavech a letišti zatáhne pro sichr i ty „cyklistí“ . Už by to debatní chtěl nějakou změnu strategie, je to značně únavné …

Rudolf Tuček

Jsem pro nový most, jen bych byl pro pořádnou architektonickou soutěž a né tuhle parodii co předvedla správa železnic.

jva

Na co soutěž, když jediné přípustné je co nejpodobnější starému? Navíc už se do malůvek (a jakákoli se bude někomu nelíbit, každý má jiný vkus) nasypalo dost, je třeba začít stavět.

kolemjdoucí

Můžete prosím definovat Vaši představu pořádné architektonické soutěže, když tato byla organizována podle všech zákonů a pravidel – abychom se mohli poučit. Děkuji.

Oldřich Sládek

Promiňte, ale nemáte v nejmenším pravdu. Otevřená soutěž proběhla podle všech pravidel.

MildaIV

No možná se trochu zapomělo na pravidla památkové ochrany.

Karl vB.

Myslíte „pořádnou architektonickou soutěž“ takového druhu, jako byla předvedena u „Nového hlaváku“ s vítěznou Pergolou?

MOS

1) Spolek Nebourat se chce soudně bránit proti úternímu
rozhodnutí ministra dopravy o novém mostě.
2) MUDr. Hřib podává trestní oznámení na památkáře NPÚ.
To je podpora vítězné dubajské pergoly.

Jiří Kocurek

A když ta soutěž nevyjde, tak zase znova další, protože mezinárodní soutěž nebyla dost mezinárodní…

Honza Gajdoš

Jasan, nezůčastnili se jí odborníci z Ruska, KLDR a Papui. 🙂

Karel

Soutěž už proběhla.

Martin Tatoušek

Přitom proč teda nejde udělat totální replika?A ten starý na jiném místě se stejnak bude muset restaurovat….tak to vyjde na stejní….aspoň že je změněna ta barva

Petr

Tak totalni replika asi ne kdyz se ma pridat treti kolej, ale nejaka replika by samozrejme udelat sla. Jenze spouste lidem se ten soucasnej most proste nelibi (at uz vzhledem nebo funkcnosti). Nechci tam repliku hnusnyho mostu.

Honza R.

Co to znamená „totální replika“? A jak se vypořádáte s nedostatky původní konstrukce, kterou chcete replikovat? (mj. nízké průjezdy na nábřeží, hlučnost provozu, bariérovost pro chodce a cyklisty, nízká výška portálů vzhledem k trakčnímu vedení…)

Honza Gajdoš

A hlavně nemožnost takové konstrukce ji spolehlivě protikorozně ochránit už při vzniku, natož pak v rámci údržby. A to nemluvím o konverzi z 3 kV ss na 25 kV stř.

David Měska

Pan ministr dopravy nemá ve věci absolutní mandát, může pouze jasně úkolovat Správu železnic. Finální potvrzení bude na stole ministra kultury, případně následného soudu.

bkv

Předpokládám, že památkáři najdou ten ve svém vyjádření uváděny přijatelný kompromis:
„Národní památkový ústav si je vědom, že na rekonstrukci železničního mostu je kladena řada často protikladných společenských, technických a kulturních požadavků. Řešení tohoto dilematu nutně spočívá v nalezení přijatelného kompromisu. Vítězný návrh jím za určitých podmínek být může, je však nutné jej dále rozvinout a dopracovat. Potřebné úpravy je Národní památkový ústav připraven konzultovat.“

Karl vB.

Třeba to teď bude v rovině „něco za něco“.
My jsme vám pustili nový železniční most na Smíchov a vy našim představám přizpůsobíte ten „NEŠťastný hlavák“.
Při použití podobně kreativního názvosloví, jako nyní u Libeňského mostu, by to pak mohly obě strany presentovat jako své vítězství.

Původní Pražák

Myslím, že už tu máme poučení z liniového zákona, že proti vetšinovému zájmu můžete vyhrát bitvy, ale ne válku. Klidně bojujte, suďte se, a konečným výsledkem bude jedině omezení pravomocí památkářů.

Vesper

Do roku 2026 most nevydrží. Nešlo by ho dočasně nahradit třeba nějakým vojenským rámusákem?

Petr Kohout

S tím se v případě krizového stavu počítá, zaznělo to na tiskovce.

bkv

I to je v případě potřeby plánováno…

Dan

Aby to nedopadlo jako s rámusákem mezi Trójou a Holešovicemi. Ten tam byl provizorně 32 let.

Milan

Minimálně musí vydržet do zprovoznění nově dvoukolejného úseku Krč-Branický most, aby fungovala aspoň jedna trasa

Jan Horák

Rámusák.Hm.Tak to bude několik hlukových studií a odvolání.
A co ta dočasně zkažená panorámata?

Barvy a laky

Podle mě se rozhodnutí zbytečně protahovalo a ztratil se skoro rok.

MilanSima

Trochu se obávám kolapsu dopravy ze západu. Než se začne nový most stavět, ten starý se nejspíš zavře. Do toho rekonstrukce Smíchova. Ulehčit by to snad mohl opravený Branický most, alespoň pro dálkové vlaky.

218

Nebylo by to vlastně jednodušší,zavřít to komplet a opravit najednou obojí,než trpět nejdřív dva roky kvůli nádraží a pak dva roky kvůli mostu?

MilanSima

Rychlíky nechat jezdit po Branickem mostě a osobku ukončit v Radotíně. To by musela dramaticky posílit linka 244 popř zavést pravidelnou NAD na Smíchov. I tak by to v Radotíně bylo docela peklo.

vbb

> osobku ukončit v Radotíně
Na Smíchov se nesmí jezdit proč?

jfp

a to jako proc v Radotine, i pri reko Smichova vam minimalne jedna vjezdova kolej bude fungovat a na hlavove koncove nadrazi pulka kolejiste bohate staci.

MilanSima

Jak psaljsem pan 218, pochopil jsem to tak že navrhuje uzavřít most i Smíchov.

pavel.mertlik

No kdybychom to udělali jako předci před 122 lety a postavili nový most a výluka by byla jeden den … to by byl krásný konec příběhu.

bkv

> výluka by byla jeden den
V roce 1901 přesouvali nové konstrukce na nové pilíře postavené v řece. V současnosti budete nové konstrukce nasouvat na stávající pilíře. Takže nejprve musíte odsunout starou konstrukci, pilíř upravit a až poté nasunout novou konstrukci.

Pepa

Je někde záznam tiskovky?

Jiří Šrámek

Na iDnes

Pepa

Nelze spustit ze záznamu, ale děkuji za snahu.

Pepa

Jen nechápu, ze pomalu dopravní zpráva roku a státní správa nedokáže někam dat záznam TK…

Szony

Sláva a teď honem už začnete stavět než se začne bortit i odklonový most inteligence

Petr Kohout

Min 2-3 roky do zahájení stavby, bohužel.

Karel

Ten je podstatně mladší a také mnohem méně náchylná ke korozi.

vasek.beroun

Jojo. Tam se rovnou odlupují kousky betonu.

Karel

Proč by se bortil? Jednak je betonový (vydrží mnohem déle něž nýtovaný ocelový) a není tolik dynamicky namáhaný

DavidS

Volejte sláva a tři dny se radujte (a ideálně ho za tři dny odstraňte, než se proti tomu zase někdo odvolá a vyjde nová studie)

Průvodce původní Aleš

Ad UNESCO: On opravdu v dnešní době sociálních sítí atd.někdo, když se rozhoduje, kam se pojede podívat, otevře seznam UNESCO a podle něj vybírá? Nebo k čemu je lpění na zachování zápisu dobré?

Neonym

Drážďany daly přednost infrastruktuře a mrzet je to zřejmě nemusí.

bkv

Zkuste se zeptat třeba v západočeských lázních zda jim zápis do seznamu UNESCO něco přinesl. Osobně si myslím, že nic moc…

Jan M

hlavně některé politické výlevy z řad vedoucích lidí z UNESCO jsou neomluvitelné. Jde vidět, že OSN je už post-demokratické části životnosti. Možná nás za pár let ani ta organizace zajímat nebude.

Twix

Taky myslím, a to bych řekl že zrovna těmto lázním a jiným menším městům (Telč, Litomyšl, snad se neurazí Kroměříž) to něco přinést může. Ale pro Prahu to považuji za bezvýznamné.

DavidS

Ano přesně tak. Říkám to jako někdo, kdo poměrně dlouho pracoval v cestovním ruchu v jednom městě UNESCO. A pro spoustu zahraničních hostů mimo Evropu to byl jediný důvod návštěvy.

DavidS

Spíše je smutné, kdyby hrozilo vyškrtnutí kvůli jednomu dosloužilému mostu a postavení nového navíc mimo historické jádro.

Laborec425

I já to vybírám dost často podle toho, že do míst v UNESCO nejezdím, protože je tam nejvíc lidí a nejvíc „masových“ turistů z autobusů kvůli selfíčkům 😀

DavidS

Já naopak si dovolenou částečně vybírám i podle UNESCO. Ne, že by to byl hlavní důvod, ale jako inspirace, když je něco poblíž nebo po cestě třeba proč ne? Zklamán jsem byl zatím jen jednou a to v Kasselu.

Tomariero

Asiati ve velkém jezdí podle UNESCO seznamu.

Tomáš z MB

Otázka je, zda se to vyplatí – nakonec se tvrdí, že výdělky v hotelích a pohostinství jsou z nejnižších (necháme stranou spropitné) a proč většina pokojských v hotelích mluví s přízvukem – nebylo by lépe ty lidi zaměstnat v oborech s vyšší přidanou hodnotou?
Navíc, když si hoteliéři stěžují, že Asiaté chtějí vlastní kuchaře a suroviny, tedy opět omezený výdělek pro nás – to raději funkční most než hromadu překážejících čumilů na Karlově mostě.
V UNESCO ponechejte Krumlov, kde jiná práce není… Ostatně – tamní nejsou zrovna nadšení.

DavidS

S tou poslední větou nesouhlasím. Je to víceméně stejné jako v Praze. Najde se pár lidí, kteří si neustále budou stěžovat (před covidem, že je tam lidí moc, během covidu, že je tam lidí málo a Krumlov díky tomu překvapivě přichází o peníze a po covidu, že se ještě nenajelo na předcovidový režim).

I ty argumenty lidí jsou podobné a podobně nesmyslné:

– do centra nemám důvod chodit
– ulice jsou přecpané
– nikdy bych tam nebydlel
– nedá se tam nic koupit atp.

Lukáš

Seznam UNESCO je vyborna vec. Staci se tam podivat a hned vite, kterym lokalitam se vyhnout.

Juraj

V této souvilosti bych spíš doufal, že NPÚ a Klub za starou Prahu bude stejnou pozornost věnovat zachování historického rázu centra pod nánosem všech těch fake THC obchodů, večerek s „absintem“, thajských masáží, nasvícených směnáren a trdelníků. IMHO zaparkovaná rikša blokující chodník je na očích mnohem víc, než most, který většina návštěvníků vůbec nevnímá.

Průvodce původní Aleš

Doufejme, že se ta stará konstrukce během přepravy definitivně rozpadne a bude od té rezaté hrůzy konečně klid.

Vlastimil Kocurek

Když už to nebude mít svou funkci, ani původní místo, tak to nemusí vést ani přes řeku. rezort Dolní Morava, asi už o tom uvažuje, to je snad jediné, co tam ještě nemají. :):)

libor

den D = Demolice. děkujeme…

TPal.

Na první pohled radostná zpráva, ale ten rok 2026 mě v článku trochu děsí. Kdyby to byl náhodou překlep, budu velmi rád.

Os5600

Novej postavit. Starej rozřezat. Nikdo nebude platit lávku za 2 miliardy korun!

libor

přesně, v hutích už připravují kampaň na tavbu 😀

Indijanek

Překvapila mne věta: Finální podání návrhu na provedení záměru by podle Kupky mělo nastat v lednu 2026.
Nebude se tedy po novém mostě jezdit dřív jak 2029. Veselé období pro jihozápadní dráhu vzhledem k tomu, že starý most se zavře pravděpodobně už v příštím roce, Branický se otevře, když to dobře dopadne, začátkem 2025 a do toho vypukne přestavba Smíchova… A to nepočítám reko Karštejn-Beroun a navazující Radotín-Černošice a zahájení stavby tunelu…

VojPok

Hrozný kam až se to nechalo zajít.

Os5600

To je na tom to smutné. Přitom by se celý most dal mnohem vyřešit rychleji. Během dvou měsíční výluky by šlo současnou konstrukci nahradit svařovanou replikou.

Karel

Kam dáte na repliku třetí kolej?

kolemjdoucí

V rámci opravy nebo ne? V rámci oprav by to teoreticky možné bylo, ale jak do věci vstoupí stavební řízení tak je to na pět let

Nixon99

Ještě si k tomu připočítejte v tom jihozápadním směru totální svévoli SŽ v podobě rozvázání přípojů v Berouně mezi Os na 170 a 171, zakladatelé České západní dráhy aby z toho vyskočili z hrobu, kdyby to viděli, o kus dále rozvázání přípojů v Březnici, permanentní problémy na D5 mezi exity 0-22. To je tak, když skutečný zájem SŽ a donedávna ČD začínal v Jablunkově a Břeclavi a končil v Praze, potažmo Děčíně. Nedivme se, to je důsledek toho, že na to, co je na západ od Prahy se desetiletí kálí a teď, když je to v rozkladu se s tím… Číst vice »

Karl vB.

Nepomohlo by řešení této velmi nepříznivé situace, kdyby se sídlo SŽ do jejího vyřešení, direktivně, na pár let, přesunulo třeba do nějaké „Container-City“ v Berouně?
Možná by pak motivace byla.

Pavel Q

„zakladatelé České západní dráhy aby z toho vyskočili z hrobu,“. Zase jenepřeceňujte. Oni dovedli zprovoznit dráhu jen na Smíchov bez kolejového propojení přes Prahu. Na to se muselo čekat asi deset let 🙂 Mezitím se vagóny převážely přes Prahu na podvalnících 🙂

FrantaM

Dobré rozhodnutí, ale obávám se, že ještě není konec, protože ti blázni se jen tak nevzdají a současné úroveň byrokracie jim hraje do karet.

Pražák

Souhlas, jen moc nevím kam chtějí ten starý most dát. Vzhledem k jeho stavu to bude stejně sloužit jako poněkud nadimenzovaná lávka pro pěší s velmi drahou údržbou. Pro Prahu danajský dar.

PvvS

Mohli by ho převést na ten spolek Nebourat .

Petr

Jo a dopadne to jak nadrazi v Usti – pouzivat to nikdo nebude, bude to akorat prekazet a budou to chtit se ziskem(!) prodat statu nazpatek.

bkv

Nebo se stávajícím mostem v Červené. Ten si taky bude v tichosti korodovat vedle v současnosti budovaného mostu…

Vlastimil Kocurek

To není logická úvaha, nebourat neznamená přemístit.

PvvS

Když bude ve smlouvě i odstranění ná náklady spolku 🙂 a s termínem

Rudolf Tuček

Most bude mít stejný osud jak Ivančický viadukt a další s podobným osudem bude most přes Orlík.

O. M.

Nevěřím! Že by konečně…?

ČD4ever

Reálně bude dokončení projektové dokumentace a stavba trvat ještě roky. Možná budou odvolání a soudy k VŘ, najdou nestabilní podloží, narušené pilíře, apod. Hlavní je, že už se to pohnulo správným směrem a snad nedojde k výpadku provozu.

Nixon99

K výpadku provozu už došlo tím, že se snížila propustnost a významná část příměstské dopravy končí na smíchovském „slumu“, kdo potřebuje do centra pokračuje jak sardinka přeplněným metrem. Za chvíli to bude ještě peprnější, to až se slum změní ve staveniště. Tak snad žádnému nebožákovi, kterému stát a samospráva připravila tuto libůstku nespadne cihla na hlavu. Za tuto kulturu cestování třeba poděkovat všem kompetentním, na prvním místě investorovi, tedy SŽ. Ti si ale tu slast neužívají.

Martin

Ja bych se zas tak moc neradoval. V tehle bananove republice se kolem toho bude jeste nekdo soudit/odvolavat/buzerovat. Dokud nova konstrukce nestoji tak neni vyhrano

Vlastimil Kocurek

Vyhráno by bylo, kdyby most už stál, toto je totální prohra.

Lehomirak

Sláva, jen doufám, že to má aspoň trochu domluvené s památkáři…

bkv

Využijí poslední odstavec vyjádření NPÚ, tj. naleznou ten přijatelný kompromis:
„Národní památkový ústav si je vědom, že na rekonstrukci železničního mostu je kladena řada často protikladných společenských, technických a kulturních požadavků. Řešení tohoto dilematu nutně spočívá v nalezení přijatelného kompromisu. Vítězný návrh jím za určitých podmínek být může, je však nutné jej dále rozvinout a dopracovat. Potřebné úpravy je Národní památkový ústav připraven konzultovat.“

vasek.beroun

Byl to ale těžký porod. Tak ať je dítě zdravé a rychle roste.

Petr

Porod? Tohle byl mozna tak prvni nesmely polibek.
„Finální podání návrhu na provedení záměru by podle Kupky mělo nastat v lednu 2026.“
Novej most se nezacne stavet jeste nekolik let.

vasek.beroun

Alespoň už kape.

Milan

Kdepak porad, teprve praskla voda 😀

Honza135

Třikrát hurá. Jsem rád, že vyhrál pragmatismus. Koleje navíc přijdou vhod a zvýší se v budoucnu propustnost.

Michal82

To je tyden – včera Libensky, dneska Vytonsky most. Tak snad se začne brzy stavět.

projekt2501

+ D0-511… dobré zprávy pro Prahu

Dantex

Rozumné řešení, teď jde o to najít starému mostu vhodné nové místo a způsob jak ho tam přestěhovat. Kdysi se stěhoval např most přes Vltavu z Podolska do Stadlece, ten dokonce čekal nekolik let rozebraný.

Jan Kužílek

V tom se můžou angažovat všichni účastníci nebourat. Dvacet tisíc názorů a doborovolníů. Jen ten přesun konstrukce musí přežít. můžou v volných chvílích chodit čistit a loupat železo jak perníček.

Frantisek

Ale no tak. I památková ochrana je veřejným zájmem. Že ne zrovna vaším, je jiná věc.

vasek.beroun

Podle mne by se neměly dávat pod památkovou ochranu strategicky důležité stavby, jako je tento most. Něco jiného je třeba nějaká budova v Horní- Dolní, která ničemu nepřekáží a spory se mohou vést do jejího zřícení.
Ještě vyřešit tu ostudu- vyšehradskou staniční budovu. Turisté jedoucí vlakem se pokochají výhledem na Hradčany a další vidí zazděné posprejované stavědlo a vzápětí zříceninu staniční budovy. Nádhera.

Karel

Ale fyzikální zákony jsou nade vše.

kolemjdoucí

Někdy mne mrzí, že se nedožiji boje o zachování Nuselského mostu…… Bude se bourat nebo nebude?

Karel

Proč by se měl bourat? Jeho životnost zdaleka není vyčerpaná

Martin

Staci most odlozit na breh a do tydne se o nej spoluobcani postaraji

Twix

On byl také snáz rozebiratelný než toto 🙂

Tomáš

Navrhuji například sběrné suroviny

PvvS

Dno Vltavy postačí.

Joe

„Řešením je pro ně výstavba nového trojkolejného mostu na původních pilířích a přesun současné památkově chráněné konstrukce na jiné místo.“

… rovnou do šrotu

Jan T.

Tam asi i půjde. Kdo bude chtít starý, obrovský, rezavý most jako lávku? I šrot-lávka se musí udržovat a splňovat nějaké bezpečnostní parametry, kdo to udělá, zaplatí, schválí?

Honza Gajdoš

Marťani

jaroslav.dohnalik

Já si jenom říkám, proč se minimálně posledních 50 let spolek „Nebourat“ nejmenoval a nefungoval pod názvem „Udržovat a opravovat“…. Každopádně ať už je to dole. 100 let stará infrastruktura budovaná na požadavky z té doby asi těžko bude plnit požadavky dnešní dopravy.

Frantisek

Stačilo by dodržovat platné zákony a nebylo by na to potřeba spolku, který před 50 lety ostatně mohl jen těžko existovat (leda pod dohledem státostrany).

bkv

Vy děláte generální opravy něčeho, co plánujte v brzké době vyměnit?

kolemjdoucí

Pravdu díte. Já jsem si na stránkách SŽ nalezl, že se starají o cca 10 000 mostů různé velikosti. Poměřil jsem to množstvím peněz přidělovaných ze státního rozpočtu a mám otázku – který z těch mostů je přednější z hlediska údržby (stačí pouze v kategorii pět, kde jej jich několik set).

bbb

Na co takový spolek, když tu máme státní organizaci, aktuálně s rozpočtem cca 60-70 miliard korun ročně, co má to udržovat a opravovat v popisu práce 🙂

bkv

Opravdu má kompletně opravit něco co plánuje vyměnit?

Honza Gajdoš

tohle konstrukční řešení, snýtované jen z úhelníků a plechů, se samými spárami, je dlouhodebě neudržovatelné.

Zlámalík

No hurá.
Po demontáži se ukáže, že je to tak shnilé, že se to nikam odsunout nedá a rozřeže se to tak jako tak. Možná se jedno pole upíchne někam na Berounku 🙂

Zlámalík

Protože za bezpečnost „nové“ lávky se bude muset někdo zaručit a to žádný příčetný statik neudělá.

Michal82

No práve, to nikdo nepodepíše. Položí to jedine nekam na louku či pole, ale jako most už to fungovat bude jen težko.

Elvis

Ale jo, rozeberou se kolejnice a mostní svršek, sníží se tím vlastní tíha. Trochu se to otryská a natře se to na zeleno. Pak se tam místo toho dají fošny šířky 2x 0,75 m nějaké to kompozitní zábradlí. A může to chvilku fungovat. 😀
Ale beztak to dopadne jako Ivančický viadukt.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ivan%C4%8Dick%C3%BD_viadukt

Martin

Na Berounku je jedno pole moc male. Kdyz pominu havarijni stav, tak pro vozidla je to priserne hlucna konstrukce takze snad jen pro pesi

firon

Mohli by z toho udělat nějaký bastl a přemostit Berounku u Kazína v místě bývalého přívozu. V Tornádě by to přivítali a cyklisté taky…

Ondra

Podle mě postaví zcela novou lávku a na ní položí co zbyde z té staré konstrukce 🙂

PvvS

To se jen zamete 🙂

Pako

👍Vítězství rozumu nad šrotem!✌️

Ondra

Skvělé, jsem rád že pan Kupka tlaku nepodlehl. Už se těším na nový most

Kuba2

Velká škoda, že se nový most nedá postavit vedle a ten nový nechat spadnout do Vltavy tam, kde je. Takhle se ta hromada šrotu bude za velké peníze stěhovat, aby spadla někde jinde o kus dál. O tom, že to dopadne jako s Ivančickým viaduktem a že úplně stejně skončí i most u Červené ani v nejmenším nepochybuji, i kdyby tam nebourači naplácali vagón barvy.
Ale hlavně že už není blokováno řešení pro železniční dopravu.

gwann

Ivancicky viadukt sel k zemi kvuli ujizdeni oper.

Hafan

Tak aspoň tohle rozhodnutí už padlo. Teď se s ním ještě vypořádat a skutečně tu starou dávno dožilou konstrukci sesadit a vystavět novou.
Těm, co na tom budou v reálu makat, držím palce a přeju pevné nervy!
S mostem se se slzou v oku rozloučím a budu se těšit na nový a snad i nové přemostění řeky o kus vedle.

Nebouračům vzkazuji: nechte zbytečného kňučení a naopak věcně připomínkujte projekt a novou polohu staré konstrukce, ať se z toho vytříská co nejlepší dostupné řešení pro co nejvíc uživatelů. Jinak prohrajete ještě víc a nejen vy.

Frantisek

Podolská vodárna – Císařská louka (- nádraží Smíchov) je celkem ideální směr, nebyla by z toho jen další promenáda vtlačená mezi již tak přeplněné náplavky směrem k Palackého mostu.

gwann

Tohle tu melduju uz alespon dva mesice, souhlas

looking4bucho

Rozhodne lepsi nez Modrany o kterych se pise v clanku. Tim nerikam ze by se tam nejaka lavka na propojeni nehodila, ale ne tenhle most.

Lenka

Konečně se dá pokračovat a nebude to po letech blamáž jako s Libeňákem.

Pája

Ještě není hotovo a žijeme v ČR. Ale mírný optimismus už je asi na místě.

gwann

Libenak nema pamatkovou ochranu

gwann

Hezke, ze rozhodl, ale jak to z hlediska pravniho dopada na pamatkovou ochranu?

Ministr dopravy a manekyn z Dlazdene rozhodne nejsou spravnim organem na useku pamatkove pece…

ZdendaP

Tak věřím, že ten rok nechrápali a mají připravené řešení, jež bude pro památkáře přijatelné. Tím patrně bude, jak již bylo naznačeno, zachování pilířů a přesun původního mostu kousek vedle.

Frantisek

Škoda, že to nepřesunou i s pilíři, aby oba mosty měly vlastní styl, ne každý půlku z toho druhého…

ZdendaP

Přesouvat pilíře je IMO nesmysl. Na tom novém místě můžou postavit pohledově stejné. To že se na původním místě využijí původní pilíře IMO urychli samotnou výměnu staré konstrukce za novou.

bkv

Využijí poslední odstavec vyjádření NPÚ, tj. naleznou ten přijatelný kompromis:
„Národní památkový ústav si je vědom, že na rekonstrukci železničního mostu je kladena řada často protikladných společenských, technických a kulturních požadavků. Řešení tohoto dilematu nutně spočívá v nalezení přijatelného kompromisu. Vítězný návrh jím za určitých podmínek být může, je však nutné jej dále rozvinout a dopracovat. Potřebné úpravy je Národní památkový ústav připraven konzultovat.“

MartinS.

Možná byste si mohl přečíst i ten článek pod kterým diskutujete… Od ledna se zahájí proces HIA – Posouzení vlivu na kulturní dědictví podle metodiky ICOMOS. V něm se Správa železnic, hlavní město, IPR a další subjekty budou dohadovat s památkáři, co je únosné proto, aby z památkově chráněného mostu bylo zachováno to, co lze, bylo zachováno „ikonické“ panorama se 3 oblouky, konstrukce mostu nebo její část byla přesunuta na jiné důstojné místo, kde dokáže ještě sloužit jiným účelům než železniční dopravě a být tak příkladem umu minulých generací a přitom jsme měli na Výtoni moderní kapacitní železniční most, který… Číst vice »

Pako

Ta příšera bude strašit úplně všude. Nejlíp by jí to slušelo v ocelárnách.

MartinS.

Tak ano, ono to tak možná i dopadne, ale v zájmu nalezení kompromisního řešení se teď nejspíš zainteresované strany zdrží silných výroků, aby se to dál netáhlo do nekonečna…

gwann

Mym komentarem jsem chtel rict jedine – Kupka je zastupce investora. V pravnim stavu veci jeho rozhodnuti nemeni vubec nic.

silvia

Pro nás z Podskalí to bude katastrofa… i kdyby bylo akutně třeba přidat jednu kolej, nenašly by se někde ocelárny schopné odlít kopii? Jen se nainstaluje trochu víc na šířku? Nový design je ošklivý a já ho nechci vídat denně až do smrti, ani se stěhovat z nábřeží

Karel

Nenašly. Ten most je nýtovaný a takou konstrukcí odlévat nelze.