Delta jako druhý největší zákazník A330neo převzala od Airbusu první stroj

Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do AtlantyAirbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty

Druhá největší letecká společnost na světě – Delta Air Lines – převzala během týdne první Airbus A330-900 a zveřejnila současně,

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan Rozler

Dobrý den pane Sůro, článek je zajímavý, jen v něm, prosím, opravte drobnou stylistickou chybu, která mne však hned trkla do očí: mít ve flotile 265 různých typů letadel je opravdu dost… 🙂.

Lukas

Moc krásny stroj, ja sa len čudujem že má airbus naň tak málo objednávok. Možno keby prišiel skôr než 787…

Richard

Mozna za to může A350, je to dost podobny stroj k A330neo….

Martin V.

Ale původní plány Airbusu z roku 2004 na typ 350 byly mnohem podobnější A330, teprve po diskusích s aerolinkami a v reakci na kompozitní B787 Dreamliner přišel v roce 2006 s A350 XWB, který má širší trup a vůbec je celý nový. No a nakonec se obloukem ještě vrátil k původnímu konceptu a doplnil nabídku o A330neo. Hlavně proto, aby spolu s A321LR „utěsnil díru“ v nabídce, do které chce Boeing umístit zcela nový NMA, nebo MoM nebo jak se tomu všelijak říká.

Lukas

Boeing tomu chcel dať názov 797 ale špekulujú aj o modernizácii 767, tak uvidíme.
Airbus má s A321LR veľký náskok keďže boeing v tejto triede nič neponúka a je to typ stroja po ktorom za chvíľku pôjdu aj nízkonákladovky. Väčšina nízkonákladoviek lieta na tom kontinente kde boli založené ale s A321LR budú môcť lietať cez atlantický oceán alebo ďalej do Ázie či Afriky z Európy bez medzipristátí. Ryanair vsádza na MAXov ale nebude dlho trvať, aspoň ja si to myslím, kedy Easyjet alebo Wizz objednajú tieto stroje.

Ulafme

Boeing v podstatě prodával (prodává) své 787 (zejména 787-8) za podnákladové ceny. A tomu se fakt konkuruje špatně…

Adam

Však oni se zahojí na Core-Stage pro SLS nebo na podobných zakázkách 😀