Letecké společnosti Letectví

Delta jako druhý největší zákazník A330neo převzala od Airbusu první stroj

Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty
Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty

Druhá největší letecká společnost na světě – Delta Air Lines – převzala během týdne první Airbus A330-900 a zveřejnila současně, kam s ním bude létat. Delta je pro Airbus a jeho novou verzi dálkového letadla klíčovým zákazníkem, s 35 objednanými stroji je po Air Asia X druhým největším kupujícím tohoto typu.

Delta byla prvním zákazníkem, který si nový Airbus z řady A330neo objednal. K původní objednávce na 25 letadel z listopadu 2014 firma přidala loni dalších deset kusů. Delta má aktuálně ve flotile celkem 265 letadel od společnosti Airbus, dalších 270 má objednáno. Nové A330-900 nahradí nejstarší Boeingy 767, které aerolinka postupně vyřazuje.

První A330neo budou mít základnu v Seattlu, kde má největší továrnu Boeing. Firma letadla nasadí na linky přes Tichý oceán: do Soulu, Tokia a Šanghaje. Delta si objednala letadlo v konfiguraci pro 281 lidí, 29 v byznysu, 28 v premium economy, 56 ve třídě s extra prostorem na nohy a 168 ve standardní ekonomické třídě.

Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty
Airbus A330-900 společnosti Delta Air Lines na odletu z Toulouse do Atlanty

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ivan Rozler
Host
Ivan Rozler

Dobrý den pane Sůro, článek je zajímavý, jen v něm, prosím, opravte drobnou stylistickou chybu, která mne však hned trkla do očí: mít ve flotile 265 různých typů letadel je opravdu dost… 🙂.

Lukas
Host
Lukas

Moc krásny stroj, ja sa len čudujem že má airbus naň tak málo objednávok. Možno keby prišiel skôr než 787…

Richard
Host
Richard

Mozna za to může A350, je to dost podobny stroj k A330neo….

Martin V.
Host
Martin V.

Ale původní plány Airbusu z roku 2004 na typ 350 byly mnohem podobnější A330, teprve po diskusích s aerolinkami a v reakci na kompozitní B787 Dreamliner přišel v roce 2006 s A350 XWB, který má širší trup a vůbec je celý nový. No a nakonec se obloukem ještě vrátil k původnímu konceptu a doplnil nabídku o A330neo. Hlavně proto, aby spolu s A321LR „utěsnil díru“ v nabídce, do které chce Boeing umístit zcela nový NMA, nebo MoM nebo jak se tomu všelijak říká.

Lukas
Host
Lukas

Boeing tomu chcel dať názov 797 ale špekulujú aj o modernizácii 767, tak uvidíme.
Airbus má s A321LR veľký náskok keďže boeing v tejto triede nič neponúka a je to typ stroja po ktorom za chvíľku pôjdu aj nízkonákladovky. Väčšina nízkonákladoviek lieta na tom kontinente kde boli založené ale s A321LR budú môcť lietať cez atlantický oceán alebo ďalej do Ázie či Afriky z Európy bez medzipristátí. Ryanair vsádza na MAXov ale nebude dlho trvať, aspoň ja si to myslím, kedy Easyjet alebo Wizz objednajú tieto stroje.

Ulafme
Host
Ulafme

Boeing v podstatě prodával (prodává) své 787 (zejména 787-8) za podnákladové ceny. A tomu se fakt konkuruje špatně…

Adam
Host
Adam

Však oni se zahojí na Core-Stage pro SLS nebo na podobných zakázkách 😀

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll