Druhá největší letecká společnost na světě – Delta Air Lines – převzala během týdne první Airbus A330-900 a zveřejnila současně, kam s ním bude létat. Delta je pro Airbus a jeho novou verzi dálkového letadla klíčovým zákazníkem, s 35 objednanými stroji je po Air Asia X druhým největším kupujícím tohoto typu.
Delta byla prvním zákazníkem, který si nový Airbus z řady A330neo objednal. K původní objednávce na 25 letadel z listopadu 2014 firma přidala loni dalších deset kusů. Delta má aktuálně ve flotile celkem 265 letadel od společnosti Airbus, dalších 270 má objednáno. Nové A330-900 nahradí nejstarší Boeingy 767, které aerolinka postupně vyřazuje.
První A330neo budou mít základnu v Seattlu, kde má největší továrnu Boeing. Firma letadla nasadí na linky přes Tichý oceán: do Soulu, Tokia a Šanghaje. Delta si objednala letadlo v konfiguraci pro 281 lidí, 29 v byznysu, 28 v premium economy, 56 ve třídě s extra prostorem na nohy a 168 ve standardní ekonomické třídě.

Dobrý den pane Sůro, článek je zajímavý, jen v něm, prosím, opravte drobnou stylistickou chybu, která mne však hned trkla do očí: mít ve flotile 265 různých typů letadel je opravdu dost… 🙂.
Děkuji za upozornění.
Moc krásny stroj, ja sa len čudujem že má airbus naň tak málo objednávok. Možno keby prišiel skôr než 787…
Mozna za to může A350, je to dost podobny stroj k A330neo….
Ale původní plány Airbusu z roku 2004 na typ 350 byly mnohem podobnější A330, teprve po diskusích s aerolinkami a v reakci na kompozitní B787 Dreamliner přišel v roce 2006 s A350 XWB, který má širší trup a vůbec je celý nový. No a nakonec se obloukem ještě vrátil k původnímu konceptu a doplnil nabídku o A330neo. Hlavně proto, aby spolu s A321LR „utěsnil díru“ v nabídce, do které chce Boeing umístit zcela nový NMA, nebo MoM nebo jak se tomu všelijak říká.
Boeing tomu chcel dať názov 797 ale špekulujú aj o modernizácii 767, tak uvidíme.
Airbus má s A321LR veľký náskok keďže boeing v tejto triede nič neponúka a je to typ stroja po ktorom za chvíľku pôjdu aj nízkonákladovky. Väčšina nízkonákladoviek lieta na tom kontinente kde boli založené ale s A321LR budú môcť lietať cez atlantický oceán alebo ďalej do Ázie či Afriky z Európy bez medzipristátí. Ryanair vsádza na MAXov ale nebude dlho trvať, aspoň ja si to myslím, kedy Easyjet alebo Wizz objednajú tieto stroje.
Boeing v podstatě prodával (prodává) své 787 (zejména 787-8) za podnákladové ceny. A tomu se fakt konkuruje špatně…
Však oni se zahojí na Core-Stage pro SLS nebo na podobných zakázkách 😀