Delší život pro 810. České dráhy je nasazují dál, nové vlaky z Polska mají až roční zpoždění
Jednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy
Vyrobeno je již všech 33 jednotek z první objednávky. Čeká se na jejich schválení.
Budou jednotky RegioFox jezdit na trati Veselí-Č. Velenice (než budou nasazené na trati Tábor-Strakonice) ?
Ty 810 by bylo dobré nechat alespoň jako zálohy i do budoucna. Jsou už narozdíl od nových nejistých prověřené…
Že by zlaté německé „šroty“?
já nechápu, že ČD přišlo už o tolik výkonů, mají z Německa ojeté RS1, Stadlery GTW, teď už jezdí i nějaké ty nové Foxy, ale oni nemají dost regionov a musí jezdit za ně 810? O tom, že ani regionova by už neměla na kolejích v roce 2024 co pohledávat nemluvě..
Protože ČD vyřadily asi stovku vozů 810, skoro všechny soupravy 714+ x Baffax.
Jenže Regionova je uživatelsky daleko příjemnější.Na štádlery toho moc neseženete . První řady od ad trans.Jsou úplně jiný nežli další v pořadí.Regionova je furt LIAZ s elektronikou.Pojezd na prd,ale opravíte to s klasickým nářadím bez vývazu. Kdežto RS1 to je peklo.Jak vám prdne někde hadice tak si stím bez vývazu moc neporadíte.A teď to máte všechno dvakrát.Regina je znouzectnost ale technicky docela povedená.Pro dílnu určitě.
sice to tak vypadá ale té elektroniky je tam hafo a pořád se něco sere a co je nejhorší,vypadne to když to člověk nejvíc potřebuje
regina není už tak lehce opravitelná na koleně jak 810 v originálním stavu. regionova je uživatelsky přijemnější než stadler? a to pro koho? podotýkám, že v obojím jsem jel na obou pozicích a mám na to docela jasný názor
Pro dílnu je Regionova přístupnější. K motoru se lehce dostanete a už je to relativně vychytaný.Štadler je daleko komlikovanejsi a náročnější na údržbu.Pokud nemáte diagnostiku a podobná zařízení tak pak v dílně střílíte od boku.Nejhorší je že ty tři verze nejsou vůbec kompatibilní.Tzn.Jsou na provoz drahý.Nejlepší cesta je unifikace.Pro cestující je samozřejmě přívětivější Štádler.Pro strojvůdce může být i ten štádler super.Teda dokud jede…😁
Pro cestující ten Štádler taky není až tak super když nejede 🙂
Takže na Hradec – Svoboda bude jezdit furt to šeredný metro… Dříve jezdila hydra + Bdtn a to bylo v pohodě, ale pak je dali pryč a strčili tam ty z Liberce, který mají nižší kapacitu, což je ve špičce zatraceně znát. O záchodech, které mohu srovnávat snad jen s 810, nebo Bdmtee ani nemluvě…
Pamatuji Hydry na trase do Svobody nad Úpou. Na pár kilometrech, ale jako primárky z Hradce z měly smysl. Ale v mnoha jiných krajích se Hydry vůbec neobjevily a staré Kraksny M262 a osmidverove Bai byly nahrazovány přímo chcipaky 810+010, tehdy M152+Blm. A po změně politiky namísto hnusnych chcipaku 810 ČD nahrazovaly Regionova mi Hydry 853+854 a Krokodýly 850+851!!! A to ty chcipaky už jezdí 50 let. Typická ostuda ČD. Co lepšího jste od nich čekali?
To je dobré, že už je těch prvních 33 svyrobených. Předpokládám, že nwejsou stále schválené kvůli tomu hluku, který i pro nevidomého je docela mazec, protože motor je přímo vedle dveří, což ať už pro signalizaci dveří nebo akustické majáčky na vozidel je na prd, což bohužel jei problém i u RegioSharků, kde jsou motory trochu jinak, ale pdoobně hlučné.
Já bych si dovolil podotknout, že nevidomý standardně slyší
To být velká myš lenka…
O to tu nejde. Jde o to, že když něco kupujeme, neměl by chybět rozum.
Nebo se o to aspoň pokouší, když dráha dovolí.
Prostě „úžasná“ polsko- česká spolupráce. Polsko nevyhovující produkty, Česko neumí vypsat tender, kterým by se předešlo skluzům a evidentně špatně řešeným technologiím, a totální nevstřícnost Polska. Tak jen tak dále.
„Česko“ vypisovalo nějaký tendr? A kdo to je podle Vás Česko“ ? ČD, nebo RegioJet ?
Technologie na polských motorácích je většinou německá(motor, převodovka, brzdy, chlazení,…)
To, co píšete, jsou zcela podružné věci, důležitý je cil, mít v Česku funkční vlaky. Ať to vypisuje Petr nebo Pavel, podobně tak s těmi motory, my to kupujme z Polska. Snad konečný dodavatel ručí za výrobek i za včasnou dodávku.
Rozhodující je cíl – ten naplněn není.
Díky za tu informaci, že je všech 33 jednotek vyrobených. Dlouho o tom nebyla ani zmínka, kolik Foxů už reálně vlastně existuje. To pak bude pěkná smršť, až to schválí.
No nevím. Když je někdo menší výrobce, a ani reálně nemá inženýrské kapacity to vyrobit bezvadně napoprvé, tak je podle mě lepší způsob vyrábět novinky pomalu a postupně vylepšovat.
Naopak třeba vlaky od Siemense bych po vyzkoušení koupil naráz v jednom balíků během 1-3 let, a požadoval je totálně stejné.
Každý den jezdím vlakem relaci Pardubice-Chrudim, pokud nenastoupíte do vlaky v počáteční stanici, nesednete si. Vždy stojím. Nechápu, jak jim tohle může procházet 🙂 naprosto ztracený potenciál.
Že jezdí 810 na tratích Chrudim – Moravany, Moravany – Holice, Přelouč – Heřmanův Městec ani tak nevadí. Spíš vadí, že stále jezdí 814 na trati Pardubice – Chrudim. Těch 22 respektive 27 sedaček chybí.
Na Holice tam náhrada smysl má, ty vlaky nebývají poloprázdné, bohužel kraj neumí využít potenciál této trati, kdy JD doba Holice – Pardubice je po železnici rychlejší, jak po silnici, ale v PaK to vypadá, že pro ně existuje jen trať 238 (v nezávislé trakci) a zbytek je tak nějak trpěn, a preferujeme bus.
Vlak Pce – Moravany – Holice má v něčem přínos oproti autobusům Pce – Sezemice – Holice?
A mimochodem jízdní doba vlaku je rychlejší.
Však říkám, vlak je rychlejší jak bus. Takže za prvé rychlost, jestliže to spojení je rychlejší, jak bus, tak proč toho nevyužit? Samozřejmě, pro obsluhu Ředic, či Chotče ten autobus je nutný, ale opravdu není nutné vézt 2 autobusy v rozmezí 5 minut akorát s tím rozdílem, že jeden jede Choteč – Sezemice severní, a druhý Choteč – Časy – Sezemice, když ten jeden jede stejně poloprázdný. Navíc při navázání na busy od Jelení, samozřejmě nutnost vézt busy z Ostřetína nejdřív na vlakové nádraží a pak na autobusov, zrychlíme cestu do Pce i pro cestující z Jeleního či Ostřetína, při… Číst vice »
A k těm chybějícím sedačkám, vím že 9 míst není moc, ale v 844 předchozí GVD zrušili 1. Třídu v PaK, aby ji zas s nástupem letošního potichu vrátili.
810 na rozdíl od Lenina je věčná…
Přesně, po desáté modernizaci bude létat i na Mars. 811.111-4 už je taková první vlašťovka 😅
Dneska na hrbaté OS 19952 s Regiofoxem nabral zpoždění 23 minut hned při odjezdu, paráda.
a?
Důvod tam nasadit 810. 😀
No jako cestujicimu mi to dost vadi kdyz jezdi regiofox neda se na ne spolehnout, to je furt nejaky problem a pak to rozhodi obeh na nekolik hodin.. at si to zkousi nekde na okruhu ale ne s lidma..
No jo, jenže ona je právě podmínka schválení odjezdit určité kilometry s lidma.
To se ale nevylučuje s tímto nejdříve vychytat na okruhu a poté jezdit až s lidma. Navíc to minimum už odjezdili
35 roků od převratu a 810 stále žije! 🙂 🙂
Jejich předchůdce M 131.1 se tolika let v pravidelném provozu zdaleka nedožil.
Tornádo 460 je ale taky staré stejně jako 810, není-liž pravda?
Hydry ještě starší
cestování 810 je totiž zážitek na celý život a proto ČD chtějí aby si to co nejvíce lidí užilo
Co na to autoři „Petice proti Regiojetu v Ústeckém kraji“? 🙂
Tvrdí, že Regiojet by ten kontrakt na „elektrickou páteř“ neměl dostat mj. proto, že nové Pesy tam dodal pozdě.**
ČD přitom nové Pesy dodají taky pozdě.
** https://www.petice.com/nesouhlasime_s_vysledkem_soute_o_vybru_elezniniho_dopravce_pro_elektrickou_pate_v_usteckem_kraji
Tu petici stejne nikdo brát v potaz nebude
Doufejme, není přece možné změnit zadávací podmínky zpětně po ukončení soutěže. Obzvlášť, když se jedná o inrofmace v době zadání soutežě známé, nikoliv o informace nové, do te´d zatajované.
Ikdyž očekávat korektního sudího ve fotbale je také poněkud … nemístný optimismus.
to jsou takoví ti hardcoroví ČD hooligans. Většinou jsou už 20 let v důchodu , ale svému zaměstnavateli v předchozích 40 letech, jež je vozil na výlety díky režijce zdarma, prokazují obdivuhodnou loajalitu 😀
Ten hlavní rozdíl je v tom že pokud Pesa nedodá včas Regiojetu jednotky včas pak ty vlaky prostě nepojedou. V celém ústeckém kraji. Zde jede aspoň ta 810. Pro mě za mě, ať si to RJ vyžere, tou dobou už doufám nebudu obyvatelem ústeckého kraje.
No tak bude jezdit NAD. V Ústeckém kraji jsme na to u RJ zvyklí. Ty 4 motoráky to asi neodjezdí.
budete tady?
https://mapy.cz/zakladni?source=ward&id=1179&ds=1&x=13.2809774&y=49.2317466&z=15
Ajaj. Další, co si plete pojmy mapa, plán a schéma.
Nejvtipnější na tom ale je, že to slovo (ať už je jakékoli) je v názvu naprosto přebytečné. Co to je, je vidět na první pohled, takže “Železniční síť v České republice” by naprosto postačilo a ještě by se uspořilo místo jednoho řádku, které je jinak vyplýtváno na nic.
A proto to napíšu na řádek šest….
“ České dráhy uvedly loni v prosinci, že vozy 810 v kraji přestanou jezdit v „zimních měsících“ , to může být, není tam uvedený rok. 🙂
prosinec 2024 je taktéž zimní měsíc 🙂
Prosinec je podzimní měsíc
Samozřejmě. U slibu je důležité neuvádět rok. Na první pohled to bude vypadat, že se jedná o rok aktuální 😀
V jakém státě vzniklo „slibem nezarmoutíš“?
ČD-nistán (sousedící s Banánistánem😉)
V MŠ kraji jsou 810/811 turnusovány pravidelně a dlouho ještě budou. Mluvčí ČD kecá.
810 dokonce jezdí spoje Opava – Hlučín ve špičce plánovaně.
Mluvčí mluví o Pardubickém kraji.
> „Motorové vozy 810 jsou aktuálně na území Pardubického kraje ještě stále turnusovány, **na rozdíl od jiných krajů, kde jsou už jen jako záloha**“
Doporučuji zapravovat na pochopení psaného textu. „Na rozdíl od ostatních krajů“ neznamená nutně na rozdíl od VŠECH ostatních krajů“.
Spojení “na rozdíl od ostatních” má ale ve spisovném jazyce význam “na rozdíl od VŠECH ostatních”. Pokud to není absolutní negace, používá se typicky “na rozdíl od některých jiných/dalších/…”.
Ono tam ale není napsáno „na rozdíl od ostatních“, ale „na rozdíl od jiných, kde už jsou jen jako záloha“ a to ani ve spisovném jazyce nemá význam „na rozdíl od VŠECH jiných“, ale pouze „na rozdíl od některých jiných“, ve kterých už jsou 810 jen jako záloha.😉
Jenže „některý jiný“ může být zrovna ten Moravskoslezský, či Olomoucký, kde turnusované jsou. Raději „se neměl pouštět do žádnejch větších akcí“ a srovnáním s jinými kraji se nezabývat. Je to balast.
Takže správné pochopení textu zní: v Pardubickém „ještě stále“ na rozdíl od ostatních, kde jsou „stále“
Což je jak vystřižené z Jistě, pane ministře. Totiž slovní spojení „na rozdíl od …“ tam nemá co dělat.
Stejně tak v JMK na Veselsku, kde by měly vydržet min. ještě dalších 5 let.
Vyřešili konečně tam příšerný hluk? Jestli ne tak ať si je rovnou nechají a objednají radši něco vyzkouzeneho ze západu. Desítky let čekáme na moderní vlaky a pak nám objednají tuhle hrůzu?
Jde o Pěší Link II. generace
Pesu
Pesu, peseš, pese, peseme, pesete, pesou 🙂
Nemaje Pesu jdu pešo.
Peš! Pešte!
Pesav, pesavši, pesavše.
Nebo pesa, pesouc, pesouce?
🙂
Pesar?
VulPesu!!!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vulpes
Automatické opravy jsou občas kouzelné 🙂
ČD nemůžou jen tak objednat něco, co neprošlo výběrovým řízením.
> Reference opět nebyly mezi parametry.
Takže první sérii čehokoliv (bobin, zamračených, taurusů, vectronů, desir, stadlerů) není možné koupit, protože ještě nemají reference?
Kdo pak za to může? Pesa nebo český úřední šiml?
Schválení nové řady obvykle trvá 7 – 8 měsíců dle vyjádření ředitele VÚZ pana Bělčíka. Fakt, že jednotky jsou ve zkušebním provozu s cestujícími znamená, že mají většinu předepsaných zkoušek za sebou. Soupravy musí ve zkušebním provozu najet určité množství kilometrů, což si myslím, že by mohli mít splněno. Otázka zní, jak rychle řeší Pesa opravy před uvedením do provozu a jak rychle reklamace. A provázanost se smluvními pokutami od objednatelů. Pokud nedodá výrobce jednotky včas, může být od dopravce penalizován, pokud dopravce jednotky převezme a bude je reklamovat ve větším množství, může od objednatele dostat pokutu za nesplnění smluvních… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že v Rakovníka je většinou z celé flotily provozní jen jedna, tipoval bych viníka jasně.
A jeden týden najednou jezdily 3 a pak zas 1. Opravdu tam nebyl nějaký administrativní faktor?
Ani jeden, důvod je stejný jako s trolejbusy SOR TNS 18, tedy zhroucení dodavatelského trhu, aneb přesouvání téměř všeho do Činy nebylo správné
Konkrétně v případě 847 má jít o co z dodavatelského řetězce?
Doplním ještě další otázku, ono to skutečně vázne na fyzickém dodání nějakých dílů?
V případě trolejbusů TNS18 jde spíše o sabotáž dodavatelského řetězce konkurencí.
České dráhy. Kdo je sliboval? Ony. Nikoho nezajímá, jaké jsou problémy jejich dodavatelů.
Pokutovat, pokutovat, zprivatizovat.
Mám to dobře? :- )
Myslíš že je to recept na urychlení dodání ? Dobře to určitě nemáš.
To je takový každodenní pokus o vtip.
Jak to? To se přece vždy doporučuje jako všelék.
Nečtete diskuze na zdopravy?
: – )
I když to tady NĚKTEŘÍ (tj. ne všichni) lidé NĚKDY (tj. ne vždy) píšou, je nutné to donekonečna ždímat jako rádoby satiru?
Jako že by privatizované ČD věděly dopředu, že jim dodavatel dodá objednané vlaky pozdě? No tak to jistě no…
To ne, ale privátní české firmy to vědět měly. Když ne, tak úderka z Dlážděné požadovala odebrání licencí a likvidaci. Pak šli brečet do piva, jak západ likviduje české firmy, budovatelé jedni.
Máte. Jsem zvědavý, zda budete chtít privatizovat za pár měsíců i Regiojet, protože to podle všeho vypadá, že nové jednotky od Pesy pro městské linky v Praze také v prosinci nebudou v provozu ani omylem.
Regiojet to má do švestek, takže tam neprivatizovat, tam rozprodej v konkurzu přece….
Hmmm,“ mít něco do švestek“,to už jsem někde slyšela….
A o RJ se to říká už minimálně deset let a ještě to nikdy žádnému jasnovidci nevyšlo.
Tak přeju štěstí, ať jste první!
Na to jsem také zvědav, rozdíl je v tom, že se tam Pesa bude snažit, protože tam má smluvní pokuty za pozdní dodání, které by uhradil místo Regiojetu Ropidu.
To v Ústeckém kraji měli také a pak vše odpuštěno, zapomeňte.
Tak jsme se zas (ne)zasmáli a nyní zpět na K-report…
Koukám, že máte vlastní verzi suchého února.
Nezlobte se na mě, ale mnohokrát opakovaný vtip opravdu není vtipem. A je jedno, jestli je autorem „jal“ zde, nebo „Ohl“ na Káčku.
Slibem nezarmoutis.