Delší život pro 810. České dráhy je nasazují dál, nové vlaky z Polska mají až roční zpoždění

Jednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhyJednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy

Vyrobeno je již všech 33 jednotek z první objednávky. Čeká se na jejich schválení.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Budou jednotky RegioFox jezdit na trati Veselí-Č. Velenice (než budou nasazené na trati Tábor-Strakonice) ?

Miloš

Ty 810 by bylo dobré nechat alespoň jako zálohy i do budoucna. Jsou už narozdíl od nových nejistých prověřené…

Petr

Že by zlaté německé „šroty“?

kix

já nechápu, že ČD přišlo už o tolik výkonů, mají z Německa ojeté RS1, Stadlery GTW, teď už jezdí i nějaké ty nové Foxy, ale oni nemají dost regionov a musí jezdit za ně 810? O tom, že ani regionova by už neměla na kolejích v roce 2024 co pohledávat nemluvě..

Apollo 17

Protože ČD vyřadily asi stovku vozů 810, skoro všechny soupravy 714+ x Baffax.

Garry

Jenže Regionova je uživatelsky daleko příjemnější.Na štádlery toho moc neseženete . První řady od ad trans.Jsou úplně jiný nežli další v pořadí.Regionova je furt LIAZ s elektronikou.Pojezd na prd,ale opravíte to s klasickým nářadím bez vývazu. Kdežto RS1 to je peklo.Jak vám prdne někde hadice tak si stím bez vývazu moc neporadíte.A teď to máte všechno dvakrát.Regina je znouzectnost ale technicky docela povedená.Pro dílnu určitě.

petr

sice to tak vypadá ale té elektroniky je tam hafo a pořád se něco sere a co je nejhorší,vypadne to když to člověk nejvíc potřebuje

kix

regina není už tak lehce opravitelná na koleně jak 810 v originálním stavu. regionova je uživatelsky přijemnější než stadler? a to pro koho? podotýkám, že v obojím jsem jel na obou pozicích a mám na to docela jasný názor

Garry

Pro dílnu je Regionova přístupnější. K motoru se lehce dostanete a už je to relativně vychytaný.Štadler je daleko komlikovanejsi a náročnější na údržbu.Pokud nemáte diagnostiku a podobná zařízení tak pak v dílně střílíte od boku.Nejhorší je že ty tři verze nejsou vůbec kompatibilní.Tzn.Jsou na provoz drahý.Nejlepší cesta je unifikace.Pro cestující je samozřejmě přívětivější Štádler.Pro strojvůdce může být i ten štádler super.Teda dokud jede…😁

Peeetr

Pro cestující ten Štádler taky není až tak super když nejede 🙂

The Baal

Takže na Hradec – Svoboda bude jezdit furt to šeredný metro… Dříve jezdila hydra + Bdtn a to bylo v pohodě, ale pak je dali pryč a strčili tam ty z Liberce, který mají nižší kapacitu, což je ve špičce zatraceně znát. O záchodech, které mohu srovnávat snad jen s 810, nebo Bdmtee ani nemluvě…

Hans

Pamatuji Hydry na trase do Svobody nad Úpou. Na pár kilometrech, ale jako primárky z Hradce z měly smysl. Ale v mnoha jiných krajích se Hydry vůbec neobjevily a staré Kraksny M262 a osmidverove Bai byly nahrazovány přímo chcipaky 810+010, tehdy M152+Blm. A po změně politiky namísto hnusnych chcipaku 810 ČD nahrazovaly Regionova mi Hydry 853+854 a Krokodýly 850+851!!! A to ty chcipaky už jezdí 50 let. Typická ostuda ČD. Co lepšího jste od nich čekali?

Slepý blázen

To je dobré, že už je těch prvních 33 svyrobených. Předpokládám, že nwejsou stále schválené kvůli tomu hluku, který i pro nevidomého je docela mazec, protože motor je přímo vedle dveří, což ať už pro signalizaci dveří nebo akustické majáčky na vozidel je na prd, což bohužel jei problém i u RegioSharků, kde jsou motory trochu jinak, ale pdoobně hlučné.

Marek Kovář

Já bych si dovolil podotknout, že nevidomý standardně slyší

Huh

To být velká myš lenka…

Vlastimil Kocurek

O to tu nejde. Jde o to, že když něco kupujeme, neměl by chybět rozum.

tarten

Nebo se o to aspoň pokouší, když dráha dovolí.

Vlastimil Kocurek

Prostě „úžasná“ polsko- česká spolupráce. Polsko nevyhovující produkty, Česko neumí vypsat tender, kterým by se předešlo skluzům a evidentně špatně řešeným technologiím, a totální nevstřícnost Polska. Tak jen tak dále.

Apollo 17

„Česko“ vypisovalo nějaký tendr? A kdo to je podle Vás Česko“ ? ČD, nebo RegioJet ?
Technologie na polských motorácích je většinou německá(motor, převodovka, brzdy, chlazení,…)

Vlastimil Kocurek

To, co píšete, jsou zcela podružné věci, důležitý je cil, mít v Česku funkční vlaky. Ať to vypisuje Petr nebo Pavel, podobně tak s těmi motory, my to kupujme z Polska. Snad konečný dodavatel ručí za výrobek i za včasnou dodávku.
Rozhodující je cíl – ten naplněn není.

Tom

Díky za tu informaci, že je všech 33 jednotek vyrobených. Dlouho o tom nebyla ani zmínka, kolik Foxů už reálně vlastně existuje. To pak bude pěkná smršť, až to schválí.

Peeetr

No nevím. Když je někdo menší výrobce, a ani reálně nemá inženýrské kapacity to vyrobit bezvadně napoprvé, tak je podle mě lepší způsob vyrábět novinky pomalu a postupně vylepšovat.
Naopak třeba vlaky od Siemense bych po vyzkoušení koupil naráz v jednom balíků během 1-3 let, a požadoval je totálně stejné.

Kruks

Každý den jezdím vlakem relaci Pardubice-Chrudim, pokud nenastoupíte do vlaky v počáteční stanici, nesednete si. Vždy stojím. Nechápu, jak jim tohle může procházet 🙂 naprosto ztracený potenciál.

Rop

Že jezdí 810 na tratích Chrudim – Moravany, Moravany – Holice, Přelouč – Heřmanův Městec ani tak nevadí. Spíš vadí, že stále jezdí 814 na trati Pardubice – Chrudim. Těch 22 respektive 27 sedaček chybí.

Dos22

Na Holice tam náhrada smysl má, ty vlaky nebývají poloprázdné, bohužel kraj neumí využít potenciál této trati, kdy JD doba Holice – Pardubice je po železnici rychlejší, jak po silnici, ale v PaK to vypadá, že pro ně existuje jen trať 238 (v nezávislé trakci) a zbytek je tak nějak trpěn, a preferujeme bus.

Rop

Vlak Pce – Moravany – Holice má v něčem přínos oproti autobusům Pce – Sezemice – Holice?
A mimochodem jízdní doba vlaku je rychlejší.

Dos22

Však říkám, vlak je rychlejší jak bus. Takže za prvé rychlost, jestliže to spojení je rychlejší, jak bus, tak proč toho nevyužit? Samozřejmě, pro obsluhu Ředic, či Chotče ten autobus je nutný, ale opravdu není nutné vézt 2 autobusy v rozmezí 5 minut akorát s tím rozdílem, že jeden jede Choteč – Sezemice severní, a druhý Choteč – Časy – Sezemice, když ten jeden jede stejně poloprázdný. Navíc při navázání na busy od Jelení, samozřejmě nutnost vézt busy z Ostřetína nejdřív na vlakové nádraží a pak na autobusov, zrychlíme cestu do Pce i pro cestující z Jeleního či Ostřetína, při… Číst vice »

Dos22

A k těm chybějícím sedačkám, vím že 9 míst není moc, ale v 844 předchozí GVD zrušili 1. Třídu v PaK, aby ji zas s nástupem letošního potichu vrátili.

Jan

810 na rozdíl od Lenina je věčná…

Huh

Přesně, po desáté modernizaci bude létat i na Mars. 811.111-4 už je taková první vlašťovka 😅

Janik

Dneska na hrbaté OS 19952 s Regiofoxem nabral zpoždění 23 minut hned při odjezdu, paráda.

JiVe

a?

Zapa

Důvod tam nasadit 810. 😀

Janik

No jako cestujicimu mi to dost vadi kdyz jezdi regiofox neda se na ne spolehnout, to je furt nejaky problem a pak to rozhodi obeh na nekolik hodin.. at si to zkousi nekde na okruhu ale ne s lidma..

Jarda

No jo, jenže ona je právě podmínka schválení odjezdit určité kilometry s lidma.

Janik

To se ale nevylučuje s tímto nejdříve vychytat na okruhu a poté jezdit až s lidma. Navíc to minimum už odjezdili

PeDazOl

35 roků od převratu a 810 stále žije! 🙂 🙂

Josef Pešek

Jejich předchůdce M 131.1 se tolika let v pravidelném provozu zdaleka nedožil.

liposh

Tornádo 460 je ale taky staré stejně jako 810, není-liž pravda?

Leštění

Hydry ještě starší

banán

cestování 810 je totiž zážitek na celý život a proto ČD chtějí aby si to co nejvíce lidí užilo

xyz

Co na to autoři „Petice proti Regiojetu v Ústeckém kraji“? 🙂

Tvrdí, že Regiojet by ten kontrakt na „elektrickou páteř“ neměl dostat mj. proto, že nové Pesy tam dodal pozdě.**

ČD přitom nové Pesy dodají taky pozdě.

** https://www.petice.com/nesouhlasime_s_vysledkem_soute_o_vybru_elezniniho_dopravce_pro_elektrickou_pate_v_usteckem_kraji

Avlaky

Tu petici stejne nikdo brát v potaz nebude

Jiří Kocurek

Doufejme, není přece možné změnit zadávací podmínky zpětně po ukončení soutěže. Obzvlášť, když se jedná o inrofmace v době zadání soutežě známé, nikoliv o informace nové, do te´d zatajované.
Ikdyž očekávat korektního sudího ve fotbale je také poněkud … nemístný optimismus.

liposh

to jsou takoví ti hardcoroví ČD hooligans. Většinou jsou už 20 let v důchodu , ale svému zaměstnavateli v předchozích 40 letech, jež je vozil na výlety díky režijce zdarma, prokazují obdivuhodnou loajalitu 😀

oce

Ten hlavní rozdíl je v tom že pokud Pesa nedodá včas Regiojetu jednotky včas pak ty vlaky prostě nepojedou. V celém ústeckém kraji. Zde jede aspoň ta 810. Pro mě za mě, ať si to RJ vyžere, tou dobou už doufám nebudu obyvatelem ústeckého kraje.

Apollo 17

No tak bude jezdit NAD. V Ústeckém kraji jsme na to u RJ zvyklí. Ty 4 motoráky to asi neodjezdí.

Jaaa

Ajaj. Další, co si plete pojmy mapa, plán a schéma.

Nejvtipnější na tom ale je, že to slovo (ať už je jakékoli) je v názvu naprosto přebytečné. Co to je, je vidět na první pohled, takže “Železniční síť v České republice” by naprosto postačilo a ještě by se uspořilo místo jednoho řádku, které je jinak vyplýtváno na nic.

BND30

A proto to napíšu na řádek šest….

Kdo já

“ České dráhy uvedly loni v prosinci, že vozy 810 v kraji přestanou jezdit v „zimních měsících“ , to může být, není tam uvedený rok. 🙂

suri

prosinec 2024 je taktéž zimní měsíc 🙂

Leštění

Prosinec je podzimní měsíc

none

Samozřejmě. U slibu je důležité neuvádět rok. Na první pohled to bude vypadat, že se jedná o rok aktuální 😀
V jakém státě vzniklo „slibem nezarmoutíš“?

Honza Český

ČD-nistán (sousedící s Banánistánem😉)

martin.cuberek

V MŠ kraji jsou 810/811 turnusovány pravidelně a dlouho ještě budou. Mluvčí ČD kecá.

Šalina na Špilas

810 dokonce jezdí spoje Opava – Hlučín ve špičce plánovaně.

Kubrt

Mluvčí mluví o Pardubickém kraji.

P73

> „Motorové vozy 810 jsou aktuálně na území Pardubického kraje ještě stále turnusovány, **na rozdíl od jiných krajů, kde jsou už jen jako záloha**“

Kuba2

Doporučuji zapravovat na pochopení psaného textu. „Na rozdíl od ostatních krajů“ neznamená nutně na rozdíl od VŠECH ostatních krajů“.

Jaaa

Spojení “na rozdíl od ostatních” má ale ve spisovném jazyce význam “na rozdíl od VŠECH ostatních”. Pokud to není absolutní negace, používá se typicky “na rozdíl od některých jiných/dalších/…”.

MartinS.

Ono tam ale není napsáno „na rozdíl od ostatních“, ale „na rozdíl od jiných, kde už jsou jen jako záloha“ a to ani ve spisovném jazyce nemá význam „na rozdíl od VŠECH jiných“, ale pouze „na rozdíl od některých jiných“, ve kterých už jsou 810 jen jako záloha.😉

Chleba Nakup

Jenže „některý jiný“ může být zrovna ten Moravskoslezský, či Olomoucký, kde turnusované jsou. Raději „se neměl pouštět do žádnejch větších akcí“ a srovnáním s jinými kraji se nezabývat. Je to balast.

Honza Gajdoš

Takže správné pochopení textu zní: v Pardubickém „ještě stále“ na rozdíl od ostatních, kde jsou „stále“

Jiří Kocurek

Což je jak vystřižené z Jistě, pane ministře. Totiž slovní spojení „na rozdíl od …“ tam nemá co dělat.

Domis

Stejně tak v JMK na Veselsku, kde by měly vydržet min. ještě dalších 5 let.

Reference opět nebyly mezi parametry. Proč?

Vyřešili konečně tam příšerný hluk? Jestli ne tak ať si je rovnou nechají a objednají radši něco vyzkouzeneho ze západu. Desítky let čekáme na moderní vlaky a pak nám objednají tuhle hrůzu?

Jde o Pěší Link II. generace

Mirek

Pesu

vbb

Pesu, peseš, pese, peseme, pesete, pesou 🙂

BND30

Nemaje Pesu jdu pešo.

tarten

Peš! Pešte!

vbb

Pesav, pesavši, pesavše.
Nebo pesa, pesouc, pesouce?
🙂

Litovel

Pesar?

munro
Jiří Kocurek

Automatické opravy jsou občas kouzelné 🙂

ČD nemůžou jen tak objednat něco, co neprošlo výběrovým řízením.

> Reference opět nebyly mezi parametry.
Takže první sérii čehokoliv (bobin, zamračených, taurusů, vectronů, desir, stadlerů) není možné koupit, protože ještě nemají reference?

Mariscal Mariano Santamaria

Kdo pak za to může? Pesa nebo český úřední šiml?

noerf

Schválení nové řady obvykle trvá 7 – 8 měsíců dle vyjádření ředitele VÚZ pana Bělčíka. Fakt, že jednotky jsou ve zkušebním provozu s cestujícími znamená, že mají většinu předepsaných zkoušek za sebou. Soupravy musí ve zkušebním provozu najet určité množství kilometrů, což si myslím, že by mohli mít splněno. Otázka zní, jak rychle řeší Pesa opravy před uvedením do provozu a jak rychle reklamace. A provázanost se smluvními pokutami od objednatelů. Pokud nedodá výrobce jednotky včas, může být od dopravce penalizován, pokud dopravce jednotky převezme a bude je reklamovat ve větším množství, může od objednatele dostat pokutu za nesplnění smluvních… Číst vice »

Kamil Novotný

Vzhledem k tomu, že v Rakovníka je většinou z celé flotily provozní jen jedna, tipoval bych viníka jasně.

Kubrt

A jeden týden najednou jezdily 3 a pak zas 1. Opravdu tam nebyl nějaký administrativní faktor?

Mirek

Ani jeden, důvod je stejný jako s trolejbusy SOR TNS 18, tedy zhroucení dodavatelského trhu, aneb přesouvání téměř všeho do Činy nebylo správné

Kubrt

Konkrétně v případě 847 má jít o co z dodavatelského řetězce?

Twix

Doplním ještě další otázku, ono to skutečně vázne na fyzickém dodání nějakých dílů?

MHD

V případě trolejbusů TNS18 jde spíše o sabotáž dodavatelského řetězce konkurencí.

jal

České dráhy. Kdo je sliboval? Ony. Nikoho nezajímá, jaké jsou problémy jejich dodavatelů.

Pokutovat, pokutovat, zprivatizovat.

Mám to dobře? :- )

Paddy

Myslíš že je to recept na urychlení dodání ? Dobře to určitě nemáš.

Kubrt

To je takový každodenní pokus o vtip.

jal

Jak to? To se přece vždy doporučuje jako všelék.
Nečtete diskuze na zdopravy?
: – )

El Barto

I když to tady NĚKTEŘÍ (tj. ne všichni) lidé NĚKDY (tj. ne vždy) píšou, je nutné to donekonečna ždímat jako rádoby satiru?

Radim

Jako že by privatizované ČD věděly dopředu, že jim dodavatel dodá objednané vlaky pozdě? No tak to jistě no…

Jiří Kocurek

To ne, ale privátní české firmy to vědět měly. Když ne, tak úderka z Dlážděné požadovala odebrání licencí a likvidaci. Pak šli brečet do piva, jak západ likviduje české firmy, budovatelé jedni.

Jarda

Máte. Jsem zvědavý, zda budete chtít privatizovat za pár měsíců i Regiojet, protože to podle všeho vypadá, že nové jednotky od Pesy pro městské linky v Praze také v prosinci nebudou v provozu ani omylem.

BND30

Regiojet to má do švestek, takže tam neprivatizovat, tam rozprodej v konkurzu přece….

Alice

Hmmm,“ mít něco do švestek“,to už jsem někde slyšela….
A o RJ se to říká už minimálně deset let a ještě to nikdy žádnému jasnovidci nevyšlo.
Tak přeju štěstí, ať jste první!

noerf

Na to jsem také zvědav, rozdíl je v tom, že se tam Pesa bude snažit, protože tam má smluvní pokuty za pozdní dodání, které by uhradil místo Regiojetu Ropidu.

Mykola

To v Ústeckém kraji měli také a pak vše odpuštěno, zapomeňte.

El Barto

Tak jsme se zas (ne)zasmáli a nyní zpět na K-report…

BND30

Koukám, že máte vlastní verzi suchého února.

El Barto

Nezlobte se na mě, ale mnohokrát opakovaný vtip opravdu není vtipem. A je jedno, jestli je autorem „jal“ zde, nebo „Ohl“ na Káčku.

Neznámý.

Slibem nezarmoutis.