Dělníci se po zimě vracejí, do Litvínova nepojedou až do listopadu vlaky
Železniční stanice Litvínov. Pramen: SŽDC/dokumentace EIA
Správa železnic obnoví v neděli po zimní přestávce práce na obnově trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov, jejíž součástí je
Ten úvod je úplně mimo mísu, Litvínov je pod drátem už půl roku.
K debatě se vyjadřovat nebudu, je to asi stejné, jako píchnout vidle do hnoje a jít propojit obě resp. dnes už jedno nádraží v Jičíně s původní tratí do VM.
Ve všem tom je – bohužel – hodně pravdy …
Měli by to protáhnout až do Jiřetína.
To spíš to propojit zpět na trať do Mostu.
Třeba takhle: https://mapy.cz/s/fofamusapu
Podle mě vlaky co jedou z Mostu do Oseka moc dobře Litvínov neobsluhujou.
Prosím Vás a vy víte, jaké tam jsou terénní poměry? Vy víte, kolik je tam produktovodů? Vy víte, jaké jsou tam místní poměry? Nakreslit čáru na mapu dokáže každy, přijít se skutečně konstruktivním a možným řešením už chce trochu přemýšlet. 1. To nejdůležitější. Máte tam křížení se silnicí I/27, která se v tomto desetiletí (doufejme) stane 4 proudou a křížení s tramvajovou tratí. Hodně štěstí vymyslet řešení, kopat tunel na soukromých pozemcich chemičky bude zajisté velice ekonomické. 2. Křížíte několik vedení VN a VVN, včetně produktovodů 3. Křížíte, a to několikrát, cyklostezku 4. Křížíte bývalou důlní železnici. Ač je těleso… Číst vice »
Krátká spojka „ekonomicky neobhajitelná“? Ono tady nejde ani tak o spojení z Litvínova do Mostu (který má stanici přesunutou na periferii), jako spíše na druhou stranu, a tam by napojení na nádraží u města jistě smysl mělo. Z hlediska zvýšení dnes minimálního podílu železnice na přepravách jistě větší, než další rozšiřování silnic…
Je toho tam spousta, a když se něco staví tak se vše musí projednat a navrhnout. 1. Podjezdy byly vynalezeny 2. Dělají se vyšší stožáry pro dráty, pro trubky se dělají lávky nebo tunýlky, ostatně, když se podíváte na křížení té důlní železnice a silnice s tramvají, tak tam takové konstrukce pro produktovod a i vyšší stožáry pro elektriku jsou. 3. Ta se dá přetrasovat… 4. Pozemky se vždy vykupují (i k bodu 1), tak proč by se nemohly vykoupit i tyto? 5. Ano tady jste uhodil hřebíček na hlavičku, tady tento bod je nejdůležitější. Zda by se dala obhájit… Číst vice »
Návrh, který naznačil „TechnikSŽ“, je mnohem logičtější (a pochopitelně napadne každého, kdo nechce nesmyslně plýtvat), ale (bohužel) neodstraňuje ten zásadní nedostatek, jímž je další křížení železnice se silnicí č. I/27 …
To nemůže projít. To je příliš logické.
Alibaba: Zajímavé a teoreticky i logické řešení, ale má jeden zásadní nedostatek – další křížení s frekventovanou silnicí I. třídy (I/27) = zjevně by to vyžadovalo mnohem komplexnější (a tedy i výrazně/řádově dražší) řešení respektující i zájmy a požadavky minimálně aspoň Lomu u Mostu (kde ta silnice ve městě asi hodně vadí) a asi i Louky u Litvínova.
Tam by byl pod silnicí I/27 podjezd. Když se podíváte pozorně, tak je tam ze silnice sjezd na nadjezd přes trať. Takže výškově by to šlo.
Jinak jsem navrhl jen jednu variantu „od oka“, ta od TechnikaSŽ by taky mohla být funkční (včetně zase podjezdu pod I/27), tam by se dalo klesání rozvinout třeba tím, že by jste začal klesat už za přejezdem ve stanici Litvínov, a končilo u podjezdu pod důlní tratí.
Tento navrh se objevil jiz v Planu dopravni obsluznosti Usteckeho kraje 2012 – 2017, tak jako navrh na vystavbu zeleznicni zastavky Most-Sous u stejnojmenne zastavky tramvaje a zeleznicni zastavky Most-Budovatelu
Je už v tuto chvíli úsek Louka – Litvínov pod dráty? Jezdily tam od prosince až doteď elektrické vlaky? Nebo se to bude teprve dělat?
Ano bylo to od prosince v elektrické trakci. Jezdil tam sysel.
Problém je, že tohle obslouží max Litvínov a možná Lom. V Háji i Osekubse nastupuje minimálně, protože je to daleko od obce
No a co? Primární je spojení Litvínova s Teplicemi a Ústím nad Labem.
Osek je od dolního nádraží daleko, ale v Háji u Duchcova lidi nastupují i vystupují. Autobusy od Duchcova i do Duchcova dobře navazují.
Ty odlehlé obce ke dráze už nikdo neposune, ale Lom a Litvínov získají velmi dobré spojení na Teplice a Ústí, což je skvělé.
Když nemůže železnice k obci, musí obec k železnici? … A v Brně naopak asi, město od nádraží dále. 😀
cywe, zastávka pro příměsto, na které nikdy nepůjde parkovat, ať si klidně zůstane v současné poloze, ale Brno nutně potřebuje nové nádraží umožňující jednak napojení budoucích VRT, tak i parkoviště a dostatečný rozvojový prostor…
Po Brně na nádraží a od něj dojedete většinou v pohodě městskou, parkoviště jsou potřebná spíše právě na to příměstské dojíždění, a to u zastávek v kraji, kam není z okolí tak dobré spojení. Rozvojový prostor na co? Stavíte nádraží pro město, nebo město pro nádraží?
Jojo, kolem nádraží nastavět obchodní centra a nejlépe to nádraží zaonačit do obchodního centra. Přemýšlení současných mladých manažerů…. Jednou Vám to dojde.
„možná Lom“? Vždyť zastávka v Lomu je umístěna ideálně ve středu města.