Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Dělníci se po zimě vracejí, do Litvínova nepojedou až do listopadu vlaky

Železniční stanice Litvínov. Pramen: SŽDC/dokumentace EIA
Železniční stanice Litvínov. Pramen: SŽDC/dokumentace EIA

Správa železnic obnoví v neděli po zimní přestávce práce na obnově trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov, jejíž součástí je i elektrizace posledního krátkého úseku z Louky u Litvínova do Litvínova. Letos bude objem prací největší, což přinese i dlouhodobou výluku.

Ta odstartuje rovněž v neděli a potrvá do 11. listopadu. Podle údajů na stránkách Českých drah zajistí dopravu náhradní autobusy, většinou přitom budou pendlovat v úseku Litvínov – Oldřichov u Duchcova, některé v úseku Litvínov – Teplice v Čechách.

Práce jsou rozděleny do několika etap. První zahrnuje rekonstrukci stanice Louka u Litvínova, pracovat se bude také na 1,5 kilometru dlouhém úseku Litvínov – Louka u Litvínova, kde mimo jiné proběhne i rekonstrukce nadjezdu přes trať. Třetí etapu představuje úsek Louka u Litvínova – Osek.

S revitalizací podkrušnohorské trati (č. 134) začala Správa železnic loni v dubnu. Celkově úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ve všech stanicích a zastávkách vzniknou nová nástupiště ve výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude nově bezbariérový. Dokončení prací je naplánováno na červenec příštího roku.

Celkové investiční náklady činí 1,13 miliardy korun bez DPH.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SŽdc

Ten úvod je úplně mimo mísu, Litvínov je pod drátem už půl roku.
K debatě se vyjadřovat nebudu, je to asi stejné, jako píchnout vidle do hnoje a jít propojit obě resp. dnes už jedno nádraží v Jičíně s původní tratí do VM.

pozorovatel

Ve všem tom je – bohužel – hodně pravdy …

Lektor

Měli by to protáhnout až do Jiřetína.

Alibaba

To spíš to propojit zpět na trať do Mostu.
Třeba takhle: https://mapy.cz/s/fofamusapu
Podle mě vlaky co jedou z Mostu do Oseka moc dobře Litvínov neobsluhujou.

TechnikSŽ

Prosím Vás a vy víte, jaké tam jsou terénní poměry? Vy víte, kolik je tam produktovodů? Vy víte, jaké jsou tam místní poměry? Nakreslit čáru na mapu dokáže každy, přijít se skutečně konstruktivním a možným řešením už chce trochu přemýšlet. 1. To nejdůležitější. Máte tam křížení se silnicí I/27, která se v tomto desetiletí (doufejme) stane 4 proudou a křížení s tramvajovou tratí. Hodně štěstí vymyslet řešení, kopat tunel na soukromých pozemcich chemičky bude zajisté velice ekonomické. 2. Křížíte několik vedení VN a VVN, včetně produktovodů 3. Křížíte, a to několikrát, cyklostezku 4. Křížíte bývalou důlní železnici. Ač je těleso… Číst vice »

Frantisek

Krátká spojka „ekonomicky neobhajitelná“? Ono tady nejde ani tak o spojení z Litvínova do Mostu (který má stanici přesunutou na periferii), jako spíše na druhou stranu, a tam by napojení na nádraží u města jistě smysl mělo. Z hlediska zvýšení dnes minimálního podílu železnice na přepravách jistě větší, než další rozšiřování silnic…

Alibaba

Je toho tam spousta, a když se něco staví tak se vše musí projednat a navrhnout. 1. Podjezdy byly vynalezeny 2. Dělají se vyšší stožáry pro dráty, pro trubky se dělají lávky nebo tunýlky, ostatně, když se podíváte na křížení té důlní železnice a silnice s tramvají, tak tam takové konstrukce pro produktovod a i vyšší stožáry pro elektriku jsou. 3. Ta se dá přetrasovat… 4. Pozemky se vždy vykupují (i k bodu 1), tak proč by se nemohly vykoupit i tyto? 5. Ano tady jste uhodil hřebíček na hlavičku, tady tento bod je nejdůležitější. Zda by se dala obhájit… Číst vice »

dopravák

Návrh, který naznačil „TechnikSŽ“, je mnohem logičtější (a pochopitelně napadne každého, kdo nechce nesmyslně plýtvat), ale (bohužel) neodstraňuje ten zásadní nedostatek, jímž je další křížení železnice se silnicí č. I/27 …

johny

To nemůže projít. To je příliš logické.

dopravák

Alibaba: Zajímavé a teoreticky i logické řešení, ale má jeden zásadní nedostatek – další křížení s frekventovanou silnicí I. třídy (I/27) = zjevně by to vyžadovalo mnohem komplexnější (a tedy i výrazně/řádově dražší) řešení respektující i zájmy a požadavky minimálně aspoň Lomu u Mostu (kde ta silnice ve městě asi hodně vadí) a asi i Louky u Litvínova.

Alibaba

Tam by byl pod silnicí I/27 podjezd. Když se podíváte pozorně, tak je tam ze silnice sjezd na nadjezd přes trať. Takže výškově by to šlo.
Jinak jsem navrhl jen jednu variantu „od oka“, ta od TechnikaSŽ by taky mohla být funkční (včetně zase podjezdu pod I/27), tam by se dalo klesání rozvinout třeba tím, že by jste začal klesat už za přejezdem ve stanici Litvínov, a končilo u podjezdu pod důlní tratí.

PetrB

Tento navrh se objevil jiz v Planu dopravni obsluznosti Usteckeho kraje 2012 – 2017, tak jako navrh na vystavbu zeleznicni zastavky Most-Sous u stejnojmenne zastavky tramvaje a zeleznicni zastavky Most-Budovatelu

Štěpán

Je už v tuto chvíli úsek Louka – Litvínov pod dráty? Jezdily tam od prosince až doteď elektrické vlaky? Nebo se to bude teprve dělat?

Jan Lisý

Ano bylo to od prosince v elektrické trakci. Jezdil tam sysel.

Ten_z_Bíliny

Problém je, že tohle obslouží max Litvínov a možná Lom. V Háji i Osekubse nastupuje minimálně, protože je to daleko od obce

Důchodce od dráhy

No a co? Primární je spojení Litvínova s Teplicemi a Ústím nad Labem.

Dušan

Osek je od dolního nádraží daleko, ale v Háji u Duchcova lidi nastupují i vystupují. Autobusy od Duchcova i do Duchcova dobře navazují.

Kubrt

Ty odlehlé obce ke dráze už nikdo neposune, ale Lom a Litvínov získají velmi dobré spojení na Teplice a Ústí, což je skvělé.

Jiří Kocurek

Když nemůže železnice k obci, musí obec k železnici? … A v Brně naopak asi, město od nádraží dále. 😀

Nekdo

cywe, zastávka pro příměsto, na které nikdy nepůjde parkovat, ať si klidně zůstane v současné poloze, ale Brno nutně potřebuje nové nádraží umožňující jednak napojení budoucích VRT, tak i parkoviště a dostatečný rozvojový prostor…

Frantisek

Po Brně na nádraží a od něj dojedete většinou v pohodě městskou, parkoviště jsou potřebná spíše právě na to příměstské dojíždění, a to u zastávek v kraji, kam není z okolí tak dobré spojení. Rozvojový prostor na co? Stavíte nádraží pro město, nebo město pro nádraží?

Laborec425

Jojo, kolem nádraží nastavět obchodní centra a nejlépe to nádraží zaonačit do obchodního centra. Přemýšlení současných mladých manažerů…. Jednou Vám to dojde.

Zbyněk

„možná Lom“? Vždyť zastávka v Lomu je umístěna ideálně ve středu města.