Dělá se ti vzadu blbě? V Brně zkouší nalákat nové řidiče MHD neotřelou kampaní

Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMBBrněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB

Na podobě náborových letáků se podle dopravního podniku podíleli samotní řidiči.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Mě se ta náborová kampaň líbí, ale řidiče MHD dělat nechci.

Jan Sova

Je to šalamounské to snížení věku na 18 let, co požadují. Ono na oko by se jako nic nemuselo stát, spíš je ale podezírám, že mají propočítáno, že 18 letý si nebude moci říct o takový plat jako 25 letý a starší (navíc s nějakou praxí).

Frantík

Je to prostě ekonomická vychcanost, nutit lidi do povolání jen proto, že nic jiného nezkusí (namísto aby se řidiči autobusu stávaly dobrovolně i starší ročníky).

PvvS

Ono nic nebrání i starším řídit. Tohl eje spíš pro ty, co nechtějí/neumí studovat a potřebují práci hned od začátku.

Frantík

Nebrání, kromě ekonomické situace…

PvvS

A v čem ? Pokud mu plat stačí, tak může jezdit každej. Nebo snad máte dojem, že u DP jezdí jen mladí bez rodin a výdajů ?

Pavel B.

Každý má svoji cenu. A u většiny řidičů je vyšší, než nabídka DP. Ale u DPMB je nutno dodat, že mzda není stejná pro všechny, liší se podle délky pracovního poměru. Ti, kteří jsou tam dlouho berou více. Ale bavíme se o nových řidičích a tedy nástupní mzdě. Ta je nízká a přidaná 4% při dvacetiprocentní inflaci to opravdu nezachránila.

PvvS

A měl by snad nováček brát stejně jako mnohaletý zaměstnanec ?
Pokud to někomu vyhovuje, tak může jezdit i za nástup. A ta inflace postihla všechny, asi nikde nepřidávali plnou inflaci. A leckde vůbec nic.

Mimopražský

Tady by se mělo také rozlišovat podle pracovních výsledků. V pracovním přístupu je až moc často rozdíl mezi starými konzervami v proprděných židlích a mlaďochy/mlaďoškami, kteří ty židle ještě proprdět nestačili. Na dráze to platí stoprocentně.

Baláž

Už vidím, jak 18 ti letý se žene za volant, vstává 3:30 ráno, nepravidelné směny, často rozdělené o víkendech nemluvě. A to už vůbec nemluvím o té almužně, kterou řidiči berou !

Pavel B.

Když chce řídit, jde v osmnácti jezdit s Rohlíkem nebo dodávkou za stejné peníze a s menším rizikem.

Václav

Už chybí jen „Nechcete zemřít osamocen?“ A jinak dobrý 👍

Zlámalík

Až si sedne dopředu za volant, to se mu teprv přitíží 😀

Jiří Kocurek

A co teprve v šalině, tam žádný není a jezdí se na pecky, ne na barvy. Při odbočování vpravo svítí červená všem… a je za vraha.

FraZel

V Brně se jezdí i na barvy.

Jiří Kocurek

Měl jsem na mysli situaci, kdy je tam obojí.

Frantík

Já jsem si myslel, kde ten semafor je, když jsme tam byli na výletě… ale někdy to dává smysl, když se jezdí ve stejném pruhu.

Jan Sova

V Olomouci se dává přednost z tramvaje při příjezdu z vedlejší pozemní komunikace na hlavní (prostor u Hl. nádraží – světová rarita).

Radim

Tak to rozhodně světová rarita není. V Praze je to na několika místech taky…

Frantík

A zas takový problém to není, vecpat se do křižovatky jde tramvaji snadněji protože na ni nikdo nebude najíždět a troubit.

Milan

V Brně je to na několika místech taky (třeba Rosického náměstí).

Pavel B.

Je to smích ze zoufalství. Inzerce lákající nové řidiče je ve vozech posledních minimálně deset let přítomna trvale. Změna formy nic neřeší. Řidiče nepřilákají písmena, ale číslice. A ty, které nabízí DPMB jsou nižší, než kolik platí brigádníkům Kaufland. A když tam převrhnete paletu, nedostanete osm let za obecné ohrožení. DPMB platit nechce, ale schovává se za „kolektivní vyjednávání“, kde s ním drží basu odboroví škůdci pana Weinsteina. Největší odborová organizace, která ovšem místo řidičů sdružuje hlavně lidi z kanceláří. Proto se navyšují mzdy řidičů, kteří odcházejí a úředníků, kteří neodcházejí, stejně. Pokud nedojde k narovnání mezd řidičů na tržní… Číst vice »

jva

Jenže i ten Kauf je v černých číslech a do těch ho dostávají kupující akceptující ceny. DP je brutálně ztrátový a pokud zákazník není ochoten (podporován politiky) cenu do černých čísel platit, i mzdy se odvíjejí od toho, aby ta červená byla co nejméně křiklavá (protože ta obecní kapsa není bezedná, i když tomu mnozí voli-či za kus koblihy věří a mstí se tím příštím generacím).

Pavel B.

Každý dopravní podnik je „ztrátový“ a jeho zřizovatel mu ztrátu musí kompenzovat. Ale stejně tak jako musí koupit vozy za tržní cenu, tak i pracovníky si musí najmout za cenu na trhu práce. Platit málo a skuhrat „nejsou řidiči“, jak to DPMB dělá již minimálně deset let má za výsledek jen vleklou agónii, nevypravené spoje, více nehod se stále novými nezkušenými řidiči, atd. Zatímco v normálních firmách probíhá přirozený výběr a lepší zůstávají, tady je to naopak, lepší odcházejí. Protože mají kam, ti horší nikoliv. A mimochodem, jestli ta obecní kasa není bezedná (což není žádná), tak ať Brno přestane… Číst vice »

Jan Sova

jva to napsal jen jinými slovy než vy, takže u mě má bod.

PetrH

Buď se to bude platit z daní nebo z jízdného. Jenže tady lidi nechtějí ani jedno. Máte štěstí, že oproti stavu před 30 lety máte aspoň ta vozidla z dotací EU.

A vaše nesmyslné návrhy neuspoří nic.

Frantík

Pokud by se započítaly externality (tzn. „zisk“ díky lidem používající veřejnou dopravu), skutečně by byl podnik pořád ztrátový?

PvvS

Podnik není ztrátový, pokud se do něj nemusí sypat peníze. Na to vedlejší efekty nemají vliv.

Pepa z depa

Jaký je nástupní plat doufám že lepší než v Amazonu (209 Kč)

Pavel B.

Nástupní plat je tak dobrý, že o něm DPMB cudně mlčí a mele jen něco o „průměrné mzdě“. V té jsou pochopitelně víkendy a přesčasy, které člověk následně mít nemusí. Hodinová nástupní mzda nedosahuje ani 160,-.

Ten z nádraží

Úplně stejně tak kordis… Vždy jen řeknou, napište si mail. Úplná ztráta času…

Igor Mauricio

Přesně tak, s někým, koho zajímá jen částka, je to vždy ztráta času. Osobně si rád vždycky přečtu životopis a praxi, tudíž požaduju kontakt e-mailem, případně úplně nejlépe kontakt osobní. 90% lidí se už nikdy neozve, protože je zajímá jen „za kolik“. Ale pravda, nemám na starosti řidiče ani nikoho z dopravního oboru, u řidiče bych asi na životopisu netrval (na osobním kontaktu ale ano).

Radim

Zvláštní. Já (když jsem hledal práci a ano, nebyl to tento obor) napsal asi sto emailů. Žádné personální ani nenapsalo „neotravuj a jdi o dům dál“ nebo tak něco. Prostě ticho. A telefonem to pro jistotu nešlo taky, vždycky to zvedla nějaká recepční nebo asistentka nebo něco a řekla „pošlete email“. A zase byl člověk v kopru. No a když člověk někam dojel osobně, tak to samé, na recepci jenom „nechte mi tu životopis, ozveme se“ a zase nikdo ani „jsi úplně mimo, neotravuj“ nebo cokoliv, nic. Když jsem to vzdal a hlásil jsem se na obyč dělníka, tak ano,… Číst vice »

Igor Mauricio

Je to jak kde, ale osobne povazuju za slusnost odepsat i v pripade, ze zajem neni, nejlepe i s duvodem. Ono to tak nejak pomuze obema stranam.

Frantík

Důvod proč se lidi ptají prvně na mzdu je ten, že někde není uvedena ani přibližně. Např. minimální částka = základní sazba na hodinu, maximální částka = mzda na hodinu při započítání přesčasů. Tyto dvě hodnoty napsat k inzerátu (třeba „160-200“) a hotovo.

PvvS

A k čemu přesčasy ? Stejně jako bonusy. Pohyblivý a nenárokový částky patří pod čáru, ne do základní mzdy.

Frantík

No když říkají že si vyděláš „až 50 K měsíčně“, asi ne za 160 hodin.

Igor Mauricio

Jasne, to chapu. Jenze ja jim muzu rict jen hodinovku – kolik si kdo odpracuje je v zasade na nem, respektive taky na prisunu zakazek a blizicich se terminu jejich odevzdani. Je samozrejme jasne, ze v zakladu dostane +- 20 pracovnich dni x 8 hodin x hodinovka, to vycislit jde, ale realnou castku umim vycislit az na konci mesice podle vykazu – ja mam sam mesice, kdy mam 160 hodin, ale i mesice, kdy mam 240 hodin. A kdyz toto dotycnymu reknu, tak to stejne nepochopi a porad chce vedet na korunu presnou castku.

PeS

To už je ani nevím kolikátá náborová akce, myslím si že výsledek bude stejný jako u předchozích – 0,0 nic…

Jan Novák

Každá náborová akce, která přivede do řad 2-3 kusy je lepší, než nedělat nic.

Pavel B.

Akce, která přivede „3 kusy“, zatímco během ní díky neřešení dlouhodobých problémů odejde dalších deset řidičů, je k ničemu.

Pepa z depa

A kolik jich odešlo pryč

Tom

To s tím asi úplně nesouvisí. Ukončení pracovního poměru asi nebude tou kampaní, že?

V!KCZ

cringe

Radim

Sice kraviny, ale dobré, líbí se mi. Ovšem víc by jich asi nalákali na více peněz, že to ještě „nikoho“ nenapadlo 🙂

David

Nebudou slibovat, co nemůžou splnit. To není politika 🙂

milruz

Zrovna v brněnském depecu nejsou peníze až takový problém. Větší problém je nedostatek lidí a s tím související přesčasy.

Pavel B.

A ten nedostatek lidí je způsoben čím? Tím, že moc dobře platí?

Peeetr

Jo peníze jsou dobrý, ale pouze pokud děláte přesčasy.
Pokud bydlíte na jih od Brna, tak už místo přesčasů můžete trávit ty hodiny navíc v autě, a dostanete ještě daleko lepší prachy v blízkém Rakousku.

Frantík

To by asi znamenalo, že by museli přidat i starým řidičům. Ne že by jim to vadilo … 😀

Pavel B.

Samozřejmě, jinak by to byla diskriminace. Nestačí dát víc těm padesáti, které potřebují sehnat, ale všem 1500 řidičům. Takže jde ročně včetně zdravotního a sociálního výpalného pro stát cca o 200 milionů.

Frantík

A očividně se města (obecně) nenamáhají tyto částky postupně vpravovat do rozpočtu, maximálně o inflaci.

PvvS

Město si peníze tiskne na požádání ?

Pavel B.

Někdy to tak vypadá, když najednou po volbách má radnice (Brno-jih) místo tří placených členů samosprávy šest… Na to jí Brno peníze dá. Tak je má dát i svému DPMB, aby mohl slušně platit ty, kteří mají v rukách životy cestujících. Jestli na to nemá, tak ať nevozí populisticky důchodce (kterých je cca 50% procent cestujících) zdarma.

PvvS

Což půjde těžko. Už teď DP čerpá 20% z celkovýho rozpočtu Brna. Z jízdnýho má okolo miliardy za rok, ale další 3 miliardy musí dosypat město.

Pavel B.

Takže když nebude platit, nebude mít řidiče a na každém nevypraveném spoji vlastně ušetří, takhle to chcete? Bohužel druhá strana této mince jsou ulice přecpané auty, když na mhd se nedá spolehnout a navíc většina lidí si nechce ve voze připadat jako v Kyjevě nebo v důchoďáku. Tento měsíc jsem brněnskou mhd jednou použil, už to zase dlouho neudělám.

PvvS

A kde je má Brno ušetřit ? Na jízdným to asi nebude, co takhle zdražit modrý zóny ?

Pavel B.

Modré zóny by zdražit určitě měly, ale to se dostáváme k jinému tématu. Kde má Brno šetřit mají rozhodnout členové jeho vedení. Ale při všech aférách s bílým práškem, přidělování obecních bytů a koaličních půtkách na něco takového asi nemají čas.

PvvS

A kdepak je vzít ? Když není ani na obnovu vozidel… A to je tu stále černá díra na peníze zvaná CNG.. Loni kvůli nim muselo město nasypat do DP dalších 300 mega a i ceny jsou poněkud jinde. Kde asi má město vyčarovat třebas 50 milionů navíc jen na navýšení ? Bohužel je DP těžce prodělečnej podnik a je závislej na rozpočtu Brna. A pokud tam nejsou peníze, tak nebudou ani u DP..