Tečka po 50 letech. České dráhy dnes naposled nasadily do provozu jednotky 460, pak je čeká šrot

Poslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czPoslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Dopravce už s jednotkami nepočítá ani na zálohy, demontuje z nich radiostanice a pošle do šrotu.

Cestující na Ostravsku mají dnes na Ostravsku poslední možnost svézt se jednotkou řady 460 v běžném provozu. České dráhy s jednotkami, které začaly jezdit v roce 1974, již na jaře provedly rozlučku. Nakonec vydržely v provozu o několik měsíců déle.

Mluvčí Českých drah Filip Medelský potvrdil deníku Zdopravy.cz, že s nasazením jednotek přezdívaných Tornádo či Pantograf se již nepočítá. „Jednotky se stahují dne 27. 7. 2024  z Bohumína do Olomouce. Počátkem příštího týdne je plánována demontáž radiostanic z jednotek, následně případně dojde k vytěžení vhodných náhradních dílů pro jejich další využití při servisu muzejního exponátu ve sbírce Národního technického muzea,“ dodal Medelský. Soupravy budou následně, stejně jako další vyřazené vozy, sešrotovány.

Elektrickým jednotkám, které v letech 1974 až 1978 vyráběl národní podnik Vagónka Studénka, prodloužila život rekonstrukce trati (a s ní spojená výluka) mezi Opavou a Krnovem, kde nyní pendlují náhradní autobusy.

Díky tomu bylo na jedno ze zbývajících ramen motorových rychlíků v úseku Opava východ – Ostrava střed možné nasadit elektrická vozidla. A volba padla na řadu 460, v posledních dnech se objevily ještě nové jednotky RegioPanter.

Jednotky dožívaly na Olomoucku, odkud zmizely po dodání nových RegioPanterů. Během dubna mělo definitivně skončit jejich turnusové nasazení, od května se s nimi pak v pravidelném každodenním provozu už nepočítalo a měly zůstat jen jako záloha pro případ mimořádností.
Výluka v Moravskoslezském kraji jim prodloužila život o několik týdnů.

Dnes je možné je potkat ještě u vlaků s odjezdy z Ostravy-střed v 15:42 a 17:42 a v 15:37, 17:37, 19:37 z Opavy.

Poslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czPoslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czPoslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czPoslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czPoslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czPoslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyElektrická jednotka 460 dopravce ZSSK a nádraží Košice.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyRozlučka s jednotkami ř. 460 (Tornádo), Olomouc, 20. dubna 2024. Autor: České dráhyJednotka řady 460 skončí v provozu na jaře 2024. Foto: České dráhyJednotka řady 460. Foto: České dráhy
Tagy 460 České dráhy jednotka 460
21 komentářů