Tečka po 50 letech. České dráhy dnes naposled nasadily do provozu jednotky 460, pak je čeká šrot
Poslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz
Dopravce už s jednotkami nepočítá ani na zálohy, demontuje z nich radiostanice a pošle je do šrotu.
460 má poslední jízdu snad už podesáté za sebou. 😀 nekonečný příběh.
On pojede retro na trase Olomouc – Horní Lideč 🤩
Včera prý naposled…..
Dnes 28.7.2024 sedím ve vlaku v Šumperku a čekáme na zpožděný protijedoucí vlak. No a co nepřijede jednotka 460, která včera „jela naposled“. Jednotky 460 budou v Olomouckém kraji asi tak nesmrtelné jako vozy Bd 264 na rychlících Bouzov.
Zítra už to bude fákt naposledy, slibujeme….
Plná Olomouc odstavených Panterů a z depa jako náhrada pantera č. 212 na vlaku Os3722 vylezl starý panťák 027/028. Čuměl jsem jak puk. Konec tornád stále v nedohlednu :-). Zpátky jako Os 3731, pak zase do Koutů jako Os3736 a pro dnešek dojezdí až pozdě večer jako Os3747.
Tomu se na pouti říká „prodloužené jízdy“ na divadle pak děkovačka, kdy se herci stále vrací, ikdyž to polovinu diváků už docela i sere…😅
Ale stejně mám na ty jízdy na základku a střední pěkné vzpomínky.
Na jednu jsem nalepil před zhruba 30ti lety nálepku super express a je možné že tam je doteď.
Často zlobily dveře a protože bych nestih průchodem jinam vystoupit + častečně z frajeřiny, rozbil jsem pěstí sklíčko pro přístup k nouzovému otevření. Chcala z ruky krev jak z vola a zůstala pořádná jizva na památku.
Na charakteristický zvuk při rozjezdu či brždění si vždy rád vzpomenu, stejně jako na ty bezstarostné roky.
Mít doma modelové kolejiště, určitě bych si jednotku pořídil.
460.027+028 dnes na 3722 z Olomouce.
tohle už mělo bejt tak 20let v hutích. Tak ještě se zpožděním do hutí poslat šukafony, regíny a podobný starý český hnusy, co dělají na kolejích ostudu. Pryč s tím.
To byla právě ta standardní lež od ČD!! Prohlásí, že něco zastaralého v provozu končí, ale stejně se s tím někde pravidelně a denně setkáte!! Ale obvykle někde daleko od Prahy, na periferii ČR! Aby se v Praze nevidělo, jak ČD veřejnosti lžou! Co dělaly elektrické jednotky 460 na spojí, který je od začátku veden dieselelektrickými vozy 843??!! A s interiérem poněkud lepší kvality? Už zase ČD ojebavaly cestující z Moravskoslezského kraje!;;
Co tam 460 dělaly? Jezdily tam v rámci výluky na lince Olomouc-Opava-Ostrava (výluka byla mezi Krnovem a Opavou) v úseku mezi Opavou a Ostravou od 20.5. do 26.7. a šlo o dlouhodobě veřejně známou informaci… 🙂
Doporučuji místní článek z konce dubna… (y) 🙂
https://zdopravy.cz/tornada-uz-nejsou-v-turnusu-jeste-ale-vypomohou-na-trati-ostrava-opava-202818/
Jedna ta jednotka by měla být zachována pro nostalgické jízdy.
Je. V originálním nátěrů. Bydlí v Chomutově.
Ale to bohužel asi není pro nostalgické jízdy, tam to bude jen rezivět.
Já bych do vany vloženého dal trafo s usměrňovačem , aby to mohlo jezdit na oba systémy a nabídl soukromníkům na hraní.
Tak si to kup a udělej. Mimochodem nebylo by lepší mít na něco takového 560?
Člověk tam musel podnikat skok vysoký a to vedro, které v nich bylo. No katastrofa. Ta „Zelená příšera“byla vzhledově hezká, jinak opravdu hrůza.
Otázkou zni, kdy se všechny odvezou z bohumina?
Je tam tak 6 páru odstavenych a vložaku je tam snad i dvě desítky
Hlavně by měly zmizet Bdmtee! Cestovat tím v létě je šílenost, kdyby to mělo alespoň stahovací okna, ale efektivita tech výklopkek je minimální.
Souhlas, nechápu, že vám někdo může dát minus. Ty vagony jsou hnus…a to nejen svým původním účelem.
Svou práci odvedly. Mi třeba zvýšily fyzičku při pravidelném stěhování kola dovnitř a ven. Budiž jim následné přepracování lehké https://www.vut.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=93195
Bylo by fajn kdyby ČD zachovali 1x 460 a 560, včetně ND
stát..
460 je v Chomutově. O 560 nic nevím.
560.023/024 je v Majlontě
A bez ETCS budou moct jen stát…
Dnešní Sv jízda do Olomouce právě projela Ostravou. Spojené dvě jednotky.
Hranice na Moravě ~ 12:40
Lipník nad Bečvou ~ 13:10
Olomouc ~ 13:25
Nejspíš naposled jedoucí vlastní silou.
Nakonec ne, ještě v neděli jedna jednotka zajela až do Koutů, dokonce na pravidelném Os s cestujícími 🙂
Takové krásné a pohodlné vlaky to byly! Děkuji jednotkám řady 460 za dlouholetou službu!
Speciálně pro hůře pohyblivé lidi nebo pro seniory to byla lahůdka…
Tak v dřívějších dobách žádné nízkopodlažní vlaky nebyly. Teda kromě 451/452, ale ty nejezdily všude.
Přál bych každému denní cestování zabotlamy na rozhadrovane dráze a propadlých stycích do Berouna. To bylo skutečně o zdraví, kolik ran do těla člověk dostal od bídného podvozku. Sezení bez opěrek hlavy, pohyb po kolejích připomínal spíš splasenou kozu než vlak. Třešničkou k tomu byly neustále létající zasunovací dveře do oddílu, které dávaly dobre rány.
Když jela 470, to se člověk cítil jak v bavlnce. 460 je proti tomu luxus, ikdyz chápu že nízkopodlažnost jim celý život chybela
pohodlný, ani omylem
– není nízkopodlažní, takže imobilní lidé nebo s velkými zavazadly (kočárky, kola atd..) mají velké problémy při nastupování a vystupování
-záchod špinavé díra do země
-buď je v tom horko nebo zima
-bez klimatizace, takže buď je v létě nedýchatelno nebo brutální průvan a hluk při otevřených oknech
-ještě si pamatuji původní lepivé koženky které hlavně v létě byli zážitek
-tahle jednotka už dávno měla proletět vysokou pecí
Jojo, hotový poklad.
Vzpomínkový optimismus. Ano, také si je pamatuji jako dítě, jezdili jsme tim na dlouhé výlety velmi daleko (na celý den do vedlejšího města, tuším 32 km)….
A co ty vložáky? Ty by nešly zachránit a vrazit do těch muzejních exponátů? Nebo to ty exponáty hodlají udržovat v té trapné tří-vozové verzi natrvalo?
Tady je zas prohlídka individuí, jak vystřižených že „životního příběhu jednoho šotouše“.
Zatímco vy řidiči nemáte se svejma dálničníma autodromama, žádnej „životní příběh“…
🤣👉🥵
Takže každý, kdo nechce, aby železnice byla pojízdné muzeum, je hned autodromní řidič? Děkuji za potvrzení mé hypotézy.
Ale copak? Vrácená facka od „šotouše“ bolí? Tolik k té tvé „hypotéze“… 🤣👉
Ty budeš asi hodně vyspělý jedinec, ty emotikony to přímo podtrhují…
Júj, vy jste ale drsňák! Těch vrácených facek… Vy musíte mít bab!
To má znamenat vyhazov z vlaku pro každého, včetně řidičů domělých a jejich dětí?
Koho pak budete vozit?
Je to nostalgie, jsme stejný ročník. Navíc je to moje dětství. Jezdívalo to Havlíčkův Brod-Brno-Bratislava. Takže v Hrušovanech se do toho nasedlo a jelo se do Brna či Bratislavy. Hezká doba napsat nemůžu, ale hezké časy dětství ano. Dnes už je to samozřejmě zastaralé, vysoké schody, hluk, třes a těžko se otvíraly dveře. V době vzniku ale docela luxus.
Včera bylo…. Před 10 lety bylo pozdě. A bohužel je tu stále nejeden druh souprav (810/814, bdtn, bdmtee/bdmpee,….. ), které neodpovídají současným standardům a přesto tu vesele jezdí. Upřímně by mně to bylo jedno, kdyby to jezdilo pouze na krátké vzdálenosti, zohledňovala cena a měly aspoň základní údržbu. Realita je však taková, že se neřeší ani jedno.
Základní údržbu evidentně mají, jinak by nejezdily.
Nevím, jak Vy, ale já si pod základní údržbou představuji, že se nic nerozpadá, okna těsní, dveře jdou zavřít/otevřít a vlak zařve pouze nešťastnou náhodou. Tohle u zmíněných souprav nikdo neřeší.
Tak to už je definitivní konec československé železnice, když skončila nejlepší řada, co kdy existovala!
Tohle byla plečka už od výroby, na šrotišti už měla tahle řada skončit před řadou let.
Byla tak nadčasová, že to stále vypadá jako moderní vlak.
Jste si jistý, že nepotřebujete korekci zraku?
https://fokusoptik.cz/img/ybc_blog/post/new_see_max.jpg
Elektrickou výzbrojí možná, ale pořád to bylo soudruhy šito horkou jehlou… (jako vždy)
Ale já mám na tuhle řadu hezké vzpomínky, ale to ještě nevykazovaly takové poruchy vlivem stáří, jako tomu bylo ke konci svého pravidelného provozu…
Výzbroj chtěli už po výrobě vyměnit za polovodičovou.
Jestli něco předběhlo svoji dobu, tak to byl Žabotlam. Nízkopodlažní vstup už tehdy.
Elektrickou výzbrojí byla také beznadějně zastaralá. Nejen oproti polovodičové regulaci 560, ale dokonce i odporové regulaci podstatně starší 451, která alespoň umožňovala přepínání motorů mezi sériovým a sérioparalelním zapojením.
460 má motory trvale spojené do série, takže jediný hospodárný stupeň a šuntovací stupně jsou k dispozici jen při relativně vysokém výkonu. Tím pádem má při rozjezdu i jízdě podstatně větší ztráty.
Nech se vyšetřit, prosím tě. Svědek úpadku československého strojírenství, spolu se šukafonem.
Spíš chlouba.
Taky názor, naštěstí menšinový.
Československá železnice skončila v roce 1992, ty hlavo. Teď je rok 2024
Až od ledna najedou do provozu na S1 a R61 soupravy Bymáků, nebo Bmto s Esem a Syslem, bude to ještě větší poprask 😂 Zatím je pouze veřejným tajemstvím, že Elefanty s ETCS určitě nevyjedou, možná tak jeden, dva. A zbytek bude odstaven a čekat na instalaci systému 👍 Šotoušci, těšte se 😂
Na linku Praha-Poříčany-Kolín jich tolik nepotřebujete a jinde ETCS není.
Já jsem mluvil o linkách Opava-Český Těšín a zde se od Ostravy-Svinov dál bez vozidel s ETCS neobejdete. A protože instalace systému do jedné jednotky trvá řádově několik měsíců, už nyní je jasné že od ledna na těchto linkách vyjedou místo 471 náhradní soupravy s Esem a Syslem, protože prostě nebude s čím jezdit.
A bude tolik syslu navíc? Něco by mohlo byt z Pardubic kolem 7 kusů?
je to dobře, že ty staré vrány jdou do šrotu, jezdit v 50 let starém vlaku fakt běžný cestující nechce..
Kéž by MS kraj podle tohoto jednal i v nové smlouvě. 811 a 814 jsou sice před časem rekonstruované, ale…
Proč by nechtěli jezdit ve 100x lepším vlaku než v podělaným panteru?
Pane HonzoEM,
proti gustu žádný dišputát, ale řekl bych, že trpíte tzv. „opičí láskou“.
Možná, že až někdo z vašeho rodinného okolí bude při chůzi odkázaný na berle, nebo chodítko, pochopíte, že ten Panter (který jste tak pěkně nazval „podělaný“), má přece jen, kromě klimy i další výhody.
Možná bystě mně mohl poučit o tom proč, byly předchozí jednotky „Žabotlam“ (nízkopodlažní a s posuvnými vstupními dveřmi), nahrazeny tímto hlučným výtvorem, do kterého se lezlo, jak do kurníku a na otevření zlamovacích dvěří jste potřeboval leckdy trénink ve fitnes.
https://g.denik.cz/17/0b/retromestecko-retro-jizda-vlak-pantak-pantograf-zabotlam-souprava-vagony-nadrazi041016-hk7_denik-630-16×9.jpg
Pane Karle!
opičí láska je něco jiného. To, čím trpí Honza, by se mohlo nazvat spíš Stockholmský syndrom.
Jinak Žabotlamy byly odstaveny dříve než (těžko lze říct nahradila) tornáda hlavně proto, že jejich na svou dobu futuristická karoserie nebyla tak dobře zvládnutá, což se projevilo jejich malou pevností i odolností (při nehodách i proti rzi). Taky podvozek nic moc.
K tomu podvozku: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_bogies_de_la_SNCF
Ces bogies sont de type « Pennsylvania ». Ce type est créé en 1860 aux États-Unis.
On je z roku 1860, pokud google translate nekecá.
Kovanej šotouš!
Je zajímavé, že řidiči kamionů, autobusů nebo piloti letadel jsou vděční za technické novinky, vítají nové mašiny a netouží po provozování půlstoletí starého šrotu. Neznám nikoho, kdo by chtěl dnes na silnice vyrazit v aviích, liazkách nebo vejtřaskách. Pouze mašinfírové chtějí na věky zachovat a všem ostatním vnucovat muzejní exponáty, jimž se normální cestující snaží vyhnout, pokud to jen trošku jde. Zajít si jednou za čas na muzejní akci – budiž. Ale určitě ne každý den při cestování do práce, do školy, natož třeba se zavazadly na dovolenou.
Klobouk dolů, jezdily 50 let. Která mašina tak dlouho vydrží? A furt jsou pojízdné. V devadesátkách jsem v nich pracoval jako průvodčí. Ten nápor cestujících co musely snést!!! Klobouk dolů a odpočívej v pokoji. Další jim podobnou a houževnatou stálici ještě dlouho neuvidíme…
Řady exČSD, které vydržely 50 let v provozu: 140, 121, 122, zamračené, brejlovci, hektory, čmeláci, zcela jistě se to podaří 742. A samozřejmě po světě je takových příkladů mnohem víc.
I žabotlamy.
A City elefanty jsou staré po 20 letech…
Třeba takové šestikola řad 181 a 182, kde se čeká že některé stroje se dožijí až 70 let v pravidelném provozu. A další…
Jako vydávat nesolventnost a nekompetentnost objednatelů za jakousi iluzorní přednost je opravdu majstrštyk.
Kolik lidí kvůli přežívání těchto popelnic přesedlo do jiného prostředku asi odhadnout neumíš, že…
Lidi jsou divný, když ty klimatizovaný škatule mají (asi) radši, než pořádný normální vlak.
Trolíte nebo tomu fakt věříte?
„Která mašina tak dlouho vydrží?“
Nevíme. Stejně jako u 15letých dorostenců nevíme, kdo z nich bude mít 40 let praxe strojvedoucího.
Ještě aby konečně s tím, zmizely z kolejí stará A a B²⁴⁹, a bude to konečně ideál.
Plus odporné Bd, které jsem včera viděl na R9
No spíše takové retro to bylo při křižování 853 a 513 dnes v Ostravě-Třebovicích
853 – 460.027/028
513 – 151.004 – B – B – B – BDs – A
Tak u Opavanu nic neobvyklého, tam plánované řazení nepamatuji
To už ani nemusí, česká železnice už pomyslnně umřela s odchodem 460.
A Bee. U B jdou aspoň na rozdíl od tohoto střepu otevřít okna.
„Nejlepší“ byly vagony Bmee a Amee, ty vydržely pouhých 9 let (1986-1995). Pak je, z důvodu jejich „velké oblíbenosti“ u cestující veřejnosti, dráhy nechaly předělat alespoň na lehátka.
https://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/Bmee-CD-Prag.jpg
Co to melete za nesmysly, jaké lehátka?
Zrovna dneska jsem viděl A ve Svinově na IC vlaku na Prahu. To už je i na druhou třídu ostuda
Konečne.
Ešte sa zbaviť A, B a všetkých ich klonov/derivátov a už môžeme s kľudom prehlásiť, že sa česká železnica absolútne s prehľadom vyrovná tej rakúskej.
Já bych se spíš zbavil zakomplexovaných všeználků,co vědí,co je pro ostatní nejlepší a pak taky autistů na ministerských a jiných důležitých místech.
Jakože se zbavit vozů 1. a 2. třídy?
Akože aby na EuroCity (!) Ostravan nebola náhradná súprava zložená z B a AB.
To už je v dnešnej dobe nedôstojné aj na Os, nie to na EC.
Asi měl na mysli staré A149 + B249
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=CD_Y
… a možná i B209, což jsou přeznačené A149. Libovolná rakouská dvojka je lepší než A149, říkalo se.
Já je měl rád, nicméně doba jde dopředu
Ba ba.Tramvaj s prostorem jako Bymee a doprovodem tyristorové hudby po celou cestu,to je panečku pokrok.Po první srážce s kamionem na přejezdu,kdy bude x mrtvých se budou všichni strašně divit….
Tyristorové? Mělo to normálka odporovou regulaci.
On přece myslí nové pantografy, Regiopantery. Ty nemají tyristory, ale IGBT. Ty nejstarší mají krásný zvuk.
Nové panťáky nemají tyristory, mají IGBT. Ty nejstarší mají krásnou hudbu, ty novější a ibalginy, nic moc.
Tak to abyste podal Safety report na ERA, pokud máte pocit, že je v nich stejná konstrukční vada jako v Jančurobých vozech (ten co se zlomil v Parbubicích). Je to vaše občanská povinnost, poku máte důkazy.
Nevím, co na nich muže mít člověk rád. Nejsou nízkopodlažní, takže se do nich špatně nastupuje. Záchod je mnohdy špinavá „díra“ do podlahy. Buď to topí hodně nebo vůbec, já jsem rád že tyto jednotky uvidím už jenom v muzeu.
Nechápu, jak je může někdo nemít rád, lepší a hezčí vlak jsem nenašel a nenajdu, protože nikdy žádný nebude.
Přesně tak. Byly součástí našeho života. Udělaly velký kus práce a za to jim patří velký dík. Muzejní kus bude zachován a život jde dál.
Asi jsem materialista(?) když mám pevnější citové vazby k lidem, nikoliv ke věcem.
Sláva. Jejich dotykové otevírání dveří bylo nebezpečné v tom, že pokud jste ho zvenčí stiskli rychle dvakrát za sebou (dveře hned nereagovaly otevřením, takže se stávalo často, že to vypadalo, jakoby první dotyk nezaznamenaly), tak si druhý stisk pamatovaly jako pokyn pro zavření a ihned po otevření se opět zavřely. Nejen mě bolestivě přivřely při nastupování (měly velkou sílu), i spoustu jiných cestujících, čehož jsem byl občas svědkem. Stěžoval jsem si emailem u ČD, ale prý vše bylo v pořádku. Jsem přesvědčený, že naprogramované to bylo špatně a nebezpečně. Takže je dobře, že půjdou do šrotu.
Nebyly původní dveře na kliku? A souhlas, skřípání by mělo být omezeno.
Na kliku a s uplně jiným mechanismem.
Pokud někdo máte k jejich dotykovému ovládání co říci, tak jen nemínusujte, ale rozepište, kde byl problém. Že takto, jak píši, dveře fungovaly, je nezpochybnitelný fakt, protože jsem si to mnohokráte poté prakticky vyzkoušel (abych přesně věděl, co na ČD napsat), jezdil jsem s nimi svého času totiž denně.
Máte pravdu,ty dveře to byla pohroma.Měly fungovat asi takto:Stiskem kliky se odblokovala západka dveří,přes jakési „vahadlo“sepnul koncový spínač ventil,ten vpustil vzduch do válce a dveře se otevřely.Ovšem často se stávalo,že cestující nedomáčkl kliku až dolů,západka se nezadblokovala,ale „koncák“již sepnul a dveře se „natlakovaly“,ale neotevřely.Po domáčknutí kliky se pak plným tlakem rozletěly.Nebo naopak se při zavírání nedovřely.Prostě konstrukčí zmetek,nebo možná pomsta strojvůdcům.Možná si ještě někdo pamatuje nehodu Panonky u Bohušovic.Kdyby se na tom panťáku na zastávce za Bohušovicemi „nesraly“ dveře a odjel včas,nemuselo k nehodě vůbec dojít.
To byl Balt Orient. Jinak ano, přesně tohle ty dveře dělaly, ale v původním provedení mechanismu.
Nahoře za takovým krytem byl kohoutek. Stačilo ho otočit a dveře byly odblokované . Ústečáci ten kryt mazali vazelínou aby se prozradilo, kdo ho použil.
K nehodě by došlo o zastávku dál.
To nemůžete vědět. O zastávku dál by ten expres v pohodě chytal kód.
Po rekonstrukci zavíracího mechanismu už takovou sílu neměly. Celá ta výměna za tlačítka byla totální číčovina, když se vědělo, že dlouho už nebudou. Za 100 tisíc jedny dveře, to se vyplatilo.
Podle mě by je měli nechat jako zálohu.
Za mě to byl jeden z lepších vlaků české železnice.
Rychlé, pružné. Kapacitní. Pohodlný podvozek i sedačky.
Já bych radši jezdil tornádem. Než přecpaným panterem s ledničkou.
Je to kovidexpres. Z klimatizace se nedá zdrhnout.
Dost nachcípanych bezohledných pr. A klima to tam jen točí. V Itálii je často nějaká část s otevřenými okny bez klimy.
Jo a topení styl tropy x kosa
A kdo na to má shánět náhradní díly ? Kdo to má udržovat při všeobecném nedostatku technického personálu ?
Dnešní jednotky jsou mnohem méně náročné a nákladné na údržbu. Poslední jednotky jezdily jen díky kanibalizaci odstavených. A hlavně, on už s tím nemá zájem až na pár ultras nikdo jezdit. Včetně strojvedoucích. Padesát let stačilo, díky. Naprostá většina dá raději přednost Panteru před Tornádem a deriváty B. To ostatně ukazují trvale rostoucí čísla přepravených osob na tratích s moderním vozovým parkem.
No, ale ten km servisních nákladů nové jednotky taky není zrovna malý.
Panter 640/640.2 má proběh do E0 (provozní ošetření) 25 000 km. To není zrovna málo, jen pro srovnání mot.vůz 810 1500 km, 843 2500km. Vcelku propastný rozdíl.
No nevím, je to právě úplně naopak, drahá je údržba nových😉Tyhle staré soupravy už to mají za sebou, ale byly levnější na udrzbu
Tak s každým fírou, co jsem mluvil, takjezdí mnohem radši s tornádenm než s nějakou moderní je*kou. Co se týče svezení, je tornádo taky top.
S většinou si mluvil těžko. Jsem strojvedoucí, co na 460 najezdil dost a upřímně říkám, strč si ty 460 tam, kde slunce nesvítí. Děkujeme, odejděte. Svatý Panter.
Vypůjčím si Tři sestry:
….
Kdo naloží kočárky?
Kdo vysadí babičky?
Jenom ty, ty’s tu zbyl!
Jojo „jeden z lepších vlaků“. Po výstupu jak na Štramberskou Trúbu uvítá každého luxusní koženková sedačka, ze které si většina jako suvenýr odveze zapařenou prdel. Navíc to nemá klimu, takže cestující mohou svobodně volit mezi režimem sauna a silný průvan, při kterém dostanou příležitost naplno si vychutnat kvalitní zvuk brzd před kterými neunikne nikdo, ani nositelé sluchátek.
Opravdu si nedovedu představit cestující, obzvlášť pokud mají omezenou pohyblivost, kteří by raději dali přednost tomu „panterovi s ledničkou“…
/s
Ty vlaky byly morálně zastaralé už v době stavby. Zaslouží respekt za odvedenou práci, ale jediné nasazení kam dnes patří je to muzejní.
Asi mi to nebudete věřit, ale já jsem měl jako cestující raději 460 než 471. Absolutně by mě nenapadlo řešit zapařenou p*del. A výstup na Štramberskou trúbu – pár schůdků mi problém nedělá, naopak, vyrostl mi úsměv na tváři, když jsem si uvědomil, že taková primitivní věc jako ocelová tyč vedle dveří je vlastně perfektní opěrný bod. Když mi je teplo, můžu si otevřít okno. A ve tmě vidím ven, takže mám orientační body a vím jaké je (pokud je) zpoždění. Hluk mi nevadí, ostatně i na dálnici jezdím s otevřeným oknem, jen si ho přivírám kvůli průvanu. Klimatizaci používám… Číst vice »
A sedačky ve 460 aspoň byly pohodlné. V Elefantu mě po pár desítkách minut bolí zadek víc než po několikahodinové jízdě autem.
V elefantech jsou i displeje – nad dveřmi oddíl nástupní prostor, nad schody do mezipatra a u schodů dolů shora…
Takže pokud špatně slyšíte hlášení, sedněte si pokud možno blízko displeji, co chvíli tam svítí příští stanice 😉
A Můj Vlak do mobilu je taky dobrý průvodce na cesty a ukazatel pozice/zpoždění, ale to samozřejmě jen pokud vlastníte chytrý mobilní telefon osazený datovou SIM kartou (nebo připojený na vlakovou WiFi – alespoň myslím, že už to je ve všech Ostravských sonech)…
Popsal jste to naprosto přesně. Když u nás na Severu, místo 460 začaly jezdit tyhle klimatizovaný škatule se zrcadlama místo oken a osvětlením jak na operačním sále, trvalo mi nejmíň 10 let než jsem si jakž takž zvykl, že místo krásným vláčkem pojedou takovou hnusnou škatulí.
To je hodně subjektivní hodnocení. Mě těch pár schůdků také nikdy nedělalo problém, ale to problém je. Navíc to vždy zpomalí výstup a nástup cestujících. Tyčka uprostřed dvojitých dveří je sice „perfektní opěrný bod“, ale zároveň dost omezuje případný nástup s kočárkem anebo vozíčkáře. Interiér Elefantů je skutečně přesvětlený až moc, tam by norma (anebo její výklad) mohl být trošku tolerantnější. Na druhou stranu ve tmě jsem s tím jezdil často a nikdy mě nepřišlo, že bych měl problémy se zorientovat, kde zrovna jsem. Jen se hůř spalo. Špatně nastavená teplota klimy je celospolečenský neduh. Nicméně v případech, kdy ten… Číst vice »
Prej morálně zastaralé, ty byly tak nadčasové, že i dneska vypadají jako moderní. Ještě že dřív byl svět v pořádku a neexistovala taková pí*ovina, jako klimatizace v regionálním vlaku. Kdo to kdy viděl, aby si na lokálce člověk neotevřel okno.
Morální zastaralost byla ve vysokopodlažnosti, dveřích na kliku, šroubovce a trakční výzbroji bez řazení motorvých skupin. To design nijak nevytrhne, i kdyby to moderně opravdu vypadalo.
Klima v regionálním vlaku je celkem žádoucí věc. Stahovací okna a s tím spojené větrání průvanem opravdu nejsou fajn ani při těch 110 km/h, natož při dnešních 160 km/h…
A co rovnou návrat k parním vlakům? Nebuďte troškař😀
Záloha? A kde by to jezdilo bez ETCS. Tak leda z Prostějova do nezamyslic
Hlavně na takvouhle zálohu nebude žádný objedavatel zvědavý, když si někde platí pantery.
Jasný, ale když se něco totálně do..ne, tak je aspoň kam sáhnout. Tohle už chleba nežere a do doby než přijde ETCS to může v případě průšvihu pomoc a do smelce to jde poslat v pohodě v prosinci. Kolikrát byl člověk rád, že se vytáhla z depa 810 s bafikem místo odřeknutého spoje.
Ak je v cestovnom poriadku spoj uvedený ako bezbarierový, tak vysokopodlažné vozidlo nie je akceptovateľná náhrada
Jasný, vždyť za hodinu jede dlaší vlak.
Tak když je pro dopravce levnější pokuta za odřeknutí vlaku, než za vypravená tornáda, tak se není čemu divit.
jeden z nejhorších vlaku české železnice.
Snad ten uplně nejlešpí, co kdy existoval. přece. Jak může někdo napsat takovou kravinu, že z nejhorších.
Přesně, byly to nejlepší vlaky naší železnice. Krásný vzhled, krásný zvuk, dynamické. Ty regiopantery 1. generace nejsou vůbec špatné, ale nové jsou hnus.
To sice jo a některým smlouvám by to někde i vyhovovalo, ale kvůli třem jednotkám se určitě nebudou zaučovat strojvedoucí, mechanici, …
Jak já je nenáviděl, ale jsem rád, že jsem se tento týden ještě svezl. 🙂
Nejlepší den na české železnici za hoooodně dlouhou dobu.
Chtěl jste říct nejhorší, tak jako 8.12. 2007, když skončily v Ústí.
Takový ten smíšený pocit… kdy se mísí úleva…. s ještě větší úlevou. Ale je to moc krásné na to, aby to byla pravda…
Veřte mi, že Regiopanter je úplně jiný svět, ač na něm tady někteří nenechají nit suchou.
Co se týče hluku, tak jde o stejný svět akorát na panterech s daleko horšíma frekvencema pro uši.
Jsem si ještě nevšiml, že by si někdo kvůli panteru na peronu ucpával uši.
Během jízdy už jsem hodně takových cestujích viděl.
Tak to asi jezdím jiným panterem.
Tak oni jsou 2 typy panterů, starší, co mají krásný zvuk a novější, co mají nic moc zvuk.
Já teda žádného 💁♂️
To jo, takový, kterému je lepší se vyhnout.
Uvidíme za 20 let provozu…
Takový ten, že ode dneška už je železnice nepodstatná, že už je to jen nějaké nutné zlo potřebné k přepravení se z místa A do místa B.
„nutné zlo potřebné k přepravení se z místa A do místa B“.
Pregnantně jste formuloval, co si většina normálních cestujících (alespoň posledních 30 let) myslí o cestování v el. jednotkách řady 460 a 560.
Ten první odstavec je volaký nedopsaný.
Už je dopsaný
Udělaly kus práce .. Nechal bych jednu celou jednotku na náhradní díly pro 79/80 ku
Nechal bych na náhradní díly pro Pantery
Hlavně by z nich mohli vzít jeden vložák, aby to nebyla taková tramvaj.
Zvuk náběhu turbín a rozjezdu mi bude chybět.
Ale to je tak asi vše. Divím se, že nedojezdily ještě před řadou 451.
Byly s nimi velké plány, ale ani na dosazení tyristorové výzbroje nedošlo.
Vím, 2 systémová rychlíková jednotka, díky bohu za B249 ve kterém právě jedu..
Což je dobře, dochovaly se v důstojné podobě až do konce.
Že 460 dojezdily později než 451 mě moc nepřekvapuje. Ty sice byly nízkopodlažní, ale jinak pro jejich delší kariéru nic nesvědčilo. Přecejen byly (ve střední hodnotě) o nějakých 10 let starší a ke konci už byly opravdu hodně olezlé a obouchané životem. A při nehodě v Čerčanech se ukázalo, že stačí decentní ťukec a skříň se láme. Což bylo jednak dané konstrukcí a jednak podpořeno korozí. 460 byly robustnější.
to nemá žádné turbíny není to jaderná elektrárna.
Samozřejmě, že to žádné turbíny nemá, ale ten zvuk…
Jaké turbíny?
Sry větráky, které zní jak turbína
Zní jako většina asynchronních motorů.
Proč by měly dojezdit před 451, když 451 byly o 10 let starší a byl to takový šustiprd, 460 byl aspoň pořádný pantograf.
Teď už chybí jen 😼, aby sem hodil nějaké moudro.
Jsem zvědavý, kolikrát ještě Tornádo ve Svinově uvidím…
Po zítřku asi už nikdy. Maximálně ještě při odtahu těch šrotů, co zbyly v Bohumíně.
Dnes ještě asi pětkrát, jak se píše na konci článku.
Směs dojetí a pochybností…