Tečka po 50 letech. České dráhy dnes naposled nasadily do provozu jednotky 460, pak je čeká šrot

Poslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czPoslední den provozu jednotek 460 v běžném provozu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Dopravce už s jednotkami nepočítá ani na zálohy, demontuje z nich radiostanice a pošle je do šrotu.

Odebírat
Upozornit na
guest
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zaměstnanec

Klobouk dolů, jezdily 50 let. Která mašina tak dlouho vydrží? A furt jsou pojízdné. V devadesátkách jsem v nich pracoval jako průvodčí. Ten nápor cestujících co musely snést!!! Klobouk dolů a odpočívej v pokoji. Další jim podobnou a houževnatou stálici ještě dlouho neuvidíme…

Kubrt

Řady exČSD, které vydržely 50 let v provozu: 140, 121, 122, zamračené, brejlovci, hektory, čmeláci, zcela jistě se to podaří 742. A samozřejmě po světě je takových příkladů mnohem víc.

Jirka

A City elefanty jsou staré po 20 letech…

182-097

Třeba takové šestikola řad 181 a 182, kde se čeká že některé stroje se dožijí až 70 let v pravidelném provozu. A další…

Milda

Ještě aby konečně s tím, zmizely z kolejí stará A a B²⁴⁹, a bude to konečně ideál.

Milda

Plus odporné Bd, které jsem včera viděl na R9

Okoloidúci

Konečne.

Ešte sa zbaviť A, B a všetkých ich klonov/derivátov a už môžeme s kľudom prehlásiť, že sa česká železnica absolútne s prehľadom vyrovná tej rakúskej.

Nedbal

Já bych se spíš zbavil zakomplexovaných všeználků,co vědí,co je pro ostatní nejlepší a pak taky autistů na ministerských a jiných důležitých místech.

Robert Pražák

Jakože se zbavit vozů 1. a 2. třídy?

HLN

Já je měl rád, nicméně doba jde dopředu

Nedbal

Ba ba.Tramvaj s prostorem jako Bymee a doprovodem tyristorové hudby po celou cestu,to je panečku pokrok.Po první srážce s kamionem na přejezdu,kdy bude x mrtvých se budou všichni strašně divit….

Robert Pražák

Tyristorové? Mělo to normálka odporovou regulaci.

roman

Nevím, co na nich muže mít člověk rád. Nejsou nízkopodlažní, takže se do nich špatně nastupuje. Záchod je mnohdy špinavá „díra“ do podlahy. Buď to topí hodně nebo vůbec, já jsem rád že tyto jednotky uvidím už jenom v muzeu.

Aleš

Přesně tak. Byly součástí našeho života. Udělaly velký kus práce a za to jim patří velký dík. Muzejní kus bude zachován a život jde dál.

Dan

Sláva. Jejich dotykové otevírání dveří bylo nebezpečné v tom, že pokud jste ho zvenčí stiskli rychle dvakrát za sebou (dveře hned nereagovaly otevřením, takže se stávalo často, že to vypadalo, jakoby první dotyk nezaznamenaly), tak si druhý stisk pamatovaly jako pokyn pro zavření a ihned po otevření se opět zavřely. Nejen mě bolestivě přivřely při nastupování (měly velkou sílu), i spoustu jiných cestujících, čehož jsem byl občas svědkem. Stěžoval jsem si emailem u ČD, ale prý vše bylo v pořádku. Jsem přesvědčený, že naprogramované to bylo špatně a nebezpečně. Takže je dobře, že půjdou do šrotu.

Leinad

Nebyly původní dveře na kliku? A souhlas, skřípání by mělo být omezeno.

Dan

Pokud někdo máte k jejich dotykovému ovládání co říci, tak jen nemínusujte, ale rozepište, kde byl problém. Že takto, jak píši, dveře fungovaly, je nezpochybnitelný fakt, protože jsem si to mnohokráte poté prakticky vyzkoušel (abych přesně věděl, co na ČD napsat), jezdil jsem s nimi svého času totiž denně.

zdenek

Podle mě by je měli nechat jako zálohu.
Za mě to byl jeden z lepších vlaků české železnice.
Rychlé, pružné. Kapacitní. Pohodlný podvozek i sedačky.
Já bych radši jezdil tornádem. Než přecpaným panterem s ledničkou.
Je to kovidexpres. Z klimatizace se nedá zdrhnout.
Dost nachcípanych bezohledných pr. A klima to tam jen točí. V Itálii je často nějaká část s otevřenými okny bez klimy.

Tea

Jo a topení styl tropy x kosa

Pan průvodčí

A kdo na to má shánět náhradní díly ? Kdo to má udržovat při všeobecném nedostatku technického personálu ?
Dnešní jednotky jsou mnohem méně náročné a nákladné na údržbu. Poslední jednotky jezdily jen díky kanibalizaci odstavených. A hlavně, on už s tím nemá zájem až na pár ultras nikdo jezdit. Včetně strojvedoucích. Padesát let stačilo, díky. Naprostá většina dá raději přednost Panteru před Tornádem a deriváty B. To ostatně ukazují trvale rostoucí čísla přepravených osob na tratích s moderním vozovým parkem.

zdenek

No, ale ten km servisních nákladů nové jednotky taky není zrovna malý.

Jirka

No nevím, je to právě úplně naopak, drahá je údržba nových😉Tyhle staré soupravy už to mají za sebou, ale byly levnější na udrzbu

Jiří Kocurek

Vypůjčím si Tři sestry:
….
Kdo naloží kočárky?
Kdo vysadí babičky?

Jenom ty, ty’s tu zbyl!

Primářek

Jojo „jeden z lepších vlaků“. Po výstupu jak na Štramberskou Trúbu uvítá každého luxusní koženková sedačka, ze které si většina jako suvenýr odveze zapařenou prdel. Navíc to nemá klimu, takže cestující mohou svobodně volit mezi režimem sauna a silný průvan, při kterém dostanou příležitost naplno si vychutnat kvalitní zvuk brzd před kterými neunikne nikdo, ani nositelé sluchátek.
Opravdu si nedovedu představit cestující, obzvlášť pokud mají omezenou pohyblivost, kteří by raději dali přednost tomu „panterovi s ledničkou“…
/s

Ty vlaky byly morálně zastaralé už v době stavby. Zaslouží respekt za odvedenou práci, ale jediné nasazení kam dnes patří je to muzejní.

Mendy

Asi mi to nebudete věřit, ale já jsem měl jako cestující raději 460 než 471. Absolutně by mě nenapadlo řešit zapařenou p*del. A výstup na Štramberskou trúbu – pár schůdků mi problém nedělá, naopak, vyrostl mi úsměv na tváři, když jsem si uvědomil, že taková primitivní věc jako ocelová tyč vedle dveří je vlastně perfektní opěrný bod. Když mi je teplo, můžu si otevřít okno. A ve tmě vidím ven, takže mám orientační body a vím jaké je (pokud je) zpoždění. Hluk mi nevadí, ostatně i na dálnici jezdím s otevřeným oknem, jen si ho přivírám kvůli průvanu. Klimatizaci používám… Číst vice »

Mendy

A sedačky ve 460 aspoň byly pohodlné. V Elefantu mě po pár desítkách minut bolí zadek víc než po několikahodinové jízdě autem.

XP3

A co rovnou návrat k parním vlakům? Nebuďte troškař😀

vladki

Záloha? A kde by to jezdilo bez ETCS. Tak leda z Prostějova do nezamyslic

Kubrt

Hlavně na takvouhle zálohu nebude žádný objedavatel zvědavý, když si někde platí pantery.

Zrzek

Jasný, ale když se něco totálně do..ne, tak je aspoň kam sáhnout. Tohle už chleba nežere a do doby než přijde ETCS to může v případě průšvihu pomoc a do smelce to jde poslat v pohodě v prosinci. Kolikrát byl člověk rád, že se vytáhla z depa 810 s bafikem místo odřeknutého spoje.

roman

jeden z nejhorších vlaku české železnice.

Erik85

Jak já je nenáviděl, ale jsem rád, že jsem se tento týden ještě svezl. 🙂

Milda

Nejlepší den na české železnici za hoooodně dlouhou dobu.

Swariner

Takový ten smíšený pocit… kdy se mísí úleva…. s ještě větší úlevou. Ale je to moc krásné na to, aby to byla pravda…

Jiří Kocurek

Veřte mi, že Regiopanter je úplně jiný svět, ač na něm tady někteří nenechají nit suchou.

Petr

Co se týče hluku, tak jde o stejný svět akorát na panterech s daleko horšíma frekvencema pro uši.

Kubrt

Jsem si ještě nevšiml, že by si někdo kvůli panteru na peronu ucpával uši.

Petr

Během jízdy už jsem hodně takových cestujích viděl.

Kubrt

Tak to asi jezdím jiným panterem.

Matěj

Já teda žádného 💁‍♂️

František

Ten první odstavec je volaký nedopsaný.

František

Už je dopsaný

tea

Udělaly kus práce .. Nechal bych jednu celou jednotku na náhradní díly pro 79/80 ku

Martin

Nechal bych na náhradní díly pro Pantery

Tomáš M

Dal bych pouze malou tečku……

Gregyros

Zvuk náběhu turbín a rozjezdu mi bude chybět.
Ale to je tak asi vše. Divím se, že nedojezdily ještě před řadou 451.

Jiří Kocurek

Byly s nimi velké plány, ale ani na dosazení tyristorové výzbroje nedošlo.

Gregyros

Vím, 2 systémová rychlíková jednotka, díky bohu za B249 ve kterém právě jedu..

Kubrt

Že 460 dojezdily později než 451 mě moc nepřekvapuje. Ty sice byly nízkopodlažní, ale jinak pro jejich delší kariéru nic nesvědčilo. Přecejen byly (ve střední hodnotě) o nějakých 10 let starší a ke konci už byly opravdu hodně olezlé a obouchané životem. A při nehodě v Čerčanech se ukázalo, že stačí decentní ťukec a skříň se láme. Což bylo jednak dané konstrukcí a jednak podpořeno korozí. 460 byly robustnější.

tea

to nemá žádné turbíny není to jaderná elektrárna.

Robert Pražák

Samozřejmě, že to žádné turbíny nemá, ale ten zvuk…

Petr

Jaké turbíny?

Gregyros

Sry větráky, které zní jak turbína

MHD

Teď už chybí jen 😼, aby sem hodil nějaké moudro.

Pitrys

Jsem zvědavý, kolikrát ještě Tornádo ve Svinově uvidím…

Vid

Po zítřku asi už nikdy. Maximálně ještě při odtahu těch šrotů, co zbyly v Bohumíně.

JanO

Dnes ještě asi pětkrát, jak se píše na konci článku.

Jan

Směs dojetí a pochybností…