ŘSD otevřelo novou odpočívku Osek na D1. Bez pořádných toalet

Nová odpočívka Osek (L) na D1. Pramen: ŘSDNová odpočívka Osek (L) na D1. Pramen: ŘSD

Na místě budou zajištěny pouze mobilní toalety a popelnice

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zamazal

Který XXXXje ředitelem ŘSD,který odsouhlasí postavení parkovacího místa (odpočinku) pro tolik kamionů a dalších aut bez zázemí a jednoduchým občerstvením.Stačí se podívat do „poistkomunistické země-POLSKO“,jak vypadají odpočívky na dálnicích,které rostou jako houby po dešti.Toalety v nerezu,sprchy,možnost si koupit občersvení i v automatech,úklid parkoviště,informační cedule,wifi,odpočinkové posezení pro cestující- kryté a další vymoženosti.Máme doopravdy na řídících místech ve funkcín XXXX jen v ČR?

Zlámalík

Kánty fór d fjúčr přece.

Pražec

Je chyba, že zázemí zatím není. Ale má se snad při žalostném stavu odstavných kapacit čekat další léta, až tam ta pumpa bude?
Postavené, ale zavřené parkoviště – to by přece byla ještě větší idiocie. To by teprv byl v komentářích hukot!

Miloslav

Jak může v dnešní době někdo povolit zprovoznění takového parkoviště bez zázemí?

PTR

No jasně že jo. ŘSD se o nic nechce starat, jeho správy silnic a údržby dálnic jsou skoro k ničemu a tak toalety a sprchy nechá na provozovateli čerpací stanice. A ten to samozřejmě vyřeší po česku: malé a málo toalet, věčně obsazené, posrané a ucpané bez toaleťáku. Podívejte se jaké toalety a sprchy má Asfinag v Rakousku – luxus oproti posranému česku.

Radim

Na ŘSD evidentně není vůle, nejdříve objekty soc. zařízení nevýhodně pronajmou nebo dokonce prodají (viz. D5 Rudná) a pak se vymlouvají, že to není jejich, že je to věc soukromníka. Jak každý víme veřejná služba není povinnost soukromníka, ten má jedinou povinnost: vydělat-mít zisk a to na sprchách či WC není. Výsledek je pak stávající stav.

Zrzek

A teď slovy jedné známé z doby, kdy dělala pokojskou v jednom lepším pražském hotelu. Největší bordel na pokoji zůstává po lidech, do kterých by jste to neřekli a největší prasata jsou ženský a nejde kolikrát pochopit jak dokážou zesrat a ucpat záchod.

adamgolias

to je uplne jedno zda wc bude nebo ne , ti neandrtálci s napisem TIR za oknem stejne obchč…. vse okolo a odpadky nahazi z okna auta do skarpy i kdyby tam byly popelnice ze zlata.

Jiří Kocurek

Byl jednou jeden vysoce inteligentní člověk, který měl o sobě velice vysoké mínění … … vyjel z garáže, vecpal se před dodávku. Prostředníček tomu neandrtálci, co jenom zavazí na silnici. Náš člověk dojel k obchud, zaparkoval a obořil se na parkujícího řidíče dávky, že na tom parkovišni nemá, co dělat. (hodně sprostých slov padlo). Náš člověk pak vešel do obchodu a začal žvát na prodavačku, jaktože není není to, pro co si přijel. Prodavačka se mu snažila vysvětlit, že teprve doevzou zboží. To našeho člověk nezastavilo v přílivu nadávek. Uprostřed záplavy ku*ev a -ičí vešel řidič dodávky do obchodu se… Číst vice »

kulhán

TIR za oknem? Odkud tě pustili troubo? Za oknem TIR nikdo nikdy neměl a v dnešní době v režimu TIR jezdí velmi mizivé procento kamionů. A ty neandrtálci mají určitě větší zkušenosti a vzdělání než ty.
Zajdi za terapeutem, třeba se ti ještě ještě dá pomoct.

adamgolias

pro pomalejší: slovem týrák ( foneticly přepsáno i pro tebe) se v čr označují nákladní auta . bez ohledu zda ceduly maji nebo ne . a zda je za oknem , ne strese nebo ji ma hrdina silnic a zivitel republiky vytetovanou je nepodstatne . reagujte priste prosim kdyz uz mate to nutkani , k nosne informaci , ne k ilustrativni nadsazene ,,vate,, . co je co by jste rozpoznat mohl sam

Radim

Je to vše o kultuře řidičů kamiónů, dříve se tu hojně objevovali Holanďané, Angláni nebo Němci tj. lidé vychovaní a se smyslem pro čistotu. Dnes to převzali Rumuni, Ukrajinci, Srbové atp. Takový Bulhar se Vám klidně vydělá pod cizí kamion. U nich v BG je to normální, chyba je spíše v tom, že Policie tyto přestupky neřeší. Klidně bych na ty odpočívky poslal nějaké hlídače se zapnutou kamerou na krku, po té co by to natočili, zavolali by rep. Polici nebo strážníky a ty by mu po přehrání záznamu uložili pokutu a ne malou. Na jeho náklady bych mu klidně… Číst vice »

Miroslav

Toto je ale u ŘSD ČR dlouholetý standard personální neschopnosti.

Franz

Na exitu 66 na D1 je torzo nedostavěného outlet centra. Ideální místo pro velké parkoviště kamionů, restaurace, obchody, pumpu, hotel atd. Jen najít investora.

Jan

Na Slovensku se stará o odpočívadla Slovenská dálniční správa. Kromě úseky z Lanžhota do Bratislavy , kde je to bída jako u nás, tak je mají hezké a čisté. Vždy v létě když jedu na východ Slovenska tak na mnoho s nich zastavím. Prázdné koše, čisté záchody včetně toaletního papíru, venku lavičky se stolky a většina má zastřešení proti sluníčku atd.
Když si vzpomenu na naše odpočívadla je to hrůza. U nás nájemci co mají čerpala , nemají zájem vyvážet včas koše, kontejnery a pod. Dyť to pro ně není ziskové.

Jerys

Ať tam jsou jakékoliv toalety,tak je stále určité procento řidičů,kteří dělají malou i velkou potřebu u kamionu nebo v zákoutí u křoví.Během týdne jsem 2 x šlápl do hovna na pumpě v Německu a jednou to bylo přímo naproti placených záchodů (Frechen)Jsou to prasata,je jim líto 70 centů.Když jsou zadarmo,tak bývají v hrozné stavu.Jsou to prasata.

Zrzek

Hele přál bych ti kolikrát vidět, kdo takto zastaví a jde dělat podpapiraky.

Honza

S ohledem k naši mentalitě (na silnicích pumpy a odpočívadla s funkčními toaletami a přitom u každého sjezdu nasráno a hromádky ubrousků a kapesníčků) je stávající stav -odpočívka bez kvalitních WC) zcela v rámci standardů. Mimochodem; Němci v příhraničí s ČR a Polskem řeší bordel na dálničních odpočívadlech víc než ve vnitrozemí. A na druhou stranu v našem příhraničí se zase řeší pytle s odpadky, které sem přivezou Němci a hodí do škarpy u silnice.

Jindra

Z vlastní zkušenosti musím napsat, že hajzlíky na německo-polské dálnici Východ – Západ (znám dobře úsek Dresden – Wroclav) stojí za to. Vstup ideálně s plynovou maskou a v atom obleku. Bohužel podobnou bídu jsme zažili i loni v létě na dálnici na severu Německa. Velké překvapení pro mě, ale taky to byl mnohde pěkný humus.

Zrzek

Zajímavé, že všechny odpočívky v Německu u hranic s ČR jsou převážně čistější než odpočívky ve vnitrozemí a hlavní budovy problém dělají místní, záchodovou mísu, sádrokarton, pneumatiky a jiné se zajímavé věci, které vozí opravdový kamionak sebou.

Zdeněk Gellrich

Ať člověk vleze na jakoukoliv diskuzi, tak se lidi navzájem jen uráží. Chybí úcta mezi lidmi. Jen závist, arogance a pod. to jsme to dopracovali.

Mech

„Pravá odpočívka už je v provozu několik let.“ Rok a měsíc je několik let? Pravá odpočívka se zprovozňovala v prosinci 2019.
A jaký smysl má kritizovat, že tam jsou mobilní WC? Lepší aby byla odpočívka zavřená? Nebo se tam má na 2 roky postavit záchod za x miliónů, když je jasné, že tam bude čerpačka? Nájemce vybrán byl už v roce 2019, ale vzdal to během přípravy čerpací stanice.

Michal

V Polsku jsou odpočívadla, kde jsou benzínky i WC. Napřed postaví WC a časem (po vysoutěžení) i pumpu. Nevím, proč by to nešlo i u nás.

Jakub P

Jasně, pokud by se dopředu počítalo s tím, že čerpačka bude až za pár let, chápu, že by bylo fajn postavit záchody aspoň na tu přechodnou dobu (a že by se to i vyplatilo). Ale pokud se měla otvírat současně, je dost jasný, že samostatný záchody tam neplánovali. Není to tak velký, aby se tam vyplatilo paralelně oboje.

Vit

To nejenom v Polsku, ale v Německu skoro všude a je to znacene

Mech

Protože tady měla být pumpa hned, nájemce z toho nakonec vycouval. A nachystat záchod není otázka několika měsíců. Jen otevřené řízení je na půl roku, samotná příprava stavby záchodu včetně povolení je na rok minimálně. Navíc projekt odpočívky s něčím takovým nepočítal, takže další komplikace. U nových odpočívek už to tak je, že u větších je kombinace tj. čerpačka a vzadu ještě záchody ŘSD.

G700

A nechtěli by páni kamioňáci třeba 5* hotel? To je fakt na zblití…

Johnczek

Ne, staci pouze nejake rozumne zazemi, obzvlaste pak na nove projektovanych odpocivkach. Vubec nic nebo dve toi toiky jsou vysmech a takove uvazovani a planovani je hodne tak nejake zeme tretiho sveta, ne vyspele evropske zeme. ps: A nejsou to jen kamionaci, po dalnici jezdii i osobni auta.

adamgolias

no , hlavne at si to ti kamioňáci zaplatí.

Vena z Plzně

Vážený pane,to myslíte vážně? Nebýt kamionů tak stě bez jídla,hygieny a paliva pro auto.Asi stě držitel řidičského průkazu jen pro osobní automobil že?

Petr

Tak to je ARGUMENT, ty voe:-)))

Jiří Kocurek

A to zboží v obchodě se podle vás objevuje jak?

Leinad

A nechceš si to řešit se zaměstnavatelem? Ber jenom trasy kde se dá čerpat přestávka, před covidem bylo řidičů málo.

G700

Naprosto. Problém zaměstnavatele je starat se o zaměstnance na cestách, ne státního aparátu. A mam oprávnění řídit osobní auto a letadlo ;-).

pavel2

Tak to už jsi velkej pán, když dokážeš točit malým volantem:-)

adamgolias

hmm , to jste slysel na predvolebnim mitinku ods ? kdo chce do kauflandu nechodi.

m01

Komentář uživatele G700 je opravdu na zblití…

zd.kusak

Před pár lety otevřeli odpočívku na D1 před Kroměříží“ bez obslužného zařízení“. 4 mobilní záchody,2popelnice -výsledek mobilní záchody -skoro nefunkční stejně jako popelnice -nikdo se o prostor prostě nestaral . Jak říkáte „fakt na zblití“. Dnes celkem luxus-čerpací stanice včetně zázemí ale má to chybu skoro nikdo tam nestojí ,parkoviště prázdné-není a dohledné době nebude pokračování D1 kolem Přerova.

Zrzek

Hele stačí hajzlíky a tekoucí voda, ale to se o to taky někdo musí starat. Jestli chceš vidět příklad jeď do Francie záchody na dálnicích jsou kolikrát i na parkovištích s čerpací stanicí a hlavně se uklízí každý den. Přijede manik od správy dálnice veme wapku celou kabinku vymyje a jede na další a to má parkoviště co 15-20km.

adamgolias

a proc si to nemuze umyt ten , kdo to zesere? doma mate take uklizecku? pravdepodobne proto , že řidiči tir jsou většinou , jak to napsat , jednodušší. soude podle jejich neschopnosti dodržovat základní předpisy pro provoz na pozemních komunikacích.

Jiří Kocurek

Vy máte doma veřejný záchod?

Jiří Kocurek

A jen dodám, že „zesrat“ to dokáže i řidič osobního automobilu.

adamgolias

doma ne , ale i na verejnem zachode se otocim a v pripade nutnosti vezmu stetku a zjednam napravu , vy ne ?

pavel2

Kolik % takových lidí po dálnicích cestuje, že myje na WC cizí hovna?;-) Od toho je přece údržba, aby to po prasatech mezi námi uklízela…

Jakub P

Jasně, že může. V ideálním světě by to tak bylo. Realita je taková, že hospody, které chtějí mít pro své hosty záchody čisté, mají v pokladním systému připomínku pro personál, aby záchody zkontroloval a případně uklidil, každou hodinu. Benzínky a fast-foody každých x minut. A čisticí prostředky na to mají zamčené v kumbálu, aby jim tam zůstaly. Realita je holt občas krutá.

A vůbec to nemusí být jen řidiči TIR. Často jsou největší prasata (a nejen na toaletách) lidi, do kterých byste to nikdy neřekl.

adamgolias

ano , to je pravda…

josef

Tak ve francii je to kolikrát taky loterie … často tam je jen ten „arabskej“ WC se šlapkama. A klasické nefungují nebo tam vůbec nejsou.

Jakub P

Tak ono při tom, kolik lidí se štítí na veřejnej záchod usednout, je někdy lepší, když je tam záchod, kterej je tak rovnou konstruovanej. Nemluvě o rychlejším, jednodušším a tím i levnějším úklidu.

pavel2

Ty sis chlapče asi nevyseděl aspoň týden v kabině tahače, viď? Pak pochopíš že každá čistá sprcha s teplou vodou je super věc. Malá nápověda: youtube Amazonka Truck;-)

roman

to je takový problém vybudovat odpočívky jako v Rakousku z jednoduchým a hlavně čistým WC? mobilní WC je při vyšších teplotách pěkný hnus takže lidi budou chodit všude okolo.

Georg9

Umíte číst. Až si se vybere frma na pumpu tak to bude.

Honza

Jsme světovým lídrem v hustotě čerpaček. Nechápu, proč tam musí stát další. Když pojedete po německé dálnici (bez ohledu na „východ“ nebo „západ“), desítky kilometrů nepotkáte čerpačku, ale jen funkční odpočívadla .

Jiří Kocurek

A když je čerpačka vedle ve vesnici, tak vlasně na dálnici být nemusí. AHA!

Jakub P

No neobvykle velkou hustotu čerpaček máme i když vezmem v úvahu jen ty na dálnicích. Možná s výjimkou těch nejnovějších úseků dálnic. Na D1 mezi Prahou a Brnem je jich asi deset přímo na dálnici každým směrem, tj. jedna na 20 km, nepočítaje ty hned u dálnice na exitech, který jsou schopný obsloužit snadno oba směry (což je u nás celkem vzácný).

roman

ano umím číst problém je v slovíčku „AŽ“, do té doby tam bude nepořádek.

realistický odhad

Smutné je, že ten nepořádek tam bude i potom – a budou-li WC placená, bude v okolí nakáleno, i kdyby byla sebe luxusnější.

adamgolias

ten tam bude i s cerpackou , jen přibudou naftou olejem promastene okolí .

Honza

Je to zřejmě velký problém, když o tu není 😀

myrha

Pravá odpočívka už je v provozu několik let vs. úsek 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou: km 282,029 – 296,342 (14,312 km), kategorie: D 26,5/120, zahájení výstavby: 14. 7. 2015 a zprovoznění: 12. 12. 2019 🙂

MHD

Škoda, že neotevřeli odpočívadlo 🙂

Poudy

Škoda, že očividně nerozumíte tomu co jste si právě přečetl.

MHD

Obávám se, že jste nepochopil pointu.

pavel2

Odpočívka je regulérní terminologie… viz např. http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5483

XXXD

Jo kdyby na tom česká železnice nebyla ještě hůř než dálnice, tak jsme si řadu míst pro kamiony mohli odpustit.

Jiří Kocurek

Úkol je „jednoduchý“: Přeložit 5000 kamionů na 120 vlaků. A těch 120 vlaků za den procpat zkrz Skuteč, protože na trať přes Bezpráví se nevejdou. To je zhruba polovina provozu na D1. Tím pádem bude stačit jen polovina záchodů. A ten 1 pro vozíčkáře zůstane tak jak je.
Jelikož trať přes Skuteč není dělaná na tak dlouhé vlaky, tak jich nebude 60+60 v každém směru ale spíš 100 + 100. Což se na jednokolejce vyjezdit dá, ale za za 3 dny. Což znamená, že po 1 měsíci bude mít zboží již 20 dnů zpoždění.

Jakub P

Což je právě podstata toho, že je na tom železniční infrastruktura ještě hůře než dálniční.

Ketchup1970

V Sedlčanech byla výroba sýrů, už není , byly mlékárny v každém okrese. A teď se mléko vozí kamionama stovky kilometrů. Pak se vozí z Polska levnější ovoce a zelenina a jiné potraviny. Prostě dokud je cena nafty, mýto , amortizace kamionu a mzda řidiče vyhodná , bude kamionů spousta. Možná až tato krize ukáže , co všechno se nemusí vozit, včetně našich zadků v tuně a půl kovu.