Děčín postaví novou lávku přes Labe, zavěsí ji na železniční most
Vizualizace podoby lávky přes Labe a Ploučnici v Děčíně. Foto: mmdecin.cz
Stavba má začít příští rok, více než polovinu nákladů zaplatí evropská dotace.
Stavba má začít příští rok, více než polovinu nákladů zaplatí evropská dotace.
Pro přespolní bych doplnil, že se jedná o železniční most přes ulici Předmostí, Labe, Ploučnici a cyklostezku EV7, nikoli o most přes ul. 2. polské armády (silnici I/62), nikoli o most přes Obloukovou ul., nikoli o most přes Fügnerovu ul.
Tak ještě na most silnice I/13 a přidat další spojení. Pro jednoduchou cestu z nádraží do Starého města.
Dobrý nápad propojit oba břehy další cestou.
Bude to ale fungovat i při těch zmíněných povodních?
Dle vizualizace ta rampa klesá na parkoviště, které asi bude zaplaveno.
Tak pokud by byla taková povodeň, co v roce 2002, tak bude zaplavené nejen to parkoviště, ale i ta cyklostezka číslo 2 (EuroVelo 7), na kterou se to bude napojovat, takže to asi bude tak nějak jedno. 🙂 Ale mezitím to může 20-30 (nebo to měla být stoletá voda?) dobře sloužit…
Super!!! Jsem velice rád, že lávka na železničním mostě mezi Podmokly a Děčínem vznikne :-).
Tak hlavně aby byla dost široká, protože na dvoumetrovou lávku se nikomu s kolem chtít nebude. Ale věřím, že se nad tím někdo zamyslel.
Pokud se bude realizovat vítězný návrh, bude pochozí šířka 3 m.
Což je naprosto luxusní šířka pro 2 protijedoucí cyklisty. Dokonce ani jeden nebude muset zpomalit při objíždění chodce a vzájemném míjení.
Což je takové šetřílkovské minimum.
Je takový problém z kola sesednout? Navíc i píšete “ s kolem“ nikoliv na kole.
Sesednutím na takhle relativně dlouhý úsek to využití kola samo o sobě dost ztrácí na kráse.
Je. Když autem na nějaké silnici míjíte chodce v protisměru, taky vystupujete z auta a tlačíte ho?
To jsem nevěděl. Hromada vesnických cest má jenom ty dva metry a cyklisté po nich jezdí, chodci po nich chodí… dnes se tomu říká shared space, dodnes je to turistická trasa.
A najdu je i v okolí Ústí nad Labem na první dobrou: https://mapy.cz/s/bodatagoho
A kolik těch Vámi zmiňovaných venkovských cest má zábradlím/zdí nepřekročitelnou šířku?
Stavět to najednou by asi bylo moc jednoduchý.
Selský rozum by vele to udělat najednou, financování jde ale asi z odlišných zdrojů, o dotaci nemluvě, takže kombnovat to do jednoho projektu by asi bylo ještě komplikovanější…
On by to takový problém nebyl, kdyby u nás nebylo tradicí, že zainteresované strany spolu obvykle mluví až ex-post. Sorryjako, ale kdyby bylo normální, že při stavbě takového rozsahu se Správa s městem sejdou už při přípravě projektu, tak by se takovéhle „sdružené investice“ byly úplně běžná věc. Bohužel u nás je furt normální, že Správa se s nikým moc nebaví, dokud nemusí a pokud máme na druhé straně město typu Děčína, tedy s tradičně naprosto tragickou radnicí, který to má hozený zrovna tak, tak je pak i takováhle prkotina samozřejmě raketovou vědou. Jinak nevím, jak je to s výší… Číst vice »
Pořád nechápu o co vám vlastně jde. V roce 2014 SŽDC most opravovala a připravila místa pro kotvení. Těžko může za to, že město teprve v roce 2018 udělá architektonickou soutěž a teprve v roce 2023 je připraveno ke stavbě…
Však já také neříkám, že za tohle konkrétně může Správa, mluvím obecně o tom, že koordinace staveb je u nás scifi, neb obecná tradice s nikým se nebavit.
V době výstavby mostu se lávky pro cyklisty moc nevyskytovaly…
Jakože loni?
Loni? Most se opravoval v roce 2014, kdy se udělala příprava pro lávku.
To se ale bude stavět najednou – jedna lávka = jedna stavba.
Stavět věci najednou ovšem znamená, že se čeká na nejpomalejčí část té stavby.
Takže by s opravou mostu zřejmě dodnes ani nezačali.
Ale jistě by se tady našli tací, kteří by správu poté kritizovali, že ten most za ty léta ani nenatřela…