Děčín chystá velkou proměnu MHD, shání až dvacet elektrobusů

Autobus Mercedes Citaro v Děčíně. Foto: MMDecin.czAutobus Mercedes Citaro v Děčíně. Foto: MMDecin.cz

Dopravní podnik připouští do elektrobusů naftové topení.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Bartoníček

Už několik let, co se o trakční vedení zajímám, sním o tom, že se třeba dostanu k návratu trolejbusů do Děčína. Dnešní doba tomu nahrává. Dotace na to jsou a zadrátoval bych s několika drobnými odchylkami stejné tratě jako kdysi.
1) Sídliště Želenice si zaslouží daleko lepší obsluhu než dnes a Chrochvice by obsluhovala jiná linka s parciálními trolejbusy.
2) V Bynově trať jednostopě po ulici Na Pěšině.
3) Trolejové vedení až do Boletic.
4) Trolejové vedení jednostopě z Kamenické okolo nemocnice a po El. Krásnohorské zpět.
5) Manipulační obratiště na kruháči u Masarykova náměstí a na autobusovém nádraží.

Jiří Kocurek

Tak to si nedělejte falešné naděje. Pokud to zvládnou elektrobusy bez trolejí, tak není praktický důvod je tam věšet. Určitě také víte, že trakční měnírna a nabíjecí stanice jsou nákladově podobné.

ekonom

Já bych v Děčíně také viděl jako lepší „parciály“ a troleje na frekventovaných páteřních úsecích, ale bylo by to pochopitelně investičně mnohem náročnější. Když ale čtu o těch požadavcích třeba na schopnosti rychlonabíjení, tak asi ani ty elektrobusy nebudou jako investice jednoduché a laciné a bude ještě dost zajímavé, zda a kdo vůbec bude ty požadavky schopen splnit.

Michal Bartoníček

V článku se píše mimo jiné i o trolejbusech, takže nějaké trolejové vedení vznikne. Těžko říct, jestli to třeba nebudou jen dobíjecí stopy na konečných.

ekonom

No, hlavně, že si v minulosti zrušili trolejbusy …
Ale v Děčíně i Podmoklech je dost kopcovitých částí, kde by se rekuperace energie (předpokládám, že bude u těch vozidel požadována, i když se o tom text překvapivě nezmiňuje) mohla docela dost vyplácet.

Y.K.

Já doufám, že rekupreace je něco, co snad aní není třeba specificky zmiňovat, to by měla být (a je) standardní vlastnost vozidel s elekrickým pohonem už nějakou tu dekádu. A pro bateriová vozidla to je klíčová vlastnost, jak udržet dojezd na maximu.

Jiří Kocurek

Pepíček se hlásí: Bude to mít odporovou regulaci pohonu, nebo polovodičovou?

ekonom

Já to tak samozřejmě chápu také, ale když je důležité zmínit takové (estéti snad prominou) naprosté pitominy, jako jsou třeba zásuvky USB, tak myslím, že zmínka o rekuperaci by rozhodně chybět neměla – nebo pak nezdůrazňovat ani ty USB zásuvky a WiFi.

Alibaba

Tak by ty trolejbusy mohli obnovit, minimálně někde v centru, kde ty linky jedou společně, čímž by se dobíjely za jízdy. A na Kraji města by to jelo na baterky a linky by se rozptýlili do všech směrů (takže je neekonomické stavět troleje).