De Havilland zastaví výrobu turbovrtulových letadel Dash 8

Dash 8-Q400 v barvách Air Canada Express. Foto: Liam Allport / Flickr.comDash 8-Q400 v barvách Air Canada Express. Foto: Liam Allport / Flickr.com

Kanadská společnost dokončí objednávky a pak bude čekat, až se poptávka po letounech znovu vrátí.

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MaraSourak

Dashe 8 je skoda, je mnohem lepsi nez to blbe ATR…

Y.K.

Provozovatelé mají z nějakého důvodu jiný názor. :-/

Martin Csabo

Dash 8 je skvělé ale ATR je nejen podle mě ale i podle leteckých společností a statistik lepší

Zdenek

V obojím se litá blbě…..

v.sp

Létám obojím a oboje je ok. Samozřejmě tam, kde je určené. Krátké lety a/nebo destinace kde díky malé velikosti může být více letů po celý den. Porovnávat, který je lepší… to se dá těžko říct. Kdo z nás má možnost létat letadly stejně starými, stejné generace. Třeba Air New Zealand taky přechází na ATR, takže ty jsou ve flotile o 10 let novější a na interiéru je to poznat. Teoreticky je lepší Dash 8 pro frequent flyers – dveře jsou vpředu a tak ta „lepší sedadla“ jsou před vrtulí. V ATRku jsou tahle místa vzadu, a tedy hlučnější. Ale asi… Číst vice »

Lukáš F.

Je to přesně opačně. U vrtulových letadel je méně hluku vzadu, tak se tsm někdy dává business class, ale lidi jsou zvyklí ji mít vepředu, tak je většinou vepředu i za cenu vyššího hluku.

v.sp

Dash-8 by bylo škoda, snad tu s námi bude ještě dlouho.

Koukám do statistiky svých letů, Q300 je suverénně nejčastější:-)

Peeetr

Vrtuláče čekají na to, až EU či USA zajistí dotace na nákup jejich elektrických verzí.

Jan

Elektrické verze budou z lehkých kompozitů, nikoliv konstrukce z osmdesátých let.

Lukáš F.

Na krátké trasy se ty kompozity nevyplatí tolik jako na long haul.

Martin V.

A pokud vrtulové, tak bych si tipnul, že budou vícevrtulové (čtyř-, šesti- či klidně osmivrtulové). Malý elektromotor nemá problém s účinností a modularita může být výhodná. Tedy spíš variace na téma DHC-7 než Dash 8.

Martin Csabo

Doufám že si tohle úspěšné letadlo si ještě najde svoje místo na trhu