De Havilland zastaví výrobu turbovrtulových letadel Dash 8
Dash 8-Q400 v barvách Air Canada Express. Foto: Liam Allport / Flickr.com
Kanadská společnost dokončí objednávky a pak bude čekat, až se poptávka po letounech znovu vrátí.
Dashe 8 je skoda, je mnohem lepsi nez to blbe ATR…
Provozovatelé mají z nějakého důvodu jiný názor. :-/
Dash 8 je skvělé ale ATR je nejen podle mě ale i podle leteckých společností a statistik lepší
V obojím se litá blbě…..
Létám obojím a oboje je ok. Samozřejmě tam, kde je určené. Krátké lety a/nebo destinace kde díky malé velikosti může být více letů po celý den. Porovnávat, který je lepší… to se dá těžko říct. Kdo z nás má možnost létat letadly stejně starými, stejné generace. Třeba Air New Zealand taky přechází na ATR, takže ty jsou ve flotile o 10 let novější a na interiéru je to poznat. Teoreticky je lepší Dash 8 pro frequent flyers – dveře jsou vpředu a tak ta „lepší sedadla“ jsou před vrtulí. V ATRku jsou tahle místa vzadu, a tedy hlučnější. Ale asi… Číst vice »
Je to přesně opačně. U vrtulových letadel je méně hluku vzadu, tak se tsm někdy dává business class, ale lidi jsou zvyklí ji mít vepředu, tak je většinou vepředu i za cenu vyššího hluku.
Dash-8 by bylo škoda, snad tu s námi bude ještě dlouho.
Koukám do statistiky svých letů, Q300 je suverénně nejčastější:-)
Vrtuláče čekají na to, až EU či USA zajistí dotace na nákup jejich elektrických verzí.
Elektrické verze budou z lehkých kompozitů, nikoliv konstrukce z osmdesátých let.
Na krátké trasy se ty kompozity nevyplatí tolik jako na long haul.
A pokud vrtulové, tak bych si tipnul, že budou vícevrtulové (čtyř-, šesti- či klidně osmivrtulové). Malý elektromotor nemá problém s účinností a modularita může být výhodná. Tedy spíš variace na téma DHC-7 než Dash 8.
Doufám že si tohle úspěšné letadlo si ještě najde svoje místo na trhu