Dcera francouzských státních drah Keolis vzdává drážní byznys v Německu, prodá Eurobahn
Stadler Flirt společnost Eurobahn. Foto: Eurobahn
Problémy se stávajícími smlouvami mají i jiní dopravci v Německu.
Problémy se stávajícími smlouvami mají i jiní dopravci v Německu.
konkurence jak prase 🙂 dotované státní dráhy v sousedních státech konkurují jinym dotovaným státním drahám
stale lepsie ako ked nikto nekonkuruje nicomu, jediny vyvoleny dopravca vozi plesen, a aj to len vtedy ked mu zrovna nezhoria vsetky lokomotivy…
ano, ano, riziko liberalizace.
v časech tučných to jakž takž funguje, i nějaké prachy to na dividendach může přinést, ale v časech hubených hrozí i vrácení zakázky či koncese…
konkurence je fajn, jen když se to s ní prezene, likviduje dané odvetvi
Možná by to chtělo také pouze jednu státní banku, žádnou konkurenci. Státem dosazení úředníci by to jistě spravovali lépe, úroky na vkladech by byli vyšší, na úvěry nižší a bla, bla. Prostě ráj na zemi jako na socialistické dráze.
to je poněkud demagogie. nikdo tu nezakládá novou státní banku československou.
jen mimochodem i u bank má ta ostrá konkurence jasne vytesnujici efekt…menší banky vzhledem ke složité regulaci a nákladům na IT mají obrovský problém jakkoliv rozumně fungovat…tak abyste se za pár let nedivili…ze k koncentraci do 5-6 ústavu reálné dojde.
Perspektivu podnikání bych nechal na samotných podnikatelích… Diktovat, bez hluboké znalosti a zainteresovatnosti, z „půlministerské kanceláře“ obvykle přinese víc škody než užitku. LEO Express se možná vydá cestou, že použité dálkové vlaky od RENFE bude provozovat v několika zemích naší části západní Evropy Arriva se asi vydává cestou, že vysloužilé regionální vagony od DB bude provozovat na méně využivaných krajských i kratších dálkových linkách A GWTR postupně v okrajových regionech bude cestující z vagonů přeučovat na busy. Podobně tomu bude i bank – např. Česká exportní banka (ve vlastnictví naší vlasti), zdá se, bude směřovat k financování speciálních technologií (tím… Číst vice »
PS: dtto jako u dráhy teď vidíme u distributorů energií…opět síťové odvětví…a opět problém…který hrozí odskakat koncoví zakaznici
Problém leda tak u (již předtím jen sporně seriózní) Bohemia Energy.
Tomu se říká žebravá konkurence.
Příliš jsem nepochopil, co způsobilo ty problémy Keolisu či Abellia. Riziko tržeb v německé regionálce nesou dopravci?
Nebo smlouvy sice brutto, ale se sankcemi za něco, za co dopravci nemůžou? Nebo – ?
Riziko/neriziko je kraj od kraje resp. Dopravního svazu. Respektive i v jedné spolkové zemi mohou být oba systémy.
Jen dodám, že Keolis (SNCF) jako dopravce v DE patří spíše k těm horším (služby nic moc a málo platí).
Abellio (NS) zase k těm o dost lepším.
No to jsme minimálně dva, místo vysvětlení mne minusují … v množině dopravců se jezdí na Verbundtarif VRR a Verbundtarif AVV – Eurobahn zajíždí vlaky „Maas-Wupper-Express“ do Venlo (NL). Mezi dvěma tarifními body jede více dopravců, rozlišit, kolik cestujících kterým vlakem / dopravcem jelo je vyloučeno … do toho „dálkové“ jízdenky DB na začátku a konci cesty …
V tarifním svazu působí množina dopravců, jezdí se podle tarifu dopravního svazu + dálkové jízdenky DB, rovněž akceptován InterRail …
Nějak nedává smysl pokles počtu cestujících (z jakéhokoli důvodu), pokud by vlaku nebyl „nějaký“ sčítací mechanismus počítající cestující a podle toho by se dělil balík peněz pro dopravce ….