Dcera DB Start získala kontrakt na regionální vlaky mezi Německem a Nizozemskem
Smlouva platí 14 let, na trase budou jezdit jednotky Stadler Flirt 3XL.
Před pěti lety založená dceřiná společnost Deustche Bahn na regionální dopravu Start GmbH získala nový velký kontrakt pro provoz vlaků mezi Německem a Nizozemskem.
Od roku 2026 na 14 let zajistí provoz vlaků v souboru Maas – Wupper Express. V tiskové zprávě to oznámil dopravní svaz Rýn – Rúr (VRR). Na trase dosud jezdí vlaky společnosti eurobahn, která do prosince patřila pod francouzské státní dráhy SNCF prostřednictvím společnosti Keolis. Nakonec se francouzský dopravce rozhodl firmu prodat, od 1. ledna má nové majitele.
Jde o provoz na lince RE13, která spojí německý Hamm s nizozemským Eindhovenem. Půjde o prodloužení trasy, dosud linka končila ve Venlu. V soutěži bylo více dopravců, dopravní svazy nevedly jednotlivé nabídky.
„Vysoký zájem společností, které se zúčastnily tohoto nabídkového řízení, nám ukazuje, že konkurence funguje i přes současné složité rámcové podmínky v místní železniční dopravě,“ říká mluvčí VRR Ronald Lünser. „Jsme přesvědčeni, že tímto rozhodnutím v konečném důsledku přineseme lepší provozní kvalitu na kolejích za ekonomických podmínek,“ dodal.
Přímé vlakové spojení s novou trasou z Hammu přes Hagen, Wuppertal, Düsseldorf a Mönchengladbach do Venla a dále do Eindhovenu bude prodloužením stávajícího souboru IC Eindhoven – Venlo do dnešní linky RE 13 mezi Hamm a Venlo. Vznikne tak spojení každou hodinu se zvýšenou kapacitou během špičky. Objednatelé si od nové smlouvy slibují nárůst počtu cestujících i díky novým vozidlům.
Start nasadí na linku celkem dvacet jednotek Flirt 3XL, vyrábět se budou v německém závodě Stadler Pankow.