Dcera Českých drah dodá rezervační systém Rakouským drahám

Údaje o rezervaci jsou na displeji v sedačce. Foto: SiemensÚdaje o rezervaci jsou na displeji v sedačce. Foto: Siemens

Dceřiná společnost Českých drah ČD -Informační systémy (ČD-IS) vyhrála výběrové řízení na dodávku rezervačního systému pro odbavení cestujících v osobní

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zababa

Při vší úctě k ČDIS; pokud bude produkt ČD-IS v obdobné kvalitě jako jsou služby dodávané ČD, pak se mají sousedé na co těšit.

Michal

Při vší úcte má Zababa pravdu, bo kvalita informačních systémů ve vlacích má jisté rezervy.

Dan L.

Pokud služby od společnosti ČD -Informační systémy budou na stejné úrovni, jako ty, které dodávají pro ČD, tak lituji naše sousedy!

Tomas

Jistě, tak nějak z principu je potřeba si kopnout a den je hned veselejší. Co je třeba na aplikaci MůjVlak politováníhodného?

Dan L.

Pane, co vy o tom víte? Já pracuji u ČD s počítačem a výše uvedená společnost nám není schopna zajistit ani bezproblémový chod mailové pošty. Naprosto základní prostředek, ale pro nás je to téměř každodenní nervák! Zlatý seznam.cz, který je zdarma.

Radek Janata

To je ovšem zcela něco jiného, správu mailserveru a vývoj nového SW dělají různí lidé, zcela jiných profesí. To první je administrátor, to druhé vývojář. V jedné firmě mohou být kvalitní jedni a nekvalitní druzí, nebo naopak.

Kopřivák

Tak jestli pane, jestli v práci u ČD pracujete tímto stylem a vaše znalosti Pc jsou viz. „seznam.cz pracuje zdarma“, tak tady vám nepomůže ani systém NASA pro řízení letového provozu. 😀 😀 😀

DPDP

Vy si mail neumíte nastavit sám?
A nebude to spíše nekvalitním připojením?
Lepší je Gmail.
Seznam je fakt slabota.
Moderní společnosti používají Jiru, Confluence, Skype business nebo Slack.
Používáte vůbec u ČD cloud řešení, k tomu skoro žádné IT oddělení nepotřebujete 🙂

Michal

Na aplikaci Můj vlak je politováníhodné, že neumí One click payment, že platbu zpracovává na klientovi a to ještě asi tři minuty, že má nepochopitelné uživatelské rozhraní (nemá žádnou „home screen“ s přehledem toho, co se děje). Před pěti lety to na státní podnik nebylo špatný, dneska je to dost na hovno. A stojí je to prachy, jako každý neumětelství – já si buď přes tu sračku kupuju první třídu (když si vzpomenu na CVV kód, když si vzpomenu dost dopředu, když to má signál a mám tři minuty to klikat), nebo během 15 sekund koupím přes PID lítačku lístek… Číst vice »

jan

S můj vlak nemám problém. S kreditem platím velmi rychle. Ale PID výtvor, s tím si neumím koupit ani běžnou jízdenku v nějakém rozumném čase. A pak to házelo pořád nějakou chybu.. Takže trafika..

DPDP

Nene, prý je ČD IS výkladní skříní ČD, kde pracují fakt machři v oboru. Přeci by si OBB nevybralo nějaké čučkaře 🙂

Michal

V neděli mě dost překvapilo inovované Pendolino s kapsičkami na papírové místenky… asi kdyby, no, pro jistotu, že…

JaJeČ

A to bylo řečí, když ČD kupovaly Chaps. Nakonec to může být docela ziskový obchod, pokud se jim to za ty miliony Eur podaří udat v co nejvíce zemích. Ostatně ARES je oproti tomu EPA DB vzdálen na světelné roky dopředu.

Aslanex

Však nákup Chaps není problematický tím, že by se to ČD nevyplatilo, ale že tím ovládají vyšší systémy jako Idos a tím mají nekalou konkurenční výhodu. Tato zakázka by mohla vzniknout i za předpokladu, že by Chaps byl pouze partnerem.

Dominik

Třeba konečně bude možné rezervovat si místo dle plánku i ve vlacích jedoucích z Rakouska.

Artur

A poznat orientaci sedadla i u jiných vlaků, než Pendolina a Railjetu:-)

Jiří

To záleží, jak to poskládají posunovači na odstavném. Jasně, ta souprava jezdí dlouho stejně, ale pak je uprostřed vadný vůz, tak jej vymění za první dostupný stejného typu. Jestli je správně otočen se už neřeší, oni jsou rádi že mají alespoň nějaký.

A to jak je vůz otočen záleží také na tom, jak na to odstavné nádraží vůz přijede. Když přijedete z hlavního na ONJ vjezdem a vyjedete výjezdem, tak přijedete na hlavní nádraží obráceně. Protože obě strany ONJ jsou do Vršovic napojeny ze stejné strany.

Radek Janata

Ono je celkem jedno, jak ho posunovači otočí, pokud aktuální otočení zanesou do systému a systém se tím pak řídí. A pokud by měl systém elektronická čísla u sedadel, může přesadit dokonce i lidi, co už si místenku koupili.

VS

Vážený pane Janato,

zajímavá myšlenka s přesazováním, ale já bych přesazen v žádném případě být nechtěl — nevybírám si místo primárně podle směru jízdy, ale podle jiných kritérií (byť mírně upřednostňuji pozici proti směru jízdy) a přesazení podle směru by právě tato, pro mne klíčová kritéria, zrušilo (pokud by vůz nebyl dokonale symetrickým podle osy procházející shora těžištěm a přesazení by neproběhlo na principu rotace podle této osy).

Přeji hezký den!

Jen tak

To, že nějaká firma někam dodává technologický systém pro rezervaci (resp. dodává ji vícero zákazníkům), neznamená, že ty systémy navzájem uvidí svá data 😀

Petr

To sice ne,ale jejich sdílení a tím pádem možnost propojení a umožnění rezervace bude jistě značně jednodušší

Radek Janata

Myslím, že to že to dnes nejde, není tím, že je to uměle zakázáno, ale prostě tím, že neexistuje společný protokol pro přenos těchto informací.
Rakouský sytém výběr místa a plánek umí, český taky, ale neumí se domluvit společný protokol je nějaký generický a neumí to.
Pokud bude obojí od stejného výrobce, bude to nakonfigurovat snadné a levné a tak nějaký manažer řekne „udělejte to“.

Spidour

xml treba? Protoly jsou, musi byt vule

Radek Janata

Nadefinovat a implementovat můžete cokoliv, třeba i na bázi xml, chcete-li a jeli současné řešení takové, že ho lze rozšiřovat. To je ale detail.

Podstatné je, že ten vývoj někdo musí zaplatit. A to na obou stranách.

Jiří Šrámek

Přesně. Vidím to dnes a denně. Dassault systèmes dodává software a v Catii nevidím (nerozlousknu) „živou“ sestavu ze SolidWorks a naopak.