DB se vrací po měsíci na trať, kam nastoupila firma Die Länderbahn. Té chybí nové vlaky od Bombardieru
Vizualizace elektrických jednotek Bombardier Talent 3 pro vlexx. Foto: Bombardier
Státní dopravce DB Regio se dočasně vrátí na provoz na trati mezi Saarbrückenem a městem Sankt Wendels v německé spolkové
V civilizované Evropě stát i jeho dopravce neháže klacky pod nohy začínajícím dopravcům. Místo toho jim nabídne pomoc, aby se překonaly počáteční problémy, za které nováčci úplně nemůžou.
Je rozdíl házet klacky pod nohy a trvat na vysoutěžených podmínkách. Zde se dopravce domluvil na výpomoci od konkurence a objednatel souhlasil, že je to OK. Arriva u nás se s tím snaží plácat sama a ač má za zády velkého dopravce, tak není schopna provoz zajistit. Úplně jiná situace.
A proč? Koncepce má být taková, aby to vyhovovalo, bez ohledu na to, zda je to státní nebo soukromé. Je vidět, že ta vysněná přání, jak soukromník je to nejlepší, v praxi nefunguje a celkově to není pravdou. A ani být nemůže. Dopravce musí být dostatečně silný, s dostatkem vozidel, zálohami, pracovníky a nejlépe i s dílnami apod. Pak to může fungovat. Malí dopravci s malým zázemím jsou ekonomicky i prakticky dost velký nesmysl. Tedy pokud jde o celostátní železniční dopravu.
To jim jsou státní dopravci dobří, když soukromníci nezvládají.
On tedy nezvládá hlavně Bombardier, což nedopadá jen na soukromníky, ale i na ty velké.
Asi tak. Přemýšlím, jestli je v Německu dopravce, který poslední dobou nemá problém se zpožděnými dodávkami od Bombardieru. A dětských nemocí taky není málo. Viz třeba velké problémy DB s Twindexx Vario (jednotka odvozená od vozů DoSto) na trati Frankfurt – Walldorf/Mannheim. Jenže na rozdíl od vlexxu tam byly k dispozici staré vozy, které mohly půl roku zaskakovat.
Ten nedostatek fírů asi na dodavatele nesvedou.
To není pravda. Tento dopravce je též státní, spadá pod FS (Italský národní dopravce) a do struktury die Länderbahn, která patří pod Netineru, dříve de facto odnož DB.
Takže voláte po DB, která v ČR podniká pod značkou Arriva? Za to vás soudruzi v odborech nepochválí.
Mimochodem DB by mohly vyprávět se stále nezprovozněnými jednotkami od Škody.
Už se té vyspělé části Evropy trochu přibližujeme. Aspoň v něčem. 🙂
„Dopravce patřící kapitálově pod italské státní železnice FS (ty ovládají společnosti Netinera, pod kterou patří i Die Länderbahn) převzal od 15. prosince provoz na elektrických tratích v Sársku“ (…) „Vlexx vyhrál zakázku na provoz na tratích v Sársku v roce 2017 na patnáct let. Smlouva pokrývá tratě Saarbrücken – Neubrücke, Lebach-Jabach-Homburg a Illingen – Homburg services“ Vlaky do Lebachu ale jezdí v nezávislé trakci (a Vlexx tam namísto DB jezdit začal právě až od 12/2019). P. S. Hezká ukázka, že i velmi malá spolková země Sársko má samostatnost v objednávce železniční dopravy (srov. s argumentací o „Bavorsku coby údajném vzoru… Číst vice »
A mimochodem, DB na té trati do Lebachu jezdily až do 12/2019 s jednotkami 628.4, tzn. dynamičtější (pohon dvou náprav namísto jedné) verze jednotek 628.2/.3, jezdících i na našem území v režii Arrivy, Regiojetu a GWTR.
Pohon nikoliv jedné nápravy, ale jednoho podvozku. Neboli 628.4 jsou dva spřažené motoráky, zatímco u nás jezdí motorák+řidičák.
628.4 nahraď 629, sorry.
628.4 je stále motorový plus řídící vůz, oproti 628.2 jsou tam určité úpravy a silnější agregát.
o 75 kW silnější motor má 628.4, počet hnaných náprav je stejný jako u starší verze.
Ten argument o velikosti Sárska myslíte vážně?
„Hezká ukázka, že i velmi malá spolková země Sársko má samostatnost v objednávce železniční dopravy“
No, plochou je to asi pětinásobek Prahy a počtem obyvatel je to jedna menší Praha – takže jedna (mnohem) menší „PID“ …
nepořádek maj vsude – chce to chvili nez si to sedne..
No a pokud jim výrobce nedoda vlaky včas – tak jsou v pasti….