DB Regio obhájila provoz elektrických vlaků v Sasku kolem Drážďan až do roku 2040
Jednotka Talent 2 v barvách DB Regio. Foto: VVO
Nová smlouva přinese nasazení modernějších souprav než dosud.
Nová smlouva přinese nasazení modernějších souprav než dosud.
Nejsem tak znalý tamní organizace dopravy, tak to možná bude hloupý dotaz, ale spadá pod tento soubor i drážďanský S-Bahn?
Ne
Je někde nějaký seznam vozidel pro tento kontrakt? Zajímalo by mě, kolik původních vozidel zůstane a kolik nových přibude?
Nějak se mu nadaří dopárat k tiskové zprávě VVO.
Dopátrej se do https://www.vvo-online.de/doc/pm/230629_PI_ZVV.pdf
No škoda, že neudělají společné výběrko a neprodlouží se děčínské R do Dresden jako RE v Německu.EC uz kapacitně nestihaj a jako doplněk by se hodily
Takové popelnice, se kterými ČD jezdí? To Němci nepustí ani do Bad Schandau. Jsem zvědavý, kolik modrogumních zaslepených mozečků mi za tuhle pravdu dá minus… Jaké soupravy jezdí na děčínských rychlících, když na mezinárodních EC do Žiliny jelo B209 z OCÚ západ – Č.Budějovice? Sám jsem v něm seděl a ty, kteří to vydrželi až do Žiliny obdivuju
Fesaku tak zas takový popelnice to nejsou a navíc asi kdyby se spojily DB regio a CD tak by asi výběrko bylo na nízkopodlažní jednotky
R Labe? Podle řazení tam mají být Bee272. Max 140 km/h by asi nevadilo, ale nějak na té bočnici postrádám zkratku RIC
RIC není problém dopsat, ale největším problém by tam byla samozřejmě ta nízkopodlažnost, možná i brzdy a tamní hlukové normy.
Taky hnojičové záchody a možná absence centrálního zavírání dveří.
Prostě šechny úvahy o nasazení Bček do Německa (mimo Kometu) jsou blbost.
To by zase nemuselo až tak vadit, bilaterálně je dovoleno jezdit i s vozy bez RIC, ale problém je CZE které umí jen 3000 V ss/stř. 50 Hz a nikoliv 1000 V, 16,7 Hz jak to má DB.
Bože můj, to je zase názor 😀 Nejsem ani náhodou „modrá guma“, ale píšete nesmysl z mnoha důvodu 😀 Kdyby bylo vyberko na vlaky do Německa, asi se tam cd zcela logicky přihlásí s vozidly, která tomu odpovídají a ne s Beckem, které btw snad ani na tech Děčínských rychlících už moc není …Ano, na zilinských ec jako posila bývají, ale to je holt dáno tím, o čem se tu mele pořád dokola, a to nedostatkem vozů a vysoké poptávce, a pořád lepší B, než lidí v uličce, jak pro ty, co v něm sedí, tak pro ty, co nemusí… Číst vice »
Tak především máš problém ty s chápáním v širších souvislostech. Opravdu si myslíš, že by ve společném výběrku uspěl dopravce se současným vozovým parkem ?
Jezdí tam Bee 272 a 273, tedy vozy co mají kvalitnější sedadla, než prakticky všechno co jezdí na tamním regiu, ty Děčinské rychlíky s 372 by se tam navíc nejspíš v sezónně uživili jen komerčně, odlehčením EC, které solidně tečou. S cenou jako za autobus si to svoji klientelu našlo, o to se nebojím.
Dávám vám minus hlavně proto, že nechápete základní věc, že kvalita odpovídá primárně objednávce Ministerstva, až druhotně konkrétnímu dopravci. I ostatní dopravci umí dodat popelnice. Navíc zjevně neznáte tamní situaci. Béčka jezdí na děčínských rychlících posilově, základ tvoří Bee 272, což ovšem uznávám, není o tolik lepší.
Sedět v přeplněném Béčku nebo Bee 272 je hodně velký rozdíl.
To uznávám, ale zrovna přeplněné Labe nejezdí moc často. Takže častěji je to rozdíl o tom, že jedno má pohodlnější sedačky, lepší možnost větrání a po humanizaci tam není tolik známek značného věku.
Tam ráno a odpoledne nejezdí plné vlaky? Vždyť ten vlak funguje jako Sudetské příměsto.
Tam je potřeba hodinovka EC.
Na tu ale není kapacita. Nehledě na fakt, že by se ta „hodina“ uživila maximálně v sezoně. V zimě jsou Berlinery přes hranice mrtvola s pár pendlery a obchodními cestujícími.
Chápu, že nemusí být kapacita na trati, i když by se mi hodinový takt mezi Prahou a Berlínem taky líbil. Ale co tedy aspoň zvětšit kapacitu souprav. Ta snad ještě na maximu není, ne?
No, v maximu to jezdí s 12 vozy, ne? Nahradí to devítivozový ComfortJet, pokud by to pak ještě posílily pětívozovým InterJetem taky na 230, větší to asi nikdy jezdit nebude.
To asi nikdo nezaplatí, navíc když ani mezi Dd a Bln není hodina. Takovej sotosen by bylo protažení ICE z Frankfurtu do Prahy.
Mezi Drážďany a Berlínem ta hodina tak nějak už je, ne? Díky těm Kissovým IC směr Warnemünde.
Možná by byla lepší dvouhodinovka do Berlína a dvouhodinovka do Lipska?
Tak schválně jestli někdy ČD dospěje do toho, aby se ucházela i o zakázky na cizích sítích, jako dcera DB u nás, Drážďany by byly nejlepší, využili by levnější pracovní sílu na údržbu přes hranici, krásně by se to zkombinovalo s Děčínskými rychlíky na Prahu..
Podnik pravděpodobně určený k privatizaci zrovna dceři DB se určitě nebude ucházet o výběrko v Německu.
https://m.magazinplus.cz/zpravy/3245-vlada-meni-vedeni-ceskych-drah-podle-analytika-jde-o-prvni-krok-k-privatizaci.html
Máte super informační zdroje. Kovanda, to je velký expert na České dráhy. Pro připomenutí jeho znalostí v dopravě, na začátku covidu předpovídal prudký pád cen aut:-)Začínám vaše moudra chápat:-))
Před Covidem se čekalo i půl roku na Octávku, ale roční výpadek výroby zajistí prudký propad cen.. 😀 Naopak bych i čekal, že před zavedením Euro 7 bude chtít řada lidí pořídit nové malé auto, proto i WV tlačil asi na škodu, ač začne vyrábět více malých aut.
O částečné privatizaci se diskutovalo již dříve. Ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS) chtěl z České pošty udělat akciovou společnost a část akcií prodat. Tvrdil, že by se soukromý vlastník choval lépe než ten státní. Privatizace by se měla týkat i Českých drah.
https://www.railtarget.cz/byznys/vlada-planuje-setrit-skrty-se-budou-tykat-i-ceskych-drah-5503.html
Další super informační zdroj:)Jen tak dál, dlouho se mi nedařilo pochopit vaše myšlenkové pochody, ale s tímhle odhalením vašich zdrojů jim už plně rozumím. Ještě prosím něco od Šichtařové a Ševčíka.
Šichtařová je taky vydlabaná kedlubna.
https://echo24.cz/a/SZQRB/velky-pokles-cen-nemovitosti-nelze-cekat
Rok poté padly ceny nemovitostí i o více než 10%.
https://echo24.cz/a/Sre2s/energie-asi-moc-nezlevni
A letos jsou ceny energií zpět.
Obchodnice s lidským strachem.
Stanjura to neříkal? Pak ti, kdo o tom píšou, jsou dezinformátoři.
No to je taky dobrej dezinformátor. 🙂
Jako že by ČD koupila nějaký „Transdev“, nebo tak něco, co já vím, „Vogtlandbahn“, atp., když přichází o jednu trať za druhou?
Jo, možné je všecko, možné je, že i v Moskvě zase bude viděno maso a výstava je putovní. 🤷🏽♀️🙃
ČD můžou jít cestou nákupu jako DB koupili Arrivu nebo cestou, že si založí vlastní dceŕinou společnost. Jako třeba SNCF má Keolis nebo NS mělo Abellio.
ČD by si mohlo udělat svou dceřinku, něco jako ČD nova a protože bude mít spoustu 814 (810) a béček nadbytek, může jít soutěžit do Makedonie, Srbska, Chorvatska a jinam na Balkán. Proti těm hrůzám co tam jezdí (velký traktor a jeden šrotový vůz) by regionova byl skok o 3 třídy.
Nevím jak jinde, ale třeba konkrétně v Bosně ještě nedávno jeden dopravce provozoval osobku i náklad a ta lokomotiva táhnoucí dva vozy osobky do Banjy pak přepřahala na náklad zpět. Ono se to lehce kecá, když nevidíme do hloubky. Dost možná by tam ta lokomotiva musela dojet v režiji na prázdno.
No a podle toho tam je taky doprava 1-4 vlaky náhodně jak se to hodí oběhově a nikoliv pro cestující.
Hlavně tam ten dopravce má více účelů včetně nedopravních a jiného si tam, nejsouc v EU, nemají důvod pouštět.
Nejsou v EU, ale jsou v její zóně splečného obchodu, proto nesmí zakazovat podniky z EU.
ČD dělá na vlastní licenci pro osobní vlaky na Německé síti, takže se zřejmě něco chystá, aby mohla někde jezdit samostatně. Já bych spíš čekal, že mimo nákupu dopravce a vlaků by museli řešit výstavbu nějakého velkého depa v Děčíne nebo Ústí.
A nebylo by lepší, aby zvládaly aspoň to co mají ?
To je stejně jako by nákladní dopravce se měl snažit prvně dosáhnout 100% vlastního trhu a až pak se soustředit na zahraničí. Což se samozřejmě nikdy nestane a i ve výsledku by i tak mohl vydělat míň, než jako mezinárodní dopravce. Tady by bylo lepší, když Děčíny jezdily až do Dresden a k tomu si třeba ČD uměly přijít na pěkné peníze, co by jim třeba i pomohly s investicemi na udržení se na vnitřním trhu.
V okolí Cottbusu ( není to VVO) už k náhradám Talentů 2 Mireem v menší míře dochází. Přičemž Talent mi přes své stáří a mouchy připadá o generaci modernější, jak náš Panter.
Talent2 se vyráběl od 2008 do 2021. Fun fact: Motory a další části pro Talent2 dodala Škoda Transportation.
Jsou tam velké rozdíly uvnitř podle objednavatele a roku vyrobí. Panter začal 2011. Já tam nevidím žádné velké rozdíly. Ono se vlastně od 1999 nic moc ve vnitřku vlaků nezměnilo když si to porovnám s Siemens Desiro Classic. To je vidět i u ICE 3 který se v této podobě děla již od 1997. Při srovnáním verze 1997 s 2023 to není takový extrém jak ICE 1/2 vs. ICE3.
Tam těch elektrifikovaných tratí, hlavně, moc není, v podstatě od DDR se (téměř) nic nezměnilo: trať k nám, přes Bad Schandau, potom Dresden – Karl Marx Stadt, Dresden – Leipzig, no a ano Großenhain – Cottbus, to je elektrifikováno nově, nebo na letiště. Bude se elektrifikovat Görlitz – Cottbus, ale to už je, zase, od Dresdenu daleko, že jo.
Ale, zase, tam je velice silná doprava.
Článek je o dopravním svazu VVO. Görlitz-Cottbus je v režii ZVON.
Jasně, pointa je jenom v tom, že kolem Dresdenu té elektriky až tak moc není.
Chystá se například elektrifikace Dresden – Kamenz.
Dresden – Hof
Podstatnou změnou prošla trať Horka – Hoyerswerda – dál do Německa.
Proč to nedali arrivě? Ta je lepší než státní podnik. Mohla použít vyřazené vlaky z DB.
: – )
Nemáte povinnost přispívat pod každý text. Zkuste si třeba místo toho najít, zda má Arriva licenci pro provoz v SRN:-)
A jaký by v tom byl smysl, když od roku ARR DB vlastní? 🤷🏽♀️
2010, sorry, vypadlo mi to
Samozřejmě žádný, bylo to na motivy příspěvků, které považují privatizaci linek v ČR prostřednictvím dcer železnic sousedních států za něco super.; – )
Jaká privatizace linek, co to je za nesmysl?