DB Regio dočasně odstavilo lokomotivy od Škody

Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationDvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation

Podle německého serveru jsou odstaveny všechny lokomotivy.

103 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Tak nevím…………. není to „skrytá ochrana trhu“ před konkurencí?

Petr A

Není je to neschopnost Škody Transportaion

Josef Švejk

Jenom jestli s tím Němci vůbec umí jezdit. Jestli jim to jako škodováci vysvětlili, jak se s tím zachází.

Petr A

To bohužel škodováci nedokáží vysvětlit nikomu.

Vlaky

Je to blbost minimálně dvě jednotky jezdí.

Rychlé Eso

Zlaté české ručičky. Obě levé.

vbb

Až vy něco dodáte do Německa, tak se ozvěte…

Petr A

Přesně tak, machrovat umíme, ale to je tak všechno.

Vrabec na střeše

Tak snad DB regio nebude muset platit pokutu škodovce za to, že jim to nejezdí.

medical examiner

A naopak Scheißewerke dostane pod stromeček tučnou pokutu za tu schlamperei…

Osamělý Vlk

Jsem si říkal, že jde o stejný problém jako s Elefanty.

Armando Andreoli

Zrovna mě v Mü-Allach jedna souprava předjela, tak to asi nebude tak zlé..

Oce

A přesto si občas někdo povzdychne že je škoda že domácí dopravci nekupují od domácího výrobce. Mezitím tu po Evropě jezdí hodně přes 1000 Vectronů a mnoho stovek Taurusů. Zatímco Škoda Werke i v Německu nejezdí.

noerf

Na druhou stranu Traxx MS3 nesmí na hlavní tahy v Rakousku. A Vectron má problémy v přechodu napětí 3 kV DC/25 kV AC.
U varianty řady 102 je problém spíš v tom, že Škoda vyrobila lokomotivu na rychlost 200 km/hod, ale provozní zkušenosti s touto rychlostí má reálně až v Německu.

Jan Schmidt

Jaký problém?

Radim Škopec

Problém s přechodem 3kV/25kV? Jaký? Neměl jsem s tím nikdy problémy…

Practicus

Aha, to jako mašina, která přepíná systém 2 minuty, je podle Vás lok. 21.stol.? Eso to zvládne za 10s, 380 za 20s, jenom na západě jim to furt nějak nejde

Miloš Zikmund

Dost zvláštní informace. Stala se porucha a vlaky nemohou jezdit? Nebo někdo něco objevil náhodou a chce to udělat jinak.
Taková zdělení jsou vážná a je třeba říci více. Asi by se měl vyjádřit i výrobce.

Ryk Mat

Píše se sdělení.

Vladimír

Je to smutný, ale vypadá to, že umíme hovno. Nebo to tak aspoň vypadá. I když popravdě řečeno o tomhkle problému vím já i ostatní diskutující úplný prd.

Jiří Kocurek

Zato jedna věc je jistá: Nadávat všem okolo umíte, ikdyž o tom nic nevíte.

Vlastimil Kocurek

Dovolte mi napsat odpověď na notebooku, i když nevím, jak přesně funguje 🙂
Buď je něco v pořádku nebo není. Buď něco funguje, tak jak má, nebo nefunguje.
A za třetí v globalizovaném světě je skoro jedno jestli jezdíme našimi nebo zahraničnímu vlaky, on nám ten svět utíká někde úplně jinde.

vbb

Když se vám porouchá notebook (a klidně ať je to konstrukční vada), tak „výrobce umí hov*o“?

Koumes

Prosim mluvte za sebe, ne za nas. Nebo jste majestat, co o sobe mluvi v mnoznem cisle?

Johnny Cash

Škoda, že Kiss od Westbahnu pořídili k DB Fernverkehr a ne k DB Regio. Respektive se soupravou Škoda nemůže jezdit Vectron nebo BR 101?

Mates

A koľko tých Vectronov DB Regio má?

X 1

DB Regio nemá žádné vlastní Vectrony. Všechny si pronajímá.

Roman

Tak jako s Railjetem nemůže jezdi ČD 380

olda

to bych úplně neporovnával, jde o verzi WTB protokolu….

pedro74

Škoda

ABC

mluvit 🙂

PvvS

peněz

Jan P.

lásky.

Elb

Verk(e).

Vtvt

Neprodala Škodovka ty vlaky firmě Deutsche Bahn dost pod cenou? Za lokomotivu s ETCS Škodovka dostala 214 milionů Kč, to je včetně inflace. https://zdopravy.cz/ceske-drahy-odepsaly-dalsi-miliardu-za-lokomotivy-380-po-roce-2025-je-vyradi-112624/ Víme, že 214 milionů Kč za loko byla velmi zhruba polovina částky. co Škodovka dostala od DB za CELÝ vlak pro NIM Express se 676 sedačkami. Tj. vagony pro jeden vlak NIM Express vychází na cca 220 milionů Kč tj. cca 330 tisíc Kč za sedačku. Sedačka v Interjetu pro ČD vyšla na 910 tisíc Kč. Sedačka v push-pull pro MSK na 580 tisíc Kč. Sedačka v Comfortjetu vyjde na 1,12 milionu Kč … vše jsou… Číst vice »

asdasdfsdfasd

Ten Váš retardovaný přepočet na sedačku je úplná blbost. Kdyby tam nasáčkovali sedačky jak v 810, tak hadnota vlaku bude +- stejná, protože sedačka tam má jen zanedbatelný vlvi na cenu, ale ten Váš přepočet se bude lišit klidně o řád a přitom to bude pořád stejný vlak se stejnými technickými parametry!

Vtvt

Dopravce dopravuje lidi, proto jej zajímá kolik může nalákat pasažérů na dálkovou cestu.

Když dopravce DB Regio z Mnichova do Norimberku koupil sedačku za 330 tisíc Kč, tak logicky má nižší náklady na jednu jízdenku, než jaké jsou náklady dooravce na jízdenku Brno-Praha vlakem ComfortJet, kde nákupní cena sedačky vychází 4x dráž než v Bavorsku

Leinad

Takže podle tebe, když ve stejné soupravě zmenším sedačky a vzdálenosti mezi nimi, tak je ta souprava lepší?
Tlusťoch nebo obr si prostě musí koupit víc místenek?

medical examiner

Což…se musí uznat…
Taková tramvaj T3R.P může mít 23 sedaček (Praha), ale taky 35 (Plzeň).
A vagon může taky mít 54 míst (1.tř.), nebo 88 (2.tř.)…

asdasdfsdfasd

To je jako kdybyste počítal hodnotou auta přepočtenou na sedačku. Kdyby lidé kupovali auta podle této ceny, tak všichni jezdí v Felicii, protože podle tohoto měřítka jsou úplně všechny ostantí auta zbytečně předražené. Jak ale asi chápete, 99,99 % majitelům aut je nějaký přepočet na sedadlo úplě fuk. Stejně je to u vlaků, nikoho cena na sedačku nezajímá, stejně tak nikoho nezájímá přepočet ceny parkovacího domů na parkovací místo, stejně tak nikoho nezajímá cena sýru přepočtená na jeden plátek. Prostě tyto čísla jsou úplně jedno a jeijch vypovídající hodnota je 0, absolutní 0.

Vtvt

Já tedy vídám v Albertu/Bille/Lídlu i v našem pekařství na cenovce, kolik stojí kilo zboží, které se prodává na kusy/balení.

Růža

Chocholoušek do akce! Ale fofrem!

Vlaky

Opravdu to už není normální

PvvS

A jaktože je tedy jiná cena za rohlík a jiná za loupák ? Že by třebas úplně jinej produkt ?

Vtvt

Kdybych chtěl srovnávat rohlíky a loupáky, tak bych uvedl částky za RegioPantery z poslední doby.

Regiopanter 240 sedaček. objednáno 60 ks: částka za sedačku 660 tisíc Kč

Regiopanter 140 sedaček ,objednáno 50 ks:
částka za sedačku 840 tisíc

Moravia Panter s 333 resp. 146 sedačkami, objednáno 37 kusů: částka za sedačku 590 tisíc Kč

PvvS

Njn, větší soutěž pro víc účastníků , jednodušší výzbroj.

PepaM

Ale jak už naznačuje PvvS s rohlíkem a loupákem, porovnáváte ji u stejného výrobku. Rohlík a loupák je sice obojí pečivo, a mají i podobný tvar, ale přesto jsou rozdílné, osobně si rohlík do kakaa máčet nechci. Stejně tak NIM-Express a Comfortjet jsou sice oboje vlaky, a oboje jsou ucelené netrakční jednotky, ale NIM je jednotka pro (mezi)regionální dopravu s rychlostí 190 km/h, CJ tlakotěsná jednotka pro dálkovou mezistátní dopravu s max. rychlostí 230 km/h. V CJ mezi ty sedačky rozpočítáváte i bistro, mobilku ETCS, Mirel,… a to mezi 555 sedaček, u NIMu mezi 676. Do Hamburku nebo Budapešti se… Číst vice »

Vtvt

Srovnal jsem ceny všech mě známých dodávek vagonů od fy Škoda s výjimkou finských, které neznám

Tj. každý si může odhadnout jestli je fér cena 580 tisíc Kč za sedačku v push-pull pro Moravskoslezský kraj.

Roman

Holt, dvoupatrový vlak…Méně vozů, více sedaček.

Vtvt

Push pull Škoda 13 Ev pro MSK tedy nelze srovnat s push-pull Škoda pro DB Regio, nebo?

PvvS

Hm, 13EV nejsou tlakotěsný, mají jinou výšku podlahy. Dál má 13EV v řidičáku osazeno ETCS. Takže konstrukčně jsou jen příbuzný a nikoliv stejný. Navíc kontrakt je na podstatně menší počet vozůnež u němců, němci mají navíc většinu vozů v soupravě stejnou.

medical examiner

No jo…letadlo s plochami na bicykly a kočárky jsem ještě neviděl…ale vlaků hromadu…

Vojtech

No je fakt, ze to koupili levněji, než CD a hlavně s ETCS a 5 vozovou soupravou

Vtvt

No, vzhledem ke kusým informacím o hospodaření Škoda Vagonka se jeví, že dost možná citelnou částku dostala DB zpět od Škody ve formě nějaké smluvní pokuty/náhrady škody za zpoždění dodávek

PepaM

Souprava je šestivozová a ETCS v tom neni.

PepaM

DB Baureihe 102 nestála 214 milionů, to je cena za ČD 380 + retrofit ETCS.
BR 102 NEMÁ ETCS – a i kdyby měla, nestálo by to stejně jako retrofit do existující lokomotivy – a je, na rozdíl od 380, JEDNOSYSTÉMOVÁ (pouze 15 kV 16,7 Hz vs. 3 systémy u 380).

Vtvt

Jsem si vědom, že BR102 je jednosystémová a je diskutabilní jestli DB za ETCS platila/bude platit.

Jemně si dovolím připomenout, že šlo o sérii 6 kusů pro DB Regio. Zatímco ČD a ŽSSK nakoupila 20 + 2 kusy

vbb

380 nestála 214 milionů, stejně jako lístek MHD v Praze nestojí 1500 Kč (což zaplatí blbec, který si nekoupí lístek – stejně jako když jiný blbec svévolně zadrží smluvně dohodnuté platby)

Dušan

Jenže řada 109 pro Německo žádné ETCS nemá:-)). Jen LZB/PZB.

Vtvt

Jsem přesvědčen, ale nemůžu to dokázat, že DB za kvůli zpoždění dodávek NIM Express dostala zpět od Škody tolik peněz, že to zaplatilo náklady na montáž ETCS, jak do loko, tak do Steurwagen

Vycházím z výroček Škody Transportation, mediálních zpráv a z prezentace pana Talafouse z ŠT na semináři VÚZ k ETCS

Alex

Všichni tady jsme přesvědčení, že jsi dement. A dokazuješ to tu trvale.

Vtvt

Proč, prosím? Jakože nikoho nezajímá kolik lidí může odvézt za investované peníze?
Dokonce to řeší nejen dopravci, ale taky spotřebitelé = když kupují auto, tak v některých případech si můžou koupit kapacitnější verzi jako 5dvéřové místo 3dvéřového… nebo 7mi sedačkové místo 5ti… nebo jedničková Octavia jako auto s technikou Golfa a obrovským kufrem navíc

Axel

A že si nekoupí Daciu. Ta je v přepočtu na sedačku nejlevnější. A nebo rovnou autobus.. A nikoho nezajímají ty tvoje nesmysly v každé diskusi. Když jsi tak dementní, že to napíšeš kamkoliv, jen aby si se zviditelnil.

Vtvt

Vidíte. A dle zástupců zaměstnanců na železnici chybí peníze na zaměstnance.
https://zdopravy.cz/personalni-situace-strojvudcu-je-podle-jejich-zastupce-kriticka-136333/

No jo, když se jinde nehledí na řádné hospodaření, tak jinde ty peníze chybí. Logické.

Samozřejmě, že ti co mají doma „oslíčku otřes se“, tak ti jsou za vodou. Ale nikoho takového neznám ani osobně, a ani na z médií.

Jan

Škoda – das Problem. 😁

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Překvapuje to někoho?

medical examiner

Ne…překvapující by bylo, kdyby si je nemohli vynachválit…

Marcel Štancl

Pendl Vídeň – Brno by s tím byl přepychový!

Ketchup1970

Jako že by Brno a Vídeň vygenerovalo poptávku stejnou jako Mnichov a Norimberk ? Si fandite v té zatáčce ..

Svojsin

A z který zatáčky je Ketchup 1970?
Z Prahe u Kladna?

medical examiner

No přece z té obydlené zatáčky na mezi Havl. Brodem a Vídní…
Je významná tím, že má hned několik návsí, a na jedné z nich slavný pomník zakladatele…

xyz

Jde o REGIONÁLNÍ vlak sloužící primárně jako spojnice mezilehlých měst (největším z nich Ingolstadt) s Mnichovem a Norimberkem.

Resp. pokud tedy i jako spojnice mezi těmito dvěma městy, tak pro ty, kteří nechtějí platit za dražší jízdenku v ICE.

PvvS

A copak by to tahalo z Hohenau ? O moc dál to nezvládne jet.

Vojtech

Nevyhrožuje, nebo to tam skončí… no vlastně spíše Znojmo-rakouské hranice.

Tonda Sehnal

O pivo, že za nějaký čas je máme zpátky v Česku 😃

PvvS

Tady toho moc nenajezděj..

55p

Ale tak do Znojma by taky mohly zvednout kulturu cestování.

PvvS

Myslím, že porovnání toho, co tam přijede z vnitrozemí a co z Rakouska, hovoří jasně 🙂 🙂 .

xyz

Z vnitrozemí tam dojede mj. RS1. Od minulého víkendu o něco častěji než do té doby.

„Jenom“ ta t-246 je docela ostuda. 🙁

Pája

Pivo Vám klidně zaplatím i tak, ale do ČR už to radši netahejte. 😃

Radek

Že by měli taky problém s ECM a synchronním nájezdem k prohlídkám, jako my s Pantery?

Libcha

…a ty soupravy, které na NIM expresech jezdily předtím, tj asi lokomotivy 101 a IC vozy v červené barvě DB Regio, jsou už vyřazeny nebo se přesunuly někam do Stuttgartu?

Anonymní alkoholik

Jojo, jezdí s vectrony na RE Ulm – Wendlingen.

J.K.

Proč to dočasně nemůžou tahat jiné lokomotivy?

M@trixX

Lebo DB je neflexibilny moloch. A mozno aj preto, ze ziadne lokomotivy navyse nemaju.

MHD

Přesně tak. A navíc u nich není žádný morální problém ten vlak prostě odříct. Dá to nejméně práce.

MHD

Resp. objednavatelé dopravy jsou tam poměrně tolerantní. Abelio v oblasti Halle by mohlo vyprávět…

Jeřdno

Oni v německu obecně málo improvizují. Když něco nefunguje, tak to často odstaví, než to opraví. Když přijedou na montáž a zjisti, že si zapomneli správné nářadí, tak počkají, než budou mít správné, než aby začali dělat s nářadím, se kterým by to asi šlo taky, ale nebylo by to ono. Ve výsledku se to poztivně projevuje a něčem, čemu se říká německá kvalita a pečlivost, na druhou stranu schopnost poradit si improvizovaně je nižší. Existuje teorie, že je to mentální nastavení související s jazykem. Němčina je pravidly striktně svázaný jazyk.

Jaroslav Toman

No spíš jazyk je výrazem té nátury, ne?

Jeřdno

Možná se tak původně vyvinul, ale dnešní němci toho určitě s těmi původními nemají společného zase tolik, takže příčinou nebo minimálně nějakým vodítkem bude spíš ten jazyk.

Ketchup1970

Zažil jsem to na vlastní kůži, začínal jsem na údržbě v mlékarně. Stroje byly z německé, švýcarské a rakouské provenience. Servis zarizovali tedy Rakušané Švýcaři a Němci. V záruce ale i později, když to nešlo našimi silami.
A opravdu, než by improvizoval, zůstal Günter raději o den déle v hotelu a ještě mu do 24 hodin přivezli součástku.
Když kolega zaimprovizoval ( výroba by stála ) tak na to čuměl jako puk, ale neudělal by to. Nicméně kvitoval s povděkem, že stroj běží.

Tom

Souhlasím s gramatických možnostmi přirovnání v myšlení.

jfp

Jawohl. Aber gar falsch… Neben des Hochdeutsch gibts so viele Dialekte ohne Regel, dass z. B. der Schweizer gar nicht den Bayern versteht…

Dusanh

S tím Švýcarem je to naopak. Schwitzerdütsch je pro Němce dost oříšek a reportáže nebo dokumenty, kde vystupují Švýcaři, jsou často opatřeny titulky (pokud se teda ti Švýcaři zrovna nenamáhají mluvit Hochdeutsch).

Y.K.

Přesně, někdy si říkám, že ideál je někde mezi. Neustále improvizování, které ukazuje SŽ třeba v Praze na hln, kde prostě nejsou peróny vyhlašovány více než pár minut před odjezdem po „improvizované“ řízení při výlukách typu „nějak to protlačit (bez ohledu na zpoždění)“. Na druhou stranu vlak většinou jede i když se najde problém, třebaže pozdě nebo náhradní souprava. Němci vlak prostě nevypraví a sdělí to klidně pár minut před odjezdem, včetně ICE, což opravdu „potěší“ a je toho u DB hodně každý den. Na druhou stranu pořád mají systém, ale už dost rozvrzaný, německé železnice už bohužel nejsou etalon… Číst vice »

Tomáš Záruba

Ono jezdit na čas někde, kde nejezdí jinak skoro nic, a obraty jsou několik hodin, není až takové umění.

medical examiner

Tak nějak…když bude z Prahy do Kolína jezdit denně jen 52 párů dálkoviny, tak budou jezdit i přesněji…

Y.K.

Vlaky mohou jezdit i při této hustotě provozu naprosto přesně a pár zemí to umí. Stačí se držet té čáry v grafikonu (která musí zahrnovat i výlukové verze). jak je to jednou rozhrkané, tak to přesně jezdit ani nemůže, protože to nejde „uimprovizovat“ a pořád něco něčemu zavází.

Y.K.

To vyprávějte na Slovensku. 😉 Skoro nic jezdí neustále zpožděné…

VTT

Tím striktním svázáním myslíte náhodně rozeseté derdiedas? Nebo pravidla a pravidla o výjimkách z pravidel? (Nejdřív se učíme slovosled, pak slovosled ve vedlejší větě a pak porušování slovosledu ve vedlejší větě.) Některá pravidla snad nikdo nikdy nepoužil: když by ve vedlejší větě bylo 2x werden vedle sebe, tak se mění slovosled – třeba.
Takový jazyk by se hodil Italům.

Pája

Nevím jestli je to kompatibilní. Tedy jestli souprava jiné lokomotivě „rozumí“. To by možná věděl někdo znalejší zde v diskuzi?

medical examiner

Protože Němci mají k mimořádným událostem velice nepříjemný vztah. Oni by zkrátka potřebovali, aby každá mimořádná událost dala o sobě 14 dní předem zprávu, aby bylo možno vyvinout a vypapírovat příslušná opatření…

Ketchup1970

Das ist aber überrashung. Pritom bych si tak přál aby se to povedlo, ale dopadlo to jako vždycky