DB Regio dočasně odstavilo lokomotivy od Škody
Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation
Podle německého serveru jsou odstaveny všechny lokomotivy.
Podle německého serveru jsou odstaveny všechny lokomotivy.
Tak nevím…………. není to „skrytá ochrana trhu“ před konkurencí?
Není je to neschopnost Škody Transportaion
Jenom jestli s tím Němci vůbec umí jezdit. Jestli jim to jako škodováci vysvětlili, jak se s tím zachází.
To bohužel škodováci nedokáží vysvětlit nikomu.
Je to blbost minimálně dvě jednotky jezdí.
Zlaté české ručičky. Obě levé.
Až vy něco dodáte do Německa, tak se ozvěte…
Přesně tak, machrovat umíme, ale to je tak všechno.
Tak snad DB regio nebude muset platit pokutu škodovce za to, že jim to nejezdí.
A naopak Scheißewerke dostane pod stromeček tučnou pokutu za tu schlamperei…
Jsem si říkal, že jde o stejný problém jako s Elefanty.
Zrovna mě v Mü-Allach jedna souprava předjela, tak to asi nebude tak zlé..
A přesto si občas někdo povzdychne že je škoda že domácí dopravci nekupují od domácího výrobce. Mezitím tu po Evropě jezdí hodně přes 1000 Vectronů a mnoho stovek Taurusů. Zatímco Škoda Werke i v Německu nejezdí.
Na druhou stranu Traxx MS3 nesmí na hlavní tahy v Rakousku. A Vectron má problémy v přechodu napětí 3 kV DC/25 kV AC.
U varianty řady 102 je problém spíš v tom, že Škoda vyrobila lokomotivu na rychlost 200 km/hod, ale provozní zkušenosti s touto rychlostí má reálně až v Německu.
Jaký problém?
Problém s přechodem 3kV/25kV? Jaký? Neměl jsem s tím nikdy problémy…
Aha, to jako mašina, která přepíná systém 2 minuty, je podle Vás lok. 21.stol.? Eso to zvládne za 10s, 380 za 20s, jenom na západě jim to furt nějak nejde
Dost zvláštní informace. Stala se porucha a vlaky nemohou jezdit? Nebo někdo něco objevil náhodou a chce to udělat jinak.
Taková zdělení jsou vážná a je třeba říci více. Asi by se měl vyjádřit i výrobce.
Píše se sdělení.
Je to smutný, ale vypadá to, že umíme hovno. Nebo to tak aspoň vypadá. I když popravdě řečeno o tomhkle problému vím já i ostatní diskutující úplný prd.
Zato jedna věc je jistá: Nadávat všem okolo umíte, ikdyž o tom nic nevíte.
Dovolte mi napsat odpověď na notebooku, i když nevím, jak přesně funguje 🙂
Buď je něco v pořádku nebo není. Buď něco funguje, tak jak má, nebo nefunguje.
A za třetí v globalizovaném světě je skoro jedno jestli jezdíme našimi nebo zahraničnímu vlaky, on nám ten svět utíká někde úplně jinde.
Když se vám porouchá notebook (a klidně ať je to konstrukční vada), tak „výrobce umí hov*o“?
Prosim mluvte za sebe, ne za nas. Nebo jste majestat, co o sobe mluvi v mnoznem cisle?
Škoda, že Kiss od Westbahnu pořídili k DB Fernverkehr a ne k DB Regio. Respektive se soupravou Škoda nemůže jezdit Vectron nebo BR 101?
A koľko tých Vectronov DB Regio má?
DB Regio nemá žádné vlastní Vectrony. Všechny si pronajímá.
Tak jako s Railjetem nemůže jezdi ČD 380
to bych úplně neporovnával, jde o verzi WTB protokolu….
Škoda
mluvit 🙂
peněz
lásky.
Verk(e).
Neprodala Škodovka ty vlaky firmě Deutsche Bahn dost pod cenou? Za lokomotivu s ETCS Škodovka dostala 214 milionů Kč, to je včetně inflace. https://zdopravy.cz/ceske-drahy-odepsaly-dalsi-miliardu-za-lokomotivy-380-po-roce-2025-je-vyradi-112624/ Víme, že 214 milionů Kč za loko byla velmi zhruba polovina částky. co Škodovka dostala od DB za CELÝ vlak pro NIM Express se 676 sedačkami. Tj. vagony pro jeden vlak NIM Express vychází na cca 220 milionů Kč tj. cca 330 tisíc Kč za sedačku. Sedačka v Interjetu pro ČD vyšla na 910 tisíc Kč. Sedačka v push-pull pro MSK na 580 tisíc Kč. Sedačka v Comfortjetu vyjde na 1,12 milionu Kč … vše jsou… Číst vice »
Ten Váš retardovaný přepočet na sedačku je úplná blbost. Kdyby tam nasáčkovali sedačky jak v 810, tak hadnota vlaku bude +- stejná, protože sedačka tam má jen zanedbatelný vlvi na cenu, ale ten Váš přepočet se bude lišit klidně o řád a přitom to bude pořád stejný vlak se stejnými technickými parametry!
Dopravce dopravuje lidi, proto jej zajímá kolik může nalákat pasažérů na dálkovou cestu.
Když dopravce DB Regio z Mnichova do Norimberku koupil sedačku za 330 tisíc Kč, tak logicky má nižší náklady na jednu jízdenku, než jaké jsou náklady dooravce na jízdenku Brno-Praha vlakem ComfortJet, kde nákupní cena sedačky vychází 4x dráž než v Bavorsku
Takže podle tebe, když ve stejné soupravě zmenším sedačky a vzdálenosti mezi nimi, tak je ta souprava lepší?
Tlusťoch nebo obr si prostě musí koupit víc místenek?
Což…se musí uznat…
Taková tramvaj T3R.P může mít 23 sedaček (Praha), ale taky 35 (Plzeň).
A vagon může taky mít 54 míst (1.tř.), nebo 88 (2.tř.)…
To je jako kdybyste počítal hodnotou auta přepočtenou na sedačku. Kdyby lidé kupovali auta podle této ceny, tak všichni jezdí v Felicii, protože podle tohoto měřítka jsou úplně všechny ostantí auta zbytečně předražené. Jak ale asi chápete, 99,99 % majitelům aut je nějaký přepočet na sedadlo úplě fuk. Stejně je to u vlaků, nikoho cena na sedačku nezajímá, stejně tak nikoho nezájímá přepočet ceny parkovacího domů na parkovací místo, stejně tak nikoho nezajímá cena sýru přepočtená na jeden plátek. Prostě tyto čísla jsou úplně jedno a jeijch vypovídající hodnota je 0, absolutní 0.
Já tedy vídám v Albertu/Bille/Lídlu i v našem pekařství na cenovce, kolik stojí kilo zboží, které se prodává na kusy/balení.
Chocholoušek do akce! Ale fofrem!
Opravdu to už není normální
A jaktože je tedy jiná cena za rohlík a jiná za loupák ? Že by třebas úplně jinej produkt ?
Kdybych chtěl srovnávat rohlíky a loupáky, tak bych uvedl částky za RegioPantery z poslední doby.
Regiopanter 240 sedaček. objednáno 60 ks: částka za sedačku 660 tisíc Kč
Regiopanter 140 sedaček ,objednáno 50 ks:
částka za sedačku 840 tisíc
Moravia Panter s 333 resp. 146 sedačkami, objednáno 37 kusů: částka za sedačku 590 tisíc Kč
Njn, větší soutěž pro víc účastníků , jednodušší výzbroj.
Ale jak už naznačuje PvvS s rohlíkem a loupákem, porovnáváte ji u stejného výrobku. Rohlík a loupák je sice obojí pečivo, a mají i podobný tvar, ale přesto jsou rozdílné, osobně si rohlík do kakaa máčet nechci. Stejně tak NIM-Express a Comfortjet jsou sice oboje vlaky, a oboje jsou ucelené netrakční jednotky, ale NIM je jednotka pro (mezi)regionální dopravu s rychlostí 190 km/h, CJ tlakotěsná jednotka pro dálkovou mezistátní dopravu s max. rychlostí 230 km/h. V CJ mezi ty sedačky rozpočítáváte i bistro, mobilku ETCS, Mirel,… a to mezi 555 sedaček, u NIMu mezi 676. Do Hamburku nebo Budapešti se… Číst vice »
Srovnal jsem ceny všech mě známých dodávek vagonů od fy Škoda s výjimkou finských, které neznám
Tj. každý si může odhadnout jestli je fér cena 580 tisíc Kč za sedačku v push-pull pro Moravskoslezský kraj.
Holt, dvoupatrový vlak…Méně vozů, více sedaček.
Push pull Škoda 13 Ev pro MSK tedy nelze srovnat s push-pull Škoda pro DB Regio, nebo?
Hm, 13EV nejsou tlakotěsný, mají jinou výšku podlahy. Dál má 13EV v řidičáku osazeno ETCS. Takže konstrukčně jsou jen příbuzný a nikoliv stejný. Navíc kontrakt je na podstatně menší počet vozůnež u němců, němci mají navíc většinu vozů v soupravě stejnou.
No jo…letadlo s plochami na bicykly a kočárky jsem ještě neviděl…ale vlaků hromadu…
No je fakt, ze to koupili levněji, než CD a hlavně s ETCS a 5 vozovou soupravou
No, vzhledem ke kusým informacím o hospodaření Škoda Vagonka se jeví, že dost možná citelnou částku dostala DB zpět od Škody ve formě nějaké smluvní pokuty/náhrady škody za zpoždění dodávek
Souprava je šestivozová a ETCS v tom neni.
DB Baureihe 102 nestála 214 milionů, to je cena za ČD 380 + retrofit ETCS.
BR 102 NEMÁ ETCS – a i kdyby měla, nestálo by to stejně jako retrofit do existující lokomotivy – a je, na rozdíl od 380, JEDNOSYSTÉMOVÁ (pouze 15 kV 16,7 Hz vs. 3 systémy u 380).
Jsem si vědom, že BR102 je jednosystémová a je diskutabilní jestli DB za ETCS platila/bude platit.
Jemně si dovolím připomenout, že šlo o sérii 6 kusů pro DB Regio. Zatímco ČD a ŽSSK nakoupila 20 + 2 kusy
380 nestála 214 milionů, stejně jako lístek MHD v Praze nestojí 1500 Kč (což zaplatí blbec, který si nekoupí lístek – stejně jako když jiný blbec svévolně zadrží smluvně dohodnuté platby)
Jenže řada 109 pro Německo žádné ETCS nemá:-)). Jen LZB/PZB.
Jsem přesvědčen, ale nemůžu to dokázat, že DB za kvůli zpoždění dodávek NIM Express dostala zpět od Škody tolik peněz, že to zaplatilo náklady na montáž ETCS, jak do loko, tak do Steurwagen
Vycházím z výroček Škody Transportation, mediálních zpráv a z prezentace pana Talafouse z ŠT na semináři VÚZ k ETCS
Všichni tady jsme přesvědčení, že jsi dement. A dokazuješ to tu trvale.
Proč, prosím? Jakože nikoho nezajímá kolik lidí může odvézt za investované peníze?
Dokonce to řeší nejen dopravci, ale taky spotřebitelé = když kupují auto, tak v některých případech si můžou koupit kapacitnější verzi jako 5dvéřové místo 3dvéřového… nebo 7mi sedačkové místo 5ti… nebo jedničková Octavia jako auto s technikou Golfa a obrovským kufrem navíc
A že si nekoupí Daciu. Ta je v přepočtu na sedačku nejlevnější. A nebo rovnou autobus.. A nikoho nezajímají ty tvoje nesmysly v každé diskusi. Když jsi tak dementní, že to napíšeš kamkoliv, jen aby si se zviditelnil.
Vidíte. A dle zástupců zaměstnanců na železnici chybí peníze na zaměstnance.
https://zdopravy.cz/personalni-situace-strojvudcu-je-podle-jejich-zastupce-kriticka-136333/
No jo, když se jinde nehledí na řádné hospodaření, tak jinde ty peníze chybí. Logické.
Samozřejmě, že ti co mají doma „oslíčku otřes se“, tak ti jsou za vodou. Ale nikoho takového neznám ani osobně, a ani na z médií.
Škoda – das Problem. 😁
Překvapuje to někoho?
Ne…překvapující by bylo, kdyby si je nemohli vynachválit…
Pendl Vídeň – Brno by s tím byl přepychový!
Jako že by Brno a Vídeň vygenerovalo poptávku stejnou jako Mnichov a Norimberk ? Si fandite v té zatáčce ..
A z který zatáčky je Ketchup 1970?
Z Prahe u Kladna?
No přece z té obydlené zatáčky na mezi Havl. Brodem a Vídní…
Je významná tím, že má hned několik návsí, a na jedné z nich slavný pomník zakladatele…
Jde o REGIONÁLNÍ vlak sloužící primárně jako spojnice mezilehlých měst (největším z nich Ingolstadt) s Mnichovem a Norimberkem.
Resp. pokud tedy i jako spojnice mezi těmito dvěma městy, tak pro ty, kteří nechtějí platit za dražší jízdenku v ICE.
A copak by to tahalo z Hohenau ? O moc dál to nezvládne jet.
Nevyhrožuje, nebo to tam skončí… no vlastně spíše Znojmo-rakouské hranice.
O pivo, že za nějaký čas je máme zpátky v Česku 😃
Tady toho moc nenajezděj..
Ale tak do Znojma by taky mohly zvednout kulturu cestování.
Myslím, že porovnání toho, co tam přijede z vnitrozemí a co z Rakouska, hovoří jasně 🙂 🙂 .
Z vnitrozemí tam dojede mj. RS1. Od minulého víkendu o něco častěji než do té doby.
„Jenom“ ta t-246 je docela ostuda. 🙁
Pivo Vám klidně zaplatím i tak, ale do ČR už to radši netahejte. 😃
Že by měli taky problém s ECM a synchronním nájezdem k prohlídkám, jako my s Pantery?
…a ty soupravy, které na NIM expresech jezdily předtím, tj asi lokomotivy 101 a IC vozy v červené barvě DB Regio, jsou už vyřazeny nebo se přesunuly někam do Stuttgartu?
Jojo, jezdí s vectrony na RE Ulm – Wendlingen.
Proč to dočasně nemůžou tahat jiné lokomotivy?
Lebo DB je neflexibilny moloch. A mozno aj preto, ze ziadne lokomotivy navyse nemaju.
Přesně tak. A navíc u nich není žádný morální problém ten vlak prostě odříct. Dá to nejméně práce.
Resp. objednavatelé dopravy jsou tam poměrně tolerantní. Abelio v oblasti Halle by mohlo vyprávět…
Oni v německu obecně málo improvizují. Když něco nefunguje, tak to často odstaví, než to opraví. Když přijedou na montáž a zjisti, že si zapomneli správné nářadí, tak počkají, než budou mít správné, než aby začali dělat s nářadím, se kterým by to asi šlo taky, ale nebylo by to ono. Ve výsledku se to poztivně projevuje a něčem, čemu se říká německá kvalita a pečlivost, na druhou stranu schopnost poradit si improvizovaně je nižší. Existuje teorie, že je to mentální nastavení související s jazykem. Němčina je pravidly striktně svázaný jazyk.
No spíš jazyk je výrazem té nátury, ne?
Možná se tak původně vyvinul, ale dnešní němci toho určitě s těmi původními nemají společného zase tolik, takže příčinou nebo minimálně nějakým vodítkem bude spíš ten jazyk.
Zažil jsem to na vlastní kůži, začínal jsem na údržbě v mlékarně. Stroje byly z německé, švýcarské a rakouské provenience. Servis zarizovali tedy Rakušané Švýcaři a Němci. V záruce ale i později, když to nešlo našimi silami.
A opravdu, než by improvizoval, zůstal Günter raději o den déle v hotelu a ještě mu do 24 hodin přivezli součástku.
Když kolega zaimprovizoval ( výroba by stála ) tak na to čuměl jako puk, ale neudělal by to. Nicméně kvitoval s povděkem, že stroj běží.
Souhlasím s gramatických možnostmi přirovnání v myšlení.
Jawohl. Aber gar falsch… Neben des Hochdeutsch gibts so viele Dialekte ohne Regel, dass z. B. der Schweizer gar nicht den Bayern versteht…
S tím Švýcarem je to naopak. Schwitzerdütsch je pro Němce dost oříšek a reportáže nebo dokumenty, kde vystupují Švýcaři, jsou často opatřeny titulky (pokud se teda ti Švýcaři zrovna nenamáhají mluvit Hochdeutsch).
Přesně, někdy si říkám, že ideál je někde mezi. Neustále improvizování, které ukazuje SŽ třeba v Praze na hln, kde prostě nejsou peróny vyhlašovány více než pár minut před odjezdem po „improvizované“ řízení při výlukách typu „nějak to protlačit (bez ohledu na zpoždění)“. Na druhou stranu vlak většinou jede i když se najde problém, třebaže pozdě nebo náhradní souprava. Němci vlak prostě nevypraví a sdělí to klidně pár minut před odjezdem, včetně ICE, což opravdu „potěší“ a je toho u DB hodně každý den. Na druhou stranu pořád mají systém, ale už dost rozvrzaný, německé železnice už bohužel nejsou etalon… Číst vice »
Ono jezdit na čas někde, kde nejezdí jinak skoro nic, a obraty jsou několik hodin, není až takové umění.
Tak nějak…když bude z Prahy do Kolína jezdit denně jen 52 párů dálkoviny, tak budou jezdit i přesněji…
Vlaky mohou jezdit i při této hustotě provozu naprosto přesně a pár zemí to umí. Stačí se držet té čáry v grafikonu (která musí zahrnovat i výlukové verze). jak je to jednou rozhrkané, tak to přesně jezdit ani nemůže, protože to nejde „uimprovizovat“ a pořád něco něčemu zavází.
To vyprávějte na Slovensku. 😉 Skoro nic jezdí neustále zpožděné…
Tím striktním svázáním myslíte náhodně rozeseté derdiedas? Nebo pravidla a pravidla o výjimkách z pravidel? (Nejdřív se učíme slovosled, pak slovosled ve vedlejší větě a pak porušování slovosledu ve vedlejší větě.) Některá pravidla snad nikdo nikdy nepoužil: když by ve vedlejší větě bylo 2x werden vedle sebe, tak se mění slovosled – třeba.
Takový jazyk by se hodil Italům.
Nevím jestli je to kompatibilní. Tedy jestli souprava jiné lokomotivě „rozumí“. To by možná věděl někdo znalejší zde v diskuzi?
Protože Němci mají k mimořádným událostem velice nepříjemný vztah. Oni by zkrátka potřebovali, aby každá mimořádná událost dala o sobě 14 dní předem zprávu, aby bylo možno vyvinout a vypapírovat příslušná opatření…
Das ist aber überrashung. Pritom bych si tak přál aby se to povedlo, ale dopadlo to jako vždycky