DB prodává zánovní jednotky KISS pro dálkovou dopravu, mluví se o návratu do Rakouska
Jednotky na výkonech mezi Saskem a Baltem nahradí kapacitnější soupravy Twindexx.
Po zhruba pěti letech se Deutsche Bahn odhodlala k prodeji celkem 17 dvoupodlažních jednotek Stadler KISS, které aktuálně nasazuje hlavně na dálkové vlaky mezi Saskem a pobřežím Baltu.
Jednotky německé státní dráhy koupily jen pár let staré od rakouského soukromého dopravce Westbahn. Nyní by se mohly do Rakouska opět vrátit, ale jezdit by měly v barvách státních drah ÖBB.
Potvrzeno: DB koupila od Westbahnu dvoupodlažní vlaky, nasadí je k Baltu
O možnosti odkupu jednotek informovala DB na svém portálu, kde nabízí použitá vozidla. Jde o osm šestivozových a 9 čtyřvozových jednotek s maximální rychlostí 200 km/h. Aktuálně jsou nasazovány na spoje IC17 mezi Drážďany (někdy až z Chemnitz) přes Berlín do Warnemünde. Jezdí také na spojích IC ze Stuttgartu do Curychu.
Firma je v roce 2019 pořídila v reakci na nedostatek vozidel. Dodávka nových souprav Twindexx (označovaných nyní jako IC2) měla zpoždění několik let. Nyní má ale DB již k dispozici všech 70 objednaných souprav a KISSy tak nepotřebuje. IC2 mají také výrazně vyšší kapacitu.
Odprodej dává logiku i z jiných důvodů: 17 jednotek tvoří velmi miniaturní flotilu v rámci skupiny DB, kterou není příliš efektivní držet. Na údržbu musí jednotky jezdit do Vídně, což prodražuje jejich provoz.
V oboru se nejvíce mluví o odprodeji rakouským drahám ÖBB. Server Lok Report upozornil na nedávné oznámení o poptávce ÖBB na pořízení jednotek, jejichž parametry odpovídají právě odprodávaným vozidlům. Jednotky jsou schváleny pro provoz i v Rakousku, kde dříve jezdily. ÖBB mají současně objednáno 126 nových jednotek KISS, jde ale již o další generaci. Rakouský dopravce bojuje s nedostatkem kapacity, cestujících na železnici přibylo se zavedením paušální jízdenky KlimaTicket.