DB prodává zánovní jednotky KISS pro dálkovou dopravu, mluví se o návratu do Rakouska
Jednotka Stadler Kiss pro vlaky IC Stuttgart - Curych. Foto: Deutsche Bahn

Jednotky na výkonech mezi Saskem a Baltem nahradí kapacitnější soupravy Twindexx.
Že prodávají Stadlery je fajn, ale že prodávají 9 Lintů už fajn není – ty už měli koupit k nám jako novější náhradu daleko starších motoráků.
jak víte, že jich je 9? podle jejich webu cena ani kusy zjistit nelze
Jedna věc je, že jsou Linty na prodej, druhá, zda se ČD vyplatí je koupit, upravit pro zdejší podmínky a mít další řadu strojů v pár kusech a řešit k nim servis.
Prosím o toleranci, jsem lajk. Proč to nemůže koupit někdo z ČR? Děkuji.
Může to koupit někdo v ČR, ale aby mohly jezdit, musely by se předělávat z 15 kV na naše napájecí systémy, doplnit státní zabazpečovač a nechat schválit.
Neboli asi tak polovina nákladů jako na fungl nové jednotky…
Kdyby se upravily, v Česku by udělaly ještě velkou parádu…
Arriva je využije na ex do Chebu a Klatov. Takze malá domů.
Tak malý řádek a tolik chyb.
1) Arriva nepatří DB. O nějaké malé domů nemůže být řeč.
2) Na Klatovy nejezdí Ex.
3) Na Klatovy a Cheb byly požadované nové jednotky, což tyhle nejsou.
…
No jo, ale jak v CZ nevyužitelná max rychlost 200 navyšuje cenu takových jednotek oproti jednotkám na 160? Jezdí to i Wien – Rostock .
V ČR je/bude požadovaná rychlost min. 200 km/h pro většinu vlaků dálkové dopravy. Kvůli stavbám s očekávaným dokončením v rámci životnosti těch vlaků to bude většinou nutnost, aby vůbec šly provozovat.
Upravit na 3kV/25kV a hurá s nimi na to Slovensko. Tam chtějí celé 4 kusy 🙂
Těch 25 kV by dodělat celkem šlo, trafo je menší naž pro 15 kV, trochu poladit vstupní pulsní usměrňovače…
3 kV je problém téměř neřešitelný, ss meziobvod se navrhuje optimálně do 1 kV. To by vyžadovalo vyházet veškerou silovinu vč. trakčních motorů.
Tak do Žiliny to brzo na 25kV dojede 🙂
Možno budúci rok, ak nevznikne nejaký ďalší odklad…..
ZSSK chce 2 ted a 2 na opci (kdyz by se ji usli znova nekdy nejake dalsi drobky z Eurofondu 😁) na 25 kV (3 kV se nespomina).
3kV netřeba. V článku se psalo, že požadované jednotky pro ZSSK „Mají být jednosystémové a vybaveny ETCS“ 😉
na Slovensku 3Kv končí.. a předělávat něco je zadarmo?
Na Slovensku 3 kV končí už 15 let a zatím toho přepli méně než SŽ.
Ale taky toho mají méně než SŽ. Kolik je to poměrově? 🙂
To není v žádném rozporu s tím, že to na Slovensku končí. 😀
3kV na Slovensku zdaleka nekončí a navíc se rozšiřuje o další 2 tratě.
Celkem příjemná souprava a vleze se do ní obrovské množství lidí. Loni jsem vyzkoušel na trase Berlín Drážďany v jeden pátek odpoledne, když DB odřekly Berlinery a poslaly cestující do těchto rychlíků.
Ta obrovská kapacita je relativní, čtyřvozový KISS z Drážďan do Berlína může být málo. Loni mi v Berlíně ujel Berliner a jeli jsme tímto, s jízdenkou 1. třídy jsem část cesty seděl na schodech a byl jsem rád. Je na tom aspoň vidět, jak tam počet cestujících roste, linka v celé trase z Drážďan do Warnemünde vznikla nově, nic to nenahradilo. A to platí ostatně i pro linku z Drážďan do Kolína nad Rýnem, kde už jezdí ty Twindexxy. S těmi se dá kapacita lépe navyšovat, ale pro cestujícího je ten KISS určitě pohodlnější.
Souhlas, že čtyřvozový je málo. O šestivozovce se už uvažovat dá, možnost jezdit se čtyřvozovkou zdvojeně je zajímavá. Ale mají dobrý důvod prodat.
Na naše mikrokapacity na trati Praha – Ostrava by to byla bomba. A je jedno, jestli by to jezdilo pod modrou, žlutou nebo černooranžovou barvou.
A zvládnou vůbec naše napájení?
WestBahn ani DB urcite nemeli duvod zadat instalaci jineho systemu nez 15 kV.
Vi nekdo aspon odhadnou cenu mozne instalace 25 kV nebo i 3 kV?
Pro ZSSK by to bylo mozna velke sousto (pri dobre cene mozna ne), ale mela by dalsi vozidla overeneho typu.
ZSSK prave vypsala tendr na vice-mene stejne 2 soupravy s opci na dalsi 2, tudiz by ji to sedlo, tedy (mozna) az na to mnozstvi.
Slovensko nie, my ideme kupovať ďalšie dva kusy KISSOV na 160km/h, aby sa úplne vymenili klasické súpravy na trati BA – ZA….
Veď a o čom je tento článok? (akurát ich ponúkajú 17 ks a s 15 kV).
Asi to budú tie Kissy, ale oficiálne je to tender.😁
Ale môžu ísť z Petržalky do nemeckej Európy 😀
SAMOZŘEJMĚ ŽE TENTO OJETÝ TYP NE. MUSEL BY SE OBJEDNAT NOVÝ S POŽADOVANÝM NAPÁJENÍM
Blbne vám CapsLock, vyměňte si klávesnici. Ale jinak máte pravdu.
Přesně teď jsem chtěl napsat, že to chci tady!!!!!
Nepomohly by jednotky v PID dopravě po jejich úpravě na 3kV SS a instalaci ETCS, když jsou k mání?
Nejsou k mání, koupí je OeBB.
„Nyní by se mohly do Rakouska“ – prodej neni zatim uzavren.
po úpravě na 3kV? … to fakt nechceš řešit
To je takové to české kutilství: všechno si vylepšovat a upravovat. Pak to taky podle toho vypadá.
Na stejnosměr už určitě teprve ne, nejdražší úprava (na 25kV by úprava byla jednodušší) a nemá to už žádnou budoucnost…
Divím se, že o takové jednotky neprojevil zájem někdo z českých dopravců.
Zájemce by se dost možná našel, ale přemýšlím, kde by u nás vykřesal napájecí soustavu 15 kV 16,7 Hz.
Že Znojma na hranice s Rakouskem.
To ano ale kolik by se jich tam uživilo?
0,02 jednotky?
Se zálohou 0,03 🙂
Třeba proto, že jsou vybaveny jen na 15 kV?
Btw. Jednotky už jsou prodány ÖBB
https://www.railjournal.com/fleet/obb-purchases-second-hand-kiss-emus/
Nejsou prodány, to je jen alternativní svět webu, na který odkazujete
„pravděpodobně bude uzavřen toto jaro“ tomu bych neříkal „už jsou prodány“…
A já se divím, že tu takovou hovadinu někdo napíše.
kdyby to umělo stejnosměr a naši střidavinu tak by to asi někdo i bral, takhle by se musel dotat stejnosměrný system na upravit ten stávajicí střídavy na ten náš
Pod 25 kV by se neuživil?
Muselo by se to vymyslet hodně kreativně, aby se těch 17 kusů uplatnilo. Něco na R Plzeň – ČB, něco na Sp ČB – Jindřichův Hradec, Brno – Hodonín, a ČB – Linz. Ale jejich konfigurace je asi zbytečně moc „dálková“.
A proč by je dopravce kupoval, když stačí to, co tam jezdí teď? Chce to po něm někdo? Objedná to někdo? A zaplatí mu to někdo?
Samozřejmě je to nesmysl, odpovídal jsem na dotaz, kde vůbec by se takové „dálkové“ jednotky na 25 kV vůbec daly uplatnit.
Ledaže by s nimi chtěl jezdit někde v D/A/CH…
Bratislava Petržalka – D/A/CH 😀
Můžou s tím jezdit po Rakousku. Z Petržalky do Znojma 😂
Zajímavější by bylo kdyby si je v rámci expanze koupil zpět Weshbahn
Jak to vůbec vypadá s těmi jejich čínskými vlaky? Hrozně dlouho o nich nebylo slyšet.
Jeden by měl být ve Velimi.
Teď jsem našel, že ve Velimi byl jeden už v létě 2022 🙂
myslím že to s nimi vypadá podobně jako nedávno ještě s jednotkami Sirius – ale plus to že Westbahn si je chtěl jen pronajmout a to se možná už ani číňanům tolik nelibí (stavět zbrusu novou jednotku jen pro pár kusů (myslím že maximálně tři) a ani je neprodat. Na tom je vidět i jedna věc, kdyby chtěli číňani tolik prodávat do EU, tak se víc snaží vše vyřídit rychleji a ne že jim vlak několik let stojí venku a činnost kolem něho žádná. Jasně, EU se brání čínské expanzi ale oni ty vlaky v zásadě asi nejsou technicky špatný,… Číst vice »
Velký problém je i poctivost v papírování. Pochopit, že razítko není na prodej za pár korun a že na falšování dokumentů může být i někdo háklivý, protože ne všechno se tady dá zařídit po soudružsku je pro ně docela problém.
Stojí počmárané v Penzingu.
Táto jednotka je taktiež nasadzovaná na výkony vlakov IC Schönbrunn zo Stuttgartu do Viedne (IC 461 a IC 460) v šesťvozovej verzií a IC Wienerwald z Warnemünde do Viedne (IC 494 a IC 495) v štvorvozovej verzií. Len tak pre zaujímavosť.
Tyhle spoje slouží k timu, aby nejela souprava prázdná na údržbu do Vídně
Ty spojení do Vídně jezdí jen proto, aby se jednotky dostali na údržbu ve Vídni. DB na to prodává jízdenky, aby to nejelo zbytečně prázdné, ale vzhledem k časové poloze těch spojů to musí prodávat dost pod cenou denních spojů, aby tím vůbec někdo jel. Lze předpokládat po prodeji těch jednotek tyto spoje zaniknou, protože se to nevyplatí provozovat.
Je mi to jasné. Ja osobne som tento spoj niekoľko krát využil. Cena zo/do Stuttgartu je v predstihu pod 40 eur a pohodlne sa dá stihnúť prestup na TGV. Za mňa super lacný nepohodlný spoj 😄.
Cože? Ono je něco v železničním ráji Německu či Rakousku nepohodlné??? :-)))
Dobra sit i vozidla, ale zpozdeni hooooodne.
No jo, keď v tom má človek stráviť celú noc nie je to zrovna výhra. Aj ten úložný priestor je dosť obmedzený. Ale to asi u každnej dvojpodlažnej jednotky. Ale za tú cenu sa fakt nejdem sťažovať 😄
Kiss fakt nie je určený na nočné spoje.
Asi se budete divit, několikrát jsem s tím spojem jel ráno z Norimberku směrem na Vídeň a ten vlak jezdí docela slušně zaplněný, po cestě cestujících ještě přibývá. V Německu si to taky našlo sví uživatele… byla by obrovská škoda kdyby se to spojení bez náhrady zrušilo
Lidi v tom jezdí, ale za jakou cenu? To, že je vlak slušně zaplněný, ještě nemusí znamenat, že není ztrátový. Navíc z Norimberka to jede v šest ráno, to už je (skoro) lidská doba. Ta noční část přes východní Německo bude vypadat trochu jinak.
Jízdenky jsou levnější, ale i náklady/sedadlo by měly být úplně někde jinde než u soupravy ICE-T