DB pomohly další rychlovlaky k rekordu, včas jely jen tři čtvrtiny vlaků.
Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.
Sázka na další expanzi do vysokorychlostních vlaků se Deutsche Bahn vyplatila. Státní dopravce ohlásil rekordní počet cestujících za loňský rok
No nevim,ale 90% vcasnych spoju u CD psal asi ortodoxni fanousek 😀 Za me je to spis presne naopak. 10minut zpozdeni zadna mira a pul hodiny uz pomalu standard. Navic to, jak se CD vyhyba vsemozne kompenzaci zpozdeni je kapitola sama pro sebe.
Kudy jezdíte?
Žel metody počítání asi neumí rozdělit zpoždění na prvotní a následné, kdy se přenáší na další vlaky. Zpoždění má milion příčin, od špatného stavu vozového parku , přes – jak už bylo psáno – sebevrahy, živelné pohromy. Zbývá mi jen otázka pro všechny: Kolikrát jste dorazil dodělal, odevzdal včas? Myslím tím i cestu na kole, pěšky, práci v kanceláři a na stavbě, ve škole, myslím formuláře atd. Přijde mi , že s rozšířeností mobilů smsky typu „promiň přijdu později “ se stali snad nejčastější. V koloně na JIžní spojce je typický obraz auta dojížděšjícího kolonu a už smskujícího , snad… Číst vice »
Šance, že páteční rychlík z Plzně do Českých Budějovic přijede o 25 minut opožděn, je dle mého dlouhodobého sledování rovných 75% ! A to už je slušný 🙂
Říká vám něco zvýšená frekvence cestujících spolu s čekáním na přípojené vlaky?
Bylo by zajímavé i u nás rozdělit počty cestujících na železnici na dálkové, regionální a případně příměstské, stoprocentně přesné by to být nemohlo,ale přeci..
Je ovšem otázkou, jak to dělit třeba u rychlíků, které slouží někde spíše místní a jinde zase spíše dálkové dopravě, případně oběma. A co z jednotlivých výsledků bez dalších parametrů vyvodit.
Citovat zrovna pana Petrovskeho a nazvat ho pouze cestujicim muze fakt asi jen pan Sura. Ales Petrovsky je clovek, co pracoval mnoho let jen pro Regiojet. Dokonce to byl on, kdo fotil stewardy ve vlacich a pak rozhodoval o strhavani jejich osobnich ohodnoceni. Stejne jako novacky cvicil a s panem Ondrujem a majitelem Jancurou byl ve vedeni Regiojetu. Na CD posila uz ROKY mnoho stiznosti a vylozene to uz prehani. Ze je to od nemecke strany spatne, to uz se vi dlouho. Ale aby se navazel do vlakvedoucich s tim, ze mu nenabidli kompenzace, to me bohuzel od nej vubec… Číst vice »
Je něco ve vyjádřen pana Petrovského nepravdivého? Pokud ne, tak nerozumím, co řešíte. Pokud se zákazník domáhá toho, co si koupil, je to špatně?
Dobrý den. (Taková menší „technická“:) Mám takový „pocit“, že v diskuzi občas přeskočí komentáře mezi články, toto je podruhé, co mi to tak přijde. Ale možná se „jen seknul“ autor komentáře(?).
Jde pouze o chybu autora komentáře. Kdybyste se něco podobného stalo, dejte vědět. js
Jirko, máte to nějaké popletené. Pro ČD jsem pracoval cca 2,5 roku jako vlakvedoucí a rozhodně jsem se nerozcházel tehdá ve zlém, ale ze zdravotních důvodů. U Regiojetu jsem pracoval cca rok na HPP (tudíž ne „mnoho let“). Zajímalo by mě, zdali máte přehled kolik jsem poslal stížností a kolik pochval na ČD za minulý rok, možná by vás překvapilo, kolik jich bylo. A ano, jsem zvyklý si stěžovat, když za své peníze nedostanu odpovídající službu. Takže pište fakta, a ne vaše domněnky a to, co jste někde slyšel od zhrzených kolegů nebo to, co jste si vybájil.
-25%… https://www.epravo.cz/top/clanky/ztrata-radosti-z-dovolene-pokoje-s-vyhledem-na-more-frankfurtska-tabulka-102049.html
Pane Petrovsky, ja pracovala u Regiojetu dva roky, celou dobu jste pro ne neco delal. To, jestli na HPP ci pozdeji na DPP, to nemohu vedet, ale neuvadite pravdu. A ze jste nas jako personal fotil a pk nam.strhaval penize, to neni vymysl. Takze nelzete aspon.
Přesnost dálkových vlaků DB 74% vs. ČD 90%? S DB mám jen pár zkušeností, ale vsadil bych se, že je to určitě rozdílnou metodikou, kdy DB berou za zpoždění všechno nad 1 minutu, kdežto u ČD je asi bráno zpoždění až po „akademické čtvrthodince“ 😀
České dráhy považují vlak za zpožděný, pokud jede o 5:00 (5 minut a 0 sekund, 4:59 je tedy ještě přesně) a více zpožděn. Deutsche Bahn považují vlak za zpožděný, pokud jede o 6:00 (6 min a 0 sekund) a více zpožděn. To znamená, že vlak, který má zpoždění například 5 min a 30 sekund je Českými drahami považován za zpožděný, Deutsche Bahn by ho však ještě považovala za jedoucí na čas.
Myslím, že ČD berou zpoždění už od 5 minut, ale určitě mám podobný názor a chtělo by to nějak porovnat podle délky zpoždění. Třeba mají 75% zpoždění okolo 5 minut a ČD 5% zpoždění přes 20 minut. S DB si už dlouho na nějaké výrazné zpoždění nepamatuji, u ČD mám zkušenost zrovna z pátku, kdy se nějak nerozjel liberecký rychlík v Semilech, protože prý neměli vodu v chlazení … no tak to alespoň oznamují cestujícím.
Daniel Mach: To je to, o čem mluvím. Ty německé vlaky prostě mívají zpoždění 2 minuty, takovou mám i já zkušenost, ale ty české mají zpoždění 40 minut, hodinu. A to mi věřte, jezdíval jsem každé ráno přes brněnské nádraží a obden tam prostě ranní vlak na Prahu přijel o hodinu později.
Já zas mám přesně opačné zkušenosti. V Německu ze Stuttgartu přes Würzburg jsem kvůli půlohodinovému zpoždění nestihl přestup a další spoj za necelou hodinu “z technických důvodů” úplně zrušili. Z dalších pěti jízd mezi Würzburgem a Pasovem byl jen jeden včas, ostatní čtyři jízdy mezi 0,5 – 1,5 hod. zpoždění. Takže pro mne je zkušenost s ČD lepší než s DB. DB má tyto základní problémy – opravy a rekonstrukce tratě za provozu, extrémně dlouhé spoje (oproti ČD) a lhaní si do vlastní kapsy, že dosažitelné časy bez rezervy jsou vždy dodržitelné… Ale pocitově z dalších jízd na jiných relacích… Číst vice »
Proc lzete?
Samozřejmě, že jste napsal hloupost, o tom žádná. Příčiny zpoždění budou u ČD i DB obvykle stejné. Záměrně píšu obvykle. Porucha vozidla, překážka na trati, provozní důvody, sebevražda, počasí a desítky a desítky jiných vlivů, které bohužel k železnici patří. Nebo si myslíte, že když se DB porouchá lokomotiva, opraví ji do pěti minut? Nebo když na trať po vichřici popadají stromy, odklidí je Němci za pět minut? Nebo když se například přižene tornádo, dokáží jej Němci odehnat za pět minut? Příkladem budiž spojení Německo – Děčín – Praha. Tam opravdu vlak do Děčína přijede z Německa ze 3/4 obvykle… Číst vice »
Nevím, jestli reagujete na to, co jsem napsal já. Jen jsem psal, že by mě zajímalo, kolik z těch zpoždění je krátkých okolo 5 nebo 10 minut, a kolik ji je delších. To, že sem lidé píší domněnky, to pro mě není informace, a ani váš příspěvek není ničím jiným, než domněnkou. S tím vlakem jsem to psal jako osobní zkušenost s poměrně dlouhým zpožděním u ČD. Toť vše.
S db si nepamatujete vetsi zpozdeni?
Podivejte se nekdy do poruri nebo okoli frankfurtu.
Zejmena v poruri uz je dva roky doslova otresna situace a vlaky si tam jezdi jak chteji.
V okoli frankfurtu totez
Já čekal v pátek na zpožděný osobák od Frýdlantu, přijel poškozený Stadler a poškozený sníženou rychlostí opět vyrazil směr Černousy. Nebylo ho prý za co vyměnit, tak jezdil celé odpoledne a zpoždění narůstalo a rušily se návaznosti + se to přenášelo na protijedoucí vlak. Ale u ČD prostě pohodička.
Rozhodně bych nesouhlasil s tím, že těch 74% neodpovídá. Právě jsem se podíval na „zugradar“ východního Německa a spočítal jsem POUZE všechny ICE a IC/EC + jejich zpoždění (kdybych měl počítat všechny vlaky, tak to počítám ještě v neděli večer). Na radaru bylo celkem 32 vlaků kategorie ICE, IC/EC (většinou spoje ČD). Z toho: 23 vlaků jelo včas či s náskokem 2 vlaky jely se zpožděním 1-5 minut 7 vlaků jelo se zpožděním více jak 6 minut ( 3 vlaky do 25 minut, zbytek do 15 minut) Ve finále, pokud to převedeme na procenta, tak doopravdy dostaneme nějakých těch 76-77… Číst vice »
Neporovnávají se „jabka a jabkama“ – u ČD bude mít dálková doprava alá DB (tedy jen SC, EC, IC, RJ a Ex) horší čísla než průměrných 90%…
To si nemyslím. Jezdím trasu Ostrava-Praha a občas Brno-Praha nebo Praha-ČB a u SC jsem nejhorší zpoždění za poslední cca 2 roky zažil 15 minut, zpravidla dojedu do cíle dříve. U IC jsem nejhorší zažil 30 minut. Nejhorší zkušenosti mám s Ex Ostrava-Praha, kde jsem zažil i hodinu. S Leo nejezdím a s RegioJetem jsem před těmi dvěma lety jezdit přestal, tak nemohu hodnotit.
U těchto tras budou % snižovat zejména výluky, sebevrazi a špičkové časy, při běžné situaci to bude ok… Ale obecně je to podle mě horší s mezinárodní dopravou (např. z Mnichova či Varšavy) a jednokolejkami (Marianky, Domažlice, Nezamyslice…). Celkové % bude podle mě výrazně pod regionální dopravou (Os, Sp a kratší R), ale na německých nízkých číslech zas dálkovka asi nebude…
To je otázkou zda se jim to vyplatí. Co na to lowcostáci typu flixbus s klasickými soupravami, ale na dobré ifrastruktuře.
Ziskovost 4,5 % o tom si čd může nechat zdát.