DB otevřela nové depo na údržbu rychlovlaků, v Lužici najde práci až 1 200 lidí
Nové servisní zázemí pro údržbu jednotek ICE 4 v Cottbusu. Foto: Deutsche Bahn
Do nového centra míří rekvalifikovaní pracovníci z končících uhelných elektráren.
Jsem zvědavý jestli se někdy v ČR dočkáme toho, že vyvazovací oprava se stihne za dva týdny a vozidlo nepůjde zpátky na garanci. Dnes je to několik měsíců a běžně se vrací na garanci.
No Jo jenže v ČR není nikdo, kdo by spočítal, ze vlak půl roku mimo x 7 jednotek = o jednu jednotku potřebujeme více, než kdyby byla v servisu max 14 dni v roce . Asi jen LEO toto takto dela…
„Část nových zaměstnanců depa jsou pracovníci z energetické společnosti LEAG, která v regionu provozuje dosluhující uhelné elektrárny.“
Klasické politické pohádky pro voliče. Četl jsem originální článek, který se jinak hemží čísly, ale KOLIK těch bývalých zaměstnanců dolů bude v tom depu pracovat není nikde zmíněno.
Z těch 1200 to klidně může být dvacet lidí, ale všichni se budou plácat po zádech, jak úspěšně „restrukturalizují“….
Nebo to může být 500, třeba.
Hlavně ale v regionu *vznikne* 1200 pracovních míst, která někdo zaplní. Převážně místní, čímž uvolní svá stávající místa, na která můžou nastoupit ti z dolů, jenž by jinak nastoupili na pracák protože není práce.
Počkal bych si nějakou dobu po zavření těch uhelných elektráren, jak se změní nezaměstnanost. To je asi nejlepší ukazatel než odhady „přešlo tam 20 nebo 500 lidí?“.
Ale to vše jsou jen vaše myšlenkové konstrukce. Mne pohádky nezajímají, ja chci vidět čísla.
Jsem ze sev. Moravy, pamatuji zavíraní dolů, Vítkovic, Válcoven plechů a firem na ně napojených. Osobně jsem znal desítky lidí, kteří přišli o práci.
Ale ani jeden z nich, ještě jednou ani jeden z nich, nenašel práci ve firmách, které tady potom přišly jako nějaká kompenzace se státní podporou. Můj soused, skoro šedesátiletý chlap celý život zvyklý makat, se po půl roce na pracáku zastřelil.
Proto těm kecům nevěřím, protože kdyby ty čísla byly relevantní, tak by je zveřejnili.
Což ostatně nikdo teď vědět nemůže, že.
Nemáte pravdu, naučte se číst.
V článku je napsáno „jsou“, tj.kolik je jich tam nyní se ví naprosto přesně.
OK, z těch 450 by se to vědět mohlo, z cílových „až 1200“ zatím ne.
V tom německém článku je ale napsáno, že polovina z toho cílového počtu 1200 budou lidé ze střední školy, která už funguje v rámci těch současných dílen.
Takže představu, kolik bude těch „horníků“ už prostě musí mít.
A co jinak by tam melo byt? Diky uhelny elektrarne tam budou koleje a vlecky, lidi z obsluhy budou umet kde co a na ten vlak se jeste vyskoli, pokud nebudou chtit jit v 50 do duchodu a nekam pryc.
Mit v misto elektrany zeleznicni servis centrum je dobre reseni.
Není to „místo elektrárny“, jedná se o dvě nové dlouhé haly v areálu stávajících dílen AW Cottbus, poblíž tamního hlavního nádraží.
To je ale nesmysl! V Německu je nedostatek kvalifikované pracovní síly. Odkud se má vzít těch 1200 zaměstnanců? Samozřejmě z těžebního průmyslu a ze zavřených elektráren.
v Chotěbuzi je jedno z posledních lokomotivních dep typu točna, s paprsky. Pokud se zruší i toto, tak se část lidí přesune do těchto nových hal.
Umístit takovou halu do Ostravy by mohlo být řešení pro krach Liberty a zároveň vyřešit problémy s opravárenstvím zbavením se závislosti na neschopných zprivatizovaných Žoskách.
Není tam už Škodovka? Jinak veliké depo je v Bohumíně.
V Bohumíně mají depo ČD a v Ostravě Cargo a obě určitě uvítají elektrikáře a elektroniky.
Copak uvítání, ale jestli je taky zaplatí…
A co takhle Vagonka Studénka.
Je zajímavé, že v Německu a ve Francii, jsou s privatizací drah velice opatrní a jde to tam s kvalitou nahoru, u nás se pokud možno vše privatizuje, ale kvalita jde dolů. Německé dráhy se snaží být hodně soběstačné, na rozdíl od nás.
Někdo jde privatizovat ČD? Povídej a přeháněj.
A ty jsi někdy byl ve Francii a jezdil jsi tam vlakem, jo?
U nás kraje soutěží vlaky na IDS primárně na nejnižší cenu v otevřené soutěži, stát s rychlíkovými linkami postupuje stejně. A často vyhrává soukromník (so far no problem) a kvalita jde dolů (což už je to špatné).
Děje se něco takového ve Francii, Německu, Rakousku či třeba Švýcarsku..? (ve Švýcarsku mají řadu regionálníh drah, ale stabilnícha afaik skoro vždy aspoň zčásti vlastněných státem).
Soukromý dopravce může být fajn, může být lepší než státní – ale u nás jsme přešli spíš do opačného extrému. Který je málokde k vidění.
V Německu se regionální výkony soutěží. Ve Francii s tím začínají.
To je diskuse jak s dětmi. Bavíme se o privatizaci, nebo o soutěžích?
Pokud po novu o soutěžích, proč se má soutěžit všechno, ale dráha se soutěžit nemá? Je na to nějaká ekonomická teorie, že to tak je lepší pro spotřebitele?
Ve Středočeském kraji se například nesoutěžilo nikdy nic a kromě Elefantů je to tady katastrofa a totální skanzen.
To mi řekni JEDINOU linku kde vyhrál „soukromník“ a kvalita šla dolů.
R8? R23?
Kdo si pamatuje co tam jezdilo předtím, tak řekne že kvalita je nastejno, nebo nepatrně lepší.
Jediná linka kde šla kvalita dolů jsou R do Budějovic.
Ani náhodou. Pokrok sice zanedbatelný ale oproti tomu hnusu co tam jezdil to horší rozhodně není.
R23
Volání po privatizaci ČD jsem zde četl několikrát, když už jsme u toho.
Volání na diskuzi. V reálu je to vyloučené – kdo a proč by tento podnik koupil?
To je spíš vlhký sen o vysvobození stran zaměstnanců ČD nejspíš k DB ačkoli ti na to měli ARR. Jediná soukromá firma která by se mohla zabývat koupí ČD ve stávajícím stavu by mohla být developerská toužící po pozemcích či budovách, případně kovošrot.
Kdokoliv kdo na něj má peníze, hned jak bude provedena personální restrukturalizace. Zpravidla jsou zájemci o koupi takových firem investiční fondy. Jednoduché.
Ovšem jednoduché není provedení té restrukturalizace.
Kvalitou čeho? Spojení podle jízdního řádu, neodříkání spojů z technických důvodů anebo jen z hlediska moderních, nových vozidel?
Německá dráha je soběstačná historicky, nejen v opravách vozů, ale např. i ve vlastní výrobě el. energie. Na rozdl od ČSD/ ČD má výhodu, že kromě vstřebání DR, neprošla podstanými společenskými zvraty, kdy se vše staré an blok zrušilo, jako špatné (občas i bez náhrady), pak se delší chvíli koukalo jak jojo, a následně se usoudilo, že se s tím bude muset něco dělat. Ted je už dokonce definovaná i vcelku reálná představa toho, co by se chtělo a mělo dělat, ale scházejí prašule na realizaci, hoodně prašulí. Např. ÖBB mají taky silnou vlastní opravárenskou základnu a do privátní sfěry… Číst vice »
„neprošla podstanými společenskými zvraty“
Rozdělení Německa a o tom vám určitě řekli. Co vám neřekli, že Hitler zavedl železniční povinnost a systém odměn rozmetal na kusy, nově byly tabulkové platy. O zásobování Buchenwaldu potravinami se toho moc neví, ale vázlo, jinak by tam lidi neumírali hlady.
Ono totiž vázlo i zásobování uhlím. Vlak s uhlím si zrekvírovala armáda, to uhlí pak chybělo ve fabrice a mohli za to židi, kteří to uhlí určítě ukradli.
Vážený pane Kocurku, když jsem psal o tom, že DB, na rozdíl od ČSD/ ČD, neprošla podstanými společenskými zvraty, uvažoval jsem období zhruba posledních 50 let a je pouze mojí chybou, že jsem toto období v příspěvku nespecifikoval. Tím, že jste zabrousil hluboko až do období 2. sv. války, jste mi připomněl, že: a) budu muset své myšlenky formulovat dokonaleji, abych vás ušetřil vymýšlení až tak originálních komentářů, nebo b) budu své myšlenky psát ještě stručněji, abych vám poskytl možnost se zde náležitě projevit nějakou další velmi nápaditou replikou, kterou alespoň částečně vyplníte „díru na zdejším trhu“, po umlklém panu… Číst vice »
Z Cottbusu jezdí třemi směry ODEG. Jen dalšími třemi směry jezí DB.
Asi tam v rozhodující chvíli kolem přelomu tisíciletí holt neměli 90% vozidel ze 60. až 90. let (a to ještě „promíjím“ třeba ř. 830/1), z nichž 75% bylo zastaralých už v době svého vzniku, a udržovaných dlouhodobě ve stavu natolik nechutném, že prostě existovala veřejná poptávka „s tím něco okamžitě udělat, horší to nebude“.
Tohle jsou „moji“ Němci… Finger hoch!
Zatím tři nachápaví..:-)
Krásná ukázka regionální politiky v praxi. Když se chce, řídí se jí i jiné resorty. Zato u nás se všechna nová veřejná zařízení prdnou do Prahy a ještě se tam přemístí ty zbytky lépe placených pozic ve veřejném sektoru, které zůstaly v regionech.
Můžete byt konkrétní? Nemám pocit, že by se do Prahy stahovala opravárenská základna / těžká údržba železničních vozidel.
Namátkou třeba centrální dispečerské pracoviště SŽ, nebo železniční muzeum. Samozřejmě nechci tvrdit, že je to tak se vším… Ale nějak mě nenapadá nějaká významnější instituce / významnější pracoviště ve veřejném sektoru (a tím nemyslím je oblast železniční dopravy), které se cíleně v posledních cca 10 letech umístilo do nějakého strukturálně postiženého regionu.
Druhé CDP je v Přerově.
Přesně tak, všechno do Prahy. Přitom ministerstvu dopravy by tak slušel Zlín. A pěkně každý týden vlakem/busem/autem bez majáčku na jednání do Prahy. Nebo MPO a MŽP v Ostravě, MPSV v Ústí nad Labem.
Třeba ČTÚ byl kdysi v Kladně.
A nebo za 40 minut VRT z Jihlavy. 😉
A např. CDP Přerov je co? Tři největší muzea v ČR jsou v Praze, Opavě s Plzni. Též zde nevidím protežování Prahy.
Co si představujete, že by do takového “strukturálně postižený regionu” mělo být přesunuto? Že bychom třeba ONJ přesunuly do Ústí nebo Teplic?
Podívejte se na to obráceně, jaké významné pracoviště ve veřejném sektoru se v Praze vytvořilo (a mohlo být jinde)?
Je smutné, že v roce 2023 NEEXISTUJE v České Republice takové depo, které splňuje tento standart. U nás se lokomotivy dávají do dep, kde byl parní provoz ( Vršovice apod)
Co nám brání stavět nové moderní depa se zázemím pro personál?
Vždyť v Plzni je nová hala kam se vejdou i celé jednotky.
A co je na tom špatně, že se dávají do dep, kde byl parní provoz? Vadí to něčemu?
Tam byla asi narážka na to, že to v tom depu vypadá stále stejně jako za dob parního provozu.
Očividně jste v takovém depu nikdy nepracoval a možná ani nebyl. Například mělké bezzsloupkové kanály, díky kterým když děláte něco z boku musíte ležet na zemi, když pod tím, tak se zase krčit (obzvlášť u nízkopodlažních jednotek). Dál špatné osvětlení, tragické lávky a taky malá délka těchto hal, a tak dále. Kultura opravárenství, jako někde doma v garáži.
Ty jsi očividně takový místní rejpal. Pracoval si někdy v depu u RegioJetu, ve Vrškách nebo v Ústí u ČD Cargo? Viděl jsem nové depo DB v Mnichově a ve srovnání s třemi výše uvedenými příklady jsem byl jako Alenka v říši divů a bezelstně jsem záviděl ty pracovní podmínky. Alespoň České dráhy trošku a pozvolna staví nová depa, kde budou pracovní podmínky lepší. Takže ano vadí to, pokud víš o čem ta práce a pokud ji chceš dělat kvalitně a profesionálně.
Že to není ve vaší vesnici, neznamená, že to neexistuje.
Např. kromě zmíněné Plzně:
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=16.6524010&y=49.2164243&z=18&base=ophoto
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=17.2743678&y=49.6048891&z=19&base=ophoto
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=18.3645757&y=49.9024603&z=18&base=ophoto
Kdo je ten „nám“? Vy osobně?
Škoda, že tohle nestaví ČD v Západních Čechách nebo na Ostravsku, místo toho „opravování“ u soukromníků na Slovensku, kde jim to po ročním zpoždění vrátí zpět poslepované v řádného provozu neschopném stavu.
Krnov, Šumperk, Přerov, Studénka – tam je výroba…
A než mě někdo napadne, že ve Studénce už nic není, že to tam kapitalista všecko zlikvidoval, co komunisti vybudovali: https://www.msvmetal.cz/
No něco tam je, ale pro železnici už se ta výroba zdaleka tolik nenasměřovala.
Jestli to nebude zadáním -„depo na údržbu rychlovlaků“
Kolik jich na české železnici je, že už potřebují depo?
Interjety už se rozrůstají…
Předpokládám, že nákup/soutěž na VRV bude včetně servisu…
Až za 10-15 let bude opravdu postaveno prvních pár km VRT, bude dostatek času postavit nějakou halu. Stavba takové trvá pár týdnů, tzn. za rok i s vybavením se dá pořídit i hala pro vysokorychlostní vlaky.
Interjety se dají udržovat v tom, co už teď stojí.
A jde to na zelené louce jako market ??
Nebo tam musí vést nějaká vlečka ?