DB navýší o čtvrtinu počty spojů z Berlína do Hamburku, vlaky pojedou po půlhodině

Hlavní nádraží v Berlíně. Foto: Jan SůraHlavní nádraží v Berlíně. Foto: Jan Sůra

Deutsche Bahn do dvou let výrazně navýší počty vlaků mezi dvěma největšími německými městy. Od prosince 2021 mají vlaky mezi

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Haha

A Berlin – Dresden (- Praha) stačí po dvouhodině? Aha. No, hlavně, že „z hlediska obchodních zájmů DB AG“ to dává smysl. 🙂

Radek Janata

Trať Berlin – Dresden je pořád rozkopaná. Navíc jsou Drážďany 3x menší než Hamburg.

Ohledně spojení do Prahy – když oni by chudí Češi vlakem i jeli, ale nesmí to stát víc než Flixbus. A to je pak těžké něco vymýšlet.

Radek Janata

A pokud se podíváte na tento dokument:

https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage/E/schienengipfel-netzgrafik-fernverkehr.pdf?__blob=publicationFile

Tak uvidíte, že do budoucna se tam s 1h intervalem počítá.

Tronda

Jen pro zajímavost část tohoto spojení mezi Prahou a Ústím nad Labem je jedinou dálkovou relací v Čechách, kde dlouhodobě klesá počet cestujících, protože do Ústí nemají ČD ani autobusovou konkurenci, tak tam vesele zneužívají monopol a každého hejla, teda cestujícího řádně odrbou. Takže jízdné především nesmí být předražené, pak by tím lidé i jezdili.

Radek Janata

To máte odkud, že „trvale klesá“? Co s ipamatuju jednu prezentaci od MDČR, tak naopak se zavedením hodinového taktu přímých nonstop spojů silně vzrostly, určitě v desítkách procent. Tu prezetaci se mi teď už nedaří najít, ale o tom růstu počtu cestujích se píše třeba zde: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-9504/ V psoledních 2 letech mohlo leda úbýt v těch vlacích Tepličáků, protože Arriva vede cenou válku dotováním autobusové linky Praha-Teplice. Jinak zkusil jsem dát na zítra cestu z Ústí do Prahy. Bez inkarty. Ráno 85-99 Kč, odpoledne 155 Kč, ale to je nejvetší špička týdne (neděle do Prahy). To mi nijak předražené nepřijde.… Číst vice »

Tronda

Ta tisková zpráva ČD stará skoro 10 let je hodně aktuální a obsahuje přesná čísla…

Článek o vytížení linek byl před čase i zde na serveru, můžete si ho najít v archivu.
Co je přiměřená cena? Třeba do Pardubic, stejná vzdálenost, stojí na zítra lístek od 64 (ránoú) do 114 (ve špičce), takže cca o třetinu levnější.

Radek Janata

Asi myslíte toto: https://zdopravy.cz/rozkopana-d1-zene-lidi-do-vlaku-pocty-cestujicich-stouply-za-rok-o-dve-tretiny-14142/ Rozhodně bych tom uneříkal „dlouhodobě klesá“. Taky jsou to čísla za celý kraj, nejen za Praha-Ústí. Za ty poslední roky jsou vliv D8 a těch autobusů s Teplic, to jsem psal. S tím železnice nemůže mnoho dělat. Co se týká ceny, vy hledáte asi opačný směr. Směrem do Prahy je je samozřejmě plno, akční ceny jsou vyprodané a je tam tedy základní tarif, který je vzhledem ke skoro stejné kilometrické vzdálenosti stejný jako z Ústí – 117 Kč s inkartou, 156 Kč bez ní. V době od 11:30 do 21:30 není na zítra ani jeden spoj… Číst vice »

Tronda

Ale já nepsal, že ta cena je u dopravce ČD, do Pardubic jich jezdí víc. Musíte napřed porovnat všechny nabídky.

Ondra

Díky rozšíření PID až do Roudnice jsou vlaky na této trati docela naplněné, ačkoli to možná neplatí pro expresy Praha-Ústí, ve kterých neplatí tarif PID. Jinak cena Praha-Ústí za 85Kč tj. 0,8Kč/km je docela OK.

Hanzi

Díky integraci PID je v mnoha případech lepší použít auto. Vlaky které zastavují v každé díře a ROPID má zastávek stále málo a jen by přidával, autobusy co staví u každého patníku takže ve výsledku cesta z Prahy jen po její okraj neskutečně táhlá. U nás zatím jezdíme na SID, díkybohu, ale je jasné že až se sem Ropid dodrápe tak o ty přímé linky přijdeme taky.

Ondra

Zastavuje se v Holešovicích, Podbabě, Kralupech a Hněvicích. Je to tedy vymyšlené rozumně.

Hanzi

Tak možná se máte čas kodrcat osobakem ač integrovaným ale lezoucim jak šnek do Ústí nebo Roudnice,ale já a další tisice lidi asi ne. Alespoň dle dopravní situace na příjezdu do Prahy po D8 každý den tak soudim.

Radek Janata

Takže podle vás by měl existovat spoj, který zastaví v Roudnci a pak cestou už do Prahy už nikde? To je Roudnice tak významná?

Rychlíky integrované v PID jsou a nepražské zastávky jsou cestou do Prahy jen dvě (Hněvice a Kralupy). V Roudnici je spíš problém v neintegrované a v nepřiliš navazující místní MHD, než s rychlostí. Ale to je věc tamní radnice.

Tronda

Myslel jsem samozřejmě bez zastávkové vlaky, byť asi kombinací PID+DÚK se dá dostat na rozumnou cenu, ale trvá to dlouho.

Michal

Je to k smichu – ceny vlakovych jizdenek v EU. Nedavno jsem chtel jet Amsterdam-Antwerpy vlak 100 Euro Flixbus 15… je to absolutne bizardni.. v srdci slavne EU je levnejsi jet busem na diesel nez ekologicky vlakem… je to vysmech. Dokud budou vlaky drahy bude lepsi jezdit busem… Nad timhle by se nekdo mel zamyslet…

Pavel Novák

100 € je opravdu pálka, fuj ! Ale s „Dokud budou vlaky drahy bude lepsi jezdit busem“ nemáte pravdu – naprostá většina lidí jezdí autem, Flixbusem v EU jezdí pár zoufalců s nízkými příjmy, často živořících na okraji společnosti.

Frantisek

Ono už dost na tom, že i auto zřejmě vyjde výrazně levněji.

Ondra

Bylo by zajímavé vidět statistiku, kolik cestujících za den jede ve vlacích v přeshraničních úsecích (a kolik z těchto cestujícíh je Čechů).

železničář v důchodu

Pro současnou frekvenci dvouhodinový takt přímých spojení Prahy (a trs) a Drážďan (a trs) samozřejmě bohatě stačí – a ještě dlouho asi i stačit bude. Mnohem více než zkrátit interval by bylo potřeba doplnit spojení o vlaky „v okrajových částech dne“, tedy obnovit „Metropol“ (v obou směrech) …

Tronda

V 5 ráno jede z Prahy do Drážďan a ve 21.45 večer zpět autobus a evidentně to současné frekvenci bahotě stačí.

Frantisek

Nebo jedou po stejné silnici a rychleji vlastním autem.

Tronda

Jistě, takových je dlouhodobě většiny, ti by ovšem těžko jeli Metropolem, který byl třikrát dražší a pomalejší než autobus.

David

Tak v tomhle směru jsme Němce už dávno předběhli. Řekl bych, že mezi našimi dvěma největšími městy máme už dneska spojů víc.

petr766

Tak taky kolik mají Němci (opravdu) velkých měst a kolik my, že 😉 I ten Hamburk je skoro 2x větší než Praha. Takže sice máme více spojů, ale když si vezmu kapacitu ICE dvojité jednotky jedoucí tam a expresu ČD o 4 vagonech…. škoda mluvit. Nehledě na to, že ICE zvládne trasu Hamburk – Berlín za cca 1:45 (cca 280 km) a to nevyužívá maximální rychlost zrovna tady a u nás kratší trasa trvá přes 2:30 v optimálním případě… Takže ano, možná na počet máme spojů víc (ještě když započítáme i pomalejší rychlíky), ale kapacitně na tom možná bude DB… Číst vice »

David

Potřebujete za každou cenu oponovat?

Autorské právo

Nejdřív upozorníte na to, jak mají Němci velké města oproti nám a pak porovnáváte kapacitu ICE se 4 vozovým Ex. To dává celkem smysl, Němci potřebuji přepravit více lidí – potřebují větší kapacitu, nemyslíte? Ex Ostrava – Praha spojují města o celkovém počtu obyvatel circa 2 000 000, ICE Berlin – Hamburg 6 000 000 a to nepočítám, že některé jedou až z Mnichova…

David

Právě proto je překvapivé, jak malou nabidku Němci z Berlína do Hamburku mají.

BTW: jmenujte mi prosím aspoň jeden ctyřvozový expres na trase Praha – Brno. Aspoň jeden… Děkuji.

Vladimír Bílý

Žlutý má podle webů s řazením jezdit s 5 vozy, nicméně realita je často vyšší. Otázka je, jakou by to mělo obsazenost, kdyby se jezdilo za normální jízdné a ne za 99/25 kč.

MildaIV

Ono je spíš překvapivé, jak je velká nabídka u nás. Nebýt absolutní přednosti osobních vlakú, tak je těch spojú méně a jezdí delší vlaky. Ale co nejsme tak chudí jak Němci, my na to máme.

železničář v důchodu

A ony snad mezi „největšími českými městy“ (Praha a Brno) jezdí nějaké „expresy ČD o 4 vagonech“?