DB chystá velkou výměnu sedaček v rychlovlacích, mají být pohodlnější
Nové sedačky v rychlovlacích ICE. Foto: DB
Německé rychlovlaky ICE 3 a ICE 4 čeká v příštích letech velká modernizace interiéru. Deutsche Bahn představila nové sedačky, které
A už se ví kdo ty použité sedačky koupí? Říká se, že Radim Jančura do těch svých vozů.
No…původní sedačky jsou většinou měněny za ty horší. Čerstvá zkušenost u HŽPP, kde jsem se na nočním vlaku i s rodinou těšily že ve voze řady Bl budou sklápěčky…to co v Zagrebu bylo k mání byl vůz planované řady Bl, akorát s novými sedačkami. No tragédie. Takže do Splitu už původní sklápěčky nejezdí. Málokterá změna je k.lepšímu
Za sebe hodnotím výchozí sedačky v ICE 4 jako jedny z nejlepších, co se v současnosti montují do druhé třídy. Je to i tím, že jde o pořádný „ušák“ — třeba i oproti jinak chváleným Railjetům, kde opřít hlavu lze, ale docela bídně. Stejné sedačky už jsem potkal i v jednom ICE 3, a také jsou, pokud se nepletu, v ICE 3 new.
Borcad by se měl inspirovat!
Však se taky inspiroval. Koupil licenci od Clém-Prém.
Další lež. To sedadlo není Clerpremu, ale Siemensu. Clerprem je pouze výrobce
Takže chápu dobře, že Clerprem (omlouvám se za zkomolení jména firmy) vyvinul sedadlo, vyrábí, ale vlastník toho typu sedadla je Siemens? A Borcad si svůj typ sedadla vyvinul nebo koupil patent a pak to sedadlo upravil? A všiml jsem si, že i Grammer To jsou věci, které mě zajímají, ale nejsou veřejně dostupné. Děkuji.
Siemens si to zadal a měl na to celou technickou specifikaci – co chce aby to umělo a jak to mělo vypadat. A taky si to zaplatil. Stejné zadání dostal Borcad, ale z nějakého důvodu nedodržel a pro českých 50 tam nebude toto sedadlo, ale o něco pohodlnější (v podstatě ta verze DB). Grammer HD (high density) v té podobě nemá, má svoje s o něco větší zástavbou.
Děkuji. Grammer snad měl chvíli na svých na stránkách, co mi připomínalo Flexio, ale teď to nemůžu najít. A těším se na Borcad o to více.
BTW rozuměl jsem tomu, ale clem-prem to je lepidlo, ne?
Nejen u nás ale i v Evropě jsou daleko pohodlnější původní sedačky ve starých vozech, než ty které se montují dejme tomu posledních 20 let, tak je fajn že už to někomu dochází. Pořádná opěrka hlavy je základ, samozřejmě i se správnou ergonomii, koženkové ,,B,, je pohodlnější než většina nových vozů napříč celou Evropou, top jsou vozy Bmz od OBB, teda až na ty, kde ty sedačky vyměnili.
Velmi povedená ironie. Spojení „koženkové béčko“ s opěrkami na hlavu a ergonomií mě vážně velice pobavilo 🙂
to se hluboce mýlíte. Béčko je etalonem luxusu a pohodlnosti v očích mnohých jedinců. Jedinců, kteří se :
1)nepotí
2)mají krátký nohy
3)mají rádi průvan
4) jsou nedoslýchaví a nevadí jim kravál
5)rádi se lísají na spolucestujícího vedle
a tak by se dalo pokračovat.
Je to naprosto dokonalý vůz, utužující sociální vazby mezi lidmi.
A stačí h jednou z auherák ošmudlat mokrým smradlavým hadrem a je zase jako novej!
michate 2 veci dohromady. B jako celek-vagon, je dnes jiz hruza. Ale to ze samotne sedacky jsou co se tyce ergonomie posedu navrzeny velmi dobre, to ma autor prispevku naprostou pravdu. Zrovna nedavno jsem jel po delsi dobe dehumusovanym B a presne toto me napadlo-na te sedacce se sedelo velmi dobre, mnohem lepe nez na vetsine ostatnim co CD maji-uroven vagonu jako celku nehodnotim.
ano, zvlaste v lete, kdy jste se behem pulsekundy k sedacce prilepil a telo pak bylo pevne v teto pozici udrzovano. Kozenka je snad nejhorsi mozny material, ze kteryho jde potah udelat. Dreveny lavice z hurvinka neuvazuji…
To ovšem tvrdíte pouze vy.
Naprostý souhlas s „Pako“. Nejlepší sedačky mají B a Bmz … třeba Railjet je hrůza!
komu připadá jako hrůze RailJet, ten by měl posedet hodinku v 810, aby zažil „rozměr“ hrůzy z posezení. 😀
Bavíme se snad o dálkové dopravě a ne o regionální! Ano 810 je děs. A k těm RailJetům … sedačka nepolohovatelná, podhlavník špatně ergonomicky tvarován, područky úzké, … proto hrůza.
Modernizované Látkové B sice nejsou špatné, ale pro mě jsou naprosto nepohodlnější sedadla v 1.Třídě ve starých A nebo AB vagonech.
Uz jsem to psal i na CD..Uroven ergonomie sedadel ve vlacich a autech jdou doslova opacnym smerem. Pohodli a ergonomie sedadel v ceskych vlacich je v porovnani s auty ale i letadly doslova tragicka,
Úplně bych neřekl. Máme doma auto z roku 2017 (střední třída, 500 000 pořizovací cena) a sklopení hlavové opěrky, které nejde překlopit…. Mé krční svaly jsou nadšené. Ale to je jediná chyba tohoto auta.
jestli to nebude tím, že to co považujete za „opěrku hlavy“ je bezpečností prvek, který v případě nárazu vozidla zezadu do vás má vám zachránit život, nikoliv prvek výbavy primárně sloužící k pohodlnému odkládání hlávky.
Ale jak jsem psal cca měsíc zpátky. Je škoda, že DB nezmění kromě laku i design interiéru vlaku. Když už tolik propagují zelenou, tak minimálně do druhé třídy by se sedačky se zeleným potahem hodily více než ty současné a v první třídě… By to bylo těžší, ale myslím si, že k té imitaci dřeva se hodí bílá kůže se zeleným podhlavníkem. 🙂
Pro českého zákazníka by ten starší typ sedadel od firmy Clem-Prém krok vpřed, ale pro německého krok vzad, takže krok vítám. 🙂
Tak určitě, hlavně, že němci v DB jako jeden z etalonů používají sedačky z nového Pendolina
Schválně v čem ta sedadla poté skončí..
ČD by si měly vzít příklad.
Paradoxní je, že České Dráhy budou instalovat stejná sedadla, která DB do svých ICE 4 (v druhé třídě).
Kam přijdou?
Do zasedačky u generálního. 😉
Vidím, že rád lžete. Borcad je sice katalogový dodavatel pro ICE, ale jejich sedadlo pro ČD je upraveno právě směrem k ergonomii a víceméně tak předběhli DB které to teprve řeší
Děkuji za opravu. Lhaní není moje oblíbená disciplína, nicméně jsem si myslel, že BorCad kompletně okopíroval sedadlo FLEXIO od Clém-Prem. PS: Dávám palec nahoru.