lot
Dopravci Železnice

DB chystá velkou výměnu sedaček v rychlovlacích, mají být pohodlnější

Nové sedačky v rychlovlacích ICE. Foto: DB
Nové sedačky v rychlovlacích ICE. Foto: DB

Německé rychlovlaky ICE 3 a ICE 4 čeká v příštích letech velká modernizace interiéru. Deutsche Bahn představila nové sedačky, které bude do jednotek instalovat. Celkem půjde o 60 tisíc míst.

Do vývoje zapojila firma Technickou univerzitu v Darmstadtu, sedačky testovalo už 5 800 cestujících. Podle DB je pohodlnější například opěrka pro hlavu, nové jsou také materiály výplně, samotný sedák je širší, opěrka zad je měkčí. Podle DB vychází změna i z podnětů zákazníků, kteří jsou nespokojeni zejména se sedačkami v ICE 4. Područky jsou nově vyrobeny z pravé kůže, v první třídě se sedadlo zvětšilo oproti druhé, navíc ho jde posunou. DB odhadují náklady na investice do sedaček na 40 milionů euro.

DB změnu představují jako jeden ze způsobů, jak přilákat více cestujících do vlaků. Během příštích deseti let chce DB počet cestujících v dálkových vlacích zdvojnásobit. Firma současně oznámila, že chce výrazně zlepšit prostředí na nádraží, spouští také chatbot, který bude odpovídat na dotazy zákazníků 24 hodin denně. Do komunikace se zákazníky chce firma zapojit více umělou inteligenci, zákazníci si například budou moci koupit jízdenku jen hlasovým ovládáním.

Vylepšení sedaček v ICE 3 a ICE 4. Foto: DB
Vylepšení sedaček v ICE 3 a ICE 4. Foto: DB
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Barnye

A už se ví kdo ty použité sedačky koupí? Říká se, že Radim Jančura do těch svých vozů.

Roman Svačina

No…původní sedačky jsou většinou měněny za ty horší. Čerstvá zkušenost u HŽPP, kde jsem se na nočním vlaku i s rodinou těšily že ve voze řady Bl budou sklápěčky…to co v Zagrebu bylo k mání byl vůz planované řady Bl, akorát s novými sedačkami. No tragédie. Takže do Splitu už původní sklápěčky nejezdí. Málokterá změna je k.lepšímu

Libcha

Za sebe hodnotím výchozí sedačky v ICE 4 jako jedny z nejlepších, co se v současnosti montují do druhé třídy. Je to i tím, že jde o pořádný „ušák“ — třeba i oproti jinak chváleným Railjetům, kde opřít hlavu lze, ale docela bídně. Stejné sedačky už jsem potkal i v jednom ICE 3, a také jsou, pokud se nepletu, v ICE 3 new.

Borcad by se měl inspirovat!

TPal.

Však se taky inspiroval. Koupil licenci od Clém-Prém.

Jiřík

Další lež. To sedadlo není Clerpremu, ale Siemensu. Clerprem je pouze výrobce

TPal.

Takže chápu dobře, že Clerprem (omlouvám se za zkomolení jména firmy) vyvinul sedadlo, vyrábí, ale vlastník toho typu sedadla je Siemens? A Borcad si svůj typ sedadla vyvinul nebo koupil patent a pak to sedadlo upravil? A všiml jsem si, že i Grammer To jsou věci, které mě zajímají, ale nejsou veřejně dostupné. Děkuji.

Jiřík

Siemens si to zadal a měl na to celou technickou specifikaci – co chce aby to umělo a jak to mělo vypadat. A taky si to zaplatil. Stejné zadání dostal Borcad, ale z nějakého důvodu nedodržel a pro českých 50 tam nebude toto sedadlo, ale o něco pohodlnější (v podstatě ta verze DB). Grammer HD (high density) v té podobě nemá, má svoje s o něco větší zástavbou.

TPal.

Děkuji. Grammer snad měl chvíli na svých na stránkách, co mi připomínalo Flexio, ale teď to nemůžu najít. A těším se na Borcad o to více.

Jiřík

BTW rozuměl jsem tomu, ale clem-prem to je lepidlo, ne?

Pako

Nejen u nás ale i v Evropě jsou daleko pohodlnější původní sedačky ve starých vozech, než ty které se montují dejme tomu posledních 20 let, tak je fajn že už to někomu dochází. Pořádná opěrka hlavy je základ, samozřejmě i se správnou ergonomii, koženkové ,,B,, je pohodlnější než většina nových vozů napříč celou Evropou, top jsou vozy Bmz od OBB, teda až na ty, kde ty sedačky vyměnili.

BoH

Velmi povedená ironie. Spojení „koženkové béčko“ s opěrkami na hlavu a ergonomií mě vážně velice pobavilo 🙂

Dalibor

to se hluboce mýlíte. Béčko je etalonem luxusu a pohodlnosti v očích mnohých jedinců. Jedinců, kteří se :
1)nepotí
2)mají krátký nohy
3)mají rádi průvan
4) jsou nedoslýchaví a nevadí jim kravál
5)rádi se lísají na spolucestujícího vedle

a tak by se dalo pokračovat.
Je to naprosto dokonalý vůz, utužující sociální vazby mezi lidmi.
A stačí h jednou z auherák ošmudlat mokrým smradlavým hadrem a je zase jako novej!

JiP

michate 2 veci dohromady. B jako celek-vagon, je dnes jiz hruza. Ale to ze samotne sedacky jsou co se tyce ergonomie posedu navrzeny velmi dobre, to ma autor prispevku naprostou pravdu. Zrovna nedavno jsem jel po delsi dobe dehumusovanym B a presne toto me napadlo-na te sedacce se sedelo velmi dobre, mnohem lepe nez na vetsine ostatnim co CD maji-uroven vagonu jako celku nehodnotim.

dada

ano, zvlaste v lete, kdy jste se behem pulsekundy k sedacce prilepil a telo pak bylo pevne v teto pozici udrzovano. Kozenka je snad nejhorsi mozny material, ze kteryho jde potah udelat. Dreveny lavice z hurvinka neuvazuji…

XXXD

To ovšem tvrdíte pouze vy.

Koláčník

Naprostý souhlas s „Pako“. Nejlepší sedačky mají B a Bmz … třeba Railjet je hrůza!

Dáda

komu připadá jako hrůze RailJet, ten by měl posedet hodinku v 810, aby zažil „rozměr“ hrůzy z posezení. 😀

Koláčník

Bavíme se snad o dálkové dopravě a ne o regionální! Ano 810 je děs. A k těm RailJetům … sedačka nepolohovatelná, podhlavník špatně ergonomicky tvarován, područky úzké, … proto hrůza.

Petr

Modernizované Látkové B sice nejsou špatné, ale pro mě jsou naprosto nepohodlnější sedadla v 1.Třídě ve starých A nebo AB vagonech.

JiP

Uz jsem to psal i na CD..Uroven ergonomie sedadel ve vlacich a autech jdou doslova opacnym smerem. Pohodli a ergonomie sedadel v ceskych vlacich je v porovnani s auty ale i letadly doslova tragicka,

TPal.

Úplně bych neřekl. Máme doma auto z roku 2017 (střední třída, 500 000 pořizovací cena) a sklopení hlavové opěrky, které nejde překlopit…. Mé krční svaly jsou nadšené. Ale to je jediná chyba tohoto auta.

Dalibor

jestli to nebude tím, že to co považujete za „opěrku hlavy“ je bezpečností prvek, který v případě nárazu vozidla zezadu do vás má vám zachránit život, nikoliv prvek výbavy primárně sloužící k pohodlnému odkládání hlávky.

TPal.

Ale jak jsem psal cca měsíc zpátky. Je škoda, že DB nezmění kromě laku i design interiéru vlaku. Když už tolik propagují zelenou, tak minimálně do druhé třídy by se sedačky se zeleným potahem hodily více než ty současné a v první třídě… By to bylo těžší, ale myslím si, že k té imitaci dřeva se hodí bílá kůže se zeleným podhlavníkem. 🙂

TPal.

Pro českého zákazníka by ten starší typ sedadel od firmy Clem-Prém krok vpřed, ale pro německého krok vzad, takže krok vítám. 🙂

tuKabel

Tak určitě, hlavně, že němci v DB jako jeden z etalonů používají sedačky z nového Pendolina

Elb

Schválně v čem ta sedadla poté skončí..

D.S.

ČD by si měly vzít příklad.

TPal.

Paradoxní je, že České Dráhy budou instalovat stejná sedadla, která DB do svých ICE 4 (v druhé třídě).

D.S.

Kam přijdou?

X 1

Do zasedačky u generálního. 😉

Jiřík

Vidím, že rád lžete. Borcad je sice katalogový dodavatel pro ICE, ale jejich sedadlo pro ČD je upraveno právě směrem k ergonomii a víceméně tak předběhli DB které to teprve řeší

TPal.

Děkuji za opravu. Lhaní není moje oblíbená disciplína, nicméně jsem si myslel, že BorCad kompletně okopíroval sedadlo FLEXIO od Clém-Prem. PS: Dávám palec nahoru.