DB čelí velké personální krizi, strojvedoucí začala nabírat i v Rumunsku
ICE na nádraží ve Frankfurtu. Foto: Jan Sůra
Německý státní dopravce Deutsche Bahn musí řešit prohlubující se nedostatek zaměstnanců a čím dál častější stížnosti cestujících na zpoždění a
„Přesnost DB klesla letos v říjnu na 73 %.“
Míní se tím přesnost celková? Anebo jde jen o dálkovou dopravu?
Jen dálková, regionální je pod DB Regio.
Nepomohlo by to dát žlutému či jinému podobnému dopravci?
U nás je to lék na všechno, proč ne tam?
Strojvedouci a udrzbari jako klicovi zamestnanci. Posledni dobou mi prijde ze nejklicovejsi jsou GDPR manazeri, PR manazeri a vysoky management, protoze tech je vsude dost. Ale lidi co vytvari hodnoty jsou postradatelni a nepotrebni. Smutne
Nejsou strojvedoucí, nejsou piloti… Čím to asi bude? Vidím to na těžké selhání školství. Místo výchovy odborníků pro různé technické profese, se sypou peníze do humanitních oborů, z kterých lezou akorát neproduktivní neomarxističtí sluníčkáři, kteří neví roupy coby a akorát rozvracejí Německý stát (ale i další evropské státy včetně ČR).
„Vidím to na těžké selhání školství.“ To tedy chce nasadit jiné brýle, než jen „brýle mámení“: resort školství je pouze „výkonným orgánem“ politiky „státu“ a sám o sobě nemá rozhodující vliv na to, v čem a koho bude vzdělávat – nanejvýš může významně ovlivňovat kvalitu vzdělávání. Jestliže si jednotlivé „odborné“ resorty včas neuvědomily, kolik a jakých pracovních pozic budou potřebovat pokrýt odborně vzdělanými osobami, a od resortu školství nepožadovaly zajištění vzdělání těchto osob a ani si je nezajistily v rámci vlastní působnosti (mimochodem: „za bolševika“ velmi dlouho a významně například o „zdravotním“ školství rozhodoval resort zdravotnictví a o „dopravním“ školství… Číst vice »
Dovolím si dvě poznámky. Toto je demografický a tedy systémový problém a je to dáno prostě a pouze vymíráním populace prostě automatizace v ekonomice nejde tak dobře/rychle aby toto kompenzovala a nejsou lidi a nemá je nikdo, od širého Atlantiku po mrazivý Vladivostok. Prostě nejsou a pokud chceme zvýšit výkonnost železnice, jak osobní, tak nákladní, tak to lze jen a pouze zvýšením kapacit spojů. Holt 1Ex, 1R 1Os za hodinu, ale pro dost cestujících. v nákladní dopravě zvýšit délku kolejí ve stanicích. V těchto oborech, jako je železnice, se navíc začnou ekonomiky EU velmi brzy kanibalizovat. Možná když se upraví… Číst vice »
Posuzuji jen z doslechu…ale pracovní podmínky ve všech ohledech včetně platu, samozřejmě, prý v Islámské republice Německo – zejména v tzv. nových spolkových zemích – vycházejí pro cizince citelně hůř, než v Österreichu. To platí i pro DB versus ÖBB. Může někdo na základě vlastních zkušeností porovnat?
Jezdím s lokomotivou v De i At a nepozoruju rozdíl cizinec/našinec a to mám kamarády fíry z BRD i DDR, AT, Švýcarska, Španělska, Maďarska, Ruska, CZ, SK, Slovinska, Albánie… vlastně v Německu/Rakousku jezdí každý, kdo se domluví, umí řídit mašinu a komu se chce. V De se všichni chovají ke strojvedoucím velmi slušně, v běžné komunikaci dodnes používají zdvořilé výrazy jako Lokomotivführer (strojvůdce), Meister (mistr = ještě z páry) a Kamerad (Kamarád ve zbrani, spolubojovník). Co se týká podmínek všeobecně, tak na německých kolejích se jezdí bezpečněji hlavně díky instalací 500 Hz magnetů a prokluzových vzdáleností za hlavními návěstidy (kolizní… Číst vice »
V reportáži ARD bylo dále zmíněno, že Německo má sice připravený plán projektů na zdvojnásobení objemu železniční přepravy do roku 2030, nemá ale zajištěno financování, a tak stanovené cíle nebudou zdaleka naplněny.
A tohle se týká i Česka: Součástí plánu je i modernizace spojení Regensburg – Furth im Wald – Domažlice. Nespoléhal bych se na to, že na ni dojde.
Informační systém v ICE 855 včera… https://i.imgur.com/vr14vgi.jpg
Inženýři ze Sýrie nemají zájem? No však se brzy vrátí Poláci z Velké Británie, ti už se navíc na německých kolejích v minulosti osvědčili.
No tak přeškolit se z kamiónu na vlak přece jen chvíli trvá
No…Slawomir Sondaj to vzal zkratkou.
no já myslel spíš inženýra Amriho
Slimáci by to stejně psychicky nedávali. Tolik nevěřících na nástupišti a není jak to tam strhnout, protože ti bídní psi přestali dávat do vlaků volant.
Kdybychom nevyhnali sudetské Němce, mohla by DB provádět nábor německy mluvící menšiny hned za svými hranicemi.
Zajímavý postřeh, zkuste ho krapet rozvézt. Třeba tak, že odsunutí Němci ( vyhnáni byli ze svého historického území, které připadlo například Polsku) vesměs skončili v Bavorsku v budoucí BRD. Takže všichni potomci těchto lidí, kteří chtěli pracovat na dráze na dráze pracují, že? To znamená, že problém by se jistě nevyřešil, ba naopak.
Rozvádět trolling je nesmysl, natožpak ho rozvážet.
Tak za prvé se píše rozvést (myšlenku), ne rozvézt a pak jsem psal o vyhánění našich Němců, ne o Němcích na území dnešního Polska.
Díky za opravu. A dál? Je snad úplně jedno, jestli tam pracují na železnici jako občané Německa a nebo pokud by historie zapracovala jinak, jako gastarbeiteři od nás.
Dál? Tak článek je o tom, že občané BRD už na tu práci nestačí a že tedy DB musí lovit v zahraničí. My jsme z jejich pohledu zahraničí. Nevím co nechápete.