DB Cargo a DB Bahnbau koupí od Siemensu dalších 50 dvouzdrojových lokomotiv
Lokomotiva Vectron Dual Mode. Pramen: Siemens
Lokomotivy Vectron Dual Mode mohou být provozovány buď v elektrickém, nebo v naftovém režimu.
Lokomotivy Vectron Dual Mode mohou být provozovány buď v elektrickém, nebo v naftovém režimu.
A kdy se zase dozvíme, že ČD Cargo kupuje od Siemens 2 lokomotivy a istalace ETCS do řad 130 a 230 úspěšně pokračuje?
Ten výkon v dieselu je úctyhodný. Zato v elektrickém provozu je 2000kW oproti 6400 kW běžného Větráka asi poznat, ne?
Vectron DM je v podstatě Vectron DE s dosazeným sběračem, takže tomu odpovídají trakční motory, měniče atd.
V podstatě skoro jako naše Bobina.
Ještě lépe kříženec Bobiny a Sergeje 😀
Na Bobinu, shuntování a stejnosměrné motory zapomeňte. Tohle je někde jinde i s 2000 kW trvalého výkonu. Nehledě na to, že to má 22,5 t na nápravu.
Ještě jedna dnes zveřejněná objednávka DB Cargo. Tematicky se týká se i diskuze níže: 50 (z rámce 250) kusů diesel-baterie „plug-in-hybridů“ pro posunovací službu (kolem 900 kW) z řady (stále ještě) Vossloh DM20.
Dovolím si doplnit a upřesnit. Už dříve mělo DB Cargo objednáno 100 kusů, nyní tedy celkem 146 (4 zbývající jsou pro Bahnbaugruppe). Stroje pro DB Cargo z obou objednávek však budou ve verzi „DM light“, s menším dieselem proti dosud vyrobeným strojům: 2400 kW, light bude 1120 nebo 950 kW (různé zdroje).
… se divim, že to nechtěj na baterky… 🙂
To označení dvouzdrojové mi nějak nesedí. Co třeba duální nebo hybridní ?
Duální je podle mě to stejné jako dvouzdrojové, hybridní zase nesedí vůbec mě.
„Hybridní“ by naznačovalo, že to umí i plavat a létat, „dvouzdrojové“ je přece jen trochu určitější.
Hybridní (bez pátrání ve slovníku) znamená i přeneseně něco jako křížený, nebo spojený, smíšený. Používá se to všeobecně. Čili 0okud chce někdo tohle užívat u vozidel, musí říct, co je na tom hybridního. Zde tedy hybridní pohon. Ale hybridní pohon nejčastěji znamená, že jedete z baterek a současně že spalováku. Nebo jiné dva, či více zdrojů souběžně. Dvouzdrojový ale znamená, že čerpá energii ze dvou zdrojů s není stanoveno, jestli současně, nebo ne. Terminologie asi není úplně stanovena celoevropský, natož celosvětově. Ale ono se to ustálí už jen proto, že je třeba UIC označení pro vozidla. I SŽ dnes v… Číst vice »
A když je to hybrid elektřina+baterie, tak to bývá ještě označováno, jako parciální. Aby v tom byl guláš. 🙂
Prodávaj je jak teplý housky. Budiž jim přáno…
Ideální mašina na rychlíky Brno – Jihlava – Budějovice, samozřejmě v kombinaci s řídícím vozem (předpokládám, že osadit tam trafo na 25 kV místo 15 kV by pro výrobce nebyl problém).
tak zrovna úvrať v Jihlavě se reálně stíhá za 5 minut se vším všudy…
Jde vidět, že s tím máte hodně zkušeností můj jihlavský „kolego“ 😉
Druhá úvrať v CB a tam už to za 5 nebývá..
Dosadit ETCS by byl problém.
Zrovna na R Brno-Budweis by byl nejlepší 4 voz Panter nebo Cityjet Desiro s baterkou.
Dosadit ETCS kam by byl problém?
Na BR 248. Nikde není místo.
Nicméně DB Cargo s instalací ETCS počítá, tak to asi nějak vymyšlený mají.
Na baterie je to vhodná linka, 80 km ze Zastávky do Jihlavy by neměl být problém. Ale nebude to zadarmo.
Tam by hlavně byla potřeba trolej, ne nějaké baterky.
A nestačilo by dělat poloelektrifikaci, na některých tratích třeba jen do úplné elektrifikace? Neboli drát jen v okolí napájecích stanic, nebo jen nějaká dobíjecí provizorní napáječka v obratové stanici? Nebo drát ve dlouhém stoupání?
Pro něj nestačilo, je posedlý drátifikací.
No nevím, dost kopcovitá trasa. Sice to vozidlo rekuperuje, ale furt to má větší ztráty, než kdyby to bylo vodorovně.
Mně spíš napadlo třeba z Jihlavy natáhnout drát až tam, kam to TNS zvládne s z druhé strany taky. Ale to spíš na nějaké trati, kde se nepočítá s přeložkami, ale nanejvýš rekonstrukci v ose.
Je to kopcovité, ale zase pomalé (60 km/h, někde i 80 km/h) takže by to až zase tolik z baterky neujídalo.
Protáhnout to ze Zastávky na vrchol stoupání do Rapotic by mohlo stačit, ne? Jak pro rychlíky, tak pro osobáky v BEMU.
To neee! Vždyť za ten dual vectron by se daly připojit Btn a Bftn, a byla by to úžasně moderně epesní vratná souprava! 🥰🥰
Panterem z Brna do Budějc? Ani kdyby za to platili.
Naprostá většina lidí tím nejezdí z Brna do Budějovic.
To je takový česko-moravský spěšňáček pro cestování na kratší vzdálenosti i když celková trasa je dlouhá několik stovek kilometrů.