DB Cargo a DB Bahnbau koupí od Siemensu dalších 50 dvouzdrojových lokomotiv

Lokomotiva Vectron Dual Mode. Pramen: SiemensLokomotiva Vectron Dual Mode. Pramen: Siemens

Lokomotivy Vectron Dual Mode mohou být provozovány buď v elektrickém, nebo v naftovém režimu.

Společnosti DB Cargo a DB Bahnbaugruppe si společně objednaly celkem 50 lokomotiv od Siemensu. Konkrétně jde o dvouzdrojové lokomotivy Vectron Dual Mode, které mohou být provozovány buď v elektrickém, nebo v naftovém režimu. Skupina Deutsche Bahn touto objednávkou využila opci z rámcové smlouvy z roku 2020. Dodávky lokomotiv budou zahájeny v roce 2026.

„Na liniově elektrifikovaných úsecích bude lokomotiva Vectron Dual Mode pracovat v čistě elektrickém režimu a na neelektrifikovaných úsecích může přejít na naftový provoz, a tím eliminovat nutnost výměny lokomotiv,“ uvedl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla ve společnosti Siemens Mobility.

Společnost Siemens Mobility dosud prodala 195 dvouzdrojových lokomotiv Vectron Dual Mode 18 zákazníkům. Vectron Dual Mode vychází z platformy a komponent Vectronu. Lokomotiva je navržena pro provoz na střídavém napětí 15 kV a vybavena vlakovým zabezpečovacím systémem PZB. V obou provozních režimech disponuje trakčním výkonem 2 000 kW. Objem palivové nádrže je 2 600 litrů nafty. Maximální provozní rychlost lokomotivy je 160 km/h. Prvního zákazníka pro Dual Mode získal Siemens koncem roku 2019.

Tagy DB Cargo Siemens Mobility Siemens Vectron Dual Mode
34 komentářů