DB a SNCF chystají vysokorychlostní spojení Berlína a Paříže

Vysokorychlostní vlaky ICE a TGV v Paříži. Foto: DBVysokorychlostní vlaky ICE a TGV v Paříži. Foto: DB

Od roku 2023 začnou jezdit i noční vlaky Berlín - Paříž.

Zpět na článek
106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Nebylo by to vrchem přes Aachen rychlejší než přes Frankfurt?

Michal Štěpán

Severní trasa přes Köln by se dala zajet teoreticky okolo 7h20 (když to pojede Berlin – Köln nonstop).
Přes Frankfurt se obávám, že to bude bude možné dosáhnout maximálně času okol 7h45.

Jan

U Frankfurtu záleží na tom, jestli se zajiždí na Hbf. nebo jestli se to vezme jen přes letiště resp. Frankfurt Süd. Výlet do centra s úvratí stojí minimálně 20min.

XYYY

Před Köln / FFM po VRT mohou jen některá ICE, jinak se jede klasicky po „levé“ trati, sic někdy v „osmdesátkách“ jelo pravidelně pár klasik EC i po „pravé“ trati …
Přes Aachen se v Belgii dostane vlak na VRT do Bruselu a na VRT do Francie …

Pavel Skládaný

Klidně říkejte Kolín a Berlín, tady jsme na české diskusi.

tarten

Není Kolín jako Kolín.

XYYY

Když tak Kolín nad Rýnem nebo Kolin (Rýn) …

Martin

I v CR mame obce se stejnymi nazvy, kazdy vi o cem se mluvi… me Kolin ani Berlin nevadi, spis naopak,…
Ale pro upresneni klidne lze psat obvykle Kolin n/R nebo Kolin n/L

VTT

Mezi Berlínem a Kolínem jsou takové drobné vesničky jako Hannover, Düsseldorf (město svým významem pro byznys srovnatelné s Berlínem) nebo celé Porúří (které má víc lidí, než celý Berlín). To jako vážně navrhujete tato města projíždět? Mimochodem, průjezd skrz ně stejně nic rychlého nebude.

Michal Štěpán

To nenavrhuji já, ale sama DB takové vlaky již provozuje. Sice jen několik párů, ale ano. Jezdí ICE Sprinter, který mezi Berlínem a Kölnem nikde nestaví a díky tomu to dává za rovné 4 hodiny oproti zastávkovému, které to jede prakticky 4 a půl hodiny.

Michal82

Nočním CNL Berlín Paříž několikrát jel a bylo to moc prijemne cestování. Pohodlný vagon i se sprchou. Ráno krasne vyspany. Vlak byl nacpany až po střechu. Divil jsem se ze to tehdy DB zrušily

Jaro

Metropolom ráno v Berlíne o 9.00, vo Varšave o 7.00 a do Prahy o 6.00 dokiaľ takto jazdili normálne som často využíval. Teraz Metropol do Berlína cez Ostravu a Poľsko rovnako ako príchod do Prahy o 9 hodine sú nepoužiteľné. Možno sa to vráti naspäť…

VTT

Jestli to není tak, že aby se to nějak rentovalo, tak byste musel zaplatit za jízdenku několikanásobek.

Martin

skoda, ze ne pres Plzen a Prahu…

JirkaJJ

To by byla trochu zajížďka, nemyslíte? Navíc při našich maximálních rychlostech…

Martin

Byla, ano… ale to je otazka, pres Frankfurt to jede, a kyvy z Frankfurtu do Prahy a z Prahy do Drazdan vedla VRT na 250-320km/h, tak by to zajizdkou bylo rychlejsi…

Ale je to opravdu zajizdka… :-p

Georg

poslyste, myslitele jako jste vy potrebuje diskuse o trhovem stepanove. tam byste se mohl zdatne uplatnit!

Martin

Dekuji za radu, ale ja bych docala rad spojeni Praha-Pariz a Praha-Berlin za velmi dobry cas uvital… nic vic, nic min…
Urcite chci VRT i v CR… a rychle spojeni jak u nas, tak i do Evropy… nic vic a nic min…
Tohle spojeni s tim nema nic spolecneho… jen to, ze ma spojit obe mesta mezi FRA a GER…

Daniel Jablonecký

Nezapomeňte taky na Brno!

Jiří Kocurek

Vzal bych to přes Hevlín a do Prahy potom přes Chornici a Třebovou. Svitavy mají vlaků dost.

David

Ale tak když už, tak rovnou i Ostravu, ne?

tarten

No sláva. Němci jakoby donedávna nepochopili, že VRT je i pro dopravu nad 400 km. Všimněte si na mapě, že trasa Paříž – Berlín není sítí VRT nijak zvlášť podporovaná, tak není divu, že se těch 880 km vzdušnou čarou vleče málem jako by to jelo českým Pendolinem.

tarten

No dobře, a to má reprezentovat VR spoj? „Vzdušných“ 111 km/h. Pendolino o rok později na Olomouc „vzdušných“ 99 km/h, na Svinov 92 km/h. Francouzský přístup je trochu jiný.

Jiří Kocurek

Protože tam tu VRT ještě nemají hotovou, kus cesty to jede po konvenčních tratích: Mnichov-Ingolstadt, Norimberk-Würzburg, Hannover-Hamburg. A zkrz Kassel to jede max 100 km/h, nechtěli si vybourat kus města.

VTT

V Kasselu ICE většinou zastavují, je to významné město s více než 200 tisici obyvateli. Taková se v Německu, na rozdíl od Francie, systémově obsluhují.

Georg

jsou uplne natvrdli a zaplatpanbuh za vas.

tarten

Zeptejte se jich, jak oni sami teď vidí svůj původní nápad stavět za draho pomalejší tratě, aby na ně kvůli sklonu mohly i náklady, které tam ale stejně jezdit nebudou.

původní Jakub P

Co je na tom šílený je skutečnost, že to bude nejspíš i využitelný pro cestu z Prahy do Paříže. Geograficky je to samozřejmě nesmyslná zajížďka, ale vzhledem k tomu, jak vypadá spojení jižní stranou přes Mnichov, to bude celkem nastejno… Takže pokud člověk z jakéhokoli důvodu nebude chtít/moct použít noční vlak, bude tohle nejspíš jedna z použitelných možností.

Jenda

Tohle všechno samozřejmě platí v případě, že je člověk šílenec a pojede 13 hodin vlakem místo hoďky v levnějším letadle (3,5 hoďky se všemi doprovodnými časy).

původní Jakub P

Jo, pochopitelně jsem myslel, když to člověk bude chtít jet z jakéhokoli důvodu vlakem. Jinak tam samozřejmě lítaj letadla, jezděj autobusy, dá se to jet autem nebo na motorce. Asi by se to dalo dojet za pár dní na kole. Pěšky to už bude sakra štreka, ale proti gustu…

Tonda Sehnal

Spíš jde o to, že letadlem to je stále levnější…

původní Jakub P

Pokud se tam potřebujete dostat co nejlevněji, zapomeňte na vlak a koukněte kromě letadel na autobusy. Ale někdo si holt radši připlatí za pohodlí, které bus ani nejlevnější letadlo nenabídnou.

Elb

Až EU zařízne letové linky v rámci Evropy, proto CO2, tak se ještě uvidí.

Jiří Kocurek

Přes Londýn… Ze Španělska do Finska vlakem asi nic.

tarten

V tomhle století těžko. To by bylo jako v 19. století chtít z Francie do Anglie nebo z Německa do Švédska suchou nohou.

původní Jakub P

Do Stockholmu pohoda. Pak bych teda radši přesedl na trajekt, než objíždět Botnickej záliv vlakem.

Georg

vseobecna zeleznicni povinnost!!!

Pavel Skládaný

Poslušně hlásím, že patřím k šílencům, kteří občas jedou na služební cestu a la od rána od pěti šesti do večera šesti sedmi. A mám dost času se pečlivě připravit na jednání, okouknout zahraniční infrastrukturu, jestli DB nedohání SŽ v kvalitě tratí, nikdo mi nenadává, když si dám vlastní svačinu. A žádné úmorné fronty na letištích a nervy, kdyby to kvůli ucpané dálnici či letenskému tunelu uletělo. Další vlak jede zpravidla za chvíli a nic se neděje, je to bez stresu.

tarten

“ okouknout zahraniční infrastrukturu, jestli DB nedohání SŽ v kvalitě tratí“ 😀 😀

Roman Soudný

Jestli na letištích čekáte v “úmorných frontách” tak děláte něco špatně.

VTT

Tak můj rekord je služebka Praha – Novosibirsk vlakem už před dost lety. Ještě teď se divím, že mi to prošlo. Jenže tenkrát byly po Rusku tak strašně drahé letenky, že jsem to uhrál na to, že se ušetřilo.
Ono taky normální zaměstnavatel je rád, když se mu zaměstnanec vrátí ze služebky co nejdřív a ne aby se kochal pohledem na krajinu nebo infrastrukturu a ještě za to bral diety.

Lada

To nejspíš nebude. Pokud má být pro začátek jeden pár ICE, dá se čekat snaha zvládnout to tam i zpět za jeden den, což by znamenalo odjezd brzo ráno z Berlína, kam ovšem první vlak z Prahy přijíždí až v 11. A ani časově to nebude rychlejší, momentálně je z Prahy nejrychlejší spojení za 11:16, tady počítejme 4,5 hodiny + 7 hodin + něco na přestup.

původní Jakub P

No vzhledem k dýlce tam pak vidím jako lákavou možnost odpoledne do Berlína, večeře v oblíbený restauraci tam, hotel, ráno šup na vlak a brzy odpoledne být v Paříži. Ostatně přes ten Mnichov je to taky sakra dlouhý a jedinej přímej spoj z Mnichova do Paříže jede velmi brzy ráno, že je to na stejnej postup – z Prahy večer před, hotel v Mnichově a ráno vlak do Paříže. Jo, dá se to stihnout i přes den, ale je to na víc přestupů a člověk dorazí do Paříže až opravdu pozdě večer. Pokud to navíc jak píšou časem doplněj TGV,… Číst vice »

původní Jakub P

Plus taky záleží, kudy to povedou a kde budou stavět, jet to přes Lipsko/Halle, mohlo by být od nás šikovnější to chytat tam.

Petr

To je opravdu šílený. Lidi co chtěj jet z Prahy do Paříže se vyprdnou na to, že jim tam letí letadlo za 40 éček (ok, je to Beauvais, takže +90 minut a 15 eur za transfer) a radši to vezmou přes Berlín, protože odtamtud jim jede sedmihodinovej vlak za 100 eur.
To je tak leda pro šotouse a pro lidi, který se bojej lítat. A ti se za 12 hodin můžou vlakem do Paříže dostat už teď.

watslaw

No, 40 éček možná pokud to plánujete dlouho dopředu, ale když byste potřeboval letět třeba zítra, tak zpáteční se zavazadlem za 292 éček. A (mimo covid) jsou dny, kdy už letenku neseženete, a místenku do vlaku třeba ještě ano.

Kofolytik

Dnes na CDG za 110 EUR.
Dnes z Mnichova vlakem za 146 EUR.
Zítra na Orly 98 EUR nebo 121 EUR na CDG. Vlak je za 101,90 až 152 EUR.

watslaw

Tak jednak to furt není 40E, a jednak mám podezření, že to je cena bez zavazadla.

Můžete prosím naznačit, jaké a kde jste to spojení se zavazadlem tam 26.5., zpět 27.5. za výrazně méně než 292 E našel (Při podrobnějším hledání jsem našel za 289E místo 292, ale to už nepovažuji za zásadní rozdíl).

Petr

CSA. Zejtra rano tam, pozejtri zpatky. 6563 CZK (266 EUR). 8 kg zavazadlo vam na ten jeden den musi stacit.
To sice neni 40 EUR (to byla cena za let pristi tejden a jeden smer), ale on ani ten vlak zejtra nebude stat tech 100 EUR.

watslaw

Ano, tahle čísla už sedí.

Ale je to ojeb letenka. Sice máte 8kg, ale jen kabinového zavazadla, takže i když máte jen 3kg, ale něco, co nesmí nahoru, tak to nestačí. A není v tom ani výběr místa, aspoň za ten bych přičetl 2×130 CZK.

Georg

kdepak, nikdo neni chytrejsi nez cesky sotousek.
proto do parize leta denne z prahy nekolik primych letu, zatimco sotoonanie o potencialu cest pres berlin tady sprada nekolik excentriku s rezijkou…

Kofolytik

Proč by to mělo být 40 EUR? Jde o letenky na dnes a na zítra, které jsou levnější než je cesta vlakem.
Je tam palubní zavazadlo. Vy létáte na jeden den se zapsaným zavazadlem?
Hledal jsem na Kiwi.

watslaw

40 EUR by to mělo být proto, že v původním příspěvku se psalo o ignoranci letadla za 40 EUR.

Ano, já bych si i na ty dva dny pořídil tu letenku se zapsaným zavazadlem a možností výběru místa.

A pak vidím, že část toho rozdílu je, že páteční návrat je dražší, než ta čtvrteční cesta tam (logicky, nejvíc se lítá v pondělí ráno tam a v pátek zpět)

Tím nijak nezpochybňuji, že i tak je to možná levnější než ten vlak (kde navíc narozdíl od toho letedla ani neumím tu cenu zjistit a jízdenku online koupit, kam jsme to dopracovali)

původní Jakub P

Taky jsem nepsal, že to bude revoluční změna. Jen že to bude další srovnatelná a pro někoho dost možná lákavější alternativa k té cestě vlakem jižní trasou přes Mnichov. Berlín je pro mě prostě na „večer a přespání cestou“ o dost lákavější než Mnichov. Samozřejmě to jiní mohou mít naopak, proti gustu… Jo, samozřejmě bych radši, kdyby to ICE jelo za těch +- 7 hodin rovnou z Prahy. Ale toho, že bychom měli použitelnou VRT tímto směrem, se asi v dohledný době fakt nedočkáme. Budem rádi, když budeme mít časem slušnou rychlou trať na ten Berlín a na Brno/Vídeň. A… Číst vice »

Georg

a kdyby clovek chtel pouzit letadlo, tak to se nepocita, jo?

Luboš Beneš

7 hodin jsem jel teď Benátky-Vídeň. Je to hranice snesitelnosti. Ale zase bylo na co koukat a jídelní vůz také cestu zpříjemnil.

Pája

Jídelák je fajn vynález.

Adamgolias

V dobách , kdy mě ještě nebolely záda a mé vlasy byly husté a blond , jsem jeden letni den neodolal a po dlouholetych provokacích nadražního rozhlasu , ktery hlásil že přijede osobní vlak z Prahy střed a bude pokračovat do Ostravy , vybaven svačinou a poukazem CKM na ubytováni v hotelu Hutník jsem ve 13hod nastoupil v Českém brodě do posledního vagonu( abych viděl v obloucích na lokomotivu) a 7 hodin 30 minut se kodrcal osmdesatkou do Ostravy . Vezla mě českotřebovská Bobina . Dodnes nechápu , jak strojvedoucí mohl vydržet tu službu , kontrolérem na řazeni stupňů regulace… Číst vice »

Koumes

7 hodin jsem jel ted Praha – Viden. Porucha loko na rj uz v Praze. Za hranici snesitelnosti 🙁 Jinak 4,5 hodky do Berlina, to se da, ale abych jel dalsich 7 hodin po nemecke a francouzske placce, byt sem tam 250 – 300? Ani za nic.

vašek

7 hodin ve vlaku je třeba z Prahy do Popradu. To se dá zvládnout vlakem úplně v pohodě. A představte si, že hodně lidí cestuje vlakem i autobusem na mnohem delší vzdálenosti, třeba i 2 dny.

Pavel Skládaný

Nebo třeba i vlakem z Prahy do Splitu. To je časově hodně za hranicí snesitelnosti a teoreticky s tím tedy nikdo nejezdí.

Koumes

Ano, je taky rozdíl, jestli jedu s partou a povídáme si či dokonce hrajeme na kytaru a zpíváme (jako studenti jsme jezdívali do Popradu s oblibou), a nebo jestli jedu sám pracovně. No a samozřejmě hraje roli i to, jestli vlak opravdu jede a můžete se kochat přírodou nebo postává kvůli problémům na trati.

Georg

v pohode ani omylem, 7 hodinova cesta je za trest i v pendolinu.

Vrták

Hranice snesitenosti
7 a vice hodin trva nyni cesta vlakem z vychodu Moravy na zapad Cech a nekteri proc je treba VRT.

Dost dlouhá cesta

Cca 1000 km to je tak nerozumím proč nepostaví trať na 300 km a víc což považuji za minimum a nedají to pod 3 hodiny..?

Jiří Kocurek

Protože chtějí vyjet napřesrok a ve značné části trasy jet po již existující VRT, která obsluhuje města po cestě. Průměr přes 330 km/h je nedosažitelný.

tarten

To nejde. V Evropě je hodně těžké dosáhnout i „vzdušných“ 200 km/h. Jinak by to už muselo asi být celé v tunelu. Takže 1000 km za 5 h bude tak mez.

Praha – Paříž je vzduchem 880 km, ale nemůžem počítat, že zrovna tohle by byl prioritní směr pro Němce, takže nikdy nebude mezní 4,5h ale déle. Přestože Praha – Plzeň – Nürnberg – Heilbronn – Heidelberg – Saarsbrücken – Paris je skoro rovně.

Jiří Kocurek

Nebude rychlejší Heilbronn-Karlsruhe-Štrasburk-Paříž?

původní Jakub P

Vzhledem ke stavu našich tratí i jejich plánování, se tímhle směrem spíš než těch teoretických 4,5 dočkáme stavu, kdy z těch 880 km strávíme polovinu času na prvních 200 a těch zbylejch 700 bude za stejnou dobu.

tarten

Doufejme, že za dacet let to bude tak, že první cca stovka km se zvládne za hoďku úplně nesmyslným směrem do Drážďan, a pak to pojede racionálně přes Lipsko, ovšem těžko bez přestupu.

původní Jakub P

JJ, to je tak v kostce v co se odvažuju racionálně doufat. Že budeme mít slušný rychlý napojení na německou VRT síť do Drážďan, byť to pro většinu západní Evropy není ideální směr, rychlý spojení Praha-Brno a přes hranice do Vídně a Berlína. Plus že němci budou pokračovat ve zrychlování a zkapacitňování u nich. Takže bude menší problém, že naše napojení bude stranou (se zajížďkou). Dílčí zlepšení se daj doufám čekat i na tom napojení jihozápadním směrem, ale ty budou podle mě takový, že reálně budou přínosný hlavně pro cesty kus za hranice, nebo pro lidi z jihu a západu… Číst vice »

Martin

Ale ona je to trochu dan za to, ze jsme se zeleznici nevenovali a zadnou trat VRT na kterou by se dalo navazat tu nemame,… nemci tam maji jine priority a jiz maji na co navazovat…

původní Jakub P

JJ, Němcům se vůbec nedivím, že nestavěj VRT k hranicím, kde z naší strany navazuje klikatá jednokolejka, v horším případě neelektrifikovaná. Tahle naše izolace jde zcela na vrub naší dlouhodobé neschopnosti v oblasti železné dráhy.

I to „použitelný minimum“, co jsem psal výše, by byl pro nás velkej pokrok, víc se myslím opravdu reálně čekat nedá.

Geralt

Ono se 7 hodin může zdát hodně, ale v tady mají vlaky výhodu v tom že fungují stylem přijdu a jedu. Žádné opruzy s bezpečnostními kontrolami, jestli se na palubu nepokoušíte propašovat plechovku Coly, žádná nutnost být jako na letišti poměrně dlouho dopředu a pod.

Clovek

Na cestu na otocku je nicmene semihodinovy vlak uplne k nicemu.

původní Jakub P

Cesty na otočku na vzdálenosti 1000 km a víc jsou většinou nahouby každopádně. Jasně, chápu, že se můžou vzácně vyskytnout okolnosti, který si to vyžádaj. Ale v drtivý většině případů je to hovadina a ti lidi by udělali líp, kdyby se v místě, kam cestujou takovou dálku, aspoň ten den dva zdrželi.

Ibragim z Bastru

Nikoliv, stačí bydlet u prvního nádraží za Berlínem, kdy to máte třeba ještě 30 minut „zpatky“ na letiště, a najednou je to velmi výhodné spojení. ..

Tomariero

To není úplně pravda, dost často se prochází rámem a kontrola zavazadel tam je inu vlaků

tarten

Které „tam“ myslíte vy? Zemi, popř. nádraží a cca druh vlaky.

Martin

Neni to ve Spanelsku?

VTT

Ve Francii ta nutnost je. Byť tedy ne až tak dlouho dopředu, jako u letadel.

K.S.

Jedno slovo: Magoři.

Marian Kechlibar

Tak třeba ve Španělsku to zavedli po útocích islámských radikálů na vlaky v Madridu. (2004). Zahynulo tehdy 191 lidí.

Plecháč

Teroristické útoky byly na příměstských vlacích Cercanías, kde dnes žádné kontroly nejsou, ty jsou u dálkových vlaků kde žádní teroristé nebyli… tak nevím co tím sledují.

tarten

Je to jako z toho vtipu o hledání hodinek pod lampou.

K.S.

Ano, zneužili události pro zavedení magořiny. To že někdo něco odpálí, nebo co tam udělali, nesmí být důvod k tomu aby se zvyšovala kontrola lidí. Konečný důsledek těchto malých ústupků bude nakonec mnohem horší než občasný útok.

Tuaer

Dobrý den, jakožto pravidelný uživatel mnoha druhů francouzských vlaků (TGV, TER, RER, Intercités) bych vás poprosil o upřesnění. Je pravda, že je většinou požadována přítomnost na nástupišti alespoň 2 minuty před odjezdem, ale to mi nepřijde tak zásadní. Ve městě, kde žiji přicházím na nádraží asi 5 minut před odjezdem vlaku a nikdy jsem neměl problém. Je pravda, že v rámci programu Vigipirate, mají právo vám před vstupem do vlaku prohledat zavazadla, ale to se praktikuje jen velmi zřídka. Tak pokud máte jinou zkušenost, tak se prosím podělte.

Koumes

Tak to je nepochybne. Ale pokud se budete rozhodovat mezi vlakem a letadlem pri ceste do Londyna, tak uz na nadrazi byt nejmene pul hodiny predem musite. Sice uz jsem tam nekolik let nejel, ale po brexitu to bude mozna jeste horsi. Takze to uz je treba pri srovnani zapocitat.

původní Jakub P

Jo, Eurostar a španělský VRT (plus možná něco dalšího okrajovýho) jsou v tomto co se týče vlaků v Evropě výjimka. Ale není asi důvod čekat, že tohle spojení bude další podobná výjimka.

VTT

Ze stránek Ouigo: Worth knowing: for boarding, be on the platform 30 min. before departure of the tain (nojo, stránka vydyzajnovana, ale překlepy si neodstraní – no prostě Francie) with your e-tickets and ID.

VTT

Nebo jinak: P. Est, kontrola jízdenek (a covidpasu, loni v říjnu) u vchodu na nástupiště. Kdyby tam těsně před odjezdem byla tlačenice, tak je problém.

Tuaer

Ohledně vašich poznámek. Ohledně Ouigo: Vlakem Ouigo jsem nikdy nejel, takže nemám jiné informace než ty dostupné na internetu, takže jak to funguje v praxi, nevím, ale asi bude ta přítomnost skutečně nutná, takže v tomto máte asi pravdu. Nicméně bych se vrátil k tomu, že Ouigo je spíše okrajová záležitost, jejich počet linek je omezený, a i tam, kde jezdí, mnoho lidí (včetně mně) radši využije standardní TGV. Ohledně Gare de l’Est: Je pravda, že při odjezdu z některého z pařížských nádraží (Gare de Lyon, Gare Montparnasse, Gare d’Austerlitz atd.) je vhodné si naplánovat příchod trochu dříve, ale to… Číst vice »

VTT

Já se nechci hádat, po Francii mám najeté hodně málo. Ale u té kontroly lístků před odjezdem by mi přišlo riskantní, kdybych přišel na poslední chvíli a těsně přede mnou tam byl třeba školní výlet nebo něco takového. Nemyslím si, že by TGV čekalo. Ta kontrola covidpasu byla fakt důkladná, kdybych ho neměl, tak bych s největší praděpodobností nejel. Bezpodmínečně každý ho musel ukázat. Bylo to u TGV Paříž – Frankfurt. Jinde jsem to nezažil. NIcméně při koupi všech jízdenek online tam byla nějaká podmínka k „přidružení covidpasu k jízdence“, ten covidpas se tam nějak nahrával. Už si to teda… Číst vice »

Marian Kechlibar

To záleží na tom, jak moc je vaše země obohacena terorismem, a Francie patří v tomto ohledu mezi ty nejobohacenější.
Ale je pravda, že ten proces je rychlejší než na letišti.

Souhlas k posunu

My zase čekám na rychlejší spojení mezi Ostravou a Prahou po ukončení nekonečných výluk na koridoru v roce 2032…..#mynic

David

Mě by se líbilo i spojení Praha – Brno pod 3h …tedy rychleji než kamionem.

Jiří Kocurek

Ale ne zas moc rychle. Takových 230 km/h by bylo ideálních, trať by se přimykala k terénu, nemusely by být mosty a tunely a mohla by tam jezdit i nákladní doprava, také by to by bylo levnější.

Uvažování Dráhy zhruba do roku 2010.

K.S.

Mám neblahé tušení že z důvodu finančních problémů se to zase vrátí. Přece jenom přelepky na rychlostnících kolem Labe budou levnější než nová trať.

Pořád tu je, dokud se VRT nepostaví, že skončíme u rychlé tratě kolem Labe a zrychlení přes Vysočinu.

tarten

To je nesmysl. Jezdit 230 je dražší, než jezdit 320. Důvodem by nemohly být peníze, jen čirá hloupost. A nic tomu nenasvědčuje.

K.S.

Dočkejte klasu, jako husa času. To přijde. 😉

tarten

Máte pravdu, jsem netrpělivý, chci se toho dožít, a navíc ve stavu, kdy nastoupím do vlaku po svých. 😉

Jiří Kocurek

Přelepky na rychlostních neudělají ani kapacitu ani časovou úsporu. +5 km/h pro nedostatek převýšení 150 mm je nic.

tarten

Nevím, co si myslel nějaký pan Dráha ale oficiální projekt byl a je docela jiný.

Jiří Kocurek

Však jenom dobře, že se to zlomilo a tyhle nápady s 25 promile a 230 km/h zůstaly definitivně v anekdotách.

tarten

Jasná věc, každý ví, že 35-40 promile se dá ještě rozdejchat. 😀