Dávat peníze do Kozí dráhy by nebylo efektivní, reaguje SŽDC na objednávku
Dubnové vyjetí příležitostných vlaků na Kozí dráhu v úseku Děčín – Telnice, o kterém informoval deník Zdopravy.cz v neděli, není
Dubnové vyjetí příležitostných vlaků na Kozí dráhu v úseku Děčín – Telnice, o kterém informoval deník Zdopravy.cz v neděli, není zdaleka jisté. Předmětná trať je v současné době vyloučena, především do ní ale SŽDC nechce kvůli nezájmu objednatelů a dopravců investovat.
„Přestože v návrhu jízdního řádu byla konstruována trasa, nelze z toho vyvozovat definitivní rozhodnutí SŽDC o tom, zda trať bude zprovozněna. S ohledem na minimální zájem o využití trati ze strany dopravců, nepovažuje SŽDC za efektivní vkládat do této trati další finanční prostředky. S péčí řádného hospodáře by nebylo možné považovat takto alokované prostředky za společensky obhajitelné v souladu s veřejným zájmem,“ reagoval na dotaz mluvčí správy železnic Marek Illiaš.
Z návrhu grafikonu plyne, že na trať by měly vyjet ve čtvrtek 9. dubna dva páry vlaků. Má jít o historické motoráky společnosti KŽC Doprava, které si objednala obec Telnice. „Po pravdě řečeno je to pokus, zda je Správa železniční dopravní cesty schopná tu trať zprovoznit. Chceme je donutit, aby jednoznačně řekli, zda je dráha schopná provozu či nikoliv,“ uvedl starosta Telnice Jan Doubrava.
Podle něj je škoda nechávat Kozí dráhu zahálet, ať už bude využita jako železnice, či jinak. Trať je od roku 2007 bez pravidelné osobní dopravy, od té doby tu vlaky jezdily jen příležitostně.