Dávat peníze do Kozí dráhy by nebylo efektivní, reaguje SŽDC na objednávku
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Dubnové vyjetí příležitostných vlaků na Kozí dráhu v úseku Děčín – Telnice, o kterém informoval deník Zdopravy.cz v neděli, není
Zajímavé, když čteme, že se opravuje lokálka, tak v diskuzi někteří křičí, proč se to dělá, že tam jezdí jedna 810 a jezdí tam málo lidí, že to je vyhazování peněz a že jestli si tam šotouškové chtějí jezdit, tak ať si ji odkoupí a za svoje spravují. A zde, když SŽDC sama řekla, že by to bylo neekonomické, 2 vlaky Vám těžko vrátí investici, tak je to zase špatně? Tak už si vyberte.
Jedině úsek Děčín – Jílové byl využíván.Pak se vozil jen vzduch.
Já hlavně nechápu, jak tu dráhu mohl někdo zrušit.. Komáří výška.. Děčín.. atd.
Zdravím,trať není zrušená,jen není objednana doprava v rámci základní dopravní obslužnosti ústeckým krajem na kozině.
Vyjádření SŽDC je jednoznačné porušení zákona o dráhách.
Na druhé straně se musí chovat jako řádný hospodář…aneb jdou tu proti sobě dva zcela protichůdné a opodstatněné pohledy. SŽDC je spíš v situaci, že ať udělá cokoliv, bude to špatně.
Taky proto jej nyní mění.
No z Děčína do teplic bude určitě málo zákazníků 🙂
V kontextu této zprávy připomenu případ jiné tratě v Ústeckém kraji, kde objednatel (Kraj) objednává celoroční osobní železniční dopravu ve veřejném zájmu, přesto SŽDC coby správce infrastruktury již po více než 6 let ponechává trať v nesjízdném stavu. Ano, úsek Chotiměř – Radejčín. Tzn. tvrzení typu „nebudeme trať udržovat sjízdnou, protože má jít jen o jednorázové jízdy“ (pozn. trať byla ponechána v nesjízdném stavu i v době, kdy se na ní každoročně konaly prázdninové víkendové jízdy a kdy se na ní mělo začít jezdit o víkendech po 7 měsíců v roce) lze vyvrátit příkladem „z nedaleka“, kdy ani celodenní/celotýdenní/celoroční objednávka… Číst vice »
Tak ať si holt dotčené obce udělají místní ankety, komu ten vlak cchybí, kdo by ho ,,potencionalne,, využíval a hrubý nástřel efektivnosti může byt na světě. Šotouš který se dvakrát do roka pojede obšťasňovat nad dvěma kolejnicemi při nějakém fotografování to určitě nespasi. Tohle je problém většiny léta zrušených spojení, ty lidi si většinou náhrady najit museli.
Nelze než zopakovat – vlaky Děčín – Telnice měly jezdit po 7 měsíců v roce (v nepracovních dnech), a to v rámci „Turistických linek DÚK“. Pro tuto linku (která měla být, spolu s ostatními turistickými linkami, zavedena od roku 2016) bylo vyčleněno číslo T2. Linka nebyla zavedena právě proto, že již od podzimu 2015 je i úsek Děčín – Telnice vyloučen z provozu.
Tzn. zájem o výrazně větší počet spojů než ony „dva jednorázové spoje objednané obcemi“ tu byl, leč nebyl realizován právě pro nesjízdnost tratě.
Co je kua SŽDC do toho? Jejich posláním není rozhodovat, které tratě poslat do kopru. Já chcu jezdit Uhřice-Klobouky, tak mi dejte funkční trať, jestli tam utopím svoje miliony, jim může být srdečně jedno.
Kde je ten zavezok, ze niekto minie na tej trati tie miliony ? Co som cital, tak zatial je tam objednavka na 2 vlaky a tym to konci. Kde vidis tie miliony ? Tie 2 vlaky budu stat tie miliony. Dajme tomu SZDC teraz urobi nejaku udrzbu za par sto tisic. Prebehnu sa tam tie dva vlaky a dalsich x rokov nic. Poskladaju sa na to tie obce. Preco nedaju navrh tie obce na odkupenie tej trati a neprevadzkuju ju oni ?
Samozřejmě, že kdyby obce na to měly peníze, tak si vlaky objednají samy. Ale tolik peněz od státu nedostanou, aby si to mohly dovolit.
Správně by měl vlaky objednávat Ústecký kraj, ale ten do toho vzhledem k liknavosti SŽDC nechce jít. Mohlo by se stát i to, že kraj objedná vlaky, SŽDC trať neopraví a bude muset trvale jezdit náhradní autobusová doprava. To už je lepší objednat rovnou linkový autobus.
Objednávku těch dvou párů vlaků v jeden den lze chápat spíš jako deklaraci, že obec Telnice má skutečně zájem o obnovu provozu.
„Správně by měl vlaky objednávat Ústecký kraj“
Ústecký kraj objednává dost velkorysý systém VHD, na bázi železniční i autobusové. A světe div se, mezi Telnicí a Děčínem nic přímo nejede. Pro železniční nadšence to bude znít možná překvapivě, ale Telnice tradičně spáduje k Ústí (druhdy tam jezdila i tramvaj). Pokud by telničtí opravdu chtěli spojení s Děčínem, linkový autobus je samozřejmě první volba na řešení tohoto problému (který ve skutečnosti neexistuje). Starosta Telnice otevřeně říká, že ta poptávka je jen pokus s cílem zjistit reakce SŽDC, o žádné obnovení provozu jim nejde, spíš odblokování situace.
Já nerozporuju, že je to ekonomická kravina, ale SŽDC není ta instituce, co má rozhodovat, které tratě mají do budoucna smysl a které ne.
Já v tom vidím nějaký budoucí záměr. Teď se to naschvál nechá chátrat, aby se za pár let udělala kompletní rekonstrukce nebo se tam postavila cyklostezka. V obou případech se na tom dostatečně nakrmí nějaká firma podstatně více, než kdyby se teď udělaly jen nějaké lehké opravy za pár korun…
Nech sa paci. Napr. na tu trat sa zosypali tieto kamene.
https://ustecky.denik.cz/galerie/kozi-draha.html?back=2969122411-2424-54&photo=4
Date papier o tom, ze ten svah je stabilny a nebudu sa z neho uvolnovat dalsie take kamene.
Nechcel by som byt v 810 na ktoru sa nieco take zosype.
Já bych taky nechtěl být v hořící soupravě ŽSSK.
Myslel jsem, že úkolem SŽDC je udržovat tratě ve sjízdném stavu. Ona má snad mandát k tomu se svévolně rozhodnout, že se na údržbu nějaké trati vykašle, nechá ji zchátrat a posléze ji zruší?
To je uvažování managementu SŽDC. Je to státní firma, která má konat ve jménu veřejného blaha a spokojenosti. Ne, že se bude chovat jako nějaký trhovec.
Teda a neměl by státní Budvar ve jménu veřejného blaha a spokojenosti dodávat do hospod pivo zadarmo?
Budvar je národní, ne státní.
To je obrovský rozdíl. Asi jako mezi Gottwaldovem a Zlínem.
Takže nepatří státu ale všemu pracujícímu lidu?
Myslíte že z hlediska výdělku by bylo pro SŽDC přínos kdyby tuto trať udržovala nadále i když po ní už třeba 10 let nejede ani kolo ? Takových to trati je po ČR hodně kdysi tam jezdil nákladní a i osobní ale bohužel dnes již nemají zájem tak je výhodnější tuto trať vyloučit a buď se jí pokusit prodat nebo zrušit úplně. Nevím jestli jste správně pochopil funkci szdc ale má za úkol udržovat a opravovat tratě pro dopravce, navíc je to státní organizace tak že vy by jste byl raději kdyby se investovalo z peněz daňových poplatníků do trati… Číst vice »
JHMD (v poslední době spíš kontroverzní) a Desná (kde elektrifikaci zaplatil stát a EU) ?
Ale Železnice Desná, vlastněná Svazkem obcí údolí Desné, spravovaná SART a.s., fungovala i bez elektrifikace. Jen logicky využili příležitosti k čistému provozu, a snazšímu provázání s vlaky do Olomouce. Díky tarifní integraci s busy a turistickému potenciálu regionu to nebyla ani předtím lokálka duchů.
Pokud by měli neomezený objem peněz a neco by nechali zchátrat, byl by to problém…když jej nemají, musí nějak rozhodnout. To je stejný příběh jako děravé silnice…akorát že po rozpadlé silnici se dá stále jezdit…
Je zájem o provoz vlaků v závazku veřejné služby (na základě objednávky samosprávy)? Je. Tak má SŽDC jednat v souladu s oprávněnými zájmy státu a trať zprovoznit, aby mohla sloužit objednávce státu. To je jako kdyby při požáru Karlštejna hasiči odmítli hasit s odůvodněním, že u takto staré budovy není zásah efektivní a je to plýtvání prostředky. SŽDC spravuje státní majetek, který chce stát používat (samospráva je stát), dostává za to platby od SFDI a zůstávají mu i platby od dopravců, ale správce tomu brání. I kdyby byl nápad státu sebevíc nesmyslný, SŽDC není oprávněna toto jakkoliv hodnotit. V soukromém… Číst vice »
bude naplněna podstata trestného činu ?
Šachta, Ištván, Bradáčová, Zeman, nástup!
Dle významu objednávky by měla tuto investici zařadit na příslušné místo fronty projektů čekajících na peníze 🙂 A až se dostane na řadu, tak opravit…jestli hned, za rok, za 10 let, nikdy…to se uvidí podle peněz. Tady pouze řekli teď na to nemáme.
Schytám hafo žihadel/mínusů, ale na pozadí Liborových nedobrých argumentů mi přijde životaschopná myšlenka (Jsem sice prosťáček bez relevantních informací, ale…) …selským rozumem z mnoha cest tamtudy mi přijde, že je u Teplic potenciál pro S-Bahn, hlavně kvůli pomalosti busů přes město a okolí: 1) kozí dráha od Unčína po Novosedlice musí vyřešit jen jeden rozhodující problém = esíčko z Novosedlic na ústecké zhlaví Teplic v Č (? už za komančů to snad někdo nakreslil ?) 2) do centra Duchcova (gympl/kino) může ú-esko dojet od dnešního přejezdu relativně snadno? + levně? po Teplické ulici (nic jsem nehulil, koukněte se např. do… Číst vice »
Pardon za mínus, já chtěl jenom rozkliknout zbytek textu a „palec dolů“ byl zrovna v cestě myši. Jinak s myšlenkou místní S-Bahn jakožto tamní rodák v zásadě souhlasím. Všude tam jezdí zelené 15 metrové autobusové krávy, které se leckde pořádně nevejdou, přitom je v okolí spousta kolejí, na kterých by vlaky mohly odvozit kvanta lidí rychleji a příměji.
Když dáte omylem mínus, stačí dát potom plus a ten mínus se odmaže.
Platí to i obráceně 🙂 .
ad2: Elektrišelíne, alias Štrasbana, naprosto normální věc. Kdysi dávno se to tak dělalo ledaskde. Například v Brně z Nových sadů po dnešní Hybešově a do dnešního areálu BVV, tehdy tam byl cukrovar.
Ve vyjádření SŽDC chybějí zásadní údaje:
– z jakého důvodu je úsek Děčín – Telnice vyloučen z provozu
– jaká částka by byla potřeba na učinění tohoto úseku sjízdným (+ vzpomeňte mj. na 10x předražený „odhad“ v případě tratě do Malé Morávky aneb 10 mil. Kč vs. 100 mil. Kč).
Tady je ale jeden problém. SŽDC má za povinnost udržovat státní majetek v pořádku, v řádném stavu. Nebo ji snad někdo dal v minulosti za úkol trať neudržovat? Zlikvidovat? Pokud ano, kdo a proč? Pokud je nesjízdná, někdo porušil své povinnosti a měl by za to nést plnou odpovědnost. A na vlastní náklady ji dát do pořádku a snad by to mělo být přemětem podání žaloby na viníka, na škodu na státním majetku. Trať jinak leží na systému osídlení a cílů pro rekreační dopravu (jsou zde i chaty a chalupy, nejen tedy turistika), jde o jiný účel než jižněji položený… Číst vice »
To bude pánův Komínkův „majstrštik“, dokázat propojit a zapojit Švestku a Kozinu do běžné dopravní obslužnosti kraje, ještě by to chtělo lehce poladit koleje krátkou spojkou v Teplicích, aby to vymetlo i tuhle aglomeraci a bude to TOP trasa i pro využití vlakového personálu. Prostě nazval bych to VIZE 2022, to by se dalo stihnout.
Mohl by jste naznačit směrování té krátké spojky v Teplicích? Ne, že by se nehodila, obsluha Teplic ze stanice lesní brána je opravdu v současnosti mimo. Možná, že tak před 30 lety to bylo možné, jenže nikdo tam tu čáru do územního plánu nenamaloval, takže teď by se to muselo buď zahloubit, nebo baráky vymlátit. A ani jedno není jednoduché.
nasměruje to projekce, zastupitelé, politici, majitelé nemovitostí, veřejnost…když se chce, dají se dělat věci…a nebo vyvlastnit ve veřejném zájmu (samozřejmě s výstavbou nových obydlí nebo provozoven pro dotčené) a klidně ještě každýmu koupit třeba nový auto nebo vrtulník….
A zmrzlinu. Pistáciovou. Prosím
Šlo by to třeba takto, nicméně je to jen řešení, jak to zapojit, pokud to v regionu nikdo nechce, zřejmě nebude sílo trť zprovoznit.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=13.7834613&y=50.6454542&z=16&rm=9fJ2Zx1Fp7LNDvMNCg61D6PNEITnGUU1IuY1MTY1OL
Myslel jsem, že třeba namalujete něco na tento způsob: https://mapy.cz/s/dagurodape
Pak si to přepněte na leteckou mapu, a zjistěte jak hodně bude náročné to vykličkovat mezi barákama a kolik toho bude třeba vyvlastnit.
Čím toho je víc, tím se ochota „chtít“ rapidně snižuje.
přesně pane, takto jsem to myslel, je vidět, že nemám úplně zcestný myšlení a i další vědí, co by trati prospělo, malůvka je dokonalá. Já tak namalovat na papír, tyhle novosti na mě už nejsou….už jsem trilobit….jen bych rád viděl tu trať využitou…..myslím si, že potenciál tu je….i když jsem cca 180 km daleko
Váš zákres beru, ale: mám takovou už vybledlou vzpomínku ještě ze sociku, že jsem trasu viděl jako více zakroucenější „es“ a že procházela novosedlickou zastávkou. Ještě přepnu na turistickou mapu (s vrstevnicemi). Možná že váš návrh znamená už značné promile oproti tehdejšímu zakroucenějšímu
Ten oblouk před Oldřichovem je možný a jednoduchý.
https://mapy.cz/s/kagufefuve
Takhle?
Jednoduchý to je, ale prakticky nepoužitelný. Já bych o vyhlídkovou jízdu při pravidelném dojíždění moc zájem neměl.
Za mne souhlasím s Alibabou. Proti takovéhle jízdě je třeba i Roudnice nad Labem úplný enko 1:160. A kromě množství neužitečných vlakokm navíc, existuje i zvlášní parametr v mysli cestujících, který nazvu (pardon za výraz) „osobonasranokilometr“ – příklad jeďte z Chomutova do Prahy přes UL s využitím dvouhodinového taktu ´Krušnocity´.
Kacířská myšlenka by asi byla změnit to na dráhu tramvajovou.
Bůhví, ale dřív nebo později vykoukne problém zvaný 25kV 50Hz , a tím oříšek pro konstruktéry tramvají. Snad prý v Karlsruhe to takto mají s 15kV 16,7Hz (??) …
A co potřebná nákladní doprava? A zmařit tak třeba nesmysly další silniční dopravy z požadovaných tzv. průmyslových zon, jako třeba u Žďárku, využití vleček atd. Jen tak se dá dostat konečně nákladní doprava na koleje a dosáhnout jejího zmizení z velkých ploch.
Proč? Vždyť to obsluhuje skoro celé území a stačí si kdekoliv přestoupit na MHD a ten oblouk na hlavní nezdrží víc jak pár minut. Je to samozřejmě otázka koncepce a dá se to udělat různě. Toto je jedno z jednoduchých a levných řešení.
A proč tam kraj neobjednává normálně pravidelnou dopravu z Děčína až do Oldřichova nebo Mostu, aby to bylo obhajitelné?
Protože pravděpodobně obce na této trati spádují do Teplic a stanice Teplice lesní brána je v Teplicích jen podle názvu, takže se vlakem nikomu moc jezdit nechce.
Protože tam byla doprava záměrně utlumována a ten záměr se stále protlačuje, třeba i proto, že pár šílenců v této trase chce napaječ k dálnici a pokud se trať zruší, bude zase zlatý důl na tunel na penízky pro rozvoj silniční dopravy.
Výtečně. Dobré zprávy.
Prodat! Nejlépe AŽD a jezdit Děčín-Litoměřice! ….a půjde to….
Prodat… Máte nějakého kupce? Mám dojem, že AŽD už další trať ke svým dvěma nepotřebuje.
ale oni si dají říct….počkejte až „rozjezdějí“ Švestku a nebo výzva pro KŽC…
AŽD to má hlavně jako zkušební trať, ne jako charitu, takže nic dalšího kupovat nebude. Pokud tam neobjedná kraj něco pravidelného, tak do nějakých výstřelků nikdo investovat prachy nebude.
„Pokud tam neobjedná kraj něco pravidelného“
Pro rok 2016 tam „něco pravidelného“ objednávat předpokládal – turistickou linku T2 (pozn. od roku 2016 byly zavedeny tzv. Turistické linky Ústeckého kraje, v provozu v nepracovních dnech po 7 měsíců v roce). SŽDC však v té době již měla trať učiněnu za nesjízdnou, takže linka T2 zavedena nebyla, zbyla jen „díra v číslování“, která byla až o 2 roky později „zacelena“ tím, že toto číslo bylo přiděleno cyklovlaku Děčín – Mikulášovice/Rumburk.
Proč by to ten Zdeněk dělal?! Má ještě jednu trať, do které ještě ani nekopl. Dolní Bouzov – Kopidlno. Ta ho bude stát majlant taky. Teda, jestli se na to nevykašle, peníze sype zatím do Švestkové dráhy. Ale ze zvědavosti se ho na to zeptám 😉
Pan Chrdle je neskutečnej „Bombarďák“, takovej řídících, kdyby bylo povícero…pokud to bude jen trochu průchozí, tak si myslím, že tenhle projekt ho zaujme…až dotáhnou Švestku, tak se na to dá s Kozinou navázat….zeptejte se ho na to, třeba je jen zasmějete, ale třeba jen zadumaně pokejve hlavou….
Nechť je svatý hned!
Anebo Děčín-Duchcov ))
Pokud by jel na bývalé staré nádraží, pak by to byl jediný vlak, který skutečně to město obsluhuje. Ze Želének je to přeci jen kousek dál, a ještě nic moc cestou. Jenže to by tu dráha musela být pro lidi a zboží a ne pro parádu. 😉
přesně pane, máte recht!
Tento záměr má více lidiček a snad se to jednou podaří. Jen je škoda té budovy nádraží, kterou nechali barbaři zchátrat a zbourat. Ti by měli za své a svýma rukama to postavit znovu. Je zajímavé, že neustále rostou požadavky na výstavbu nových budov, ale využít stávající a navíc pěkné a historicky cenné se nechce, či tzv.se nevyplatí. Zatímco ničení půdy a krajiny je efektivní (?!)
Zdravím,Kozina není v současné době na prodej a o jejím dalším osudu se rozhoduje na ministerstvu dopravy. Takto mi bylo odpovězeno na odboru provozuschopnosti OŘ ÚL SŽDC na dotaz ohledně prodeje Koziny.
Přijde mi, že Jančura na ně platil (a platí dodnes). Protože se nevzdává a pokud mu není vyhověno, nebojí se domáhat spravedlnosti u soudů, včetně evropských. Viz jeho žluté vlaky dvakrát po sobě právě na kozině.